КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 10 листопада 1999 р. N 2066
Київ
Про затвердження нормативно-правовихактів щодо застосування Закону України
"Про альтернативну (невійськову) службу"
У зв'язку з прийняттям Закону України "Про внесення змін до
Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу" ( 437-14 )
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про порядок проходження
альтернативної (невійськової) служби, Положення про комісії у
справах альтернативної (невійськової) служби, перелік підприємств,
установ, організацій, що перебувають у державній або комунальній
власності, на яких громадяни можуть проходити альтернативну
(невійськову) службу та перелік релігійних організацій, віровчення
яких не допускає користування зброєю (додаються).
2. Утворити Комісію у справах альтернативної (невійськової)
служби України у складі згідно з додатком.
3. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету
Міністрів України від 30 червня 1992 р. N 360 ( 360-92-п ) "Про
заходи щодо реалізації Закону України "Про альтернативну
(невійськову) службу" (ЗП України, 1992 р., N 7, ст. 166).
4. Державному комітетові статистики разом з Міністерством
праці та соціальної політики внести відповідні зміни до державної
статистичної звітності про проходження громадянами альтернативної
(невійськової) служби.
Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 69
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 10 листопада 1999 р. N 2066
ПОЛОЖЕННЯпро порядок проходження
альтернативної (невійськової) служби
I. Загальні питання
1. Це Положення відповідно до Закону України "Про
альтернативну (невійськову) службу" ( 1975-12 ) визначає порядок
проходження громадянами України альтернативної (невійськової)
служби (далі - альтернативна служба).
2. Громадяни України мають право на альтернативну службу,
якщо виконання військового обов'язку суперечить їхнім релігійним
переконанням і якщо вони належать до діючих відповідно до
законодавства релігійних організацій, віровчення яких не допускає
користування зброєю. Перелік таких релігійних організацій
затверджується Кабінетом Міністрів України. Цим правом
користуються громадяни, які належать до зазначених релігійних
організацій, що діють як із зареєстрованим статутом, так і без
його реєстрації.
В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть бути
встановлені окремі обмеження цього права із зазначенням строку їх
дії.
3. На альтернативну службу направляються громадяни, які
підлягають призову на строкову військову службу і особисто заявили
про неможливість її проходження як такої, що суперечить їхнім
релігійним переконанням, документально або іншим чином підтвердили
істинність переконань та стосовно яких прийнято відповідне рішення
комісією у справах альтернативної служби.
Не підлягають направленню на альтернативну службу громадяни,
які відповідно до Закону України "Про загальний військовий
обов'язок та військову службу" ( 2232-12 ) звільнені від призову
на строкову військову службу або яким надано відстрочку від
призову на строкову військову службу (на термін дії відстрочки).
II. Направлення на альтернативну службу
4. Для вирішення питання про направлення на альтернативну
службу громадянин після взяття на військовий облік, але не пізніше
ніж за два календарні місяці до початку встановленого
законодавством періоду призову на строкову військову службу
особисто подає письмову заяву до комісії у справах альтернативної
(невійськової) служби (далі - комісія) за місцем проживання.
Початок проведення призову громадян на строкову військову службу
встановлюється на підставі Указу Президента України.
5. Заява про направлення на альтернативну службу подається у
довільній формі із зазначенням мотивів неможливості проходження
строкової військової служби та підтвердженням істинності
релігійних переконань громадянина. До заяви додається копія
документа про освіту, довідка про склад сім'ї та довідка з місця
роботи або навчання.
У разі порушення громадянином установленого строку подання
заяви у ній мають бути зазначені причини її несвоєчасного подання.
6. Заява про направлення на альтернативну службу приймається
за наявності паспорта. Відсутність паспорта є підставою для
відмови у прийнятті заяви.
7. Заява про направлення на альтернативну службу реєструється
в Журналі реєстрації заяв громадян, які звернулися з питання
проходження альтернативної (невійськової) служби, що ведеться за
зразком згідно з додатком 1.
8. Комісія протягом календарного місяця вивчає заяву
громадянина про направлення на альтернативну службу і у разі
потреби в межах наданих їй повноважень перевіряє повідомлені
заявником дані.
9. Про дату явки громадянина на засідання комісії, на якому
розглядатиметься питання про направлення його на альтернативну
службу, комісія повідомляє письмово та пропонує громадянинові
подати на засідання комісії у разі потреби додаткове підтвердження
істинності релігійних переконань в документальній або іншій формі
(зокрема запросити представників релігійної організації тощо).
10. Повідомлення про дату явки на засідання комісії
оформляється за зразком згідно з додатком 2. Воно є підставою для
звільнення громадянина відповідно до законодавства від навчання, а
також від роботи на цей час із збереженням середньомісячного
заробітку.
11. Громадянин зобов'язаний прибути на засідання комісії у
строк, зазначений у повідомленні.
Поважними причинами неявки громадянина на засідання комісії
можуть бути визнані документально підтверджені:
хвороба громадянина;
смерть або тяжка хвороба близького родича - дружини, батьків,
дітей, братів, сестер, дідусів, бабусь;
перешкода стихійного характеру або інші обставини, внаслідок
яких громадянин не зміг особисто прибути на засідання комісії.
12. У разі визнання причин неявки громадянина на засідання
комісії поважними розгляд заяви переноситься на наступне
засідання, про що письмово повідомляється заявникові.
13. Заява громадянина про направлення на альтернативну службу
розглядається комісією протягом календарного місяця після її
надходження в присутності громадянина. У разі потреби на засідання
запрошуються представники релігійних організацій, громадськості та
вживаються в межах законодавства інші заходи для встановлення
належності громадянина до релігійної організації, віровчення якої
не допускає користування зброєю, та істинності його релігійних
переконань.
14. Рішенням комісії громадянинові може бути відмовлено у
направленні на альтернативну службу в разі:
несвоєчасного подання заяви про направлення на альтернативну
службу;
відсутності підтвердження істинності релігійних переконань;
неявки громадянина без поважних причин на засідання комісії.
Інші причини не можуть бути підставою для відмови в
направленні на альтернативну службу.
15. Рішення комісії про направлення громадянина на
альтернативну службу або про відмову в направленні на
альтернативну службу протягом п'яти календарних днів видається
заявникові та надсилається у військовий комісаріат, в якому
громадянин перебуває на військовому обліку.
16. Громадянин, щодо якого комісія прийняла відповідне
рішення, повинен звернутися протягом п'яти календарних днів до
військового комісаріату, в якому він перебуває на військовому
обліку.
17. Після проходження призовної комісії відповідно до Закону
України "Про загальний військовий обов'язок і військову службу" та
прийняття нею рішення щодо призову на строкову військову службу
військовий комісаріат протягом п'яти календарних днів повідомляє
комісію у справах альтернативної (невійськової) служби про рішення
призовної комісії. У цей же період громадянин повинен звернутися
до комісії у справах альтернативної (невійськової) служби.
18. Протягом оголошеного періоду проведення призову на
строкову військову службу з урахуванням рішення призовної комісії
та виходячи з наявності вільних робочих місць на підприємствах, в
установах, організаціях, визначених Кабінетом Міністрів України
для проходження альтернативної служби, комісія приймає рішення про
конкретне місце проходження громадянином альтернативної служби.
У разі відсутності вільних робочих місць період визначення
місця проходження альтернативної служби громадянином може бути
продовжений, як виняток, за рішенням комісії, але не більше ніж на
три місяці.
Місце проходження альтернативної служби визначається
переважно в межах населеного пункту за місцем проживання
громадянина або у місцевості, звідки він має можливість щоденно
повертатися до місця проживання. Приймаючи рішення про місце
проходження громадянином альтернативної служби, комісія може також
враховувати його фахову підготовку та рівень кваліфікації,
підтверджені відповідними документами.
19. Направлення для проходження альтернативної (невійськової)
служби видається громадянинові на підставі рішення комісії не менш
як за десять днів до початку строку проходження альтернативної
служби за формою згідно з додатком 3, а також надсилається
власникові відповідного підприємства, установи, організації або
уповноваженому ним органу. Про видачу громадянинові зазначеного
направлення повідомляється військовий комісаріат, де громадянин
перебуває на військовому обліку.
20. Військовий комісаріат знімає громадянина з військового
обліку у зв'язку з проходженням альтернативної служби і видає йому
військовий квиток з відміткою: "Знятий з військового обліку у
зв'язку з рішенням комісії у справах альтернативної (невійськової)
служби від "___" _________ р. N __ про проходження альтернативної
служби. Протокол призовної комісії від "___" _______ ___ р. N ___.
21. Направлення для проходження альтернативної (невійськової)
служби є підставою для припинення трудового договору з власником
підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом,
де громадянин працює.
22. З дня прийняття комісією рішення про направлення для
проходження альтернативної служби громадянин підлягає обліку, який
веде комісія.
23. Книга обліку громадян, які проходять альтернативну
(невійськову) службу, оформлюється комісією за зразком згідно з
додатком 4.
Книга обліку громадян, які проходять альтернативну
(невійськову) службу, є документом суворої звітності. Вона повинна
бути пронумерована, прошнурована, підписана головою комісії та
скріплена печаткою. Допуск до роботи з книгою повинен бути суворо
обмежений. Записи у книзі веде відповідальний секретар комісії.
На кожного громадянина відводиться в книзі не менш як 4 - 5
рядків. Записи робляться чорнилом розбірливо і акуратно.
Виправлення та доповнення також вносяться чорнилом, підписуються
головою комісії (у разі його відсутності - заступником) та
скріплюються печаткою. Книга зберігається 75 років.
24. На кожного громадянина, щодо якого комісією прийнято
рішення про направлення на альтернативну службу, ведеться особова
справа. Номер особової справи повинен відповідати обліковому
номеру в Книзі обліку громадян, які проходять альтернативну
(невійськову) службу.
В особовій справі громадянина, направленого для проходження
альтернативної служби, мають зберігатися:
заява громадянина про направлення на альтернативну службу;
документи, що підтверджують істинність його релігійних
переконань;
документ про освіту;
довідка про склад сім'ї;
довідка з місця роботи чи навчання;
витяги з рішень комісії, прийнятих стосовно громадянина;
витяг з рішення призовної комісії;
інші документи у разі потреби.
Особова справа громадянина, направленого для проходження
альтернативної служби, зберігається протягом 45 років.
Окрема справа ведеться також на громадян, яким відмовлено у
направленні на альтернативну службу.
III. Проходження альтернативної служби
25. Громадянин зобов'язаний з'явитися для проходження
альтернативної служби у визначені в направленні місце і строки.
У разі неприбуття громадянина без поважних причин на місце
проходження альтернативної (невійськової) служби протягом трьох
календарних днів власник підприємства, установи, організації або
уповноважений ним орган повинен негайно повідомити про це
відповідну комісію.
26. У разі одержання зазначеного повідомлення комісія
протягом десяти календарних днів разом із власником підприємства,
установи, організації, де громадянин повинен проходити службу, або
уповноваженим ним органом з'ясовує всі обставини неприбуття або
несвоєчасного прибуття громадянина на місце проходження
альтернативної служби та приймає відповідне рішення.
27. Власник підприємства, установи, організації або
уповноважений ним орган зобов'язаний укласти з громадянином, який
прибув для проходження альтернативної служби, в установленому
порядку письмовий строковий трудовий договір на строк
альтернативної служби, забезпечити його зазначеною в направленні
роботою і протягом п'яти календарних днів письмово повідомити про
це відповідну комісію та надіслати до комісії, яка видала
направлення, корінець направлення.
28. У разі несвоєчасної явки громадянина для проходження
альтернативної служби, що не перевищує семи календарних днів з
дня, зазначеного у направленні, з поважних причин трудовий договір
укладається з дня фактичної явки громадянина на підприємство, в
установу, організацію.
Документи, що підтверджують причини несвоєчасної явки,
негайно надсилаються до комісії.
29. Громадянинові, який проходить альтернативну службу не за
місцем проживання, а в місцевості, звідки він не має можливості
щоденно повертатися до місця проживання, власник підприємства,
установи, організації або уповноважений ним орган зобов'язаний
надати з першого дня роботи місце в гуртожитку або інше
впорядковане тимчасове житло.
30. Громадянинові, який перебуває на альтернативній службі,
може бути надано роботу за професією, що відповідає визначеним у
розділах кваліфікації професій 2 - 9 Класифікатора професій
(ДК 003-95) ( v0257217-95, va257217-95, vb257217-95 ),
затвердженого Держкомстандартом.
У разі коли робота, зазначена в направленні для проходження
альтернативної (невійськової) служби, потребує відповідної
кваліфікації, громадянин може її виконувати тільки за наявності
документа, що підтверджує відповідну освіту та рівень
кваліфікації.
31. Громадянин, який проходить альтернативну службу, не може
бути призначений на посаду, що передбачає виконання функцій
представників органів виконавчої влади або органів місцевого
самоврядування, організаційно-розпорядчих або
адміністративно-господарських обов'язків.
32. У трудовому договорі під час визначення режиму праці та
відпочинку громадянина, який проходить альтернативну службу,
враховуються, якщо це можливо, особливості його віросповідання
стосовно роботи у вихідні дні без зменшення кількості встановлених
робочих днів.
33. Строк альтернативної служби становить 27 місяців, а для
осіб, які мають повну вищу освіту, тобто закінчили вищі заклади
освіти III та IV рівня акредитації (інститут, консерваторію,
академію, університет з освітньо-кваліфікаційним рівнем
спеціаліста або магістра), - 18 місяців.
34. Початком альтернативної служби вважається день, коли
громадянин фактично приступив до роботи на підприємстві, в
установі, організації, зазначених у направленні.
У разі направлення громадянина для проходження альтернативної
служби не за місцем проживання, а в місцевість, звідки він не може
щоденно повертатися до місця проживання, строк альтернативної
служби визначається з урахуванням часу, необхідного для переїзду
до місця служби та у зворотному напрямку.
35. До строку альтернативної служби не зараховуються
відпустка з ініціативи власника або уповноваженого ним органу,
відпустка у зв'язку з навчанням у середніх або вищих закладах
освіти з вечірньою або заочною формою навчання, час перебування
під адміністративним арештом, прогулів та скорочення тривалості
робочого часу. При цьому строк альтернативної служби продовжується
на невідпрацьований час.
36. Трудові відносини між громадянином, який проходить
альтернативну службу, та власником підприємства, установи,
організації або уповноваженим ним органом регулюються
законодавством про працю з урахуванням відповідних положень Закону
України "Про альтернативну (невійськову) службу".
37. У разі потреби професійна підготовка та перепідготовка
громадян під час проходження альтернативної служби проводяться
індивідуально безпосередньо на виробництві.
38. У разі ліквідації, реорганізації або перепрофілювання
підприємства, установи, організації, де громадянин проходить
альтернативну службу, скорочення чисельності або штату працівників
власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним
орган зобов'язаний повідомити комісію не пізніше ніж за два
календарні місяці про дострокове розірвання трудового договору, а
в разі виникнення потреби в наданні відпустки з ініціативи
адміністрації або скороченні тривалості робочого часу - протягом
п'яти календарних днів.
У такому разі комісія визначає громадянинові інше місце
подальшого проходження альтернативної служби.
39. Місце проходження альтернативної служби громадянина з
урахуванням суспільних потреб може бути змінено комісією у
будь-який час.
40. Під час проходження альтернативної служби громадянин має
право звернутися до комісії з умотивованою заявою щодо зміни місця
проходження альтернативної служби, а також дострокового звільнення
з неї на підставах, передбачених Законом України "Про
альтернативну (невійськову) службу".
41. У разі самовільного припинення альтернативної служби або
систематичного невиконання без поважних причин покладених на
громадянина службових обов'язків у зв'язку з проходженням
альтернативної служби власник підприємства, установи, організації
або уповноважений ним орган має право звернутися до комісії з
клопотанням про дострокове розірвання трудового договору.
Питання про зміну місця проходження громадянином
альтернативної служби розглядається комісією протягом місяця, у
разі потреби визначається інше місце проходження альтернативної
служби і відповідно до цього Порядку громадянинові видається нове
направлення для проходження альтернативної (невійськової) служби.
42. Під час проходження альтернативної служби громадянинові
надається щорічна оплачувана відпустка тривалістю 15 календарних
днів. За перший рік альтернативної служби відпустка надається
після відпрацьованих 11 календарних місяців.
За письмовою заявою громадянина відпустка без збереження
заробітної плати із зарахуванням до строку проходження
альтернативної служби може бути надана йому в разі смерті дружини,
батька, матері (вітчима, мачухи), дитини (пасинка, падчерки),
рідних братів, сестер, дідусів і бабусь тривалістю до семи
календарних днів без урахування часу, необхідного для проїзду до
місця поховання та назад, а у разі хвороби перелічених осіб, які
за висновком медичного закладу потребують постійного стороннього
догляду, - тривалістю, визначеною у медичному висновку, але не
більше 13 календарних днів.
43. Громадянин, направлений на альтернативну службу, не має
права ухилятися від її проходження, брати участь у страйках,
займатися підприємницькою діяльністю, навчатися в закладах освіти,
крім середніх або вищих закладів освіти з вечірньою або заочною
формою навчання.
Ухиленням від проходження альтернативної служби вважається:
неприбуття без поважних причин на місце проходження
альтернативної служби, зазначене у направленні, або прибуття із
запізненням більше ніж на три календарні дні;
самовільне припинення виконання службових обов'язків;
несвоєчасне (пізніше ніж за п'ять календарних днів)
повідомлення комісії про роботу в умовах неповного робочого дня
або неповного робочого тижня, надання відпустки з ініціативи
власника підприємства, установи, організації або уповноваженого
ним органу, а також про попередження власником або уповноваженим
ним органом щодо звільнення у зв'язку з ліквідацією,
реорганізацією або перепрофілюванням підприємства, установи,
організації.
44. Власник підприємства, установи, організації, на якому
громадянин проходить альтернативну службу, або уповноважений
власником орган зобов'язаний негайно повідомляти комісію про всі
випадки, наслідком яких є припинення, переривання або продовження
строку проходження альтернативної служби.
45. У трудовій книжці громадянина, який проходить
альтернативну службу, в графі 3 розділу "Відомості про роботу"
робляться відповідні записи за зразком згідно з додатком 5.
46. Для контролю за проходженням громадянином альтернативної
служби власник підприємства, установи, організації або
уповноважений ним орган щокварталу подає до комісії відомості про
використання ним робочого часу за підписами табельника та
керівника підрозділу, в якому громадянин працює, за формою згідно
з додатком 6.
47. Час проходження громадянином альтернативної служби
зараховується до його загального трудового стажу.
Цей час зараховується також до безперервного трудового стажу
і стажу роботи за спеціальністю за умови, що громадянин не пізніше
ніж через три календарні місяці після звільнення з альтернативної
служби приступить до роботи.
IV. Припинення альтернативної служби
48. Альтернативна служба припиняється у разі закінчення
строку її проходження або достроково за рішенням комісії.
49. Комісія визначає день закінчення проходження
альтернативної служби, враховуючи використання громадянином
робочого часу протягом усього періоду служби.
Днем закінчення проходження альтернативної служби вважається
останній день роботи за строковим трудовим договором.
У разі прийняття комісією рішення про продовження строку
проходження альтернативної служби на невідпрацьований громадянином
час власник підприємства, установи, організації або уповноважений
ним орган переукладає строковий трудовий договір з громадянином на
визначений комісією строк.
50. Якщо громадянин, який проходить альтернативну службу,
виявив бажання проходити строкову військову службу, він
звертається до комісії з відповідною заявою про дострокове
припинення альтернативної служби.
На підставі заяви громадянина та повідомлення військового
комісаріату про прийняття призовною комісією рішення щодо його
призову на строкову військову службу комісія приймає рішення про
дострокове припинення альтернативної служби.
При цьому строк альтернативної служби, визначений з
урахуванням використання громадянином робочого часу протягом
проходження служби, зараховується до строку військової служби з
розрахунку півтора місяця альтернативної служби за один місяць
строкової військової служби.
51. Альтернативна служба може бути достроково припинена у
зв'язку з визнанням громадянина непридатним за станом здоров'я для
подальшого проходження військової служби.
За зверненням громадянина, який проходить альтернативну
службу, стосовно його придатності за станом здоров'я для
подальшого проходження військової служби комісія видає йому
відповідне направлення до військового комісаріату для огляду
військово-лікарською комісією.
У разі визнання громадянина непридатним за станом здоров'я
для подальшого проходження військової служби комісія на підставі
висновків постанови військово-лікарської комісії приймає рішення
про дострокове припинення альтернативної служби.
52. Якщо у громадянина виникає передбачене законодавством про
військовий обов'язок і військову службу право на відстрочку від
проходження військової служби внаслідок зміни сімейних обставин,
він звертається до комісії з заявою про дострокове припинення
альтернативної служби. До заяви додаються документи, що
підтверджують його право на відстрочку, на підставі яких комісія
приймає відповідне рішення.
53. У разі виїзду сім'ї громадянина, який проходить
альтернативну службу, за кордон на постійне місце проживання
проходження ним альтернативної служби може бути припинено за
рішенням комісії за наявності відповідних документів, що
підтверджують його виїзд разом із сім'єю. Копія рішення видається
громадянинові та надсилається до відповідного військового
комісаріату для видачі довідки встановленого зразка для оформлення
виїзних документів.
54. У разі засудження громадянина, який проходить
альтернативну службу, до позбавлення волі комісія на підставі
рішення суду приймає рішення про дострокове її припинення.
55. Альтернативна служба припиняється достроково також за
рішенням комісії у разі ухилення громадянина від проходження
альтернативної служби або вчинення інших дій, передбачених пунктом
43 цього Порядку, про що протягом п'яти календарних днів у
письмовій формі повідомляється громадянин та військовий
комісаріат.
У такому разі громадянин підлягає призову на строкову
військову службу на загальних підставах.
У разі призову громадянина на строкову військову службу у
зв'язку з ухиленням від проходження альтернативної служби строк
проходження альтернативної служби не зараховується до строку
військової служби.
56. Громадянин після звільнення з альтернативної служби
протягом п'яти календарних днів зобов'язаний стати на облік у
військовому комісаріаті та в комісії у справах альтернативної
служби за місцем проживання. У такому ж порядку в зазначений строк
громадянин стає на облік і у разі зміни місця проживання.
57. Громадянин перебуває на обліку у військовому комісаріаті
та в комісії за місцем проживання до досягнення ним 40 років.
V. Звільнення від призову на військові(навчальні та спеціальні) збори
58. Громадяни, які пройшли альтернативну службу, не
призиваються на військові (навчальні та спеціальні) збори (далі -
збори).
59. У разі призову на збори громадянина, який після
проходження строкової військової служби набув релігійних
переконань і належить до діючої релігійної організації, віровчення
якої не допускає користування зброєю, він особисто не пізніше семи
календарних днів від дня одержання виклику військового комісаріату
про призов на збори подає до комісії заяву про звільнення від
цього призову.
60. Заява громадянина про звільнення від призову на збори
розглядається комісією протягом 14 календарних днів з дня її
реєстрації у порядку, передбаченому для розгляду заяв про порядок
направлення на альтернативну службу.
Книга реєстрації заяв громадян про звільнення від призову на
військові (навчальні та спеціальні) збори та обліку громадян,
звільнених від призову на збори ведеться за зразком згідно з
додатком 7.
Громадяни, які звільнені від призову на збори, перебувають на
обліку комісії до досягнення ними 40 років.
61. На кожного громадянина, щодо якого прийнято рішення про
звільнення від призову на збори, ведеться особова справа, яка
зберігається протягом 45 років. Номер особової справи повинен
відповідати обліковому номеру в книзі реєстрації заяв громадян про
звільнення від призову на військові (навчальні та спеціальні)
збори та обліку громадян, звільнених від призову на збори.
В особовій справі громадянина, звільненого від призову на
збори, має бути:
заява громадянина про звільнення від призову на збори;
витяги з рішень комісії, прийнятих стосовно громадянина,
звільненого від призову на збори;
витяг з рішення призовної комісії;
інші документи у разі потреби.
На громадян, яким відмовлено у звільненні від призову на
збори, заводиться окрема справа.
ЗразокДодаток 1
до Положення про проходження
альтернативної (невійськової) служби
ЖУРНАЛреєстрації заяв громадян, які звернулися
з питання проходження альтернативної
(невійськової) служби
------------------------------------------------------------------------------------ N | Прізвище, | Місце | Направлено | Відмовлено | Дата, | Примітка п/п | ім'я та по | проживання | на альтер- | в направ- | вихідний | дата| батькові, | громадянина | нативну | ленні на | номер | | рік | |(невійськову) | альтерна- | повідомлення | | народження | | службу | тивну (не- | військового | | | | | військову) | комісаріату | | | | | службу | про прийняте | | | | | | рішення | ------------------------------------------------------------------------------------
ЗразокДодаток 2
до Положення про проходження
альтернативної (невійськової) служби
ПОВІДОМЛЕННЯГромадянину _____________________________________________________,(прізвище, ім'я та по батькові громадянина) який проживає ____________________________________________________
(домашня адреса)
Засідання комісії у справах альтернативної (невійськової)
служби, на якому розглядатиметься питання щодо направлення Вас на
альтернативну (невійськову) службу, відбудеться "____" ________ р.
о ____ годині
за адресою __________________________________________________ __________________________________________________________________
Відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову)
службу" Ваша присутність на засіданні комісії є обов'язковою.
Відповідальний секретар комісії __________ ______________________(підпис) (прізвище та ініціали)
"___" ___________________ ____ р.(дата відправлення)
Зразок Додаток 3до Положення про проходження
альтернативної (невійськової) служби
НАПРАВЛЕННЯ N _______для проходження альтернативної
(невійськової) служби
Громадянин __________________________________________________(прізвище, ім'я та по батькові)
відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову)
службу" і на підставі рішення ____________________________________(повна назва комісії) від "____" ____________ _____ р. N _______
направляється на ____________________________________________(найменування підприємства, установи, __________________________________________________________________
організації, професія (посада) для проходження альтернативної (невійськової) служби з "_______" ______________ _____ р. по "______" _______________ _______ року.
Голова комісії у справах альтернативної (невійськової) служби __________________ _________________________(підпис) (прізвище та ініціали)
"___" _____________________ _____ р. МП(дата відправлення)
КОРІНЕЦЬнаправлення N ______ для проходження
альтернативної (невійськової) служби
Громадянина _________________________________________________(прізвище, ім'я та по батькові) прийнято на роботу за строковим трудовим договором (наказ від
"___" __________ ____ р. N ___) __________________________________________________________________(найменування підприємства, установи, організації, __________________________________________________________________
структурного підрозділу, професія (посада) з "____"_________ ____ р. по "____" ____________________ ____ року
Керівник підприємства, установи, організації ______________ _________________________(підпис) (прізвище та ініціали)
"___" ____________________ ____ р. МП(дата відправлення)
Підлягає поверненню протягом п'яти календарних днів до комісії у
справах альтернативної (невійськової) служби.
ЗразокДодаток 4
до Положення про проходження
альтернативної (невійськової) служби
КНИГАобліку громадян, які проходять
альтернативну (невійськову) службу
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- N | Прізвище, | Дата, | Дата, | Проходження альтернативної |Дата |Прийнято |Відомості |Рішення комісії |Знято |При- п/п,|ім'я та по | номер | номер | (невійськової) служби на |одер- |на роботу |про зміну |про припинення | з |мітка дата|батькові, |рішення | рішення | підприємстві, в установі, |жання |(дата, |місця |альтернативної |обліку| | число, |комісії |призовної | організації |корін- |найме- |проходження |(невійськової) |(дата)| |місяць і | про | комісії |----------------------------|ця |нування |альтернативної | служби | | |рік народ- |направ- | про при- | дата, |наймену- |підпис |напра- |підприєм- |(невійськової) |----------------| | | ження |лення на| датність | номер |вання |про |влення |ства, |служби (дата, | дата, |підстава| | | |альтер- |(неприда- |рішення |підприє- |одер- | |установи, |номер рішення | номер | | | | |нативну | тність) |комісії |мства, |жання | |організа- |комісії, | | | | | |(невій- |до війсь- |про нап- |установи, |направ-| |ції, |найменування | | | | | |ськову) | кової |равлення |органі- |лення | |професія, |підприємства, | | | | | |службу | служби |на про- |зації, | | |посада), |установи, | | | | | | | |ходження |дата, | | |звільнено |організації) | | | | | | | |альтер- |номер на- | | |з роботи | | | | | | | | |нативної |правлення | | |(дата) | | | | | | | | |(невій- | | | | | | | | | | | | |ськової) | | | | | | | | | | | | |служби | | | | | | | | | ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ЗразокДодаток 5
до Положення про проходження
альтернативної (невійськової) служби
ЗАПИСИ,що робляться у трудовій книжці громадянина,
який проходить альтернативну (невійськову)
службу (графа 3 розділу "Відомості про роботу")
1. Альтернативна (невійськова) служба.
2. Повне найменування підприємства, установи, організації.
3. Прийнято до (зазначити найменування підрозділу, професію
(посаду) і розряд) для проходження альтернативної (невійськової)
служби на підставі рішення комісії у справах альтернативної
(невійськової) служби від "____" ________________ _____ р. N ___
відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову)
службу".
4. Звільнено:
на підставі рішення комісії у справах альтернативної
(невійськової) служби від "___" ____________ ____ р. N ___ про
припинення альтернативної (невійськової) служби у зв'язку із
закінченням строку її проходження відповідно до статті 20 Закону
України "Про альтернативну (невійськову) службу";
на підставі рішення комісії у справах альтернативної
(невійськової) служби від "___" _________ ____ р. N ___ про
дострокове припинення альтернативної (невійськової) служби у
зв'язку з _________________________ відповідно до статті 21 Закону(зазначити причину) України "Про альтернативну (невійськову) службу";
на підставі рішення комісії у справах альтернативної
(невійськової) служби від "____" ________ _____ р. N ___ про
дострокове припинення альтернативної (невійськової) служби у
зв'язку з ухиленням від проходження альтернативної (невійськової)
служби відповідно до статті 21 Закону України "Про альтернативну
(невійськову) службу";
на підставі рішення комісії у справах альтернативної
(невійськової) служби від "____" _________ _______ р. N ____ у
зв'язку з переведенням на інше підприємство, в установу,
організацію для продовження проходження альтернативної
(невійськової) служби відповідно до статті 13 (або статті 18
залежно від причин) Закону України "Про альтернативну
(невійськову) службу".
5. У разі переведення на інше підприємство, в установу,
організацію робляться такі записи:
повне найменування підприємства, установи, організації;
прийнято до (зазначити назву підрозділу, професію (посаду) і
розряд) для продовження проходження альтернативної (невійськової)
служби на підставі рішення комісії у справах альтернативної
(невійськової) служби від "____" _________ __________ р. N ___
відповідно до статті 13 Закону України "Про альтернативну
(невійськову) службу".
Додаток 6до Положення про проходження
альтернативної (невійськової) служби
Зразок
ВІДОМОСТІпро використання робочого часу
за ____ квартал _________ року
громадянином ___________________________________,(прізвище, ім'я та по батькові)
який проходить альтернативну (невійськову) службу
на _______________________________________________
(найменування підприємства, установи, організації)
(днів)------------------------------------------------------------------ | Місяці кварталу -----------------------------------------------+------------------ -----------------------------------------------+------+-----+----- Дні явок: | | | | | | фактична робота | | | -----------------------------------------------+------+-----+----- у тому числі з неповним робочим днем | | | -----------------------------------------------+------+-----+----- цілозмінні простої | | | -----------------------------------------------+------+-----+----- Дні неявок у зв'язку з: | | | -----------------------------------------------+------+-----+----- щорічною відпусткою | | | -----------------------------------------------+------+-----+----- відпусткою у зв'язку з навчанням | | | -----------------------------------------------+------+-----+----- відпусткою з дозволу адміністрації | | | -----------------------------------------------+------+-----+----- у тому числі у зв'язку з відпусткою | | | -----------------------------------------------+------+-----+----- без збереження заробітної плати з | | | ініціативи адміністрації | | | -----------------------------------------------+------+-----+----- хворобою | | | -----------------------------------------------+------+-----+----- Прогули | | | -----------------------------------------------+------+-----+----- Вихідні та святкові дні | | | -----------------------------------------------+------+-----+----- Усього | | | ------------------------------------------------------------------
Табельник __________________ _____________________________(підпис) (прізвище та ініціали) тел. _______________________
Керівник підрозділу ____________ ______________________________(підпис) (прізвище та ініціали)
__________________
Примітка. Відомості заповнюються на підставі табеля облікувикористання робочого часу.
ЗразокДодаток 7
до Положення про проходження
альтернативної (невійськової) служби
КНИГАреєстрації заяв громадян про звільнення від призову
на військові (навчальні та спеціальні) збори та обліку
громадян, звільнених від призову на збори
----------------------------------------------------------------------------------------- N |Дата |Прізвище, | Повістка | Рішення комісії | Дата, | Знято |При- п/п| |ім'я, по |військового |-------------------------------|вихідний | з |мітка | |батькові, |комісаріату |дата, |звільнено |відмовлено | номер |обліку,| | |число, |про направ- |номер |від |у звільненні |повідом- | дата, | | |місяць, |лення на | |призову на|від призову |лення | номер | | |рік на- |військові | |військові |на військові |військо- | | | |родження |збори, | |збори та |збори (на |вому | | | | |дата, номер | |взято на |облік не |комісару | | | | | | |облік |береться) | | | -----------------------------------------------------------------------------------------
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 10 листопада 1999 р. N 2066
ПОЛОЖЕННЯпро комісії у справах альтернативної
(невійськової) служби
1. Комісії у справах альтернативної (невійськової) служби є
постійно діючими органами, створеними в Україні, Автономній
Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі відповідно
до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу"
( 1975-12 ) для вирішення питань проходження громадянами України
альтернативної (невійськової) служби (далі - альтернативна
служба).
2. Комісія у справах альтернативної (невійськової) служби
України утворюється Кабінетом Міністрів України; комісія у справах
альтернативної (невійськової) служби Автономної Республіки Крим -
Радою міністрів Автономної Республіки Крим; обласні, Київська та
Севастопольська міські комісії у справах альтернативної
(невійськової) служби утворюються відповідно обласними, Київською
та Севастопольською міськими держадміністраціями.
У разі потреби за відповідною пропозицією комісії у справах
альтернативної (невійськової) служби Автономної Республіки Крим,
обласних, Київської та Севастопольської міських комісій у справах
альтернативної (невійськової) служби Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські
держадміністрації утворюють міські, районні, районні у містах
Києві та Севастополі комісії у справах альтернативної
(невійськової) служби і згідно з цим Положенням визначають їх
статус та компетенцію.
3. Комісії у справах альтернативної (невійськової) служби у
своїй діяльності керуються Конституцією України ( 254к/96-ВР ),
Законом України "Про альтернативну (невійськову) службу", іншими
законами, актами Президента України і Кабінету Міністрів України,
а також рішеннями, нормативно-правовими актами Ради міністрів
Автономної Республіки Крим, актами відповідних місцевих
держадміністрацій, а також цим Положенням.
4. Комісія у справах альтернативної (невійськової) служби
України:
1) забезпечує у визначених законодавством межах реалізацію
права громадян України на альтернативну службу;
2) здійснює на всій території України контроль за додержанням
законодавства про альтернативну службу;
3) спрямовує діяльність комісій у справах альтернативної
служби;
4) здійснює відповідне методичне та інформаційне забезпечення
діяльності зазначених комісій;
5) інформує Кабінет Міністрів України про стан справ в
організації та проходженні альтернативної служби;
6) готує разом з центральними та місцевими органами
виконавчої влади в установленому порядку пропозиції про
вдосконалення законодавства з питань альтернативної служби;
7) розглядає звернення, заяви і скарги громадян на рішення,
дії або бездіяльність комісій у справах альтернативної служби,
скасовує їх рішення, які суперечать законодавству, приймає інші
рішення з цих питань;
8) складає і подає в установленому порядку державну
статистичну звітність з питань альтернативної служби;
9) здійснює інші повноваження відповідно до Закону України
"Про альтернативну (невійськову) службу", інших актів
законодавства з питань альтернативної служби.
5. Комісія у справах альтернативної (невійськової) служби
Автономної Республіки Крим, відповідні обласні, Київська та
Севастопольська міські комісії підзвітні та підконтрольні Комісії
у справах альтернативної (невійськової) служби України.
6. Комісія у справах альтернативної (невійськової) служби
Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська
міська комісія у справах альтернативної (невійськової) служби:
1) розглядає в установленому порядку та у визначені строки
заяви громадян про направлення на альтернативну службу або про
звільнення від призову на військові збори, про зміну місця
проходження служби, дострокове звільнення з неї та приймає
відповідні рішення;
2) визначає разом з місцевими органами виконавчої влади
робочі місця для проходження громадянами альтернативної служби на
підприємствах, в установах і організаціях, перелік яких
затверджено Кабінетом Міністрів України;
3) розглядає питання про ухилення громадянина від проходження
альтернативної служби або вчинення інших дій, на які він згідно із
законодавством не має права, та приймає відповідні рішення;
4) здійснює контроль за проходженням громадянами
альтернативної служби, додержанням законодавства з питань
альтернативної служби власниками підприємств, установ, організацій
або уповноваженими ними органами та вживає належних заходів;
5) проводить роз'яснювальну роботу щодо проходження
альтернативної служби;
6) веде облік громадян, направлених на альтернативну службу,
громадян, звільнених з альтернативної служби, та громадян,
звільнених від призову на військові (навчальні та спеціальні)
збори;
7) складає та подає в установленому порядку державну
статистичну звітність з питань альтернативної служби;
8) інформує Комісію у справах альтернативної (невійськової)
служби України про стан проходження громадянами альтернативної
служби у відповідному регіоні, про діяльність комісії, подає в
установленому порядку пропозиції щодо вирішення питань проходження
громадянами альтернативної служби;
9) здійснює інші повноваження відповідно до Закону України
"Про альтернативну (невійськову) службу", інших актів
законодавства.
7. Комісія у справах альтернативної (невійськової) служби має
право:
залучати в установленому порядку працівників органів
виконавчої влади до розгляду питань, що стосуються проходження
громадянами альтернативної (невійськової) служби;
одержувати в установленому порядку відповідно від центральних
і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань
громадян, у тому числі релігійних, інформацію, документи, інші
матеріали, що стосуються питань, пов'язаних з реалізацією права
громадян на альтернативну службу;
організовувати перевірку додержання підприємствами,
установами та організаціями, на яких громадяни проходять
альтернативну службу, законодавства з питань альтернативної
служби;
подавати власникам підприємств, установ та організацій або
уповноваженим ними органам обов'язкові для розгляду пропозиції з
питань проходження громадянами альтернативної служби, а також
відповідні матеріали для притягнення до відповідальності посадових
осіб цих підприємств, установ та організацій, які порушують вимоги
законодавства про альтернативну службу.
8. Комісія у справах альтернативної (невійськової) служби
утворюється у складі голови, заступника голови, відповідального
секретаря та членів комісії.
Комісію у справах альтернативної (невійськової) служби
України очолює заступник Міністра праці та соціальної політики
України, до повноважень якого за розподілом обов'язків віднесено
питання проходження альтернативної служби; комісію у справах
альтернативної (невійськової) служби Автономної Республіки Крим,
обласні, Київську та Севастопольську міські комісії - відповідно
заступник Голови Ради міністрів Автономної Республіки Крим,
заступники голів обласних, Київської та Севастопольської міських
держадміністрацій, до повноважень яких за розподілом обов'язків
віднесено питання праці та зайнятості.
Відповідальним секретарем комісії призначаються відповідно
керівник підрозділу Міністерства праці та соціальної політики
України, керівники структурних підрозділів Міністерства праці та
соціального захисту Автономної Республіки Крим, управлінь праці та
зайнятості населення обласних, Київської та Севастопольської
міських держадміністрацій, до компетенції яких належать питання
проходження альтернативної служби. У разі потреби до складу
зазначених структурних підрозділів може бути введена в
установленому порядку штатна посада відповідального секретаря
комісії.
До складу комісії у справах альтернативної (невійськової)
служби включаються працівники органів виконавчої влади та органів
місцевого самоврядування, які займаються питаннями
працевлаштування, соціального захисту населення, охорони здоров'я,
зв'язків з релігійними організаціями, а також працівники
військових комісаріатів.
9. Голова комісії у справах альтернативної (невійськової)
служби організовує роботу комісії та несе відповідальність за
виконання покладених на комісію завдань.
10. Заступник голови комісії у справах альтернативної
(невійськової) служби виконує доручення голови комісії, а також
обов'язки голови комісії у разі його відсутності.
11. Відповідальний секретар комісії у справах альтернативної
(невійськової) служби забезпечує ведення діловодства комісії,
підготовку аналітичних, статистичних та інформаційних матеріалів,
необхідних для вирішення питань, що належать до компетенції
комісії, їх зберігання, а також облік документації комісії.
12. Засідання комісії у справах альтернативної (невійськової)
служби проводяться в міру потреби і оформляються протоколом, який
підписується головою та відповідальним секретарем комісії. Комісія
правоможна вирішувати питання, якщо на засіданні присутні не менш
як дві третини складу комісії.
У засіданнях комісії у справах альтернативної (невійськової)
служби беруть участь особи, щодо яких вирішуються питання
проходження альтернативної служби. У разі потреби на засідання
можуть запрошуватися представники органів виконавчої влади,
органів місцевого самоврядування, підприємств, установ,
організацій, в тому числі релігійних, та інші особи.
13. Комісія у справах альтернативної (невійськової) служби
приймає рішення простою більшістю голосів членів комісії,
присутніх на засіданні. Рішення комісії, прийняті в межах її
компетенції, є обов'язковими для виконання органами виконавчої
влади, підприємствами, установами та організаціями, а також
органами місцевого самоврядування у межах здійснення ними
повноважень органів виконавчої влади.
Рішення комісії у справах альтернативної (невійськової)
служби підписується головою комісії (у разі його відсутності -
заступником голови) та відповідальним секретарем комісії.
Рішення комісії у справах альтернативної (невійськової)
служби може бути оскаржено до комісії вищого рівня або до суду.
Рішення комісії у справах альтернативної (невійськової)
служби, що суперечить законодавству, може бути скасовано комісією
вищого рівня.
14. Організаційне та матеріально-технічне забезпечення
діяльності комісій у справах альтернативної (невійськової) служби
здійснює відповідно Міністерство праці та соціальної політики
України, Міністерство праці та соціального захисту Автономної
Республіки Крим, управління праці та зайнятості населення
обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій.
15. Комісія у справах альтернативної (невійськової) служби
України використовує штамп і печатку Міністерства праці та
соціальної політики України, комісія у справах альтернативної
(невійськової) служби Автономної Республіки Крим - штамп і печатку
Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські комісії - штампи і печатки відповідних
держадміністрацій.
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 10 листопада 1999 р. N 2066
ПЕРЕЛІКпідприємств, установ, організацій, що перебувають
у державній або комунальній власності, на яких
громадяни можуть проходити альтернативну службу
Соціальний захист
Територіальні центри обслуговування пенсіонерів і одиноких
непрацездатних громадян
Відділення соціальної допомоги вдома
Будинки-інтернати для громадян похилого віку та інвалідів
Геріатричні будинки-інтернати
Пансіонати для ветеранів війни і праці
Психоневрологічні інтернати
Дитячі будинки-інтернати
Центри соціальних служб для молоді та спеціалізовані служби,
що діють при них (за списком Українського державного центру
соціальних служб для молоді Державного комітету у справах сім'ї та
молоді)
Охорона здоров'я
Лікувально-профілактичні заклади
Медичні центри
Спеціалізовані лікарні
Лікувально-профілактичні заклади особливого типу
Диспансери
Амбулаторно-поліклінічні заклади
Заклади переливання крові, швидкої медичної допомоги
Санаторно-курортні заклади
Санітарно-профілактичні заклади
Санітарно-епідеміологічні заклади
Фармацевтичні (аптечні) заклади
Патологоанатомічні, судово-медичні бюро
Заклади медико-соціального захисту
Військові госпіталі та військові санаторії (за переліком,
затвердженим Міноборони)
Захист довкілля
Підприємства експлуатації іригаційних і меліоративних систем
Підприємства, які здійснюють водогосподарське будівництво і
культуртехнічні роботи
Підприємства, що виконують гідротехнічні роботи
Парки культури та відпочинку
Ботанічні сади і зоопарки
Дослідні поля, опорні пункти, експериментальні бази
рослинництва, тваринництва, агролісомеліорації, механізації та
електрифікації сільського господарства (крім установ, що належать
до наукових)
Управління (відділи) з питань надзвичайних ситуацій та
цивільного захисту населення
Будівництво
Підприємства та організації, що виконують будівельні та
монтажні роботи
Підприємства та організації, що виконують капітальний ремонт
та реставрацію будівель і споруд виробничого призначення
Підприємства та організації, що проводять ремонт будівель і
споруд невиробничого призначення, ремонт і будівництво житла
(квартир) на замовлення населення
Інженерно-технічні батальони Збройних Сил (за переліком,
затвердженим Міноборони)
Державні підприємства Міноборони (за переліком, затвердженим
Міноборони)
Житлово-комунальне господарство
Підприємства та організації експлуатації житлового фонду
Підприємства санітарного очищення і прибирання міст і селищ
міського типу, експлуатації міських доріг, мостів, шляхопроводів і
переходів, озеленення міст і селищ міського типу; смітні переробні
станції і заводи
Підприємства експлуатації зовнішнього освітлення
Підприємства експлуатації водопровідно-каналізаційних
розподільних мереж і споруд
Підприємства комунальної теплоенергетики
Організації експлуатації газових розподільних мереж
Організації експлуатації теплових розподільних мереж
Житлово-комунальні підприємства, організації та служби
Міноборони (за переліком, затвердженим Міноборони)
Сільське господарство
Підприємства сільськогосподарського виробництва
Установи ветеринарного обслуговування
Підприємства та організації, що надають послуги
сільськогосподарським підприємствам та організаціям
Військові радгоспи (за переліком, затвердженим Міноборони)
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 10 листопада 1999 р. N 2066
ПЕРЕЛІКрелігійних організацій, віровчення
яких не допускає користування зброєю
Адвентисти-реформисти
Адвентисти сьомого дня
Євангельські християни
Євангельські християни-баптисти
Покутники
Свідки Єгови
Харизматичні християнські церкви (та церкви, прирівнені до них згідно із зареєстрованими статутами)
Християни віри євангельської (та церкви, прирівнені до них згідно із зареєстрованими статутами)
Християни євангельської віри
Товариство Свідомості Крішни
Додатокдо постанови Кабінету Міністрів України
від 10 листопада 1999 р. N 2066
СКЛАДКомісії у справах альтернативної
(невійськової) служби України
БУТ - заступник Міністра праці та соціальної
Юрій Григорович політики, голова Комісії
ЛУК'ЯНЕНКО - директор Державного центру зайнятості
Віктор Григорович Мінпраці, заступник голови Комісії
УСТИНОВА - начальник відділу Мінпраці,
Тетяна Миколаївна відповідальний секретар Комісії
БОНДАРЕНКО - заступник начальника управління
Віктор Петрович Держкомрелігій
ГРИЦЕНОК - начальник управління Мінпраці
Микола Олександрович
ДРАПУШКО - заступник Міністра - директор
Ростислав Григорович Українського державного центрусоціальних служб для молоді
Держкомсім'ямолоді
КРАСИЛЬЩИКОВ - заступник начальника управління
Анатолій Лаврентійович Кабінету Міністрів України
КУПЧУК - начальник відділу Держбуду
В'ячеслав Євгенович
ЛІСОГОР - головний спеціаліст управління Кабінету
Юрій Маркович Міністрів України
МЕЛЬНИК - начальник головного управління МОЗ
Юрій Вікторович
ПЛЮШКО - начальник відділення Головного
Ігор Ярославович управління Генерального штабу ЗбройнихСил
РЯБОКІНЬ - заступник начальника управління
Георгій Дмитрович Мін'юсту
СЕМИСТРОК - начальник управління Мінекобезпеки
Микола Гнатович
ШВЕДОВ - заступник начальника головного
Валерій Григорович управління Мінагропрому
МіністрКабінету Міністрів України А.ТОЛСТОУХОВ
Джерело:Офіційний портал ВРУ