МІНІСТЕРСТВО ЗАКОРДОННИХ СПРАВ УКРАЇНИ
Н А К А З
13.01.2003 N 11
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
28 січня 2003 р.
за N 62/7383
Про затвердження Положення про акредитаціюспівробітників дипломатичних і консульських
установ іноземних держав, міжнародних
організацій та їхніх представництв,
інших іноземних організацій
З метою реалізації пункту 29 Положення про дипломатичні
представництва та консульські установи іноземних держав в Україні,
затвердженого Указом Президента України від 10.06.1993 N 198
( 198/93 ), та з метою вдосконалення порядку акредитації
співробітників дипломатичних і консульських установ іноземних
держав, міжнародних організацій та їхніх представництв, інших
іноземних організацій Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Положення про акредитацію співробітників
дипломатичних і консульських установ іноземних держав, міжнародних
організацій та їхніх представництв, інших іноземних організацій,
що додається.
2. Начальнику Управління державного протоколу М. М. Кириченку
забезпечити подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції
України наказу "Про затвердження Положення про акредитацію
співробітників дипломатичних і консульських установ іноземних
держав, міжнародних організацій та їхніх представництв, інших
іноземних організацій" у п'ятиденний термін після його прийняття.
3. Загальному секретаріату у десятиденний термін після
державної реєстрації наказу "Про затвердження Положення про
акредитацію співробітників дипломатичних і консульських установ
іноземних держав, міжнародних організацій та їхніх представництв,
інших іноземних організацій" забезпечити тиражування його та
довести цей наказ до відома всіх структурних підрозділів МЗС
України.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на начальника
Управління державного протоколу М.М.Кириченка.
Міністр А.М.Зленко
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ МЗС України
13.01.2003 N 11
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
28 січня 2003 р.
про акредитацію співробітників дипломатичних
і консульських установ іноземних держав,
міжнародних організацій та їхніх представництв,
інших іноземних організацій
I. Загальні положення
1. Належність до осіб, які користуються привілеями та
імунітетами згідно із законодавством України та міжнародними
договорами України, посвідчується документами, що видаються
Міністерством закордонних справ України у порядку, визначеному цим
Положенням.
2. У МЗС України акредитуються іноземні співробітники та
члени їхніх сімей таких установ (далі - акредитуючі установи): - посольств; - консульських установ; - представництв міжнародних організацій; - міжнародних організацій; - іноземних організацій, що забезпечують реалізацію програм і
проектів міжнародної технічної допомоги; - інших іноземних організацій, якщо це передбачено
міжнародними договорами України.
II. Порядок акредитації
3. Акредитуючі установи нотою інформують Управління
державного протоколу МЗС України (далі - УДП) про прибуття в
Україну своїх співробітників та членів їхніх сімей.
Вербальна нота з проханням акредитувати новоприбулого
співробітника надсилається до УДП не пізніше ніж через три робочих
дні після перетину ним державного кордону України. У ноті
зазначаються ім'я та прізвище співробітника та членів його сім'ї
українською і англійською мовами, посада, коло обов'язків
співробітника, дата прибуття і термін перебування співробітника та
членів його сім'ї в Україні.
4. Разом з нотою надсилаються: - паспорт з візою; - одна фотокартка розміром 3 х 4 см; - одна заповнена реєстраційна анкета з наклеєною фотокарткою
розміром 3 х 4 см.
5. УДП здійснює акредитацію протягом 15 робочих днів.
6. Неповністю заповнені реєстраційні анкети повертаються
акредитуючій установі.
7. На прохання акредитучої установи УДП видає довідку про
прийняття документів для оформлення акредитації.
8. Посол іноземної держави в Україні за сумісництвом подає
документи, згадані в пункті 4, безпосередньо до УДП під час
приїзду до Києва з метою вручення копій вірчих грамот Міністру
закордонних справ України. УДП здійснює акредитацію посла за сумісництвом до його
від'їзду з Києва після вручення копій вірчих грамот.
III. Види акредитаційних карток
9. Акредитаційні картки є: - дипломатичні (серія "Д"); - консульські (серія "К"); - службові (серія "С"); - звичайні (серія "А").
10. Дипломатичні картки (серія "Д") оформлюються на підставі: а) національних дипломатичних паспортів, запису, що
підтверджує акредитаційний статус, і відповідної нотифікації: - членам дипломатичного персоналу посольств іноземних держав
з резиденцією в Україні; - послам іноземних держав в Україні за сумісництвом; - військовим аташе іноземних держав в Україні за
сумісництвом; - представникам торговельно-економічних місій іноземних
держав в Україні за сумісництвом; - працівникам міжнародних організацій та їхніх представництв,
з якими укладено міжнародні угоди, що передбачають надання цій
категорії осіб дипломатичних привілеїв та імунітетів, передбачених
Віденською конвенцією про дипломатичні зносини ( 995_048 ),
Конвенцією про привілеї та імунітети спеціалізованих установ
( 995_170 ); - працівникам інших іноземних організацій, якщо це
передбачено міжнародними договорами України;
б) національних дипломатичних, службових, звичайних
паспортів, запису, що підтверджує акредитаційний статус,
відповідної нотифікації і незалежно від громадянства осіб, яким
вони належать, за винятком громадян України: - членам сімей співробітників посольств, міжнародних
організацій та їхніх представництв, інших іноземних організацій з
резиденцією в Україні, а саме, дружині, чоловікові, неповнолітнім
дітям віком від 7 до 18 років, які проживають разом з ними;
повнолітнім неодруженим дочкам, які проживають разом з
дипломатичними співробітниками і перебувають на їхньому утриманні,
та синам, за умови надання ними підтвердження про очну форму
їхнього навчання в Україні, а також неодруженим повнолітнім дітям,
які мають вади у фізичному або розумовому розвитку (далі - члени
сімей); - дружинам послів іноземних держав в Україні за сумісництвом.
11. Консульські картки (серія "К") оформлюються на підставі: а) дипломатичних національних паспортів і відповідної
нотифікації: - штатним консульським посадовим особам генеральних
консульств, консульств, віце-консульств та консульських агентств
(далі - консульські установи) іноземних держав; б) національних дипломатичних, службових, звичайних
паспортів, запису, що підтверджує акредитаційний статус,
відповідної нотифікації і незалежно від громадянства осіб, яким
вони належать, за винятком громадян України: - членам сімей штатних консульських посадових осіб
консульських установ іноземних держав; в) національних службових і звичайних паспортів, відповідної
нотифікації і незалежно від громадянства осіб, яким вони належать,
за винятком громадян України: - почесним консульським посадовим особам; г) національних звичайних паспортів і відповідної
нотифікації: - почесним консульським посадовим особам - громадянам
України.
12. Службові картки серії "С" оформлюються на підставі: а) національних службових паспортів, запису, що підтверджує
акредитаційний статус, відповідної нотифікації, незалежно від
громадянства осіб, яким вони належать, за винятком громадян
України: - членам адміністративно-технічного персоналу посольств; - консульським службовцям консульських установ іноземних
держав; - працівникам міжнародних організацій, їхніх представництв; - працівникам інших іноземних організацій, якщо це
передбачено міжнародними договорами України; б) національних службових та звичайних паспортів, відповідної
нотифікації, незалежно від громадянства осіб, яким вони належать,
за винятком громадян України: - членам сімей зазначених в пункті "а" категорій працівників.
13. Звичайні картки (серія "А") оформлюються на підставі
національних службових та звичайних паспортів, відповідної
нотифікації і незалежно від громадянства осіб, яким вони належать,
за винятком громадян України: - працівникам організацій, що забезпечують реалізацію програм
і проектів міжнародної технічної допомоги, та членам їхніх сімей,
зареєстрованих згідно з Порядком залучення, використання та
моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року
N 153 ( 153-2002-п ); - працівникам інших іноземних організацій та членам їхніх
сімей, якщо це передбачено міжнародними договорами України. Акредитація осіб, зазначених в частині першій цього пункту,
здійснюється МЗС України, якщо така акредитація передбачена
міжнародним договором України.
IV. Термін акредитації
14. Акредитаційні картки оформлюються на такі терміни: - дипломатичні (серія "Д") - на чотири роки; - консульські (серія "К") - на чотири роки; - службові (серія "С") - на три роки; - звичайні (серія "А") - на два роки. Мінімальний термін акредитації - 90 днів.
15. Термін дії акредитаційної картки не може перевищувати
терміну дійсності паспорта особи, якій вона належить, а також
терміну перебування цієї особи в Україні.
16. Акредитаційні картки підписуються начальником УДП, а в
разі його відсутності - особою, що його заміщує.
17. Термін акредитації продовжується на підставі ноти
акредитуючої установи. Разом з нотою до УДП подаються: - акредитаційна картка, термін дії якої закінчується; - одна фотокартка розміром 3 х 4 см; - паспорт з візою.
18. Акредитуючі установи подають згадані в пункті 17
документи за три тижні до закінчення терміну дії акредитаційної
картки. Кожного разу при продовженні терміну перебування іноземних
співробітників дипломатичних місій в Україні акредитаційні картки
оформлюються на такі терміни: - дипломатичні (серія "Д") - на один рік; - консульські (серія "К") - на один рік; - службові (серія "С") - на один рік; - звичайні (серія "А") - на один рік (якщо у кожному випадку
більш короткі терміни не зазначені в ноті).
19. До МЗС України повертаються акредитаційні картки: - термін дії яких закінчився; - у зв'язку із зміною посади або статусу осіб, яким вони
належать; - осіб, з моменту припинення функцій яких в Україні пройшло
не більше 45 днів.
20. Повернуті до МЗС України акредитаційні картки підлягають
знищенню у такому порядку: - працівники УДП один раз на місяць складають перелік
акредитаційних карток, згаданих у пункті 19; - перелік акредитаційних карток, згаданих у пункті 19,
перевіряється працівником Першого відділу, після чого картки
передаються до Управління розвитку та забезпечення дипломатичної
служби ДАФ для знищення; - складається акт про знищення акредитаційних карток, який
підписують працівники УДП і Першого відділу; - картки знімаються з обліку в базі даних "Дипломат",
робляться необхідні відмітки в досьє осіб, яким вони належали.
21. Про випадки втрати акредитаційних карток особи, яким вони
належали, повідомляють відповідні правоохоронні органи держави, в
якій трапився інцидент, про що акредитуючі установи інформують МЗС
України.
V. Порядок зберігання акредитаційних карток
22. Надходження до УДП чистих бланків акредитаційних карток з
Департаменту адміністративно-фінансових питань, документації та
архіву оформляється актом.
23. Бланки акредитаційних карток зберігаються в сейфі
начальника УДП або заступника начальника УДП, завідувача відділу
іноземних дипломатичних представництв в Україні.
24. Про видачу із сейфа певної кількості карток робляться
відмітки в журналі видачі із зазначенням порядкових номерів
карток. В УДП ведеться журнал видачі оформлених карток акредитуючим
установам.
VI. Прикінцеві положення
25. Приймання і видача акредитаційних документів здійснюються
працівниками УДП у встановленому порядку.
26. Документи, прийняті працівниками УДП, реєструються в
Загальному секретаріаті і канцелярії УДП та опрацьовуються в
установленому порядку.
Начальник Управління
Державного протоколу М.М.Кириченко
Джерело:Офіційний портал ВРУ