ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТАСЕРТИФІКАЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 218 від 07.05.2001 Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
7 червня 2001 р.
за N 484/5675
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державногокомітету України з питань технічного регулювання
та споживчої політики
N 128 ( z0903-04 ) від 01.07.2004 )
Про створення комісії з апеляцій з питань сертифікаціїДержстандарту України
Відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України "Про
стандартизацію і сертифікацію" ( 46-93 ), вимог п. 6.17 ДСТУ
3410-96 та розділу 8 ДСТУ 3413-96, з метою забезпечення повного,
всебічного й об'єктивного розгляду апеляцій щодо дотримання правил
сертифікації державної системи сертифікації УкрСЕПРО
Н А К А З У Ю:
1. Створити комісію з апеляцій з питань сертифікації
Держстандарту України (далі - комісія) у такому складі (постійно
діюча частина): Миронюк Г.І. - перший заступник Голови Держстандарту України,
голова комісії; Сидоренко Г.С. - заступник Голови Держстандарту України,
заступник голови комісії; Баб'як О.М. - начальник управління державного нагляду і
підтвердження відповідності Держстандарту України, член комісії; Сердюков О.Я. - заступник начальника управління державного
нагляду і підтвердження відповідності Держстандарту України, член
комісії; Куделя Н.В. - начальник управління правового забезпечення,
звернень громадян та апеляцій Держстандарту України, член комісії; Сурнін А.В. - головний спеціаліст відділу правового
забезпечення Держстандарту України, секретар комісії.
2. Включати до складу комісії представників заінтересованих
сторін при розгляді конкретних апеляцій (при потребі). 3. Затвердити Порядок розгляду апеляцій з питань сертифікації
комісією з апеляцій з питань сертифікації Держстандарту України
(додається). 4. Засідання комісії проводити в міру надходження апеляцій з
питань сертифікації, але не пізніше 30 днів з дня їх надходження. 5. Управлінню справами (Сьомкін В.В.) довести цей наказ до
відома керівників органів із сертифікації системи сертифікації
УкрСЕПРО. 6. Керівникам органів із сертифікації доводити цей наказ до
відома заявників. 7. Уважати таким, що втратив чинність, наказ Держстандарту
України від 12.09.97 N 577 ( z0555-97 ) "Щодо створення комісії з
апеляцій Держстандарту України", зареєстрований в Міністерстві
юстиції України 19.11.97 за N 555/2359. 8. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Голова Комітету П.Кабан
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Держстандарту України
07.05.2001 N 218
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
7 червня 2001 р.
РОЗГЛЯДУ АПЕЛЯЦІЙ З ПИТАНЬ СЕРТИФІКАЦІЇ КОМІСІЄЮ З
АПЕЛЯЦІЙ З ПИТАНЬ СЕРТИФІКАЦІЇ ДЕРЖСТАНДАРТУ УКРАЇНИ
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок установлює основні процедури та правила
розгляду апеляцій з питань сертифікації продукції та послуг в
державній системі сертифікації УкрСЕПРО (далі - Система) комісією
з апеляцій з питань сертифікації Держстандарту України. 1.2. Комісія з апеляцій з питань сертифікації Держстандарту
України (далі - Комісія) створюється Національним органом із
сертифікації - Держстандартом України для розгляду спірних питань
у сфері сертифікації. 1.3. Подавець апеляції - фізична або юридична особа, яка
подала апеляцію про порушення правил і процедур Системи або
опротестовує рішення, прийняте органом із сертифікації.
2. Порядок подання апеляцій
2.1. Апеляції про порушення правил і процедури сертифікації в
Системі подаються до Комісії лише при наявності у подавця апеляції
рішення апеляційної комісії органу із сертифікації. Подання
апеляції не зупиняє дії прийнятого органом із сертифікації
рішення. 2.2. Подавцем можуть бути оскаржені такі дії органу із
сертифікації і рішення його апеляційної комісії: - відмова органу із сертифікації у прийнятті до розгляду
заявки на сертифікацію; - відмова апеляційної комісії органу із сертифікації у
прийнятті до розгляду скарги; - відмова у видачі сертифіката відповідності; - призупинення або припинення дії (скасування) сертифіката
відповідності; - відмова у визнанні сертифіката відповідності, виданого в
іншій системі сертифікації; - порушення правил і процедури сертифікації в Системі; - невиконання договірних зобов'язань з боку органу із
сертифікації; - порушення термінів виконання робіт. Заявником можуть бути також оскаржені й інші дії органу із
сертифікації, якщо вони призвели до суттєвого порушення його прав
та інтересів (у сфері сертифікації). 2.3. Комісія складається з постійної та тимчасової частин. 2.4. Склад постійної частини Комісії затверджується наказом
Держстандарту України. 2.5. Склад тимчасової частини Комісії формується за
пропозиціями функціональних управлінь Держстандарту України і
членів Комісії для розгляду кожної конкретної апеляції (при
потребі) і затверджується наказом Держстандарту України. 2.6. Під час формування тимчасової частини Комісії повинна
забезпечуватися незалежність її членів від конфліктуючих сторін. 2.7. Комісія розглядає апеляції конфіденційно. 2.8. Засідання Комісії проводяться в міру надходження
апеляцій з питань сертифікації, але не пізніше 30 днів з дня їх
надходження. 2.9. Комісія у своїй діяльності керується чинним
законодавством України, а також нормативними актами Держстандарту
України.
3. Порядок розгляду апеляцій
3.1. Апеляції приймаються до розгляду Комісією, якщо вони
подані в письмовій формі на ім'я голови Комісії. 3.2. Термін подачі апеляції не повинен перевищувати одного
місяця з дня одержання рішення апеляційної комісії органу із
сертифікації, яке опротестовується. 3.3. В апеляції повинна бути чітко викладена суть скарги. До
апеляції додаються всі необхідні документи і матеріали, які
підтверджують і пояснюють факти, що містяться в апеляції, а саме: - апеляція до апеляційної комісії органу із сертифікації; - листування подавця апеляції і органу із сертифікації; - протоколи сертифікаційних випробувань; - акти обстеження виробництва; - звіти щодо оцінки системи якості; - результати технічного нагляду за сертифікованою продукцією
або системою якості; - нормативна та технічна документація на продукцію; - претензії споживачів продукції (послуг); - результати перевірок, які проводилися уповноваженими
державними органами, які здійснюють наглядові та контрольні
функції. При потребі Комісія може затребувати інші, необхідні для
розгляду апеляції, документи. 3.4. Управління справами здійснює реєстрацію апеляції та
інших матеріалів, що надійшли разом з нею. Реєстрація здійснюється
відповідно до вимог Примірної інструкції з діловодства у
міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді
міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої
влади", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17
жовтня 1997 р. N 1153 ( 1153-97-п ). 3.5. Комісія розглядає апеляцію з питань сертифікації у
місячний термін від дня її надходження. Якщо в місячний термін
вирішити порушені в апеляції питання неможливо, голова Комісії або
його заступник установлюють необхідний термін для її розгляду. При
цьому загальний термін вирішення питань, порушених у апеляції, не
може перевищувати сорока п'яти днів. 3.6. Управління справами передає апеляцію і всі матеріали,
які надійшли разом з нею, на розгляд голові Комісії або його
заступнику відповідно до розподілу функціональних повноважень
керівництва Держстандарту України. 3.7. Голова Комісії або його заступник передає до управління
правового забезпечення, звернень громадян та апеляцій всі
необхідні матеріали для попереднього розгляду і опрацювання за
участю функціонального управління, а також підготовки пропозицій
щодо формування тимчасової частини Комісії для розгляду конкретної
апеляції. 3.8. Член Комісії - заступник голови Держстандарту України
розглядає опрацьовані управлінням правового забезпечення, звернень
громадян та апеляцій і функціональним управлінням матеріали і
подає на погодження голові Комісії проект наказу про склад
тимчасової частини Комісії для розгляду конкретної апеляції. 3.9. Голова Комісії або його заступник узгоджує склад
тимчасової частини Комісії і призначає дату засідання Комісії. 3.10. Управління правового забезпечення, звернень громадян та
апеляцій надає всі необхідні документи і матеріали секретарю
Комісії. Функціональне управління забезпечує участь у засіданні
членів тимчасової частини Комісії, представників подавця апеляції
та органу із сертифікації. 3.11. Головує на засіданні голова Комісії. У разі відсутності
голови Комісії його обов'язки виконує заступник. Секретар Комісії
представляє Комісії суть справи і веде протокол засідання. 3.12. Під час розгляду апеляції представники подавця і органу
із сертифікації мають право виступати, задавати питання, давати
відповіді, робити заяви, коментувати факти, що викладені в наданих
матеріалах і документах. 3.13. Обговорення за результатами розгляду апеляції Комісією
проводиться на закритому засіданні тільки її членами у повному
складі. 3.14. За результатами обговорення Комісією виноситься
рішення, яке приймається на закритому засіданні більшістю голосів. Якщо Комісія визнає оскаржувані дії органу із сертифікації
або його апеляційної комісії неправомірними, вона приймає рішення
про обгрунтованість апеляції і обов'язок органу із сертифікації
усунути допущене порушення. Якщо Комісія установить, що оскаржувані дії було вчинено
правомірно, Комісія приймає рішення про відмову в задоволенні
апеляції. Зазначене рішення доводиться до відома сторін, які брали
участь у розгляді апеляції, управлінням правового забезпечення,
звернень громадян та апеляцій. 3.15. Рішення Комісії є обов'язковим для сторін, що брали
участь у розгляді апеляції (подавця апеляції та органу із
сертифікації). 3.16. У разі незгоди подавця апеляції з рішенням Комісії,
воно може бути оскаржене в судовому порядку у відповідності до
чинного законодавства. 3.17. Протокол засідання Комісії повинен чітко і коротко
описувати суть апеляції, зміст усіх запитань, відповідей і
виступів. 3.18. Протокол і рішення Комісії повинні бути підписані
головою Комісії і всіма її членами. 3.19. Протоколи засідань Комісії та відповідні рішення
зберігаються в управлінні справами.
Начальник управління правового
забезпечення, звернень громадян
та апеляцій Н.В.Куделя
Джерело:Офіційний портал ВРУ