У К А ЗПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ не діє у зв'язку з прийняттям Закону "Про Державнупрограму приватизації" N 294/97-ВР від 03.07.97 )
Про Державну програму приватизаціїна 1997 рік
З метою створення умов для розвитку процесів приватизації у
1997 році п о с т а н о в л я ю:
1. Встановити, що в 1997 році приватизація майна, яке
перебуває в державній власності, та державного майна, що належить
Автономній Республіці Крим, здійснюється відповідно до Державної
програми приватизації на 1997 рік, що додається.
2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим розробити
протягом місяця з дня набрання чинності Державною програмою
приватизації на 1997 рік республіканську програму приватизації.
3. Цей Указ набирає чинності у порядку, встановленому пунктом
4 Розділу XV Конституції України ( 254к/96-ВР ).
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 6 травня 1997 рокудо Указу Президента України
від 6 травня 1997 року N 385/97
Державна програма приватизаціїна 1997 рік
Загальні положення
1. Державна програма приватизації на 1997 рік (далі -
Програма) визначає основні цілі, пріоритети, способи та порядок
приватизації державного і відчуження комунального майна, групи
об'єктів, що підлягають приватизації, завдання щодо обсягів
приватизації майна, що перебуває у державній власності,
та державного майна, що належить Автономній Республіці Крим,
умови, які необхідно створити для виконання Програми, та необхідні
для цього організаційні заходи.
Завдання програми
2. Головними завданнями Програми є: здійснення ринкових перетворень в економіці України; сприяння підвищенню ефективності економіки України в цілому
та чутливості підприємств до вимог ринку; завершення етапу приватизації з застосуванням приватизаційних
паперів, компенсаційних сертифікатів; підвищення інвестиційної привабливості підприємств та
створення умов у процесі приватизації для залучення інвестицій на
їх розвиток; створення умов для формування недержавних власників, які б
мали довгострокові інтереси в розвитку приватизованого об'єкта та
здійснювали ефективне управління ним; забезпечення демонополізації економіки; створення умов для розвитку ринку цінних паперів.
Пріоритети приватизації
3. Основними пріоритетами приватизації є підвищення
ефективності виробництва та мотивації до праці,
прискорення структурної перебудови і розвитку економіки України,
забезпечення прав громадян України на використання приватизаційних
паперів та компенсаційних сертифікатів на етапі завершення
сертифікатної приватизації.
4. Виходячи з цього в 1997 році в першу чергу здійснюється: а) приватизація об'єктів груп Б, В, Г шляхом продажу акцій
відкритих акціонерних товариств (далі - ВАТ), створених на базі
майна цих об'єктів з обов'язковим застосуванням приватизаційних
паперів та компенсаційних сертифікатів; б) завершення реалізації планів приватизації ( розміщення
акцій) ВАТ, продаж акцій яких розпочато до 1997 року; в) продаж пакетів акцій ВАТ, що залишились у державній
власності під час приватизації та корпоратизації, за винятком
випадків, зазначених у пункті 8 цієї Програми; г) приватизація об'єктів групи А переважно за кошти та із
застосуванням способів, що передбачають конкуренцію покупців.
Об'єкти приватизації
5. Об'єкти приватизації, в тому числі цілісні майнові
комплекси державних підприємств та їх структурних підрозділів,
передані в оренду, класифікуються за групами залежно від первісної
(балансової) вартості основних фондів у цінах на 1 квітня 1996
року з урахуванням індексації балансової вартості основних фондів,
проведеної відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від
16 травня 1996 року N 523 ( 523-96-п ) "Про проведення індексації
балансової вартості основних фондів та визначення розмірів
амортизаційних відрахувань на повне їх відновлення у 1996-1997
роках" (далі - вартість основних фондів), а у відповідних випадках
- інших ознак, а саме: група А - об'єкти, вартість основних фондів яких не перевищує
1 млн.гривень (крім об'єктів групи Г, науково-дослідних
інститутів, науково-дослідних та проектних організацій,
автотранспортних підприємств, що мають мобілізаційні резерви), у
тому числі структурні підрозділи підприємств, які не привели свій
статус у відповідність із законодавством, підприємства, що входять
до складу об'єднань, правовий статус яких раніше не був приведений
у відповідність із законодавством, структурні підрозділи (одиниці)
інших підприємств, що можуть бути виділені у самостійні
підприємства, у тому числі такі, що реалізують аналогічні або
взаємозамінні види товарів (робіт, послуг), а також окреме
індивідуально визначене майно - будівлі, споруди та нежитлові
приміщення - незалежно від його вартості; група Б - об'єкти, вартість основних фондів яких становить
від 1 млн. гривень до 170 млн. гривень, а частка вартості основних
фондів, що припадає на одного працюючого, не перевищує номінальної
вартості приватизаційного майнового сертифіката більш як у 12
разів (крім об'єктів групи Г); науково-дослідні інститути,
науково-дослідні та проектні організації, автотранспортні
підприємства, що мають мобілізаційні резерви, незалежно від
вартості основних фондів; група В - об'єкти, вартість основних фондів яких становить
від 1 млн. гривень до 170 млн. гривень, а частка вартості основних
фондів, що припадає на одного працюючого, перевищує номінальну
вартість приватизаційного майнового сертифіката більш як у 12
разів (крім об'єктів групи Г); група Г - об'єкти, вартість основних фондів яких перевищує
170 млн. гривень, а також підприємства (незалежно від вартості
основних фондів), що займають монопольне становище на ринку
відповідних товарів України і визнані такими у встановленому
порядку; об'єкти військово-промислового комплексу, що підлягають
конверсії згідно з відповідною програмою; об'єкти, приватизація
яких здійснюється із залученням іноземних інвестицій за
міжнародними договорами України; група Д - об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані
об'єкти, майно ліквідованих підприємств, підприємств-банкрутів; група Е - частки (паї, акції), що належать державі у майні
суб'єктів підприємницької діяльності із змішаною формою власності;
цінні папери, паї, інше майно, що не було враховане під час
проведення оцінки вартості майна об'єкта приватизації та не
ввійшло до його статутного фонду.
6. Оцінка вартості майна об'єктів приватизації здійснюється у
порядку, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
7. Перелік об'єктів, що не підлягають приватизації,
затверджується Верховною Радою України за поданням Кабінету
Міністрів України виключно законом. Об'єкти, на яких у технологічних процесах використовуються
отруйні, наркотичні та вибухові речовини, та аптеки, крім
підприємств, що випускають наркотичні, бактеріологічні,
біологічні, психотропні, сильнодіючі хімічні, отруйні засоби та
вибухові, сильнодіючі речовини, приватизуються на загальних
підставах.
8. Обмеження щодо приватизації майна, за винятком випадків,
зазначених у статті 5 Закону України "Про внесення змін до Закону
України "Про приватизацію майна державних підприємств" ( 3982-12),
можуть встановлюватись лише шляхом закріплення у державній
власності пакета акцій ВАТ, створених на базі майна державних
підприємств, які мають особливе значення для економіки України, за
переліком, що затверджується Кабінетом Міністрів України. Рішення про закріплення пакета акцій у розмірі 51 або 26
відсотків статутного фонду зазначених ВАТ на строк до двох років
приймаються Кабінетом Міністрів України по кожному об'єкту окремо. Після закінчення строку закріплення пакета акцій у державній
власності Кабінет Міністрів України може прийняти рішення про його
продовження. Кабінет Міністрів України має право прийняти рішення про
достроковий продаж зазначеного пакета акцій.
9. Державні органи приватизації протягом двох місяців після
затвердження цієї Програми переглядають плани приватизації
(розміщення акцій) ВАТ з метою приведення їх у відповідність з
пунктом 8 Програми.
Способи та порядок приватизації різних групоб'єктів
10. Приватизація майна в агропромисловому комплексі
здійснюється у порядку, встановленому Законом України "Про
особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі"
(290/96-ВР ), із збереженням завдань щодо обсягів приватизації,
визначених цією Програмою. Положення Програми, за винятком пунктів 5, 15-17, 71-74, не
поширюються на приватизацію майна, що здійснюється з урахуванням
особливостей, визначених Законом України "Про особливості
приватизації майна в агропромисловому комплексі".
Приватизація об'єктів групи А
11. Продаж об'єктів групи А здійснюється відповідно до Закону
України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про
приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)"
( 189/96-ВР ).
12. Покупець, який став власником об'єкта приватизації групи
А і не скористався на момент приватизації об'єкта правом викупу
будівлі (споруди, приміщення) у межах займаної цим об'єктом площі,
має право викупити відповідну будівлю (споруду, приміщення), якщо
на це немає прямої заборони відповідно Фонду державного майна
України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим чи місцевої
ради відповідного рівня. Не можуть бути об'єктами малої приватизації будівлі (споруди,
приміщення) або їх окремі частини, які становлять національну,
культурну та історичну цінність і перебувають під охороною
держави. За наявності заборони на приватизацію будівлі (споруди,
приміщення), в якій розташований об'єкт приватизації, або у разі
відмови покупця від приватизації будівлі (споруди, приміщення), в
якій розташований об'єкт, що приватизується шляхом викупу,
зазначені будівлі (споруди, приміщення) передаються у
встановленому порядку власникам приватизованих об'єктів в оренду
на строк не менше 10 років.
Приватизація об'єктів груп Б,В,Г
13. В 1997 році приватизація об'єктів груп Б, В, та Г
здійснюється шляхом продажу акцій ВАТ, створених на базі цих
об'єктів, із збереженням передбачених законодавством про
приватизацію пільг їх працівникам та з додержанням таких квот
застосування приватизаційних паперів та компенсаційних
сертифікатів: від 80 до 100 відсотків акцій ВАТ, створених на базі об'єктів
групи Б; від 50 до 75 відсотків акцій ВАТ, створених на базі об'єктів
групи В; від 5 до 40 відсотків акцій ВАТ, створених на базі об'єктів
групи Г. В окремих випадках у разі неможливості додержання
встановлених квот застосування приватизаційних паперів та
компенсаційних сертифікатів під час приватизації об'єктів груп Б,
В та Г ці квоти можуть бути змінені за рішенням колегії Фонду
державного майна України. Продаж акцій за кошти здійснюється виключно після
пільгового продажу акцій та пропозиції акцій на сертифікатні
аукціони за приватизаційні папери та компенсаційні сертифікати в
межах квот, встановлених цієї Програмою.
14. Продаж акцій ВАТ, створених у процесі приватизації та
корпоратизації, здійснюють державні органи приватизації шляхом: пільгового продажу акцій працівникам підприємств, майно яких
приватизується, а також колишнім працівникам цих підприємств, які
вийшли на пенсію, звільнені на підставі пункту 1 статті 40 Кодексу
законів про працю України ( 322-08 ) і не працюють з моменту
звільнення на інших підприємствах, особам, які мають право
відповідно до законодавства повернутися на попереднє місце роботи
на цьому підприємстві, інвалідам, звільненим у зв'язку з каліцтвом
або професійним захворюванням, та працівникам, звільненим у
зв'язку із станом здоров'я, а також працівникам
соціально-культурних та оздоровчо-лікувальних закладів, що
приватизуються у складі підприємств, на балансі яких вони
перебувають; продажу громадянам України та посередникам за приватизаційні
папери та компенсаційні сертифікати через національну мережу
центрів сертифікатних аукціонів у порядку, встановленому Кабінетом
Міністрів України; продажу на спеціалізованому аукціоні за кошти через
національну мережу центрів сертифікатних аукціонів у порядку, що
встановлюється Фондом державного майна України; продажу через систему біржової торгівлі, що здійснюється
згідно з правилами проведення біржових операцій та в порядку, що
встановлюється Фондом державного майна України; продажу пакетів акцій за конкурсом у порядку, що
встановлюється Фондом державного майна України.
15. Встановити, що особи, які відповідно до чинного
законодавства з питань приватизації мають право на придбання акцій
ВАТ на пільгових умовах, можуть здійснювати розрахунки
приватизаційними паперами, компенсаційними сертифікатами, а також
власними і позиченими коштами на суму, що не перевищує 150
відсотків номінальної вартості приватизаційного майнового
сертифіката. При цьому оплата акцій здійснюється у повному обсязі
без розстрочки платежу протягом 10 днів після затвердження органом
приватизації протоколу пільгового продажу. Право власності на
акції, що придбаваються у процесі пільгового продажу, виникає у
покупця після їх оплати. Неоплачені у встановлений строк акції
підлягають продажу в порядку, що встановлюється Фондом державного
майна України.
16. Керівники, їх заступники, головні спеціалісти, керівники
структурних підрозділів державних підприємств, що перетворюються у
ВАТ у процесі приватизації ( в тому числі корпоратизованих
підприємств) за умови додержання відповідно до чинного
законодавства строків приватизації та корпоратизації, мають право
на додаткове придбання за кошти акцій товариства за їх номінальною
вартістю на загальну суму до 5 відсотків статутного фонду ВАТ з
відстрочкою оплати на один рік після придбання акцій
працівниками підприємства. Відстрочка оплати надається за умови
внесення не менше 30 відсотків вартості придбаних акцій не пізніше
10 днів після затвердження органом приватизації протоколу
пільгового продажу. На суму відстрочених платежів нараховуються
проценти за обліковою ставкою Національного банку України.
працівниками підприємства. Відстрочка оплати надається за умови
внесення не менше 30 відсотків вартості придбаних акцій не пізніше
10 днів після затвердження органом приватизації протоколу
пільгового продажу. На суму відстрочених платежів нараховуються
проценти за обліковою ставкою Національного банку України.
17. Особи, зазначені у пункті 16, протягом 1997 року в разі
додержання визначених планом приватизації (розміщення акцій) ВАТ
строків пільгового продажу акцій мають право після закінчення
пільгового продажу та продажу акцій відповідного ВАТ на
сертифікатному аукціоні за приватизаційні майнові сертифікати на
додаткове придбання акцій за компенсаційні сертифікати за
номінальною вартістю акцій на загальну суму до 5 відсотків
статутного фонду ВАТ у порядку, що визначається Фондом державного
майна України. При цьому відстрочка платежу не надається.
Приватизація об'єктів групи Д
18. Об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані
об'єкти приватизуються шляхом: продажу на аукціоні, за конкурсом - за наявності двох і
більше покупців; продажу за наявності одного покупця - безпосередньо цьому
покупцеві з забезпеченням ним умов, за яких продається об'єкт; внесення до статутного фонду господарського товариства як
державної частки з наступною її приватизацією в порядку,
встановленому законодавством України.
19. Обов'язковою умовою продажу об'єкта незавершеного
будівництва та законсервованого об'єкта, щодо якого державним
органом приватизації було прийнято рішення про збереження його
первісного призначення, є завершення будівництва відповідного
об'єкта зі збереженням його первісного призначення.
20. Земельні ділянки, відведені у встановленому порядку для
будівництва, за ініціативою покупця приватизуються разом з
об'єктами незавершеного будівництва, законсервованими об'єктами.
Земельні ділянки, що не підлягають приватизації відповідно до
статті 4 Земельного кодексу України ( 561-12 ), надаються в оренду
на строк до 50 років з правом першочергового їх придбання
орендарем у разі зняття заборони на передачу зазначених ділянок у
недержавну власність. Іноземним юридичним та фізичним особам, особам без
громадянства, спільним підприємствам, міжнародним об'єднанням і
організаціям за участю іноземних юридичних та фізичних осіб,
підприємствам, що повністю належать іноземним інвесторам, а також
іноземним державам, міжнародним організаціям, іноземним юридичним
особам земельні ділянки надаються тільки у довгострокову оренду.
21. У разі відсутності заяв на приватизацію об'єкта
незавершеного будівництва, законсервованого об'єкта протягом 30
календарних днів від дня опублікування переліку об'єктів, що
пропонуються для продажу, державний орган приватизації приймає
рішення про повторний продаж його на аукціоні, за конкурсом. У
разі повторного проведення аукціону, конкурсу державним органом
приватизації може бути прийнято рішення про зміну умов продажу,
включаючи зменшення початкової ціни, але не більш як на 50
відсотків.
22. Громадянам та юридичним особам України, які відповідно
до чинного законодавства України є покупцями об'єктів
незавершеного будівництва, законсервованих об'єктів, після сплати
ними 50 відсотків вартості цих об'єктів надається розстрочка
платежу на строк до 5 років. На суму відстроченого платежу
нараховуються відсотки за обліковою ставкою Національного банку
України.
23. У разі відсутності заяв на приватизацію об'єкта
незавершеного будівництва, законсервованого об'єкта протягом 30
календарних днів від дня опублікування переліку об'єктів, що
пропонуються для повторного продажу на аукціоні, за конкурсом,
такий об'єкт може передаватись за рішенням державних органів
приватизації з метою завершення будівництва як державна частка до
статутного фонду господарського товариства з наступною її
приватизацією у порядку, встановленому законодавством. При цьому переважне право на приватизацію майна надається
співзасновникам господарського товариства, до статутного фонду
якого було передано цей об'єкт. У разі їх відмови від
приватизації цього майна воно приватизується у встановленому
порядку.
24. Вартість об'єкта незавершеного будівництва,
законсервованого об'єкта для продажу на аукціоні, за конкурсом,
для передачі до статутного фонду господарського товариства
визначається на підставі даних балансу без урахування індексу
інфляції. Вартість об'єкта незавершеного будівництва, законсервованого
об'єкта для продажу одному покупцеві визначається виходячи з його
відновної вартості з урахуванням перспективності об`єкта та
індексу інфляції. Вартість земельної ділянки визначається Державним комітетом
України по земельних ресурсах або його органами на місцях на
підставі експертної оцінки.
25. У разі фінансування будівництва об'єкта незавершеного
будівництва, законсервованого об'єкта за рахунок власних коштів
державного підприємства йому перераховується з відповідного
позабюджетного фонду приватизації 100 відсотків коштів, одержаних
від приватизації цього об'єкта, з урахуванням коштів, витрачених
на проведення приватизації.
26. Якщо об'єкт незавершеного будівництва, законсервований
об'єкт фінансувався за рахунок коштів централізованих
капіталовкладень, то підприємству перераховуються 30 відсотків
коштів, одержаних від приватизації цього об'єкта.
27. Якщо об'єкт незавершеного будівництва, законсервований
об'єкт фінансувався за рахунок власних коштів державного
підприємства та коштів централізованих капіталовкладень, то
підприємству перераховуються кошти з відповідного позабюджетного
фонду приватизації пропорційно його вкладу у будівництво, а також
30 відсотків суми, що відповідає централізованим
капіталовкладенням. Зазначені кошти використовуються державними
підприємствами виключно на поповнення нормованих обігових коштів,
технічне переозброєння виробництва, освоєння нових технологій та
здійснення природоохоронних заходів.
28. Кошти, одержані від продажу об'єктів незавершеного
будівництва, законсервованих об'єктів, що споруджувалися
відповідно до програми ліквідації наслідків аварії на
Чорнобильській АЕС, за вирахуванням витрат на проведення
приватизації, спрямовуються у встановленому порядку до Фонду для
здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської
катастрофи та соціального захисту населення для фінансування робіт
на пускових будовах згідно із зазначеною програмою.
29. Кошти, одержані від продажу земельних ділянок,
зараховуються до відповідних бюджетів місцевих рад, на території
яких розташовані приватизовані земельні ділянки, та
використовуються в порядку, передбаченому законодавством.
30. Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, місцеві державні адміністрації щокварталу
складають переліки об'єктів незавершеного будівництва,
законсервованих об'єктів, що підлягають приватизації, та передають
їх відповідним державним органам приватизації для прийняття
рішення щодо приватизації.
Приватизація об'єктів групи Е
31. Частки (паї, акції), що належать державі у майні
міжгосподарських підприємств та створених на їх базі господарських
товариств, приватизуються в порядку, що визначається Фондом
державного майна України.
32. Державні органи приватизації: протягом трьох місяців з дня набрання чинності цією Програмою
визначають розмір часток (паїв, акцій), що належать державі у
майні міжгосподарських підприємств; протягом п'яти місяців з дня набрання чинності цією Програмою
погоджують з недержавними засновниками міжгосподарських
підприємств рішення про приватизацію зазначених часток (паїв).
33. У разі відсутності згоди недержавних засновників
(учасників) підприємств із змішаною формою власності на
перетворення такого підприємства у ВАТ державна частка (пай) у
цьому підприємстві приватизується шляхом продажу її на аукціоні,
за конкурсом у порядку, встановленому законодавством України.
34. Приватизація часток (паїв, акцій), що належать державі у
майні підприємств з іноземними інвестиціями, здійснюється
відповідно до установчих документів цих підприємств та в порядку,
що визначається Фондом державного майна України.
35. Цінні папери, що були вилучені під час проведення оцінки
вартості майна об'єкта приватизації та передані державним органом
приватизації в управління Міністерству фінансів України,
продаються на фондовій біржі в порядку, що визначається Фондом
державного майна України та Міністерством фінансів України.
36. Не заборонені до приватизації цінні папери, паї та інше
майно, що не ввійшло до статутних фондів або не було враховано при
оцінці вартості такого об'єкта, приватизуються шляхом продажу
через систему біржової торгівлі, на аукціоні, за конкурсом у
порядку, встановленому законодавством України.
37. Продаж цінних паперів, паїв, іншого майна, що є державною
власністю і входить до складу майна господарюючих суб'єктів із
змішаною формою власності, розташованих за кордоном, здійснюється
за погодженням з Кабінетом Міністрів України відповідно до
установчих документів цих суб'єктів та у порядку, що визначається
Фондом державного майна України.
38. Частки (паї, акції), інше майно, що є державною власністю
та перебуває на балансі недержавних підприємств та організацій,
визначаються у порядку, що встановлюється Фондом державного майна
України, і приватизуються шляхом продажу через систему біржової
торгівлі, на аукціоні, за конкурсом у порядку, встановленому
законодавством України.
39. Частки майна підприємств із змішаною формою власності, що
перебувають у державній власності, які за вартістю прирівнюються
до об'єктів групи А, до 30 листопада 1997 року приватизуються
шляхом викупу зазначеної частки співзасновниками цього
підприємства з урахуванням установчих документів цих підприємств.
При цьому вартість державної частки визначається експертним
шляхом. З 1 грудня 1997 року або в разі відмови співзасновників від
приватизації державної частки вона приватизується на конкурентних
засадах.
Особливості приватизації окремих груп об'єктів
40. За погодженням з Кабінетом Міністрів України здійснюється
приватизація об'єктів групи Г.
41. Оцінка вартості майна науково-дослідних інститутів,
науково-дослідних та проектних організацій здійснюється з
урахуванням нематеріальних активів, вартість яких визначається
експертним шляхом, в порядку, що встановлюється Кабінетом
Міністрів України.
42. Приватизація об'єктів, розташованих у зоні гарантованого
добровільного відселення з території, що зазнала радіоактивного
забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, здійснюється з
урахуванням вимог Закону України "Про правовий режим території, що
зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської
катастрофи" ( 791а-12 ). Оцінка вартості майна таких об'єктів
здійснюється за даними балансу без урахування потенційної
прибутковості та без експертної оцінки.
43. Працівники об'єктів, зазначених у пункті 42 Програми, та
прирівняні до них особи мають право на придбання будь-якого пакета
акцій (будь-якої частки майна - для об'єктів групи А) цього
об'єкта за номінальною вартістю.
44. Об'єкти, розташовані у зоні безумовного (обов'язкового)
відселення, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок
Чорнобильської катастрофи, приватизації не підлягають.
45. Приватизація орендованого державного майна здійснюється
відповідно до Закону України "Про внесення змін до Закону України
"Про приватизацію майна державних підприємств" ( 3982-12 ) з
урахуванням вимог цієї Програми.
Участь депортованих осіб у приватизації
46. Держава забезпечує рівноправну участь у приватизації
депортованих осіб. Порядок участі в процесі приватизації
депортованих осіб, що повертаються в Україну, встановлюється
Кабінетом Міністрів України.
Умови участі іноземних інвесторів у приватизаціїта заходи щодо залучення інвесторів у ході приватизації
47. Всім інвесторам надаються рівні умови участі у процесі
приватизації з урахуванням особливостей, встановлених
законодавчими актами України.
48. Іноземні інвестори здійснюють розрахунки за придбані
об'єкти приватизації у валюті України - гривні з відкритих в
банках іменних рахунків в порядку, що визначається Фондом
державного майна України та Національним банком України.
49. Іноземний інвестор має право здійснювати розрахунки за
придбані об'єкти приватизації компенсаційними сертифікатами, якщо
продаж за компенсаційні сертифікати передбачено планами
приватизації (розміщення акцій) відповідних ВАТ.
50. З метою залучення інвесторів у процесі приватизації
державні органи приватизації: після пільгового розміщення акцій ВАТ пропонують для продажу
на конкурсах та аукціонах пакети акцій у розмірі більш як 25
відсотків статутного фонду ВАТ. У разі коли після розміщення на
пільгових умовах акцій ВАТ залишилась менша кількість акцій,
пропонують до продажу пакети акцій з кількістю акцій, що
залишилась, з обов'язковим додержанням вимог пункту 13 цієї
Програми; в разі відмови трудових колективів підприємств, що
приватизуються, від приватизації об'єктів соціально-побутового
призначення, що перебувають на балансі цих підприємств, здійснюють
заходи щодо передачі таких об'єктів місцевим радам або
приватизації їх відповідно до чинного законодавства України; передбачають у планах розміщення акцій ВАТ, за умови
виконання пільгового продажу акцій та дотримання квот
обов'язкового застосування приватизаційних паперів та
компенсаційних сертифікатів у процесі приватизації, продаж
контрольних пакетів акцій ВАТ на конкурсах за кошти з наступним
спрямуванням частини коштів, отриманих від приватизації цього
об'єкта, на кредитування його технічного переозброєння; здійснюють заходи щодо реструктуризації і погашення боргів
підприємств, що приватизуються; можуть залучати в процесі приватизації об'єктів груп В та Г
на конкурентних засадах юридичних осіб (радників) у порядку,
встановленому Фондом державного майна України; забезпечують своєчасне інформування населення, інших
інвесторів про хід приватизації та умови участі у процесі
приватизації.
51. Міністерство фінансів України до 1 липня 1997 року
розробляє та подає Кабінету Міністрів України пропозиції щодо
вдосконалення системи бухгалтерського обліку в Україні з метою
приведення її у відповідність з міжнародними стандартами.
Дотримання вимог антимонопольногозаконодавства у процесі приватизації
52. З метою створення конкурентного середовища та запобігання
монополізації товарних ринків у процесі приватизації, за наявності
економічних, технологічних та інших умов, приватизація майна
підприємств повинна здійснюватись одночасно з їх реструктуризацією
з урахуванням вимог антимонопольного законодавства, в тому числі
шляхом поділу, якщо: підприємство займає монопольне становище на
загальнодержавному або регіональному ринку; до складу підприємства входять структурні підрозділи, які не
мають тісного технологічного зв'язку з основним виробництвом і
можуть бути виділені у самостійні підприємства.
53. Приватизація підприємств, що займають монопольне
становище на регіональному чи загальнодержавному товарному ринку,
здійснюється за погодженням з відповідними органами
Антимонопольного комітету України у порядку, визначеному Фондом
державного майна України та Антимонопольним комітетом України.
54. Перелік підприємств, що займають монопольне становище на
регіональному товарному ринку, складають Антимонопольний комітет
України, його територіальні відділення.
55. Контроль за додержанням антимонопольного законодавства у
процесі приватизації здійснюється Антимонопольним комітетом
України відповідно до чинного законодавства України.
56. Вимоги щодо додержання антимонопольного законодавства
можуть зазначатися в умовах проведення конкурсів, аукціонів.
Захист прав акціонерів у процесі приватизації
57. Всі прості іменні акції відповідного ВАТ є рівнозначними
за обсягом прав акціонерів і розміром дивідендів, що виплачуються
за ними.
58. Право голосу за акціями може бути передано акціонером
іншій фізичній або юридичній особі виключно за довіреністю,
виданою з додержанням вимог чинного законодавства.
59. До реалізації плану приватизації (розміщення акцій) та
внесення до реєстру акціонерів відповідної інформації ВАТ і
державним органам приватизації забороняється: відчужувати майно, включене до статутного фонду ВАТ, якщо
вартість його перевищує 10 відсотків вартості активів ВАТ. При
цьому відчуження майна повинно здійснюватися за ціною, не нижчою
за оціночну вартість, за якою це майно було внесено до статутного
фонду ВАТ; приймати рішення про здійснення додаткового випуску акцій
ВАТ; змінювати номінальну вартість та кількість акцій ВАТ (крім
випадків дроблення акцій за підсумками аукціону); відмовляти в реєстрації особам для участі в загальних зборах
акціонерів, якщо вони мають документи, що засвідчують їх права
акціонерів, а саме: акції, сертифікати, виписку з реєстру
акціонерів, довіреність, витяг з протоколу сертифікатного
аукціону, а також встановлювати будь-які обмеження щодо їх участі
у зборах; відмовляти в перереєстрації акцій на ім'я нового власника
акцій за наявності передбачених законодавством документів, що
підтверджують перехід права власності на акції до нового власника.
60. Забороняється встановлення у статуті товариства
мінімальної кількості акцій, яка надає право голосу на загальних
зборах, до закінчення продажу акцій.
61. Рішення про участь ВАТ у холдингових компаніях,
об'єднаннях підприємств та фінансово-промислових групах, поділ ВАТ
на окремі юридичні особи та про його внески до статутних фондів
інших господарюючих суб'єктів приймається більшістю у 3/4
голосів акціонерів, які беруть участь у зборах.
62. Забороняється встановлення непередбачених законодавством
обмежень щодо відчуження акціонером ВАТ акцій, придбаних ним у
процесі приватизації.
Контроль за здійсненням приватизації тавідповідальність за виконання програми
63. Контроль за виконанням цієї Програми здійснюють: а) Верховна Рада України - шляхом заслуховування на своїх
засіданнях та на засіданнях комітетів та комісій Верховної Ради
України звітів Фонду державного майна України, центральних та
місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної
Республіки Крим; б) Кабінет Міністрів України - шляхом періодичного
заслуховування на своїх засіданнях звітів центральних та місцевих
органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки
Крим з питань приватизації; в) Фонд державного майна України - шляхом поточного контролю
за додержанням суб'єктами приватизації вимог законодавства з
питань приватизації; заслуховування звітів керівників регіональних
відділень Фонду державного майна України, національної мережі
центрів сертифікатних аукціонів про хід приватизації.
64. Рішення, що приймаються Фондом державного майна України в
межах його компетенції на виконання Програми, є обов'язковими для
виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади.
65. Персональна відповідальність за виконання завдань
Програми покладається: щодо приватизації майна, що перебуває у державній власності, -
на Голову Фонду державного майна України; щодо приватизації державного майна, що належить Автономній
Республіці Крим, - на Голову Ради міністрів Автономної Республіки
Крим.
Інформаційне забезпечення процесу приватизації
66. Фонд державного майна України разом з Міністерством
інформації України, Державним комітетом телебачення і
радіомовлення України, Державним інформаційним агентством України,
Міністерством зв'язку України, Державним спеціалізованим
комерційним ощадним банком України здійснюють заходи для
інформаційного забезпечення населення щодо прав участі громадян
України у приватизації. Фонд державного майна України, його регіональні відділення та
представництва забезпечують систематичне інформування населення
України через засоби масової інформації про хід приватизації.
67. Фонд державного майна України, його регіональні
відділення та представництва публікують інформацію щодо: переліків об'єктів, щодо яких прийнято рішення про
приватизацію, умови їх продажу; терміну, протягом якого приймаються до розгляду плани
приватизації та заяви на право продажу об'єктів приватизації; рішення про затвердження планів приватизації та укладення
угод з юридичними особами або спеціалістами на розробку проектів
планів приватизації та продажу об'єктів приватизації, а також
підстави, на основі яких були прийняті ці рішення; результатів виконання планів приватизації, які підлягають
опублікуванню у спеціальних бюлетенях Фонду державного майна
України та його регіональних відділень, які розповсюджуються за
передплатою і в роздрібній торгівлі, місцевій пресі. Інформація про результати приватизації об'єкта (інформація
про переможців конкурсу, аукціону, ціну, за яку придбано об'єкт
приватизації, дані про розподіл акцій (часток, паїв) між новими
власниками (окремо по кожній юридичній особі) підлягає
опублікуванню у місцевій пресі за місцем розташування відповідного
об'єкта.
68. Інформація про строки та умови проведення аукціону,
конкурсу, випуску акцій у вільний продаж повинна бути опублікована
в інформаційних бюлетенях органів приватизації, центральній та
місцевій пресі не пізніш як за 30 календарних днів до дати
проведення аукціону, конкурсу, випуску акцій у вільний продаж.
69. Типовий, обов'язковий для публікації в бюлетені перелік
відомостей для різних видів підприємств, порядок їх подання, форма
публікації визначаються Фондом державного майна України.
70. Голова Фонду державного майна України, керівники
регіональних відділень та представництв Фонду несуть персональну
відповідальність за своєчасність та повноту інформації щодо
об'єктів, які приватизуються.
Завдання щодо обсягів приватизації
71. Завдання щодо обсягів приватизації майна, яке перебуває в
державній власності, та державного майна, що належить Автономній
Республіці Крим, на 1997 рік:
—————————————————————————————————————————————————————————————————— Група об'єктів | Кількість | Кількість | Кількість | Кількість | об'єктів | об'єктів | об'єктів | об'єктів | групи А | груп Б,В,Г| групи Д | групи Е —————————————————————————————————————————————————————————————————— Кількість 3403 1440 387 220
об'єктів
приватизації
72. Обсяги приватизації об'єктів по групах:
—————————————————————————————————————————————————————————————————— Регіон | Група А | Групи Б, В та Г —————————————+————————————————————————————+——————————————————————— |Загальна | з них АПК | Загальна | з них АПК |кількість | | кількість | |об'єктів | | об'єктів | —————————————+————————————+———————————————+———————————+——————————— 1 | 2 | 3 | 4 | 5 —————————————————————————————————————————————————————————————————— Автономна
Республіка
Крим 324 95 74 25
Області:
Вінницька 115 32 62 48
Волинська 101 79 19 15
Дніпропет-
ровська 458 4 105 56
Донецька 92 17 74 28
Житомирська 76 0 36 25
Закарпатська 29 12 23 15
Запорізька 43 19 70 36
Івано-Фран-
ківська 79 27 19 8
Київська 9 9 102 84
Кіровоградська 63 9 47 22
Луганська 186 8 111 58
Львівська 209 46 40 14
Миколаївська 36 5 55 46
Одеська 195 6 42 24
Полтавська 112 6 44 35
Рівненська 64 51 22 17
Сумська 66 5 29 27
Тернопільська 158 0 63 60
Харківська 131 5 136 97
Херсонська 21 13 49 39
Хмельницька 24 5 53 37
Черкаська 44 18 43 28
Чернівецька 268 21 25 19
Чернігівська 61 5 28 20
м.Київ 435 9 60 7
м.Севастополь 4 2 9 2
Всього: 3403 508 1440 892
—————————————————————————————————————————————————————————————————— | Регіон | Група Д | Група Е | |——————————————————————————————————————+————————————+————————————| | 1 | 2 | 3 | —————————————————————————————————————————————————————————————————— Автономна Республіка Крим 17 35Області:
Вінницька 15 7
Волинська 9 12
Дніпропетровська 20 0
Донецька 40 11
Житомирська 20 5
Закарпатська 5 1
Запорізька 13 19
Івано-Франківська 9 5
Київська 7 5
Кіровоградська 12 13
Луганська 9 5
Львівська 14 13
Миколаївська 12 6
Одеська 24 9
Полтавська 7 9
Рівненська 13 14
Сумська 8 4
Тернопільська 8 6
Харківська 34 0
Херсонська 11 0
Хмельницька 10 0
Черкаська 19 0
Чернівецька 16 2
Чернігівська 11 3
м.Київ 14 27
м.Севастополь 10 9
Всього: 387 220
73. Кабінету Міністрів України, Раді міністрів Автономної
Республіки Крим забезпечити виконання завдань щодо обсягів
приватизації майна об'єктів груп Б, В та Г:
—————————————————————————————————————————————————————————————————— | | Кількість об'єктів | |——————————————————————————————————————————+—————————————————————| | 1 | 2 | —————————————————————————————————————————————————————————————————— Міненерго України 27
Мінвуглепром України 58
Мінмашпром України 116
Мінпром України 44
Мінкультури України 1
МОЗ України 1
Мінтранс України 148
Мінсільгосппрод України 780
Мінекономіки України 2
Міносвіти України 1
Мінінформації України 2
Держкоммедбіопром 4
Держнафтогазпром 12
Держводгосп України 8
Держхарчопром 24
Держсадвинпром 4
Державний комітет по використанню ядерної
енергії 7
Укртрансбуд 2
Укрмонтажспецбуд 3
Укрбудматеріали 11
Укрбуд 2
Украгропромбуд 14
Укрресурси 7
Інші 162
Всього: 1440
Завдання щодо обсягів приватизації об'єктівдержавної власності на 1998-1999 роки (прогноз)
74. Виходячи з пріоритетів приватизації, завдання щодо
обсягів приватизації майна об'єктів груп Б, В та Г на 1998-1999
роки орієнтовно становитимуть:
—————————————————————————————————————————————————————————————————— | | Кількість об'єктів | —————————————————————————————————————————————————————————————————— Мінтранс 316
Мінсільгосп 53
Мінмашпром 45
Національна телекомпанія України 39
Держхарчопром 27
Держводгосп 23
Мінвуглепром 23
інші 34
Всього 560
75. В 1998-1999 роках, у разі прийняття Верховною Радою
України рішення про зняття заборони щодо приватизації відповідних
об'єктів, що мають загальнодержавне значення, будуть пропонуватись
до приватизації такі окремі майнові комплекси підприємств:
—————————————————————————————————————————————————————————————————— | Майнові комплекси підприємств | Кількість об'єктів | —————————————————————————————————————————————————————————————————— Майнові комплекси підприємств авіаційної 23
промисловості
Майнові комплекси підприємств, які 14
здійснюють виробництво основної залізнич-
ної техніки (електровози, тепловози,
дизель-поїзди, вагони)
Майнові комплекси підприємств, що 84
виготовляють вина та лікеро-горілчані
вироби
Підприємства Збройних Сил України, 21
приватизація яких здійснюється із збере-
женням у державній власності 51 відсотка
акцій
Всього 152
Разом 702
76. На початку 1998 року державні органи приватизації будуть
пропонувати для продажу за кошти пакети акцій ВАТ, створених на
базі майна об'єктів груп Б, В та Г, що не були реалізовані згідно
з планами приватизації (розміщення акцій) за приватизаційні папери
та компенсаційні сертифікати.
77. Після закінчення строку збереження у державній власності
відповідно до пункту 8 цієї Програми пакетів акцій ВАТ, створених
на базі особливо важливих для економіки України підприємств, вони
підлягають продажу з наданням переваг інвесторам, які придбали
акції відповідного ВАТ та виконали в повному обсязі свої
зобов'язання згідно з договорами купівлі-продажу.
Нормативи розподілу коштів, одержанихвід приватизації майна державних підприємств
78. 40 відсотків коштів позабюджетного Державного фонду
приватизації та позабюджетного фонду приватизації Автономної
Республіки Крим, одержаних у 1997 році від приватизації,
спрямовуються на кредитування технічного переозброєння
приватизованих підприємств, розвиток підприємництва та створення
нових робочих місць, 40 відсотків - до Державного бюджету України;
20 відсотків - на відшкодування витрат, пов'язаних з
приватизацією.
79. Розрахунок витрат, пов'язаних з приватизацією:(відсотки)
проведення інформаційно-пропагандистської 11,7
діяльності по висвітленню приватизаційних проце-
сів в Україні у засобах масової інформації
оплата послуг осіб та організацій, 18,0 залучених до роботи, пов'язаної з
приватизацією, та розробка нормативної
бази регулювання фондового ринку, в тому
числі послуг юридичних осіб (радників)
оплата господарських витрат та 18,83 господарсько-договірних робіт
придбання обчислювальної техніки, засобів 11,2 зв'язку, оргтехніки, транспорту, обладнання та
інвентарю
діяльності по висвітленню приватизаційних проце-
сів в Україні у засобах масової інформації
оплата послуг осіб та організацій, 18,0 залучених до роботи, пов'язаної з
приватизацією, та розробка нормативної
бази регулювання фондового ринку, в тому
числі послуг юридичних осіб (радників)
оплата господарських витрат та 18,83 господарсько-договірних робіт
придбання обчислювальної техніки, засобів 11,2 зв'язку, оргтехніки, транспорту, обладнання та
інвентарю
матеріальне заохочення працівників держав- 5,8
них органів приватизації
них органів приватизації
компенсація грошових коштів членам трудових 2,9
колективів, підприємств, майно яких приватизова-
не, що не стали переможцями аукціону або конкур-
су в процесі його приватизації
колективів, підприємств, майно яких приватизова-
не, що не стали переможцями аукціону або конкур-
су в процесі його приватизації
фінансування витрат, пов'язаних із 0,4
врегулюванням майнових відносин з іноземними
державами
забезпечення міжнародної діяльності та 0,07 підтримання стосунків з міністерствами, відомс-
твами та установами іноземних держав у справах
приватизації
врегулюванням майнових відносин з іноземними
державами
забезпечення міжнародної діяльності та 0,07 підтримання стосунків з міністерствами, відомс-
твами та установами іноземних держав у справах
приватизації
витрати на проведення приватизації об'єктів 2,1
незавершеного будівництва
незавершеного будівництва
видання державного інформаційного бюлетеня, 2,9
щотижневика з питань приватизації, інвестиційної
газети та журналу "Приватизація"
забезпечення кадрами та їх підготовка 3,1
щотижневика з питань приватизації, інвестиційної
газети та журналу "Приватизація"
забезпечення кадрами та їх підготовка 3,1
створення і функціонування єдиної 7,3
комп'ютерної мережі державних органів
приватизації
утримання національної мережі центрів 15,7 сертифікатних аукціонів
Всього 100
Глава Адміністрації
Президента України Є.КУШНАРЬОВ
комп'ютерної мережі державних органів
приватизації
утримання національної мережі центрів 15,7 сертифікатних аукціонів
Всього 100
Глава Адміністрації
Президента України Є.КУШНАРЬОВ
Джерело:Офіційний портал ВРУ