УКРАЇНСЬКИЙ СОЮЗ ОБ'ЄДНАНЬ, ПІДПРИЄМСТВ І ОРГАНІЗАЦІЙПОБУТОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ
П Р А В И Л А
N 11 від 20.10.95 Зареєстровано в Міністерствім.Київ юстиції України
4 грудня 1995 р.
vd951020 vn11 за N 444/980
Затвердженонаказом Українського союзу
об'єднань,
підприємств і організацій
побутового
обслуговування населення від
20 жовтня 1995 року N 11 ( z0432-95 )
Правилаприсвоєння категорій підприємствам
прання білизни
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом УкрсоюзсервісуN 21 ( z0618-96 ) від 12.09.96 )
1. Загальні положення
1.1. Ці Правила визначають умови щодо присвоєння відповідних
категорій господарюючим суб'єктам - підприємствам прання білизни
(далі - підприємства) всіх форм власності і разом з Положенням про
порядок присвоєння категорій підприємствам, що надають побутові
послуги населенню, затвердженим постановою Кабінету Міністрів
України від 23 серпня 1995 р. N 674 ( 674-95-п ) "Про затвердження
Положення про порядок присвоєння категорій підприємствам, що
надають побутові послуги населенню", є обов'язковими нормативними
документами для проведення роботи, пов'язаної з присвоєнням
категорій підприємствам. 1.2. Для підприємств залежно від видів, складності та якості
послуг (робіт), рівня технології та оснащення, що застосовуються,
кваліфікації фахівців основних професій та наявності необхідних
комфортних умов для замовників установлюється перша або друга
категорія. У випадках, коли підприємство має в своєму складі кілька
структурних підрозділів (пралень, цехів самообслуговування тощо),
розташованих в окремих приміщеннях, атестація кожного підрозділу
проводиться окремо. Кожному підрозділу видається свідоцтво про
присвоєння категорії. ( Пункт 1.2 доповнено абзацом другим згідно
з Наказом Укрсоюзсервісу N 21 ( z0618-96 ) від 12.09.96 ) Приймальні пункти прання білизни атестуються без присвоєння
категорій. ( Пункт 1.2 доповнено абзацом третім згідно з Наказом
Укрсоюзсервісу N 21 ( z0618-96 ) від 12.09.96 ) Присвоєння категорій структурним підрозділам, що надають
побутові послуги населенню і підпорядковані підприємствам, для
яких побутове обслуговування населення не являється основною
діяльністю, проводиться у порядку, визначеному цими Правилами. Пункт 1.2 доповнено абзацом четвертим згідно з Наказом
Укрсоюзсервісу N 21 ( z0618-96 ) від 12.09.96 )
1.3. Основні види послуг (робіт) з прання білизни: прання білизни прямої; прання білизни фасонної; прання гардинно-тюлевих виробів; крохмалення виробів; прасування білизни; дрібний ремонт білизни. 1.4. Підприємства можуть надавати зазначені в пункті 1.3 цих
Правил послуги (роботи) в комплексі або спеціалізуватися з окремих
видів послуг. 1.5. Послуги з прання білизни здійснюються згідно з діючими
нормативними документами. 1.6. Підприємства повинні додержувати рівень гранично
допустимої концентрації шкідливих речовин у виробничих приміщеннях
і стічних водах згідно з установленими нормами, мати сертифікат
відповідності послуг вимогам безпеки (при введенні обов'язкової
сертифікації). 1.7. Виробничі приміщення та устаткування повинні відповідати
правилам і нормам техніки безпеки, протипожежної безпеки та
виробничої санітарії.
2. Вимоги до підприємств першої категорії
2.1. Підприємства першої категорії забезпечують якісне прання
білизни всіх видів, надання послуг з індивідуального прання
білизни. 2.2. Виконання основних видів робіт здійснюється фахівцями,
що мають кваліфікаційний розряд згідно з Єдиним
тарифно-кваліфікаційним довідником робіт та професій робітників
(ЄТКД), відповідно до складності робіт. 2.3. На підприємствах першої категорії: а) повинні застосовуватись сучасні технології, устаткування
та миючі засоби, які забезпечують: - прання білизни будь-якого асортименту з усіх видів
матеріалів; - надання додаткових послуг з обробки та оздоблення білизни
(апретування, підсинення, вибілювання, ароматизація тощо); - надання послуг з індивідуального прання білизни замовника; б) мають бути обладнані приміщення для окремого зберігання
брудної та чистої білизни; в) обслуговування замовників належить проводити у відповідно
оздобленому приймальному приміщенні (приймальному пункті), в якому
передбачені місця для сортування брудної білизни та перевірки
якості прання; г) білизну замовнику необхідно видавати в упакованому
вигляді.
3. Вимоги до підприємств другої категорії
3.1. Підприємства другої категорії забезпечують згідно із
своєю спеціалізацією надання послуг з прання білизни, а також
виконання цих послуг шляхом самообслуговування. 3.2. Виконання основних видів здійснюється фахівцями, що
мають кваліфікаційний розряд згідно з ЄТКД, відповідно до
складності робіт. 3.3. На підприємствах другої категорії: а) повинні застосовуватись технології, устаткування та миючі
засоби, які забезпечують надання послуг належної якості; б) мають бути обладнані приміщення для окремого зберігання
брудної та чистої білизни; в) обслуговування замовників належить проводити у відповідно
оздобленому приймальному приміщенні, в якому передбачені місця для
сортування брудної білизни та перевірки якості прання; г) білизну замовнику необхідно видавати в упакованому
вигляді.
4. Порядок проведення атестації та присвоєннякатегорій підприємствам
4.1. Атестація підприємств здійснюється з метою оцінки їх
можливостей забезпечити рівень обслуговування населення відповідно
до вимог першої або другої категорії. 4.2. Атестації підлягають діючі та новостворені підприємства. Атестація діючих підприємств проводиться в строки,
передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня
1995 р. N 674 ( 674-95-п ) "Про затвердження Положення про порядок
присвоєння категорій підприємствам, що надають побутові послуги
населенню". Атестація новостворених підприємств проводиться протягом
трьох місяців після їх реєстрації відповідно до Закону України
"Про підприємництво" ( 698-12 ). Переатестація здійснюється за ініціативою підприємств або
відповідних державних адміністрацій (виконкомів) у разі змін в
показниках, встановлених вимогами для присвоєння підприємствам
категорій, але не рідше одного разу за три роки. 4.3. Атестація (переатестація) підприємств проводиться
постійно діючими атестаційними комісіями, створеними районними,
районними в містах Києві та Севастополі державними
адміністраціями, міськвиконкомами, райвиконкомами у містах (там,
де вони створені), на території яких розташовані підприємства. Порядок створення і функціонування атестаційних комісій
визначається органами, які їх створюють. 4.4. Для проведення атестації підприємства подають такі
документи: - заяву з визначенням категорії, на яку атестується
підприємство; - копію свідоцтва про державну реєстрацію підприємства; - загальні відомості про підприємство (напрями діяльності,
види послуг (робіт), техніко-економічні показники за останні три
місяці, стан приміщень та оснащення, склад та рівень кваліфікації
основних фахівців); - перелік нормативних документів, які використовуються під
час виконання послуг (робіт). 4.5. Атестаційна комісія протягом місяця з дня подачі
документів вивчає одержані матеріали, проводить перевірку
фактичного стану безпосередньо на підприємстві та готує висновок
про надання підприємству відповідної категорії, який оформляється
протоколом. 4.6. За наданням атестаційних комісій районні, районні в
містах Києві та Севастополі державні адміністрації,
міськвиконкоми, райвиконкоми у містах (там, де вони створені)
приймають рішення за результатами атестації (переатестації)
підприємств і у двотижневий термін оформляють та видають свідоцтва
про присвоєння категорій. Облік видачі свідоцтв ведеться в книзі обліку і реєстрації
свідоцтв про присвоєння категорій підприємствам за зразком згідно
з додатком. Книга повинна бути пронумерована, прошнурована та
скріплена печаткою державної адміністрації (виконкому). 4.7. Свідоцтво про присвоєння відповідної категорії
розміщується в приймальному приміщенні на видному місці, а на
фасаді підприємства поряд з його назвою має бути прописом
зазначена категорія підприємства. 4.8. В разі невідповідності підприємства вимогам до заявленої
категорії йому у двотижневий термін надсилається мотивована
відмова. Рішення про строки проведення повторної атестації
(переатестації) приймає державна адміністрація (виконком). 4.9. Контроль за своєчасністю проведення атестації
(переатестації) підприємств, що надають побутові послуги,
здійснюється органами, які створюють атестаційні комісії. 4.10. Скарги щодо вирішення зазначених цими Правилами питань
розглядаються згідно з чинним законодавством. 4.11. Зазначені Правила погоджені з Міністерством економіки
України, Державним комітетом України у справах захисту прав
споживачів та Держстандартом України.
ДодатокДо Правил присвоєння категорій
підприємствам прання білизни
Форма книги обліку і реєстрації свідоцтвпро присвоєння категорій підприємствам ________________________________________________
назва державної адміністрації (виконкому)
————————————————————————————————————————————————————————————————— N |Найменування |Присвоє-|Номер |Реєстра-|Підпис |Примітка п/п|підприємства |на кате-|і дата |ційний |представ-| |та його місце-|горія |рішення|номер |ника під-| |знаходження | |держав-|свідоц- |приємства| | | |ної ад-|тва |про одер-| | | |мініст-| |жання | | | |рації | |свідоц- | | | |(викон-| |тва | | | |кому | | | —————————————————————————————————————————————————————————————————
Джерело:Офіційний портал ВРУ