open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна
                             
                             
ГАЗЕТА "УРЯДОВИЙ КУР'ЄР"
ГЕНЕРАЛЬНА УГОДА
між Кабінетом Міністрів України, Конфедерацією

роботодавців України та всеукраїнськими

профспілками і профоб'єднаннями

на 2002-2003 роки
від 16.01.2002
( Із змінами, внесеними згідно з документом

( n0036697-02 ) від 25.09.2002 )

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Генеральну угоду (далі - Угода) укладено відповідно до Закону
України "Про колективні договори і угоди" ( 3356-12 ) між
Кабінетом Міністрів України і Конфедерацією роботодавців України,
з однієї сторони, та всеукраїнськими профспілками і
профоб'єднаннями (згідно з додатком 1), з другої сторони (далі -
Сторони).
Угода спрямована на удосконалення колективно-договірного
регулювання соціально-трудових відносин, розвиток соціального
партнерства, реалізацію конституційних прав і гарантій працівників
і роботодавців.
Сторони визнають, що цією Угодою встановлюються
соціально-трудові гарантії для найманих працівників на державному
рівні, регулюються виробничі, трудові і соціально-економічні
відносини між найманими працівниками і роботодавцями та
відповідальність Сторін за виконання досягнутих домовленостей.
Положення цієї Угоди діють безпосередньо і поширюються на
підприємства, установи і організації всіх форм власності.
Прийняті за цією Угодою зобов'язання та домовленості є
обов'язковими для виконання Сторонами.
Положення цієї Угоди є обов'язковими як мінімальні гарантії
також для застосування під час ведення колективних переговорів і
укладення колективних договорів та галузевих і регіональних угод.
Угода набирає чинності з 1 січня 2002 року і діє до укладення
нової або перегляду цієї Угоди.
РОЗДІЛ I

Сприяння розвитку виробництва, забезпечення продуктивної

зайнятості
1. У сфері виробництва
Кабінет Міністрів зобов'язується:
1.1.1. Формувати регуляторно-податкову політику щодо
діяльності суб'єктів господарювання, яка б забезпечувала мотивацію
до легалізації та розширеного відтворення вітчизняного виробництва
товарів та послуг.
1.1.2. Не допускати утворення нової бюджетної заборгованості
підприємствам з відшкодування податку на додану вартість.
1.1.3. Скласти у першому півріччі 2002 р. план-графік
погашення існуючої заборгованості з відшкодування податку на
додану вартість станом на 1 січня 2002 р.
1.1.4. Забезпечити погашення головними розпорядниками
бюджетних коштів заборгованості за виконаними державними
замовленнями станом на 1 січня 2002 р. у такі терміни:
перше півріччя 2002 р. - 50 %;
друге півріччя 2002 р. - 50 %.
Не допускати утворення нової заборгованості.
1.1.5. Розробити і запровадити у першому півріччі 2002 р.
дієві механізми державного регулювання економіки, а саме:
систему державного регулювання цін і тарифів на продукцію та
послуги підприємств-монополістів;
засади управління об'єктами державної власності та державними
корпоративними правами.
1.1.6. При формуванні Державного бюджету України на 2003 та
наступні роки забезпечити:
виконання положень Указу Президента України
від 15 липня 2000 р. N 905 ( 905/2000 ) у частині спрямування не
менше 25 % коштів, отриманих від приватизації, на інноваційне
інвестування підприємств;
виділення коштів на пільги та субсидії населенню за спожиті
енергоносії та надані житлово-комунальні послуги, в тому числі на
погашення заборгованості за минулі роки;
виділення коштів на компенсацію вартості проїзду пільгових
категорій громадян, визначених законодавством;
виділення коштів на фінансування соціальних послуг та
матеріального забезпечення безробітних з числа незастрахованих
осіб у повному обсязі;
виділення коштів на оплату державного замовлення (окремим
рядком).
1.1.7. Проаналізувати протягом I кварталу 2002 р. результати
експериментів у гірничо-металургійному комплексі та у легкій і
деревообробній промисловості в Чернівецькій області, врахувавши їх
при формуванні стимулюючої регуляторно-податкової політики щодо
діяльності суб'єктів господарювання та прийнятті Податкового
кодексу і передбачивши зниження на 2003 рік базових ставок
оподаткування:
податку на прибуток підприємств - до 20 %;
податку на додану вартість - до 15 %.
1.1.8. Внести протягом першого півріччя 2002 р. до Верховної
Ради України законодавчі пропозиції щодо стимулювання надання
банками довгострокових кредитів суб'єктам господарювання.
1.1.9. Рекомендувати органам місцевого самоврядування
передбачати в місцевих бюджетах на 2002 - 2004 роки кошти на
утримання об'єктів соціальної сфери, які планується прийняти в
комунальну власність, та забезпечувати контроль за їх цільовим
використанням.
Сторона власників за участю профспілок зобов'язується:
1.1.10. Внести протягом першого півріччя 2002 р. до Верховної
Ради України законодавчі пропозиції щодо стимулювання інвестування
економіки.
1.1.11. Включити до фіксованих умов конкурсів з продажу
пакетів акцій підприємств, що мають стратегічне значення для
економіки та безпеки держави або є містоутворюючими, зобов'язання
покупця щодо збереження протягом певного часу чисельності
працюючих.
Включити до складу конкурсної комісії представника трудового
колективу цього підприємства.
2. У сфері зайнятості
Сторона власників вважає необхідним забезпечити за участю
профспілок наступну етапність здійснення громадянами
конституційного права на працю та соціальний захист під час
безробіття:
1.2.1. Розширити сферу застосування праці через створення
юридичними та фізичними особами щорічно не менш як 300 - 320 тис.
робочих місць, знизити рівень безробіття, визначений за
методологією Міжнародної організації праці, порівняно з попереднім
роком.
1.2.2. Не допускати зменшення сумарної чисельності зайнятих у
галузях економіки:
у 2002 році більше ніж на 200 тис. осіб;
у 2003 році більше ніж на 180 тис. осіб.
1.2.3. Здійснити комплекс заходів, спрямованих на подолання
довготривалого безробіття, що дасть змогу щороку зменшувати
середню тривалість зареєстрованого безробіття не менше ніж
на 1 місяць.
1.2.4. Здійснювати щороку оптимальні підходи до реалізації
заходів активної політики зайнятості для незайнятого населення та
безробітних, зареєстрованих у державній службі зайнятості,
передбачивши додаткове охоплення ними не менше ніж 100 тис. осіб,
що сприятиме зменшенню зареєстрованого безробіття.
1.2.5. Збільшити на 2002 рік розмір мінімальної допомоги по
безробіттю порівняно з прожитковим мінімумом не менше ніж до
16 відсотків з подальшим поступовим підвищенням виходячи з
можливостей Фонду загальнообов'язкового державного соціального
страхування на випадок безробіття.
1.2.6. Завершити у 2002 році роботу з розроблення проекту
нової редакції Закону України "Про зайнятість населення".
1.2.7. Розробити в першому півріччі 2002 р. та здійснити
комплекс заходів щодо сприяння підприємствам в організації
професійного навчання кадрів, у тому числі безпосередньо на
виробництві, з метою забезпечення підвищення якості робочої сили
та її продуктивної зайнятості.
Сторони рекомендують:
1.2.8. Передбачити в галузевих угодах зобов'язання щодо:
скорочення непродуктивних втрат робочого часу;
стабілізації зайнятості (скорочення плинності кадрів);
визначення обсягів фінансування роботодавцями витрат та
підвищення кваліфікації персоналу та граничні періоди роботи для
обов'язкового проходження навчання з підвищення кваліфікації в
навчальних закладах.
Кабінет Міністрів зобов'язується:
1.2.9. Посилити соціальний захист громадян України, які
працюють за кордоном, зокрема через участь соціальних партнерів у
підготовці, укладенні та забезпеченні контролю за реалізацією
міжнародних угод з питань взаємного працевлаштування,
впорядкування видачі ліцензій на посередництво у працевлаштуванні
громадян України за кордоном.( Розділ I доповнено пунктом 1.2.9 згідно з документом
( n0036697-02 ) від 25.09.2002 )

РОЗДІЛ II

Оплата праці, підвищення рівня доходів
Сторони домовилися:
2.1. Установити тарифну ставку робітника 1 розряду:
з 1 січня 2002 р. у розмірі не менше 140 гривень на місяць.
Розглянути питання про її підвищення з 1 липня 2002 р.
до 165 гривень на місяць;
з 1 січня 2003 р. у розмірі не нижчому від законодавчо
встановленого розміру мінімальної заробітної плати на 2003 рік.
2.2. Визначати ставки (оклади) працівників загальних
(наскрізних) професій і посад у галузевих угодах. При цьому
мінімальні розміри ставок (окладів) встановлюються на рівні не
нижче від законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної
плати на відповідний рік.
2.3. Забезпечити темпи зростання реальної заробітної плати не
нижче темпів зростання реального валового внутрішнього продукту за
відповідний рік.
2.4. Установити для застосування на підприємствах (в
установах, організаціях) перелік і розміри доплат та надбавок до
тарифних ставок і посадових окладів працівників об'єднань,
підприємств і організацій, що мають міжгалузевий характер, згідно
з додатком 2.
В установах і організаціях, що фінансуються з бюджету,
перелік і розміри зазначених доплат і надбавок встановлюються
Кабінетом Міністрів України з урахуванням положень цієї
Генеральної угоди за погодженням з відповідними профспілками.
2.5. Установити, що у разі виникнення на підприємстві (в
установі, організації) заборгованості із заробітної плати,
грошового забезпечення терміном понад один місяць, органи
виконавчої влади, об'єднання роботодавців і профспілкові органи
(галузеві та регіональні) вживають ефективних заходів до її
ліквідації.
Дотримуватися норм чинного законодавства щодо розірвання
контрактів з керівниками підприємств (установ, організацій), де
сума заборгованості із заробітної плати, грошового забезпечення
протягом наступного місяця не зменшується.
2.6. Сторона власників не прийматиме в односторонньому
порядку рішень щодо зміни раніше узгоджених та встановлення нових
умов оплати праці.
Кабінет Міністрів України зобов'язується:
2.7. Здійснювати підвищення заробітної плати працівників
освіти, охорони здоров'я, науки та культури до рівня, визначеного
законодавством України, забезпечуючи рівні підходи до підвищення
заробітної плати в цих та інших галузях, в органах виконавчої
влади та інших установах і організаціях, які фінансуються за
рахунок бюджетних коштів, за погодженням з відповідними
профспілками.
2.8. Внести до Верховної Ради України у I кварталі 2002 року
законопроекти щодо:
вдосконалення Закону України "Про оплату праці"
( 108/95-ВР ) стосовно внесення зміни до частини другої статті 9
"Умови визначення розміру мінімальної заробітної плати" щодо
встановлення мінімальної заробітної плати у розмірі не нижче
прожиткового мінімуму в розрахунку на працездатну особу;
статті 4 Закону України "Про індексацію грошових доходів
населення" ( 1282-12 ) щодо зниження порогу індексації до 1 %, при
якому індексація доходів не здійснюється, з метою забезпечення
більш повного відшкодування втрати частини доходів в умовах
зростання споживчих цін та тарифів;
статті 3 Закону України "Про компенсацію громадянам втрати
частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати"
( 2050-14 ) стосовно скасування норми щодо неврахування показника
інфляції місяця перед виплатою заборгованості для визначення суми
компенсації з метою забезпечення повного відшкодування частини
втрачених доходів та поширення норм цього закону на фізичних
осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які укладають трудові
договори з найманими працівниками;
Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника
або визнання його банкрутом" ( 2343-12 ) щодо встановлення
позачерговості виплати несвоєчасно виплаченої заробітної плати у
випадку банкрутства або ліквідації підприємств з метою посилення
захисту прав працівників на своєчасну оплату праці та приведення
зазначеного закону у відповідність до положень статті 11 Конвенції
МОП 1949 р. N 95 "Про захист заробітної плати" ( 993_146 ),
ратифікованої Україною, з одночасним внесенням відповідних змін до
статті 28 Закону України "Про оплату праці" ( 108/95-ВР ).
2.9. Внести у I кварталі 2002 р. зміни до постанови Кабінету
Міністрів України від 21 грудня 1998 р. N 2034 ( 2034-98-п ) "Про
індексацію грошових доходів громадян" щодо приведення її у
відповідність до норм статті 5 Закону України від 25 квітня
1997 р. "Про індексацію грошових доходів населення"
( 1282-12 ) стосовно розмірів доходів, що підлягають індексації.
2.10. Вивчити у I кварталі 2002 р. питання про доцільність
законодавчого встановлення згідно зі статтею 18 Закону України
"Про підприємства в Україні" ( 887-12 ) нормативів розподілу
прибутків (доходів) між роботодавцями та найманими працівниками з
метою забезпечення повного відшкодування вартості робочої сили і
створення передумов для повноцінного функціонування ринку праці,
як однієї з основних складових ринкової економіки.
2.11. Переговори згідно із статтею 10 Закону України "Про
оплату праці" ( 108/95-ВР ) щодо встановлення розміру мінімальної
заробітної плати розпочинати на наступний бюджетний період
одночасно з розробленням проекту Основних напрямів бюджетної
політики.
Законопроект щодо розміру мінімальної заробітної плати на
відповідний рік з урахуванням пропозицій, вироблених шляхом
переговорів Сторін, подавати на розгляд Верховної Ради України
одночасно з проектом закону про Державний бюджет України.
Профспілки зобов'язуються:
2.12. Здійснювати громадський контроль за додержанням на
підприємствах, в установах і організаціях законодавства про оплату
праці та зобов'язань за колективними договорами, взаємодіяти з цих
питань з органами Державного департаменту нагляду за додержанням
законодавства про працю Міністерства праці та соціальної політики,
вживати заходів до усунення порушень в межах своїх прав і
повноважень.
Кабінет Міністрів зобов'язується:
2.13. Сприяти погашенню у 2002 році заборгованості із
заробітної плати і грошового забезпечення працівникам бюджетних
установ та організацій, що фінансуються з місцевих бюджетів.( Розділ II доповнено пунктом 2.13 згідно з документом
( n0036697-02 ) від 25.09.2002 )
Сторона власників зобов'язується:
2.14. Взяти під особливий контроль на підприємствах, що
перебувають у сфері їх управління:
своєчасну виплату поточної заробітної плати і грошового
забезпечення з урахуванням сум індексації у зв'язку із зростанням
споживчих цін і тарифів на товари та послуги;
погашення заборгованості із заробітної плати до кінця
2002 року.( Розділ II доповнено пунктом 2.14 згідно з документом
( n0036697-02 ) від 25.09.2002 )
РОЗДІЛ III

Умови праці та відпочинку
Сторони домовилися:
3.1. Забезпечити координацію роботи державної інспекції праці
Міністерства праці та соціальної політики та правових інспекторів
праці профспілок у здійсненні контролю за додержанням
законодавства про працю.
3.2. З метою забезпечення належного рівня правової підготовки
сторін колективних договорів і угод, здійснення ефективного
контролю за додержанням законодавства про працю щорічно
організовувати для представників власників і профспілок навчання
протягом 3-5 днів із збереженням заробітної плати за місцем
роботи.
Кабінет Міністрів України зобов'язується:
3.3. Забезпечити контроль за виконанням заходів, які
передбачені на 2002-2003 роки:
Національною програмою поліпшення стану безпеки, гігієни
праці та виробничого середовища на 2001-2005 роки
( 1320-2001-п );
Програмою розвитку виробництва засобів індивідуального
захисту працюючих на 2001-2004 роки ( 952-2001-п );
Державною програмою навчання та підвищення рівня знань
працівників, населення України з питань охорони праці
на 2001-2005 роки (у разі її затвердження).
3.4. Передбачити в проектах державного бюджету на 2002 та
2003 роки виділення коштів на фінансування видатків на охорону
праці відповідно до Закону України "Про охорону праці"
( 2694-12 ).
3.5. Передбачити виділення коштів з державного бюджету на
2002 та 2003 роки за видатками "Кошти на виплату заборгованості з
регресних позовів та одноразової допомоги по втраті професійної
працездатності шахтарям та гірникам підприємств з підземного
видобутку вугілля та залізної руди".
3.6. За участю центральних та місцевих органів виконавчої
влади, об'єднань роботодавців та профспілок щороку розглядати на
засіданнях Кабінету Міністрів України питання про стан охорони
праці на виробництві, виробничого травматизму та професійної
захворюваності, вживати відповідних заходів до його поліпшення.
3.7. Розробити та затвердити в установленому порядку Типове
положення про управління охороною праці в тримісячний термін після
прийняття Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону
України "Про охорону праці".
3.8. Внести у першому півріччі 2002 р. зміни у статистичну
звітність про стан травматизму на виробництві з урахуванням вимог
Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне
страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного
захворювання" ( 1105-14 ).
3.9. Розробити у 2002 році Гігієнічну класифікацію праці
відповідно до показників шкідливості та небезпечності факторів
виробничого середовища, складності та напруженості трудового
процесу.
3.10. Розробити протягом 2002 року та впровадити систему
професійного психофізіологічного відбору спеціалістів, які зайняті
на роботах з високим рівнем техногенної небезпеки та підвищеним
ризиком.
3.11. Рішення про перенесення вихідних днів у випадку, коли
вони збігаються зі святковими або неробочими днями, приймати не
пізніше ніж за два тижні за погодженням з профспілковою стороною з
повідомленням населення через засоби масової інформації.
3.12. Подати на ратифікацію Верховною Радою України Конвенції
МОП:
N 135 ( 993_186 ) про захист прав представників працівників
на підприємстві і можливості, що їм надаються (друге півріччя
2002 р.);
N 140 про оплачувані навчальні відпустки (перше
півріччя 2002 р.);
N 150 ( 993_024 ) про регулювання питань праці (перше
півріччя 2003 р.);
N 155 ( 993_050 ) про безпеку, гігієну праці та виробниче
середовище (друге півріччя 2003 р.).
3.13. Розглянути протягом 2002 року на засіданні Національної
Ради соціального партнерства питання про можливість ратифікації
Україною Конвенції МОП N 184 "Про безпеку і гігієну праці в
сільському господарстві".
Сторона власників зобов'язується:
3.14. Забезпечити додержання законодавства про працю на
підприємствах, в установах і організаціях, що перебувають у сфері
їх управління та впливу.
3.15. Забезпечити погашення заборгованості з виплат
відшкодування шкоди внаслідок нещасних випадків на виробництві та
профзахворювань до кінця 2003 року відповідно до графіка, який
узгоджуватиметься з профспілками.
3.16. У місячний термін після затвердження Національної
програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого
середовища на 2001-2005 роки розробити відповідні регіональні та
галузеві програми і забезпечити контроль за їх виконанням.
Профспілкова сторона зобов'язується:
3.17. Здійснювати громадський контроль за додержанням
законодавства про працю та охорону праці, забезпеченням працюючих
засобами індивідуального та колективного захисту.
3.18. Надавати працівникам безоплатну правову допомогу з
питань законодавства про працю, соціального страхування, охорони
праці, відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом, тощо, в
необхідних випадках представляти інтереси працівників у судових та
інших державних органах та при вирішенні спірних питань з
роботодавцями.
3.19. Інформувати Кабінет Міністрів України, інші органи
виконавчої влади про факти порушень законодавства, усунення яких
потребує державного втручання.
Кабінет Міністрів зобов'язується:
3.20. Підготувати і подати на розгляд Верховної Ради України
проект Закону України "Про ратифікацію Конвенції МОП N 152 "Про
техніку безпеки та гігієну праці на портових роботах" у
тримісячний термін після прийняття нової редакції Закону України
"Про охорону праці".( Розділ III доповнено пунктом 3.20 згідно з документом
( n0036697-02 ) від 25.09.2002 )

3.21. За участю профспілок проаналізувати у галузях економіки
існуючі положення "Про робочий час і час відпочинку" для
працівників, перевтома яких може створювати загрозу здоров'ю
працівників та оточуючих.
У разі потреби протягом 2002-2003 років внести зміни до
положень з урахуванням вимог відповідних конвенцій МОП з цього
питання.( Розділ III доповнено пунктом 3.21 згідно з документом
( n0036697-02 ) від 25.09.2002 )
3.22. За участю профспілок протягом 2002 року розробити і
затвердити Типові правила внутрішнього трудового розпорядку
підприємства, установи, організації, врахувавши в них питання щодо
порядку чергування працівників і встановлення гнучкого режиму
робочого часу, та порядку підсумованого обліку робочого часу.( Розділ III доповнено пунктом 3.22 згідно з документом
( n0036697-02 ) від 25.09.2002 )
РОЗДІЛ IV

Соціальний захист та задоволення духовних потреб
Сторони домовилися:
4.1. З метою фінансового забезпечення надання допомоги і
соціальних послуг застрахованим особам в повному обсязі згідно з
законодавством щороку в II кварталі проводити консультації та
переговори щодо розмірів страхових внесків на всі види
загальнообов'язкового державного соціального страхування і вносити
узгоджені пропозиції для затвердження Верховною Радою України.
4.2. З метою поліпшення стану здоров'я населення та
відновлення працездатності працівників Кабінет Міністрів України,
профспілкова сторона, роботодавці сприятимуть збільшенню
асигнувань на санаторно-курортне лікування та оздоровлення
працюючих і членів їх сімей за рахунок різних джерел фінансування.
Кабінет Міністрів України зобов'язується:
4.3. Під час розроблення проектів нормативно-правових актів у
сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування
(пенсійного, медичного, на випадок безробіття, від нещасного
випадку на виробництві та професійного захворювання, у зв'язку з
тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими
народженням та похованням), а також у разі зміни розміру страхових
внесків, об'єкта страхування, умов забезпечення, інших правових чи
організаційних питань забезпечувати їх попередній розгляд і
узгодження з об'єднаннями профспілок і роботодавців.
4.4. Подати до Верховної Ради України проект Закону України
"Про деякі питання загальнообов'язкового державного соціального
страхування суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали
спеціальний спосіб оподаткування своїх доходів (сплачують
фіксований податок, єдиний податок, фіксований
сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий
патент)".
4.5. Вживати заходів до поступового наближення мінімального
розміру пенсії з урахуванням соціальних виплат до розміру
прожиткового мінімуму виходячи з реальних фінансових можливостей
Пенсійного фонду та Державного бюджету України, забезпечуючи при
цьому диференціацію розмірів пенсій залежно від тривалості
трудового стажу і коригування розміру заробітку, з якого
сплачувались пенсійні внески у зв'язку із зростанням заробітної
плати та перегляду пенсій відповідно до законодавства про
індексацію грошових доходів населення.
4.6. За участю профспілок у грудні 2002 р. розглянути питання
щодо ратифікації Україною конвенцій МОП N 102 ( 993_011 ) та
N 128 ( 993_326 ) з питань соціального забезпечення та
Європейської соціальної хартії ( 994_300 ).
Розглянути та подати на розгляд Національної ради соціального
партнерства Європейський кодекс соціального забезпечення.
4.7. При розробці проектів законів України про Державний
бюджет України на відповідний рік передбачати фінансування витрат
згідно із законами України "Про державну соціальну допомогу
малозабезпеченим сім'ям" ( 1768-14 ), "Про державну допомогу
сім'ям з дітьми" ( 2811-12 ), "Про державну соціальну допомогу
інвалідам та дітям-інвалідам" ( 2109-14 ), "Про статус ветеранів
війни, гарантії їх соціального захисту" ( 3551-12 ) та "Про статус
і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи" ( 796-12 ), а також пільг, компенсацій
і гарантій громадянам, яким вони встановлені законодавством.
Вжити заходів до погашення заборгованості з соціальних виплат
за попередні роки.
4.8. Рішення про зміну діючих тарифів і норм, які
затверджуються центральними органами виконавчої влади відповідно
до їх повноважень, а також порядок надання субсидій на
житлово-комунальні послуги приймати за погодженням з профспілковою
стороною відповідно до цієї Угоди.
4.9. Забезпечувати повне відшкодовування підприємствам
житлово-комунального господарства, транспорту нарахованих пільг та
субсидій на оплату наданих послуг. Встановлювати тарифи на
житлово-комунальні послуги, послуги транспорту в розмірі, що
відповідає науково обгрунтованому рівню із одночасним здійсненням
заходів щодо соціального захисту населення.
Розробити за участю профспілок механізм надання послуг та
відшкодування витрат транспортним підприємствам за перевезення
пільгових категорій громадян.
4.10. При розробці проектів законів України про Державний
бюджет України на відповідний рік передбачати фінансування галузей
освіти, науки, охорони здоров'я, культури, фізичної культури і
спорту в обсягах, передбачених законодавством про освіту, науку,
охорону здоров'я, культуру, фізичну культуру і спорт.
4.11. Розробити та затвердити протягом 2002 року мінімальні
соціальні нормативи (стандарти) забезпечення потреб населення
послугами громадського транспорту, зв'язку, закладів освіти,
охорони здоров'я, культури, спорту, відпочинку та дозвілля. До
запровадження цих нормативів (стандартів) не допускати скорочення
мережі цих закладів, особливо в сільській місцевості, та обсягів
їх фінансування.
4.12. Передбачати у державному та місцевих бюджетах окремим
рядком кошти, необхідні для надання пільгових довгострокових
кредитів для здобуття вищої освіти молоддю.
4.13. Розробити і затвердити у першому півріччі 2002 р.
Державну цільову програму організації оздоровлення та відпочинку
дітей і підлітків, учнівської та студентської молоді до 2005 року,
передбачивши в ній посилення державної підтримки дитячих і
студентських оздоровчих закладів, встановлення державного
замовлення на оздоровлення дітей-сиріт, дітей, що залишились без
піклування батьків, дітей з багатодітних і малозабезпечених сімей,
а також дітей, постраждалих від аварії на Чорнобильській АЕС.
Передбачати щороку при розробці проекту Державного бюджету
України виділення коштів на організацію оздоровлення дітей, батьки
яких безробітні або тимчасово не працюють.
4.14. Вжити заходів до розширення мережі центрів раннього
втручання і соціальної реабілітації дітей-інвалідів, центрів
професійної, медичної та соціальної реабілітації осіб з обмеженими
фізичними можливостями.
4.15. Забезпечити повне фінансування програм профілактики та
боротьби із захворюванням на туберкульоз, СНІД та цукровий діабет.
4.16. З метою забезпечення реалізації конституційного права
громадян України на житло:
здійснювати реформування економічних і правових основ
житлової політики. Вжити заходів для прискорення прийняття нового
Житлового кодексу України, законів "Про іпотеку", "Про реєстрацію
прав власності на нерухоме майно", "Про житлові заощадження
громадян";
розробити і затвердити порядок надання соціального житла,
критерії визначення груп населення, які потребують соціального
житла або надання державних субсидій та пільгових державних
кредитів.
4.17. Зберегти права громадян та основні принципи
приватизації державного житлового фонду відповідно до чинного
законодавства.
4.18. Забезпечити з 1 січня 2003 р. надання соціальних послуг
потерпілим на виробництві від нещасних випадків та професійних
захворювань у повному обсязі.
4.19. Сприяти фінансуванню в повному обсязі витрат на
забезпечення потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві
та професійних захворювань необхідними лікарськими засобами,
протезами, спеціальними засобами пересування.
4.20. Запровадити механізм надання населенню субсидій
готівкою на придбання скрапленого газу та твердого палива.
4.21. Розробити за участю профспілок механізми переходу від
категорійного надання соціальних пільг до адресної соціальної
допомоги.
4.22. При реформуванні системи охорони здоров'я населення
України забезпечувати реалізацію конституційних прав громадян на
отримання безоплатної та якісної медичної допомоги.
4.23. Подавати на розгляд Верховної Ради України пропозиції
щодо затвердження прожиткового мінімуму за погодженням з
профспілками.
4.24. Забезпечити з 1 січня 2002 р. проведення індексації
заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат
відповідно до Закону України "Про індексацію грошових доходів
населення" ( 1282-12 ).
4.25. Провести у 2002 році за участю профспілок
інвентаризацію діючої мережі закладів соціально-культурного
призначення, що перебувають на балансі підприємств, установ і
організацій всіх форм власності та забезпечують надання населенню
відповідних послуг за місцем роботи та проживання (клуби, будинки
та палаци культури, масові бібліотеки, санаторії-профілакторії,
позашкільні, фізкультурно-спортивні, дитячі оздоровчі заклади
тощо). За результатами інвентаризації розробити програму
збереження цих закладів та створення належних умов для їх
ефективного функціонування. Забезпечити розробку відповідних
механізмів економічного стимулювання суб'єктів господарської
діяльності, які утримують на своєму балансі об'єкти соціальної
сфери.
4.26. Прискорити гармонізацію національної
нормативно-правової бази в сфері захисту споживачів і довкілля з
Міжнародними та європейськими нормами і правилами.
4.27. При підготовці проектів законів України про Державний
бюджет на відповідний рік утримуватися від пропозицій щодо
призупинення відрахувань коштів бюджетним організаціям на
проведення в трудових колективах культурно-масової та
фізкультурної роботи.
4.28. Щороку передбачати в проекті Державного бюджету України
виділення коштів спортивним товариствам "Україна", "Спартак",
"Колос" на утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, а також на
розвиток матеріально-технічної бази центрів олімпійської
підготовки в Алушті, Ялті, Ворохті.
4.29. Протягом першого півріччя 2002 р. розробити Програму
державного забезпечення інвалідів технічними засобами реабілітації
на період до 2005 року.
Сторона власників зобов'язується:
4.30. Не допускати прийняття рішень про ліквідацію,
перепрофілювання, передачу іншому власнику об'єктів
соціально-культурної сфери, які належать підприємствам, установам
і організаціям, без погодження з відповідними профспілковими
органами.
Профспілкова сторона зобов'язується:
4.31. Брати активну участь у реалізації національних та
державних програм з питань освіти, культури, фізичної культури і
спорту, відпочинку та оздоровлення трудящих і членів їх сімей,
соціального становлення молоді.
4.32. Разом з органами виконавчої влади та органами місцевого
самоврядування, творчими спілками, благодійними фондами
забезпечити організацію і проведення всеукраїнських, регіональних
та галузевих оглядів, фестивалів самодіяльного мистецтва і
народної творчості, спартакіад та масових спортивних змагань,
інших заходів культурно-освітнього і фізкультурно-оздоровчого
спрямування.
4.33. Разом з центральними та місцевими органами виконавчої
влади, керівниками підприємств, установ і організацій забезпечити
щорічне функціонування не менш як 900 стаціонарних заміських
оздоровчих таборів, у яких оздоровлювати влітку понад 850 тис.
дітей та учнівської молоді.
4.34. Організовувати під час зимових канікул
новорічно-різдвяні свята для дітей та учнівської молоді.
Сторона власників за участю профспілок зобов'язується:
4.35. Вивчити можливість внесення у 2002 році на розгляд
Верховної Ради України проекту Закону України щодо поширення на
працівників, які виходять на пенсію на пільгових умовах, дії
статті 15 Закону України "Про основні засади соціального захисту
ветеранів праці та громадян похилого віку" в частині звільнення
від оподаткування одноразової допомоги при виході на пенсію.( Розділ IV доповнено пунктом 4.35 згідно з документом
( n0036697-02 ) від 25.09.2002 )
ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
З метою координації діяльності щодо колективно-договірного
регулювання соціально-трудових відносин та вдосконалення
соціального партнерства Сторони домовилися:
проводити консультації з питань розроблення проектів законів
України, інших нормативно-правових актів, які стосуються
соціально-економічних і трудових відносин, соціального захисту
громадян, та розглядати їх за участю Сторін у порядку згідно з
додатком 3;
всебічно сприяти вдосконаленню нормативно-правової бази з
питань регулювання соціально-трудових відносин, здійсненню
соціального партнерства на дво- та тристоронній основі,
відстоювати у Верховній Раді України досягнуті домовленості щодо
законопроектів, розроблених і погоджених Сторонами;
вживати заходів до прийняття Верховною Радою України
законопроекту про внесення змін до Закону України "Про колективні
договори і угоди" та проекту Закону України "Про соціальне
партнерство";
сприяти діяльності профспілок і організацій роботодавців, їх
консолідації в об'єднаннях з метою формування сторін соціального
партнерства на всіх рівнях колективно-договірних відносин, при
цьому не допускаючи дій, що мають за мету заснування профспілок
під впливом роботодавців чи організацій роботодавців або
підтримання профспілок шляхом фінансування чи іншим шляхом з метою
поставити їх під контроль роботодавців чи організацій
роботодавців;
створювати умови для реалізації прав і гарантій діяльності
профспілок та організацій роботодавців, визначених законодавством;
сприяти укладенню угод на галузевому і регіональному рівнях
та колективних договорів на підприємствах, в установах і
організаціях усіх форм власності, що перебувають у сфері дії
Сторін, а також приведення їх положень у відповідність з цією
Угодою.
З метою забезпечення реалізації положень цієї Угоди,
здійснення контролю за її виконанням Сторони зобов'язуються:
протягом двох місяців після підписання Угоди затвердити і
передати одна одній заходи щодо її реалізації;
щокварталу аналізувати хід виконання цієї Угоди і надавати
відповідну інформацію іншій Стороні;
раз на півроку розглядати стан виконання цієї Угоди на
засіданні спільної робочої комісії Сторін, яка вела переговори з
її укладення, про що складати протокол і визначати додаткові
заходи щодо реалізації невиконаних положень;
розробити критерії оцінки виконання положень цієї Угоди у
місячний термін після її підписання;
спірні питання, що виникають під час реалізації цієї Угоди,
розв'язувати шляхом проведення консультацій і переговорів;
приймати рішення про початок колективного трудового спору з
питань виконання цієї Угоди лише після розгляду спірних питань на
засіданні спільної робочої комісії та вживати заходів до його
вирішення шляхом здійснення примирних процедур відповідно до
законодавства;
щокварталу надавати одна одній на безоплатній основі наявну
статистичну інформацію з питань, які є предметом цієї Угоди;
забезпечити інформування громадськості про хід виконання цієї
Угоди;
зміни і доповнення до цієї Угоди вносити за взаємною згодою
Сторін після попередніх переговорів, разом тлумачити окремі її
положення;
опублікувати цю Угоду в газетах "Урядовий кур'єр", "Ділова
Україна", профспілкових виданнях та інших засобах масової
інформації.
Сторони визнають право всеукраїнських організацій
роботодавців та їх об'єднань, профспілок та профоб'єднань, які не
брали участі у переговорах, приєднуватися до цієї Угоди протягом
усього терміну її дії за умови, якщо вони візьмуть на себе
зобов'язання щодо її виконання у порядку, викладеному в додатку 4.
Ця Угода підписана у двох примірниках, які зберігаються у
кожної із Сторін і мають однакову юридичну силу, між урядом,
Федерацією професійних спілок України, конфедерацією роботодавців
України та всеукраїнськими профспілками і профоб'єднаннями

Додаток 1

до Генеральної угоди

на 2002-2003 роки
ПЕРЕЛІК

профспілок та профспілкових об'єднань - суб'єктів

Генеральної угоди на 2002-2003 роки
1. Федерація професійних спілок України та її членські
організації:
Професійна спілка авіабудівників України;
Професійна спілка авіапрацівників України;
Професійна спілка працівників автомобільного транспорту та
шляхового господарства України;
Професійна спілка працівників автомобільного та
сільськогосподарського машинобудування України;
Професійна спілка працівників агропромислового комплексу
України;
Професійна спілка працівників атомної енергетики та
промисловості України;
Професійна спілка працівників будівництва і промисловості
будівельних матеріалів України;
Професійна спілка працівників вугільної промисловості
України;
Професійна спілка працівників газових господарств України;
Професійна спілка працівників геології, геодезії та
картографії України;
Професійна спілка працівників державних установ України;
Професійна спілка працівників енергетики та електротехнічної
промисловості України;
Професійна спілка працівників житлово-комунального
господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування
населення України;
Професійна спілка працівників космічного та загального
машинобудування України;
Професійна спілка працівників зв'язку України;
Професійна спілка працівників інноваційних і малих
підприємств України;
Професійна спілка працівників культури України;
Професійна спілка працівників лісових галузей України;
Професійна спілка працівників лісового господарства України;
Професійна спілка машинобудівників та приладобудівників
України;
Професійна спілка працівників машинобудування та
металообробки України;
Професійна спілка трудящих металургійної та гірничодобувної
промисловості України;
Професійна спілка працівників молодіжних житлових комплексів
та комітетів місцевого самоврядування України;
Професійна спілка робітників морського транспорту України;
Всеукраїнська професійна спілка народних депутатів України у
Верховній Раді України;
Професійна спілка працівників нафтової і газової
промисловості України;
Професійна спілка працівників оборонної промисловості;
Професійна спілка працівників освіти і науки України;
Професійна спілка працівників охорони здоров'я України;
Професійна спілка працівників Промінвестбанку України;
Професійна спілка працівників радіоелектроніки та
машинобудування України;
Професійна спілка працівників рибного господарства України;
Українська професійна спілка працівників річкового транспорту
України;
Українська федерація профспілкових організацій - Професійна
спілка працівників спільних підприємств;
Професійна спілка працівників споживчої кооперації України;
Професійна спілка працівників суднобудування України;
Професійна спілка працівників текстильної та легкої
промисловості України;
Всеукраїнська професійна спілка працівників і підприємств
торгівлі, громадського харчування та послуг;
Професійна спілка працівників хімічних та нафтохімічних
галузей промисловості України.
II. Інші профспілкові об'єднання України:
Федерація профспілок працівників кооперації та інших форм
підприємництва України та її членські організації:
Всеукраїнська профспілка працівників кооперації та інших форм
підприємництва;
Всеукраїнська профспілка товаровиробників та підприємців;
Всеукраїнська профспілка працівників малого, середнього
бізнесу "Єднання";
Конфедерація вільних профспілок України.
Федерація солідарних профспілок України та її членські
організації:
Всеукраїнська профспілка працівників місцевої промисловості
та підприємницьких структур України;
Всеукраїнська профспілка працівників позабюджетних
організацій "Народна профспілка";
Професійна спілка "Соціальний прогрес".
Федерація профспілок працівників водного транспорту та
плавскладу України та її членські організації:
Всеукраїнська незалежна професійна спілка працівників
транспорту;
Професійна спілка працівників водного транспорту України.

Федерація морських професійних спілок України та її членські
організації:
Профспілка "Всеукраїнське об'єднання солідарності моряків";
Українська профспілка транспортних та експедиційних
працівників.
III. Інші всеукраїнські профспілки:
Профспілка залізничників і транспортних будівельників
України;
Всеукраїнська профспілка працівників Збройних Сил України;
Всеукраїнська федерація профспілок "Наше право";
Всеукраїнська профспілка працівників недержавного сектору
"Столиця - Регіони";
Всеукраїнська профспілка працівників науки, виробництва та
фінансів;
Українська міжгалузева республіканська профспілка "Праця";
Всеукраїнська профспілка працівників державної податкової
служби;
Незалежна галузева профспілка енергетиків України;
Профспілка працівників Національної академії наук України; . ..'
Незалежна профспілка фермерів та приватних землевласників
України;
Профспілка працівників митних органів України;
Профспілка атестованих працівників органів внутрішніх справ
України;
Незалежна професійна спілка України;
Всеукраїнська профспілка промисловців та підприємців;
Об'єднання вільних профспілок залізничників України;
Профспілка - Асоціація льотного складу цивільної авіації
України;
Вільна профспілка машиністів України;
Федерація профспілок авіадиспетчерів України;
Всеукраїнська національна профспілка "Футболісти України";
Всеукраїнська незалежна профспілка.
ПЕРЕЛІК

об'єднань роботодавців - членів Конфедерації

роботодавців України, як суб'єктів Генеральної угоди

на 2002-2003 роки
Український союз промисловців і підприємців;
Українська Аграрна Конфедерація;
Спілка орендарів і підприємців України;
Спілка підприємців малих, середніх та приватизованих
підприємств України;
Спілка юристів України;
Асоціація роботодавців торгівлі та комерційної сфери
економіки України;
Українська асоціація підприємств чорної металургії;
Союз хіміків України;
Українська асоціація підприємств легкої промисловості;
Асоціація платників податків України;
Асоціація українських банків;
Українська асоціація сприяння охороні здоров'я населення;
Українська асоціація вторинних металів;
Українська асоціація роботодавців зв'язку та інформатизації;
Асоціація суднобудівників України "Укрсудпром";
Ліга страхових організацій України.

Додаток 2

до Генеральної угоди на 2002-2003 роки
ПЕРЕЛІК

доплат і надбавок до тарифних ставок і посадових окладів

працівників об'єднань, підприємств і організацій,

що мають міжгалузевий характер------------------------------------------------------------------ Доплати і надбавки | Розміри доплат і надбавок ------------------------------------------------------------------ Доплати:
За суміщення професій (посад) доплати одному працівнику

максимальними розмірами не

обмежуються і визначаються

наявністю одержаної економії за

тарифними ставками і окладами

суміщуваних посад працівників
За розширення зони доплати одному працівнику
обслуговування або збільшення максимальними розмірами не
обсягу робіт обмежуються і визначаються

наявністю одержаної економії за

тарифними ставками і окладами, які

могли б виплачуватися за умови

додержання нормативної чисельності

працівників
За виконання обов'язків до 100 відсотків тарифної ставки
тимчасово відсутнього (окладу) відсутнього працівника
працівника
За роботу у важких і за роботу у важких і шкідливих
шкідливих та особливо важких умовах праці від 4 до 12
і особливо шкідливих умовах відсотків; за роботу в особливо
праці важких і особливо шкідливих умовах

праці від 16 до 24 відсотків

тарифної ставки (посадового

окладу)
За інтенсивність праці до 12 відсотків тарифної ставки
робітників
За роботу в нічний час до 40 відсотків годинної тарифної

ставки (посадового окладу) за

кожну годину роботи в цей час
На період освоєння нових підвищення відрядних розцінок до
норм трудових затрат 20 відсотків; підвищення тарифних

ставок до 10 відсотків
За керівництво бригадою доплата диференціюється залежно
(бригадиру, не звільненому від кількості робітників у бригаді
від основної роботи) (до 10, понад 10, понад 25 осіб).

Конкретний розмір доплат

визначається галузевими

(регіональними) угодами залежно

від розміру ставки розряду,

присвоєного бригадиру.

Ланковим, якщо чисельність ланки

перевищує 5 осіб, встановлюється

доплата в розмірі до 50 відсотків

відповідної доплати бригадиру
Надбавки:
За високу професійну диференційовані надбавки до
майстерність тарифних ставок робітників:

III розряду - 12 відсотків;

IV розряду- 16 відсотків;

V розряду - 20 відсотків;

VI і вищих розрядів - 24 відсотки
За класність водіям легкових водіям 2-го класу - 10 відсотків,
і вантажних автомобілів, водіям 1-го класу - 25 відсотків
автобусів встановленої тарифної ставки за

відпрацьований водієм час
за високі досягнення у праці до 50 відсотків посадового окладу
За виконання особливо до 50 відсотків посадового окладу
важливої роботи за певний
термін

Додаток 3

до Генеральної угоди на 2002-2003 роки
ПОРЯДОК

проведення консультацій та розгляду Сторонами

Генеральної угоди проектів законів України та інших

нормативно-правових актів
I. Проведення консультацій
1.1. Консультації проводяться сторонами з питань розроблення
проектів законів України, указів Президента України, постанов
Кабінету Міністрів України (далі - проекти актів), які спрямовані
на вирішення найважливіших питань соціально-економічної політики,
передбачають внесення значних змін у законодавство та матимуть
соціально значущі наслідки.
Консультації проводяться також з питань подання на
ратифікацію Верховній Раді України конвенцій Міжнародної
організації праці та прийняття профспілковою стороною чи
Конфедерацією роботодавців рішень, що стосуються взаємодії з
Кабінетом Міністрів України.
1.2. Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади,
які за дорученням Кабінету Міністрів України є головними
розробниками зазначених проектів актів (далі - Розробник),
ініціюють проведення консультацій з профспілковою Стороною та
Конфедерацією роботодавців України.
1.3. Порядок проведення консультацій визначається за
домовленістю сторін в кожному конкретному випадку.
1.4. За результатами консультацій учасники приймають спільний
протокол, в якому зазначають про досягнуту домовленість сторін та
розбіжності.
1.5. Протокол підписують керівники міністерства чи іншого
центрального органу виконавчої влади, яке є Розробником,
Конфедерації роботодавців України та робочої комісії профспілок.
1.6. Консультації за ініціативою Розробника, залежно від
змісту розроблюваного проекту акта, можуть проводитися також
трьома сторонами соціального партнерства, представленими в
Національній раді соціального партнерства, Українському
координаційному комітеті сприяння зайнятості населення, правліннях
фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування. У
цьому разі протокол підписують співголови (голови та їх
заступники) від сторін.
1.7. Сторони протягом періоду розроблення проектів актів та
їх прийняття дотримуються досягнутих під час проведення
консультацій домовленостей.
II. Розгляд Сторонами проектів актів
2.1. Розробник проектів актів з питань, що є предметом
Генеральної угоди, забезпечує:
ознайомлення з цим проектом профспілкової сторони;
розгляд пропозицій та зауважень профспілкової сторони;
участь представників профспілкової сторони в обговоренні
проекту акта органом, що приймає рішення про його схвалення;
залучення до складу робочої групи з розроблення проекту акта
представників профспілок (у разі її створення).
2.2. Проект акта із зазначенням терміну для висловлення
пропозицій і зауважень надсилається Розробником Керівнику робочої
групи повноважних представників від профспілкової сторони по
здійсненню контролю за виконанням Генеральної угоди.
Проекти актів з питань окремих видів загальнообов'язкового
державного соціального страхування подаються Розробником на
розгляд правлінь відповідних фондів, з питань зайнятості
населення - Українському координаційному комітету сприяння
зайнятості населення, з питань ратифікації конвенцій Міжнародної
організації праці - Національній раді соціального партнерства.
У цих випадках рішення цих органів вважається результатом розгляду
проекту акта трьома сторонами.
2.3. Профспілкова сторона розглядає проект акта і надсилає
Розробнику пропозиції і зауваження у десятиденний термін після
його отримання, у виключних випадках - за домовленістю у коротший
термін.
2.4. Пропозиції повинні містити позицію профспілкової сторони
щодо проекту акта в цілому, а за наявності зауважень до окремих
його положень - конкретні пропозиції щодо зміни цих положень.
2.5. Ненадання профспілковою стороною пропозицій і зауважень
до проекту акта у термін, зазначений у пункті 2.3, вважається
рівнозначним його підтриманню.
2.6. Розробник проекту акта розглядає висловлені пропозиції і
зауваження і за наявності суттєвих розбіжностей проводить з
профспілковою стороною додаткові консультації з метою пошуку
взаємоприйнятного рішення.
2.7. Результати розгляду проекту акта профспілковою стороною
Розробник зазначає у документах, які подаються Кабінету Міністрів
України.
2.8. Структурний підрозділ Секретаріату Кабінету Міністрів
України, який проводить фахову експертизу проекту акта, забезпечує
участь представників профспілкової сторони у засіданні Урядового
комітету, на якому розглядається проект акта.
2.9. У супровідних документах до проектів актів, які
подаються Кабінетом Міністрів України Верховній Раді України та
Президентові України, зазначається позиція профспілкової сторони,
якщо під час розгляду Кабінетом Міністрів України її не враховано.
2.10. Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади,
які уповноважені приймати нормативно-правові акти з питань
соціально-трудових відносин, що є предметом Генеральної угоди,
забезпечують розгляд таких рішень профспілковою стороною
відповідно до пунктів 2.1-2.6 цього Порядку.
2.11. У разі створення робочого органу з розроблення проекту
акта (авторського колективу, робочої групи тощо) Розробник
надсилає профспілковій стороні лист з викладенням суті
розроблюваного проекту, обгрунтуванням доцільності його прийняття
та термінів підготовки.
2.12. Профспілкова сторона надсилає відповідь Розробнику у
тижневий термін з дня одержання листа Розробника із зазначенням
кандидатур до складу робочого органу.
2.13. Після прийняття Розробником рішення (розпорядження,
постанови, наказу тощо) про затвердження складу робочого Органу,
копія цього рішення надсилається профспілковій стороні та особам,
яких включено до складу робочого органу.
2.14. Підготовлений робочим Органом проект акта розглядається
Сторонами у порядку, визначеному пунктами 2.2-2.9.
2.15. Розробник забезпечує участь Конфедерації роботодавців
України у розробленні і розгляді проектів актів відповідно до
Розпорядження Президента України від 25 травня 1999 р. N 113 у
порядку, визначеному пунктами 2.1-2.13.

Додаток 4

до Генеральної угоди

на 2002-2003 роки
ПОРЯДОК

приєднання до Генеральної угоди
1. Після прийняття відповідного рішення виборним органом
профспілки або об'єднанням профспілок чи об'єднанням роботодавців
про приєднання до Генеральної угоди до її Сторін направляється
заява про приєднання із зобов'язаннями виконувати норми і
положення Генеральної угоди.
2. Відповідна Сторона протягом 10 днів розглядає заяву і
приймає рішення про приєднання всеукраїнської профспілки,
об'єднання профспілок або об'єднання роботодавців до Генеральної
угоди, що оформляється відповідним протоколом, яке вважається
введеним в дію з дня прийняття Стороною рішення.
3. Всеукраїнським профспілкам, об'єднанням профспілок чи
об'єднанням роботодавців не може бути відмовлено в приєднанні до
Генеральної угоди, якщо не буде документально підтверджено
протидії їх виконанню Генеральної угоди.
4. Повідомлення про приєднання всеукраїнської профспілки,
об'єднання профспілок чи об'єднання роботодавців до Генеральної
угоди публікується в центральних засобах масової інформації та в
розпорядчих документах Сторін.
5. Всеукраїнські профспілки, об'єднання профспілок чи
об'єднання роботодавців, які приєдналися до Генеральної угоди
беруть активну участь у підготовці матеріалів і спільному
засіданні Сторін з виконання зобов'язань Генеральної угоди.
6. Усі зміни і доповнення до Генеральної угоди проводяться за
участю приєднаних всеукраїнських профспілки (об'єднань профспілок)
чи об'єднань роботодавців.
Цей порядок приєднання до Генеральної угоди поширюється і на
приєднання галузевих профспілок до галузевих угод.

ПРОТОКОЛ

розбіжностей щодо окремих пунктів Генеральної угоди

між Кабінетом Міністрів України, Конфедерацією

роботодавців України та всеукраїнськими профспілками

і профоб'єднаннями на 2002-2003 роки
1. Сторони в ході переговорів не дійшли згоди з таких питань:
------------------------------------------------------------------ Редакція пунктів Генеральної угоди, |Пропозиції сторони власників запропонована профспілковою стороною| ------------------------------------+----------------------------- Розділ II. Оплата праці, підвищення | рівня доходів | | Сторони домовилися: |Сторони домовилися: | Подати до 1 листопада 2001 року |Інша редакція. Розробити до Верховної Ради України |пропозиції щодо поетапного законодавчу пропозицію щодо |підвищення розміру поетапного до 2005 року |законодавче встановленої наближення мінімальної |мінімальної заробітної плати заробітної плати до прожиткового |до прожиткового мінімуму для мінімуму для працездатної особи, |працездатної особи виходячи маючи на меті забезпечити на |з прогнозних розрахунків період дії цієї угоди такі її |макропоказників: розміри: |з 1 січня 2002 року - з 1 січня 2002 року - 165 гривень; |140 гривень; з 1 липня 2002 року - 50% |з 1 січня 2003 року - 43,5%. законодавчо встановленого | прожиткового мінімуму на 2002 рік; | з 1 січня 2003 р. - 70% | законодавчо встановленого | прожиткового мінімуму в | розрахунку на працездатну особу | на 2003 рік | | Кабінет Міністрів України |Кабінет Міністрів України зобов'язується: |зобов'язується: | Розробити та внести до Верховної |Інша редакція. Розробити та Ради України законопроект щодо |внести до Верховної Ради внесення змін до чинної системи |України законопроект щодо оподаткування та збільшення |внесення змін до чинного неоподатковуваного мінімуму |законодавства з питань доходів громадян до величини |оподаткування доходів прожиткового мінімуму відповідно |громадян, передбачаючи до статті 17 Закону України "Про |зниження ставок державні соціальні стандарти та |оподаткування з урахуванням державні соціальні гарантії" |прожиткового мінімуму. | Розділ IV. Соціальний захист та | задоволення духовних потреб | | Кабінету Міністрів України |Виключити. На сьогодні запровадити у 2002 році єдину |визначення середньомісячного методику обчислення сукупного |сукупного доходу при доходу сім'ї, що береться для |призначенні соціальної призначення Державної соціальної |допомоги провадиться за допомоги без урахування в ньому |Методикою обчислення доходу сум сплачених особами податків, |сім'ї для всіх видів обов'язкових зборів (внесків) до |соціальної допомоги, страхових соціальних фондів. |затвердженої наказом |Мінпраці, Мінфіну, |Мінекономіки, |Держкомсім'їмолоді, |Держкомстату від 18 червня |1999 р. N 102/154/64/61/204 |та зареєстрованої у Мін'юсті |15 липня 1999 р. за |N 470/3753, із змінами і |доповненнями, затвердженими |наказом Мінпраці, |Мінекономіки, Мінфіну, |Держкомстату від 3 квітня |2000 р. N 74/36/72/102 та |зареєстрованими у Мін'юсті |18 серпня 2000 р. за |N 526/4747. | |На ці цілі проектом |державного бюджету на 2002 |рік передбачено близько |3,1 млрд. гривень. При цьому |через обмеженість бюджетного |фінансування не забезпечено |в належному обсязі виконання |Законів України "Про |державну допомогу сім'ям з |дітьми" та "Про державну |допомогу інвалідам з |дитинства та дітям- |інвалідам". | |Додаткові видатки лише на |допомоги, розмір яких |визначається за доплатним |механізмом, становитимуть |приблизно 450 млн. гривень. |Зазначені кошти проектом |Закону України "Про |Державний бюджет України на |2002 рік" не передбачені. | |Разом з тим слід зазначити, |що пропозиція профспілкової |сторони спрямована, |насамперед, на соціальний |захист працездатних |громадян, які працюють і |отримують доходи, що |підлягають оподаткуванню та |відрахуванню обов'язкових |зборів (внесків) до |страхових соціальних фондів. | |У зв'язку з цим вважаємо |запровадження у 2002 та 2003 |роках єдиної методики |обчислення сукупного доходу |сім'ї без урахування в ньому |сум сплачених працюючими |особами податків та |обов'язкових зборів (внески) |до страхових соціальних |фондів передчасним. | Кабінет Міністрів України |Кабінет Міністрів України зобов'язується: |зобов'язується: | на виконання постанови |на виконання постанови Кабінету Міністрів України |Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2000 р. N 1347 |від 27 серпня 2000 р. N 1347 "Про затвердження прогнозу |"Про затвердження прогнозу розвитку житлового |розвитку житлового будівництва на 2000-2004 |будівництва на 2000-2004 роки" передбачати щороку у |роки" передбачати щороку у державному бюджеті кошти в |проекті державного бюджету обсязі не менш як 2 відсотки |кошти для здійснення видаткової частини для |будівництва житла; здійснення будівництва житла; | | затвердити в першому півріччі |затвердити в першому 2002 р. Програму забезпечення |півріччі 2002 р. Програму житлом молодих сімей на період |забезпечення житлом молодих до 2010 року. Забезпечити |сімей на період до 2010 щорічне поступове збільшення |року. Передбачати у проекті обсягів пільгового |державного бюджету щорічне довгострокового кредитування |поступове збільшення обсягів житлового будівництва для |пільгового довгострокового молодих сімей у державному |кредитування житлового бюджеті в обсязі не менш як |будівництва для молодих 3 відсотки його видаткової |сімей; частини, з них не менш як | 20 відсотків спрямовувати на | кредитування будівництва чи | придбання житла молодими сім'ями | працівників освіти, охорони | здоров'я, культури в сільській | місцевості; | ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Редакція пунктів Генеральної угоди, |Пропозиції сторони власників запропонована профспілковою стороною| ------------------------------------+----------------------------- Розділ II. Оплата праці, підвищення | рівня доходів | | Сторони домовилися: |Сторони домовилися: | Подати до 1 листопада 2001 року |Інша редакція. Розробити до Верховної Ради України |пропозиції щодо поетапного законодавчу пропозицію щодо |підвищення розміру поетапного до 2005 року |законодавче встановленої наближення мінімальної |мінімальної заробітної плати заробітної плати до прожиткового |до прожиткового мінімуму для мінімуму для працездатної особи, |працездатної особи виходячи маючи на меті забезпечити на |з прогнозних розрахунків період дії цієї угоди такі її |макропоказників: розміри: |з 1 січня 2002 року - з 1 січня 2002 року - 165 гривень; |140 гривень; з 1 липня 2002 року - 50% |з 1 січня 2003 року - 43,5%. законодавчо встановленого | прожиткового мінімуму на 2002 рік; | з 1 січня 2003 р. - 70% | законодавчо встановленого | прожиткового мінімуму в | розрахунку на працездатну особу | на 2003 рік | | Кабінет Міністрів України |Кабінет Міністрів України зобов'язується: |зобов'язується: | Розробити та внести до Верховної |Інша редакція. Розробити та Ради України законопроект щодо |внести до Верховної Ради внесення змін до чинної системи |України законопроект щодо оподаткування та збільшення |внесення змін до чинного неоподатковуваного мінімуму |законодавства з питань доходів громадян до величини |оподаткування доходів прожиткового мінімуму відповідно |громадян, передбачаючи до статті 17 Закону України "Про |зниження ставок державні соціальні стандарти та |оподаткування з урахуванням державні соціальні гарантії" |прожиткового мінімуму. | Розділ IV. Соціальний захист та | задоволення духовних потреб | | Кабінету Міністрів України |Виключити. На сьогодні запровадити у 2002 році єдину |визначення середньомісячного методику обчислення сукупного |сукупного доходу при доходу сім'ї, що береться для |призначенні соціальної призначення Державної соціальної |допомоги провадиться за допомоги без урахування в ньому |Методикою обчислення доходу сум сплачених особами податків, |сім'ї для всіх видів обов'язкових зборів (внесків) до |соціальної допомоги, страхових соціальних фондів. |затвердженої наказом |Мінпраці, Мінфіну, |Мінекономіки, |Держкомсім'їмолоді, |Держкомстату від 18 червня |1999 р. N 102/154/64/61/204 |та зареєстрованої у Мін'юсті |15 липня 1999 р. за |N 470/3753, із змінами і |доповненнями, затвердженими |наказом Мінпраці, |Мінекономіки, Мінфіну, |Держкомстату від 3 квітня |2000 р. N 74/36/72/102 та |зареєстрованими у Мін'юсті |18 серпня 2000 р. за |N 526/4747. | |На ці цілі проектом |державного бюджету на 2002 |рік передбачено близько |3,1 млрд. гривень. При цьому |через обмеженість бюджетного |фінансування не забезпечено |в належному обсязі виконання |Законів України "Про |державну допомогу сім'ям з |дітьми" та "Про державну |допомогу інвалідам з |дитинства та дітям- |інвалідам". | |Додаткові видатки лише на |допомоги, розмір яких |визначається за доплатним |механізмом, становитимуть |приблизно 450 млн. гривень. |Зазначені кошти проектом |Закону України "Про |Державний бюджет України на |2002 рік" не передбачені. | |Разом з тим слід зазначити, |що пропозиція профспілкової |сторони спрямована, |насамперед, на соціальний |захист працездатних |громадян, які працюють і |отримують доходи, що |підлягають оподаткуванню та |відрахуванню обов'язкових |зборів (внесків) до |страхових соціальних фондів. | |У зв'язку з цим вважаємо |запровадження у 2002 та 2003 |роках єдиної методики |обчислення сукупного доходу |сім'ї без урахування в ньому |сум сплачених працюючими |особами податків та |обов'язкових зборів (внески) |до страхових соціальних |фондів передчасним. | Кабінет Міністрів України |Кабінет Міністрів України зобов'язується: |зобов'язується: | на виконання постанови |на виконання постанови Кабінету Міністрів України |Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2000 р. N 1347 |від 27 серпня 2000 р. N 1347 "Про затвердження прогнозу |"Про затвердження прогнозу розвитку житлового |розвитку житлового будівництва на 2000-2004 |будівництва на 2000-2004 роки" передбачати щороку у |роки" передбачати щороку у державному бюджеті кошти в |проекті державного бюджету обсязі не менш як 2 відсотки |кошти для здійснення видаткової частини для |будівництва житла; здійснення будівництва житла; | | затвердити в першому півріччі |затвердити в першому 2002 р. Програму забезпечення |півріччі 2002 р. Програму житлом молодих сімей на період |забезпечення житлом молодих до 2010 року. Забезпечити |сімей на період до 2010 щорічне поступове збільшення |року. Передбачати у проекті обсягів пільгового |державного бюджету щорічне довгострокового кредитування |поступове збільшення обсягів житлового будівництва для |пільгового довгострокового молодих сімей у державному |кредитування житлового бюджеті в обсязі не менш як |будівництва для молодих 3 відсотки його видаткової |сімей; частини, з них не менш як | 20 відсотків спрямовувати на | кредитування будівництва чи | придбання житла молодими сім'ями | працівників освіти, охорони | здоров'я, культури в сільській | місцевості; | ------------------------------------------------------------------ 2. Продовжити роботу спільної робочої комісії з ведення
переговорів щодо укладення Генеральної угоди з метою вироблення
протягом дії цієї Угоди заходів, необхідних для досягнення
остаточних домовленостей з питань, викладених у цьому протоколі.
Керівник групи повноважних представників І.САХАНЬ
сторони власників
Керівник групи повноважних представників О.СТОЯН
профспілкової сторони

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: