open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 49/5 від 13.10.2000 Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

13 жовтня 2000 р.

за N 708/4929

Про затвердження Положення про науково-консультативну та методичну раду з проблем судової експертизи при

Міністерстві юстиції України

Відповідно до ст. 8 Закону України "Про судову експертизу"
( 4038-12 ), пункту 12 Положення про Міністерство юстиції України,
затвердженого Указом Президента України від 30.12.97 N 1396/97
( 1396/97 ) (із змінами і доповненнями), та з метою вдосконалення
науково-дослідної та експертної діяльності науково-дослідних
інститутів та судово-експертних установ, що належать до сфери
управління Міністерства юстиції України, Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Положення про науково-консультативну та
методичну раду з проблем судової експертизи при Міністерстві
юстиції України, що додається. 2. Визнати таким, що втратило чинність, Положення про наукову
консультативну та методичну раду з проблем судової експертизи при
Міністерстві юстиції України, затверджене наказом Міністерства
юстиції України від 03.10.95 N 29/5. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Міністра юстиції Хандуріна М.І.
В.о. Міністра Б.С.Стичинський
Затверджено

Наказ Міністерства

юстиції України

13.10.2000 N 49/5
Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

13 жовтня 2000 р.

за N 708/4929
Положення

про науково-консультативну та методичну

раду з проблем судової експертизи при

Міністерстві юстиції України
I. Загальні положення
1. Науково-консультативна та методична рада з проблем судової
експертизи (далі - НКМР) є консультативно-дорадчим органом, що
створений Міністерством юстиції України (далі - Мін'юст) з метою
сприяння вдосконаленню науково-дослідної та експертної діяльності
науково-дослідних інститутів судових експертиз та
судово-експертних установ (далі - судово-експертні установи), що
належать до сфери управління Мін'юсту. 2. НКМР здійснює свою діяльність на громадських засадах. 3. У своїй діяльності НКМР керується Конституцією України
( 254к/96-ВР ), законами України, нормативно-правовими актами
Президента України, Кабінету Міністрів України, Мін'юсту, що
регулюють науково-технічну і судово-експертну діяльність
судово-експертних установ, а також цим Положенням.
II. Основні завдання і функції НКМР
4. Робота НКМР здійснюється за такими основними напрямками
діяльності судово-експерних установ: наукові дослідження в галузі судової експертизи; експертна практика; підготовка експертних кадрів. 5. Основними завданнями НКМР є: визначення пріоритетних напрямків наукових досліджень
судово-експертних установ у галузі судової експертизи та надання
пропозицій щодо форм і методів їх здійснення; оцінка перспектив розвитку наукових досліджень у галузі
судової експертизи, їх актуальності та новизни; забезпечення єдиного методологічного підходу у вирішенні
питань теорії та практики судової експертизи; удосконалення науково-методичних розробок; розгляд спірних питань експертної практики; сприяння підвищенню кваліфікації наукових і експертних кадрів
судово-експерних установ. 6. НКМР відповідно до покладених на неї завдань: здійснює розгляд нових розробок, запропонованих
судово-експертними установами, з метою вирішення питання
доцільності їх включення до перспективного та річного тематичного
планів науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт (далі -
НДДКР) судово-експертних установ (за наявності відповідного
рішення вченої ради судово-експертної установи); здійснює прийняття результатів науково-дослідних робіт та
вирішує питання доцільності апробації, публікації та впровадження
їх у експертну практику; розглядає за клопотанням вчених рад судово-експертних установ
хід виконання довгострокових тем та надає виконавцям методичну й
консультаційну допомогу; здійснює координацію науково-дослідних робіт, що виконуються
за інститутськими планами, з метою уникнення дублювання; сприяє роботі з формування науково-інформаційних фондів у
судово-експертних установах та підвищення ефективності їх
використання в експертній практиці; сприяє здійсненню пошуку та поширенню нововведень у галузі
судової експертизи; організовує обмін науково-інформаційними матеріалами між
науково-експертними установами; здійснює методичну допомогу в організації науково-дослідної
та експертної роботи; вносить пропозиції керівництву судово-експертних установ і
Мін'юсту щодо: усунення недоліків в організації та проведенні
науково-дослідної, методичної роботи; узагальнення експертної
практики, підготовки експертних кадрів та вдосконалення цих форм
діяльності; сприяє встановленню та підтриманню зв'язків з
науково-дослідними інститутами і судово-експертними установами
міністерств, інших центральних органів виконавчої влади; здійснює аналіз міжнародного й вітчизняного досвіду в галузі
судової експертизи; бере участь в організації та підготовці семінарів,
науково-практичних конференцій з актуальних проблем судової
експертизи, організовує обмін досвідом; організовує й проводить роботи, пов'язані з підвищенням
правових і спеціальних знань судових експертів; розробляє методичні рекомендації та бере участь у розробці
програм підготовки наукових та експертних кадрів; сприяє міжнародному співробітництву в галузі криміналістики й
судової експертизи; надає за своєю ініціативою, за дорученням Мін'юсту або за
клопотанням вченої ради судово-експертної установи консультаційну,
інформаційну та іншу допомогу з питань, що належать до її
компетенції.
III. Структура і склад НКМР
7. НКМР формується Мін'юстом, який з урахуванням пропозицій
судово-експертних установ затверджує її структуру і персональний
склад, а при потребі вносить відповідні зміни. До роботи в НКМР залучаються провідні вчені й фахівці
судово-експертних установ, експертних та наукових установ
міністерств, інших центральних органів виконавчої влади за їх
згодою. 8. НКМР складається із секцій з певних видів судової
експертизи та президії. Очолює секцію голова, який, з урахуванням пропозицій
судово-експертних установ і членів секції, призначається
Мін'юстом. До повноважень голови належать організація роботи й
діловодства секції, проведення засідання секції, контроль і
відповідальність за виконання секцією покладених на неї завдань та
щорічний звіт про її роботу на пленарних засіданнях секції та
засіданні президії. За рішенням секції обирається з її членів секретар секції,
який веде протоколи засідання та діловодство секції, а також може
бути обраний заступник голови секції. Заступник голови в разі
відсутності голови секції виконує його обов'язки, а також
допомагає голові виконувати покладені на нього завдання. Президія НКМР складається з голів секцій, керівників
судово-експертних установ та працівників Мін'юсту.
IV. Права і обов'язки членів НКМР
9. Члени секцій НКМР мають право вносити пропозиції про
розгляд на засіданні секцій будь-яких питань, що належать до
компетенції НКМР. 10. Для участі в засіданнях НКМР можуть запрошуватися
посадові особи та спеціалісти, які не є членами НКМР. 11. Секція НКМР приймає рішення, якщо на засіданні присутні
більше половини її складу. 12. Для вирішення спірних питань, що виникають при розгляді
на засіданнях секцій результатів науково-дослідної або експертної
діяльності інститутів, президія НКМР має право: за поданням
відповідної секції створювати конфліктну комісію із числа найбільш
досвідчених фахівців експертних установ; розглядати тематику
НДДКР, виконання яких може проводитись за участю науковців
судово-експертних установ та відповідальних працівників
міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (за згодою
їх керівників).
V. Організація роботи НКМР
13. Робота НКМР проводиться за річними планами, які
формуються на підставі пропозицій секцій та судово-експертних
установ і затверджуються Мін'юстом. Копії планів роботи НКМР
надсилаються судово-експертним установам до відома. Про розгляд
питань, що не передбачені планом роботи секції, члени секції
повідомляються завчасно. 14. Основною формою діяльності НКМР є пленарні засідання
секцій, які скликаються два рази на рік. Засідання секції може
бути скликане також за обгрунтованою вимогою судово-експертних
установ або Мін'юсту. Голова секції повинен заздалегідь ознайомити керівництво
судово-експертних установ та членів секції з порядком денним,
попередніми матеріалами засідання та датою й місцем його
проведення. Обговорення наукових розробок здійснюється на пленарних
засіданнях секцій два рази на рік (березень-травень: розгляд
результатів науково-дослідних робіт і рекомендацій з їх подальшого
застосування; вересень-листопад: узгодження проектів - замовлень
на науково-дослідні роботи). При прийнятті науково-дослідних розробок, у разі виникнення
потреби (негативні рецензії, потреба представлення або
демонстрації розробки тощо) керівник відповідної експертної
установи забезпечує присутність на засіданні секції
відповідального виконавця теми. Секція приймає рішення більшістю голосів шляхом колективного
обговорення. Присутні на засіданнях секцій керівники
судово-експертних або їх заступники, що є членами президії, мають
право голосу на рівні з членами секцій. Рішення секції у вигляді
висновку або рекомендації надсилається Мін'юсту. 15. Перегляд рішень секції може бути здійснений на засіданні
президії, при наявності підстав, з ініціативи Мін'юсту, самої
президії, судово-експертних установ. Засідання президії
проводяться при потребі, але не рідше одного разу на рік. Головує
на засіданні президії директор департаменту експертного
забезпечення правосуддя або обраний один із членів президії. Для
ведення протоколу засідання членами президії обирається секретар. Рішення президії є обов'язковими для виконання всіма
судово-експертними установами. 16. На засіданнях секцій та президії НКМР ведеться протокол,
який підписується головою і секретарем. Протоколи засідань секцій
у 10-денний термін направляються до Мін'юсту, а копії їх - до
експертних установ. Діловодство НКМР зберігається у Мін'юсті.
Листування голови секції з Мін'юстом та судово-експертними
установами здійснюється за супровідними листами, що підписуються
керівником судово-експертної установи, співробітником якої є
голова секції. 17. Керівники судово-експертних установ сприяють роботі
науково-консультативної та методичної ради та забезпечують
матеріально-технічні умови їх діяльності. Заступник директора з
наукової роботи установи, де проходить засідання секції, бере
участь у засіданні.
Директор департаменту
експертного забезпечення
правосуддя Л.М.Головченко

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: