КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 18 січня 2003 р. N 81
Київ
Про затвердження Програми конверсії колишніхвійськових об'єктів на період реформування
Збройних Сил та інших військових формувань
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМN 1402 ( 1402-2003-п ) від 04.09.2003 )
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Програму конверсії колишніх військових об'єктів
на період реформування Збройних Сил та інших військових формувань
(далі - Програма), що додається.
2. Міністерству фінансів під час складання проектів
державного бюджету на 2004 і наступні роки передбачати кошти на
виконання заходів Програми.
3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним,
Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям
передбачати щороку під час підготовки проектів рішень про
відповідні місцеві бюджети кошти на виконання заходів Програми.
4. Національному координаційному центру адаптації
військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, та
конверсії колишніх військових об'єктів щороку у 1 кварталі
інформувати Кабінет Міністрів України про стан виконання Програми.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 29
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 18 січня 2003 р. N 81
ПРОГРАМАконверсії колишніх військових об'єктів
на період реформування Збройних Сил
та інших військових формувань
Ця Програма спрямована на забезпечення ефективного та
раціонального використання військових об'єктів, які вилучаються із
Збройних Сил та інших військових формувань, розв'язання
соціально-економічних проблем звільнених з військової служби
військовослужбовців та членів їх сімей.
Основні завдання та пріоритетні напрями Програми
Основними завданнями Програми є:
створення державної системи ефективного використання колишніх
військових об'єктів, у тому числі військових містечок, в яких
залишаються проживати звільнені з військової служби
військовослужбовці та члени їх сімей, а також системи державної
підтримки розв'язання соціально-економічних проблем у цих
містечках;
створення нормативно-правової бази з питань конверсії
колишніх військових об'єктів;
забезпечення скоординованих дій органів державної влади і
органів місцевого самоврядування щодо перетворення колишніх
військових об'єктів у високоефективні виробничо-промислові
комплекси;
сприяння розвитку соціальної інфраструктури колишніх
військових містечок, створення на їх базі медичних, навчальних
закладів та закладів культури;
збереження, раціональне використання та відтворення природних
ресурсів, забезпечення екологічної безпеки, в тому числі
екологічне очищення територій;
визначення джерел фінансування заходів з виконання Програми,
що додаються.
Пріоритетними напрямами Програми є:
здійснення заходів щодо соціальної і професійної адаптації
звільнених з військової служби військовослужбовців та членів їх
сімей, які проживають у колишніх військових містечках;
підвищення інвестиційної привабливості колишніх військових
об'єктів;
сприяння розвитку економічного і науково-технічного
потенціалу колишніх військових об'єктів, формування
соціально-побутової та соціально-культурної інфраструктури
колишніх військових містечок, підвищення життєвого рівня
населення, поліпшення демографічної ситуації, створення нових
робочих місць та забезпечення максимальної зайнятості населення,
яке проживає у цих містечках;
об'єднання організаційно-технічних, наукових і фінансових
ресурсів, залучення міжнародної технічної допомоги для проведення
екологічних досліджень та очищення забруднених територій колишніх
військових об'єктів.
Організація виконання Програми
Конверсія колишніх військових об'єктів передбачає:
щорічне планування заходів, спрямованих на забезпечення
виконання Програми, відповідно до концепцій і програм реформування
Збройних Сил та інших військових формувань;
звільнення колишніх військових об'єктів від озброєння та
боєприпасів, утилізацію, екологічне очищення та рекультивацію
території цих об'єктів згідно з відповідними державними
програмами;
ліквідацію неперспективних колишніх військових об'єктів і
відселення з них військовослужбовців та членів їх сімей;
передачу колишніх військових об'єктів до сфери управління
органів виконавчої влади, іншим органам, уповноваженим управляти
державним майном, самоврядним організаціям та до комунальної
власності територіальних громад;
відновлення та організацію використання колишніх військових
об'єктів (створення підприємств та організація виробництва,
передача в оренду тощо);
розв'язання соціально-економічних проблем колишніх військових
містечок, де залишилися проживати звільнені з військової служби
військовослужбовці та члени їх сімей.
Виконавцями Програми є Національний координаційний центр
адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку,
та конверсії колишніх військових об'єктів (далі - Національний
координаційний центр), центральні та місцеві органи виконавчої
влади.
До виконання Програми залучаються міжнародні та громадські
організації, благодійні фонди, підприємства, установи та
організації.
Національний координаційний центр:
розробляє пропозиції щодо нормативно-правового забезпечення
колишніх військових об'єктів;
на підставі пропозицій Міноборони, інших виконавців та
учасників Програми щороку планує діяльність, пов'язану з
конверсією колишніх військових об'єктів;
надає головному розпоряднику бюджетних коштів відповідні
пропозиції до бюджетного запиту на наступний бюджетний рік;
представляє інтереси України за кордоном, організовує
співробітництво з міжнародними організаціями з питань конверсії
колишніх військових об'єктів;
створює підприємства, установи та організації, в тому числі з
утилізації військового майна, координує їх діяльність та взаємодію
з іншими виконавцями (учасниками) з метою виконання Програми;
організовує інформаційне забезпечення з питань проведення
конверсії колишніх військових об'єктів.
Центральні органи виконавчої влади, які здійснюють
керівництво військовими формуваннями:
щороку планують діяльність, пов'язану з конверсією колишніх
військових об'єктів;
забезпечують у встановлені строки ліквідацію, розформування
(передислокацію) військових частин, закладів, установ та
організацій, вивільнення військових об'єктів, проведення заходів
екологічного очищення територій цих об'єктів, рекультивацію земель
та підготовку їх до передачі;
передають до сфери управління органів виконавчої влади, іншим
органам, уповноваженим управляти державним майном, самоврядовним
організаціям та до комунальної власності територіальних громад
військові об'єкти, включені до плану конверсії на відповідний рік.
Інші центральні органи виконавчої влади:
сприяють Національному координаційному центру та центральним
органам виконавчої влади, які здійснюють керівництво військовими
формуваннями, у виконанні Програми;
надають допомогу Національному координаційному центру,
місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого
самоврядування у розв'язанні соціально-економічних проблем у
колишніх військових містечках, створенні і розвитку підприємств та
виробництві конкурентоспроможної продукції;
сприяють залученню інвестицій, міжнародної технічної
допомоги, добровільних внесків та інших не заборонених
законодавством джерел фінансування для вирішення завдань Програми,
зокрема фінансування заходів екологічного очищення територій,
рекультивації земель, відновлення комунікаційних мереж та
реконструкції колишніх військових об'єктів.
Місцеві органи виконавчої влади:
щороку планують діяльність, пов'язану з конверсією колишніх
військових об'єктів;
включають заходи Програми до планів розвитку регіонів;
сприяють Національному координаційному центру, іншим органам
управління і підприємствам у реєстрації колишніх військових
об'єктів та оформленні відведення відповідних земельних ділянок;
приймають у комунальну власність колишні військові об'єкти, в
тому числі житлові містечка, де проживають звільнені з військової
служби військовослужбовці та члени їх сімей, забезпечують їх
раціональне використання та подальший розвиток в інтересах
регіону, розв'язують їх соціально-економічні проблеми, вирішують
питання надання цим містечкам статусу населених пунктів чи
включення їх до існуючих населених пунктів;
сприяють виділенню коштів з місцевих бюджетів для виконання
планів конверсії колишніх військових об'єктів, залученню
інвестицій, добровільних внесків та інших джерел фінансування.
Інші учасники Програми сприяють конверсії колишніх військових
об'єктів та надають допомогу у розв'язанні соціально-економічних
проблем звільнених з військової служби військовослужбовців та
членів їх сімей.
Фінансове забезпечення Програми
Джерелами фінансування Програми є кошти державного та
місцевих бюджетів, міжнародних і громадських організацій,
добровільні внески юридичних і фізичних осіб, інші не заборонені
законодавством джерела.
Національний координаційний центр укладає договори з
виконавцями заходів Програми, затверджує технічні завдання,
встановлює строки виконання і обсяги фінансування робіт, здійснює
їх оплату.
Додатокз виконання Програми конверсії колишніх військових
об'єктів на період реформування Збройних Сил та інших
військових формувань
1. Підготовка пропозицій до законодавчих та інших
нормативно-правових актів з питань провадження підприємницької
діяльності та оподаткування.
Національний координаційний центр,Міноборони, МНС, МВС,
Адміністрація Держприкордонслужби,
СБУ,
Державна податкова адміністрація.
Перше півріччя 2003 року.
2. Розроблення методичних рекомендацій та вдосконалення
механізмів конверсії колишніх військових об'єктів.
Національний координаційний центр,Міноборони, МНС, МВС,
Адміністрація Держприкордонслужби,
СБУ.
Перше півріччя 2003 року.
3. Подання Національному координаційному центру переліку
військових об'єктів, запланованих до вилучення із Збройних Сил та
інших військових формувань в наступному році, їх характеристик і
пропозицій щодо подальшого використання.
Міноборони, МНС, МВС,Адміністрація Держприкордонслужби,
СБУ, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська міські
держадміністрації.
Щороку до 15 квітня.
4. Розроблення і узгодження державного плану конверсії
колишніх військових об'єктів на відповідний рік, його фінансове
обґрунтування та подання на затвердження до Кабінету Міністрів
України.
Національний координаційний центр,Міноборони, МНС, МВС,
Адміністрація Держприкордонслужби,
СБУ.
Щороку у II кварталі.
5. Розроблення відомчих та регіональних планів конверсії
колишніх військових об'єктів на відповідний рік та їх узгодження з
Національним координаційним центром.
Міноборони, МНС, МВС,Адміністрація Держприкордонслужби,
СБУ, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська міські
держадміністрації.
Щороку у II кварталі.
6. Підготовка пропозицій щодо уточнення завдань регіональних
(міських) наглядових рад, які утворюються відповідно до Програми
соціальної і професійної адаптації військовослужбовців, звільнених
у запас або відставку, на період до 2005 року, затвердженої Указом
Президента України від 21 вересня 2002 р. N 849 ( 849/2002 ),
посилення контролю за реалізацією Програми конверсії колишніх
військових об'єктів на період реформування Збройних Сил та інших
військових формувань.
Рада міністрів Автономної РеспублікиКрим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
Перше півріччя 2003 року.
7. Створення міжрегіонального фонду підтримки підприємництва
на базі колишніх військових об'єктів.
Національний координаційний центрта його уповноважені в регіонах,
регіональні центри працевлаштування,
Рада міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2003-2004 роки.
8. Здійснення заходів щодо залучення інвестицій, міжнародної
технічної допомоги, добровільних внесків, інших не заборонених
законодавством джерел фінансування для забезпечення виконання
Програми.
Національний координаційний центр,Мінекономіки.
2003-2004 роки.
9. Створення бази даних колишніх військових об'єктів.
Національний координаційний центр,Міноборони, МНС, МВС,
Адміністрація Держприкордонслужби,
СБУ,
Рада міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
II квартал 2003 року.
10. Відпрацювання пілотного проекту сприяння розвитку
приватного підприємництва на території колишньої ракетної бази у
смт Нові Білокоровичі Житомирської області.
Національний координаційний центр,Мінекономіки.
Друге півріччя 2003 року.
11. Проведення регіональних бізнес-конференцій, семінарів та
нарад з питань розвитку колишніх військових об'єктів.
Національний координаційний центрта його уповноважені в регіонах,
Міноборони, МНС, МВС,
Адміністрація Держприкордонслужби,
СБУ,
Рада міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
Постійно.
12. Проведення виставок соціально-економічного відродження
конверсійних об'єктів.
Національний координаційний центр,Мінекономіки, Міноборони, МНС,
МВС, Адміністрація
Держприкордонслужби, СБУ.
Постійно.
13. Організація висвітлення у засобах масової інформації
проблем конверсії колишніх військових об'єктів.
Національний координаційний центр,Міноборони, МНС, МВС,
Адміністрація Держприкордонслужби,
СБУ, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська міські
держадміністрації.
Постійно.
14. Подання до Національного координаційного центру
інформації про хід виконання Програми та планів конверсії колишніх
військових об'єктів на відповідний рік.
Міноборони, МНС, МВС,Адміністрація Держприкордонслужби,
СБУ, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська міські
держадміністрації.
Щороку до 15 березня.
15. Розроблення за участю Фонду державного майна та
затвердження пілотного проекту реформування власності майна
колишнього військового містечка N 48 у м. Львові.
Національний координаційний центр,Фонд державного майна.
Друге півріччя 2003 року.
( Додаток із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1402
( 1402-2003-п ) від 04.09.2003 )
Джерело:Офіційний портал ВРУ