КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 29 листопада 1999 р. N 2166
Київ
Про Комплексну програму забезпеченняжитлом військовослужбовців та членів їх сімей
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМN 1402 ( 1402-2003-п ) від 04.09.2003 )
На виконання Указу Президента України від 2 жовтня 1999 р.
N 1262 ( 1262/99 ) "Про Комплексну програму забезпечення житлом
військовослужбовців та членів їх сімей" Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Комплексну програму забезпечення житлом
військовослужбовців та членів їх сімей (далі - Програма), що
додається.
2. Міністерству економіки і Міністерству фінансів враховувати
основні завдання Програми під час розроблення проектів
загальнодержавних програм економічного і соціального розвитку
України та законів про Державний бюджет України на відповідні
роки.
3. Міністерству економіки у двомісячний термін:
довести основні показники Програми до кожного з її
виконавців;
подати до Кабінету Міністрів України пропозиції щодо переліку
проектів нормативно-правових актів, які підлягають розробленню з
метою реалізації Програми.
4. Міністерствам та іншим центральним органам виконавчої
влади розробити й затвердити відомчі програми забезпечення житлом
військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу,
службових осіб митних органів та членів їх сімей і встановити
контроль за виконанням цих програм, звернувши особливу увагу на
максимальне залучення в 2000 році та в наступні роки позабюджетних
коштів, матеріальних активів, цінних паперів та інвестицій під
кредитування.
Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 26
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 29 листопада 1999 р. N 2166
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМАзабезпечення житлом військовослужбовців
та членів їх сімей
Ця Програма розроблена з метою розв'язання проблеми
забезпечення житлом військовослужбовців, осіб рядового і
начальницького складу органів внутрішніх справ, службових осіб
митних органів, членів їх сімей (далі - військовослужбовці), а
також створення належних соціально-побутових умов зазначеної
категорії громадян.
I. Загальні положення
Програма враховує потреби у забезпеченні житлом
військовослужбовців Міноборони, СБУ, Адміністрації
Держприкордонслужби, Управління державної охорони, НКАУ, Головного
управління командувача Національної гвардії, МНС, Головного
управління внутрішніх військ МВС, осіб рядового і начальницького
складу МВС, Державного департаменту з питань виконання покарань та
службових осіб Держмитслужби (далі - міністерства, інші центральні
органи виконавчої влади). ( Абзац перший розділу I із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ N 1402 ( 1402-2003-п ) від
04.09.2003 )
Програма грунтується на пропозиціях і прогнозних розрахунках
міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також
обл(міськ)держадміністрацій, в основу яких покладено відповідні
статистичні дані щодо кількості військовослужбовців, які
перебувають на квартирному обліку, потреби в загальній площі житла
для них, обсягів незавершеного будівництва житлових будинків,
потреби в реконструкції та капітальному ремонті житлового фонду,
будівництві та ремонті об'єктів комунального господарства, охорони
здоров'я, культури і освіти тощо.
Основні показники Програми наведено у додатках 1 - 6.
Не для друку.
Крім того, понад 12,5 тис. військовослужбовців необхідно
відселити із закритих військових містечок. Прогнозований приріст
кількості військовослужбовців на отримання житла до кінця терміну
виконання Програми становитиме 60 тис. чоловік.
Для фінансового забезпечення будівництва житла передбачено,
крім коштів державного та місцевих бюджетів, залучення коштів
(нетрадиційних) джерел фінансування, в тому числі за рахунок
інвестицій, продажу військового майна, скорочення стратегічного
ядерного озброєння, пільгового та іпотечного кредитування, власних
коштів підприємств і організацій міністерств, інших органів
виконавчої влади, що мають військові формування, та інших джерел.
У цілому по Україні за розрахункову загальну площу однієї
квартирі взято 50 кв. метрів, за середню розрахункову вартість
будівництва одного кв. метра житла - 735 гривень.
2. Основні завдання та напрями реалізації Програми
Не для друку.
Для розв'язання проблеми забезпечення військовослужбовців
житлом необхідно залучити капітальні вкладення за рахунок таких
джерел фінансування:
державні капітальні вкладення - 1399 млн. гривень (32,7
відсотка);
нетрадиційні джерела - 2875 млн. гривень (67,3 відсотка),
з них за рахунок:
1,5 відсотка податку на прибуток - 271,8 млн. гривень (9,4
відсотка);
коштів або матеріальних активів, спрямованих платниками
податків на будівництво житла - 720,1 млн. гривень (25 відсотків);
продажу військового майна - 419,2 млн. гривень (14,6
відсотка);
ліквідації стратегічного ядерного озброєння - 21,45 млн.
гривень (0,8 відсотка);
коштів підприємств та організацій - 156 млн. гривень (5,4
відсотка);
розроблення нормативно-правових актів щодо пільгового
кредитування 408,1 млн. гривень (14,2 відсотка), іпотечного
кредитування - 249,4 млн. гривень (8,7 відсотка);
інших джерел фінансування (кошти інноваційного фонду,
страхових резервів, кошти від продажу металобрухту тощо) -
629 млн. гривень (21,9 відсотка).
Для прискорення розв'язання житлової проблеми кошти
спрямовуються передусім на введення в експлуатацію об'єктів
незавершеного будівництва, загальна площа яких становить понад
3,5 млн. кв. метрів.
Одночасно з будівництвом житла для військовослужбовців
передбачається здійснити реконструкцію та капітальний ремонт
житлового фонду, що перебуває на балансі міністерств, інших
органів виконавчої влади, які мають військові формування, а також
будівництво та ремонт об'єктів комунального господарства, охорони
здоров'я, культури та освіти як у закритих військових містечках,
так і в мікрорайонах міст, де передбачається будівництво житла для
цієї категорії громадян.
На розвиток інфраструктури житлових мікрорайонів і для
належного утримання житлового фонду необхідно спрямувати до
2006 року 583 млн. гривень, у тому числі на об'єкти комунального
господарства 346,8 млн., об'єкти охорони здоров'я - 118,1 млн.,
культури - 42,7 млн., освіти - 75,2 млн. гривень.
Найбільші витрати передбачається здійснити в Автономній
Республіці Крим, м. Києві, Харківській та Дніпропетровській
областях.
Під час розроблення проектів державних програм економічного і
соціального розвитку України та законів про Державний бюджет
України на відповідні роки основні завдання і напрями реалізації
Програми можуть уточнюватися за поданням Мінекономіки та Мінфіну.
3. Нормативно-правове забезпечення Програми
Відповідно до основних завдань і напрямів реалізації Програми
за рахунок удосконалення законодавчої та нормативно-правової бази
передбачається залучити 2087,2 млн. гривень, що становить близько
45 відсотків загального обсягу витрат.
За рахунок фондів іпотечного кредитування, інвестицій, у тому
числі іноземних, коштів кредитних організацій, впровадження систем
рефінансування іпотечних заставних шляхом їх продажу після
отримання кредиту, внесків вкладників, цільових позабюджетних
кредитних емісій для спорудження недобудованого житла
передбачається спрямувати на виконання Програми до 23 відсотків
коштів.
З цією метою Мінекономіки разом з міністерствами, іншими
центральними органами виконавчої влади за участю
обл(міськ)держадміністрацій до кінця 2000 року повинно внести
Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо:
створення фондів іпотечного кредитування за рахунок
відрахувань юридичних осіб;
цільових позабюджетних кредитних емісій для введення в
експлуатацію об'єктів незавершеного будівництва;
вирішення питання визначення категорій громадян, до яких слід
відносити військовослужбовців, що втратили зв'язок із Збройними
Силами чи іншими військовими формуваннями, але продовжують
проживати на наданій житловій площі у закритих військових
містечках;
переліку військових містечок, які залишаються закритими;
запровадження в практику забезпечення службовим житлом
військовослужбовців, які прибувають на службу після закінчення
військових училищ або зміни місця її проходження:
механізму надання житла військовослужбовцям з правом його
безкоштовного отримання у власність перед звільненням цих
військовослужбовців у запас або відставку;
правових норм, запровадження яких забезпечить концентрацію
виділених коштів для закінчення будівництва пускових житлових
об'єктів та першочергового спрямування цих коштів на об'єкти, що
будуються на засадах пайової участі (за собівартістю згідно із
внесеною часткою коштів).
4. Очікувані наслідки запровадження Програми
Розв'язання проблеми забезпечення житлом військовослужбовців,
створення для них належних соціально-побутових умов дасть змогу
знизити соціальну напруженість серед цієї категорії громадян, що
сприятиме престижності військової служби, підвищенню
обороноздатності держави.
Крім того, спрямування коштів на житлове будівництво для
військовослужбовців та членів їх сімей поліпшить роботу галузей
національної економіки, пов'язаних з будівництвом житла для
військовослужбовців, сприятиме зростанню частки валового
нагромадження основного капіталу у валовому внутрішньому продукті
України, що дасть змогу повернути до бюджетів різних рівнів
6221,6 млн. гривень. Очікуваний приріст надходження коштів до
бюджетів усіх рівнів порівняно із загальними витратами на
виконання Програми становить 45,6 відсотка.
Додаток 1До комплексної програми
Не для друку
Додаток 2До комплексної програми
Не для друку
Додаток 3До комплексної програми
Не для друку
Додаток 4До комплексної програми
Не для друку
Додаток 5
Джерело:Офіційний портал ВРУ