КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 15 травня 2000 р. N 796
Київ
Про спеціальну економічну зону"Інтерпорт Ковель"
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМN 1368 ( 1368-2003-п ) від 27.08.2003
N 1168 ( 1168-2004-п ) від 08.09.2004 )
Відповідно до Указу Президента України від 22 червня 1999 р.
N 702 ( 702/99 ) "Про спеціальну економічну зону "Інтерпорт
Ковель" Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про спеціальну економічну зону
"Інтерпорт Ковель" та Порядок розгляду та схвалення інвестиційних
проектів, що реалізуються на території спеціальної економічної
зони "Інтерпорт Ковель" (додаються).
2. Волинській обласній державній адміністрації в місячний
термін:
утворити Раду з питань розвитку спеціальної економічної зони
"Інтерпорт Ковель";
забезпечити розроблення та прийняття відповідних
нормативно-правових актів, необхідних для забезпечення
функціонування спеціальної економічної зони "Інтерпорт Ковель".
3. Міністерству економіки разом з Антимонопольним комітетом,
Державним комітетом статистики, іншими заінтересованими
центральними органами виконавчої влади здійснювати моніторинг
функціонування спеціальної економічної зони "Інтерпорт Ковель", в
тому числі з метою недопущення зловживання монопольним становищем,
неправомірного обмеження конкуренції та недобросовісної
конкуренції суб'єктами цієї спеціальної економічної зони, і
вносити у разі потреби в установленому порядку до Кабінету
Міністрів України пропозиції щодо обмеження ввезення на митну
територію України з території спеціальної економічної зони та
вивезення з митної території України у цю зону окремих видів
товарів.
4. Державній митній службі за поданням органу господарського
розвитку спеціальної економічної зони "Інтерпорт Ковель"
установити території та межі зон митного контролю, а також режим
переміщення на територію та з території спеціальної економічної
зони "Інтерпорт Ковель" товарів, транспортних засобів та громадян.
5. Державній податковій адміністрації разом з Державною
митною службою встановити порядок контролю за правильністю
застосування спеціального пільгового режиму оподаткування,
встановленого у спеціальній економічній зоні "Інтерпорт Ковель",
та порядок митного оформлення товарів, що ввозяться на територію
цієї зони та вивозяться з неї.
Прем'єр-міністр України В.ЮЩЕНКО
Інд. 27
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 15 травня 2000 р. N 796
ПОЛОЖЕННЯпро спеціальну економічну зону "Інтерпорт Ковель"
1. Це Положення визначає систему управління та організаційні
засади функціонування спеціальної економічної зони "Інтерпорт
Ковель" (далі - СЕЗ) та її суб'єктів.
2. СЕЗ включає частину території Ковельського району та
м.Ковеля Волинської області загальною площею 56,77 гектара,
визначеною згідно з картою території, оригінал якої зберігається у
Волинській обласній раді.
На території СЕЗ діє митний, податковий та інші режими
економічної діяльності, встановлені Указом Президента України від
22 червня 1999 р. N 702 ( 702/99 ) "Про спеціальну економічну зону
"Інтерпорт Ковель".
3. Органами управління СЕЗ є:
Рада з питань розвитку спеціальної економічної зони
"Інтерпорт Ковель" (далі - Рада);
відповідні органи місцевого самоврядування та місцеві
державні адміністрації;
орган господарського розвитку СЕЗ (далі - адміністрація СЕЗ).
4. Рада є органом управління СЕЗ, що утворюється Волинською
облдержадміністрацією, і діє на підставі положення про Раду.
До складу Ради входять представники, делеговані органами
місцевого самоврядування, а також визначені місцевими
держадміністраціями, адміністрацією СЕЗ, Мінекономіки, Мінтрансом,
Держмитслужбою та Державною податковою адміністрацією (по одному
від кожного).
5. До повноважень Ради належить:
затвердження стратегічних та поточних програм розвитку СЕЗ;
внесення пропозицій щодо зміни режиму економічної діяльності
у порядку, встановленому законодавством України;
розгляд та схвалення за поданням адміністрації СЕЗ
інвестиційних проектів, що реалізуються на території цієї зони, в
порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;
розгляд у досудовому порядку спорів, що виникають між
суб'єктами СЕЗ та її адміністрацією, органами місцевого
самоврядування;
реалізація інших повноважень, передбачених цим положенням,
іншими нормативно-правовими актами.
6. У роботі Ради можуть брати участь з правом дорадчого
голосу представники установ, організацій та підприємств,
діяльність яких пов'язана з функціонуванням СЕЗ.
Рада не втручається в оперативно-господарську діяльність
адміністрації СЕЗ.
6-1. Рішення про схвалення інвестиційного проекту
приймається Радою лише за наявності позитивних висновків щодо
доцільності його реалізації від усіх центральних органів
виконавчої влади, залучених до проведення експертизи. ( Порядок
доповнено пунктом 6-1 згідно з Постановою КМ N 1368
( 1368-2003-п ) від 27.08.2003 )
7. Адміністрація СЕЗ є юридичною особою, що уповноважена або
спеціально створена Волинською облдержадміністрацією відповідно до
законодавства.
8. До повноважень адміністрації СЕЗ належить:
розроблення та забезпечення реалізації стратегічних і
поточних програм розвитку СЕЗ, затвердження в установленому
порядку генерального плану її території;
розгляд пропозицій суб'єктів підприємницької діяльності
(інвесторів) щодо реалізації інвестиційних проектів на території
СЕЗ та надання Раді висновку з цього питання;
укладення договорів (контрактів) із суб'єктами
підприємницької діяльності (інвесторами) про реалізацію
інвестиційних проектів, схвалених Радою;
реєстрація у порядку, визначеному Радою, суб'єктів СЕЗ та
інвестицій, здійснюваних у цій зоні;
укладення із суб'єктами СЕЗ у межах повноважень, наданих їй
Ковельською районною та міською радами, договорів оренди земельних
ділянок та об'єктів інфраструктури, розміщених на території СЕЗ;
забезпечення у межах своїх повноважень контролю за
інвестуванням суб'єктами СЕЗ, дотриманням ними умов договору
(контракту) про реалізацію інвестиційного проекту;
будівництво об'єктів виробничої та невиробничої
інфраструктури на території СЕЗ;
укладення договорів на виконання підрядних робіт, пов'язаних
з облаштуванням території СЕЗ, будівництвом об'єктів виробничої та
невиробничої інфраструктури, розвитком мережі комунікаційних
зв'язків;
укладення договорів на експлуатацію об'єктів інфраструктури,
розміщених на території СЕЗ;
організація підготовки та перепідготовки кадрів;
забезпечення дотримання у разі встановлення Кабінетом
Міністрів України спеціального порядку в'їзду до СЕЗ і виїзду з
неї громадян України, іноземців та осіб без громадянства, ввезення
на територію цієї зони та вивезення з неї транспортних засобів та
вантажів;
здійснення разом з відповідними органами державної влади
заходів щодо забезпечення законності та правопорядку, економічної
та екологічної безпеки на території СЕЗ.
9. Контроль за діяльністю адміністрації СЕЗ здійснюють Рада
та Волинська облдержадміністрація.
10. Заявник може ініціювати внесення змін до схваленого
інвестиційного проекту (крім змін, пов'язаних з імпортом товарів
1-24 груп УКТЗЕД ( 2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14 ), та
змін, що можуть призвести до зменшення кошторисної вартості
інвестиційного проекту порівняно з установленим законодавством
мінімальним рівнем).
Зміни до інвестиційного проекту розглядаються і схвалюються
Радою у разі:
зміни коду згідно з УКТЗЕД товару, що ввозиться на митну
територію України виключно для реалізації інвестиційного проекту,
за винятком зміни коду товару на рівні товарної позиції (перші
чотири знаки);
зміни вартості товару у зв'язку з коливанням валютного курсу.
Рада надсилає по одному примірнику схвалених змін
Мінекономіки, відповідному органу державної податкової служби і
митному органу.
Зміни, не передбачені цим пунктом, розглядаються згідно з
пунктами 1-9 цього Порядку.( Пункт 10 в редакції Постанов КМ N 1368 ( 1368-2003-п ) від
27.08.2003, N 1168 ( 1168-2004-п ) від 08.09.2004 )
11. Реєстрація суб'єкта підприємницької діяльності як
суб'єкта СЕЗ проводиться адміністрацією СЕЗ в установленому
порядку за умови:
укладення з адміністрацією СЕЗ договору (контракту) про
реалізацію на території СЕЗ схваленого в установленому порядку
інвестиційного проекту.
Зазначений договір (контракт) складається відповідно до
Типового договору (контракту) на реалізацію інвестиційного проекту
на території пріоритетного розвитку, в спеціальній (вільній)
економічній зоні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів
України від 5 липня 1999 р. N 1199 ( 1199-99-п );
внесення в установленому порядку плати за реєстрацію.
12. Свідоцтво про реєстрацію суб'єкта СЕЗ видається
адміністрацією СЕЗ за формою, встановленою Радою, і є підставою
для надання пільг, передбачених законодавством для суб'єктів цієї
зони.
13. Скасування реєстрації суб'єкта СЕЗ проводиться її
адміністрацією:
за ініціативою суб'єкта СЕЗ згідно із заявою;
у разі скасування державної реєстрації його як суб'єкта
підприємницької діяльності в установленому законодавством порядку;
у разі закінчення строку дії договору (контракту) про
реалізацію інвестиційного проекту;
у разі дострокового розірвання зазначеного договору
(контракту) в установленому порядку.
Скасування реєстрації суб'єкта СЕЗ не є підставою для
скасування державної реєстрації його як суб'єкта підприємницької
діяльності.
14. Адміністрація СЕЗ в одноденний строк після реєстрації
суб'єкта СЕЗ та/або її скасування інформує про це державну
податкову службу, митну службу, раду та Волинську
облдержадміністрацію.
Волинська облдержадміністрація подає до п'ятого числа місяця,
що настає за звітним, Мінекономіки та Мінфіну інформацію про
реєстрацію суб'єктів СЕЗ або про її скасування.
15. Адміністрація СЕЗ до другого числа місяця, що настає за
звітним кварталом, подає Волинській облдержадміністрації
інформацію про стан реалізації суб'єктами СЕЗ інвестиційних
проектів на її території, а Волинська облдержадміністрація подає
до п'ятого числа місяця, що настає за звітним кварталом,
відповідну інформацію Мінекономіки та Мінфіну.
16. Територія СЕЗ огороджується за периметром і
облаштовується відповідно до вимог Держмитслужби. Організація
робіт з облаштування митної інфраструктури, огородження території
СЕЗ і фінансування відповідних робіт здійснюються адміністрацією
СЕЗ.
Режим спеціальної митної зони на території СЕЗ
запроваджується з дня затвердження Держмитслужбою акта приймання -
передачі в експлуатацію об'єктів митної інфраструктури СЕЗ.
17. Перетинання державного кордону України іноземцями та
особами без громадянства, які прямують на територію СЕЗ,
здійснюється в установленому законодавством порядку.
18. Спори, стороною яких є органи управління СЕЗ,
розглядаються відповідно до законодавства України.
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 15 травня 2000 р. N 796
ПОРЯДОКрозгляду та схвалення інвестиційних проектів,
що реалізуються на території спеціальної
економічної зони "Інтерпорт Ковель"
1. Цей Порядок визначає процедуру розгляду та схвалення
інвестиційних проектів, що реалізуються на території спеціальної
економічної зони "Інтерпорт Ковель" (далі - СЕЗ).
2. Схвалення інвестиційних проектів здійснюється Радою з
питань розвитку спеціальної економічної зони "Інтерпорт Ковель"
(далі - Рада).
3. Суб'єкт підприємницької діяльності (інвестор), який має
намір реалізувати інвестиційний проект, або уповноважена ним в
установленому порядку особа (далі - заявник) подає до
адміністрації СЕЗ такі документи:
заяву про розгляд інвестиційного проекту за формою,
встановленою Радою;
інвестиційний проект, виконаний відповідно до затверджених
Радою вимог, підписаний заявником, прошитий і пронумерований (у
двох примірниках);
нотаріально засвідчені копії свідоцтва про державну
реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності та копії
засновницьких документів юридичної особи;
у разі коли заявником є іноземна юридична особа - документи,
що підтверджують реєстрацію іноземної юридичної особи у країні її
місцезнаходження (витяг з торговельного, банківського або судового
реєстру тощо). Ці документи повинні бути засвідчені відповідно до
законодавства країни, що їх видала, перекладені українською мовою
та легалізовані в консульській установі України, якщо міжнародними
договорами України не передбачено інше. Зазначені документи можуть
бути також засвідчені у посольстві відповідної держави в Україні
та легалізовані в МЗС;
висновки щодо інвестиційного проекту органу місцевого
самоврядування, органів, що здійснюють контроль за додержанням
безпеки виробництва та праці, протипожежної і екологічної безпеки,
інших органів та організацій відповідно до їх компетенції за
переліком, установленим Радою;
довідку, видану органами державної податкової служби за
місцезнаходженням заявника, про стан розрахунків з бюджетом (для
юридичних осіб, зареєстрованих в Україні).
У разі потреби адміністрація СЕЗ має право вимагати інші
документи, що підтверджують спроможність заявника реалізувати
інвестиційний проект.
Заявник несе відповідальність за достовірність інформації, що
міститься у поданих документах.
4. Після перевірки комплектності пакета документів,
зазначених у пункті 3 цього Порядку, адміністрація СЕЗ реєструє їх
у спеціальному журналі за порядковим номером і видає заявнику
письмове підтвердження про одержання від нього документів. Форма
ведення цього журналу встановлюється адміністрацією СЕЗ.
5. Адміністрація СЕЗ у двотижневий строк:
розглядає зареєстровані документи (перевіряє їх на
відповідність вимогам до інвестиційних проектів, планам розвитку
СЕЗ, спроможність заявника реалізувати інвестиційний проект, а у
разі потреби надає заявникові консультаційну та іншу допомогу для
швидкого усунення недоліків);
готує висновок щодо доцільності реалізації інвестиційного
проекту, який разом з копією інвестиційного проекту надсилає
членам Ради.
6. Рада не пізніше ніж у місячний строк з дати надходження
документів до адміністрації СЕЗ запрошує заявника і розглядає у
порядку, визначеному положенням про Раду, подані ним документи
разом з висновками адміністрації СЕЗ.
7. У разі схвалення інвестиційного проекту Рада видає
адміністрації СЕЗ та заявнику витяг з рішення Ради про схвалення
інвестиційного проекту разом з одним примірником інвестиційного
проекту, на титульному аркуші якого проставляються дата і номер
рішення про його схвалення, скріплені підписом уповноваженої
посадової особи та печаткою Ради.
8. Рада може відмовити у схваленні інвестиційного проекту у
разі, коли:
є негативні висновки щодо доцільності реалізації
інвестиційного проекту;
у поданих документах виявлено недостовірні відомості;
суб'єкт підприємницької діяльності (інвестор) має
заборгованість із сплати податків, зборів, обов'язкових платежів
перед бюджетами.
Відмова у схваленні інвестиційного проекту з обгрунтуванням
причин надсилається Радою заявникові у письмовій формі у дводенний
строк після прийняття рішення.
9. Заявник, якому відмовлено у схваленні інвестиційного
проекту, має право після усунення недоліків та доопрацювання
інвестиційного проекту повторно подати його на розгляд Ради у
встановленому порядку.
10. Внесення заявником змін до схваленого інвестиційного
проекту проводиться у такому ж порядку, що і його схвалення.
Джерело:Офіційний портал ВРУ