ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
N 267 від 08.07.98 Зареєстровано в Міністерствім.Київ юстиції України
2 вересня 1998 р.
vd980708 vn267 за N 546/2986
Про порядок передачі інформації від установбанків до органів державної податкової
служби електронними засобами
( Щодо змін додатково див. Лист нацбанкуN 25-111/1998-8000 ( v8000500-99 ) від 05.10.99 )
З метою оперативного контролю за повнотою сплати податків та
платежів до бюджетів, вдосконалення системи обліку юридичних та
фізичних осіб - платників податків і забезпечення виконання Закону
України "Про державну податкову службу в Україні" від 05.02.98
N 83/98-ВР (стаття 11), Указів Президента України з фінансових
питань, Правління П О С Т А Н О В Л Я Є:
1. Затвердити Порядок передачі інформації від установ банків
до органів державної податкової служби електронними засобами з
питань проведення операцій відкриття, закриття рахунків;
зарахування податків, повернення надмірно сплачених сум; реєстру
розрахункових документів про сплату платежів до бюджету; щоденної
банківської звітності за формою 412-Д (додається). 2. Постанова набуває чинності через 10 днів після державної
реєстрації в Міністерстві юстиції України. 3. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на члена
Правління - директора Департаменту інформатизації А.С.Савченка.
В.о.Голови В.С.Стельмах
ЗатвердженоНаказ Державної податкової адміністрації
України 02.07.98 N 317 ( za546-98 )
Постанова Правління Національного банку
України 08.07.98 N 267
Порядок
передачі інформації від установ банків до органів державної
податкової служби електронними засобами з питань проведення
операцій відкриття, закриття рахунків; зарахування
податків, повернення надмірно сплачених сум; реєстру
розрахункових документів про сплату платежів до бюджету;щоденної банківської звітності за формою 412-Д
З метою оперативного контролю за повнотою сплати податків та
платежів до бюджетів, удосконалення системи обліку юридичних та
фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, що є
платниками податків, і забезпечення виконання Закону України "Про
внесення змін до Закону України "Про державну податкову службу в
Україні" від 05.02.98 N 83/98-ВР (стаття 11), Указів Президента
України: від 16.03.95 N 227/95 "Про заходи щодо нормалізації платіжної
дисципліни в народному господарстві України"; від 01.05.95 N 343/95 "Про заходи щодо зміцнення фінансової
дисципліни при виконанні Державного бюджету України"; постанов Кабінету Міністрів України: від 25.05.98 N 740 ( 740-98-п ) "Про порядок державної
реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності"; від 22.01.96 N 118 ( 118-96-п ) "Про створення Єдиного
державного реєстру підприємств та організацій України".
1. Національний банк України, комерційні банки та їх установи
зобов'язані: 1.1. Надавати інформацію відповідно до пунктів 1.2 - 1.4 в
електронному вигляді засобами електронної пошти НБУ на адресу
державних податкових адміністрацій (далі - ДПА) в Автономній
Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі з
використанням засобів захисту Національного банку України (далі -
НБУ). 1.2. Протягом 15 робочих днів після введення в дію цього
Порядку провести суцільну інвентаризацію відкритих в установах
банків рахунків клієнтів, включаючи філії, представництва, інші
відокремлені підрозділи, забезпечити повноту та достовірність
інформації про клієнтів і переформувати електронний реєстр
клієнтів банку згідно з додатком 1. Перелік рахунків визначається
ДПА України за погодженням з НБУ. За рішенням ДПА України допускається в окремих випадках
проведення додаткових інвентаризацій серед фінансового року. 1.3. Протягом 5 робочих днів після проведення інвентаризації
сформувати електронні реєстри клієнтів банку, які мають рахунки,
але не мають ідентифікаційного коду, ідентифікаційного номера або
реєстраційного (облікового) номера (надалі - ідентифікаційний код)
у відповідному реєстрі (Єдиному державному реєстрі підприємств та
організацій України - ЄДРПОУ або в Державному реєстрі фізичних
осіб - ДРФО, або в Тимчасовому реєстрі ДПА - ТРДПА), згідно з
додатком 1. 1.4. У триденний строк з дня проведення операції відкриття,
закриття та зміни реквізитів рахунків подавати відомості про це
згідно з додатком 1. 1.5. Забезпечити контроль ідентифікаційного коду платника на
розрахунковому документі, в якому один із рахунків бюджетний, на
відповідність коду клієнта в електронному реєстрі клієнтів банку
та формування програмним забезпеченням банку інформації (додаток
4). 1.6. За невиконання комерційними банками вимог, наведених у
пунктах 1.2 - 1.4, до них застосовуватимуться санкції згідно з
чинним законодавством. Адреси електронної пошти ДПА в Автономній Республіці Крим,
областях, містах Києві і Севастополі для передання інформації
відповідно до пп.1.2 - 1.4 наведено в додатку 5. 1.7. У разі несвоєчасного надання установами банків
інформації згідно з п.1.4 винні посадові особи несуть
відповідальність згідно з чинним законодавством. 1.8. Служба захисту інформації НБУ надає інформаційні послуги
щодо визначення фактичного строку отримання інформації в ДПА.
2. Банківські установи, які обслуговують бюджетні рахунки,
зобов'язані щодня подавати до відповідних місцевих органів
державної податкової служби (податкових інспекцій в районах,
містах, крім міст Києва та Севастополя, у районах міст): відомості про зарахування податків, обов'язкових платежів та
зборів, про повернення надмірно сплачених сум у вигляді
електронного реєстру розрахункових документів, структуру якого
наведено в додатку 2; паперову копію електронного реєстру розрахункових документів
про сплату платежів до бюджету за підписом відповідального
працівника і відбитком печатки банку; відомість відрахувань до бюджетів від загальнодержавних
податків, зборів та інших обов'язкових платежів; щоденну банківську звітність за формою 412-Д в електронному
вигляді, що відображає надходження доходів на рахунки державного
бюджету за символами звітності банку. Порядок отримання в банку цієї інформації визначається на
місцевому рівні з обов'язковим призначенням у податкових органах
відповідальних осіб для її отримання. При введенні в дію телекомунікаційної мережі ДПА України
порядок передачі цієї інформації визначається спільними рішеннями
ДПА України та НБУ. 3. Установи банків, що перераховують платежі до бюджету
готівкою за квитанціями (супровідними листами), зобов'язані
заповнювати реквізит "Призначення платежу" окремо за фізичними та
за юридичними особами - платниками податків на підставі
розрахункового документа, уточнюючи дані платника згідно з
вимогами додатка 3. При цьому програмне забезпечення банку має заповнювати ряд
реквізитів електронного розрахункового документа згідно з додатком
4. Термін введення в дію цього пункту визначається додатково
спільним рішенням ДПА України та НБУ з урахуванням технічних
можливостей вказаних у цьому пункті установ банків. 4. Державні податкові адміністрації в Автономній Республіці
Крим, областях, містах Києві і Севастополі мають перевіряти
інформацію з електронних реєстрів клієнтів, отриманих від установ
банків, на повноту та відповідність до існуючої інформації у базах
даних податкових адміністрацій та у Єдиному державному реєстрі
підприємств та організацій України. 5. ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і
Севастополі, установам НБУ, комерційним банкам постійно доводити
до відома клієнтів банків - платників податків інформацію про
порядок заповнення поля "Призначення платежу" платіжного
доручення. 6. ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, мм.Києві і
Севастополі обладнати приміщення, де використовуватимуться та
зберігатимуться засоби захисту інформації, відповідно до листа НБУ
від 24.12.97 N 24-313/220 "Захист конфіденційної інформації, що
передається від банківських установ регіонів до обласних установ
ДПА України", та забезпечити виконання цих вимог. 7. Відповідальність за зберігання та нерозголошення
конфіденційної банківської інформації в обчислювальних мережах ДПА
покладається на податкові органи згідно з чинним законодавством. 8. Захист інформації, яка передається електронною поштою ДПА
від обласних податкових органів місцевим податковим органам,
здійснюється засобами захисту ДПА України. 9. Контроль за виконанням вимог цього Порядку покласти на ДПА
в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі
та на регіональні управління НБУ. 10. Порядок надання до органів державної податкової служби
інформації від комерційних банків та їх установ про дебетові та
кредитові обороти на рахунках платників податків визначається
окремим нормативно-правовим актом згідно з чинним законодавством
та здійснюється з використанням засобів електронної пошти і
засобів захисту НБУ. 11. Можливі зміни у додатках до цього Порядку, які стосуються
технічних або технологічних аспектів передавання інформації,
повинні узгоджуватись та вводитись в дію спільними рішеннями НБУ
та ДПА України. 12. Послідовність впровадження пункту 1.2 цього Порядку
визначається окремими спільними рішеннями НБУ та ДПА України.
Додаток 1до Порядку передачі інформації
від установ банків до органів
державної податкової служби
електронними засобами
Опис структур файлів для формування інформаціїпро відкриття та закриття рахунків в установах
банків
1. Найменування файлів формуються згідно з додатком 5. 2. Функціональний підтип файла - F. 3. Файли формуються банком, який веде рахунки клієнтів. 4. Файл складається з інформаційних рядків, структура яких
наведена в такій таблиці:
Структура інформаційного рядка файла ———————————————————————————————————————————————————————— N | Найменування | Тип | Довжина | Позиції | п/п | реквізиту | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 1 |МФО банку, в якому | N | 9 | 1-9 | |ведеться рахунок | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 2 |Ідентифікаційний | c | 14 | 10-23 | |код клієнта згідно | | | | |з Державним | | | | |реєстром, тип | | | | |якого визначений у | | | | |реквізиті 3 | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 3 |Тип Державного | N | 1 | 24-24 | |реєстру: | | | | |1 - реєстр ЄДРПОУ | | | | |2 - Державний | | | | |реєстр фізичних | | | | |осіб (ДРФО) | | | | |3 - Тимчасовий | | | | |реєстр ДПА (ТРДПА) | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 4 |Тип операції: | N | 1 | 25-25 | |1 - відкрито | | | | |рахунок | | | | |2 - модифіковано | | | | |реєстраційний | | | | |запис | | | | |3 - закрито | | | | |рахунок | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 5 |Дата операції | D | 6 | 26-31 | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 6 |Рахунок клієнта | N | 14 | 32-45 | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 7 |Ознака основного | N | 1 | 46-46 | |рахунку: | | | | |1 - основний | | | | |2 - неосновний | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 8 |Валюта рахунку | N | 3 | 47-49 | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 9 |Резидентність | N | 1 | 50-50 | |клієнта | | | | |1 - резидент | | | | |2 - нерезидент | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 10 |Скорочена назва | C | 38 | 51-88 | |клієнта згідно із | | | | |свідоцтвом про | | | | |реєстрацію | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 11 |Код області, в | N | 2 | 89-90 | |якій | | | | |зареєстрований | | | | |клієнт як платник | | | | |податків | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 12 |Номер податкової | N | 2 | 91-92 | |адміністрації в | | | | |області | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 13 |Порядковий номер | N | 6 | 93-98 | |інформаційного | | | | |рядка | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 14 |CRLF | B | 2 | 99-100 | ————————————————————————————————————————————————————————
5. Правила заповнення реквізитів та їх формати відповідають
документам "Опис інтерфейсу між системою автоматизації банку (САБ)
та системою електронних платежів (СЕП) НБУ" та "Опис інтерфейсу
між системою автоматизації банку (САБ) та елетронним реєстром
власників рахунків".
Додаток 2до Порядку передачі інформації
від установ банків до органів
державної податкової служби
електронними засобами
Опис структур файлів для формування реєструрозрахункових документів у випадку сплати
платежів до бюджету та повернення надмірно
сплачених сум
1. Найменування файлів формуються згідно з додатком 5. 2. Функціональний підтип файла - B. 3. Файли формуються банком, у якому розміщені бюджетні
рахунки. 4. Файл складається з інформаційних рядків, структура яких
наведена в такій таблиці:
Структура інформаційного рядка файла: ———————————————————————————————————————————————————————— N | Найменування | Тип | Довжина | Позиції | п/п | реквізиту | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 1 |МФО банку А | N | 9 | 1-9 | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 2 |Рахунок клієнта | N | 14 | 10-23 | |банку А | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 3 |МФО банку Б | N | 9 | 24-32 | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 4 |Рахунок клієнта | N | 14 | 33-46 | |банку Б | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 5 |Ознака | C | 1 | 47-47 | |"дебет/кредит" | | | | |платежу | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 6 |Сума платежу | N | 16 | 48-63 | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 7 |Вид документа | N | 2 | 64-65 | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 8 |Номер | C | 10 | 66-75 | |(операційний) | | | | |платежу | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 9 |Валюта платежу | N | 3 | 76-78 | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 10 |Дата платіжного | D | 6 | 79-84 | |документа | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 11 |Дата надходження | D | 6 | 85-90 | |документа | | | | |в банк А | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 12 |Найменування | C | 38 | 91-128 | |платника (клієнта | | | | |А) | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 13 |Найменування | C | 38 | 129-166 | |одержувача | | | | |(клієнта Б) | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 14 |Призначення | C | 160 | 167-326 | |платежу | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 15 |Допоміжні | C | 60 | 327-386 | |реквізити | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 16 |Код призначення | C | 3 | 387-389 | |платежу | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 17 |Спосіб заповнення | C | 2 | 390-391 | |реквізитів 14-16 | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 18 |Ідентифікаційний | c | 14 | 392-405 | |код клієнта А | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 19 |Резерв | C | 14 | 406-419 | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 20 |Ідентифікатор | N | 9 | 420-428 | |документа | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 21 |Дата прийняття | D | 6 | 429-434 | |документа в АРМ-2 | | | | |СЕП | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 22 |Дата зарахування | D | 6 | 435-440 | |коштів на рахунок | | | | |Б | | | | ——————+———————————————————+——————+——————————+——————————| 23 |CRLF | B | 2 | 441-442 | ————————————————————————————————————————————————————————
5. Правила заповнення реквізитів та їх формати відповідають
документу "Опис інтерфейсу між системою автоматизації банку (САБ)
та системою електронних платежів (СЕП) НБУ". 6. У випадку списання коштів з бюджетного рахунку клієнтом
банку А виступає власник бюджетного рахунку, з якого списано
кошти. Реквізит 22 в цьому випадку заповнюється "пропусками".
Додаток 3до Порядку передачі інформації
від установ банків до органів
державної податкової служби
електронними засобами
Пам'ятка про порядок заповнення розрахунковихдокументів у випадку сплати платежів до бюджету
1. Поле "Призначення платежу" слід заповнювати таким чином (у
разі сплати за квитанцією див.п.8): друкується службовий код (знак) "*" (ознака бюджетного
платежу); друкується розділовий знак ";"; друкується ідентифікаційний код платника згідно з одним із
державних реєстрів України: а) ідентифікаційний код клієнта згідно ЄДРПОУ (завжди має 8
цифр); б) номер згідно з Державним реєстром фізичних осіб ДРФО
(завжди має 10 цифр); в) номер згідно з Тимчасовим реєстром ДПА (завжди має 9
цифр); друкується розділовий знак ";"; друкується код платежу згідно з класифікацією доходів
бюджету; друкується розділовий знак ";"; друкується код виду сплати; друкується розділовий знак ";"; друкується роз'яснювальна інформація про призначення платежу. 2. Приклад заповнення поля "Призначення платежу" в платіжному
документі:
*;12345678;11020100;04; податок на прибуток за 1-й квартал |_||______| |______| |_||_________________________________| 1 2 3 4 5
1 - службовий код; 2 - ідентифікаційний код відправника платежу; 3 - код платежу згідно з класифікацією доходів бюджету; 4 - код виду сплати; 5 - текст призначення платежу. Якщо коди виду сплати 12, 13, 15, 24, 25, 29, то між кодом
виду сплати та знаком розділення друкується додаткова інформація,
яка розміщується між знаками "". У разі сплати дебіторської заборгованості (код виду сплати 15
або 29) після коду виду сплати друкуються: знак " ідентифікаційний код платника (згідно з відповідними
реєстрами), за якого сплачується сума; знак ">"; розділовий знак ";". Наприклад, у разі сплати підприємством "Фенікс", яке має код
67115678, податку на прибуток за підприємство "Прилад" - код
30110239, поточний рахунок 246788123456 в банку МФО 322001, поле
"Призначення платежу" в платіжному дорученні буде таким: *;67115678;11020100;15; Податок на прибуток за
"Прилад" р/р 246788123456 МФО 322001. У разі повернення коштів платнику фінансовими органами за
платіжними дорученнями, виписаними на підставі висновків (код виду
сплати 12, 24, 25), після коду виду сплати друкуються: знак " ідентифікаційний код платника (згідно з відповідним
реєстром), якому повертається сума; розділовий знак ";"; номер висновку; знак ">"; розділовий знак ";". Приклад заповнення поля "Призначення платежу" у разі
повернення платнику з ідентифікаційним кодом 12345678 коштів,
сплачених за податком на прибуток (код 11020100). Фінорган, що
виписує платіжне доручення на повернення, має ідентифікаційний код
87654321. Платіжне доручення виписується на підставі висновку
N 254: *;87654321;11020100;12; повернення надмірно
сплаченої суми за податком на прибуток У разі перерахування коштів з одного бюджетного рахунку на
інший фінансовими органами за платіжними дорученнями, виписаними
на підставі висновків (код виду сплати 13), після коду виду сплати
друкуються: знак " ідентифікаційний код платника (згідно з відповідним
реєстром), за платежами якого проводиться перерахування; розділовий знак ";"; номер висновку; розділовий знак ";"; код платежу згідно з класифікацією доходів бюджету, з якого
проводиться перерахування коштів; знак ">"; розділовий знак ";". Приклад заповнення поля "Призначення платежу" у разі
перерахування коштів, сплачених за податком на прибуток (код
11020100), у рахунок сплати акцизного збору (код 14020300) для
платника з ідентифікаційним кодом 12345678. Фінорган, що виписує
платіжне доручення на перерахування, має ідентифікаційний код
87654321. Платіжне доручення виписується на підставі висновку
N 623: *;87654321;14020300;13; перерахування
надмірно сплаченої суми за податком на прибуток в рахунок сплати
акцизного збору. 3. У полі "Текст призначення платежу" слід додатково
вказувати: у разі сплати податків за актами документальних перевірок -
номер та дату акта; у разі сплати податків за митною декларацією - номер митної
декларації та дату митного контролю (або номер та дату контракту,
за якими імпортується продукція); у разі сплати дебіторської заборгованості - номер рахунку,
МФО банку та скорочену назву платника, за якого йде сплата. 4. У разі сплати за квитанцією платник має вказувати
ідентифікаційний код платника з відповідного реєстру. 5. Організації, які ще не отримали власного коду в ЄДРПОУ,
заповнюють платіжні документи з кодом, наданим довідкою ДПА про
взяття на облік платника податку. 6. Підприємці, які мають власний рахунок в установі банку,
заповнюють платіжні документи з кодом платника згідно з Державним
реєстром фізичних осіб платників податків. 7. Сплата за кожним видом податку та за кожною операцією має
оформлятися окремим платіжним документом.
8. У разі сплати за квитанцією 8.1. Платник податку: - заповнює всі поля на квитанції відповідно до своїх
реквізитів; - у поле "Призначення платежу" на квитанції вписує вид
сплати. 8.2. Установа банку заповнює поле "Призначення платежу" на
загальних засадах. 8.3. Інші поля платіжного документа заповнюються за існуючим
порядком.
9. У разі виникнення будь-яких питань за довідками потрібно
звертатися до місцевих податкових адміністрацій. 10. Список кодів видів сплати, які вказуються в полі
"Призначення платежу":
—————————————————————————————————————————————————————————————————— Код сплати | Вид сплати | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 01 |Платіж | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 02 |Донарахування за платежем за поточний рік | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 03 |Донарахування за платежем за минулий рік | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 04 |Донарахування за платежем за позаминулий | |рік | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 05 |Фінансова санкція за актом документальної | |перевірки | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 06 |Фінансова санкція за актом за порушення | |платіжної дисципліни | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 07 |Пеня за актом документальної перевірки за | |поточний рік | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 08 |Пеня за актом документальної перевірки за | |минулий рік | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 09 |Пеня за актом документальної перевірки за | |позаминулий рік | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 10 |Збільшення донарахувань за актом | |документальної перевірки | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 11 |Пеня нарахована в особовому рахунку | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 12 |Повернення зайво сплачених коштів | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 13 |Перерахування коштів з одного бюджетного | |рахунку на інший | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 14 |Податковий кредит | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 15 |Дебіторська заборгованість | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 16 |Сплата за рахунок продажу майна | |підприємства-банкрута | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 17 |Фінансова санкція за порушення норм | |з регулювання обігу готівки | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 18 |Донарахування за податком на дохід за | |минулий рік | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 19 |Донарахування за податком на дохід за | |позаминулий рік | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 20 |Фінансова санкція за актом документальної | |перевірки податку на дохід | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 21 |Пеня за податком на дохід | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 22 |Збільшення донарахувань за актом | |документальної перевірки податку на дохід | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 23 |Штрафні санкції (пеня) за порушення | |термінів розрахунків за | |експортно-імпортними операціями | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 24 |Відшкодування ПДВ на рахунок платника по | |звітних документах | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 25 |Бюджетна заборгованість при відшкодуванні | |процентів за ПДВ | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 26 |Реструктурована заборгованість | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 27 |Списання податкової заборгованості | |підприємства-банкрута за рішенням суду | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 28 |Оплата податкового векселя платником | |податку на додану вартість, який його | |видав | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 29 |Оплата податкового векселя | |банком-авалістом за платника податку, | |який видав цей вексель | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 30 |Оплата податкового векселя | —————————————————————+——————————————————————————————————————————| 31 |Стягнення за податковим векселем податку | |на додану вартість | —————————————————————————————————————————————————————————————————
Додаток 4до Порядку передачі інформації
від установ банків до органів
державної податкової служби
електронними засобами
Правила формування в програмному забезпеченні банкуряду реквізитів у випадку сплати платежів до бюджету
1. Реквізит "Призначення платежу" (реквізит 14 файла А СЕП)
має бути точно перенесений із заповненого клієнтом поля платіжного
документа "Призначення платежу". 2. Значення реквізиту "Вид документа" (реквізит 7 файла А
СЕП) має бути вибране згідно з листом НБУ від 13.11.97
N 25-011/1583-8238 ( v8238500-97 ). 3. Реквізит "Допоміжні реквізити" (реквізит 15 файла А СЕП)
заповнюється лише в разі часткового списання коштів за допомогою
меморіальних ордерів у такому вигляді:
—————————————————————————————————————————————— | #Чхххххххххх#чггммдд#вnn#Innnnnnnnn# | | 1 2 3 4 | —————————————————————————————————————————————— # - ключовий роздільник. Перший символ після ключового
роздільника - однобайтний ідентифікатор допоміжних реквізитів
платежу (Ч, ч, в, І); Ч - ідентифікатор реквізиту "Номер платіжного документа,
згідно з яким розпочато часткове списання грошових коштів" (ASCII
код 151). Цей реквізит є аналогом реквізиту 8 файла А СЕП; 1 - значення цього реквізиту (довжина значення реквізиту не
більше 10 символів); ч - ідентифікатор реквізиту "Дата надходження документа в
банк А, згідно з яким розпочато часткове списання грошових коштів"
(ASCII код 231). Цей реквізит є аналогом реквізиту 11 файла А СЕП; 2 - значення цього реквізиту (довжина значення реквізиту - 6
символів); в - ідентифікатор реквізиту "Вид платіжного документа, згідно
з яким розпочато часткове списання грошових коштів" (ASCII код
162). Цей реквізит є аналогом реквізиту 7 файла А СЕП; 3 - значення цього реквізиту (довжина значення реквізиту не
більше 2 символів, тип N); І - ідентифікатор реквізиту "Ідентифікатор платіжного
документа, згідно з яким розпочато часткове списання грошових
коштів" (ASCII код 73). Цей реквізит є аналогом реквізиту 20 файла
А СЕП; 4 - значення цього реквізиту (довжина значення реквізиту не
більше 9 символів, тип N). Допоміжні реквізити повинні наводитись усі разом,
розміщуватись у такому і тільки в такому порядку і містити
непорожні значення. Звертаємо особливу увагу на те, що реквізити "Ч", "ч", "в",
"І" слід наводити лише в разі часткового списання коштів за
допомогою меморіальних ордерів.
Додаток 5до Порядку передачі інформації
від установ банків до органів
державної податкової служби
електронними засобами
Пояснення та коментарі до додатків 1 - 4
1) Найменування файлів мають таку структуру: @FORxxMD.nnn, де: @ - ознака приналежності файла до файлів звітності, що
надаються у податкову адміністрацію, F - функціональний підтип файла; О - літера, що визначає обласну податкову адміністрацію, до
якої надсилається файл; Rxx - ідентифікатор банківської установи; MD - дата формування файла (місяць, день в 36-ковій системі
числення); nnn - порядковий номер файла протягом дня. Нумерація в
36-ковій системі числення. 2) Таблиця для визначення літери О - обласної податкової
адміністрації одержувача файла та адреси електронної пошти
державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим,
областях, мм. Києві та Севастополі:
—————————————————————————————————————————————————————————— Регіон | Електронна адреса | Літера О | | податкової | | | адміністрації | | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Вінницька обл. | DPABNK@UAP0 | A | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Волинська обл. | DPABNK@UBP0 | B | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Дніпропетровська обл. | DPABNK@UCP0 | C | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Донецька обл. | DPABNK@UDP0 | D | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Житомирська обл. | DPABNK@UEP0 | E | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Закарпатська обл. | DPABNK@UFP0 | F | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Запорізька обл. | DPABNK@UGP0 | G | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Івано-Франківська обл. | DPABNK@UHP0 | H | ———————————————————————+———————————————————+————————————| м.Київ | DPABNK@UIP0 | I | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Київська обл. | DPABNK@UJP0 | J | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Кіровоградська обл. | DPABNK@UKP0 | K | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Крим | DPABNK@ULP0 | L | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Луганська обл. | DPABNK@UMP0 | M | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Львівська обл. | DPABNK@UNP0 | N | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Миколаївська обл. | DPABNK@UOP0 | O | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Одеська обл. | DPABNK@UPP0 | P | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Полтавська обл. | DPABNK@UQP0 | Q | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Рівненська обл. | DPABNK@URP0 | R | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Сумська обл. | DPABNK@USP0 | S | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Тернопільська обл. | DPABNK@UTP0 | T | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Харківська обл. | DPABNK@UUP0 | U | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Херсонська обл. | DPABNK@UVP0 | V | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Хмельницька обл. | DPABNK@UWP0 | W | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Черкаська обл. | DPABNK@UXP0 | X | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Чернігівська обл. | DPABNK@UYP0 | Y | ———————————————————————+———————————————————+————————————| Чернівецька обл. | DPABNK@UZP0 | Z | ———————————————————————+———————————————————+————————————| м.Севастополь | DPABNK@U9P0 | 9 | ———————————————————————+———————————————————+————————————| | | | —————————————————————————————————————————————————————————
3) Файли F надсилаються до обласної податкової адміністрації
за місцем розташування банківської установи. Всі файли мають однотипну структуру і складаються з: службового рядка; рядка заголовка; інформаційних рядків. Всі рядки (службовий, рядок заголовка та всі інформаційні)
закінчуються символами "повернення каретки/переведення рядка" -
CRLF. Службовий рядок призначений для підвищення інформаційної
безпеки. Його довжина 100 байтів (разом з CRLF 102 байти).
Службовий рядок заповнюється пропусками та CRLF. Структура рядка заголовка файлів F, B наведена в наступній
таблиці.
Структура рядка заголовка файлів F, B
—————————————————————————————————————————————————————————— N% | Найменування | Тип | Довжина | Позиції | | реквізиту | | | | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 1 |Найменування | C | 12 | 1-12 | |файла | | | | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 2 |Дата та час | D | 10 | 13-22 | |створення файла | | | | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 3 |Кількість | N | 6 | 23-28 | |інформаційних | | | | |рядків у файлі | | | | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 4 |Резерв | C | 166 | 29-194 | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 5 |CRLF | B | 2 | 195-196 | —————————————————————————————————————————————————————————
Структура інформаційних рядків наведена у відповідних
додатках. Для надання комерційним банкам інформації, чи прийнятий або
неприйнятий відповідний файл, обласні податкові адміністрації
будуть формувати файли-квитанції для кожного файла типу F. Ім'я
файла-квитанції формується із імені прийнятого чи відбракованого
файла за такими правилами: 1, 4-12 символи збігаються з іменем файла, для якого ця
квитанція формується; 2 символ - "I" (велика латинська); 3 символ - другий символ імені файла (тобто тип файла). Загальні правила формування структури файлів-квитанцій
збігаються з правилами, які прийняті для відповідних файлів, тобто
обов'язковими є службовий рядок, рядок заголовка, і можуть бути
присутні інформаційні рядки. Структура рядка заголовка файлів-квитанцій "I" наведена у
наступній таблиці.
Структура рядка заголовка файлів I
—————————————————————————————————————————————————————————— N% | Найменування | Тип | Довжина | Позиції | | реквізиту | | | | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 1 |Найменування | C | 12 | 1-12 | |файла I | | | | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 2 |Дата та час | D | 10 | 13-22 | |створення файла I| | | | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 3 |Кількість | N | 6 | 23-28 | |інформаційних | | | | |рядків у файлі I | | | | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 4 |Резерв | C | 102 | 29-130 | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 5 |Найменування | C | 12 | 131-142 | |файла, що | | | | |квитується | | | | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 6 |Дата та час | D | 10 | 143-152 | |створення файла, | | | | |що квитується | | | | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 7 |Кількість | N | 6 | 153-158 | |інформаційних | | | | |рядків у файлі, | | | | |що квитується | | | | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 8 |Резерв | C | 102 | 159-260 | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 9 |Код помилки за | C | 4 | 261-264 | |файлом, що | | | | |квитується | | | | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 10 |Резерв | C | 64 | 265-328 | ——————+—————————————————+———————+———————————+———————————| 11 |CRLF | B | 2 | 329-330 | —————————————————————————————————————————————————————————
Найменування файлів F, B повинні бути унікальними. У випадку
отримання ДПА файла з іменем, яке вже було у файлі, що ДПА раніше
отримала, такий файл не приймається. У такому випадку формується
файл-квитанція з кодом помилки 2102. Якщо файл, що квитується, має структурні помилки в рядку
заголовка чи в інформаційних рядках, то інформація з цього файлу
не приймається, файл бракується в цілому з кодом помилки 2103 -
"порушена загальна структура файла". Якщо файл, що квитується, має помилки в окремих інформаційних
рядках, то вся інформація з цього файла також не приймається у
ДПА, файл бракується в цілому з загальним кодом помилки 2101 -
"при перевірці файла виявлені помилки змісту в інформаційних
рядках". У випадку, коли існують помилки змісту в окремих
інформаційних рядках, у файлі-квитанції присутні інформаційні
рядки з відповідним кодом помилки для кожного інформаційного
рядка, що відбраковується. Структура інформаційного рядка файла-квитанції "I" наведена у
таблиці.
Структура інформаційного рядка файлів I
——————————————————————————————————————————————————————————— N% | Найменування | Тип | Довжина | Позиції | | реквізиту | | | | ——————+——————————————————+———————+———————————+———————————| 1 |Порядковий номер | N | 6 | 1-6 | |інформаційного | | | | |рядка у файлі, що | | | | |квитується | | | | ——————+——————————————————+———————+———————————+———————————| 2 |Код помилки за | C | 4 | 7-10 | |інформаційним | | | | |рядком у файлі, | | | | |що квитується | | | | ——————+——————————————————+———————+———————————+———————————| 3 |CRLF | B | 2 | 11-12 | ——————————————————————————————————————————————————————————
Файл-квитанція підтверджує успішне прийняття файла в ДПА у
тому і тільки в тому разі, якщо: інформаційні рядки у файлі I відсутні; код помилки за файлом, що квитується, дорівнює 0000. Строк уведення в дію механізму файлів-квитанцій буде
визначений додатково з урахуванням технічних можливостей ДПА. 4) Таблиця "Види документів", що використовується для
заповнення реквізиту "Вид документа" відповідного електронного
документа:
—————————————————————————————————————————————————————————— N | Назва документа | Вид документа | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 1 |Платіжне доручення | 1 | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 2 |Платіжна | 2 | |вимога-доручення | | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 3 |Грошовий чек | 3 | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 4 |Реєстр документів за | 4 | |акредитивом | | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 5 |Вексель | 5 | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 6 |Меморіальний ордер | 6 | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 7 |Платіжна вимога | 7 | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 8 |Інкасове доручення | 8 | |(розпорядження) | | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 9 |Реєстр чеків | 9 | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 10 |Реєстр (гарантованих) | 10 | |платіжних доручень | | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 11 |Банківська платіжна | 11 | |картка | | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 12 |Об'ява на внесення | 12 | |готівки | | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 13 |Платіж банку-резидента | 81 | |України до шлюзу в SWIFT | | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 14 |Платіж банку-резидента | 82 | |України зі шлюзу SWIFT | | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 15 |Платіж між двома | 83 | |шлюзовими банками SWIFT | | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 16 |Платіж банку-резидента | 91 | |України до шлюзу СНД | | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 17 |Платіж банку-резидента | 92 | |України зі шлюзу СНД | | ———————————+—————————————————————————+——————————————————| 18 |Платіж між двома | 93 | |шлюзовими банками СНД | | —————————————————————————————————————————————————————————
Документи, внесені до переліку під порядковими номерами з 1
по 12, на підставі яких здійснюються розрахунково-касові операції,
передбачені Інструкціями Національного банку України N 7
( v0204500-96 ) "Про безготівкові розрахунки в господарському
обороті України" та N 1 ( v0001500-94 ) "З організації
емісійно-касової роботи в установах банків України". Документи, зазначені в переліку під порядковими номерами з 13
по 18, на підставі яких здійснюється обмін платежами системи
електронних платежів НБУ з іншими платіжними системами,
передбачені листом Національного банку України від 25.07.95
N 18009/164. У разі виникнення потреби цей перелік може доповнюватись
Національним банком України з інформуванням про це ДПА України. 5) Інформація щодо платників податків, які відповідно до
чинного законодавства на сьогодні не повинні мати кодів ЄДРПОУ або
номерів ДРФО (первинні профспілкові організації, постійні
представництва нерезидентів, учасники договорів про спільну
діяльність на території України без створення юридичної особи),
подається з реєстраційним (обліковим) номером з Тимчасового
реєстру ДПА. Вказані платники податків реєструються згідно з
Порядком присвоєння реєстраційних (облікових) номерів платників
податків, затвердженим наказом ДПА України від 03.08.98 N 380
( z0540-98 ). Після отримання такими суб'єктами кодів ЄДРПОУ або номерів
ДРФО їх параметри вилучаються з Тимчасового реєстру та інформація
про них як клієнтів банків передається до податкових органів у
встановленому порядку. 6) Для платежів готівкою код виду платіжного документа
дорівнює 03 ("Грошовий чек") відповідно до пункту 4 цього додатка. 7) Для платежів фізичних осіб у реквізиті "Найменування
платника" вказується - прізвище, ім'я та по батькові платника. 8) Відомості про повернення надмірно сплачених сум (додаток
2) подаються при поверненні надмірно сплачених сум податків та
зборів з рахунків, відкритих за балансовими рахунками: "Кошти бюджетів України до розподілу"; "Технічний рахунок розподілу доходів Державного бюджету
України"; "Кошти Державного бюджету України"; "Технічний рахунок для перерахування коштів Державного
бюджету України".
Джерело:Офіційний портал ВРУ