КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 20 жовтня 2000 р. N 1568
Київ
Про затвердження Типового положення про інспекціюякості та формування ресурсів сільськогосподарської
продукції обласної, Севастопольської міської
державної адміністрації
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМN 1406 ( 1406-2001-п ) від 26.10.2001
N 1446 ( 1446-2002-п ) від 26.09.2002
N 1106 ( 1106-2003-п ) від 17.07.2003 )
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Типове положення про інспекцію якості та
формування ресурсів сільськогосподарської продукції обласної,
Севастопольської міської державної адміністрації, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету
Міністрів України від 12 січня 1996 р. N 63 ( 63-96-п ) "Про
затвердження Типового положення про інспекцію заготівель і якості
сільськогосподарської продукції обласної, Севастопольської міської
державної адміністрації" (ЗП України, 1996 р., N 5, ст. 172).
Першийвіце-прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 22
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 20 жовтня 2000 р. N 1568
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯпро інспекцію якості та формування ресурсів
сільськогосподарської продукції обласної,
Севастопольської міської державної
адміністрації
1. Інспекція якості та формування ресурсів
сільськогосподарської продукції (далі - інспекція) є структурним
підрозділом обласної, Севастопольської міської держадміністрації,
підзвітним і підконтрольним голові відповідної держадміністрації
та Мінагрополітики.
2. Інспекція здійснює державний контроль за якістю
сільськогосподарської продукції в процесі її виробництва,
закупівлі та переробки, забезпечує організацію формування ресурсів
сільськогосподарської продукції для державних і регіональних
потреб.
3. Інспекція у своїй діяльності керується Конституцією
( 254к/96-ВР ) та законами України, актами Президента України та
Кабінету Міністрів України, наказами Мінагрополітики,
розпорядженнями голови відповідної держадміністрації.
4. Основними завданнями інспекції є:
здійснення державного контролю за дотриманням
сільськогосподарськими, закупівельними та переробними
підприємствами і організаціями всіх форм власності вимог
стандартів, технічних умов та інших нормативних документів,
пов'язаних з якістю і сертифікацією сільськогосподарської
продукції;
участь в організації роботи щодо формування державних та
регіональних ресурсів, закупівлі на конкурсних засадах (через
систему інфраструктури аграрного ринку) сільськогосподарської
продукції та сировини за державні кошти для забезпечення потреб
внутрішнього і зовнішнього ринку;
проведення разом з іншими структурними підрозділами
відповідної держадміністрації маркетингових досліджень ринку
сільськогосподарської продукції з метою прогнозування її обсягів і
підготовки рекомендацій для реалізації через систему
інфраструктури аграрного ринку.
5. Інспекція відповідно до покладених на неї завдань:
1) бере участь у формуванні обсягів сільськогосподарської
продукції та сировини, що поставляються для державних і
регіональних потреб, готує інформаційні матеріали для відповідної
держадміністрації та Мінагрополітики;
2) здійснює інспекційний контроль за якістю та екологічною
чистотою продукції, що реалізується на внутрішньому і зовнішньому
ринку, контролює процес її сертифікації;
3) бере участь у проведенні моніторингу та прогнозуванні
кон'юнктури аграрного ринку, а також збиранні і поширенні
інформації щодо рівня цін на сільськогосподарську продукцію та
сировину;
4) контролює правильність приймання сільськогосподарської
продукції закупівельними та переробними підприємствами і
організаціями, визначення якості цієї продукції, дотримання правил
зберігання при закладанні її до державних ресурсів, державного
резерву та регіональних фондів;
5) перевіряє правильність визначення і своєчасність
нарахування та виплати дотацій сільськогосподарським виробникам за
продану ними переробним підприємствам тваринницьку продукцію, а
також здійснює нагляд за їх цільовим використанням;
6) готує та видає висновки із спірних питань, які виникають в
процесі приймання продукції між закупівельними та переробними
підприємствами і організаціями та сільськогосподарськими
виробниками всіх форм власності стосовно оцінки її кількісних та
якісних показників;
7) готує пропозиції щодо можливого звільнення
сільськогосподарських виробників від майнової відповідальності у
разі невиконання зобов'язань за контрактами (договорами) внаслідок
стихійного лиха або з вини закупівельників;
8) розглядає і узагальнює пропозиції щодо внесення змін і
доповнень до нормативних документів з питань якості
сільськогосподарської продукції;
9) виконує інші функції відповідно до законодавства.
6. Інспекція має право:
1) одержувати в установленому порядку від підрозділів
відповідної держадміністрації, органів місцевого самоврядування,
підприємств, установ і організацій всіх форм власності інформацію,
документи та інші матеріали, а від місцевих органів державної
статистики - безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання
покладених на неї завдань;
2) залучати спеціалістів інших підрозділів відповідної
держадміністрації, підприємств, установ і організацій (за
погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до
її компетенції;
3) використовувати в установленому порядку для визначення
якості сільськогосподарської продукції лабораторії підприємств і
організацій, які здійснюють закупівлю цієї продукції, а також
власні базові і пересувні спеціалізовані лабораторії для
проведення контрольних аналізів;
4) скликати в установленому порядку наради з питань, що
належать до її компетенції, проводити семінари і навчання з метою
підвищення кваліфікації працівників.
7. Державний інспектор якості та формування ресурсів
сільськогосподарської продукції має право:
1) перевіряти дотримання сільськогосподарськими,
закупівельними та переробними підприємствами і організаціями
незалежно від форми власності вимог стандартів, технічних умов та
інших нормативних документів під час здачі-приймання,
відвантаження, транспортування, зберігання сільськогосподарської
продукції;
2) передавати до правоохоронних органів матеріали стосовно
порушень, за які передбачена адміністративна чи кримінальна
відповідальність;
3) забороняти здачу-приймання і відвантаження
сільськогосподарської продукції, яка не відповідає вимогам
стандартів, технічних умов та інших нормативних документів,
пов'язаних з якістю і сертифікацією сільськогосподарської
продукції;
4) давати керівникам сільськогосподарських, закупівельних та
переробних підприємств і організацій незалежно від форми власності
розпорядження про усунення виявлених порушень вимог стандартів,
технічних умов та інших нормативних документів під час виробництва
закупівлі та переробки сільськогосподарської продукції;
5) здійснювати безоплатний відбір зразків
сільськогосподарської продукції у сільськогосподарських,
закупівельних та переробних підприємств і організацій для
перевірки її на відповідність вимогам стандартів, технічних умов
та інших нормативних документів, пов'язаних з якістю і
сертифікацією сільськогосподарської продукції.
Державний інспектор якості та формування ресурсів
сільськогосподарської продукції має печатку і посвідчення із
зазначенням назви інспекції та своєї посади.
8. Інспекцію очолює начальник, який призначається на посаду і
звільняється з посади головою обласної, Севастопольської міської
держадміністрації за погодженням з Мінагрополітики. ( Абзац перший
пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1406
( 1406-2001-п ) від 26.10.2001, N 1106 ( 1106-2003-п ) від
17.07.2003 )
Начальник інспекції має заступника, який призначається на
посаду і звільняється з посади головою обласної, Севастопольської
міської держадміністрації за поданням начальника інспекції та
погодженням з Мінагрополітики. ( Абзац другий пункту 8 в редакції
Постанови КМ N 1446 ( 1446-2002-п ) від 26.09.2002 )
9. Начальник інспекції:
здійснює керівництво інспекцією, несе персональну
відповідальність за виконання покладених на неї завдань, визначає
ступінь відповідальності заступника начальника і працівників
інспекції;
подає на затвердження голові відповідної держадміністрації
кошторис доходів і видатків та штатний розпис інспекції в межах
граничної чисельності та фонду оплати праці її працівників;
затверджує структуру інспекції в межах встановленої граничної
чисельності та фонду оплати праці її працівників;
призначає на посаду і звільняє з посади працівників
інспекції, а також затверджує їх функціональні обов'язки;
видає в межах своєї компетенції накази, організовує і
контролює їх виконання;
розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису
витрат на утримання інспекції.
10. Інспекція утримується за рахунок коштів державного
бюджету.
Граничну чисельність та фонд оплати праці працівників
інспекції, видатки на їх утримання визначає голова відповідної
держадміністрації в межах асигнувань та затвердженої для
держадміністрації граничної чисельності працівників.
Кошторис доходів і видатків, штатний розпис інспекції
затверджує голова обласної, Севастопольської міської
держадміністрації після проведення їх експертизи відповідним
фінансовим управлінням.
11. Інспекція є юридичною особою, має самостійний баланс,
реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства України,
бланк та печатку із зображенням Державного Герба України і своїм
найменуванням.
Джерело:Офіційний портал ВРУ