open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
N 225 від 11.05.99 Зареєстровано в юридичному

м.Київ департаменті Нацбанку

16 червня 1999 року
vd990511 vn225 за N 656

Про Положення про регіональне управління

Національного банку України

Відповідно до пункту 14 постанови Правління від 28.12.98
N 555 "Про організаційні питання діяльності Національного банку
України в 1999 році" Правління П О С Т А Н О В Л Я Є:
1. Затвердити Положення про регіональне управління
Національного банку України (додається). 2. Кримському республіканському, обласним та по місту Києву і
Київській області управлінням Національного банку України
забезпечити виконання функцій та обов'язків, що передбачені
Положенням, з використанням прав, наданих Національним банком
України. 3. Директору Ревізійного департаменту здійснювати контроль за
виконанням регіональними управліннями основних завдань, функцій та
наданих прав. 4. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на
заступника Голови Правління. 5. Визнати таким, що втратило чинність, Положення про
регіональне управління Національного банку України, затверджене
протоколом Правління НБУ від 12.06.93 N 39 ( v0039500-93 )
(додаток до п. 6).
Голова В.А.Ющенко
Затверджено

Постановою Правління

Національного банку України

N 225 від 11.05.99 р.
Зареєстровано в юридичному

департаменті Нацбанку

16 червня 1999 року

за N 656
Положення про регіональне управління

Національного банку України

1. Загальні положення
1.1. Згідно з розділом V Статуту Національного банку України,
затвердженого Постановою Президії Верховної Ради України від
07.10.91 N 1605-XII ( 1605-12 ), до складу Національного банку
України входять: Кримське республіканське управління Національного
банку України (далі - НБУ), Управління НБУ по місту Києву і
Київській області, Вінницьке, Волинське, Дніпропетровське,
Донецьке, Житомирське, Закарпатське, Запорізьке,
Івано-Франківське, Кіровоградське, Луганське, Львівське,
Миколаївське, Одеське, Полтавське, Рівненське, Сумське,
Тернопільське, Харківське, Херсонське, Хмельницьке, Черкаське,
Чернівецьке та Чернігівське обласні управління НБУ. Зазначені
регіональні управління є структурними підрозділами Національного
банку України без статусу юридичної особи і від його імені
здійснюють частину функцій на визначеній території відповідно до
цього Положення, підпорядковуються центральному апарату
Національного банку України і підзвітні йому. 1.2. Регіональне управління у своїй діяльності керується
Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законами України, указами
Президента України, постановами Верховної Ради та Кабінету
Міністрів України, а також Статутом, нормативними актами,
наказами, розпорядженнями НБУ та цим Положенням. 1.3. Створення регіонального управління та його реорганізація
здійснюються за рішенням Правління НБУ. 1.4. Регіональне управління НБУ очолює начальник, який
призначається на посаду і звільняється з неї наказом Голови НБУ,
який видається на підставі постанови Правління НБУ. 1.5. Начальник регіонального управління НБУ діє на підставі
цього Положення у межах повноважень за довіреністю від імені
Правління НБУ. Начальник регіонального управління НБУ має право
передавати повноваження іншим службовим особам у порядку,
встановленому чинним законодавством України. 1.6. Начальник регіонального управління видає накази,
розпорядження, затверджує згідно з Типовою структурою та
затвердженим Правлінням НБУ кошторисом структуру та штатний
розклад, положення про структурні підрозділи управління, службові
обов'язки працівників та інші документи згідно з нормативними
актами НБУ. 1.7. Баланс регіонального управління є складовою
консолідованого балансу НБУ. 1.8. Доходи і витрати регіонального управління НБУ є
складовими загального (консолідованого) бюджету НБУ. 1.9. Регіональне управління самостійно витрачає кошти за
напрямами та у межах, передбачених кошторисами, забезпечуючи їх
цільове та ефективне використання з належним документальним
оформленням. 1.10. Забезпечення регіонального управління рухомим та
нерухомим майном здійснюється Національним банком України.
Вартість майна відображається в балансі управління. 1.11. Регіональне управління має право розпоряджатись цим
майном без обмеження відповідно до чинного законодавства, за
винятком будівель, споруд, вогнетривких сейфів, комп'ютерної
техніки, автомобільного транспорту, зброї та боєприпасів,
відчуження і здавання в оренду яких здійснюється з дозволу НБУ. 1.12. Регіональне управління має печатку зі своїм
найменуванням і зображенням Державного герба України, інші
печатки, штампи, необхідні для діяльності управління згідно з
чинним законодавством.
2. Основні завдання
2.1. Основними завданнями регіонального управління є: 2.1.1. Реалізація в регіоні заходів НБУ в межах визначеної
єдиної державної грошово-кредитної політики, спрямованої на
підтримку внутрішньої і зовнішньої стабільності національної
валюти, зміцнення засад функціонування банківської системи та
ефективного управління грошово-кредитним ринком. 2.1.2. Здійснення контролю за розвитком валютного ринку і
ринку цінних паперів. 2.1.3. Аналіз грошово-кредитних відносин у регіоні та їх
прогнозування. 2.1.4. Здійснення розрахунків між комерційними банками через
систему електронних платежів НБУ. 2.1.5. Забезпечення контролю за дотриманням комерційними
банками чинного законодавства України, економічних нормативів і
нормативних актів НБУ. 2.1.6. Проведення емісійно-касової роботи, спрямованої на
безперебійне і своєчасне забезпечення комерційних банків готівкою. 2.1.7. Забезпечення належного рівня надійності внутрішнього
банківського контролю, що відповідає характеру і масштабам
бухгалтерських операцій. 2.1.8. Підготовка та подання НБУ фінансової і статистичної
звітності за результатами своєї діяльності. 2.1.9. Здійснення контролю за поданням комерційними банками
фінансової та статистичної звітності НБУ за результатами їх
діяльності. 2.1.10. Надання консультацій та відповідей на запити
комерційних банків, суб'єктів підприємницької діяльності, фізичних
осіб і правоохоронних органів з питань грошово-кредитної та
валютної політики, грошового обігу, банківського нагляду,
бухгалтерського обліку, розрахунків і звітності, з інших питань
банківської діяльності.
3. Основні функції і права регіонального управління
3.1. У сфері грошово-кредитного регулювання: 3.1.1. Проводить відповідну роз'яснювальну роботу в регіоні з
питань грошово-кредитної політики НБУ. 3.1.2. Здійснює контроль за формуванням комерційними банками
обов'язкових резервів згідно з вимогами НБУ та при невиконанні
встановленої норми своєчасно застосовує до банків штрафні санкції
та інші заходи впливу в порядку, встановленому НБУ, а саме: а) здійснює упереджувальні заходи впливу до комерційних
банків, які допускають порушення вимог з питань формування
обов'язкових резервів, і у разі необхідності здійснює цільові
перевірки на місцях щодо виявлення причин допущених порушень; б) вносить пропозиції на розгляд Правління НБУ щодо
застосування до банків інших заходів економічного впливу
відповідно до чинного законодавства. 3.1.3. Розглядає звернення комерційних банків щодо
підкріплення їх ліквідності і надає свої пропозиції НБУ. 3.1.4. Оформляє кредитні угоди з комерційними банками за
відповідними механізмами рефінансування, вивчає реальність
наданого забезпечення кредитів та укладає відповідні договори. 3.1.5. Укладає з комерційними банками загальні угоди
депозитного вкладу на відповідний період та здійснює контроль за
операціями комерційних банків з депозитними сертифікатами НБУ. 3.1.6. Здійснює контроль за своєчасним поверненням
комерційними банками кредитів НБУ і сплатою відсотків за їх
користування. 3.1.7. Здійснює перевірки цільового використання комерційними
банками кредитних ресурсів НБУ. 3.1.8. Проводить перевірки якості кредитного портфеля
банківських установ на відповідній території. 3.1.9. Аналізує портфель цінних паперів комерційних банків
регіону. 3.1.10. Здійснює контроль за достовірністю ведення
комерційними банками депозитарного обліку облігацій внутрішньої
державної позики, які перебувають у власності клієнтів комерційних
банків.
3.2. У сфері організації готівково-грошового обігу: 3.2.1. Здійснює аналіз і прогнозування готівкового обігу в
регіоні. На підставі прогнозів касових оборотів визначає
необхідний обсяг готівки для нормального та безперебійного
функціонування економіки. 3.2.2. Складає статистичну звітність (щоденну, місячну);
щомісячно здійснює аналіз достовірності відображення у
статистичній звітності розміру емісії та залишків готівки у касах
порівняно з цими показниками в балансі. 3.2.3. Організує роботу з відкриття грошових сховищ та
створення належних умов зберігання цінностей. 3.2.4. Перевіряє наявність та обладнання приміщень банку щодо
технічного забезпечення схоронності цінностей відповідно до вимог
відомчих будівельних норм. 3.2.5. Здійснює випуск готівки в обіг та вилучення її з обігу
і щоденно інформує НБУ про емісійні операції за встановленою
формою. 3.2.6. Здійснює аналіз забезпечення регіону готівкою,
визначає купюрну структуру готівки в обігу, забезпечує достатні
запаси банкнот і монети усіх номіналів у власних сховищах. 3.2.7. Організовує касову роботу з обслуговування комерційних
банків і клієнтів. 3.2.8. Перевіряє дотримання особливих вимог, необхідних для
видачі ліцензій на касове обслуговування клієнтів. 3.2.9. Здійснює контроль за якістю готівки в регіоні і
організовує роботу комерційних банків щодо вилучення з обігу
зношених банкнот та монет. 3.2.10. Організує і здійснює інкасацію та перевезення
цінностей, забезпечуючи їх схоронність (поповнення запасів
готівки, вивезення надлишків готівки і зношених банкнот тощо). 3.2.11. Забезпечує координацію діяльності комерційних банків
з питань перевезення цінностей та організації інкасації. 3.2.12. Організує доставку готівки комерційним банкам за їх
заявками. 3.2.13. Організовує і здійснює роботу з експертизи грошових
знаків. 3.2.14. Контролює стан дотримання комерційними банками
регіону діючого порядку ведення операцій з готівкою. Аналізує і
узагальнює дані про результати перевірок комерційними банками
дотримання суб'єктами господарювання касової дисципліни. 3.3.15. Організує роботу з реалізації ювілейних та пам'ятних
монет згідно з затвердженими планами і подає щомісячно звіт про
стан реалізації нумізматичної продукції в кількісному і вартісному
виразах. 3.3.16. Разом з іншими заінтересованими органами бере участь
в опрацюванні пропозицій щодо скорочення готівкового обігу,
розвитку безготівкових розрахунків у сфері обслуговування
населення. 3.3.17. Здійснює касове обслуговування бюджетних установ.
3.3. У сфері валютного контролю: 3.3.1. Здійснює контроль за проведенням комерційними банками
валютних операцій у регіоні відповідно до чинного законодавства
України і нормативних актів НБУ. 3.3.2. Здійснює перевірки комерційних банків, їх установ та
пунктів обміну валюти з питань дотримання чинного валютного
законодавства. 3.3.3. Застосовує у межах своєї компетенції і за дорученням
НБУ фінансові санкції та інші заходи впливу до установ комерційних
банків і суб'єктів підприємницької діяльності за порушення
валютного законодавства. 3.3.4. Розглядає акти перевірок органів Державної податкової
адміністрації, інших контролюючих і правоохоронних органів та
застосовує у межах своєї компетенції штрафні санкції до
резидентів-порушників валютного законодавства. 3.3.5. Реєструє декларації резидентів про валютні цінності та
майно, що знаходиться за межами України, надає довідки про
проведення декларування. 3.3.6. Реєструє і надає дозволи на відкриття пунктів обміну
іноземної валюти установам комерційних банків та пунктів обміну,
що діють на підставі агентських угод з установами банків. 3.3.7. Надає резидентам України у межах своєї компетенції
індивідуальні ліцензії і спеціальні дозволи на здійснення разових
валютних операцій та на відкриття рахунків представництвам
юридичних осіб-нерезидентів у національній валюті. 3.3.8. Надає реєстраційні свідоцтва резидентам на одержання
кредитів в іноземній валюті від нерезидентів. 3.3.9. Надає індивідуальні ліцензії у межах своєї компетенції
на продовження законодавчо встановлених строків розрахунків за
експортно-імпортними операціями резидентів. 3.3.10. Розглядає документи резидентів і надає висновки
(клопотання) НБУ з приводу отримання ліцензій на відкриття та
перереєстрацію рахунків за кордоном, на здійснення інвестицій за
межі України, на зворотне вивезення іноземних цінних паперів за
кордон. 3.3.11. Здійснює контроль за дотриманням вимог індивідуальних
ліцензій НБУ, наданих резидентам України. 3.3.12. Надає довідки про офіційний курс гривні до іноземних
валют на офіційні запити судів, правоохоронних органів, органів
соцзабезпечення та нерезидентів. 3.3.13. Координує діяльність з іншими органами державної
влади, які здійснюють валютний контроль (територіальні підрозділи
Державної податкової адміністрації, Державного митного комітету,
Міністерства зовнішньо-економічних зв'язків та торгівлі,
правоохоронні органи), налагоджує обмін інформацією між ними. 3.3.14. За дорученням НБУ здійснює перевірки скарг та
звернень фізичних осіб-резидентів щодо діяльності комерційних
банків. 3.3.15. Бере участь у роботі щодо повернення в Україну
валютних цінностей, які незаконно знаходяться за її межами.
3.4. У сфері нагляду і регулювання діяльності комерційних
банків: 3.4.1. Розглядає документи, подані для реєстрації
новостворених комерційних банків, з метою надання їм ліцензії на
здійснення банківських операцій як у національній, так і в
іноземній валютах. Готує висновки НБУ про їх реєстрацію та
можливість надання їм ліцензії. 3.4.2. Розглядає документи, подані для реєстрації змін і
доповнень, що вносяться банками до установчих документів, та для
розширення ліцензій на здійснення банківських операцій і приймає
відповідне рішення або надає свої висновки НБУ, якщо прийняття
рішення знаходиться в його компетенції. 3.4.3. Погоджує кандидатури на призначення посад голів
правлінь і головних бухгалтерів комерційних банків, або надає
висновки щодо погодження зазначених кандидатур, якщо прийняття
відповідного рішення знаходиться в компетенції НБУ. 3.4.4. Здійснює контроль за дотриманням банками ліцензійних
вимог (умов, за яких банку була надана ліцензія на здійснення
банківських операцій і за умов дотримання яких банк може одержати
ліцензію). 3.4.5. Розглядає документи та дає згоду на відкриття філій
комерційних банків, а також погоджує дозволи на здійснення
банківських операцій, наданих банками уповноваженим філіям. 3.4.6. Здійснює контроль за дотриманням комерційними банками
строків формування статутного капіталу, строків реєстрації
відповідних змін до їх установчих документів, а також
встановленого мінімального розміру статутного капіталу. 3.4.7. Аналізує квартальну звітність про двадцять найбільших
акціонерів (учасників) банку. 3.4.8. Надає пропозиції НБУ про припинення, обмеження або
відкликання у банків ліцензій на здійснення окремих або всіх
банківських операцій. 3.4.9. Здійснює контроль за дотриманням банками економічних
нормативів, встановлених НБУ. 3.4.10. Застосовує до комерційних банків, які порушують
економічні нормативи, заходи впливу, передбачені нормативними
актами НБУ. 3.4.11. Здійснює контроль за формуванням і використанням
комерційними банками резервів для відшкодування можливих втрат
за кредитними операціями та фонду страхування вкладів населення. 3.4.12. Щомісячно здійснює комплексний аналіз основних
показників діяльності кожного комерційного банку регіону і складає
відповідну аналітичну записку з висвітленням тенденцій економічних
процесів і обсягів, а також порушень і їх причин, та надає
електронною поштою і на паперових носіях НБУ. 3.4.13. Проводить усі види перевірок на місцях комерційних
банків та банківських установ (комплексні або тематичні), крім
перевірок і ревізій фінансово-господарської діяльності. Визначає
рейтингові оцінки за системою CAMEL та ступінь подальшого
банківського нагляду. 3.4.14. За результатами виїзного інспектування комерційних
банків аналізує і надсилає НБУ інформацію за фактами, що можуть
свідчити про їх злочинну діяльність та інші правопорушення, та
надає відповідну інформацію органам прокуратури. 3.4.15. Контролює діяльність комерційних банків, їх філій,
дирекцій, які розташовані за місцем знаходження регіонального
управління НБУ, незалежно від місця знаходження головного банку, в
частині дотримання ними законодавчих актів, ефективного і
раціонального використання усіх кредитних ресурсів на території
регіону. 3.4.16. Розробляє пропозиції щодо усунення недоліків у
діяльності банків на основі аналізу звітності і даних, одержаних у
порядку банківського нагляду. 3.4.17. У разі невиконання банками та банківськими установами
вимог чинного банківського законодавства та нормативних актів НБУ,
у встановленому порядку готує пропозиції щодо застосування до них
заходів впливу. 3.4.18. Здійснює контроль за виконанням банками та їх
установами заходів реагування примусового чи непримусового впливу,
застосованих за результатами інспектування або перевірок. 3.4.19. Застосовує в установленому порядку відповідні заходи
впливу з забезпечення платоспроможності та ліквідності банків і
банківських установ, упереджує кризові явища в їх діяльності. 3.4.20. Порушує перед засновниками банків питання про
скликання зборів учасників банку у разі виникнення загрози
банкрутства банку та в інших випадках, пов'язаних із захистом
інтересів вкладників і банків-кореспондентів. 3.4.21. Здійснює заходи, пов'язані з ліквідацією комерційних
банків, згідно з чинним законодавством і нормативними актами НБУ.
3.5. У сфері організації розрахунків, бухгалтерського обліку
і звітності та виконання бюджету 3.5.1. Здійснює міжбанківські розрахунки в порядку,
встановленому НБУ. 3.5.2. Забезпечує контроль за виконанням установами банків
нормативних актів НБУ з питань розрахунків. 3.5.3. Здійснює постійні заходи щодо удосконалення
бухгалтерського обліку та фінансової звітності відповідно до
нормативних актів НБУ. 3.5.4. Здійснює контроль в установах банків регіону за
достовірністю та правильністю дотримання ними єдиних
методологічних засад бухгалтерського обліку і звітності,
розроблених відповідно до міжнародних стандартів; у разі
встановлення викривлення звітності застосовує до банків штрафні
санкції та інші заходи впливу. 3.5.5. Контролює своєчасність подання комерційними банками
фінансової звітності та надає її НБУ за формою і в строки, які
визначені НБУ. 3.5.6. У межах своїх повноважень надає методичну та практичну
допомогу установам банків регіону з питань ведення бухгалтерського
обліку та надання фінансової звітності. 3.5.7. За дорученням НБУ бере участь у підготовці проектів
нормативних актів з питань бухгалтерського обліку та розрахунків. 3.5.8. Організовує і здійснює ведення операцій з касового
виконання Державного бюджету України за доходами і видатками,
подає НБУ звітність за доходами бюджету органам Державного
казначейства на місцях та податкової служби. 3.5.9. Обслуговує бюджетні установи та організації згідно з
вимогами нормативних актів НБУ. 3.5.10. Обслуговує витратні рахунки відділень Державного
казначейства регіону.
3.6. У сфері економічного аналізу і статистики: 3.6.1. Забезпечує збір і оброблення даних для складання
фінансової та статистичної звітності про діяльність управління і
забезпечує її достовірність. 3.6.2. Організовує систематизацію, зберігання та своєчасне
надання комерційними банками НБУ фінансової і статистичної
звітності, необхідної для розроблення грошово-кредитної статистики
та економічного аналізу. 3.6.3. Аналізує стан і розвиток економіки, банківської
системи регіону, грошово-кредитного, фондового та валютного ринків
на основі динаміки показників, що їх характеризують. 3.6.4. Вносить пропозиції щодо стабілізації і зміцнення
грошово-кредитного, валютного та фондового ринків. 3.6.5. Надає інформацію з питань стану і розвитку економіки,
банківської системи регіону, грошово-кредитного, фондового та
валютного ринків органам державної влади регіону та НБУ. 3.6.6. Готує та видає інформаційні матеріали про діяльність
установ комерційних банків і подає їх місцевим органам влади та
НБУ. 3.6.7. Розробляє (у разі необхідності) плани заходів на
виконання указів, розпоряджень Президента України і постанов
Кабінету Міністрів України з питань, що входять до його
компетенції, та здійснює контроль за їх виконанням у регіоні. 3.6.8. Отримує і аналізує річні звіти комерційних банків,
результати економічного аналізу їх діяльності повідомляє НБУ;
використовує відповідні матеріали для підготовки доповідей,
виступів, прес-релізів, статей, довідок, аналітичних записок тощо. 3.6.9. Отримує та аналізує звіт про діяльність кредитних
спілок, який надсилає НБУ.
3.7. У фінансовій, кадровій і внутрішньо-господарській
діяльності: 3.7.1. Здійснює фінансово-господарську діяльність, спрямовану
на забезпечення виконання покладених на нього основних функцій і
завдань, які не мають на меті отримання прибутку, у межах
затвердженого НБУ кошторису доходів і витрат. 3.7.2. Укладає від імені Національного банку України
договори, угоди, контракти згідно з Положенням про порядок
проведення конкурсів (тендерів) та укладення договорів з
господарсько-фінансової діяльності НБУ, відповідальність за якими
несе НБУ. 3.7.3. Складає прогнозні та поточні розрахунки кошторисів
доходів і витрат у порядку, що встановлений нормативними актами
НБУ. 3.7.4. Забезпечує дотримання штатно-кошторисної дисципліни
відповідно до вимог чинного законодавства та нормативних актів
НБУ. 3.7.5. Розробляє норми запасів товарно-матеріальних цінностей
та вживає заходів щодо безумовного їх дотримання. 3.7.6. Здійснює організацію оплати праці, преміювання та
соціального забезпечення працівників згідно з положеннями та
вимогами нормативних актів НБУ. 3.7.7. Надає працівникам системи НБУ у межах кошторисних
лімітів кредити згідно з нормативними актами НБУ. 3.7.8. Здійснює додаткове пенсійне забезпечення працівників
НБУ згідно з Положенням про додаткове пенсійне забезпечення. 3.7.9. Вирішує спори із контрагентами (юридичними і фізичними
особами) у претензійно-позовному порядку у разі порушення
договірних зобов'язань. 3.7.10. За дорученням НБУ сплачує податки та інші обов'язкові
платежі, які визначені у його кошторисі доходів і видатків. 3.7.11. Здійснює прийняття на роботу та звільнення
працівників, їх раціональний добір, розстановку і переміщення
відповідно до штатного розпису. 3.7.12. Організує і здійснює роботу з підготовки,
перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників. 3.7.13. Розробляє і подає на затвердження до НБУ пропозиції
щодо капітального будівництва та ремонту власних об'єктів,
здійснює витрати за цими напрямами у межах встановленого ліміту
лише за наявності оформленої належним чином проектно-кошторисної
документації. Забезпечує контроль за правильністю визначення
фактичних обсягів виконаних підрядником робіт та відповідності їх
проектно-кошторисній документації. 3.7.14. Виконує функції замовника при будівництві власних
об'єктів банку та бере участь у пайовому будівництві об'єктів
охорони здоров'я і житла для забезпечення ним своїх працівників у
межах встановленого ліміту. 3.7.15. Веде контрольний список працівників на отримання
житла та забезпечує їх житлом згідно з чинним законодавством та
нормативними актами НБУ.
3.8. У правовій сфері: 3.8.1. Вивчає і узагальнює практику застосування чинного
законодавства, дає банкам-кореспондентам роз'яснення про
нормативні акти НБУ. 3.8.2. Вносить Юридичному департаменту НБУ пропозиції про
удосконалення чинного законодавства. 3.8.3. Забезпечує належне юридичне оформлення договорів. 3.8.4. За завданням НБУ бере участь у підготовці проектів
нормативних актів. Забезпечує дотримання вимог чинного
законодавства при підготовці проектів наказів, розпоряджень, угод,
положень та інших правових документів, що видаються регіональним
управлінням. 3.8.5. Забезпечує захист прав і законних інтересів НБУ у
межах наданих регіональному управлінню повноважень. 3.8.6. Від імені НБУ укладає, розриває договори, вносить до
них зміни і доповнення, звертається з позовами і заявами до суду
(арбітражного суду), визнає позови, відмовляється від позовних
вимог, змінює предмет позову, укладає мирові угоди, оскаржує
рішення (ухвали і постанови) судів (арбітражних судів), бере
участь у розгляді спорів у судах та арбітражних судах з
повноваженнями, передбаченими Цивільним процесуальним ( 1501-06,
1502-06, 1503-06) та Арбітражним процесуальним кодексами України
( 1798-12 ), користується іншими процесуальними правами сторін. 3.8.7. Взаємодіє з місцевими органами самоврядування та
державного управління, правоохоронними органами, здійснює
профілактику правопорушень у банківській сфері.
3.9. У сфері збору та оброблення банківської інформації: 3.9.1. Веде технічні кореспондентські рахунки банків. 3.9.2. Надає інформаційні послуги учасникам міжбанківських
розрахунків. 3.9.3. Забезпечує функціонування інформаційно-пошукової
системи. 3.9.4. Запроваджує програмне забезпечення автоматизації
збирання усіх видів звітності в установах банків і подає їх за
формами та в строки, визначені НБУ. 3.9.5. Забезпечує повноту та достовірність усіх видів
звітності НБУ та комерційних банків. 3.9.6. Організовує розробку і виконання поточного і
перспективного планів обробки інформації, визначає потребу в
технічних засобах автоматизації і механізації, організовує
функціонування і розвиток банківської мережі. 3.9.7. Проводить перевірку комерційних банків регіону щодо
дотримання ними вимог інформаційної безпеки.
3.10. У сфері банківської безпеки: 3.10.1. Забезпечує схоронність державної таємниці під час
проведення всіх видів таємних робіт. 3.10.2. Організує та забезпечує обмін інформацією за
спеціальними каналами зв'язку. 3.10.3. Проводить весь комплекс робіт, пов'язаних із
схоронністю цінностей, що зберігаються в сховищах, а також під час
їх перевезення. 3.10.4. Розробляє, організує та забезпечує пропускний та
внутрішньо-об'єктовий режим в установі. 3.10.5. Організує мобілізаційну підготовку і виконання
завдань з цих питань. 3.10.6. Забезпечує розроблення і реалізацію заходів цивільної
оборони щодо захисту співробітників управління від наслідків
надзвичайних подій та в особливий період. 3.10.7. Банківська безпека безпосередньо підпорядковується
начальнику регіонального управління.
3.11. У сфері інформатизаційної діяльності: Обслуговування регіонального управління здійснює Центр
інформатизації відповідно до напрямів:
А. Регіональна розрахункова палата (РРП)
3.11.1. Забезпечує: функціонування системи електронних платежів (СЕП) відповідно
до п. 3.5.1. цього Положення; ведення технічних кореспондентських рахунків банків як
внутрішньо-системного відображення стану їх реальних рахунків; функціонування інформаційно-пошукової системи СЕП; надання оперативної статистичної та контрольної інформації
про стан міжбанківських розрахунків у регіоні.
Б. Захист інформації
3.11.2. Забезпечує безпечне використання та зберігання даних
в усіх системах обробки інформації та у системах інформаційної
взаємодії з комерційними банками, державними установами тощо
(згідно з окремим положенням про службу захисту інформації НБУ).
В. Супроводження задач автоматизації банківської діяльності
(АБС)
3.11.3. Експлуатує, супроводжує та впроваджує задачі
централізованої АБС рівня регіонального управління. 3.11.4. Розробляє і запроваджує програмне забезпечення для
вирішення поточних задач. Супроводжує типові задачі. 3.11.5. Навчає персонал використанню комп'ютерної техніки та
роботі з пакетами прикладних програм, запроваджує на робочих
місцях управління прогресивних операційних та мережевих
операційних систем.
Г. Телекомунікаційні системи та мережеві технології
3.11.6. Забезпечує: надійний і якісний обмін та керування внутрішніми (у
локальних обчислювальних мережах) та зовнішніми (у територіальних
обчислювальних мережах) потоками інформації; керування технологічним процесом експлуатації
телекомунікаційних систем та мережевих технологій; адміністрування серверів баз даних у локальних обчислювальних
мережах; оперативне технічне обслуговування мережевого обладнання,
супроводження системного мережевого програмного забезпечення і
управління локальними обчислювальними мережами; оперативне обслуговування телематичних систем електрозв'язку
(телефонного, телетайпного і факсимільного зв'язку), відео- та
аудіосистем, обслуговування слабкострумових кабельних систем; адміністративно-диспетчерське управління вузлом мережі
передачі інформації; належний рівень надійності систем безперервного та резервного
енергоживлення.
4. Заключні положення
4.1. Ревізія фінансово-господарської діяльності регіонального
управління проводиться ревізійною службою НБУ комплексно та за
участю працівників департаментів і самостійних управлінь НБУ. 4.2. Діловодство в регіональному управлінні ведеться згідно з
Інструкцією НБУ. 4.3. Діяльність регіонального управління припиняється за
рішенням Правління НБУ. Цим рішенням визначається подальше
використання майна регіонального управління.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: