КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 11 березня 1993 р. N 172
Київ
Про Державну програму зайнятостінаселення на 1993 рік
З метою сприяння зайнятості населення, запобігання масовому
безробіттю, забезпечення соціального захисту громадян та розробки
механізмів реалізації державної політики щодо регулювання
скорочення робочих місць Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є :
1. Схвалити Державну програму зайнятості населення на 1993
рік, розроблену на основі пропозицій Ради Міністрів Республіки
Крим, органів державної виконавчої влади областей, міст Києва та
Севастополя, заінтересованих міністерств і відомств та наукових
установ, що додається.
2. Міністерству праці разом із Міністерством фінансів,
Міністерством економіки та з участю профспілкових об'єднань на
основі Державної програми зайнятості населення на 1993 рік
розробити проект бюджету загальнодержавної частини державного
фонду сприяння зайнятості населення на 1993 рік і одночасно з
проектом державного бюджету України на 1993 рік внести до Кабінету
Міністрів України цей проект і пропозиції щодо розміру відрахувань
до державного фонду сприяння зайнятості населення з фонду оплати
праці підприємств, установ, організацій незалежно від форм
власності.
3. Міністерству праці та Міністерству статистики щоквартально
інформувати Уряд і населення України про стан виконання Державної
програми зайнятості населення на 1993 рік і використання коштів
державного фонду сприяння зайнятості населення.
Перший віце-прем'єр-міністр України І.ЮХНОВСЬКИЙ
Міністр Кабінету Міністрів України А.ЛОБОВ
Інд.26
СХВАЛЕНАпостановою Кабінету Міністрів України
від 11 березня 1993 р. N 172
ДЕРЖАВНАПРОГРАМА ЗАЙНЯТОСТІ НАСЕЛЕННЯ
НА 1993 РІК
З М І С Т
Передумови розробки Державної програми зайнятості населення
на 1993 рік
Перелік дій щодо сприяння зайнятості та соціального захисту
населення
I. Стабілізація сфери прикладання праці тарозвиток малих підприємств
II. Організація оплачуваних громадських робіт
III. Сприяння зайнятості населення, яке проживаєу сільській місцевості
IV. Створення робочих місць на територіяхпріоритетного розвитку
V. Забезпечення зайнятості окремихкатегорій громадян
1. Зайнятість жінок
2. Зайнятість молоді
VI. Організація роботи з професійної орієнтації
VII. Професійна підготовка та перепідготовкавивільнюваних працівників і незайнятого
населення
VIII. Сприяння зайнятості вивільнюваних у зв'язкуз реформуванням військ, розташованих на
території України та за її межами, військо-
вослужбовців, а також членів їхніх сімей
IX. Сприяння зайнятості працівників підприємствоборонних галузей у зв'язку з конверсією
виробництва
X. Сприяння зайнятості шахтарів, у тому числіцентрального Донбасу, в разі закриття шахт
XI. Сприяння зайнятості працівників ЧорнобильськоїАЕС та населення міста Славутича у зв'язку із
виводом з експлуатації станції
XII. Сприяння зайнятості населення, яке поверта-ється в місця історичного проживання (депор-
тованих народів)
XIII. Надання матеріальної допомоги безробітним ічленам сімей, які перебувають на їх утриманні
XIV. Науково-організаційне і ресурсне забезпечення,контроль за виконанням Програми
1. Удосконалення формування інфраструктуриринку праці
2. Удосконалення нормативно-правовогозабезпечення Програми
3. Наукове забезпечення Програми
4. Фінансове забезпечення Програми
5. Реалізація Програми
Додатки
Передумови розробки Державної програмизайнятості населення на 1993 рік
В основу Державної програми зайнятості населення на 1993 рік
(надалі - Програми) покладено основні напрями антикризових заходів
Плану дій Уряду України по реалізації та розвитку "Основ
національної економічної політики" на 1993 рік, а також враховано
прогнозні розрахунки ринку праці та пропозиції Ради Міністрів
Республіки Крим, органів державної виконавчої влади областей, міст
Києва і Севастополя, заінтересованих міністерств, відомств,
Науково-дослідного центру з проблем зайнятості населення та ринку
праці Академії наук і Мінпраці, інших наукових установ щодо
сприяння зайнятості населення, запобігання масовому безробіттю і
забезпечення соціального захисту громадян.
Аналіз зайнятості населення України за останні роки показує,
що чисельність трудових ресурсів стабілізувалась у межах 29,5 -
29,8 млн. чоловік. У народному господарстві зайнято 25 млн.
чоловік, у т.ч. в галузях матеріального виробництва понад 18 млн.
чоловік або майже 73 відсотки. Навчається з відривом від
виробництва 1,9 млн. чоловік.
Серед 2,9 млн. чоловік, які не зайняті в суспільному
виробництві та не навчаються з відривом від виробництва, є жінки,
які займаються домашнім господарством і вихованням дітей; особи,
які тимчасово не працюють у зв'язку із зміною місця роботи,
неможливістю знайти відповідну роботу, сезонним характером
виробництва, а також особи, які звільнилися з місць позбавлення
волі й примусового лікування, військовослужбовці та інші
категорії.
Найбільш гостро проблема зайнятості населення стоїть на
територіях пріоритетного розвитку, де є значна кількість
незайнятого населення або очікується збільшення її до обсягів, при
яких місцеві органи державної виконавчої влади неспроможні
вирішити питання їх працевлаштування без заохочення державою
створення нових робочих місць. За розрахунками областей очікувана
чисельність незайнятого населення в районах (населених пунктах),
віднесених до таких територій, становитиме 320,4 тис. чоловік.
Розвиток процесів на ринку праці свідчить про те, що його
обсяги в 1991 - 1992 роках були значно меншими від очікуваних. Це
є наслідком затримки реалізації ринкового механізму в економіці та
соціальній сфері. Велика кількість підприємств і організацій в
поточному році продовжують утримувати надлишкову кількість
працюючих навіть при значному спаді виробництва, внаслідок чого в
країні вже утворилося значне приховане безробіття.
Певне пожвавлення підприємницької діяльності, збільшення
потреби малих підприємств і кооперативів у кваліфікованих
працівниках призвело до незначного зростання кількості вакансій і
чисельності працевлаштованих у третьому кварталі 1992 року.
Незважаючи на це реалізація заходів активної політики зайнятості
населення відбувається повільно.
У 1992 році працевлаштовано 193,6 тис. чоловік, що становить
34,7 відсотка загальної кількості незайнятих громадян, які
звернулися до державної служби зайнятості, на професійне навчання
направлено 8,6 тис. чоловік, або 1,4 відсотка всіх зареєстрованих.
Особи, які направлені на громадські роботи, становлять ще меншу
частку - близько 1 відсотка. Кількість безробітних, які перебували
на обліку в державній службі зайнятості на початок 1993 року,
становила 70,5 тис. чоловік, з яких 52,5 тис. одержували допомогу
по безробіттю.
Незначний, порівняно з очікуваним, рівень безробіття та
відносно низькі темпи його зростання не дають підстав вважати це
явище стійкою тенденцією.
Якщо не вжити енергійних заходів, спрямованих на стимулювання
попиту на робочу силу та упередження масового безробіття,
чисельність незайнятого працездатного населення значно
збільшиться. До загострення ситуації на ринку праці можуть
призвести такі обставини:
подальша розбалансованість економіки, спад виробництва,
господарські та фінансові труднощі підприємств, скорочення
державних дотацій, поширення режимів неповної зайнятості,
вимушених відпусток тощо;
достатній розвиток сфери прикладання праці у західних
областях, де напруження на ринку праці виникає переважно за
рахунок сільського населення, в умовах низького землезабезпечення,
що сприяє поширенню участі населення цих регіонів у сезонних
роботах, праці за вахтовим методом, а також у щоденних трудових
міграціях до міських поселень;
існування переважно на Донбасі та в Придніпров'ї міст із
вузькоспеціалізованою структурою зайнятості, де є значні
невикористані резерви робочої сили з числа жінок, спеціалістів
невиробничої сфери;
можливе закриття шахт центрального Донбасу у зв'язку з
відпрацюванням вугільних пластів, що сприятиме зростанню
безробіття, рівень якого тут вище, ніж в інших областях України;
повільне вирішення питань працевлаштування у районах
розміщення депортованого кримсько-татарського населення, де обсяги
фактичного переселення в 4 рази перевищують передбачені;
недостатнє забезпечення робочими місцями мешканців сіл та
малих міст на півдні Одеської області, де не працює нині більше
третини працездатного населення;
хід конверсії в машинобудівному та військово-промисловому
комплексах зумовлює спад виробництва, що призводить до вивільнення
робочої сили та зростання безробіття;
припинення експлуатації Чорнобильської АЕС та скорочення
зайнятості на об'єктах, які пов'язані з її функціонуванням,
насамперед у місті Славутичі, що вимагає розробки та реалізації
спеціальної програми зайнятості;
скасування системи державного розподілу молодих спеціалістів,
порушення договорів, які укладаються окремими підприємствами на
підготовку спеціалістів, що зумовлює появу безробіття серед
молоді;
скорочення військового контингенту, що загострює потребу в
їхньому працевлаштуванні;
ускладнення вирішення питань з працевлаштуванням у ряді
областей в зв'язку з поверненням німців у місця історичного
проживання або прибуттям біженців;
можливе збільшення міграційного приросту населення України за
рахунок українців, що мешкають у регіонах колишнього СРСР.
Зазначені обставини і активізація процесів роздержавлення та
структурної перебудови економіки, земельної реформи, а також вихід
із рублевої зони різко прискорять вивільнення працівників і
призведуть до утворення значного контингенту тимчасово незайнятого
населення.
Динамічність процесів переходу до ринкової економіки та
неоднозначність його наслідків вимагають розробки варіантних
прогнозів розвитку ситуації на ринку праці.
Результати наукових досліджень, проведених при підготовці
цієї Програми, а також підсумки прогнозних розрахунків, здійснених
місцевими органами державної виконавчої влади (відповідно до
методики, схваленої міжвідомчою радою з проблем зайнятості), дають
таку варіантну оцінку кількості незайнятого населення
працездатного віку на ринку праці:
Очікувана кількість незайнятого населенняна ринку праці
За оцінкою:
місцевих органів державної Науково-дослідного центру з
виконавчої влади Республіки проблем зайнятості населення
Крим, областей, міст Києва, та ринку праці Академії наук
Севастополя та Мінпраці і Мінпраці
I варіант II варіант I варіант II варіант
Тис.чоловік 1543,1 2543,6 1517 2226
У відсотках
до працезда-
тного насе-
лення в пра-
цездатному
віці 5,5 9,1 5,4 8
Накреслені основні напрями антикризових заходів Уряду
України, що мають припинити неконтрольований спад виробництва до
кінця 1993 року, дають підстави передбачати розвиток ситуації на
ринку праці за даними першого варіанта (додаток N 1). Згідно з цим
варіантом прогнозу, прийнятим за основу, передбачаються напрями
залучення незайнятого населення до трудової діяльності й надання
йому соціальної підтримки (додаток N 2).
Для реалізації зазначених напрямів зайнятості населення
передбачається розробити заходи, спрямовані на досягнення мети
Програми на основі врахування пропозиції і попиту на робочу силу.
Разом з тим не можна повністю виключити можливість розвитку
ситуації в кризовому напрямі. У цьому випадку чисельність
незайнятого населення на ринку праці може досягти більше 2500 тис.
чоловік.
На 1993 рік прогнозний баланс ринку праці (пропозиції і попит
на робочу силу) характеризується такими даними:
(тис. чоловік)
I. Пропозиція робочої сили, всього 1540
у тому числі:
кількість громадян, непрацевлаштованихдержавною службою зайнятості на поча-
ток 1993 року 190
з них осіб, яким наданий статусбезробітного 70
вивільнені з галузей народного госпо-дарства 560
випускники навчальних закладів 330
раніше зайняті у домашньому госпо-дарстві 120
інші категорії незайнятого населення 340
II. Попит на робочу силу, всього 990
у тому числі за рахунок:
наявності вакантних робочих місць напочаток 1993 року 240
робочих місць, що звільняються узв'язку з виходом робітників на пен-
сію, призовом до Збройних Сил, при-
родним рухом населення та іншими
причинами 340
створення нових робочих місць за ра-хунок державних капітальних вкладень 110
створення нових робочих місць заучастю державного фонду сприяння
зайнятості населення 105
створення нових робочих місць у не-державному секторі економіки 95
поширення використання нетрадицій-них режимів зайнятості (неповний
робочий день, робота вдома, гнучкі
графіки роботи та інші) 35
територіального перерозподілу тру-дових ресурсів за межі України 5
інших факторів 60
III. Перевищення пропозиції робочої силинад попитом на неї (кількість без-
робітних) 550
Фінансові витрати з державного фонду сприяння зайнятості
населення на реалізацію передбачених заходів щодо регулювання
зайнятості населення становитимуть 170,3 млрд. карбованців
(додаток N 3). Вони можуть бути уточнені в ході реалізації цієї
Програми.
Перелік дій щодо сприяння зайнятостіта соціального захисту населення
Головний зміст заходів регулювання зайнятості та соціального
захисту населення, що включені до Програми, полягає в забезпеченні
активної державної політики на ринку праці, а саме:
надання допомоги громадянам в їх працевлаштуванні;
організація роботи щодо професійної перепідготовки кадрів,
участь у професійній орієнтації робітників та учнів;
сприяння створенню робочих місць;
організація оплачуваних громадських робіт;
сприяння підприємницькій діяльності;
регулювання трудової міграції та інші.
Значного розвитку має набути сприяння створенню нових робочих
місць, зміні їх структури шляхом спрямування інвестицій (за
рахунок усіх форм власності, включаючи кошти державного фонду
сприяння зайнятості населення) перш за все в перспективні галузі
народного господарства та сферу обслуговування населення з
урахуванням перспективних структурних змін у народному
господарстві України.
При цьому мається на увазі, що визначальним фактором є стан
розвитку економіки, від можливостей якої залежить ступінь
матеріально-фінансового забезпечення заходів і в цілому успіх
функціонування механізму втілення в життя політики зайнятості:
перекваліфікація, профконсультування; працевлаштування, створення,
удосконалення і розвиток інфраструктури ринку праці; виплата
допомоги по безробіттю і надання матеріальної допомоги.
Виходячи із статусу Програми більшість її заходів подані у
вигляді загальних напрямів, деталізація яких передбачається на
рівні територіальних програм Республіки Крим, областей, міст,
районів.
I. Стабілізація сфери прикладання праці тарозвиток малих підприємств
У 1992 році в порівнянні з 1991 роком кількість вільних
робочих місць (вакантних посад) зменшилася з 345 до 137 тисяч.
З метою запобігання подальшому скороченню робочих місць та
сприяння пріоритетному розвитку окремих галузей економіки
передбачається здійснити такі заходи:
розробити перелік об'єктів, що споруджуються і розширюються,
визначити строки та кількість новостворюваних робочих місць на
підприємствах усіх форм власності, передусім в легкій і харчовій
промисловості та у невиробничій сфері, потребу в працівниках на
1993 - 1994 роки у професійно-кваліфікаційному розрізі, джерела їх
комплектування, в тому числі за рахунок перепідготовки
безробітних, і сприяти введенню таких робочих місць в дію.
Мінпраці, Мінбудархітектури,Рада Міністрів Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
державні адміністрації.
I квартал 1993 року;
відповідно до територіальних програм зайнятості населення
забезпечити режим найбільшого сприяння створенню малих підприємств
для випуску товарів народного споживання на основі переробки
місцевої сировини передусім у населених пунктах, де є вільні
трудові ресурси.
Держпідприємництво, РадаМіністрів Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
державні адміністрації.
1993 рік.
II. Організація оплачуваних громадськихробіт
Для запобігання наслідків прихованого безробіття поряд з
заходами щодо розвитку малих підприємств передбачається
організація громадських робіт, на проведення яких виділяються
необхідні кошти (додаток N 3). Згідно з прогнозними розрахунками
Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя на
громадських роботах буде зайнято 106,3 тис. чоловік. Для їх
організації необхідно:
визначити перелік найважливіших напрямів робіт, що
сприятимуть стабілізації регіонального розвитку і припиненню спаду
обсягів виробництва, щодо можливості їх виконання за рахунок
проведення громадських робіт.
Мінекономіки, Науково-дослідний центр з проблем
зайнятості населення та ринку
праці Академії наук і
Мінпраці, Рада Міністрів
Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська
міські державні адміністра-
ції.
I квартал 1993 року;
організувати в разі необхідності місця (приміщення) для
тимчасового розселення зайнятих на громадських роботах осіб, які
не мають постійного місця проживання.
Рада Міністрів РеспублікиКрим, обласні, Київська та
Севастопольська міські дер-
жавні адміністрації.
1993 рік;
розробити та затвердити методичні рекомендації з питань
раціональної організації та створення системи стимулювання
безробітних до участі в оплачуваних громадських роботах.
Мінпраці, Мінфін, Мінекономі-ки, Науково-дослідний центр з
проблем зайнятості населення
та ринку праці Академії наук
і Мінпраці, Рада Міністрів
Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська
міські державні адміністра-
ції.
Травень 1993 року.
III. Сприяння зайнятості населення, якепроживає у сільській місцевості
У межах стабілізації агропромислового комплексу з метою
сприяння зайнятості населення у сільській місцевості
передбачається:
здійснити комплекс заходів для подання практичної допомоги
вивільнюваним працівникам і незайнятому населенню, яке проживає у
сільській місцевості, у розвитку сімейного та індивідуального
підряду, селянських (фермерських) господарств,
сільськогосподарських кооперативів, підсобних виробництв колгоспів
і радгоспів, виробничої кооперації сільськогосподарських і
промислових виробництв.
Мінсільгосппрод,Мінекономіки,Мінпраці, Рада Міністрів
Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська
міські державні адміністра-
ції.
1993 рік;
вивчити і проінформувати органи державної виконавчої влади
про можливість залучення працівників трудонадлишкових населених
пунктів на сезонні сільськогосподарські роботи в трудонедостатніх
населених пунктах і до участі в громадських роботах.
Мінпраці, Мінсільгосппрод,Рада Міністрів Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
державні адміністрації
I квартал 1993 року;
сприяти поверненню з міст громадян, перш за все вивільнюваних
із міських підприємств працівників, які мають необхідні для села
спеціальності.
Мінсільгосппрод, Мінпраці,обласні, Київська та Севас-
топольська міські державні
адміністрації.
1993 рік;
сприяти створенню нових робочих місць за рахунок організації
переробних підприємств (цехів) сільськогосподарської продукції та
торговельних об'єктів, у тому числі для потреб фермерських
господарств.
Обласні, Київська та Севасто-польська міські державні
адміністрації, Мінмашпром,
Мінбудархітектури, Мінсіль-
госппрод, МЗЕЗ, ДКНТ.
1993 рік.
IV. Створення робочих місць на територіяхпріоритетного розвитку
Нерівномірність соціально-економічного розвитку регіонів,
диспропорції в розміщенні продуктивних сил, особливості
відтворення населення та інші причини призводять в окремих
населених пунктах (районах) до різкого перевищення пропозиції
робочої сили над попитом на неї і викликають необхідність
виділення територій пріоритетного розвитку, в межах яких створення
робочих місць заохочується державою з урахуванням структурної
перебудови їх економіки (додаток N 4). Для вирішення питань
зайнятості населення, яке проживає на цих територіях, необхідно
здійснити такі заходи:
надати організаційну, а в разі необхідності фінансову
допомогу в створенні на територіях пріоритетного розвитку в 1993 -
1995 роках 174 тис. робочих місць у перспективних галузях
народного господарства та сфері обслуговування населення, в тому
числі:
у трудонадлишкових сільських і гірських районах західного
регіону та південно-західних районах Одеської області - 80,3 тис.
робочих місць;
у районах (населених пунктах), де передбачається скорочення
обсягів виробництва в зв'язку з вичерпанням сировинних ресурсів,
закриттям (ліквідацією) народногосподарських об'єктів,
структурними змінами у виробництві, - 25 тис. робочих місць, у
тому числі у вугледобувних областях Донецько-Придніпровського
регіону - 2,9 тис. робочих місць;
у районах (населених пунктах) з переважним розвитком
однієї-двох галузей, де існує диспропорція у сфері прикладання
чоловічої і жіночої праці, - 37 тис. робочих місць;
у районах (населених пунктах), визначених для розміщення
переселенців із зони Чорнобильської АЕС, депортованих народів, -
22,3 тис. робочих місць;
у районах (населених пунктах) розташування військових
гарнізонів - 9,4 тис. робочих місць.
Рада Міністрів РеспублікиКрим, обласні, Київська та
Севастопольська міські,
районні державні адміністра-
ції, Мінпраці.
1993 рік;
визначити в територіальних програмах зайнятості перелік
діючих підприємств, які створюватимуть додаткові робочі місця, а
також нових підприємств усіх форм власності, що передбачається
створити на територіях пріоритетного розвитку, кількість робочих
місць в них, строки їх введення, потребу в трудових ресурсах.
Рада Міністрів РеспублікиКрим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
державні адміністрації.
I квартал 1993 року;
розробити і подати до Кабінету Міністрів України проект
Положення про надання підприємствам, які створюють на територіях
пріоритетного розвитку робочі місця, податкового кредиту за
рахунок сум податку, що зараховуються до державного бюджету
України.
Мінфін, Мінекономіки, Мін-праці.
Квітень 1993 року.
V. Забезпечення зайнятості окремихкатегорій громадян
У 1993 році кількість громадян, які потребують соціального
захисту, становитиме 345,8 тис. чоловік. Найбільше серед них
молоді (129,8 тис. чоловік) та жінок з малолітніми дітьми (91,4
тис. чоловік). Особи, які мають тривалу перерву в роботі,
становлять 18,8 відсотка, а особи передпенсійного віку - 15
відсотків.
З метою їх працевлаштування передбачається:
забронювати на підприємствах і в організаціях для громадян,
які потребують соціального захисту і нездатні на рівних
конкурувати на ринку праці, 304,9 тис. робочих місць.
Рада Міністрів РеспублікиКрим, обласні, Київська та
Севастопольська міські дер-
жавні адміністрації, Мінпраці.
I квартал 1993 року;
надати згідно з діючими рекомендаціями Мінпраці організаційну
та фінансову допомогу в створенні на підприємствах і в
організаціях 53,8 тис. додаткових робочих місць, що разом з
використанням заброньованих робочих місць дасть можливість
працевлаштувати майже 360 тис. громадян, які потребують
соціального захисту.
Державна служба зайнятості.
1993 рік;
розробити Положення про порядок і взаємодію органів державної
виконавчої влади, підприємств, організацій та установ щодо
бронювання робочих місць для громадян, які потребують соціального
захисту.
Мінпраці, Мінсоцзахист, Фондсоціального захисту інва-
лідів.
Травень 1993 року.
1. Зайнятість жінок
Згідно з розрахунками і пропозиціями Ради Міністрів
Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських
державних адміністрацій загальна кількість жінок, які потребують
сприяння у працевлаштуванні, становитиме 835,3 тис. чоловік, у
тому числі тих, які вивільняються з виробництва, - 364,3 тис.
чоловік. Для надання їм соціальної підтримки необхідно:
забезпечити підвищення кваліфікації та перепідготовку 63,8
тис. жінок, на що спрямувати необхідні кошти з державного фонду
сприяння зайнятості населення.
Мінпраці, Рада МіністрівРеспубліки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська
міські державні адміністрації.
1993 рік;
здійснити заходи для профорієнтації жінок з урахуванням їх
психофізіологічних особливостей, покликання та здібностей,
поширюючи їх орієнтацію на перспективні професії
висококваліфікованої праці.
Мінпраці, державна службазайнятості, Міносвіти.
1993 рік;
визначити (і періодично переглядати) перелік професій в
пріоритетних галузях народного господарства, які доцільно
рекомендувати жінкам для опанування ними в системі вищої та
середньої освіти.
Мінпраці, Міносвіти.
I півріччя 1993 року.
2. Зайнятість молоді
Розробити і затвердити механізм заохочення підприємств у
прийомі та професійній підготовці молоді на виробництві,
враховуючи необхідність працевлаштувати в 1993 році 322,3 тис.
чоловік.
Мінпраці, Мінфін, Міносвіти,Фонд соціальної адаптації
молоді, Рада Міністрів
Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська
міські державні адміністрації.
I півріччя 1993 року.
Забезпечити професійну підготовку та наступне
працевлаштування 50,1 тис. юнаків та дівчат віком до 21 року, які
ще не працювали і не мають професії.
Мінпраці, Фонд соціальноїадаптації молоді, Рада
Міністрів Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
державні адміністрації.
1993 рік.
Розробити спеціальні молодіжні програми громадських робіт та
сприяти залученню молоді до участі в них у поєднанні з професійною
підготовкою.
Фонд соціальної адаптаціїмолоді, Міносвіти, Мінпраці,
Науково-дослідний центр з
проблем зайнятості населення
Академії наук і Мінпраці,
Рада Міністрів Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські дер-
жавні адміністрації.
I півріччя 1993 року.
Створити в місті Києві центр професійної підготовки та
орієнтації молоді. Визначитися щодо необхідності створення таких
центрів у регіонах України.
Фонд соціальної адаптаціїмолоді, Київська державна
адміністрація, Мінпраці,
Міносвіти.
I півріччя 1993 року.
VI. Організація роботи з професійноїорієнтації
Сучасні засоби надання допомоги в зайнятості вивільнюваних
громадян та незайнятого населення зумовлюють такі важливі напрями
роботи, як набуття безробітними нових професій, професійна
підготовка та перепідготовка. Цій роботі передує профорієнтаційне
консультування, що забезпечує добір кандидатів для професій
відповідно до їх інтересів, бажань і здібностей, а також потреб
суспільства. Для виконання її на сучасному науково-технічному та
методичному рівні необхідно:
розробити та подати до Кабінету Міністрів України проект
концепції державної системи професійної орієнтації населення.
Мінпраці, Міносвіти, МОЗ,Мінмолодьспорт, Фонд соціаль-
ної адаптації молоді,
Науково-дослідний центр з
проблем зайнятості населення
та ринку праці Академії наук
і Мінпраці.
Жовтень 1993 року;
відкрити на базі профільних вищих навчальних закладів України
мережу спецфакультетів для підготовки психологів державної служби
зайнятості.
Міносвіти, Мінпраці.
1993 рік;
розробити і подати до Кабінету Міністрів України пропозиції
щодо регламентації взаємодії державної служби зайнятості з
органами охорони здоров'я та освіти в галузі професійної
орієнтації молоді та дорослого населення.
Мінпраці, Міносвіти, МОЗ,Мінмолодьспорт, Фонд соціаль-
ної адаптації молоді.
Травень 1993 року.
VII. Професійна підготовка та перепідготовкавивільнюваних працівників і незайнятого
населення
При вирішенні питань організації професійної підготовки
вивільнюваних працівників і незайнятого населення в першу чергу
братимуться до уваги можливості подальшого їх працевлаштування. Їх
навчання здійснюватиметься за професіями і спеціальностями, які
найбільше користуватимуться попитом на ринку праці.
Враховуючи потребу технічного розвитку підприємств,
раціонального використання наявного виробничого потенціалу та
забезпечення їх кадрами необхідних професій, передбачається:
забезпечити підготовку, перепідготовку та підвищення
кваліфікації вивільнюваних працівників і незайнятого населення та
зареєстрованих у державній службі зайнятості як такі, що шукають
роботу, за укладеними договорами у вищих, професійно-технічних,
інших навчальних закладах, на підприємствах, в установах,
організаціях та спеціально створених навчальних центрах державної
служби зайнятості. В основу цієї роботи покласти принцип
відповідності перепідготовки робочої сили наявним робочим місцям.
Мінпраці, Міносвіти.
1993 рік;
Виділити на оплату вартості навчання 137,1 тис. чоловік
необхідні кошти з місцевої частини державного фонду сприяння
зайнятості населення.
Мінпраці, Рада МіністрівРеспубліки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська
міські державні адміністрації.
I квартал 1993 року;
продовжити створення та укомплектування спеціалістами
обласних навчальних центрів державної служби зайнятості для
професійного навчання незайнятого населення та забезпечити їх
необхідним обладнанням.
Мінпраці, Рада МіністрівРеспубліки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська
міські державні адміністрації.
1993 рік;
забезпечити систематичне підвищення кваліфікації керівників
та спеціалістів обласних навчальних центрів професійного навчання
та працівників центрів зайнятості населення, які займаються цими
питаннями.
Мінпраці.1993 рік;
розробити (і періодично переглядати) перелік основних
укрупнених груп професій і спеціальностей, за якими буде
здійснюватися професійне навчання вивільнювальних працівників і
незайнятого населення.
Мінпраці, Міносвіти.I півріччя 1993 року;
організувати курси підвищення кваліфікації викладачів,
майстрів (інструкторів) виробничого навчання, які залучаються для
підготовки та перепідготовки вивільнюваних працівників та інших
категорій незайнятого населення.
Міносвіти, Мінпраці.
I півріччя 1993 року.
VIII. Сприяння зайнятості вивільнюваних у зв'язкуз реформуванням військ, розташованих на те-
риторії України та за її межами, військово-
службовців, а також членів їх сімей
У зв'язку з реформуванням і скороченням військових структур
гостро постає проблема соціальної і професійної адаптації
вивільнюваних офіцерів і прапорщиків, чисельність яких може
досягти 33 тис. чоловік. З урахуванням членів їхніх сімей ринок
праці у 1993 році поповнять не менш як 46 тис. чоловік.
З метою вирішення питань зайнятості цієї категорії населення
передбачається:
визначити на 1993 - 1995 роки потребу (в місцях дислокації
військових частин) в створенні центрів соціальної адаптації,
мережі центрів і курсів професійної підготовки та перепідготовки
військовослужбовців та членів їхніх сімей з метою оволодіння ними
перспективними професіями відповідно до потреб народного
господарства. Розпочати організацію таких центрів і курсів.
Міноборони, Комітет з питаньсоціального захисту військо-
вослужбовців при Кабінеті
Міністрів України, Міносвіти,
Мінпраці, Рада Міністрів
Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська
міські державні адміністра-
ції, військові комісаріати
Республіки Крим, областей,
міст Києва та Севастополя.
I півріччя 1993 року;
створити в місті Києві навчальний центр професійної
перепідготовки звільнюваних у запас та відставку
військовослужбовців, а також членів їхніх сімей, що прибувають в
Україну. Визначитися щодо необхідності створення таких центрів в
інших регіонах України.
Мінпраці, Міносвіти, Мінобо-рони, Київська міська
державна адміністрація.
I півріччя 1993 року;
розробити для навчальних центрів, що займатимуться
перепідготовкою військовослужбовців, необхідні навчальні плани і
комп'ютерні програми, забезпечити їх методичною літературою згідно
з переліком професій, за якими буде проводиться підготовка і
перепідготовка. Залучити до цього висококваліфікованих викладачів,
які володіють сучасними методами навчання.
Мінпраці, Міносвіти, Мінобо-рони.
III квартал 1993 року;
встановити порядок професійного добору і направлення для
перепідготовки і підвищення кваліфікації вивільнюваних військово-
службовців у навчальні центри, заклади та підрозділи підвищення
кваліфікації системи загальної і вищої освіти України.
Міноборони, Міносвіти, війсь-кові комісаріати Республіки
Крим, областей, міст Києва та
Севастополя, Рада Міністрів
Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська
міські державні адміністрації.
II квартал 1993 року;
забезпечити у разі необхідності підвищення кваліфікації та
перепідготовку кадрів вивільнюваних військовослужбовців, а також
членів їхніх сімей, які мають вищу освіту, в навчальних закладах і
підрозділах підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів
системи вищої освіти.
Міносвіти, Мінпраці.
1993 рік;
розробити пропозиції та затвердити нормативні акти щодо
створення робочих місць для вивільнюваних військовослужбовців, а
також членів їхніх сімей шляхом створення малих, акціонерних
виробничих і комерційних підприємств на базі вивільнюваної
військової техніки, об'єктів та іншого майна.
Міноборони, Мінюст, Мінфін,Мінпраці, Комітет з питань
соціального захисту військо-
вослужбовців при Кабінеті
Міністрів України.
I півріччя 1993 року;
надати організаційну, а в разі необхідності фінансову
допомогу в створенні додаткових робочих місць згідно з кількістю і
професійним складом вивільнюваних військовослужбовців.
Мінпраці, Міноборони, РадаМіністрів Республіки Крим,
обласні, Київська та Севасто-
польська міські державні
адміністрації, військові ко-
місаріати Республіки Крим,
областей, міст Києва та
Севастополя.
1993 рік;
визначити на 1994 рік реальну кількість звільнюваних у запас
та відставку військовослужбовців, а також членів їхніх сімей,
встановити перелік професій, за якими здійснюватиметься
перепідготовка.
Міноборони, Мінпраці, Мін-освіти.
Листопад 1993 року.
IX. Сприяння зайнятості працівників обороннихгалузей у зв'язку з конверсією виробництва
Здійснення конверсії у військово-промисловому комплексі
викличе протягом 1993 року вивільнення майже 43 тис. чоловік. Для
захисту їх від безробіття необхідно:
створити банк даних по Республіці Крим, областях, містах,
районах про кількість і професійно-кваліфікаційний склад
працівників оборонного комплексу, вивільнюваних у зв'язку з
конверсією виробництва, які потребуватимуть допомоги державної
служби зайнятості.
Мінмашпром, Мінпраці, РадаМіністрів Республіки Крим,
обласні, Київська та Севасто-
польська міські державні
адміністрації.
I квартал 1993 року;
організувати на навчальній базі Мінмашпрому мережу
спеціалізованих центрів перепідготовки та розробити відповідні
навчальні програми щодо перепідготовки вивільнюваних працівників
оборонних підприємств для реалізації програм конверсії.
Мінмашпром, Міносвіти, Мін-праці, Рада Міністрів Респуб-
ліки Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
державні адміністрації.
1993 рік;
передбачити в програмах конверсії окремий розділ щодо
вирішення проблем зайнятості та соціального захисту вивільнюваних
працівників.
Мінмашпром, Рада МіністрівРеспубліки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська
міські державні адміністра-
ції, підприємства, організа-
ції та установи.
1993 рік;
розробити і подати до Кабінету Міністрів України перелік міст
і селищ, більше 20 відсотків зайнятого населення яких
вивільнюється в результаті конверсії, для включення їх до
територій пріоритетного розвитку на 1994 рік.
Мінпраці, Мінекономіки, РадаМіністрів Республіки Крим,
обласні, Київська та Севасто-
польська міські державні
адміністрації.
IV квартал 1993 року.
X. Сприяння зайнятості шахтарів, у томучислі центрального Донбасу, в разі
закриття шахт
Згідно із концепцією розвитку вугільної промисловості
проблема працевлаштування вивільнюваних працівників може
загостритися після 1996 року. В 1993 році ринок праці із
підприємств галузі поповнять майже 3 тис. чоловік. Тому в Програмі
передбачаються такі попереджувальні заходи:
уточнити календарні графіки закриття неперспективних шахт і
вивільнення у зв'язку з цим працівників. Намітити черговість
введення нових та реконструйованих шахт одночасно із соціальною
інфраструктурою, враховуючи паливно-енергетичний баланс України.
Держвуглепром, Мінекономіки,Донецька, Луганська, Дніпро-
петровська, Кіровоградська
обласні державні адміністра-
ції, Інститут економіки про-
мисловості Академії наук.
I квартал 1993 року;
передбачити на шахтах, закриття яких планується, зменшення
набору нових працівників, введення та поширення нетрадиційних форм
зайнятості; переведення шахтарів на інші роботи у межах шахти або
об'єднання, а також на інші шахти у межах регіону.
Держвуглепром, Мінпраці, До-нецька, Луганська, Кірово-
градська, Дніпропетровська
обласні державні адміністра-
ції.
1993 рік;
визначити можливу чисельність, обсяги фінансового та
матеріально-технічного забезпечення переведення шахтарів із шахт,
що закриваються, для роботи на шахтах інших населених пунктів, у
тому числі за межами областей.
Держвуглепром, Мінпраці, До-нецька, Луганська, Кірово-
градська, Дніпропетровська
обласні державні адміністра-
ції.
I квартал 1993 року;
визначити можливі обсяги створення нових робочих місць у
галузі переробки відходів вуглевидобутку та вуглезбагачення для
працевлаштування вивільнюваних шахтарів на основі ділового
співробітництва з іноземними фірмами.
Держвуглепром, Мінекономіки,Мінбудархітектури, Мінпром,
ДКНТ, Донецька, Луганська,
Дніпропетровська, Кірово-
градська обласні державні
адміністрації, виробничі
об'єднання Держвуглепрому.
I квартал 1993 року;
передбачити в Комплексній програмі соціально-економічного
розвитку Донбасу розробку розділу щодо стабілізації і розширення
сфери прикладання праці за рахунок розвитку наукоємних виробництв,
прискорення створення потужностей для зберігання і переробки
сільгосппродукції, виробництва товарів народного споживання,
збільшення обсягів сфери платних послуг.
Мінекономіки, Донецький полі-технічний інститут, Інститут
економіки промисловості Ака-
демії наук, Донецька,
Луганська, Дніпропетровська
обласні державні адміністра-
ції.
I квартал 1993 року.
XI. Сприяння зайнятості працівників ЧорнобильськоїАЕС та населення міста Славутича у зв'язку з
виведенням станції з експлуатації
У 1993 році не передбачається одноразового значного
скорочення чисельності працівників Чорнобильської АЕС.
З метою регулювання процесу вивільнення працівників і
забезпечення соціального захисту незайнятого населення міста
Славутича необхідно:
розробити зведений графік вивільнення працівників ВО
"Чорнобильська АЕС".
Держкоматом, Київська обласнадержавна адміністрація.
Березень 1993 року;
на основі результатів соціологічного обстеження визначити
можливі напрями зайнятості вивільнюваних працівників і незайнятого
населення міста Славутича.
Мінпраці, Укратоменергопром,Київська обласна державна
адміністрація, Рада по
вивченню продуктивних сил
України Академії наук.
II квартал 1993 року;
визначити потребу в створенні нових робочих місць та
галузевий характер підприємств (підприємства) відповідно до
професійної орієнтації вивільнюваних працівників і незайнятого
населення.
Держкоматом, Мінпраці, Київ-ська обласна державна адмі-
ністрація , Рада по вивченню
продуктивних сил України Ака-
демії наук.
I півріччя 1993 року;
визначити обсяги територіально-галузевого перерозподілу
вивільнюваних працівників.
Держкоматом, Мінпраці, Київ-ська обласна державна адмі-
ністрація , Рада по вивченню
продуктивних сил України Ака-
демії наук.
II квартал 1993 року;
розглянути питання щодо забезпечення позачергового виділення
в 1993 - 1995 роках земельних ділянок вивільнюваним працівникам
Чорнобильської АЕС для ведення селянського (фермерського)
господарства або заняття підприємницькою діяльністю.
Рада Міністрів РеспублікиКрим, обласні державні
адміністрації.
1993 рік.
XII. Сприяння зайнятості населення, яке повертаєтьсяв місця історичного проживання (депортованих
народів)
Повернення депортованих народів у місця історичного
проживання ускладнює в окремих регіонах ситуацію на ринку праці. З
метою вирішення питань працевлаштування населення, яке
повертається в ці регіони, необхідно:
розробити та затвердити нормативні акти щодо фінансування і
матеріально-технічного забезпечення створення для депортованих
народів нових робочих місць, їх професійної перепідготовки і
перекваліфікації та інших видів соціальної підтримки в сфері
зайнятості населення.
Комітет у справах національ-ностей при Кабінеті Міністрів
України, Мінпраці, Українсь-
ко-німецький фонд, Мінюст,
Мінекономіки, Держкомресур-
сів, Мінфін, Фонд депортова-
них народів Криму, Науково-
дослідний центр з проблем
зайнятості населення Академії
наук і Мінпраці, Рада
Міністрів Республіки Крим,
Запорізька, Дніпропетровська,
Донецька, Миколаївська,
Одеська, Херсонська обласні
державні адміністрації.
I півріччя 1993 року;
розробити і подати Кабінету Міністрів України перелік
регіонів (населених пунктів) масового розселення депортованих
народів для надання їм статусу територій пріоритетного розвитку на
1994 рік.
Мінпраці, Рада МіністрівРеспубліки Крим, Миколаївсь-
ка, Одеська, Херсонська, За-
порізька, Донецька та Дніпро-
петровська обласні державні
адміністрації.
IV квартал 1993 року.
XIII. Надання матеріальної допомоги безробітнимі членам сімей, які перебувають на їх
утриманні
Спрямуванти на виплату допомоги по безробіттю особам,
зареєстрованим у державній службі зайнятості як безробітні, а
також членам сімей, які перебувають на утриманні безробітних, та
громадянам, які втратили право на допомогу по безробіттю у зв'язку
із закінченням установленого строку її виплати, необхідні кошти з
місцевої частини державного фонду сприяння зайнятості населення.
Мінпраці, Рада МіністрівРеспубліки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська
міські державні адміністрації.
1993 рік;
передбачити в загальнодержавній частині державного фонду
сприяння зайнятості населення резерв коштів для надання соціальної
підтримки незайнятому населенню - на перепідготовку кадрів,
професійну переорієнтацію, організацію оплачуваних громадських
робіт, допомогу по безробіттю.
Мінпраці, Мінфін.I квартал 1993 року.
XIV. Науково-організаційне і ресурсне забезпечення,контроль за виконанням Програми
1. Удосконалення формуванняінфраструктури ринку праці
Завершити формування органів державної служби зайнятості всіх
рівнів.
Мінпраці, Рада Міністрів Рес-публіки Крим, обласні, Київ-
ська та Севастопольська місь-
кі державні адміністрації.
1993 рік.
Забезпечити підготовку спеціалістів вищої кваліфікації, таких
як психологи, профконсультанти, юристи з питань трудового права,
економісти та інші, для укомплектування підрозділів державної
служби зайнятості на замовлення Мінпраці.
Міносвіти, Мінпраці.
I півріччя 1993 року.
Продовжити роботу щодо створення Української інформаційно-
довідкової системи зайнятості населення. Виділити на ці цілі у
1993 році 8500 млн. карбованців.
Мінпраці, Мінфін, Мінеконо-міки.
1993 рік.
Розширити мережу центрів профорієнтації та їх відділень у
містах і районах України.
Мінпраці, Фонд соціальноїадаптації молоді, Рада Міні-
стрів Республіки Крим, облас-
ні, Київська та Севастополь-
ська міські державні адміні-
страції.
1993 рік.
Удосконалити статистичну звітність про стан ринку праці,
враховуючи особливості його формування на місцях.
Мінстат, Мінпраці.
1993 рік.
2. Удосконалення нормативно-правовогозабезпечення Програми
Для спрямування впливу податкової політики на раціональне
розміщення продуктивних сил, економічне заохочення підприємств у
створенні додаткових робочих місць, а також вирішення питань
соціальної підтримки безробітних, працевлаштування громадян
України за кордоном і захисту національного ринку праці необхідно:
внести до Кабінету Міністрів України пропозиції щодо
стимулювання створення робочих місць у сфері малого бізнесу та
проведення підготовки і перепідготовки кадрів підприємствами за
рахунок власних коштів.
Мінпраці, Мінфін, Мінеконо-міки, Держпідприємництво,
Український науково-дослідний
інститут праці Мінпраці, На-
уково-дослідний центр з
проблем зайнятості населення
та ринку праці Академії наук
і Мінпраці.
1993 рік;
розробити і затвердити Положення про фінансування з
державного фонду сприяння зайнятості населення створення
додаткових робочих місць на підприємствах, в установах і
організаціях усіх форм власності насамперед на територіях
пріоритетного розвитку і у сфері послуг.
Мінпраці, Мінфін.
I квартал 1993 року;
завершити розробку розділу "Про страхування громадян на
випадок втрати роботи" проекту Закону України "Про Державне
соціальне страхування".
Мінпраці, Мінфін, Мінюст.
I квартал 1993 року;
завершити доопрацювання таких проектів законів України: "Про
імміграцію", "Про біженців". Підготувати відповідну нормативну
базу для реалізації цих законів.
МВС, Мінпраці, МЗС, Держком-кордон, Мінекономіки, Мінсоц-
захист, Мінюст, Пенсійний
фонд.
I півріччя 1993 року;
провести переговори з компетентними органами Німеччини,
Польщі, Бельгії, В'єтнаму та інших країн з питань укладення
міжурядових угод щодо працевлаштування громадян України за
кордоном та соціального захисту їх прав відповідно до стану
національного ринку праці, встановити квоти на залучення іноземної
робочої сили для роботи в Україні.
Мінпраці, МЗС, Мінсоцзахист,Мінюст, Пенсійний фонд.
1993 рік.
3. Наукове забезпечення Програми
Забезпечити виконання науково-дослідних робіт з проблем
зайнятості та ринку праці згідно з координаційним планом науково-
дослідних робіт.
Передбачити на виконання цих робіт 120 млн. карбованців.
Мінпраці, Мінфін, Науково-дослідний центр з проблем
зайнятості населення та ринку
праці Академії наук і
Мінпраці.
1993 рік.
4. Фінансове забезпечення Програми
Установити контроль за формуванням, раціональним і ефективним
використанням коштів державного фонду сприяння зайнятості
населення відповідно до напрямів, передбачених Програмою.
Мінпраці, Мінфін, Республі-канський центр зайнятості,
Кримський республіканський,
обласні, Київський та Севас-
топольський міські центри
зайнятості.
1993 рік.
Внести до Кабінету Міністрів України пропозиції про
формування та витрачання коштів державного фонду сприяння
зайнятості населення на 1994 рік.
Мінпраці, Мінфін.
Листопад 1993 року.
5. Реалізація Програми
Реалізація Програми покладається на Мінпраці, державну службу
зайнятості, Раду Міністрів Республіки Крим, місцеві державні
адміністрації, відповідні міністерства і відомства. Механізм
управління виконанням Програми передбачає здійснення таких
заходів:
забезпечити щоквартальну оцінку стану ринку праці та розробку
прогнозу на наступний період. На основі економіко-статистичного
аналізу систематично проводити підготовку для Кабінету Міністрів
України, а також Уряду Республіки Крим і місцевих державних
адміністрацій пропозицій і рекомендацій щодо регулювання
зайнятості населення в межах Програми.
Мінпраці, Мінюст, Кримськийреспубліканський, обласні,
Київський та Севастопольський
міські центри зайнятості.
Щоквартально;
забезпечити підготовку для Уряду України та висвітлення у
засобах масової інформації відомостей про хід реалізації основних
заходів Програми. У разі необхідності вносити пропозиції щодо
коригування Програми і усунення відхилень від передбачених
заходів.
Мінпраці, Мінюст, Мінфін,Рада Міністрів Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські дер-
жавні адміністрації, мініс-
терства і відомства.
Щоквартально;
організувати співробітництво між Українським та обласними,
Київським і Севастопольським міськими координаційними комітетами
сприяння зайнятості населення щодо підготовки рекомендацій для
реалізації передбачених Програмою заходів.
Мінпраці, Український коорди-наційний комітет сприяння
зайнятості населення.
Починаючи зI кварталу 1993 року.
Додаток N 1до Програми
Формування ринку праці України на 1993 рік
(тис. чоловік)
—————————————————————————————————————————————————————————————————— |Очіку-| У тому числі за рахунок |вана |————————————————————————————————————————— |кіль- |громадян,|вивіль- |випуск- |раніше|інших |кість |непраце- |нюваних |ників |зайня-|кате- |незай-|влаштова-|з галу- |навча- |тих у |горій |нятих |них служ-|зей на- |льних |домаш-|зайня- |на |бою зай- |родного |закла- |ньому |того |ринку |нятості |госпо- |дів |госпо-|насе- |праці,|на 1 січ-|дарства | |дар- |лення |всього|ня 1993 р| | |стві | ——————————————————————————————————————————————————————————————————
Республіка Крим 60,3 1,5 21,7 8,9 6,9 21,3
Області:
Вінницька 51,7 3,2 22,7 8,5 2,7 14,6
Волинська 20,2 3,8 9,8 2,9 1,5 2,2
Дніпропетровська 136,9 7,2 38,5 12,5 9,7 69
Донецька 160,3 20,5 45,3 70,5 14 10
Житомирська 35,8 8 3,8 19 2 3
Закарпатська 37,1 5 9,7 8,3 7,5 6,6
Запорізька 69,2 4,3 27,5 7 2,9 27,5
Івано-Франківська 38,6 8,3 13,6 4,8 3,2 8,7
Київська 41,8 6,8 16,5 13,1 2,4 3
Кіровоградська 35,8 12 4,8 15 2 2
Луганська 94,4 24,2 19,4 41,8 3 6
Львівська 90,6 20,5 45,8 13,3 3 8
Миколаївська 33,6 2,7 14,9 2,9 4,1 9
Одеська 99,4 6 37,6 14 34,2 7,6
Полтавська 38 5,8 19,8 6,3 2,8 3,3
Рівненська 38 1,2 18 7,4 1,6 9,8
Сумська 33,5 4 7,1 4,6 2 15,8
Тернопільська 37,8 12,5 7,8 14,5 1 2
Харківська 130 7,5 70 18 1 33,5
Херсонська 24 4 9 4 1 6
Хмельницька 33,2 5,7 10,1 9,5 1,1 6,8
Черкаська 35,7 1,5 10,7 6 6,7 10,8
Чернівецька 20,5 2 7,5 4 3,5 3,5
Чернігівська 28,1 2,5 8 3,2 0,3 14,1
м.Київ 84 6,5 44,8 10 1,4 21,3
м.Севастополь 34,6 3,6 15,8 3,9 0,3 11 ——————————————————————————————————————————————————————————————————
Усього 1543,1 190,8 560,2 333,9 121,8 336,4
Додаток N 2до Програми
Основні напрями сприяння зайнятостінаселення в Україні на 1993 рік
(тис. чоловік)
—————————————————————————————————————————————————————————————————— |Очікувана | Передбачається |кількість |———————————————————————————————————— |незайнятих|праце- |напра- |напра- |виплачу- |на ринку |влашту- |вити на |вити на |вати до- |праці, |вати |перепід-|громад- |помогу |всього |протягом|готовку |ські |по без- | |року | |роботи |робіттю ——————————————————————————————————————————————————————————————————
Республіка Крим 60,3 48,3 1,5 2,4 8,1
Області:
Вінницька 51,7 24,4 6,2 7,2 13,9
Волинська 20,2 9,8 1,7 0,9 7,8
Дніпропетровська 136,9 103 6,7 3,3 23,9
Донецька 160,3 62,4 14 19,7 64,2
Житомирська 35,8 12,9 5 3 14,9
Закарпатська 37,1 15 1,6 3,1 17,4
Запорізька 69,2 42,2 7 2 18
Івано-Франківська 38,6 14,6 2,2 3,3 18,5
Київська 41,8 18,9 4 0,8 18,1
Кіровоградська 35,8 16,9 2 4,9 12
Луганська 94,4 23,3 9 7,4 54,7
Львівська 90,6 18 3 4 65,6
Миколаївська 33,6 16,1 5,8 3,2 8,5
Одеська 99,4 47,4 25 9 18
Полтавська 38 17,8 5,9 3 11
Рівненська 38 16,1 5 1,5 15,4
Сумська 33,5 15,5 3,2 1,8 13
Тернопільська 37,8 14,3 3 4,5 16
Харківська 130 76 5 8 41
Херсонська 24 13,6 0,9 0,5 9
Хмельницька 33,2 11,7 2,4 2,8 16,3
Черкаська 35,7 14,7 3 3,3 14,7
Чернівецька 20,5 6 2 2,5 10
Чернігівська 28,1 18,4 4,7 1 4
м.Київ 84 51,5 5,8 2,6 24,1
м.Севастополь 34,6 25,5 1,5 0,6 7 ——————————————————————————————————————————————————————————————————
Усього 1543,1 754,3 137,1 106,3 545,5
Додаток N 3до Програми
В И Т Р А Т И*
на реалізацію заходів, передбачених Програмою
(млн. крб.)—————————————————————————————————————————————————————————————————— | | У тому числі за рахунок | Усього | фонду | |—————————————————————————— | | загально- | місцевого | | державного | ——————————————————————————————————————————————————————————————————
Перепідготовка вивільнюваних
працівників і незайнятого на-
селення 37897,3 - 37897,3
Створення нових робочих місць
на територіях пріоритетного
розвитку (компенсація витрат
підприємств) 26930,5 - 26930,5
Створення додаткових робочих
місць міжобласного значення 200 200 -
Організація додаткових робочих
місць для осіб, які потребують
соціального захисту і нездатні
на рівних конкурувати на ринку
праці 17398,9 - 17398,9
Організація громадських робіт 12721,5 - 12721,5
Створення малих підприємств
державної служби зайнятості 200 - 200
Допомога безробітним і членам
їхніх сімей 53804,3 - 53804,3
Будівництво та придбання при-
міщень для Республіканського
центру зайнятості, інформацій-
но-обчислювального центру, це-
нтру підготовки і перепідгото-
вки працівників державної слу-
жби зайнятості 600 600 -
Будівництво та придбання при-
міщень для місцевих центрів
зайнятості 1175 - 1175
Створення державної автомати-
зованої інформаційно-довідко-
вої системи зайнятості з вра-
хуванням придбання комп'ютер-
ної техніки 8500 8500 -
Придбання автотранспорту, ін-
вентаря та обладнання 1200 1200 -
Створення поліграфічної бази,
видання спеціальних бюлетенів,
виробництво кінофільмів, віде-
офільмів тощо 300 300 -
Проведення науково-дослідних
робіт 120 110 10
Підвищення кваліфікації керів-
них працівників і спеціалістів
державної служби зайнятості 1370 1370 -
Забезпечення міжнародного спі-
вробітництва з проблем зайня-
тості населення 15 15 -
Утримання державної служби за-
йнятості 6400 6400 -
Надання в окремих випадках до-
помоги обласним (міським) цен-
трам зайнятості, пов'язаної з
соціальним захистом прав гро-
мадян 1300 1300 -
Інші витрати 120 120 - —————————————————————————————————————————————————————————————————— Усього 170252,5 20115 112881,9
* Витрати можуть бути уточнені в ході реалізації передбачених
заходів.
Додаток N 4територій пріоритетного розвитку (районів
і населених пунктів України, перспективних
для створення нових робочих місць на
пільгових умовах) у 1993 - 1995 роках
—————————————————————————————————————————————————————————————————— |Розрахункова|Чисельність|Чисельність|Необхідна |чисельність |населення, |населення, |кількість |незайнятого |яке можна |для праце- |робочих |населення, |працевлаш- |влаштування|місць |чоловік |тувати без |якого необ-| | |створення |хідне ство-| | |нових робо-|рення нових| | |чих місць, |робочих | | |чоловік |місць, | | | |чоловік | ——————————————————————————————————————————————————————————————————
1. Трудонадлишкові сільські та гірські райони(населені пункти)
Закарпатська область
Іршавський 7500 200 7300 3800
Міжгірський 7650 340 7310 4600
Рахівський 12550 150 12400 11000
Тячівський 22300 150 22150 20850
Хустський 3750 900 2850 2850
Івано-Франківська область
Богородчанський 1490 795 695 480
Косівський 1840 642 1198 848
Надвірнянський 3500 1630 1870 1370
Рожнятівський 1500 735 765 471
Львівська область
Миколаївський 2200 705 1495 1295
Мостиський 1300 315 985 885
Перемишлянський 2600 310 2290 2040
Самбірський 1000 105 895 845
Сколівський 1800 360 1440 1290
Старосамбірський 2900 723 2177 2077
Стрийський 1700 65 1635 1485
Турківський 3000 80 2920 2670
Яворівський 2200 310 1890 1690
Одеська область
Арцизький 517 463 54 46
Болградський 1321 304 1017 1017
Ренійський 400 190 210 210
Рівненська область
Березнівський 1359 359 1000 1000
Корецький 862 - 862 862
Костопільський 1571 1231 340 340
Млинівський 1400 320 1080 1080
Червоноармійський 507 - 507 507
Оженівська сільрада 181 30 151 151
Острозького району
Тернопільська область
Бережанський 3000 1571 1429 1200
Монастирський 1600 515 1085 880
Хмельницька область
Красилівський 1600 900 700 550
Новоушицький 1560 300 1260 1200
Теофіпольський 1800 700 1100 1050
Чемеровецький 1200 300 900 790
Чернівецька область
Вижницький 600 83 517 517
Герцаївський 360 72 288 288
Глибоцький 1840 168 672 672
Заставнівський 500 101 399 399
Кельменецький 300 124 176 176
Кіцманський 700 158 542 542
Новоселицький 1100 190 910 910
Путильський 100 47 53 53
Сокирянський 700 117 583 583
Сторожинецький 800 212 588 588
Хотинський 900 172 728 728
Чернігівська область
Варвинський 1200 100 1100 600
Городнянський 1400 100 1300 700
Ічнянський 800 - 800 500
Коропський 800 - 800 500
Срібнянський 300 - 300 300
Щорський 1500 - 1500 800
2. Райони (населені пункти), де передбачається скороченняобсягів виробництва у зв'язку з вичерпанням сировинних
ресурсів, закриттям (ліквідацією) народногосподарських
об'єктів, структурними змінами у виробництві
Республіка Крим
смт Щолкіне Ленінського
району 1050 761 289 289
Донецька область
м.Горлівка 6600 3600 3000 1970
Київська область
м.Славутич 2500 - 2500 2000
Запорізька область
Василівський район 1900 200 1700 1000
м.Енергодар 1979 260 1719 1066
Миколаївська область
м.Южноукраїнськ 2500 950 1550 750
Харківська область
м.Ізюм 9200 1920 7280 5200
м.Куп'янськ 6400 2400 4000 2850
м.Лозова 9594 4923 4671 3000
Хмельницька область
м.Нетішин 3000 500 2500 1900
Черкаська область
Чигиринський район 850 100 350 315
Чернігівська область
м.Чернігів 5000 1000 4000 2200
Райони: Ріпкинський 1200 - 1200 700
Чернігівський 1500 - 1500 800
3. Райони (населені пункти) з переважним розвиткомоднієї - двох галузей, де існує диспропорція у
сфері прикладання чоловічої і жіночої праці
Волинська область
м.Нововолинськ 350 221 129 92
Дніпропетровська область
м.Жовті Води 2290 1750 540 490
м.Кривий Ріг 32050 28650 3400 3090
м. Марганець 1785 1755 30 27
м.Орджонікідзе 980 950 30 27
м.Павлоград 6300 5300 1000 909
м.Першотравенськ 1100 990 110 100
м.Тернівка 1170 800 370 336
Донецька область
м.Артемівськ 3000 1450 1550 915
м.Вугледар 1600 520 1080 640
м.Дзержинськ 6300 2022 4278 2650
м.Добропілля 1900 450 1450 880
м.Донецьк (адміністратив-
не селище Донецького за-
воду гумохімічних виро-
бів) 1550 200 1350 990
м.Кіровське 2060 60 2000 1240
смт Світлодарське 600 - 600 600
м.Селидове 2800 800 2000 1670
м.Сніжне 1700 440 1260 780
м.Торез 1970 1400 570 570
м.Шахтарськ 4015 2215 1800 1080
Кіровоградська область
м.Долинська 695 265 430 430
смт Завалля 520 185 335 335
смт Побузьке 1010 212 798 399
м.Помічна 306 176 130 130
смт Смоліне 358 71 287 287
Львівська область
м.Борислав 2400 280 2120 1920
м.Стрий 2500 290 2210 1916
м.Червоноград 3000 670 2330 2030
Одеська область
м.Іллічівськ 565 335 230 205
смт Теплодар 167 107 60 60
смт Южне 1000 65 935 623
Рівненська область
м.Кузнецовськ 3000 300 2700 2700
Тернопільська область
м.Чортків 1491 536 955 645
Харківська область
смт Комсомольське 1112 11 1101 900
м.Первомайськ 3520 350 3150 2300
Чернігівська область
Райони:
Бобровицький 3600 200 3400 2000
Носівський 5000 - 5000 3000
4. Райони (населені пункти), визначені для розміщенняпереселенців із зони Чорнобильської АЕС,
депортованих народів
Республіка Крим
м.Сімферополь 3725 1525 2200 2200
Райони:
Бахчисарайський 3885 781 3104 2954
Білогірський 7295 305 6990 6227
Первомайський 2355 395 1960 1960
Сакський 4747 287 4460 4363
Сімферопольський 2333 2165 168 173
Судацький 1661 1167 494 494
Житомирська область
Брусилівський район 2000 500 1500 1500
Київська область
смт Баришівка 620 250 370 370
Баришівський район
(м.Березань) 580 230 350 350
Згурівський район 480 65 415 415
смт Макарів 420 110 310 310
Харківська область
Вовчанський район
(селище Вільча) 1605 555 1050 1050
Бахчисарайський 3885 781 3104 2954
Білогірський 7295 305 6990 6227
Первомайський 2355 395 1960 1960
Сакський 4747 287 4460 4363
Сімферопольський 2333 2165 168 173
Судацький 1661 1167 494 494
Житомирська область
Брусилівський район 2000 500 1500 1500
Київська область
смт Баришівка 620 250 370 370
Баришівський район
(м.Березань) 580 230 350 350
Згурівський район 480 65 415 415
смт Макарів 420 110 310 310
Харківська область
Вовчанський район
(селище Вільча) 1605 555 1050 1050
5. Райони (населені пункти) розташуваннявійськових гарнізонів
Житомирська область
м.Новоград-Волинський 4200 800 3400 1600
Хмельницька область
Райони:
Ізяславський 1900 600 1300 1100
Старокостянтинівський 8550 1350 7200 5900
Чернігівська область
Козелецький район 1400 - 1400 800
——————————————————————————————————————————————————————————————————
Усього 320386 100602 219784 174007
Ізяславський 1900 600 1300 1100
Старокостянтинівський 8550 1350 7200 5900
Чернігівська область
Козелецький район 1400 - 1400 800
——————————————————————————————————————————————————————————————————
Усього 320386 100602 219784 174007
Джерело:Офіційний портал ВРУ