ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 11/50 від 30.01.2002 Зареєстровано в Міністерствім. Київ юстиції України
15 лютого 2002 р.
за N 152/6440
Про затвердження Ліцензійних умов провадженнягосподарської діяльності з надання послуг з перевезення
пасажирів і вантажів річковим, морським транспортом
Відповідно до статті 8 Закону України "Про ліцензування
певних видів господарської діяльності" ( 1775-14 ), постанови
Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 р. N 1698
( 1698-2000-п ) "Про затвердження переліку органів ліцензування"
Н А К А З У Є М О:
1. Затвердити Ліцензійні умови провадження господарської
діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів
річковим, морським транспортом (далі - Ліцензійні умови), що
додаються.
2. Головному управлінню реєстрації та ліцензування
Держпідприємництва України (Єфремов О.В.), Державному департаменту
морського і річкового транспорту (Зубков В.О.) в установленому
порядку забезпечити подання Ліцензійних умов на державну
реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Державному департаменту морського і річкового транспорту
(Зубков В.О.) забезпечити публікацію Ліцензійних умов у засобах
масової інформації.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Голови Держпідприємництва України Третьякова С.І. та директора
Державного департаменту морського і річкового транспорту
Зубкова В.О.
Голова Державного комітету
України з питань
регуляторної політики та
підприємництва О.В. Кужель
Міністр транспорту України В.П. Пустовойтенко
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Державного комітету
України з питань
регуляторної політики та
підприємництва, Міністерства
транспорту України
30.01.2002 N 11/50
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
15 лютого 2002 р.
за N 152/6440
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИПРОВАДЖЕННЯ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
З НАДАННЯ ПОСЛУГ З ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПАСАЖИРІВ І ВАНТАЖІВ
РІЧКОВИМ, МОРСЬКИМ ТРАНСПОРТОМ
1. Загальні положення
1.1. Ці Ліцензійні умови розроблені відповідно до: Закону України "Про ліцензування певних видів господарської
діяльності" ( 1775-14 ); Закону України "Про транспорт" ( 232/94-ВР ); Кодексу торговельного мореплавства України ( 176/95-ВР ); постанови Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 р.
N 1698 ( 1698-2000-п ) "Про затвердження переліку органів
ліцензування"; Державного класифікатора України "Державний класифікатор
продукції та послуг" - ДК 016-97 ( v0822217-97 ).
1.2. Ліцензійні умови є обов'язковими для виконання усіма
суб'єктами господарювання незалежно від їх організаційно-правової
форми та форм власності, які здійснюють діяльність з надання
послуг з перевезення пасажирів і вантажів морським та річковим
транспортом і отримали ліцензію на цей вид господарської
діяльності.
1.3. Ліцензійні умови визначають організаційні,
кваліфікаційні, технологічні та інші вимоги до суб'єктів
господарювання, які провадять господарську діяльність з надання
послуг з перевезення пасажирів і вантажів річковим, морським
транспортом.
1.4. У цих Ліцензійних умовах терміни та визначення
вживаються в такому значенні: судновласник - юридична або фізична особа, яка експлуатує
судно від свого імені незалежно від того, чи є вона власником
судна, чи використовує його на інших законних підставах; капітан судна - особа, на яку покладається управління судном,
у тому числі судноводіння, вжиття всіх заходів, необхідних для
забезпечення безпеки судноплавства, запобігання забрудненню
довкілля, підтримання порядку на судні, запобігання завданню
будь-якої шкоди судну, людям і вантажу, що перебувають на ньому,
та яка має відповідне посвідчення; судно - самохідна чи несамохідна плавуча споруда, що
використовується для перевезення вантажів, пасажирів, багажу і
пошти; послуги з перевезення пасажирів і вантажів морським та
річковим транспортом - здійснення будь-якою юридичною чи фізичною
особою (суб'єктом підприємницької діяльності) переміщення
пасажирів, вантажів, багажу, пошти за допомогою морського і
річкового транспорту, у тому числі круїзи; маломірне судно - самохідне судно з головним двигуном
потужністю менш як 75 кінських сил і несамохідне судно валовою
місткістю менш як 80 реєстрових тонн, а також моторне судно
(незалежно від потужності двигуна), парусне судно та несамохідне
судно (гребний човен вантажопідйомністю 100 і більше кілограмів,
байдарки вантажопідйомністю 150 і більше кілограмів, надувне судно
вантажопідйомністю 225 і більше кілограмів).
1.5. Ліцензування господарської діяльності з надання послуг з
перевезення пасажирів і вантажів річковим, морським транспортом
здійснює Державний департамент морського і річкового транспорту
(Укрморрічфлот).
1.6. У межах господарської діяльності з надання послуг з
перевезення пасажирів і вантажів річковим, морським транспортом
підлягають ліцензуванню такі види робіт або такі види послуг: надання послуг з перевезення пасажирів морським, річковим
(змішаного плавання) транспортом; надання послуг з перевезення вантажів морським, річковим
(змішаного плавання) транспортом; надання послуг з перевезення пасажирів морським транспортом; надання послуг з перевезення вантажів морським транспортом надання послуг з перевезення пасажирів річковим транспортом; надання послуг з перевезення вантажів річковим транспортом; надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів маломірними
суднами; надання маневрових та буксирувальних послуг.
1.7. Якщо суб'єкт господарювання проводить господарську
діяльність не в повному обсязі, а частково, то Ліцензійні умови
поширюються на нього в частині, що встановлює вимоги до
провадження господарської діяльності, зазначеної в ліцензії.
1.8. Для кожної філії, кожного відокремленого підрозділу
ліцензіата (судна), які провадитимуть господарську діяльність з
надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів морським,
річковим транспортом на підставі отриманої ним ліцензії,
ліцензіату видаються засвідчені Укрморрічфлотом копії ліцензії,
якими підтверджується право філії, відокремленого підрозділу
(судна) на провадження певного виду господарської діяльності,
зазначеного в ліцензії.
2. Ліцензійні вимоги
2.1. Суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність з
надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів річковим,
морським транспортом, повинні у своїй діяльності керуватися чинним
законодавством України і міжнародними нормативно-правовими
документами. При здійсненні певних видів робіт господарської діяльності
суб'єкти господарювання повинні дотримуватись організаційних,
кваліфікаційних, технологічних вимог. Ці вимоги розповсюджуються на суб'єктів господарювання в тому
обсязі, що застосовується до кожного виду робіт (послуг) у межах
господарської діяльності.
2.1.1. Організаційні вимоги: Судна повинні бути зареєстровані відповідно до Кодексу
торговельного мореплавства ( 176/95-ВР ), постанови Кабінету
Міністрів України від 26.09.97 N 1069 ( 1069-97-п ) "Про
затвердження порядку ведення державного реєстру України і Суднової
книги України". Організація роботи ліцензіата із забезпечення безпеки
судноплавства повинна відповідати вимогам чинного законодавства
України, включаючи її міжнародні зобов'язання [(Кодекс
торговельного мореплавства України ( 176/95-ВР ), Положення про
розслідування аварій морських суден (затверджено наказом
Міністерства морського флоту СРСР від 12.02.57 N 43), Міжнародна
конвенція про охорону людського життя на морі ( 995_251 )
(SOLAS-74) (приєднання до конвенції постановою Кабінету Міністрів
України N 350 ( 350-92-п ) від 26.06.92 "Про прийняття Україною
поправок 1981, 1989, 1990 років та Протоколу 1998 року до
Міжнародної конвенції про охорону людського життя на морі
1974 року"), Міжнародна конвенція про підготовку і дипломування
моряків і несення вахти ( 995_053 ) (STCW-78/95) (приєднання до
конвенції Законом України від 01.11.96 "Про приєднання до
Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків і
несення вахти") ( 464/96-ВР ), Конвенція про Міжнародні правила
запобігання зіткненню суден на морі ( 995_137 ) (МППСС-72)
(приєднання до конвенції Постановою Верховної Ради України
N 2785-XII ( 2785-12 ) від 17.11.92 "Про приєднання до Міжнародної
конвенції про Міжнародні правила запобігання зіткненню суден на
морі 1972 року"), Міжнародна конвенція про пошук і рятування на
морі ( 995_138 ) (SAR) (приєднання до конвенції Постановою
Верховної Ради України N 2786-XII ( 2786-12 ) від 17.11.92 "Про
приєднання до Міжнародної конвенції про пошук і рятування на морі
1979 року"), Міжнародна конвенція про запобігання забрудненню з
суден ( 896_009, 995_829 ) (MARPOL-73/78) (приєднання до конвенції
постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.93 N 771
( 771-93-п ) "Про приєднання до Міжнародної конвенції про
запобігання забрудненню з суден"), Конвенція про боротьбу з
незаконними актами, спрямованими проти безпеки морського
судноплавства ( 995_220 ) (SUA) (ратифіковано Постановою Верховної
Ради України від 17.12.93 N 3735-12 ( 3735-12 ) "Про ратифікацію
Україною міжнародної конвенції про боротьбу з незаконними актами,
спрямованими проти безпеки морського судноплавства"), Міжнародний
кодекс з управління безпечною експлуатацією суден та попередженням
забруднення (МКУБ) (прийнятий главою 9 Міжнародної конвенції
про охорону людського життя на морі (SOLAS-74) 04.11.93), Загальні
правила перевезення вантажів морем (РД 31.10.10-89) (затверджено
Міністерством морського флоту СРСР 02.01.90), Правила перевезення
пасажирів, багажу і надання послуг на суднах і в портах
Міністерства морського флоту СРСР (РД 31.16.02-87) (затверджено
Міністерством морського флоту СРСР 28.02.87), Правила морського
перевезення небезпечних вантажів (РД 31.15.2001-89) (затверджено
наказом Міністерства морського флоту СРСР від 03.05.89 N 56)].( Абзац другий підпункту 2.1.1 виправлено згідно з додатковою
інформацією "Офіційного вісника України", N 11, 2002 р.) Суб'єкти господарювання повинні мати документи, що
підтверджують наявність таких видів обов'язкового страхування,
передбачених Законом України "Про страхування" ( 85/96-ВР ) із
змінами і доповненнями: - відповідальності морського перевізника щодо відшкодування
збитків, завданих пасажирам, багажу, пошті, вантажу, іншим
користувачам морського транспорту та третім особам; - засобів водного транспорту; - відповідальності суб'єктів перевезення небезпечних вантажів
на випадок настання негативних наслідків при перевезенні
небезпечних вантажів; - відповідальності морського судновласника. Експлуатація засобів водного транспорту без наявності чинного
договору страхування не допускається. Ліцензіат зобов'язаний повідомляти орган ліцензування про всі
зміни даних, зазначених у документах, що додаються до заяви про
видачу ліцензії на здійснення господарської діяльності з надання
послуг з перевезення пасажирів і вантажів річковим, морським
транспортом. Для цього протягом десяти робочих днів ліцензіат
зобов'язаний подати до органу ліцензування відповідне повідомлення
в письмовій формі разом з документами або їх нотаріально
засвідченими копіями, які підтверджують зазначені зміни.
2.1.2. Кваліфікаційні вимоги: Управління суднами і судновими екіпажами повинна здійснювати
спеціально призначена особа, відповідальна за безпеку
судноплавства і запобігання забрудненню із суден. Кваліфікація
такого фахівця має відповідати вимогам чинного законодавства
України, включаючи її міжнародні зобов'язання [Кодекс
торговельного мореплавства України ( 176/95-ВР ), Статут служби на
суднах Міністерства морського флоту СРСР (затверджений і введений
в дію наказом Міністерства морського флоту СРСР від 09.01.76 N 6),
Міжнародна конвенція про охорону людського життя на морі
( 995_251 ) (SOLAS-74) (приєднання до Конвенції постановою
Кабінету Міністрів України від 26.06.92 N 350 ( 350-92-п ) "Про
прийняття Україною поправок 1981, 1989, 1990 років та Протоколу
1998 року до Міжнародної конвенції про охорону людського життя на
морі 1974 року"), Міжнародний кодекс з управління безпечною
експлуатацією суден та попередженням забруднення (МКУБ)
(прийнятий главою 9 Міжнародної конвенції по охороні людського
життя на морі (SOLAS-74) 04.11.93), Міжнародна конвенція про
підготовку і дипломування моряків і несення вахти ( 995_053 )
(STCW-78/95) (приєднання до Конвенції Законом України від 01.11.96
"Про приєднання до Міжнародної конвенції про підготовку і
дипломування моряків і несення вахти") ( 464/96-ВР ), Конвенція
Міжнародної організації праці (N 147) про мінімальні норми на
торговельних суднах ( 993_052 ) (ратифіковано постановою Верховної
Ради України від 14.07.93 N 3387-12) ( 3387-12 )]. До роботи на суднах допускаються капітани та інші члени
екіпажу, які мають згідно з чинним законодавством відповідний вік,
кваліфікацію та стан здоров'я [відповідно до Кодексу торговельного
мореплавства України ( 176/95-ВР ), Статуту служби на суднах
Міністерства морського флоту СРСР (затверджений і введений в дію
наказом Міністерства морського флоту СРСР від 09.01.76 N 6),
Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків і
несення вахти ( 995_053 ) (STCW-78/95) (приєднання до Конвенції
Законом України від 01.11.96 "Про приєднання до Міжнародної
конвенції про підготовку і дипломування моряків і несення вахти")
( 464/96-ВР ), Міжнародної конвенції про охорону людського життя
на морі ( 995_251 ) (SOLAS-74) (приєднання до Конвенції постановою
Кабінету Міністрів України від 26.06.92 N 350 ( 350-92-п ) "Про
прийняття Україною поправок 1981, 1989, 1990 років та Протоколу
1998 року до Міжнародної конвенції про охорону людського життя на
морі 1974 року"), Міжнародного кодексу по управлінню безпечною
експлуатацією суден та попередженням забруднення (МКУБ)
(прийнятий главою 9 Міжнародної Конвенції про охорону людського
життя на морі (SOLAS-74) 04.11.93), Конвенції Міжнародної
організації праці (N 147) про мінімальні норми на торговельних
суднах ( 993_052 ) (ратифіковано Постановою Верховної Ради України
від 14.07.93 N 3387-12) ( 3387-12 )].
2.1.3. Технологічні вимоги: Судна, що експлуатуються, повинні відповідати вимогам безпеки
судноплавства згідно з чинним законодавством України, включаючи її
міжнародні зобов'язання [Кодекс торговельного мореплавства
України ( 176/95-ВР ), Керівництво по проведенню
пожежно-профілактичної роботи на суднах Міністерства морського
флоту СРСР, що знаходяться в експлуатації (РД 31.21.44-86)
(затверджене наказом Міністерства морського флоту СРСР від
29.05.87 N 80), Настанова з боротьби за живучість суден
Міністерства морського флоту СРСР (РД 31.60.14-81) (затверджено
наказом Міністерства морського флоту СРСР від 29.03.83 N33),
Міжнародна конвенція про охорону людського життя на морі
( 995_251 ) (SOLAS-74) (приєднання до Конвенції постановою
Кабінету Міністрів України від 26.06.92 N 350 ( 350-92-п ) "Про
прийняття Україною поправок 1981, 1989, 1990 років та Протоколу
1998 року до Міжнародної конвенції про охорону людського життя на
морі 1974 року"), Міжнародна конвенція про вантажну марку (LL)
(приєднання до конвенції постановою Кабінету Міністрів України від
21.09.93 N 773) ( 773-93-п ), Міжнародна конвенція про підготовку
і дипломування моряків і несення вахти ( 995_053 ) (STCW-78/95)
(приєднання до Конвенції Законом України від 01.11.96 "Про
приєднання до Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування
моряків і несення вахти") ( 464/96-ВР ), Конвенція про Міжнародні
правила запобігання зіткненню суден на морі ( 995_137 ) (МППСС-72)
(приєднання до Конвенції постановою Верховної Ради від 17.11.92
N 2785-12 ( 2785-12 ) "Про приєднання до Міжнародної конвенції
про Міжнародні правила запобігання зіткненню суден на морі 1972
року"), Міжнародна конвенція про запобігання забрудненню з суден
( 995_829 ) (MARPOL-73/78) (приєднання до Конвенції постановою
Кабінету Міністрів України від 21.09.93 N 771 ( 771-93-п ) "Про
приєднання до Міжнародної конвенції про запобігання забрудненню з
суден"), Міжнародний кодекс з управління безпечною експлуатацією
суден та попередженням забруднення (МКУБ) (прийнятий главою 9
Міжнародної Конвенції про охорону людського життя на морі
(SOLAS-74) 04.11.93), Міжнародна конвенція по обміру суден
( 995_145 ) (TONNAGE) (приєднання до Конвенції постановою Кабінету
Міністрів України від 21.09.93 N 772) ( 772-93-п ), Правила
перевезення пасажирів, багажу і надання послуг на суднах і в
портах Міністерства морського флоту СРСР (РД 31.16.02-87)
(затверджено Міністерством морського флоту СРСР 28.02.87), Правила
морського перевезення небезпечних вантажів (РД 31.15.2001-89)
(введено в дію наказом Міністерства морського флоту СРСР від
03.05.89 N 56)]. Судна, що експлуатуються, повинні мати суднові документи
відповідно до Кодексу торговельного мореплавства України
( 176/95-ВР ). Ліцензіат повинен забезпечити на суднах, що експлуатуються,
обладнання, приміщення і умови мешкання екіпажу згідно з Кодексом
торговельного мореплавства ( 176/95-ВР ) і міжнародних договорів
України [Конвенції Міжнародної організації праці (N 147) про
мінімальні норми на торговельних суднах) ( 993_052 ) (ратифіковано
постановою Верховної Ради України від 14.07.93 N 3387-12)
( 3387-12 )].
Заступник начальника Головного
управління, начальник
управління ліцензування
Держпідприємництва України О.Б. Іванченко
Заступник директора Державного
департаменту морського і
річкового транспорту С.В. Симоненко
Джерело:Офіційний портал ВРУ