open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ УКРАЇНИ
П О Л О Ж Е Н Н Я
N 72 від 11.03.96 Зареєстровано в Міністерстві

м.Київ юстиції України

26 березня 1996 р.

за N 141/1166
Затверджено

наказом Міносвіти України

від 11 березня 1996 року

N 72 ( z0140-96 )

Типове положення

про регіональну експертну раду (центр) з ліцензування та

атестації закладів освіти, які здійснюють діяльність,

пов'язану з одержанням загальної середньої та

професійної освіти

1. Дане Типове положення визначає загальні завдання, основні
організаційні та правові засади і умови діяльності регіональних
експертних рад або центрів (далі - Ради) з ліцензування і
атестації закладів освіти, які здійснюють діяльність, пов'язану з
одержанням загальної середньої та професійної освіти. 2. Ради створюються Державною акредитаційною комісією при
відповідних органах державного управління освітою Автономної
Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських
державних адміністрацій. 3. Рада є постійно діючим органом, який забезпечує виконання
державних вимог до ліцензування і атестації шляхом проведення
експертизи спроможності провадження освітньої діяльності
професійно-технічними, середніми загальноосвітніми, позашкільними,
дошкільними закладами освіти і закладами освіти для громадян, які
потребують соціальної допомоги та реабілітації (далі - заклади
освіти), незалежно від їх підпорядкування і форм власності, а
також визначення відповідності якості навчально-виховного процесу
державним вимогам (стандартам освіти). 4. Рада у своїй діяльності керується Конституцією України
( 888-09 ), Конституційним договором між Верховною Радою і
Президентом України ( 1к/95-ВР ), законами України, постановами
Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента
України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету
Міністрів України, нормативними документами Міносвіти з питань
професійно-технічної, загальної середньої, дошкільної,
позашкільної освіти, ліцензування та атестації закладів освіти, а
також цим Типовим положенням. 5. Основними завданнями Ради є: організація здійснення експертизи змісту підготовки
кваліфікованих робітників, їх перепідготовки з наданням другої
кваліфікації за напрямом (професією), підвищення кваліфікації
робітничих кадрів та службовців за певним професійним
спрямуванням; організація здійснення експертизи змісту освітньої діяльності
за напрямами дошкільної, загальноосвітньої, допрофесійної
підготовки, з розвитку здібностей молоді та поглиблення знань з
окремих предметів загальноосвітньої школи; визначення реального стану організації та якості здійснення
навчально-виховної діяльності закладами освіти, відповідності їх
державним вимогам (стандартам освіти). 6. Рада відповідно до покладених на неї завдань: координує і здійснює проведення ліцензійної і атестаційної
експертизи закладів освіти за заявленими статусом і рівнями
(ступенями) підготовки, напрямом (професією); складає плани (графіки) проведення ліцензійної і атестаційної
експертизи, доводить їх до відома закладів освіти; за наслідками ліцензійної експертизи формує і відповідно до
порядку, який визначений Положенням про ліцензування закладів
освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
12 лютого 1996 року N 200 ( 200-96-п ), подає висновки щодо
надання закладам освіти ліцензій на здійснення освітньої
діяльності та зміни встановлених обсягів ліцензованого прийому,
особливих умов здійснення освітньої діяльності раніше наданими
ліцензіями; за результатами атестаційної експертизи формує і відповідно
до порядку, який визначається Положенням про атестацію
професійно-технічних закладів освіти, затвердженим постановою
Кабінету Міністрів України від 12 лютого 1996 року N 200
( 200-96-п ), та Типовим положенням про атестацію середніх
загальноосвітніх, позашкільних, дошкільних закладів освіти і
закладів освіти для громадян, які потребують соціальної допомоги
та реабілітації, затвердженим наказом Міносвіти України від
5 березня 1996 року N 66 ( z0139-96 ), подає акт атестації щодо
надання закладам освіти свідоцтв про атестацію та зміни їх
статусу; розглядає апеляції закладів освіти за фактами порушення
процедури проведення ліцензійної або атестаційної експертизи; готує у межах своєї компетенції пропозиції до положень,
інструкцій тощо з процедури ліцензування та атестації закладів
освіти; надає консультативні послуги і здійснює методичне
супроводження ліцензійного, атестаційного самоаналізу освітньої
діяльності закладів освіти; бере участь у формуванні пропозицій щодо вимог і критеріїв з
ліцензування та атестації закладів освіти, перевірки виконання
ними умов здійснення освітньої діяльності, на яку видана ліцензія; сприяє розвитку міжгалузевого, регіонального і міжнародного
співробітництва, обміну інформацією та досвідом у сфері
ліцензування та атестації закладів освіти; інформує громадськість про результати ліцензування та
атестації закладів освіти. 7. Рада має право: залучати в установленому порядку фахівців до розгляду питань,
що належать до її компетенції, а також до проведення консультацій
та ліцензійної і атестаційної експертизи; повертати закладам освіти матеріали з ліцензування, атестації
на доопрацювання чи додаткове рецензування; запрошувати на свої засідання відповідальних працівників
органів державної виконавчої влади, міністерств, відомств,
підприємств, установ, керівників закладів освіти і їх підрозділів; отримувати під час проведення експертизи від закладів освіти
документацію, інформацію щодо організації навчально-виховної та
іншої діяльності; вносити пропозиції щодо зупинення дії ліцензій чи їх
анулювання у разі невиконання або порушення закладом освіти умов
провадження освітньої діяльності, подання закладом освіти
недостовірної інформації про її провадження. 8. Склад Ради формує та затверджує Державна акредитаційна
комісія за поданням Уряду Автономної Республіки Крим, обласних,
Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій,
міністерств і відомств тощо, які мають у своєму підпорядкуванні
заклади освіти. 9. До складу Ради входять: голова Ради, заступники голови (не
більше двох), відповідальний секретар, які призначаються Державною
акредитаційною комісією за поданням Уряду Автономної Республіки
Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних
адміністрацій, а також представники відповідних органів державного
управління освітою, місцевих органів державної виконавчої влади,
провідні фахівці закладів освіти та наукових установ, методичних
об'єднань, комісій, підприємств, організацій тощо. 10. Голова Ради несе персональну відповідальність за
виконання покладених на Раду завдань, визначає обов'язки
заступників голови, відповідального секретаря, членів Ради. Члени Ради забезпечують об'єктивність і достовірність
матеріалів з експертизи в процесі розгляду питань з ліцензування
та атестації закладів освіти. 11. Порядок проведення і організації роботи Рад визначають
Міносвіти, Уряд Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські державні адміністрації відповідно до вимог
даного Типового положення. 12. Для організації проведення попередньої ліцензійної та
атестаційної експертизи при відділах освіти районних, районних у
містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчих
комітетів міських рад можуть створюватись Урядом Автономної
Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими
державними адміністраціями тимчасові робочі групи, які подають до
Ради відповідні матеріали з експертизи закладів освіти і керуються
в роботі вимогами даного Типового положення. 13. Для попереднього розгляду матеріалів про ліцензування та
атестацію закладів освіти у складі Ради можуть створюватися секції
або сектори з питань професійно-технічної освіти, дошкільної,
позашкільної, загальноосвітньої підготовки тощо. Секції або сектори здійснюють попередній розгляд матеріалів
про ліцензування та атестацію закладів освіти за видами і
напрямами підготовки за висновками ліцензійної та актами
атестаційної експертизи експертних комісій та тимчасових робочих
груп. 14. Для проведення та забезпечення об'єктивної ліцензійної
або атестаційної експертизи конкретного закладу освіти відповідним
органом державного управління освітою створюється експертна
комісія з числа провідних фахівців органів управління освітою,
закладів і установ освіти, підприємств, організацій тощо, які
мають відповідну спеціальну освіту, високу професійну
кваліфікацію, практичний досвід роботи, володіють необхідними
знаннями та навиками здійснення ліцензійної, атестаційної
експертизи. 15. До складу експертної комісії у разі необхідності можуть
входити представники інших органів державного управління,
регіональної експертної ради, Державної акредитаційної комісії,
Державної інспекції закладів освіти. У складі експертної комісії не можуть перебувати працівники
закладу освіти, що ліцензується чи атестується, або особи, які
мають пряме відношення до діяльності цього закладу. 16. Експертна комісія на основі завдань ліцензування або
атестації та попереднього аналізу поданих закладом освіти
матеріалів розробляє програму здійснення експертизи, погоджує її з
Радою та доводить до відома закладу освіти до початку
ліцензування чи атестації. 17. Експертну комісію очолює голова, який призначається за
поданням Ради і затверджується відповідним органом державного
управління освітою. Кількісний склад комісії визначається необхідністю охоплення
відповідними фахівцями заявлених видів, напрямів підготовки, що
підлягають ліцензуванню або атестації. 18. Експерт має володіти необхідними знаннями та навиками з
таких питань: державні вимоги (стандарти) із певного освітнього або
кваліфікаційного рівня, стандарти, критерії, вимоги і правила та
інші нормативні документи, на відповідність котрим проводиться
ліцензування, атестація освітньої діяльності; організація, порядок і зміст роботи на різних етапах
ліцензійної, атестаційної експертизи; нормативно-правові основи і аспекти ліцензування, атестації
різних типів закладів освіти і форм власності; організація робіт щодо визначення якості та рівня підготовки
і забезпеченості проведення навчально-виховного процесу,
методичної роботи, фінансово-господарської, виробничої діяльності
тощо; вимоги до приміщень та іншої матеріально-технічної бази, що
використовується в навчально-виховній діяльності; формування, аналізу та узагальнення матеріалів експертизи,
підготовки обгрунтованих висновків і форм підсумкових документів
експертизи. 19. Експерт в процесі здійснення експертизи має право: знайомитись з необхідною документацією і матеріалами щодо
навчально-виховної діяльності закладу освіти; отримувати будь-яку інформацію стосовно навчальної,
виробничої та іншої бази, всіх аспектів діяльності закладу освіти; проводити бесіди, засідання, наради тощо з працівниками
закладів освіти; звертатися до Ради, Державної акредитаційної комісії,
Міносвіти у випадку конфліктних ситуацій, ознак незадоволення
експертизою та тиску на нього зацікавлених в результатах
ліцензування, атестації сторін; вносити за результатами експертизи закладу освіти пропозиції
щодо поліпшення організації його діяльності; вносити пропозиції і рекомендації Раді щодо удосконалення
методів та засобів оцінки навчально-виховної діяльності закладів і
установ освіти, критеріїв, вимог, показників та порядку їх
ліцензування та атестації. 20. Експерт зобов'язаний: забезпечити об'єктивність і достовірність результатів
експертизи; належним чином оформити документи з експертизи, забезпечити
їх подання у відповідні строки голові експертної комісії; виконувати роботу компетентно, дотримуючись вимог діючого
законодавства, відповідних нормативних документів та даного
Типового положення; забезпечити конфіденційність процесу експертизи та одержаної
при цьому інформації стосовно діяльності закладу освіти; бути уважним щодо колег, працівників закладу освіти, інших
громадян та осіб, які виявляють ознаки незадоволення експертизою; підготувати та подати до початку роботи експертної комісії
обгрунтовані висновки про стан готовності навчального закладу до
ліцензування або атестації; ознайомити працівників закладу освіти з результатами
проведеної експертизи; повідомити Раду про всі істотні перешкоди, що мали місце при
проведенні ліцензійної або атестаційної експертизи. 21. Термін роботи експертної комісії безпосередньо у закладі
освіти визначається програмою експертизи, але не повинен бути
більшим 5 календарних днів при ліцензуванні та 15 календарних днів
при атестації. 22. Обов'язки та повноваження голови та членів експертної
комісії припиняються ними автоматично після затвердження Радою
відповідного рішення щодо підсумків експертизи закладу освіти. 23. Рада у двомісячний термін: 1) з дня одержання від закладу освіти заяви на проведення
ліцензійної експертизи і всіх необхідних для цього матеріалів
проводить ліцензійну експертизу (у разі потреби з виїздом на
місце експертної комісії), готує і подає її висновок разом із
ліцензійними матеріалами до: Державної акредитаційної комісії - при ліцензуванні
діяльності, пов'язаної з одержанням професійної освіти (підготовка
кваліфікованих робітників, перепідготовка з наданням другої
кваліфікації за напрямом (професією), підвищення кваліфікації
робітничих кадрів, підготовка до вступу іноземних громадян в
професійно-технічні заклади освіти); Уряду Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та
Севастопольської міських державних адміністрацій за місцем
знаходження закладу освіти - при ліцензуванні діяльності,
пов'язаної з одержанням загальної середньої освіти (колективні та
індивідуальні форми і напрями навчально-виховної діяльності у
триступеневій системі загальної середньої освіти, курсові форми
поглиблення знань з окремих предметів загальноосвітньої школи,
навчальна діяльність з розвитку здібностей молоді з природничого,
гуманітарного, технічного, художньо-естетичного,
культурно-мистецького напрямів, допрофесійна підготовка та
професійна орієнтація, колективні та індивідуальні форми
підготовки до навчання у середній загальноосвітній школі
(дошкільні заклади) та курсові форми професійного навчання без
присвоєння кваліфікації за напрямом (професією); 2) розглядає подані тимчасовими робочими групами, експертними
комісіями матеріали атестаційної експертизи, готує мотивований
висновок про спроможність закладу освіти здійснювати освітню
діяльність на рівні державних вимог і подає його разом з
атестаційною справою на розгляд до: Державної акредитаційної комісії - при проведенні атестації
професійно-технічних закладів освіти, навчальних підрозділів
підприємств, установ, організацій тощо, які здійснюють професійне
навчання з присвоєнням кваліфікації за напрямом (професією); Уряду Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та
Севастопольської міських державних адміністрацій за місцем
знаходження закладу освіти при проведенні атестації середніх
загальноосвітніх, позашкільних, дошкільних закладів освіти і
закладів освіти для громадян, які потребують соціальної допомоги
та реабілітації. 24. Висновок (рішення) засідання Ради подається у
вищезазначеному порядку за підписом голови або заступника голови
та відповідального секретаря Ради, яке приймається відкритим
голосуванням більшістю голосів присутніх членів Ради. Рішення Ради з питань, що належать до її компетенції,
оформляються висновками та протоколами, які зберігаються на правах
архівних документів протягом 10 років. 25. Засідання Ради проводяться під керівництвом голови або
його заступників і набирають чинності, якщо у ньому взяло участь
не менше, як половина її складу. Періодичність засідань Ради визначається в міру потреби, але
не менше ніж один раз на два місяці. 26. Відшкодування витрат, пов'язаних з проведенням
ліцензійної експертизи, здійснюється за рахунок закладів освіти за
попередньо складеними кошторисами відповідно до нормативів, які
встановлює Міносвіти. Кошти за проведення ліцензійної та атестаційної експертизи
відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 лютого
1996 року N 200 ( 200-96-п ) "Про ліцензування, атестацію та
акредитацію закладів освіти" перераховуються на окремий рахунок
Ради на умовах попередньої оплати. 27. За особами, які залучаються до роботи у Раді, експертній
комісії, на час проведення експертизи зберігається середня
заробітна плата за основним місцем роботи. 28. Голова Ради за рахунок коштів Ради, отриманих за
проведення ліцензійної, атестаційної експертизи, а також
добровільних внесків юридичних та фізичних осіб, може
встановлювати заохочувальні виплати для осіб, які залучаються до
роботи у Раді, експертних комісіях. 29. Керівники закладів освіти за місцем основної роботи
членів Ради в межах фонду заробітної плати можуть встановлювати їм
доплати у розмірах згідно з чинним законодавством. 30. Рада припиняє свою діяльність за рішенням ДАК за
відповідним поданням Міносвіти.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: