open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 49 від 01.03.95 Зареєстровано в Міністерстві

м.Київ юстиції України

10 квітня 1995 р.

за N 99/635
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства

освіти і науки

N 45 ( z0109-03 ) від 31.01.2003 )
Про затвердження Положення про приймальну

комісію вищого навчального закладу України

На виконання Закону України "Про освіту" ( 1060-12 )
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Положення про приймальну комісію вищого
навчального закладу України (додається). 2. Головному управлінню вищої освіти після державної
реєстрації в Міністерстві юстиції України направити вказане
Положення вищим навчальним закладам України і органам управління
освітою на місцях. 3. Ректорам (директорам) вищих навчальних закладів України
ознайомити з Положенням про приймальну комісію вищого навчального
закладу членів приймальної комісії та її підрозділів для
керівництва в роботі. 4. Вважати такими, що втратили чинність, накази Міністерства
вищої освіти України від 28.02.92 р. N 39 і від 26.03.92 р. N 60.
Міністр М.Згуровський
Затверджено

наказом Міністерства освіти

України від 01.03.95 р. N 49
Положення

про приймальну комісію вищого навчального

закладу України
I. Загальні положення
1. Для організації і проведення прийому студентів до вищого
навчального закладу створюється приймальна комісія, головним
завданням якої є формування контингенту студентів усіх форм
навчання із числа найбільш підготовленої і здібної молоді. 2. Приймальна комісія в своїй роботі керується чинним
законодавством України, Умовами прийому до вищих навчальних
закладів України, Правилами прийому до вищого навчального закладу
та іншими відомчими нормативними актами. 3. Склад приймальної комісії вищого навчального закладу
затверджується наказом його ректора (директора), який є головою
комісії. 4. До складу приймальної комісії входять: проректор
(заступник директора) з навчальної роботи - заступник голови,
відповідальний секретар та його заступники, декани (заступники
деканів) факультетів, завідуючі відділеннями, голови циклових
(предметних) комісій, а також можуть входити провідні професори та
доценти (кількість не обмежується). 5. До складу приймальної комісії можуть бути включені
представники виконавчих комітетів місцевих Рад народних депутатів,
підприємств, установ і організацій, для яких ведеться підготовка
спеціалістів. 6. Відповідальний секретар та його заступники призначаються
із числа провідних викладачів вищого навчального закладу. 7. Для виконання робіт пов'язаних з вирішенням завданнь по
відбору і зарахуванню вступників до вищого навчального закладу,
приймальна комісія (наказом її голови) створює структурні,
функціональні підрозділи (відбіркові, екзаменаційні, апеляційні
комісії та комісії по співбесіді) з числа найбільш досвідчених,
кваліфікованих і сумлінних викладачів даного вищого навчального
закладу. 7.1. Для проведення вступних випробувань створюються
предметні екзаменаційні комісії та комісії по співбесіді і
призначаються їх голови. Допускається включати до складу
екзаменаційних комісій викладачів інших навчальних закладів і
працівників науково-дослідних установ за рекомендаціями
керівництва за місцем основної роботи. 7.2. Для вирішення спірних питань і розгляду апеляцій
абітурієнтів створюється апеляційна комісія і призначається її
голова. 7.3. Для прийому документів, проведення консультацій з питань
вибору майбутньої професії і оформлення особових справ вступників
на факультетах і в територіальних структурних підрозділах вищого
навчального закладу (філіях, факультетах), при необхідності,
організуються відбіркові комісії, які працюють під керівництвом
приймальної комісії вищого навчального закладу. При необхідності можуть створюватися виїзні відбіркові
комісії, порядок роботи яких встановлюється приймальною комісією
вищого навчального закладу згідно з Правилами прийому до вищого
навчального закладу. До складу відбіркових комісій входять декан факультету
(директор філії, завідуючий відділенням) - голова, секретар
відбіркової комісії (в територіальних підрозділах - представники
приймальної комісії базового вищого навчального закладу), а також
можуть входити професори, доценти, викладачі факультету (кількість
не обмежується). 8. До роботи в приймальній комісії та її підрозділах не
допускаються особи, діти яких вступають до цього вищого
навчального закладу. 9. Для забезпечення роботи приймальної і відбіркових комісій
наказом ректора (директора) затверджується технічний персонал з
числа викладачів, науково-технічних працівників і
навчально-допоміжного персоналу вищого навчального закладу. 10. Наказ про затвердження складу приймальної комісії
видається ректором (директором) вищого навчального закладу не
пізніше грудня, а екзаменаційних, апеляційної, відбіркових комісій
та технічного персоналу - за 2 місяці до початку прийому
документів. 11. Склад підрозділів приймальної комісії, в тому числі
технічного персоналу, за винятком членів, які входять до них за
службовим положенням, доцільно щорічно поновлювати з урахуванням
характеристики попередньої роботи в цих комісіях не менше як на
третину. Робота у складі одного з підрозділів приймальної комісії
більше трьох років підряд не допускається.
II. Функції приймальної комісії
12. З метою успішного вирішення завдань по формуванню
контингенту студентів комісія: 12.1. Розробляє згідно з Умовами прийому до вищих навчальних
закладів України і подає на затвердження до міністерства або
відомства за підпорядкуванням узгоджені з Міністерством освіти
України Правила прийому до вищого навчального закладу. 12.2. Координує діяльність усіх підрозділів вищого
навчального закладу, що займаються профорієнтацією молоді та її
підготовкою до складання вступних випробувань. 12.3. Організує прийом документів, приймає рішення про допуск
вступників до вступних випробувань, звільнення від вступних
іспитів (згідно з Правилами прийому до вищого навчального
закладу). Визначає умови їх зарахування (за результатами участі в
конкурсі, поза конкурсом, за результатами співбесіди та інш.) 12.4. Організує і проводить передекзаменаційні консультації і
консультації з питань вибору спеціальності, яка б найбільш
відповідала здібностям, нахилам і підготовці абітурієнта. 12.5. Здійснює контроль за роботою предметних екзаменаційних
комісій, розглядає і затверджує усі випадки зміни оцінок. 12.6. Розглядає і затверджує звіти предметних екзаменаційних
комісій про результати складання вступних випробувань. 12.7. Розглядає результати вступних випробувань, приймає
рішення про зарахування до складу студентів з урахуванням джерел
фінансування. 12.8. Контролює діяльність технічних, інформаційних і
побутових служб по забезпеченню організації і проведення прийому
студентів. 13. До початку прийому документів приймальна комісія визначає
і вносить до Правил прийому до вищого навчального закладу у
поточному році: 13.1. Дисципліну, іспит з якої є профілюючим. 13.2. Порядок проведення конкурсу для зарахування на місця,
що фінансуються з коштів державного бюджету. Конкурс може
проводитись окремо за напрямами підготовки, за спеціальностями, по
факультету, по вищому навчальному закладу в цілому при умові, що
вступні випробування співпадають. 13.3. Порядок зарахування на місця, що фінансуються з коштів
- місцевого бюджету, галузевих міністерств, відомств, підприємств,
установ та організацій, фізичних та юридичних осіб. 13.4. Перелік посад, характер роботи на яких відповідає
профілю спеціальностей, з яких здійснюється підготовка у вищому
навчальному закладі, якщо Правила прийому до вищого навчального
закладу передбачають переваги особам, які мають стаж роботи за
фахом. 13.5. Кількість місць, що виділяється для зарахування
слухачів підготовчих відділень (якщо проводиться їх позаконкурсне
зарахування) та місць, що відведено за планами цільової
підготовки. 13.6. Порядок організації прийому в територіальних
структурних підрозділах вищого навчального закладу (філіях,
факультетах). 13.7. Кількість та форми проведення вступних випробувань,
критерії їх оцінок, система оцінок (чотирьохбальна, багатобальна,
залікова та ін.). При встановленні багатобальної системи необхідно
визначати яка кількість балів відповідає оцінкам чотирьохбальної
системи ("2"-незадовільно; "3"-задовільно; "4"-добре;
"5"-відмінно). 13.8. Строки проведення вступних випробувань. 13.9. Строки проведення зарахування на навчання. 13.10. Порядок зарахування як оцінок вступних іспитів
результатів участі в олімпіадах, турнірах, конкурсах,
конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт, оцінок, одержаних
на випускних іспитах підготовчих відділень, в профільних класах та
спеціалізованих школах, вищих та професійних середніх
загальноосвітніх навчально-виховних закладах, що входять до
навчальних комплексів на базі цього вищого навчального закладу. 13.11. Порядок зарахування осіб, які набрали однакову
кількість балів, а також осіб, котрі вступають на навчання без
відриву від виробництва. 13.12. Порядок участі в конкурсі осіб, які складали вступні
випробування в іншому вищому навчальному закладі. 13.13. Порядок подання вступниками апеляцій та їх розгляду. 14. При необхідності приймальна комісія організує попередній
відбірковий творчий конкурс робіт осіб, які вступають на
спеціальності мистецтва і за його результатами приймає рішення про
допуск учасників до вступних випробувань. Усі рішення приймальної комісії не повинні суперечити Умовам
прийому до вищих навчальних закладів України і своєчасно
доводитись до відома вступників.
III. Організація роботи приймальної комісії
15. Приймальна комісія працює відповідно до річного плану,
який затверджується головою приймальної комісії. 15.1. Рішення приймальної комісії приймається більшістю
голосів при присутності на засіданні не менше 2/3 затвердженого
складу. Рішення приймальної комісії оформлюється протоколом, який
підписується головою і відповідальним секретарем приймальної
комісії. 15.2. На першому засіданні приймальної комісії чітко
визначаються і документально оформляються обов'язки всіх осіб, які
залучаються до організації та проведення прийому, визначається
порядок вивчення нормативних документів, що стосуються діяльності
приймальної комісії. 15.3. До початку прийому документів приймальна комісія
організує роботу по профорієнтації молоді, завчасно готує бланки
необхідної документації, інформаційні матеріали, проводить підбір
складу предметних екзаменаційних та відбіркових комісій,
технічного персоналу. 15.4. Прийом заяв і документів вступників проводиться в
строки, передбачені Умовами прийому до вищих навчальних закладів
України і Правилами прийому до вищого навчального закладу. 15.5. Прийом заяв і документів реєструється в прошнурованому,
пронумерованому і скріпленому печаткою журналі, а вступнику
видається розписка з підписом відповідального секретаря (його
заступника) та печаткою (штампом) приймальної комісії (вищого
навчального закладу) про прийом його документів. При проведенні
реєстрації документів абітурієнтів з використанням автоматизованих
систем сторінки журналу реєстрації в кінці дня видруковуються,
кожна сторінка візується відповідальним секретарем приймальної
комісії і підшивається в єдиний журнал. Після закінчення прийому
документів журнал реєстрації закривається підписом голови
приймальної комісії та відповідального секретаря і печаткою вищого
навчального закладу або приймальної комісії. В журналі реєстрації
не повинно бути виправлень, закреслень та пропусків рядків. 15.6. Не пізніше як в тижневий строк після реєстрації
документів приймальна комісія приймає рішення і повідомляє
вступника в письмовій формі про допуск до вступних випробувань,
звільнення від вступних випробувань і умови участі в конкурсі. 15.7. Абітурієнтам, які допущені до вступних випробувань,
видається напередодні іспиту екзаменаційний лист, який є
перепусткою на іспит. 15.8. Екзаменаційні групи формуються по 25-30 осіб в порядку
надходження (реєстрації) документів. 15.9. Розклад вступних випробувань затверджується головою
приймальної комісії і письмово оголошується не пізніше як за
10 днів до їх початку (в розкладі вступних випробувань прізвища
членів екзаменаційної комісії не вказуються). 15.10. Робота приймальної комісії проводиться в умовах
гласності. Вступники повинні мати можливість одержати вичерпну
інформацію з питань вступу до вищого навчального закладу. 15.11. Термін повноважень приймальної комісії становить один
рік. Робота приймальної комісії закінчується звітом про наслідки
прийому на Раді (Педагогічній раді) вищого навчального закладу.
IV. Організація та проведення вступних випробувань
16. Голови предметних екзаменаційних комісій щорічно
складають і подають на затвердження голові приймальної комісії всі
необхідні екзаменаційні матеріали. Тексти всіх екзаменаційних
матеріалів затверджуються не пізніше як за місяць до початку
вступних випробувань. Затверджені екзаменаційні білети і інші екзаменаційні
матеріали тиражуються в необхідній кількості і зберігаються як
документи суворої звітності. 17. На вступних випробуваннях повинна бути забезпечена
спокійна і доброзичлива обстановка, а вступникам надана можливість
самостійно, найбільш повно виявити рівень своїх знань і умінь. Сторонні особи, без дозволу голови приймальної комісії, не
допускаються до приміщень, де проводяться вступні випробування. 18. Вступне випробування у формі співбесіди з кожним
абітурієнтом проводять не менше трьох членів комісії по
співбесіді. Під час проведення співбесіди екзаменатор записує питання і
відмічає правильність відповідей у листку співбесіди, листок по
закінченню співбесіди підписується вступником та екзаменаторами. Результати співбесіди оголошуються в день її проведення. 19. Усний іспит з загальноосвітніх дисциплін у кожного
вступника приймають два екзаменатори, а іспит з фахових дисциплін
спеціальностей мистецтва, фізичної культури та творчих
спеціальностей вищих навчальних закладів культури - не менше
трьох. Опитування одного вступника триває, як правило, 15 хвилин,
а підготовка вступника повинна продовжуватися не більше 1,5
години. При підготовці до складання усного випробування вступник веде
записи в листку усної відповіді зі штампом навчального закладу,
під час опитування екзаменатор там же відмічає правильність і
повноту відповіді на питання білету і додаткові запитання. Додаткові запитання повинні носити уточнюючий характер і не
виходити за межі програми загальноосвітньої школи. 20. Оцінка на усному вступному іспиті оголошується
вступникові після опитування і виставляється цифрою та прописом
спочатку в екзаменаційну відомість, а потім в екзаменаційний лист.
Кожна оцінка на усному іспиті, як в екзаменаційній відомості, так
і в екзаменаційному листі підписується двома (трьома)
екзаменаторами. 21. Письмові екзаменаційні роботи (у тому числі чернетки)
виконуються на листах зі штампом навчального закладу. На листах
недопустимі будь-які умовні помітки, які б розкривали авторство
роботи. Автор роботи вказується тільки на титульному листі. Листки співбесіди, листки усної відповіді, титульні листи і
листи письмової відповіді зі штампом навчального закладу
зберігаються у відповідального секретаря приймальної комісії, який
видає їх голові предметної комісії безпосередньо перед початком
іспиту в необхідній кількості (видача реєструється в спеціальному
журналі). При проведенні вступних випробувань з використанням
обчислювальної техніки результати проведеного випробування повинні
бути роздруковані у листку з завданнями та відповідями на них і
оцінкою та підписані вступником. 22. На проведення письмових вступних випробувань
встановлюються такі норми часу (в астрономічних годинах): - з мови та літератури: твір 4 години;

переказ 2 години;

диктант 1 година;

- з інших дисциплін - 3 години; - з інших дисциплін - 3 години; - при тестуванні - за рекомендаціями, вміщеними у
пояснювальних записках до тестів; 23. Під час проведення вступних випробувань забороняється
використовувати підручники, навчальні посібники та інші матеріали,
що не передбачені рішенням приймальної комісії. При користуванні
під час випробування сторонніми джерелами інформації (в тому числі
підказуванням) вступник усувається від участі у випробуваннях. На
його екзаменаційній роботі викладач вказує причину усунення та
час. При перевірці така робота дешифрується і за неї виставляється
незадовільна оцінка незалежно від обсягу і змісту написаного.
Апеляції з питань усунення від випробування не розглядаються. 24. Після виконання вступником письмової роботи екзаменатор
звіряє з екзаменаційним листком правильність оформлення титульного
листка. Вступники, які не з'явились на іспит без поважних причин у
зазначений за розкладом час, до подальших іспитів не допускаються.
При наявності поважних причин, які підтверджені документально,
вступники можуть допускатись до складання пропущених вступних
іспитів з дозволу приймальної комісії в межах встановлених строків
проведення іспитів. Особи, які не встигли за час іспиту повністю виконати
екзаменаційні роботи, здають їх незакінченими. Після закінчення іспиту голова предметної комісії передає усі
письмові роботи відповідальному секретареві або його заступнику. 25. Відповідальний секретар або його заступник проводить
шифрування письмових робіт, для чого проставляється цифровий або
інший умовний шифр на титульному листку і на кожному
листку письмової відповіді, а також в екзаменаційній відомості. У
випадках, коли під час шифрування письмових робіт виявлено роботу,
на якій є особливі помітки, що можуть розкрити авторство, робота
не шифрується і таку роботу, крім викладача, додатково перевіряє
голова предметної комісії. Після шифрування титульні листки зберігаються у сейфі
відповідального секретаря до закінчення перевірки всіх робіт, а
листки письмової відповіді разом з відомістю, підписаною
відповідальним секретарем, передаються голові предметної
екзаменаційної комісії, який розподіляє їх між членами предметної
екзаменаційної комісії для перевірки. 26. Перевірка письмових робіт проводиться тільки у приміщенні
вищого навчального закладу членами предметної екзаменаційної
комісії і повинна бути закінчена не пізніше 8 години ранку
наступного дня. У необхідних випадках (робота не шифрувалась, зауваження
вступникові під час екзамену та інш.) відповідальний секретар
приймальної комісії або голова предметної екзаменаційної комісії
залучають для перевірки роботи двох екзаменаторів. 27. Голова предметної екзаменаційної комісії здійснює
керівництво і систематичний контроль за роботою членів комісії,
додатково перевіряє письмові роботи, які оцінені екзаменатором на
"незадовільно" і "відмінно", а також 5% інших робіт і правильність
оцінок засвідчує своїм підписом. Випадки наступної зміни виставлених екзаменаторами оцінок
засвідчуються підписом голови предметної екзаменаційної комісії,
письмовим поясненням екзаменатора та затверджуються рішенням
приймальної комісії. 28. Перевірені письмові роботи, а також заповнені
екзаменаційні відомості з шифрами, оцінками і підписами викладачів
передаються головою предметної комісії відповідальному секретареві
або його заступнику, які проводять дешифровку робіт і вписують у
відомості прізвища вступників. 29. Письмові екзаменаційні роботи, листки співбесід та усних
відповідей осіб, зарахованих до вищого навчального закладу,
зберігаються в їх особових справах, а осіб не зарахованих до
вищого навчального закладу, знищуються за актом через шість
місяців після закінчення вступних випробувань. 30. Перескладання вступних випробувань не дозволяється.
Вступники, які одержали незадовільну оцінку, до подальшого
складання вступних іспитів та участі в конкурсі не допускаються. 31. Апеляція вступника щодо екзаменаційної оцінки повинна
подаватись в день проведення усного іспиту, а з письмового - не
пізніше наступного робочого дня після оголошення оцінки. Додаткове опитування абітурієнтів при розгляді апеляцій не
допускається.

Порядок подання і розгляду апеляцій повинен бути доведений
через засоби наглядної агітації до відома абітурієнтів до початку
вступних іспитів.
допускається.

Порядок подання і розгляду апеляцій повинен бути доведений
через засоби наглядної агітації до відома абітурієнтів до початку
вступних іспитів.
V. Зарахування до складу студентів
32. Рішення про зарахування до складу студентів приймається
на засіданні приймальної комісії згідно з Правилами прийому до
вищого навчального закладу в установлені Умовами прийому строки.

Матеріал для зарахування подають відповідальний секретар і
голови відбіркових комісій. 33. Рішення приймальної комісії про зарахування до складу
студентів оформлюється протоколом, в якому вказуються умови
зарахування (за результатами участі в конкурсі, поза конкурсом, за
результатами співбесіди та інш.), а також підстави для зарахування
осіб, які не набрали прохідний бал. 34. На підставі рішення приймальної комісії ректор видає
наказ про зарахування до складу студентів. 35. Списки зарахованих вивішуються для загального
ознайомлення. 36. Зарахованим до складу студентів за їх проханням видається
довідка встановленого зразка для оформлення звільнення з роботи у
зв'язку із вступом до вищого навчального закладу. Іногороднім
студентам надсилається письмове повідомлення. 37. Особам, які не пройшли за конкурсом, видається за їх
проханням довідка про результати вступних випробувань (за
чотирьохбальною системою оцінок, для чого, при необхідності,
використовується обумовлена правилами прийому шкала переводу
оцінок) для участі в конкурсі в іншому навчальному закладі. 38. Голова приймальної комісії несе персональну
відповідальність за виконання покладених на приймальну комісію і
здійснення нею своїх функцій. Встановлює ступінь відповідальності
заступників голови за посадою, а також інших керівників
підрозділів приймальної комісії і вирішує усі питання, пов'язані з
прийомом до вищого навчального закладу. Втручання в діяльність приймальної комісії з боку державних,
громадських та релігійних організацій, політичних партій і рухів
не допускається.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: