open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Попередня
                             
                             
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А

від 5 травня 1997 р. N 414

Київ
Про впорядкування залучення і використання іноземних

кредитів, повернення яких гарантується Кабінетом

Міністрів України, вдосконалення системи залучення

зовнішніх фінансових ресурсів та обслуговування

зовнішнього державного боргу

З метою впорядкування залучення і використання іноземних
кредитів, повернення яких гарантується Кабінетом Міністрів
України, вдосконалення системи залучення зовнішніх фінансових
ресурсів та поліпшення обслуговування зовнішнього державного боргу
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Установити, що: рішення про надання юридичним особам-резидентам України права
використання іноземних кредитів, які залучаються Україною,
приймаються на засіданні Кабінету Міністрів України за поданням
Валютно-кредитної ради Кабінету Міністрів України та оформлюються
постановою Кабінету Міністрів України; рішення про визначення банків-агентів Кабінету Міністрів
України із залучення та обслуговування іноземних кредитів,
повернення яких гарантується Кабінетом Міністрів України,
приймаються на засіданні Кабінету Міністрів України за поданням
Валютно-кредитної ради Кабінету Міністрів України та оформлюються
постановою Кабінету Міністрів України; Валютно-кредитна рада Кабінету Міністрів України подає на
розгляд Кабінету Міністрів України проекти рішень про надання
іноземним кредиторам гарантій для забезпечення виконання
юридичними особами-резидентами зобов'язань щодо повернення
іноземних кредитів, які залучаються на умовах валютної
самоокупності, тільки після укладення між зазначеними юридичними
особами та Міністерством фінансів угоди про порядок відшкодування
видатків державного бюджету, які можуть виникнути внаслідок
виконання Кабінетом Міністрів України гарантійних зобов'язань.
2. Затвердити, що додаються: Положення про порядок залучення іноземних кредитів та надання
гарантій Кабінету Міністрів України для забезпечення зобов'язань
юридичних осіб-резидентів щодо їх погашення; Положення про порядок підготовки та реалізації проектів
розвитку економіки України, що підтримуються міжнародними
фінансовими організаціями; Заходи щодо відшкодування витрат державного бюджету на
виконання гарантійних зобов'язань Кабінету Міністрів України; Заходи щодо обслуговування державного зовнішнього боргу
України перед Російською Федерацією та Туркменистаном.
3. Попередити посадових осіб органів державної влади про
персональну відповідальність за надання позитивних висновків,
листів підтримки на кредитні проекти юридичних осіб-резидентів,
фінансування яких здійснюється за рахунок іноземних кредитів,
повернення яких гарантується Кабінетом Міністрів України.
4. Установити, що: у разі надання гарантій Кабінету Міністрів України для
забезпечення виконання юридичною особою-резидентом зобов'язань
щодо повернення іноземних кредитів, які залучаються на умовах
валютної самоокупності, зазначена юридична особа перераховує на
рахунок Міністерства фінансів, з якого здійснюється обслуговування
державного зовнішнього боргу, плату в розмірі до одного відсотка
річних сум гарантії у терміни, визначені внутрішньою кредитною
угодою з банком-агентом Кабінету Міністрів України. Розмір цієї
плати для кожної юридичної особи-резидента визначається Кабінетом
Міністрів України за поданням Валютно-кредитної ради Кабінету
Міністрів України у разі прийняття рішення про надання гарантії
або інших зобов'язань Кабінету Міністрів України; вимоги до структури, змісту та форми документів, які
подаються на державну експертизу та на розгляд Валютно-кредитної
ради Кабінету Міністрів України, а також форми подання юридичною
особою-резидентом інформації про стан та ефективність використання
іноземного кредиту, повернення якого гарантується Кабінетом
Міністрів України, затверджуються Валютно-кредитною радою Кабінету
Міністрів України за поданням Національного агентства з
реконструкції та розвитку, Міністерства економіки, Міністерства
фінансів та банку-агента.
5. Національному агентству з реконструкції та розвитку
забезпечити координацію співробітництва міністерств, інших
центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ та
організацій з міжнародними фінансовими організаціями, а також
здійснення контролю за підготовкою і реалізацією проектів, що
підтримуються ними.
6. Національному агентству з реконструкції та розвитку,
Міністерству економіки, Міністерству фінансів разом з іншими
центральними органами виконавчої влади у місячний термін розробити
та затвердити: порядок конкурсного відбору організацій - отримувачів
кредитів для реалізації інвестиційних проектів, що підтримуються
міжнародними фінансовими організаціями; форми надання органами виконавчої влади звітності про стан
підготовки та реалізації проектів розвитку економіки України, що
підтримуються міжнародними фінансовими організаціями.
7. Валютно-кредитній раді Кабінету Міністрів України за
поданням Національного агентства з реконструкції та розвитку в
місячний термін затвердити перелік та форми документів, необхідних
для розгляду та прийняття рішення про доцільність залучення
кредитів міжнародних фінансових організацій на реалізацію проекту
розвитку економіки України.
8. Національному агентству з реконструкції та розвитку,
Міністерству економіки, Міністерству фінансів разом з Фондом
державного майна та іншими центральними органами виконавчої влади
у місячний термін подати проект акта Президента України про
надання повноважень Національному агентству з реконструкції та
розвитку на підтвердження згоди України на реалізацію
інвестиційних проектів, що підтримуються Європейським банком
реконструкції та розвитку і не потребують державних гарантій,
відповідно до статті 13 Угоди про заснування Європейського банку
реконструкції та розвитку.
9. Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 17
серпня 1995 р. N 655 ( 655-95-п ) "Про додаткове забезпечення
гарантій або інших зобов'язань Уряду України, які надаються
іноземним кредиторам щодо погашення кредитів в іноземній валюті,
що залучаються українськими юридичними особами" (ЗП України,
1996 р., N 1, ст. 6, N 4, ст. 131) зміни і доповнення згідно з
додатком.
10. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету
Міністрів України від 18 квітня 1996 р. N 440 ( 440-96-п ) "Про
порядок підготовки та реалізації проектів розвитку економіки
України, що підтримуються Міжнародним банком реконструкції та
розвитку" (ЗП України, 1996 р., N 10, ст. 300).

Прем'єр-міністр України П.ЛАЗАРЕНКО
Інд.52
ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 5 травня 1997 р. N 414
ПОЛОЖЕННЯ

про порядок залучення іноземних кредитів та надання

гарантій Кабінету Міністрів України для забезпечення

зобов'язань юридичних осіб-резидентів щодо їх погашення
Загальна частина
1. Це Положення встановлює порядок залучення іноземних
кредитів для фінансування проектів пріоритетних напрямів розвитку
економіки України (далі - іноземні кредити) та надання платіжних
гарантій або інших зобов'язань (далі - гарантії) Кабінету
Міністрів України для забезпечення зобов'язань юридичних осіб -
резидентів за іноземними кредитами, що залучаються згідно із
законодавством.
2. Гарантії Кабінету Міністрів України надаються незалежно
від форм власності юридичних осіб-резидентів.
3. Гарантії Кабінету Міністрів України надаються для
забезпечення зобов'язань юридичних осіб-резидентів щодо погашення
іноземних кредитів, що залучаються у формі: кредитів (кредитних ліній), наданих Україні іноземними
державами, міжнародними фінансовими організаціями та іноземними
банками відповідно до міжнародних договорів України, укладених
згідно із законодавством; міжбанківських кредитних ліній, оформлених за рішенням
Кабінету Міністрів України Державним експортно-імпортним банком
(далі - Укрексімбанк) чи іншими банками-агентами Кабінету
Міністрів України (далі - банки-агенти) з іноземними банками та
міжнародними фінансовими організаціями згідно із законодавством; кредитів в іноземній валюті, що надаються юридичним
особам-резидентам міжнародними фінансовими організаціями,
іноземними банками, фінансово-кредитними та іншими установами,
фірмами і організаціями відповідно до міжнародних договорів
України, укладених згідно із законодавством, за умови
обслуговування зазначених кредитів банками-агентами.
4. Наданню гарантій Кабінету Міністрів України передує
державна експертиза проектів, для реалізації яких залучаються
іноземні кредити. Державна експертиза здійснюється Національним агентством з
реконструкції та розвитку, Мінекономіки, Мінфіном, МЗЕЗторгом,
іншими державними органами, банками-агентами.
5. Агентські функції із залучення та обслуговування іноземних
кредитів, повернення яких гарантується Кабінетом Міністрів
України, виконують визначені Кабінетом Міністрів України
банки-агенти, з якими державні органи, уповноважені Кабінетом
Міністрів України, за погодженням з Мінфіном укладають відповідні
агентські угоди.
Порядок розгляду пропозицій щодо надання Україні

іноземних кредитів у межах міжнародних договорів
6. Пропозиції щодо надання Україні кредитів, які офіційно
надійшли до закордонних представництв України, міністерств, інших
центральних органів виконавчої влади безпосередньо від офіційних
іноземних установ та іноземних банків, а також попередні
домовленості, досягнуті внаслідок проведення переговорів про
виділення кредитів, обов'язково надсилаються до Кабінету Міністрів
України.
7. З метою визначення напрямів використання кредиту,
попередньої оцінки його валютно-фінансових умов та можливості
прийняття Кабінетом Міністрів України зобов'язання щодо погашення
кредиту з урахуванням затвердженого ліміту державного зовнішнього
боргу на поточний рік за дорученням Прем'єр-міністра України або
Віце-прем'єр-міністрів України зазначені пропозиції опрацьовуються
Національним агентством з реконструкції та розвитку, Мінекономіки,
Мінфіном за участю банку-агента, а у разі потреби із залученням
СБУ та інших державних органів.
8. Після опрацювання пропозицій щодо надання іноземного
кредиту Україні Національне агентство з реконструкції та розвитку
подає погоджені з Мінекономіки, Мінфіном, банком-агентом, а у разі
потреби з іншими органами виконавчої влади висновки про
доцільність подальшого опрацювання зазначених пропозицій на
розгляд Валютно-кредитної ради Кабінету Міністрів України.
9. Валютно-кредитна рада Кабінету Міністрів України розглядає
подані висновки та в разі прийняття позитивного рішення доручає:
Національному агентству з реконструкції та розвитку за участю МЗС,
Мінекономіки, Мінфіну, МЗЕЗторгу та банку-агенту - підготовку
проектів заяв Кабінету Міністрів України, міжнародних договорів,
протоколів, обмінних листів або інших документів щодо надання
іноземного кредиту Україні; Мінюсту - здійснення правової
експертизи проектів міжнародних договорів.
10. Національне агентство з реконструкції та розвитку разом з
іншими державними органами, які здійснюють підготовку проектів
міжнародних договорів та інших документів для залучення іноземного
кредиту, інформують Валютно-кредитну раду Кабінету Міністрів
України про підготовку документів. Підготовка на підставі міжнародних домовленостей проектів
міжнародних договорів та міжбанківських кредитних угод, а також
інших документів про надання іноземного кредиту Україні
здійснюється згідно із законодавством на загальних умовах надання,
використання та погашення кредитів, визначених цими
домовленостями.
11. Остаточно погоджені проекти міжнародних договорів,
протоколів, заяв та інших документів про надання іноземного
кредиту Україні Національне агентство з реконструкції та розвитку
подає на схвалення Валютно-кредитній раді Кабінету Міністрів
України.
12. Після остаточного схвалення поданих згідно з пунктом 11
цього Положення документів про надання іноземного кредиту Україні
Валютно-кредитна рада Кабінету Міністрів України: розглядає питання про надання посадовим особам повноважень на
підписання зазначених документів, про що вноситься відповідний
запис до протоколу засідання Ради; подає Кабінетові Міністрів України проекти рішень про
укладання міжнародних договорів та надання повноважень посадовим
особам на підписання від імені Кабінету Міністрів України або
України міжнародних договорів та інших документів про надання
іноземного кредиту.
13. Підписані уповноваженими особами міжнародні договори та
інші документи про надання іноземного кредиту надсилаються до МЗС
і в триденний термін їх копії подаються Кабінетові Міністрів
України, Національному агентству з реконструкції та розвитку,
Мінекономіки, Мінфіну, Національному банку, банку-агенту.
14. Оригінали текстів міжнародних договорів або інших
документів про надання іноземного кредиту Україні, а також зміни і
доповнення до них після їх підписання і набрання чинності
реєструються і зберігаються в МЗС. Завірені копії зазначених
документів після набрання ними чинності в тижневий термін
надсилаються для реєстрації Мінфіну, а також Кабінетові Міністрів
України, Національному агентству з реконструкції та розвитку,
Мінекономіки, Національному банку та банку-агенту. Оригінали текстів міжбанківських угод та інших документів,
укладених банками-агентами, а також зміни і доповнення до них, за
дорученням Прем'єр-міністра України або Віце-прем'єр-міністрів
України зберігаються в цих банках. Завірені копії зазначених
документів надсилаються до Кабінету Міністрів України,
Національного агентства з реконструкції та розвитку, Мінекономіки
та для реєстрації до Мінфіну, Національного банку та МЗС.
15. У разі потреби Валютно-кредитна рада Кабінету Міністрів
України за погодженим з Національним агентством з реконструкції та
розвитку і Мінекономіки поданням центрального органу виконавчої
влади залежно від галузі, для розвитку якої залучено іноземний
кредит, визначає юридичну особу - головного виконавця-агента
Кабінету Міністрів України з реалізації цього кредиту.
16. Мінюст у місячний термін, якщо інше не передбачено
міжнародним договором, готує і надсилає іноземній стороні, яка
уклала міжнародний договір, юридичний висновок та/або інші
підготовлені ним матеріали, необхідні для набрання чинності
кредитною угодою, а також разом з МЗС та за погодженням з
банком-агентом подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо
призначення агента Кабінету Міністрів України з обслуговування
можливих судових процесів і захисту під час їх провадження
інтересів позичальника та гаранта.
17. Національне агентство з реконструкції та розвитку готує і
подає МЗС необхідні матеріали для подання укладених міжнародних
договорів про надання іноземних кредитів Україні на ратифікацію
Верховній Раді України.
Порядок розгляду пропозицій про залучення юридичними

особами-резидентами іноземних кредитів, повернення яких

гарантується Кабінетом Міністрів України
18. Іноземні представництва України, інші державні органи,
юридичні особи-резиденти, які отримали пропозицію про надання
іноземного кредиту, що передбачає отримання іноземним кредитором
гарантій Кабінету Міністрів України, надсилають зазначені
пропозиції до Кабінету Міністрів України.
19. Якщо зазначена пропозиція надходить від іноземних банків,
фінансово-кредитних установ та фірм, які раніше не надавали
кредити Україні або її юридичним особам-резидентам, разом з
пропозицією про надання кредиту додатково подаються легалізовані в
установленому порядку документи та відомості за переліком згідно з
додатком 1 до цього Положення. Документи та відомості, що не відповідають вимогам,
викладеним у додатку N 1, до розгляду не приймаються.
20. Розгляд пропозицій, зазначених у пункті 18, за дорученням
Прем'єр-міністра України або віце-прем'єр-міністрів України
здійснюється відповідними державними органами згідно з розділом II
цього Положення.
Порядок попереднього розгляду заявок юридичних

осіб-резидентів для отримання гарантій Кабінету

Міністрів України щодо іноземних кредитів,

погашення яких передбачається здійснювати на

умовах валютної самоокупності
21. Юридичні особи-резиденти, які мають намір отримати
гарантії Кабінету Міністрів України для забезпечення зобов'язань
щодо погашення кредитів, що залучаються згідно з цим Положенням,
для фінансування проектів в Україні, подають Національнаму
агентству з реконструкції та розвитку лист-заявку на отримання
зазначених гарантій, висновок-підтримку центрального органу
виконавчої влади відповідно до галузі з висновком
техніко-технологічної експертизи проекту, його техніко-економічне
обгрунтування (бізнес-план), а також документи, що підтверджують
можливість погашення кредиту за рахунок результатів господарської
діяльності та оформлення застави або поруки. Заявки юридичних осіб-резидентів, що вже отримали іноземний
кредит під гарантію Кабінету Міністрів України, не розглядаються
до повного погашення раніше одержаного кредиту. Юридичні особи-резиденти можуть звертатися до Національного
агентства з реконструкції та розвитку, Мінекономіки та Мінфіну за
роз'ясненнями з питань пріоритетних напрямів використання
іноземних кредитів, вимог до цінової експертизи, процедурних умов
порядку надання гарантій Кабінету Міністрів України, встановлених
вимог до оформлення необхідних документів; до МЗЕЗторгу - з питань
організації проведення міжнародних торгів (тендерів), цінової та
юридичної експертизи імпортних та експортних контрактів; до
банку-агента - з питань фінансових умов іноземних кредитних ліній,
які залучаються Україною під гарантії Кабінету Міністрів України,
порядку оформлення внутрішніх кредитних угод, договорів застави
та/або поруки і схем погашення іноземних кредитів, що залучаються;
до Фонду державного майна та Мінфіну - з питань оцінки вартості
предмета застави.
22. Документи, подані Національному агентству з реконструкції
та розвитку юридичними особами-резидентами для одержання гарантій
Кабінету Міністрів України, в 10-денний термін аналізуються на
предмет окупності проекту і можливості укладення договору застави
та/або поруки і виносяться на попередній розгляд Валютно-кредитної
ради Кабінету Міністрів України.
23. Валютно-кредитна рада Кабінету Міністрів України приймає
попереднє рішення про доцільність остаточного опрацювання поданих
документів та можливість надання гарантій Кабінету Міністрів
України. У разі прийняття Валютно-кредитною радою Кабінету Міністрів
України рішення про неможливість надання гарантій Кабінету
Міністрів України витяг з протоколу її засідання, на якому було
прийняте відповідне рішення надсилається юридичній
особі-резиденту. Оригінали поданих юридичною особою-резидентом документів для
розгляду на засіданні Валютно-кредитної ради Кабінету Міністрів
України додаються до оригіналу протоколу засідання Ради і
зберігаються в установленому порядку.
Порядок остаточного розгляду заявок юридичних

осіб-резидентів для отримання гарантій Кабінету

Міністрів України щодо іноземних кредитів, погашення яких

передбачається здійснювати на умовах валютної

самоокупності
24. У разі прийняття позитивного попереднього рішення щодо
можливості надання гарантій Кабінету Міністрів України
Валютно-кредитна рада Кабінету Міністрів України доручає: Національному агентству з реконструкції та розвитку -
здійснювати узагальнення пропозицій, висновків міністерств та
інших державних органів, а за результатами аналізу і експертизи
проекту - підготовку узагальненої пропозиції та висновку про
доцільність надання гарантій Кабінету Міністрів України; Мінекономіки - встановлювати відповідність проекту
пріоритетним напрямам використання іноземних кредитів та розвитку
економіки України, а також здійснювати загальну техніко-економічну
експертизу проекту; Фонду державного майна - розглядати відповідність проекту
державній політиці в галузі державного майна (в разі його
застави); Мінфіну - проводити аналіз загального фінансового становища
позичальника, наявності заборгованості перед бюджетом і ліквідних
активів; організаціям, визначеним Валютно-кредитною радою Кабінету
Міністрів України, - проводити цінову експертизу імпортних та
експортних контрактів, а в разі потреби ' експертизу економічної
ефективності проектів; МЗЕЗторгу - проводити юридичну експертизу експортних та
імпортних контрактів, а також експертизу результатів міжнародних
торгів (тендерів) на здійснення імпортних закупівель; банку-агенту - проводити аналіз платоспроможності юридичної
особи-резидента, валютної самоокупності проекту та його
відповідності загальним умовам кредитів, що залучаються для
фінансування, підготовку проектів договорів застави та/або поруки. У разі потреби Валютно-кредитна рада Кабінету Міністрів
України може залучати до проведення державної експертизи інші
державні органи.
25. Для остаточної експертизи проекту юридична особа-резидент
подає Національному агентству з реконструкції та розвитку,
Мінекономіки, Мінфіну, банку-агенту, а у разі потреби й іншим
державним органам, визначеним Валютно-кредитною радою Кабінету
Міністрів України, повний пакет документів за переліком згідно з
додатком N 2 до цього Положення. Документи, що не відповідають вимогам цього Положення, до
розгляду не приймаються. Розгляд підготовлених відповідно до вимог цього Положення та
поданих юридичними особами - резидентами документів здійснюється
зазначеними органами і організаціями в термін, що не перевищує 20
днів.
26. Органи, організації, які проводять державну експертизу
проекту, мають право запитувати в юридичної особи-резидента
додаткову інформацію, необхідну для підготовки висновків щодо
надання гарантій Кабінету Міністрів України, включаючи
підтвердження поданих нею матеріалів і документів незалежними
аудиторськими фірмами та іншими визначеними Валютно-кредитною
радою Кабінету Міністрів України організаціями. В разі передачі в
заставу державного майна підготовка висновків та пропозицій щодо
надання гарантій Кабінету Міністрів України здійснюється Фондом
державного майна із залученням незалежних експертів.
27. Перелік організацій, висновки (експертизи) яких під час
вирішення питання про доцільність надання гарантій Кабінету
Міністрів України беруться до уваги Валютно-кредитною радою
Кабінету Міністрів України, визначається нею за поданням
Національного агентства з реконструкції та розвитку, Мінекономіки,
Мінфіну та банку-агента. Усі витрати, пов'язані з проведенням експертизи проекту, несе
юридична особа - резидент.
28. Національне агентство з реконструкції та розвитку
узагальнює та подає Кабінетові Міністрів України результати
експертизи проекту разом з копіями документів, поданих юридичною
особою-резидентом, і висновками Мінекономіки, Мінфіну, інших
державних органів, банку-агента, організацій у разі залучення їх
до проведення експертизи проектів.
29. Документи, подані Кабінетові Міністрів України
Національним агентством з реконструкції та розвитку,
опрацьовуються галузевими управліннями або відділами апарату
Кабінету Міністрів України протягом 10 днів і подаються на розгляд
Віце-прем'єр-міністра України згідно з розподілом функціональних
повноважень, а потім з його висновком про необхідність реалізації
зазначеного проекту надсилаються до Відділу з питань зовнішніх
економічних зв'язків Кабінету Міністрів України (далі - робочий
апарат Валютно-кредитної ради Кабінету Міністрів України) не
пізніше ніж за 7 днів до її засідання.
30. Робочий апарат Валютно-кредитної ради Кабінету Міністрів
України розглядає подані документи, готує пропозиції для розгляду
питання на її засіданні, за два дні до проведення чергового
засідання надсилає членам Ради порядок денний засідання та
матеріали, а також повідомляє юридичну особу-резидента про дату
розгляду питання.
31. Валютно-кредитна рада Кабінету Міністрів України
розглядає опрацьовані відповідно до цього розділу документи та
приймає рішення про доцільність надання гарантії Кабінету
Міністрів України. У протоколі засідання Ради зазначаються номер та дата
підписання контракту, для фінансування якого залучається іноземний
кредит, повне найменування юридичної особи-резидента, яка
звернулась за наданням гарантії Кабінету Міністрів України, цілі,
на які спрямовується зазначений кредит, джерела його погашення.
32. У разі прийняття Валютно-кредитною радою Кабінету
Міністрів України позитивного рішення про доцільність надання
гарантій Кабінету Міністрів України юридичні особи-резиденти
укладають: внутрішні кредитні угоди, договори застави з банком-агентом
(у визначених законодавством випадках банком-агентом укладаються
договори застави та/або поруки з третьою особою (майновим
поручителем), враховуючи, що частка власного майна в договорі
застави для юридичних осіб недержавної форми власності має бути не
нижчою ніж 20 відсотків загальної суми цього договору, а предметом
договорів застави не можуть бути лише права вимоги; угоди - зобов'язання з центральними органами виконавчої влади
відповідно до галузі, Національним агентством з реконструкції та
розвитку, Мінекономіки і Мінфіном про надання необхідної
інформації щодо ефективності використання кредитних коштів. Форма
надання інформації передбачається угодою. Оцінка вартості майна, що є предметом застави, проводиться
Фондом державного майна. Вартість майнових прав чи цінних паперів,
фінансова спроможність поручителя оцінюється Мінфіном. Така оцінка
здійснюється у валюті України з перерахуванням в іноземну валюту
за курсом Національного банку на день перерахування. У разі
неспроможності юридичної особи-резидента виконати свої
зобов'язання за іноземним кредитом і набрання чинності гарантіями
Кабінету Міністрів України банк-агент за погодженням з Кабінетом
Міністрів України згідно із законодавством звертається за
стягненням заставленого майна для відшкодування вартості гарантії
та інших витрат, пов'язаних з погашенням кредиту. Банк-агент надсилає копії договору застави з юридичною
особою-резидентом та/або поруки з третіми особами (майновими
поручителями) до Мінфіну.
33. Банк-агент укладає внутрішні кредитні угоди з
позичальниками за умови прийняття ними зобов'язання про відкриття
лише в цьому банку одного валютного рахунку за кожним кодом валют,
на який до повного погашення іноземного кредиту, повернення якого
гарантується Кабінетом Міністрів України, сплати відсотків та
комісійних, зарахувуються всі надходження у вільно конвертованій
валюті. Якщо на погашення кредиту мають спрямовуватися валютні кошти,
одержані шляхом конвертації національної валюти України, юридична
особа-резидент має прийняти зобов'язання про відкриття в
банку-агенті одного розрахункового рахунку, на який до повного
погашення кредиту, сплати відсотків та комісійних зараховуються
всі надходження у валюті України. В окремих випадках за рішенням Валютно-кредитної ради
Кабінету Міністрів України, юридична особа-резидент може відкрити
розрахунковий рахунок в іншому обслуговуючому його банку за умови
укладення між цим банком та банком-агентом договору, в якому
визначається механізм погашення іноземного кредиту, повернення
якого гарантується Кабінетом Міністрів України, з урахуванням
відсотків за кредит, інших комісійних і витрат за кредитом.
34. Позичальник відшкодовує банку-агенту всі витрати,
пов'язані з оформленням угод про заставу та/або поруку,
обслуговуванням та погашенням кредиту, а також сплачує комісійні в
розмірі, який встановлюється внутрішньою кредитною угодою.
35. Підготовка проекту постанови Кабінету Міністрів України
про надання індивідуальних гарантій Кабінету Міністрів України для
забезпечення виконання юридичними особами-резидентами зобов'язань
щодо повернення іноземних кредитів здійснюється відповідними
державними органами, а опрацювання - робочим апаратом
Валютно-кредитної ради Кабінету Міністрів України після
підтвердження банком-агентом виконання позичальником усіх
необхідних вимог та нотаріального посвідчення договору застави або
укладення договору поруки. Оформлення індивідуальних гарантій Кабінету Міністрів України
для забезпечення виконання юридичною особою-резидентом зобов'язань
щодо повернення іноземних кредитів, здійснюється відповідними
державними органами та робочим апаратом Валютно-кредитної ради
Кабінету Міністрів України за поданням банку-агента після
прийняття зазначеної постанови Кабінету Міністрів України. Індивідуальні гарантії Кабінету Міністрів України на користь
іноземних кредиторів оформляються тільки у разі, коли їх
оформлення передбачено кредитними або іншими угодами між
банком-агентом та іноземними банками. У разі надання Кабінетом
Міністрів України гарантії загалом на всю суму іноземного кредиту
індивідуальні гарантії Кабінету Міністрів України для забезпечення
виконання юридичною особою-резидентом зобов'язань не оформляються.
Рішення про доцільність надання гарантії Кабінету Міністрів
України за такими кредитами оформляються записом у протоколі
засідання Валютно-кредитної ради Кабінету Міністрів України та
укладається відповідна угода між Мінфіном і банком-агентом. Після
прийняття Кабінетом Міністрів України відповідного рішення про
надання гарантії Кабінету Міністрів України гарантія, що надана
Кабінетом Міністрів України на всю суму іноземного кредиту,
поширюється на суму зобов'язань юридичної особи-резидента за
конкретним кредитом.
36. Гарантії Кабінету Міністрів України для забезпечення
виконання юридичною особою-резидентом зобов'язань, оформлені
згідно з вимогами цього Положення, реєструються Кабінетом
Міністрів України і підлягають обов'язковому внесенню Мінфіном до
реєстру державних гарантій. Оригінали гарантій Кабінету Міністрів України спеціальною
поштою надсилаються банку-агенту для їх подальшого надання
іноземним кредиторам, а їх завірені копії - Мінфіну для обліку. Якщо зовнішня кредитна угода укладається безпосередньо з
позичальником, завірена копія гарантії надсилається також цьому
позичальнику. Гарантії, надані Кабінетом Міністрів України за іноземними
кредитами, що не передбачають оформлення індивідуальних гарантій,
вносяться Мінфіном до реєстру державних гарантій на підставі
відповідного рішення Кабінету Міністрів України про надання
зазначеної гарантії.
37. Після одержання оригіналів гарантій Кабінету Міністрів
України банк-агент укладає з іноземним кредитором індивідуальну
кредитну угоду і надсилає йому в разі потреби інші документи. Банк-агент інформує Кабінет Міністрів України, Мінфін,
Національне агентство з реконструкції та розвитку, Мінекономіки та
позичальника про остаточне рішення іноземного кредитора щодо
відкриття фінансування за кожним проектом. Якщо за умовами кредитних або інших угод оформлення
індивідуальних кредитних угод з іноземними кредиторами не
передбачається, банк-агент відкриває фінансування одразу після
укладення індивідуальної кредитної або іншої угоди з юридичною
особою-резидентом.
38. Гарантії Кабінету Міністрів України, надані для
забезпечення виконання юридичною особою-резидентом зобов'язань
щодо погашення іноземних кредитів під проекти, фінансування яких
не було відкрито іноземним кредитором протягом одного календарного
року після виконання усіх необхідних дій юридичною
особою-резидентом та банком-агентом, підлягають обов'язковому
повторному розгляду Валютно-кредитною радою Кабінету Міністрів
України для з'ясування можливостей юридичної особи-резидента щодо
реалізації проекту та підтвердженню Кабінетом Міністрів України.
39. Якщо іноземний кредитор офіційно відмовляється відкрити
фінансування проекту, банк-агент інформує про це юридичну
особу-резидента та подає Валютно-кредитній раді Кабінету Міністрів
України пропозиції щодо анулювання гарантій. Рішення про доцільність анулювання гарантій Кабінету
Міністрів України приймається Валютно-кредитною радою Кабінету
Міністрів України. Рішення про анулювання гарантій Кабінету
Міністрів України приймається Кабінетом Міністрів України. Після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про
анулювання своїх гарантій Мінфін вносить відповідні зміни до
реєстру державних гарантій.
Порядок надання гарантій або інших зобов'язань

Кабінету Міністрів України для забезпечення виконання

юридичною особою-резидентом зобов'язань щодо повернення
іноземних кредитів, погашення яких передбачається здійснювати

із залученням коштів державного бюджету
40. Розгляд заявок юридичних осіб-резидентів щодо залучення
іноземних кредитів з використанням для їх погашення бюджетних
коштів здійснюється тільки у разі, коли кошти на ці цілі
передбачені в державному бюджеті.
41. Юридичні особи-резиденти, які мають намір одержати
іноземні кредити, повернення яких гарантується Кабінетом Міністрів
та передбачається здійснювати за рахунок коштів державного
бюджету, подають до Мінфіну лист-заявку з експертним висновком
центрального органу виконавчої влади відповідно до галузі та
документи за переліком згідно з додатком N 3 до цього Положення. У
разі позитивного висновку Мінфіну щодо наявності у державному
бюджеті або можливостей передбачення в ньому необхідних коштів,
пакет документів подається Кабінетові Міністрів України.
42. Документи, подані Кабінетові Міністрів України для
одержання гарантій Кабінету Міністрів України за іноземними
кредитами, погашення яких передбачається здійснювати за рахунок
коштів державного бюджету, розглядаються галузевими управліннями
або відділами Кабінету Міністрів України і з їх висновками
подаються на розгляд Віце-прем'єр-міністрам України згідно з
розподілом функціональних повноважень. У разі прийняття відповідним Віце-прем'єр-міністром України
рішення про підтримку реалізації юридичною особою-резидентом
поданого проекту з використанням іноземного кредиту, погашення
якого передбачається здійснювати за рахунок коштів державного
бюджету, документи подаються робочому апарату Валютно-кредитної
ради Кабінету Міністрів України не пізніше ніж за 7 днів до її
засідання.
43. Робочий апарат Валютно-кредитної ради Кабінету Міністрів
України розглядає подані документи і готує пропозиції для розгляду
питання на її засіданні, а також повідомляє юридичну
особу-резидента про дату розгляду питання.
44. Валютно-кредитна рада Кабінету Міністрів України приймає
попереднє рішення про можливість (за умови позитивних висновків
державної експертизи) надання відповідних гарантій Кабінету
Міністрів України щодо іноземного кредиту, який передбачається
залучити.
45. Розгляд документів юридичної особи-резидента на залучення
іноземного кредиту, прийняття остаточного рішення про надання,
оформлення та анулювання гарантій Кабінету Міністрів України,
індивідуальних кредитних угод здійснюється в порядку та в терміни,
визначені в пунктах 25 - 39 цього Положення з урахуванням
особливостей реалізації проектів з використанням бюджетних коштів.
46. Оформлення індивідуальних гарантій Кабінету Міністрів
України для забезпечення виконання юридичною особою-резидентом
зобов'язань щодо погашення іноземних кредитів здійснюється
відповідними державними органами та робочим апаратом
Валютно-кредитної ради Кабінету Міністрів України за поданням
банку-агента після укладення індивідуальної кредитної угоди між
Мінфіном та юридичною особою-резидентом, в якій визначається
механізм відшкодування бюджетних витрат на обслуговування
іноземного кредиту, інші необхідні умови.
47. Одночасно з прийняттям рішення про доцільність надання
гарантій Кабінету Міністрів України для забезпечення виконання
юридичною особою-резидентом зобов'язань щодо погашення іноземних
кредитів Валютно-кредитна рада Кабінету Міністрів України приймає
рішення про доцільність надання гарантії Кабінету Міністрів
України на користь банку-агента. Рішення про надання гарантії
Кабінету Міністрів України на користь банку-агента приймає Кабінет
Міністрів України. Зазначена гарантія на користь банку-агента
оформлюється угодою між Мінфіном (що діє в рамках повноважень,
наданих Кабінетом Міністрів України) та банком-агентом. В угоді,
зокрема, визначається механізм та обсяги резервування коштів,
необхідних для обслуговування кредиту.
Відповідальність юридичної особи-резидента, що отримала
гарантії Кабінету Міністрів України для забезпечення виконання

зобов'язань щодо повернення іноземних кредитів
48. Юридична особа-резидент несе повну відповідальність за
достовірність інформації, яка міститься в документах, що подаються
до органів (організацій), які здійснюють державну експертизу для
одержання гарантій Кабінету Міністрів України згідно з цим
Положенням. У разі надання юридичною особою-резидентом недостовірної
інформації стосовно проекту або власної діяльності проект
відхиляється на будь-якому етапі проходження процедури. Кошти,
сплачені юридичною особою-резидентом за проведення експертизи, не
повертаються.
49. Юридична особа-резидент, що одержала для забезпечення
виконання зобов'язань щодо повернення іноземних кредитів гарантії
Кабінету Міністрів України, несе відповідно до законодавства
України повну відповідальність, яка виникає з підписаних нею
внутрішніх кредитних та інших угод і договорів застави з
банком-агентом, а також угод з Мінфіном про порядок відшкодування
видатків державного бюджету, які можуть виникнути внаслідок
виконання Кабінетом Міністрів України гарантійних зобов'язань, а
також щодо забезпечення гарантій Кабінету Міністрів України, за
виконання інших взятих на себе зобов'язань. Юридична особа-резидент, яка одержала гарантії Кабінету
Міністрів України для забезпечення зобов'язань щодо повернення
іноземних кредитів, відповідає за повне і своєчасне погашення
кредиту, відсотків за нього, а також сплату комісійних. У разі невиконання юридичною особою-резидентом чи її
поручителем вимог цього Положення та прийнятих зобов'язань згідно
із законодавством звертається стягнення на майно, передане в
заставу, або подається позов до арбітражного суду.
Прикінцеві положення
50. Контроль за цільовим та ефективним використанням і
своєчасним погашенням іноземних кредитів здійснюється центральними
органами виконавчої влади відповідно до галузі, галузевими
управліннями або відділами Кабінету Міністрів України, Мінфіном,
Мінекономіки, Національним агентством з реконструкції та розвитку,
банком-агентом. Персональну відповідальність при цьому несуть
керівники відповідних центральних органів виконавчої влади
відповідно до галузі та керівники юридичних осіб-резидентів, для
забезпечення виконання зобов'язань яких надано гарантії Кабінету
Міністрів України.
51. Мінфін здійснює контроль за цільовим використанням
коштів, виконанням юридичною особою-резидентом зобов'язань щодо
погашення кредиту; центральні органи виконавчої влади відповідно
до галузі, Мінекономіки, Національне агентство з реконструкції та
розвитку - за ефективністю використання кредитних коштів, станом
реалізації проектів; банк-агент - за цільовим використанням
кредитних коштів, виконанням платіжних зобов'язань юридичної
особи-резидента, в тому числі із залученням аудиторських фірм.
52. Мінфін, Мінекономіки і Національне агентство з
реконструкції та розвитку подають раз на півроку відповідну
інформацію на розгляд Валютно-кредитної ради Кабінету Міністрів
України, банк-агент - на кожне засідання Валютно-кредитної ради
Кабінету Міністрів України, а у разі потреби в прийнятті
термінового рішення - в робочому порядку Кабінетові Міністрів
України.
Додаток N 1

до Положення про порядок залучення

іноземних кредитів та надання гарантій

Кабінету Міністрів України для забезпечення

зобов'язань юридичних осіб-резидентів щодо

їх погашення
Перелік

документів та відомостей, необхідних для розгляду

заявок про надання іноземних кредитів
Офіційні відомості про кредитора Повне найменування. Адреса. Номери телефонів, телефаксу та телексу. Місце реєстрації та орган, який її проводив. Номери
телефонів, телефаксу та телексу органу, який проводив реєстрацію. Прізвища керівників (вищих посадових осіб) та їх телефони. Назва банку, що обслуговує кредитора, його адреса, номери
телефонів, телефаксу та телексу. Відомості про головних акціонерів чи власників кредитора. Перелік основних напрямів діяльності кредитора. Витяг з єдиного реєстру статистичних одиниць.
Документи Витяг з торгівельного або іншого реєстру країни, в якій
зареєстровано кредитора (якщо це банк витяг з його статуту),
завірений нотаріусом або іншою уповноваженою на це особою, та
копія реєстраційного свідоцтва.
Банківські рекомендації. Річні звіти за два останні роки, завірені аудиторською
фірмою, в яких мають бути відображені активи, пасиви та прибуток. Дозвіл на здійснення фінансово-кредитних операцій, виданий
відповідним органом країни, в якій зареєстровано кредитора, або
виписка з відповідного правового акта цієї країни. Інформація про ділові відносини в минулому з відомими
фірмами, банками та установами, а також приклади кредитних угод,
які укладалися з іншими країнами, банками та іншими фінансовими
установами.
Відомості про кредит, який пропонується Україні Валюта кредиту. Сума кредиту (позички). Термін, на який надається кредит (позичка). Відсоткові ставки за кредит. Сума комісійних та винагород. Гарантії надання кредиту (надаються кредиторам) або
підтверджені банком наміри надати такий кредит (якщо кредит
пропонується посередником). Інформація про необхідність надання гарантій Кабінету
Міністрів України для одержання запропонованого кредиту, в разі
потреби гарантії її зразок. Інформація про можливості поновлення кредитів (позичок). Інформація про можливості одержання кредитів в інших валютах
та про їх відсотки. Інформація про документи, необхідні для одержання кредиту
(позички), та їх зразки. Інформація про умови надання кредиту (позички). Інформація про умови використання запропонованого кредиту
(позички). Якщо кредит (позичка) пропонується посередником, довіреність
(доручення), видана на його ім'я кредитором та засвідчена
нотаріусом (адвокатом). У зазначеному документі мають бути чітко
визначені повноваження довіреної особи, право підпису документів
та термін дії довіреності (доручення).
Додаток N 2

до Положення про порядок залучення

іноземних кредитів та надання гарантій

Кабінету Міністрів України для забезпечення

зобов'язань юридичних осіб-резидентів щодо

їх погашення
Перелік

документів, що подаються юридичною особою-резидентом для

одержання іноземного кредиту, повернення якого

гарантується Кабінетом Міністрів України та передбачається

здійснювати на умовах валютної самоокупності
Анкета із зазначенням предмета застави, вартість якого
повинна покривати розмір кредиту, що залучається, з урахуванням
відсотків і витрат на його обслуговування. Висновки незалежної аудиторської фірми про можливість
реалізації предмета застави з урахуванням кон'юнктури ринку. Техніко-економічне обгрунтування (бізнес-план). Річний баланс з усіма додатками, засвідчений аудиторською
фірмою, та баланс на останню звітну дату (з відміткою державної
податкової адміністрації).фірмою, та баланс на останню звітну дату (з відміткою державної
податкової адміністрації). Імпортні контракти, для фінансування яких залучається кредит
в іноземній валюті під гарантії Кабінету Міністрів України. Експортні контракти та інші договори на реалізацію продукції,
за рахунок якої здійснюватиметься погашення кредиту та відсотків
за нього. Цінова експертиза імпортних та експортних контрактів, а у
разі потреби - експертиза економічної ефективності проекту. Розрахунок окупності кредиту. Висновок екологічної експертизи (у разі потреби). Витяги з розрахункового та валютного рахунків в
обслуговуючому банку. Зобов'язання про відкриття валютного та розрахункового
рахунків у банку-агенті та спрямування на них усіх фінансових
коштів. Зобов'язання про щомісячне надання Національному агентству з
реконструкції та розвитку і Мінекономіки інформації про стан та
ефективність використання отриманого іноземного кредиту. Розгорнутий техніко-технологічний експертний висновок на
проект центрального органу виконавчої влади відповідно до галузі,
його науково-дослідних чи проектних інститутів. Нотаріально засвідчені копії установчих документів та
свідоцтва про державну реєстрацію підприємства. Довідка державної податкової адміністрації про стан
розрахунків з бюджетом.
Додаток N 3

до Положення про порядок залучення

іноземних кредитів та надання гарантій

Кабінету Міністрів України для забезпечення

зобов'язань юридичних осіб-резидентів щодо

їх погашення
Перелік

документів, що подаються юридичною особою-резидентом для

одержання іноземного кредиту, повернення якого

гарантується Кабінетом Міністрів України та

передбачається здійснювати за рахунок коштів державного

бюджету

Анкета із зазначенням предмета застави, вартість якого
повинна покривати розмір іноземного кредиту, що залучається, з
урахуванням відсотків і витрат на його обслуговування. Висновки незалежної аудиторської фірми про можливість
реалізації предмета застави з урахуванням кон'юнктури ринку. Техніко-економічне обгрунтування (бізнес-план). Річний баланс з усіма додатками, засвідчений аудиторською
фірмою, та баланс на останню звітну дату (з відміткою державної
податкової адміністрації). Імпортні контракти для фінансування яких залучається кредит в
іноземній валюті під гарантії Кабінету Міністрів України. Експортні контракти та інші договори реалізації, за рахунок
яких здійснюватиметься погашення кредиту та відсотків за нього. Цінова експертиза імпортних та експортних контрактів, а у
разі потреби - експертиза економічної ефективності проекту. Розрахунок окупності кредиту. Висновок екологічної експертизи (у разі потреби). Витяги з розрахункового та валютного рахунків в
обслуговуючому банку. Зобов'язання про відкриття валютного та розрахункового
рахунків у банку-агенті та спрямування на них усіх фінансових
коштів. Зобов'язання про щомісячне надання Національному агентству з
реконструкції та розвитку і Мінфіну інформації про стан та
ефективність використання отриманого іноземного кредиту. Погодження проекту з Мінфіном. Розгорнутий техніко-технологічний експертний висновок на
проект центрального органу виконавчої влади відповідно до галузі,
його науково-дослідних чи проектних інститутів. Нотаріально засвідчені копії статутних документів та
свідоцтва про реєстрацію підприємства. Довідка з державної податкової адміністрації про стан
розрахунків з бюджетом.
ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 5 травня 1997 р. N 414
ПОЛОЖЕННЯ

про порядок підготовки та реалізації проектів

розвитку економіки України, що підтримуються

міжнародними фінансовими організаціями

1. Цим Положенням визначається порядок підготовки та
реалізації проектів розвитку економіки України, що підтримуються
згідно з міжнародними договорами України такими міжнародними
фінансовими організаціями, як Міжнародний банк реконструкції та
розвитку, Європейський банк реконструкції та розвитку тощо (далі -
МФО), за винятком Міжнародного валютного фонду.
2. Терміни, що вживаються у цьому Положенні, мають таке
значення: проекти - системні та інвестиційні проекти розвитку економіки
України, які підтримуються МФО; системні проекти - проекти, спрямовані на здійснення
економічної реформи в Україні, у тому числі на реформування
державного сектору, структурні та інституційні зміни в галузях та
секторах економіки. При цьому фінансові ресурси, що надаються МФО
під системні проекти, виключно використовуються для підтримки
платіжного балансу та фінансування дефіциту державного бюджету і
повертаються за рахунок коштів державного бюджету; інвестиційні проекти - проекти розвитку окремих галузей,
секторів економіки, виробництв, фінансування яких здійснюється на
умовах самоокупності та обов'язкового внутрішнього
співфінансування.
3. Співробітництво України з МФО здійснюється відповідно до
статутних документів цих організацій, міжнародних договорів
України, чинного законодавства, а також цього Положення з метою
залучення зовнішніх фінансових ресурсів для реалізації системних
та інвестиційних проектів.
4. Конкретні умови фінансової допомоги, що надається МФО,
визначаються відповідними міжнародними договорами України.
5. Мінфін, Національне агентство з реконструкції та розвитку
(далі - Агентство), Мінекономіки у двотижневий термін після
затвердження державного бюджету складають графік зовнішніх
надходжень для фінансування дефіциту бюджету, в місячний термін
після чого Агентство разом з Мінекономіки та Мінфіном складає
графік укладення міжнародних договорів з МФО. Зазначені документи
затверджуються спільними наказами.
6. Для підготовки та реалізації проектів у разі потреби може
залучатися технічна та фінансова допомога на безповоротній основі
(гранти) МФО, інших міжнародних організацій, окремих держав.
7. Мінекономіки разом з Мінфіном, Агентством, іншими
заінтересованими органами виконавчої влади в установленому порядку
вносить до Кабінету Міністрів України узгоджені пропозиції
стосовно необхідності підготовки проекту разом з обгрунтуванням
його відповідності стратегії економічного і соціального розвитку
України на коротко- та середньострокову перспективу та необхідних
внутрішніх і зовнішніх обсягів залучення фінансових ресурсів. При
цьому Агентство проводить попередні переговори з МФО та
визначається стосовно можливості залучення їх фінансових ресурсів.
8. За дорученням Віце-прем'єр-міністра України Агентство
розпочинає переговорний процес з МФО щодо спільного розроблення
проекту.
9. У разі офіційної підтримки МФО спільного розроблення
проекту Агентство разом з іншими органами виконавчої влади
опрацьовує з МФО питання організації підготовки проекту та
розробляє попередній план, який включає основні структурні
елементи проекту, обсяги фінансування, терміни підготовки та
реалізації проекту.
10. Формування складу організацій - отримувачів кредиту для
реалізації інвестиційного проекту здійснюється, як правило, на
конкурсних засадах згідно з порядком, який встановлюється разом
Агентством, Мінекономіки та Мінфіном.
11. Агентство разом з Мінфіном, Мінекономіки, іншими
заінтересованими органами виконавчої влади вносить до Кабінету
Міністрів України проект рішення Кабінету Міністрів України щодо: створення Міжвідомчої координаційної ради (далі - Рада) для
забезпечення координації та контролю за ходом підготовки і
реалізації системного проекту. У разі потреби при Раді можуть
створюватися міжвідомчі робочі групи; створення Міжвідомчої робочої групи (далі - Робоча група) для
забезпечення координації та контролю за ходом підготовки і
реалізації інвестиційного проекту; визначення органів виконавчої влади, на які покладається
відповідальність за підготовку та реалізацію проекту (далі -
виконавці проекту).
12. Рада (Робоча група) координує та контролює процес
співробітництва органів виконавчої влади з МФО, підготовку
необхідних документів, аналізує виконання заходів з підготовки і
реалізації проекту та розробляє пропозиції щодо забезпечення їх
неухильного виконання тощо. Для забезпечення підготовки та реалізації проекту Рада
(Робоча група) має право залучати до роботи в ній в установленому
порядку спеціалістів органів виконавчої влади, науково-дослідних
установ, закладів освіти та іноземних фахівців. Рішення Ради (Робочої групи), прийняті в межах її
компетенції, є обов'язковими для міністерств, інших органів
виконавчої влади та організацій, що беруть участь у підготовці
проекту. Голова Ради (Робочої групи) має право вносити зміни до її
персонального складу. Голова Ради (Робочої групи), керівники виконавців проекту
несуть персональну відповідальність за розроблення та виконання
заходів, спрямованих на підготовку та реалізацію проекту. Плани заходів з підготовки проекту затверджуються, а з
реалізації проекту схвалюються протокольними рішеннями Ради
(Робочої групи) за поданням Агентства разом з виконавцями проекту
та заінтересованими органами виконавчої влади.
13. Виконавці проекту разом із заінтересованими органами
виконавчої влади забезпечують: виконання плану заходів з підготовки проекту, у тому числі
розроблення Меморандуму економічної політики, пакету проектної
документації та відповідних проектних угод, проектів кредитних,
гарантійних (українською та англійською мовами), субкредитних
угод, угод про відшкодування збитків державного бюджету, які
можуть виникнути внаслідок виконання гарантійних зобов'язань,
агентських угод, інших документів, які подаються на розгляд
Валютно-кредитної ради Кабінету Міністрів України тощо; виконання заходів, що передують прийняттю рішення МФО про
надання фінансової допомоги.
14. Перелік та форми документів, що подаються на розгляд
Валютно-кредитної ради Кабінету Міністрів України, затверджуються
за поданням Агентства Валютно-кредитною радою Кабінету Міністрів
України.
15. За дорученням Віце-прем'єр-міністра України за поданням
Агентства органи виконавчої влади, організації здійснюють
експертизу пакету документів стосовно проекту.
16. Після отримання позитивного висновку експертизи Агентство
подає узгоджений пакет документів стосовно проекту на розгляд
Валютно-кредитної ради Кабінету Міністрів України з метою
прийняття рішення про доцільність залучення фінансових ресурсів
МФО на реалізацію проекту.
17. У разі прийняття Валютно-кредитною радою Кабінету
Міністрів України рішення про недоцільність залучення фінансових
ресурсів МФО на реалізацію проекту розроблення проекту може
призупинятися за дорученням Віце-прем'єр-міністра України згідно з
поданням Валютно-кредитної ради Кабінету Міністрів України чи
Агентства.
18. У разі прийняття Валютно-кредитною радою Кабінету
Міністрів України позитивного рішення Агентство вносить у
встановленому порядку до Кабінету Міністрів України пропозиції
щодо проведення переговорів разом з пакетом узгоджених документів,
розглянутих Валютно-кредитною радою Кабінету Міністрів України,
директивами до переговорів та з визначенням складу української
делегації, до якої мають входити представники виконавців проекту,
Агентства, Мінфіну, Мінекономіки, інших заінтересованих
центральних органів виконавчої влади, працівники апарату Кабінету
Міністрів України, а також члени комісій Верховної Ради України
(за згодою).
19. Результати переговорів оформляються протоколом, який
підписується уповноваженими особами сторін.
20. Після завершення переговорів Агентство у 10-ти денний
термін за поданням керівника делегації вносить до Кабінету
Міністрів України звіт про результати переговорів, підписаний
протокол переговорів та інші матеріали. Подані документи
надсилаються відповідним органам виконавчої влади для узгодження
та у 10-денний термін подаються Агентством до Кабінету Міністрів
України разом з проектом листа-підтвердження результатів
переговорів українською стороною, який після підписання
надсилається до МФО. При цьому обов'язково мають бути підписані
відповідні угоди між Мінфіном та організаціями - отримувачами
кредиту для реалізації інвестиційного проекту, які повинні
передбачати умови набуття ними чинності з моменту набуття чинності
відповідним міжнародним договором України з МФО.
21. Після отримання офіційного рішення МФО щодо фінансування
проекту Агентство разом з МЗС, іншими заінтересованими органами
виконавчої влади у встановленому порядку вносить до Кабінету
Міністрів України узгоджені проекти рішень щодо схвалення
відповідного проекту міжнародного договору з МФО та надання
повноважень на його підписання.
22. Після підписання в разі потреби з метою набуття чинності
міжнародним договором України з МФО Агентство разом з органами
виконавчої влади готує та надсилає до МЗС пакет документів,
необхідних для подальшого їх подання у встановленому порядку на
ратифікацію Верховною Радою України. Термін подання визначається
Агентством з урахуванням графіка зовнішніх надходжень для
фінансування дефіциту бюджету та умов міжнародного договору.
23. Мінюст забезпечує підготовку юридичного висновку щодо
набуття чинності міжнародним договором України з МФО та разом з
Агентством надсилає його до МФО.
24. Агентство інформує Кабінет Міністрів України щодо набуття
чинності міжнародним договором України з боку МФО.
25. У місячний термін після набуття чинності міжнародним
договором України Агентство разом з Мінфіном, Мінекономіки,
виконавцями проекту, іншими органами виконавчої влади вносить до
Кабінету Міністрів України схвалений Радою (Робочою групою) проект
рішення Уряду про затвердження плану заходів щодо реалізації
проекту.
26. Відповідно до міжнародного договору або на виконання
заходів, що передують прийняттю МФО рішення про надання фінансової
допомоги, для поточного управління реалізацією проекту створюється
Група управління проектом, керівник якої входить до складу Ради чи
Робочої групи.
27. Група управління проектом здійснює:
розроблення графіка реалізації проекту; підготовку і проведення закупівель шляхом організації
міжнародних конкурсних торгів (тендерів); поточне управління реалізацією проекту; аналіз стану реального виконання проекту і підготовку
пропозицій щодо здійснення заходів, спрямованих на реалізацію
проекту; контроль фактичних витрат на проект і фінансового стану
організацій-позичальників; оцінку економічної ефективності проекту з урахуванням витрат,
терміну окупності, своєчасності повернення кредитів; розв'язання поточних проблем; організацію проведення аудиту; підготовку періодичної звітності та заключного звіту стосовно
проекту.
28. Мінфін веде реєстр міжнародних договорів України з МФО та
разом з виконавцями проекту здійснює контроль за цільовим
використанням фінансових ресурсів, виконанням позичальником
зобов'язань стосовно погашення кредиту. Мінекономіки разом з виконавцями проекту здійснює контроль за
виконанням заходів реформування економіки, передбачених умовами
міжнародного договору з МФО. Виконавці проекту здійснюють контроль за виконанням проектних
угод. Агентство узагальнює результати контролю за станом підготовки
та реалізації проектів.
29. Мінфін, Мінекономіки, виконавці проекту щокварталу, до 10
числа місяця, що настає за звітним періодом, подають Агентству
інформацію про стан підготовки та реалізації проектів. Форми
надання зазначеної інформації затверджуються разом Агентством,
Мінекономіки та Мінфіном.
30. Агентство разом з радами та робочими групами
щоквартально, до 30 числа місяця, що настає за звітним періодом,
подає до Кабінету Міністрів України узагальнену інформацію про
стан підготовки і реалізації проектів та план заходів щодо
забезпечення їх своєчасної реалізації.
31. Агентство не рідше одного разу на рік вносить на розгляд
Кабінету Міністрів України питання співробітництва України з МФО.
32. Кабінет Міністрів України за поданням Агентства разом з
Радою та Робочою групою затверджує заключний звіт стосовно
реалізації проекту. Агентство повідомляє МФО про результати
реалізації проекту в Україні.
33. На запит МФО Агентство надає (з дотриманням вимог
законодавства) оперативну інформацію стосовно підготовки або
реалізації проекту.
ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 5 травня 1997 р. N 414
ЗАХОДИ

щодо відшкодування витрат державного бюджету

на виконання гарантійних зобов'язань

Кабінету Міністрів України

—————————————————————————————————————————————————————————————————— Позичальник | Сума наданого | Захід | кредиту/сума | | заборгованості | —————————————————————————————————————————————————————————————————— 1. Агрофірма 31 334 720 укладання договору застави з
"Зоря", німецьких марок/ Укрексімбанком; укладання
с-ще Зоря 2 675 369,96 угоди з Мінфіном про відшко-
Рівненської доларів США, дування витрат державного
області 9 158 915,01 бюджету; укладання заснов-

німецьких марок ницької (інвестиційної) уго-

ди з іноземним інвестором;
у разі невиконання зазначе-

них заходів - подання до ар-

бітражного суду позову щодо

звернення стягнення заборго-

ваності перед бюджетом на

майно боржника
2. Концерн 37 665 600 продаж акцій, що належать
"Південриба", французьких державі, з додатковими зо-
м. Севастополь франків/ бов'язаннями покупців відш-

3 267 725 кодувати витрати державного

доларів США, бюджету на виконання гаран-

4 532 234,08 тійних зобов'язань і здійс-

французьких нювати погашення та обслуго-

франків вування іноземного кредиту
3. Макіївський 199 310 000 створення міжнародного кон-
металургійний німецьких сорціуму для завершення бу-
комбінат марок/ дівництва станів

7 477 233,87

доларів США, у разі невідшкодування вит-

45 026 142,2 рат бюджету - подання до ар-

німецьких бітражного суду позову щодо

марок звернення стягнення заборго-

ваності перед бюджетом на

майно боржника
4. Акціонерне 59 728 425 опрацювання питання щодо
товариство німецьких запровадження фінансового
"Епосхолдінг", марок/ управління спеціалізованою
м. Харків 2 829 572,78 компанією - переможцем тен-

доларів США, деру

13 869

309,25

німецьких

марок
5. Холдингова 2 500 000 у разі неукладення до
компанія німецьких 1 квітня 1997 р. договору
"Прикарпатліс", марок/ застави з Укрексімбанком -
м. Івано- 702,93 порушення справи про банк-
Франківськ доларів США, рутство, продаж майна, що

2 654 289,08 надійшло за рахунок коштів

німецьких іноземного кредиту, на умо-

марок вах відшкодування витрат

бюджету та повернення непо-

гашеної частини кредиту
6. Надвірнянський 9 000 000 звернення стягнення заборго-
лісокомбінат, німецьких ваності на предмет застави
Івано-Франкі- марок/ за договором застави між лі-
вська область 369,9 сокомбінатом та Укрексімбан-

доларів США, ком шляхом винесення вико-

9 542 201,24 навчого напису нотаріуса та

німецьких реалізація цього предмета

марок Фондом державного майна
7. Металургійний 27 600 000 у разі неукладення до
комбінат німецьких 1 травня 1997 р. договору
"Криворіжсталь" марок/ застави з Укрексімбанком -

785,7 стягнення у безспірному

доларів США, порядку повної суми

5 881 512,62 нездійснених у визначений

німецьких термін платежів з урахуван-

марок ням пені
у разі відсутності коштів на

розрахунковому рахунку до

визначеного терміну - подан-

ня до арбітражного суду по-

зову щодо звернення стягнен-

ня заборгованості перед бюд-

жетом на майно боржника
8. Виробниче 18 000 000 подання до арбітражного суду
об'єднання німецьких позову щодо звернення стяг-
"АвтоЗАЗ", марок/ нення заборгованості перед
м. Запоріжжя 426,86 бюджетом на готову продукцію

доларів США, боржника

5 935 559,37

німецьких

марок
9. Фірма "Атон",50 000 000 складання та затвердження
м. Донецьк доларів США/ ліквідаційного балансу фірми
Корпорація 38 921 153,05 "Атон"
"Атон", доларів США
м. Донецьк порушення справи про банк-

рутство корпорації "Атон" з

метою відшкодування витрат

бюджету та повернення непо-

гашеної частини кредиту за

рахунок продажу майна
10. Акціонерне 25 117 500 визначення умов відстрочки
товариство німецьких погашення існуючої заборго-
"Кріопром", марок/ ваності товариства на два
м. Харків 646,42 роки та визначення джерел

доларів відшкодування збитків дер-

США, жавного бюджету, призначення

2 524 483,18 та проведення зборів креди-

німецьких торів для погодження цих

марок умов
відшкодування витрат бюджету

за гарантійними зобов'язан-

нями за рахунок реалізації

продукції та погашення іно-

земного кредиту
11. Закрите акці- 8 403 343 стягнення у безспірному по-
онерне това- німецьких рядку повної суми нездійсне-
риство "Агро- марок/ них у визначений термін пла-
промінвест", 114 тежів з урахуванням пені
м.Дніпропет- доларів
ровськ США,

1 982,02

німецьких

марок
12. Відкрите 46 976 923 у разі неукладення до 30 бе-
акціонерне німецьких резня 1997 р. договору зас-
товариство марок/ тави з Укрексімбанком -
"Сілур", 6 359,97 стягнення у безспірному по-
м. Харцизьк німецьких рядку повної суми нездійсне-
Донецької марок них у визначений термін пла-
області тежів з урахуванням пені
у разі відсутності коштів на

розрахунковому рахунку до

визначеного терміну - подан-

ня до арбітражного суду по-

зову щодо звернення стягнен-

ня заборгованості перед бюд-

жетом на майно боржника
13. СП "Інтер- 62 791 117,6 стягнення у безспірному по-
цукор", м.Київ німецьких рядку повної суми нездійсне-

марок/ них у визначений термін пла-

2 105 тежів з урахуванням пені

доларів

США, у разі відсутності коштів на

11 375 045,23 розрахунковому рахунку до

німецьких визначеного терміну - подан-

марок ня до арбітражного суду по-

зову щодо звернення стягнен-

ня заборгованості перед бюд-

жетом на майно боржника
14. Асоціація 70 000 000 узгодження графіку погашення
"Земля і доларів США/ боргу перед державним бюдже-
люди", 61 216 508,82 том та подання пропозицій на
м. Київ доларів США розгляд Валютно-кредитної

ради Кабінету Міністрів Ук-

раїни —————————————————————————————————————————————————————————————————— Продовження таблиці
—————————————————————————————————————————————————————————————————— Термін виконання | Виконавці | Відповідальні за | | виконання —————————————————————————————————————————————————————————————————— 1. 1 травня Укрексімбанк Зубець М.В.
1997 року Сорокін О.М.
1 травня Мінфін Мітюков І.О.
1997 року
1 червня
1997 року
1 липня Державна податкова Азаров М.Я.
1997 року адміністрація

Мінсільгосппрод Супіханов Б.К.

Мінфін Мітюков І.О.

Фонд державного Григоренко Є.М.

майна

Укрексімбанк Сорокін О.М.
2. 1 червня Фонд державного Зубець М.В.
1997 року майна Григоренко Є.М.

Укрексімбанк Сорокін О.М.
3. 31 грудня Мінпром Мазур В.Л.
1997 року
1 липня Державна податкова Азаров М.Я.
1998 року адміністрація

Мінфін Мітюков І.О.

Фонд державного Григоренко Є.М.

майна

Мінекономіки Єхануров Ю.І.

Укрексімбанк Сорокін О.М.
4. 15 червня Мінпром Мазур В.Л.
1997 року Мінекономіки Єхануров Ю.І.

Харківська Дьомін О.О.

облдержадміні-

страція

Національне агент- Шпек Р.В.

ство з реконструк-

ції та розвитку
5. 1 липня Державна Азаров М.Я.
1997 року податкова

адміністрація

Укрексімбанк Сорокін О.М.

Фонд державного Григоренко Є.М.

майна
6. 1 червня Укрексімбанк Сорокін О. М.
1997 року Фонд державного Григоренко Є.М.

майна
7. 1 липня Укрексімбанк Сорокін О.М.
1997 року
1 серпня Мінпром Мазур В.Л.
1997 року Державна Азаров М.Я.

податкова

адміністрація

Фонд державного Григоренко Є.М.

майна
8. 1 червня Державна Азаров М.Я.
1997 року податкова

адміністрація

Мінмашпром Гуреєв В.М.

Фонд державного Григоренко Є.М.

майна
9. 1 травня ліквідаційна Мінченко А.К.
1997 року комісія
1 червня Державна Азаров М.Я.
1997 року податкова

адміністрація

Укрексімбанк Сорокін О.М.

Мінфін Мітюков І.О.

Фонд державного Григоренко Є.М.

майна
10. 15 травня Мінченко А.К.
1997 року Мінфін Мітюков І.О.

Укрексімбанк Сорокін О.М.
протягом Мінфін Мітюков І.О.
1997 року Укрексімбанк Сорокін О.М.
11. 15 травня Державна Азаров М.Я.
1997 року податкова

адміністрація
12. 1 червня Укрексімбанк Мінченко А.К.
1997 року Сорокін О.М.
1 серпня Державна Азаров М.Я.
1997 року податкова

адміністрація

Мінфін Мітюков І.О.

Фонд Григоренко Є.М.

державного

майна
13. 1 червня Зубець М.В.
1997 року Державна Азаров М.Я.

податкова

адміністрація

Мінфін Мітюков І.О.
1 липня Державна Азаров М.Я.
1997 року податкова

адміністрація

Мінфін Мітюков І.О.

Фонд Григоренко Є.М.

державного

майна
14. 15 квітня Зубець М.В.
1997 року Мінфін Мітюков І.О.

Мінекономіки Єхануров Ю.І.

Мінсільгосппрод Супіханов Б.К.

Укрексімбанк Сорокін О.М.
——————————————————————————————————————————————————————————————————

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 5 травня 1997 р. N 414
ЗАХОДИ
щодо обслуговування державного зовнішнього боргу України перед

Російською Федерацією та Туркменистаном
—————————————————————————————————————————————————————————————————— Захід | Термін | Виконавці | Відповідальні за |виконання | | виконання —————————————————————————————————————————————————————————————————— Проведення перего- 15 травня МЗС Удовенко Г.Й
ворів з Російською 1997 року МЗЕЗторг Осика С.Г.
Федерацією, США та Мінфін Мітюков І.О.
МВФ щодо заліку Мінюст Головатий С.П.
заборгованості Ро-
сійської Федерації
за тактичну ядерну
зброю в рахунок
погашення держав-
ного зовнішнього
боргу України пе-
ред Російською Фе-
дерацією
Проведення перего- - " - Мінфін Мітюков І.О.
ворів з Російською МЗС Удовенко Г.Й.
Федерацією щодо
заліку заборгова-
ності військових
частин Чорноморсь-
кого флоту та за-
боргованості Укра-
їни перед Російсь-
кою Федерацією
Підготовка та про- - " - Мінченко А.К.
ведення перегово- МЗС Удовенко Г.Й.
рів з Російською Мінфін Мітюков І.О.
Федерацією та Мінюст Головатий С.П.
Туркменистаном що- Українська Кузнєцов В.О.
до реструктуриза- державна
ції зовнішнього кредитно-
боргу України шля- інвестиційна
хом випуску дер- компанія
жавних цінних па-
перів і передачі
їх Російській та
Туркменській сто-
ронам
Проведення перего- 15 травня Міноборони Кузьмук О.І.
ворів з Російською 1997 року МЗС Удовенко Г.Й.
Федерацією щодо Мінфін Гончарук М.О.
передачі їй стра-
тегічних авіацій-
них комплексів і
заліку їх вартості
в погашення дер-
жавного боргу пе-
ред Російською Фе-
дерацією
Проведення перего- - " - Мінфін Мітюков І.О.
ворів з Російською МЗС Удовенко Г.Й.
Федерацією щодо Укрексімбанк Сорокін О.М.
заліку коштів юри- Мінюст Головатий С.П.
дичних осіб Украї-
ни, заблокованих
на рахунках Зовні-
шекономбанку ко-
лишнього СРСР, в
рахунок погашення
державного зов-
нішнього боргу Ук-
раїни перед Ро-
сійською Федераці-
єю
Проведення перего- 18 травня Мінфін Мітюков І.О.
ворів з Російською 1997 року МЗЕЗторг Осика С.Г.
Федерацією і її МЗС Удовенко Г.Й.
суб'єктами, перед
якими заборгував
федеральний бюд-
жет, щодо можли-
вості погашення
цієї заборгованос-
ті товарними пос-
тавками з України
і проведення взає-
мозаліку на між-
державному рівні
Розроблення та уз- 15 травня Мінфін Мітюков І.О.
годження конкрет- 1997 року Національне Шпек Р.В.
ного механізму агентство з
проведення заліків реконструкції
та їх міждержавно- та розвитку
го оформлення МЗЕЗторг Осика С.Г.

МЗС Удовенко Г.Й.

Мінекономіки Єхануров Ю.І.

Мінюст Головатий С.П.

Державна Россильний Л.І.

акціонерна

компанія

"Укрресурси"

Українська Кузнєцов В.О.

державна

кредитно-

інвестиційна

компанія
Проведення перего- 15 травня Мінфін Мітюков І.О.
ворів з Російською 1997 року МЗЕЗторг Осика С.Г.
Федерацією щодо Укрбудматері- Золотарьов А.І.
можливості здійс- али
нення поставок бу- Укрмонтаж- Копил О.І.
дівельних матеріа- спецбуд
лів і участі укра- МЗС Удовенко Г.Й.
їнських будівель-
ників у відбудові
Чеченської Респуб-
ліки та заліку цих
поставок і послуг
у рахунок погашен-
ня державного бор-
гу Російській Фе-
дерації
Підготовка і про- 15 червня Мінченко А.К.
ведення перегово- 1997 року МЗС Удовенко Г.Й.
рів з Туркмениста- МЗЕЗторг Осика С.Г.
ном, Іраном, Поль- Мінфін Макацарія С.М.
щею та Словаччиною Українська Кузнєцов В.О.
з метою узгодження державна
механізму прове- кредитно-
дення заліків та інвестиційна
їх міждержавного компанія
оформлення

Додаток

до постанови Кабінету Міністрів України

від 5 травня 1997 р. N 414
ЗМІНИ ТА ДОПОВНЕННЯ,

що вносяться до постанови

Кабінету Міністрів України від 17 серпня 1995 р. N 655

( 655-95-п )
У пункті 1: абзац перший після слів "договорів застави" доповнити такими
словами "або поруки чи (та) застави з третіми особами (майновими
поручителями)"; абзац другий після слів "договорів застави" доповнити словами
"або поруки"; доповнити пункт новими абзацами такого змісту: "Договори застави або поруки не укладаються, якщо: повернення іноземних кредитів, які залучаються під гарантії
Кабінету Міністрів України, передбачається здійснювати за рахунок
бюджетного фінансування; майно українських юридичних осіб згідно з чинним
законодавством не підлягає приватизації; залучення кредитів в іноземній валюті з наданням іноземним
кредиторам гарантій або інших зобов'язань Кабінету Міністрів
України щодо їх погашення здійснюється Національним банком
України."
У пункті 2: абзац перший викласти у такій редакції: "Установити, що вартість предметів застави повинна покривати,
а умови договорів поруки забезпечувати покриття суми основного
боргу та відсотків за користування іноземним кредитом, а також
відшкодування витрат на його обслуговування і страхування". абзац другий після слів "Міністерством фінансів" доповнити
словами "на підставі висновків відповідних установ, залучених для
цього зазначеними державними органами".

Перший заступник Міністра

Кабінету Міністрів України В.РЯБОКОНЬ
Кабінету Міністрів України В.РЯБОКОНЬ

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: