КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 24 січня 1997 р. N 81
Київ
Про Державну комісію з питань впровадженняелектронних систем і засобів контролю та
управління товарним і грошовим обігом
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМN 553 ( 553-97-п ) від 09.06.97 )
З метою координації та активізації роботи центральних і
місцевих органів виконавчої влади, спрямованої на створення
державної системи фінансового контролю та управління товарним і
грошовим обігом, Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Утворити Державну комісію з питань впровадження
електронних систем і засобів контролю та управління товарним і
грошовим обігом (далі - Державна комісія) у складі згідно з
додатком.
2. Затвердити Положення про Державну комісію з питань
впровадження електронних систем і засобів контролю та управління
товарним і грошовим обігом (додається).
3. Міністерству економіки, Міністерству фінансів починаючи з
1997 року передбачати в проектах Державної програми економічного і
соціального розвитку України та Державного бюджету України кошти
на створення державної системи фінансового контролю та управління
товарним і грошовим обігом.
4. Визнати такими, що втратили чинність: пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України від 11 червня
1994 р. N 390 ( 390-94-п ) "Про впровадження електронних систем
контролю та управління товарним і грошовим обігом"; постанову Кабінету Міністрів України від 8 червня 1995 р.
N 398 ( 398-95-п ) "Про Державну міжвідомчу експертну комісію з
електронних контрольно-касових апаратів" (ЗП України, 1995 р.,
N 8, ст. 206); постанову Кабінету Міністрів України від 23 листопада 1995 р.
N 926 ( 926-95-п ) "Про внесення змін до пункту 1 постанови
Кабінету Міністрів України від 8 червня 1995 р. N 398" (ЗП
України, 1996 р., N 3, ст. 100); постанову Кабінету Міністрів України від 31 грудня 1996 р.
N 1582 ( 1582-96-п ) "Про Державну міжвідомчу експертну комісію з
електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем".
Прем'єр-міністр України П.ЛАЗАРЕНКО
Інд. 30
Додатокдо постанови Кабінету Міністрів України
від 24 січня 1997 р. N 81
СКЛАДДержавної комісії з питань впровадження
електронних систем і засобів контролю та
управління товарним і грошовим обігом
ТІГІПКО С.Л. - Віце-прем'єр-міністр України,голова Комісії
АЗАРОВ - Голова Державної податкової ад-
Микола Янович міністрації, перший заступникголови Комісії
БОНДАР - перший заступник Голови правлін-
Володимир Олексійович ня Національного банку, заступ-ник голови Комісії (за згодою)
СУСЛОВ - голова Комісії Верховної Ради
Віктор Іванович України, заступник голови Комі-сії (за згодою)
ЯРЕМЕНКО - заступник Міністра економіки,
Олександр Степанович заступник голови Комісії
КОВАЛЕНКО - перший заступник директора між-
Микола Гнатович галузевого науково-дослідногоінституту проблем механіки
"Ритм" при Національному техніч-
ному університеті, відповідаль-
ний секретар Комісії
БУКОВИНСЬКИЙ - перший заступник Міністра фінан-
Станіслав Альбінович сів
ГНЕЛЕЦЬКИЙ - перший заступник Міністра зв'яз-
Олександр Олександрович ку
ГУРЕЄВ В.М. - Міністр машинобудування, вій-ськово-промислового комплексу і
конверсії
ГОНЧАРОВ Ю.В. - заступник начальника Управлінняз питань важкої і легкої
промисловості та торгівлі
ДЕРКАЧ - Голова Державної митної служби
Леонід Васильович
МЕДВЕДЄВ - державний уповноважений Антимо-
Анатолій Іванович нопольного комітету
МЕЛЬНИКОВ - заступник Міністра внутрішніх
Володимир Григорович справ
ПАДАЛКО - завідуючий Відділом Кабінету
Віктор Григорович Міністрів України
ПУКШИН - заступник Міністра юстиції
Ігор Гелярович
РУБАН - перший заступник голови Держ-
Юрій Григорович стандарту
СИВОКОНЬ - голова Держспоживзахисту
Станіслав Олександрович
ЧЕХОВИЧ - начальник управління Державної
Олександр Анатолійович податкової адміністрації, секре-тар Комісії
ШЕВЧЕНКО - заступник Міністра зовнішніх
Микола Олексійович економічних зв'язків і торгівлі
( Склад комісії із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 553
( 553-97-п ) від 09.06.97 )
МіністрКабінету Міністрів України В.ПУСТОПУСТОВОЙТЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 24 січня 1997 р. N 81
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну комісію з питань впровадження електронних систем
і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом
1. Державна комісія з питань впровадження електронних систем
і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом (далі
- Державна комісія) утворена з метою координації та активізації
роботи центральних і місцевих органів виконавчої влади,
спрямованої на створення державної системи фінансового контролю
платників податків та запобігання зловживанням у сфері
товарно-грошового обігу, механізму ефективного управління товарним
і грошовим обігом від товаровиробника до споживача на основі
сучасної електронної техніки і технологій, єдиної нормативної
бази.
2. Державна комісія є постійно діючим органом при Кабінеті
Міністрів України.
3. У своїй діяльності Державна комісія керується Конституцією
України ( 254к/96-ВР ), законами України, постановами Верховної
Ради України, указами та розпорядженнями Президента України,
декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів
України, а також цим Положенням.
4. Основними завданнями Державної комісії є: забезпечення виконання Державної програми створення
електронних систем контролю та управління товарним і грошовим
обігом на 1994 - 2000 роки (далі - Державна програма); забезпечення впровадження технологій електронного
документообігу як засобу інформаційної взаємодії суб'єктів
підприємницької діяльності та органів виконавчої влади; забезпечення впровадження сучасних видів послуг населенню з
використанням електронних систем автоматичної ідентифікації
товарів і клієнтів (засобів штрихового кодування, платіжних
ідентифікаційних карток для здійснення безготівкових розрахунків
за товари і послуги тощо).
5. Державна комісія відповідно до покладених на неї завдань: 1) координує та контролює роботу центральних і місцевих
органів виконавчої влади з виконання рішень Кабінету Міністрів
України щодо створення та впровадження: державної та відомчих електронних систем фінансового контролю
комерційної діяльності (включаючи контроль експортно-імпортних
операцій), вирішує пов'язані з цим міжвідомчі проблеми; державної та відомчих електронних систем управління
товарно-грошовим обігом (у тому числі електронних бірж); електронних систем безготівкових розрахунків за товари та
послуги з використанням платіжних ідентифікаційних карток; електронних систем автоматичної ідентифікації із
застосуванням штрихового кодування; програмно-технічних засобів електронного контролю,
електронних контрольно-касових апаратів, ваго-касових комплексів,
засобів нанесення та зчитування штрихових кодів;
2) організовує розроблення нормативно-правової,
методологічної та нормативно-технічної бази для забезпечення
широкого впровадження технологій електронного документообігу та
обміну інформаційними повідомленнями в комерційній і
кредитно-фінансовій сфері (EDIFACT, EANCOM тощо) у ланці від
товаровиробника до споживача, від суб'єкта підприємництва до
органів державного контролю, а також відомчих нормативних
документів, що регламентують діяльність підприємств сфери
торгівлі та послуг;
3) вирішує в установленому порядку питання щодо введення
обов'язкової сертифікації електронних контрольно-касових апаратів
і програмно-технічних засобів електронного контролю та управління
товарним і грошовим обігом та атестації виробництва в державній
системі сертифікації;
4) організовує створення та впровадження системи атестації
підприємств торгівлі та послуг для забезпечення широкого
використання електронних систем контролю та управління товарним і
грошовим обігом;
5) узгоджує проекти законодавчих та інших нормативних актів,
концепцій, програм з питань, що належать до її компетенції;
6) приймає рішення про доцільність продовження фінансування
державою тих чи інших зазначених робіт, пов'язаних з розробленням
і впровадженням електронних систем і засобів контролю та
управління товарним і грошовим обігом, які фінансуються за рахунок
державного бюджету чи державних кредитів;
7) організовує взаємодію виконавців Державної програми з
інвестиційними фондами і міжнародними фінансовими організаціями;
розглядає пропозиції та видає рекомендації стосовно доцільності
інвестування проектів, які потребують підтримки або гарантії з
боку держави, і фінансування цих робіт з державного бюджету та
інших джерел;
8) узгоджує свої дії з Національною радою з питань статистики
при Президентові України стосовно виконання завдань з розроблення
нормативно-правової, методологічної та нормативно-технічної бази
фінансового обліку, систем класифікації та кодування товарів;
9) координує свої дії з Державною комісією з цінних паперів
та фондового ринку стосовно впровадження електронного обігу цінних
паперів;
10) приймає рішення про встановлення обов'язкових технічних
вимог до електронних систем контролю та управління товарним і
грошовим обігом та їх елементів; дає дозвіл на використання
обладнання та програмно-технічних засобів у зазначених системах;
11) забезпечує здійснення контролю за дотриманням суб'єктами
підприємницької діяльності законодавства щодо впровадження
електронних контрольно-касових апаратів і програмно-технічних
засобів електронного контролю;
12) організовує перевірки використання електронних
контрольно-касових апаратів і програмно-технічних засобів
електронного контролю на підприємствах і в організаціях, що
здійснюють розрахунки із споживачами за готівку або із
застосуванням платіжних ідентифікаційних карток;
13) приймає рішення і здійснює контроль за проведенням
експериментів з електронними контрольно-касовими апаратами і
програмно-технічними засобами електронного контролю з метою
відпрацювання ефективних технічних рішень;
14) забезпечує ведення Державного реєстру електронних
контрольно-касових апаратів і програмно-технічних засобів
електронного контролю та управління товарним і грошовим обігом,
дозволених для використання в Україні; затверджує положення про
зазначений реєстр; забезпечує створення комп'ютерної бази даних
правопорушень і зловживань в економічній сфері.
6. Державна комісія має право:
1) давати доручення центральним і місцевим органам виконавчої
влади з питань, що належать до її компетенції;
2) заслуховувати звіти керівників центральних і місцевих
органів виконавчої влади, підприємств та організацій про хід
виконання завдань Державної програми;
3) одержувати від центральних і місцевих органів виконавчої
влади, підприємств та організацій безоплатно необхідну інформацію
та нормативні документи з питань, що належать до її компетенції;
4) утворювати в разі потреби тимчасові робочі групи і творчі
колективи, залучати в установленому порядку для участі в їх роботі
спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади,
підприємств та організацій;
5) вносити зміни та доповнення до Державних програм;
6) організовувати проведення експертизи та визначати на
конкурсній основі проекти створення елементів електронної системи
контролю та управління товарним і грошовим обігом та їх виконавців
і рекомендувати для реалізації та надання державної підтримки.
7. Державна комісія утворюється у складі голови -
Віце-прем'єр-міністра України, заступників голови, секретаріату та
членів Державної комісії. Голова Державної комісії призначається Кабінетом Міністрів
України.
8. До складу Державної комісії входять: представники апарату Кабінету Міністрів України, керівники
(їх заступники) Мінекономіки, Мінфіну, МВС, Мінстату, МЗЕЗторгу,
Мінюсту, Державної митної служби, Держстандарту,
Держспоживзахисту, Антимонопольного комітету, Державної податкової
адміністрації; керівники (їх заступники) постійних комісій Верховної Ради
України та правління Національного банку за їх згодою. До складу Державної комісії можуть входити керівники інших
центральних органів виконавчої влади. Персональний склад Державної комісії затверджується Кабінетом
Міністрів України. Зміни до нього має право вносити її голова.
9. Голова Державної комісії організовує її роботу, несе
відповідальність за виконання покладених на неї завдань та
прийнятих рішень.
10. Відповідальний секретар Державної комісії забезпечує
підготовку матеріалів до її засідань, готує проекти перспективних
і поточних планів роботи та програм, щорічні та поточні звіти про
хід виконання Державної програми, веде протоколи засідань,
діловодство та звітність.
11. Державна комісія провадить свою діяльність відповідно до
планів роботи, що затверджуються її головою.
12. Засідання Державної комісії проводяться в міру потреби,
але не рідше ніж один раз на квартал. Засідання Державної комісії вважається правомочним, якщо на
ньому присутні не менш як 2/3 її складу.
13. Рішення Державної комісії вважаються прийнятими, якщо за
них проголосувала більшість членів, присутніх на засіданні. За
рівної кількості голосів вирішальним є голос головуючого на
засіданні.
14. Протоколи та інша інформація про діяльність Державної
комісії надсилаються центральним і місцевим органам виконавчої
влади, підприємствам та організаціям, членам Державної комісії
протягом 10 днів після проведення засідання.
15. Організаційне забезпечення роботи Державної комісії і
попередній розгляд та опрацювання, надісланих до Державної комісії
матеріалів, здійснюються секретаріатом Державної комісії.
Матеріально-технічне забезпечення роботи Комісії здійснюється
Державною податковою адміністрацією.
16. Створення центральними органами виконавчої влади інших
робочих органів, прийняття рішень з питань, що належать до
компетенції Державної комісії, провадяться після погодження з
Державною комісією.
17. Рішення Державної комісії, прийняті в межах її
компетенції та відповідних повноважень, є обов'язковими для
виконання центральними і місцевими органами виконавчої влади,
підприємствами та організаціями.
18. Державна комісія має бланк встановленого зразка.
Джерело:Офіційний портал ВРУ