КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 29 вересня 2000 р. N 1498
Київ
Про затвердження типових положень про головнеуправління праці та соціального захисту населення
обласної, Київської міської державної адміністрації
і управління праці та соціального захисту населення
Севастопольської міської державної адміністрації і
про управління праці та соціального захисту
населення районної, районної у містах Києві
та Севастополі державної адміністрації
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМN 497 ( 497-2002-п ) від 11.04.2002
N 1446 ( 1446-2002-п ) від 26.09.2002
N 910 ( 910-2003-п ) від 16.06.2003
N 1098 ( 1098-2004-п ) від 25.08.2004 )
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Типове положення про головне управління праці
та соціального захисту населення обласної, Київської міської
державної адміністрації і управління праці та соціального захисту
населення Севастопольської міської державної адміністрації і
Типове положення про управління праці та соціального захисту
населення районної, районної у містах Києві та Севастополі
державної адміністрації (додаються).
2. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Кабінету Міністрів України від 12 січня 1996 р.
N 60 ( 60-96-п ) "Про затвердження Типового положення про
управління соціального захисту населення обласної, Київської та
Севастопольської міської державної адміністрації" (ЗП України,
1996 р., N 5, ст. 171);
постанову Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1996 р.
N 220 ( 220-96-п ) "Про затвердження Типового положення про
управління праці та зайнятості населення обласної, управління
праці та зайнятості Київської та Севастопольської міської
державної адміністрації" (ЗП України, 1996 р., N 7, ст. 221);
постанову Кабінету Міністрів України від 26 квітня 1996 р.
N 461 ( 461-96-п ) "Про затвердження Типового положення про
управління соціального захисту населення районної, районної у
містах Києві та Севастополі державної адміністрації" (ЗП України,
1996 р., N 10, ст. 308);
постанову Кабінету Міністрів України від 21 грудня 1998 р.
N 2033 ( 2033-98-п ) "Про затвердження типових положень про
відділи з питань охорони праці" (Офіційний вісник України, 1998
р., N 51, ст. 1896);
постанову Кабінету Міністрів України від 1 березня 1999 р.
N 280 ( 280-99-п ) "Про затвердження Типового положення про відділ
субсидій районної, районної у містах Києві та Севастополі
державної адміністрації" (Офіційний вісник України, 1999 р., N 9,
ст. 330).
Прем'єр-міністр України В.ЮЩЕНКО
Інд. 26
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 29 вересня 2000 р. N 1498
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯпро головне управління праці та соціального
захисту населення обласної, Київської міської
державної адміністрації і управління праці та
соціального захисту населення Севастопольської
міської державної адміністрації
1. Головне управління праці та соціального захисту населення
обласної, Київської міської держадміністрації і управління праці
та соціального захисту населення Севастопольської міської
держадміністрації (далі - управління) є структурним підрозділом
обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації,
що утворюється головою обласної, Київської та Севастопольської
міської держадміністрації, підзвітним і підконтрольним голові
відповідної держадміністрації та Мінпраці.
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією
( 254к/96-ВР ) і законами України, актами Президента України,
Кабінету Міністрів України, наказами Мінпраці, розпорядженнями
голови обласної, Київської та Севастопольської міської
держадміністрації, актами відповідних органів місцевого
самоврядування, а також положенням про управління.
3. Основними завданнями управління є:
забезпечення на відповідній території реалізації державної
політики у сфері соціально-трудових відносин, безпечної
життєдіяльності, оплати, охорони і належних умов праці,
зайнятості, пенсійного забезпечення, соціального захисту та
обслуговування населення, в тому числі громадян, які потребують
допомоги та соціальної підтримки з боку держави;
забезпечення у межах своїх повноважень дотримання
законодавства про працю та охорону праці, зайнятість,
загальнообов'язкове державне соціальне страхування, пенсійне
забезпечення та соціальний захист населення;
формування і забезпечення виконання цільових регіональних
програм поліпшення стану безпеки умов праці та виробничого
середовища, а також здійснення заходів, пов'язаних з охороною
праці, передбачених у програмах соціально-економічного і
культурного розвитку регіонів;
сприяння ефективному використанню трудових ресурсів,
раціональній, продуктивній та вільно обраній зайнятості,
підвищенню конкурентоспроможності робочої сили, продуктивності
праці;
сприяння органам місцевого самоврядування у вирішенні питань
соціально-економічного розвитку відповідних територій;
організаційно-методичне забезпечення діяльності відповідних
структурних підрозділів виконавчих органів рад;
вдосконалення форм соціального партнерства, організація
співробітництва місцевих органів виконавчої влади та органів
місцевого самоврядування з профспілками та організаціями
роботодавців.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) здійснює моніторинг у сфері праці, зайнятості,
загальнообов'язкового державного соціального страхування,
пенсійного забезпечення, соціального захисту та обслуговування
населення; аналізує та прогнозує розвиток процесів у
соціально-трудовій сфері відповідної території;
2) організовує на засадах соціального партнерства проведення
переговорів і укладення угоди між місцевими органами виконавчої
влади, об'єднаннями роботодавців та профспілок, іншими
уповноваженими трудовими колективами органами;
3) аналізує стан роботи щодо укладення колективних договорів
на підприємствах, в установах та організаціях, надає сторонам
переговорного процесу організаційно-методичну допомогу; забезпечує
у межах своїх повноважень дотримання законодавства з питань
вирішення колективних трудових спорів (конфліктів);
4) вносить пропозиції до програм соціально-економічного
розвитку відповідних територій; бере участь у розробленні та
здійсненні заходів, спрямованих на реалізацію довготермінової
державної політики щодо розвитку трудового потенціалу; розробляє
пропозиції щодо поліпшення збалансованості трудових ресурсів та
потреби в них; організовує розроблення та подання на розгляд
обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації
цільових (комплексних) перспективних та поточних програм з питань,
що належать до його компетенції;
5) бере участь у розробленні та реалізації заходів,
спрямованих на посилення мотивації до праці, удосконалення її
організації, оплати та нормування;
6) вивчає стан використання трудових ресурсів відповідної
території, аналізує розвиток процесів, які відбуваються на ринку
праці та у сфері професійного навчання; бере участь у розробленні
пропозицій щодо розвитку виробництва і створення робочих місць,
доцільності розміщення нових підприємств, створення спеціальних
(вільних) економічних зон, формування професійно-кваліфікаційного
складу робочої сили на відповідній території;
7) аналізує демографічну ситуацію, міграційні процеси на
відповідній території, готує пропозиції щодо регулювання
міграційних потоків;
8) в установленому порядку бере участь у розробленні
мобілізаційних заходів та бронюванні військовозобов'язаних у
період мобілізації та на воєнний час;
9) забезпечує діяльність комісій у справах альтернативної
(невійськової) служби;
10) забезпечує соціальний захист працюючих, зайнятих на
роботах із шкідливими та небезпечними умовами праці, вживає
заходів до якісного проведення атестації робочих місць на їх
відповідність нормативно-правовим актам про охорону праці на
підприємствах, в установах та організаціях;
11) вивчає на підприємствах, в установах та організаціях усіх
форм власності стан дотримання режиму праці і відпочинку та
практику відшкодування роботодавцем шкоди, заподіяної працівникові
каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я, пов'язаним з виконанням
ним трудових обов'язків, розробляє відповідні пропозиції;
12) здійснює державний контроль за охороною праці та
своєчасною і не нижче визначеного державою мінімального розміру
виплатою заробітної плати, дотриманням підприємствами, установами
та організаціями усіх форм власності, а також фізичними особами -
суб'єктами підприємницької діяльності законодавства з питань
зайнятості, пенсійного забезпечення та соціального захисту
населення;
13) сприяє профілактиці травматизму невиробничого характеру;
організовує розроблення регіональної програми поліпшення стану
безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, а також програм
(заходів) щодо запобігання нещасним випадкам невиробничого
характеру та контроль за їх виконанням;
14) бере участь у розслідуванні групових, а також смертельних
нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на
підприємствах відповідно до законодавства; організовує проведення
розслідування та аналізу нещасних випадків невиробничого
характеру, ведення їх обліку;
15) організовує роботу, пов'язану з пенсійним забезпеченням
громадян (після передачі функцій призначення та виплати пенсій
Пенсійному фонду здійснює контроль за їх призначенням та
виплатою); надає практичну, консультаційно-правову та
організаційно-методичну допомогу; сприяє створенню єдиного
автоматизованого банку даних персоніфікованого обліку в системі
загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, розвитку
недержавних систем пенсійного забезпечення, впровадженню та
розвитку багаторівневої пенсійної системи; ( Підпункт 15 пункту 4
із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 497 ( 497-2002-п )
від 11.04.2002 )
16) проводить роботу з надання адресної соціальної допомоги і
підтримки малозабезпечених громадян, у тому числі інвалідів;
здійснює контроль за правильністю і своєчасністю призначення та
виплати соціальних виплат і допомоги, проведенням інших заходів
соціального захисту населення; здійснює керівництво і контроль за
роботою відповідних підрозділів з нарахування та виплати
соціальних виплат і допомоги;
17) разом з органами Пенсійного фонду сприяє забезпеченню
відшкодування підприємствами витрат на виплату пенсій, призначених
у зв'язку з трудовим каліцтвом або професійним захворюванням
працівників;
18) сприяє інтеграції інвалідів у суспільство, полегшенню їх
доступу до об'єктів соціальної інфраструктури, розвитку системи
професійної та соціальної реабілітації інвалідів, їх
працевлаштуванню, створенню для них виробництв, цехів, дільниць і
робочих місць; бере участь у розробленні пропозицій щодо
встановлення нормативів робочих місць, призначених для
використання праці інвалідів; направляє інвалідів до навчальних
закладів системи соціального захисту населення для
професійно-технічного навчання і перекваліфікації; перевіряє
роботу підприємств, установ та організацій з цих питань;
19) організовує роботу щодо забезпечення інвалідів
протезно-ортопедичними виробами, спеціальними засобами пересування
і самообслуговування, засобами реабілітації, а також матеріального
та соціально-побутового обслуговування, санаторно-курортного
лікування інвалідів, ветеранів війни та праці;
20) вивчає стан матеріально-побутового забезпечення та
потреби соціально незахищених громадян, у тому числі інвалідів,
вживає заходів до створення спеціалізованих служб з надання
соціальних та інших послуг цим громадянам, вносить до обласної,
Київської та Севастопольської міських держадміністрацій пропозиції
щодо створення мережі реабілітаційних центрів, спеціальних
підприємств торгівлі, побуту, громадського харчування, медичних
закладів для соціального обслуговування цієї категорії громадян;
21) проводить роботу, пов'язану з розвитком та зміцненням
мережі територіальних центрів соціального обслуговування
пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян, закладів
соціального обслуговування населення, інтернатних закладів; сприяє
розвиткові їх підсобних господарств і лікувально-виробничих,
трудових майстерень (цехів, дільниць тощо) та кооперації з
виробничими підприємствами;
22) бере участь у плануванні бюджетних капітальних вкладень
на будівництво закладів соціального захисту населення та в роботі
комісій з прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом нових
об'єктів в частині доступності їх для інвалідів;
23) організовує роботу та контролює надання установлених
пільг інвалідам, ветеранам війни та праці, одиноким непрацездатним
громадянам, дітям-сиротам, одиноким матерям, сім'ям загиблих
військовослужбовців, багатодітним сім'ям, іншим громадянам;
координує роботу підприємств, установ та організацій з цих питань;
розробляє та вносить відповідні пропозиції;
24) бере участь у забезпеченні відповідно до законодавства
соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи;
25) організовує роботу головних державних соціальних
інспекторів та державних соціальних інспекторів; ( Підпункт 25
пункту 4 в редакції Постанови КМ N 1098 ( 1098-2004-п ) від
25.08.2004 )
26) організовує, координує та контролює надання населенню
субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних
послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного
побутового палива;
27) організовує, координує та контролює здійснення відповідно
до законодавства компенсаційних виплат інвалідам на бензин,
технічне обслуговування та ремонт автомобілів, транспортне
обслуговування інвалідів, а також вартості санаторно-курортного
лікування;
28) організовує роботу обласних, Київської та
Севастопольської міських комісій з розгляду питань, пов'язаних з
наданням статусу учасника війни;
29) сприяє благодійним, релігійним організаціям, окремим
громадянам та їх об'єднанням у наданні допомоги соціально
незахищеним громадянам;
30) бере участь у підготовці пропозицій щодо укладення
(розірвання) і визначення умов контрактів з керівниками
підприємств, установ та організацій, що належать до сфери
управління місцевих державних адміністрацій, а також щодо
погодження призначення на посаду і звільнення з посади керівників
підприємств, установ та організацій, що належать до сфери
управління міністерств та інших центральних органів виконавчої
влади;
31) у межах своєї компетенції організовує роботу, пов'язану з
наданням благодійної (гуманітарної) допомоги малозабезпеченим
громадянам і сім'ям з дітьми;
32) спрямовує і контролює роботу управлінь праці та
соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та
Севастополі держадміністрацій; вивчає, узагальнює і поширює досвід
і впроваджує прогресивні методи в практику їх роботи; надає
практичну та організаційно-методичну допомогу відповідним
структурним підрозділам виконавчих органів рад;
33) проводить роботу з підвищення кваліфікації, підготовки та
перепідготовки працівників управління, підприємств, установ та
організацій, що належать до сфери управління обласної, Київської
та Севастопольської міської держадміністрації; координує
підготовку кадрів соціальних працівників для потреб відповідних
територій;
34) забезпечує своєчасний розгляд звернень громадян та їх
об'єднань, вживає заходів до усунення причин виникнення скарг;
проводить прийом громадян;
35) організовує через засоби масової інформації роз'яснення
нормативно-правових актів про працю, охорону праці, зайнятість,
загальнообов'язкове державне соціальне страхування, пенсійне
забезпечення, соціальний захист та обслуговування населення;
36) створює підрозділи автоматизованої обробки інформації,
підтримує єдине інформаційне і телекомунікаційне середовище у
складі єдиної інформаційної системи Мінпраці;
37) здійснює функції управління майном, яке належить йому на
праві оперативного управління;
38) виконує інші функції, передбачені законодавством.
5. Управління має право:
1) подавати голові обласної, Київської та Севастопольської
міської держадміністрації пропозиції щодо розірвання контрактів з
керівниками підприємств, установ, організацій, що належать до
сфери управління місцевих держадміністрацій, міністерств та інших
центральних органів виконавчої влади у разі систематичного
порушення законодавства у сфері праці та соціального захисту;
2) подавати у разі потреби обласній, Київській та
Севастопольській міській держадміністрації, Мінпраці пропозиції
щодо поліпшення ситуації в соціально-трудовій сфері відповідної
території;
3) залучати до розгляду питань та підготовки пропозицій
спеціалістів інших структурних підрозділів обласної, Київської та
Севастопольської міської держадміністрації, підприємств, установ,
організацій та об'єднань громадян (за погодженням з їх
керівниками);
4) одержувати в установленому порядку від інших структурних
підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міської
держадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств,
установ та організацій всіх форм власності документи та інші
матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
5) скликати в установленому порядку семінари, наради та
конференції з питань, що належать до його компетенції;
6) засновувати в установленому законодавством порядку
друковані засоби масової інформації для висвітлення питань, що
належать до його компетенції, а також випускати проспекти,
листівки та інші матеріали;
7) виступати замовником науково-дослідних робіт у сфері
соціально-трудових відносин, оплати, нормування та охорони праці,
зайнятості, загальнообов'язкового державного соціального
страхування, пенсійного забезпечення, соціального захисту та
обслуговування населення, налагодження соціального партнерства.
6. Управління у процесі виконання покладених на нього завдань
взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної, Київської
та Севастопольської міської держадміністрації, органами місцевого
самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, а також
з релігійними, благодійними організаціями та об'єднаннями
громадян.
7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду
і звільняється з посади головою обласної, Київської та
Севастопольської міської держадміністрації за погодженням з
Мінпраці.
Начальник управління має заступників, які призначаються на
посаду і звільняються з посади головою обласної, Київської та
Севастопольської міської держадміністрації за поданням начальника
управління та погодженням з Мінпраці. ( Пункт 7 доповнено абзацом
згідно з Постановою КМ N 1446 ( 1446-2002-п ) від 26.09.2002 )
8. Начальник управління:
здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну
відповідальність за виконання покладених на управління завдань,
визначає функції та ступінь відповідальності заступників
начальника управління, керівників його структурних підрозділів;
подає на затвердження голові обласної, Київської та
Севастопольської міської держадміністрації кошториси доходів та
видатків і штатний розпис управління;
видає у межах своєї компетенції накази, організовує і
контролює їх виконання;
затверджує структуру, положення про структурні підрозділи
управління, функціональні обов'язки його працівників;
розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису
витрат на утримання управління;
у встановленому порядку призначає на посади та звільняє з
посад працівників управління;
бере участь у формуванні резерву кадрів та вирішенні кадрових
питань щодо керівників територіальних органів, підприємств,
установ та організацій, що належать до сфери управління Мінпраці;
погоджує призначення на посади та звільнення з посад
начальників управлінь праці та соціального захисту населення
районної, районної у містах Києві та Севастополі
держадміністрації.
9. Для погодженого вирішення питань, що належать до
компетенції управління, в ньому утворюється колегія у складі
начальника управління (голова колегії), його заступників за
посадою, інших відповідальних працівників управління.
До складу колегії можуть входити керівники органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ та організацій, що належать
до сфери управління Мінпраці, а також представники відповідних
громадських організацій.
Персональний склад колегії затверджується головою обласної,
Київської та Севастопольської міської держадміністрації за
поданням начальника управління.
Рішення колегії проводяться в життя наказами начальника
управління.
10. Для розроблення наукових рекомендацій і пропозицій щодо
основних напрямів діяльності управління, обговорення найважливіших
програм та вирішення інших питань в управлінні можуть утворюватися
наукові ради.
Склад наукових рад та положення про них затверджує начальник
управління.
11. Управління утримується за рахунок коштів державного
бюджету.
12. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників та
видатки на утримання управління в межах виділених асигнувань
визначає голова обласної, Київської та Севастопольської міської
держадміністрації після попередньої їх експертизи в фінансовому
управлінні відповідної держадміністрації.
13. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс,
реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства,
печатку із зображенням Державного Герба України і своїм
найменуванням.
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 29 вересня 2000 р. N 1498
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯпро управління праці та соціального захисту
населення районної, районної у містах Києві та
Севастополі державної адміністрації
1. Управління праці та соціального захисту населення
районної, районної у містах Києві та Севастополі держадміністрації
(далі - управління) є структурним підрозділом районної, районної у
містах Києві та Севастополі держадміністрації, що утворюється
головою цієї адміністрації, підзвітним і підконтрольним голові
держадміністрації та відповідно головному управлінню праці та
соціального захисту населення обласної, Київської міської
держадміністрації, управлінню праці та соціального захисту
населення Севастопольської міської держадміністрації.
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією
( 254к/96-ВР ) і законами України, актами Президента України та
Кабінету Міністрів України, наказами Мінпраці, розпорядженнями
голови обласної, Київської та Севастопольської міської, районної,
районної у містах Києві та Севастополі держадміністрації, наказами
начальника головного управління праці та соціального захисту
населення обласної, Київської міської держадміністрації,
управління праці та соціального захисту населення Севастопольської
міської держадміністрації, рішеннями відповідних органів місцевого
самоврядування, а також положенням про управління.
3. Основними завданнями управління є:
забезпечення у межах своїх повноважень дотримання
законодавства про працю, охорону праці, зайнятість,
загальнообов'язкове державне соціальне страхування, пенсійне
забезпечення, соціальний захист населення;
удосконалення форм і засад соціального партнерства,
організація співробітництва місцевих органів виконавчої влади та
органів місцевого самоврядування з профспілками та організаціями
роботодавців;
призначення та організація виплати пенсій, а після передачі
функцій з призначення та виплати пенсій Пенсійному фонду -
здійснення контролю за їх призначенням та виплатою, проведення
інформаційно-роз'яснювальної роботи; ( Абзац четвертий пункту 3
із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 497 ( 497-2002-п )
від 11.04.2002 )
призначення та виплата соціальної допомоги, встановленої
законодавством, надання субсидій для відшкодування витрат на
оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу,
твердого та рідкого пічного побутового палива;
у межах своєї компетенції бере участь у здійсненні
комплексних програм поліпшення обслуговування інвалідів, одиноких
непрацездатних громадян, а також громадян похилого віку та
сприяння всебічному розвитку соціального обслуговування за місцем
їх проживання;
забезпечення працевлаштування інвалідів, сприяння здобуттю
ними освіти і кваліфікації на рівні, що відповідає їхнім
здібностям і можливостям;
сприяння органам місцевого самоврядування у вирішенні питань
соціально-економічного розвитку відповідної території.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) забезпечує реалізацію заходів, спрямованих на посилення
мотивації до праці, удосконалення її організації, оплати та
нормування;
2) аналізує ситуацію в соціально-трудовій сфері на
відповідній території, стан справ з укладенням колективних
договорів на підприємствах, в установах та організаціях; сприяє
організації переговорного процесу між сторонами соціального
партнерства, надає їм організаційно-методичну допомогу; забезпечує
у межах своїх повноважень дотримання законодавства з питань
колективно-договірного регулювання соціально-трудових відносин,
вирішення колективних трудових спорів (конфліктів); здійснює
реєстрацію, облік, зберігання колективних договорів, змін та
доповнень до них;
3) бере участь у розробленні та забезпечує разом з іншими
структурними підрозділами районної, районної у містах Києві та
Севастополі держадміністрації, органами місцевого самоврядування,
об'єднаннями громадян здійснення заходів регіональної програми з
питань охорони праці, впровадження регіональної системи
запобігання травматизму невиробничого характеру; сприяє
впровадженню безпечних виробничих процесів і устаткування;
4) вивчає стан використання трудових ресурсів, аналізує
розвиток процесів, які відбуваються на ринку праці, готує
відповідні пропозиції та прогнози, забезпечує і бере участь у
розробленні та здійсненні територіальної програми зайнятості
населення, заходів, спрямованих на реалізацію довгострокової
державної політики розвитку трудового потенціалу;
5) забезпечує діяльність комісій у справах альтернативної
(невійськової) служби та комісій з розгляду питань, пов'язаних з
наданням статусу учасника війни;
6) здійснює державний контроль за охороною праці, додержанням
законодавства про соціальний захист населення, своєчасну і не
нижче визначеного державою мінімального розміру виплату заробітної
плати, а також за своєчасним проведенням на підприємствах навчання
та інструктажів, забезпеченням працюючих засобами індивідуального
захисту, лікувально-профілактичним харчуванням, молоком, миючими
засобами, наданням працівникам пільг і компенсацій, передбачених
законодавством;
7) забезпечує соціальний захист працюючих, зайнятих на
роботах з шкідливими та небезпечними умовами праці, вживає заходів
до якісного проведення атестації робочих місць на відповідність
нормативно-правовим актам про охорону праці;
8) бере участь у розслідуванні групових, а також смертельних
нещасних випадків, професійних захворювань і аварій відповідно до
законодавства; організовує розслідування, облік та аналіз нещасних
випадків невиробничого характеру;
9) організовує роботу з надання пільг інвалідам, ветеранам
війни та праці, забезпечує надання населенню субсидій для
відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг,
придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового
палива;
10) аналізує стан реалізації комплексних програм, здійснення
заходів соціальної підтримки малозабезпечених верств населення,
надання встановлених законодавством пільг соціально незахищеним
громадянам та подає голові районної, районної у містах Києві та
Севастополі держадміністрації пропозиції з цих питань;
11) забезпечує надання адресної цільової грошової допомоги
малозабезпеченим громадянам, а також сім'ям з дітьми;
12) здійснює в установленому порядку компенсаційні виплати
інвалідам на бензин, технічне обслуговування та ремонт автомобіля,
транспортне обслуговування інвалідів, а також вартості
санаторно-курортного лікування;
13) до передачі функцій з призначення та виплати пенсій
Пенсійному фонду приймає заяви та інші документи, на підставі яких
призначає пенсії та допомогу, формує банк даних одержувачів
соціальної допомоги за категоріями сімей та видами допомоги,
здійснює перерахунок раніше призначених пенсій та допомоги;
14) забезпечує цільове використання бюджетних асигнувань,
передбачених на соціальний захист населення;
15) організовує роботу соціальних інспекторів;
16) видає посвідчення ветеранів війни, "Ветеран праці"; Підпункт 16 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 497 ( 497-2002-п ) від 11.04.2002 )
17) надає консультаційно-правову допомогу підприємствам,
установам та організаціям усіх форм власності з підготовки
документів для призначення пенсій, а також сприяє громадянам в
одержанні документів, необхідних для призначення пенсій та
допомоги;
18) сприяє впровадженню персоніфікованого обліку відомостей у
системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування;
19) проводить інвентаризацію особових справ і особових
рахунків осіб, які одержують допомогу, в установленому
законодавством порядку; ( Підпункт 19 пункту 4 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ N 497 ( 497-2002-п ) від
11.04.2002 )
20) подає пропозиції органам місцевого самоврядування щодо
встановлення нормативів робочих місць, призначених для
працевлаштування інвалідів, сприяє створенню виробництв, цехів і
дільниць для використання їхньої праці, професійно-технічному
навчанню і перекваліфікації інвалідів, перевіряє на підприємствах,
в установах та організаціях усіх форм власності умови праці
інвалідів;
21) організовує матеріально-побутове обслуговування
інвалідів, ветеранів війни та праці, їх санаторно-курортне
лікування, надання протезно-ортопедичної допомоги, забезпечує
інвалідів транспортними засобами в установленому порядку;
22) створює мережу і організовує роботу територіальних
центрів соціального обслуговування пенсіонерів та інвалідів,
контролює якість та своєчасність надання ними соціальних послуг;
23) вносить в установленому порядку пропозиції щодо
встановлення піклування над повнолітніми дієздатними особами, які
за станом здоров'я потребують догляду;
24) забезпечує у разі потреби влаштування до
будинків-інтернатів (пансіонатів) громадян похилого віку та
інвалідів, надає допомогу в організації роботи зазначених
закладів;
25) сприяє благодійним, релігійним організаціям, окремим
громадянам та їх об'єднанням у наданні соціальної допомоги
інвалідам, ветеранам війни та праці і громадянам похилого віку;
26) сприяє підготовці, перепідготовці та підвищенню
кваліфікації працівників соціальної сфери;
27) підтримує функціонування апаратно-програмних засобів
управління у складі єдиної інформаційної мережі системи Мінпраці,
а також єдине комп'ютерне інформаційне і телекомунікаційне
середовище;
28) надає методичну допомогу з питань охорони праці;
29) організовує і проводить консультації, здійснює розгляд
звернень громадян, підприємств, установ та організацій з питань,
що належать до компетенції управління, вживає відповідних заходів
до усунення причин, які викликають скарги;
30) роз'яснює громадянам положення нормативно-правових актів
з питань, що належать до компетенції управління;
31) інформує населення з питань, що належать до компетенції
управління, через засоби масової інформації.
5. Управління має право:
1) здійснювати контроль за наданням інвалідам, ветеранам
війни та праці, сім'ям загиблих військовослужбовців, сім'ям з
дітьми, іншим громадянам пільг, установлених законодавством;
2) перевіряти стан безпеки, гігієни праці та виробничого
середовища на виробничих об'єктах, видавати керівникам об'єкта, що
перевіряється, обов'язкові для виконання розпорядження щодо
усунення виявлених недоліків;
3) вимагати від посадових осіб усунення від роботи
працівників, які не пройшли медичного огляду, навчання,
інструктажу, перевірки знань з охорони праці, не мають допуску до
відповідних робіт або порушують вимоги нормативно-правових актів
про охорону праці;
4) подавати органам державного нагляду за охороною праці
пропозиції про притягнення до відповідальності працівників
підприємств, установ та організацій, які не дотримуються вимог
нормативно-правових актів про охорону праці;
5) здійснювати контроль за дотриманням підприємствами,
установами та організаціями всіх форм власності встановленого
порядку оформлення документів (у тому числі їх достовірності) для
призначення допомоги; ( Підпункт 5 пункту 5 із змінами, внесеними
згідно з Постановою КМ N 497 ( 497-2002-п ) від 11.04.2002 )
6) одержувати в установленому порядку від інших структурних
підрозділів районної, районної у містах Києві та Севастополі
держадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств,
установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи
та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього
завдань;
7) подавати районній, районній у містах Києві та Севастополі
держадміністрації та головному управлінню праці та соціального
захисту населення обласної, Київської міської держадміністрації і
управлінню праці та соціального захисту населення Севастопольської
міської держадміністрації пропозиції з питань, що належать до
компетенції управління;
8) здійснювати контроль за своєчасним проведенням атестації
робочих місць працівників, зайнятих на підземних роботах, на
роботах з шкідливими і небезпечними умовами праці;
9) залучати спеціалістів інших структурних підрозділів
районної держадміністрації, підприємств, установ та організацій,
об'єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) для розгляду
питань, що належать до компетенції управління.
6. Управління під час виконання покладених на нього завдань
взаємодіє з іншими структурними підрозділами районної, районної у
містах Києві та Севастополі держадміністрації, органами місцевого
самоврядування, а також з підприємствами, установами,
організаціями, громадянами та їх об'єднаннями.
7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду
та звільняється з посади головою районної, районної у містах Києві
та Севастополі держадміністрації за погодженням із заступником
голови та відповідно з начальником головного управління праці та
соціального захисту населення обласної, Київської міської
держадміністрації, управління праці та соціального захисту
населення Севастопольської міської держадміністрації. Пункт 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 910
( 910-2003-п ) від 16.06.2003 )
8. Начальник управління:
здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну
відповідальність за виконання покладених на управління завдань,
визначає ступінь відповідальності заступників начальника
управління, керівників його структурних підрозділів;
подає на затвердження голові районної, районної у містах
Києві та Севастополі держадміністрації кошторис доходів і видатків
та штатний розпис управління;
затверджує структуру управління, положення про структурні
підрозділи управління і функціональні обов'язки його працівників;
розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису
витрат на утримання управління;
призначає на посади та звільняє з посад працівників
управління;
видає у межах своєї компетенції накази, організовує і
контролює їх виконання.
9. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій з питань,
що належать до компетенції управління, в ньому можуть утворюватися
наукові ради і комісії.
Склад наукових рад і комісій та положення про них затверджує
начальник управління.
10. Управління утримується за рахунок коштів державного
бюджету.
Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників та
видатки на утримання управління в межах виділених асигнувань
визначає голова районної, районної у містах Києві та Севастополі
держадміністрації після попередньої експертизи у фінансовому
відділі.
11. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс,
реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства, печатку
із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
Джерело:Офіційний портал ВРУ