КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 17 травня 1993 р. N 357
Київ
{ Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМN 468 ( 468-2020-п ) від 10.06.2020 }
Про Тимчасове положення про місячне планування таорганізацію перевезень експортних, імпортних і
транзитних вантажів залізничним, морським та
річковим транспортом
З метою забезпечення чіткої взаємодії та підвищення взаємної
відповідальності вантажовласників (вантажовідправників,
експедиторів) і транспортних підприємств при перевезеннях
експортних, імпортних і транзитних вантажів Кабінет Міністрів
України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Тимчасове положення про місячне планування та
організацію перевезень експортних, імпортних і транзитних вантажів
залізничним, морським та річковим транспортом, що додається.
2. Міністерству транспорту і Міністерству зовнішніх
економічних зв'язків разом з відповідними міністерствами і
відомствами протягом поточного року проаналізувати практику
застосування Тимчасового положення і в разі необхідності до 20
грудня 1993 р. подати Кабінету Міністрів України пропозиції про
внесення до нього змін і доповнень.
Прем'єр-міністр України Л.КУЧМА
Міністр Кабінету Міністрів України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.34
ЗАТВЕРДЖЕНЕпостановою Кабінету Міністрів України
від 17 травня 1993 р. N 357
ТИМЧАСОВЕ ПОЛОЖЕННЯпро місячне планування та організацію перевезень
експортних, імпортних і транзитних вантажів
залізничним, морським та річковим транспортом
Перевезення експортних, імпортних і транзитних вантажів, у
тому числі в контейнерах і пакетах (надалі - вантажі),
залізничним, морським та річковим транспортом здійснюється за
місячними планами, погодженими між учасниками перевезення, або за
заявками вантажовласників, вантажовідправників, експедиторів
(надалі - вантажовласники).
Розділ IПланування перевезень експортних вантажів
залізничними або залізнично-водними шляхами
сполучення
1. Для перевезення експортних вантажів залізничними або
залізнично-водними шляхами сполучення вантажовласники не пізніш як
за 20 днів до початку планового місяця подають залізницям
відправлення розгорнуті заявки на перевезення експортних вантажів,
у яких зазначаються вид та кількість вантажу в тоннах і вагонах,
прикордонні залізничні станції, морські та річові порти, через які
прямуватимуть ці вантажі, країна призначення та вантажоодержувач
(покупець).
2. Залізниці включають вантажі, що експортуються через
морські або річкові порти, до плану перевезень за умови згоди цих
портів на їх перевантаження та зберігання.
3. Укрзалізниця на підставі даних, що подаються залізницями
відправлення, складає на плановий місяць проект плану перевезень
по мережі залізниць України за номенклатурою згідно з додатком до
цього Положення в тоннах і вагонах у середньому на добу і не
пізніш як за 14 днів до початку планового місяця доводить його до
заінтересованих сторін, у тому числі до іноземних залізниць.
4. Після уточнення з Укрзалізницею даних проекту плану
перевезень вантажовласники за 12 днів до початку планового місяця
повідомляють морським (річковим) портам та залізницям детальну
розшифровку номенклатури вантажів, що підлягають перевезенню
(додаток).
5. Залізниці відправлення погоджують з морськими (річковими)
портами обсяги перевезень вантажів і не пізніш як за 8 днів до
початку місяця повідомляють Укрзалізниці зміни, внесені до проекту
плану перевезень.
6. Укрзалізниця, МЗЕЗ, морські та річкові порти, судно- і
вантажовласники не пізніш як за 4 дні до початку планового місяця
спільно погоджують план перевезень експортних вантажів, який
затверджується Мінтрансом та доводиться до виконавців.
7. План перевезень експортних вантажів залізничними шляхами
сполучення через прикордонні залізничні станції затверджується
Укрзалізницею за погодженням із залізницями країн СНД та інших
держав і повідомляється вантажовласникам та залізницям України за
4 дні до початку планового місяця.
8. Вантажовласники і залізниці відправлення забезпечують
рівномірне відвантаження планових вантажів. Норми відвантаження
експортних вантажів у морських і річкових портах встановлюються
виходячи з місячних планів в тоннах і вагонах у середньому на
добу.
9. Заявки на перевезення експортних вантажів, не передбачених
вантажовласниками в місячних планах, подаються ними Укрзалізниці.
Розгляд та погодження цих заявок провадиться Укрзалізницею і
портами не пізніш як за 15 днів до кінця планового місяця.
10. У разі невиконання планів перевезень експортних вантажів
з незалежних від залізниці причин (стихійні явища, конвенційні
заборони тощо) недовантаження перевезень надолужуються наступного
місяця за згодою учасників перевезень.
11. Небезпечні вантажі завозяться у порти відповідно до
міжнародних правил перевезення небезпечних вантажів. Відвантаження
планових небезпечних вантажів здійснюється залізницями
відправлення з повідомленням порту і залізниці призначення.
У повідомленні має бути зазначено найменування та кількість
вантажу, дата прибуття його в порт.
Розділ IIПланування перевезень імпортних вантажів
залізничними або водно-залізничними шляхами
сполучення
12. Для перевезення імпортних вантажів залізничними або
водно-залізничними шляхами сполучення вантажовласники подають
залізниці, що обслуговує морський (річковий) порт перевантаження,
заявки на перевезення імпортних вантажів. Залізниці включають ці
вантажі до плану перевезень за умови згоди портів на їх
перевантаження та зберігання. Заявки подаються не пізніш як за 20 днів до початку планового
місяця із зазначенням найменування вантажу, обсягів у тоннах, виду
залізничного рухомого складу, залізниці призначення.
13. Залізниці не пізніш як за 17 днів до початку планового
місяця надсилають одержані заявки Укрзалізниці, яка розглядає їх і
не пізніш як за 15 днів до початку планового місяця повідомляє
залізницям проект плану відвантаження імпортних вантажів на місяць
з розподілом по залізницях відправлення в тоннах і вагонах у
середньому на добу для погодження його з портами і прикордонними
станціями.
14. Укрзалізниця за пропозиціями залізниць, вантажовласників,
морських (річкових) портів може вносити зміни до місячних планів
відвантаження імпортних вантажів. Пропозиції щодо зазначених змін
повинні подаватись Укрзалізниці не пізніш як за 9 днів до початку
планового місяця. План відвантаження імпортних вантажів у тоннах і
вагонах у середньому на добу по кожній станції відправлення
погоджується з Укрзалізницею, МЗЕЗ, судновласниками, морськими і
річковими портами, затверджується Мінтрансом і не пізніш як за 4
дні до початку планового місяця доводиться до виконавців.
15. Вантажовласники для забезпечення перевезення імпортних
наливних вантажів і тих, що швидко псуються, подають залізницям не
пізніш як за 14 днів до початку планового місяця заяки на
необхідну кількість ізотермічних вагонів і цистерн.
16. Норма відвантаження імпортних вантажів у морських і
річкових портах установлюється на кожний місяць у тоннах і вагонах
у середньому на добу виходячи з місячних планів відвантаження
імпортних товарів. Фактична потреба у вагонах щодоби узгоджується з заявками
портів.
Розділ IIIПланування перевезень експортних та імпортних
вантажів морським і річковим транспортом
17. Місячне планування перевезень експортних та імпортних
вантажів морським і річковим транспортом здійснюється згідно з
заявками вантажовласників.
18. Вантажовласники за умови згоди портів на перевантаження
та зберігання вантажів не пізніш як за 25 днів до початку
планового місяця подають українським судновласникам або фрахтовим
організаціям місячні заявки на перевезення вантажів вітчизняними
або іноземними суднами із зазначенням виду і кількості вантажів,
країни і порту відправлення, країни і порту призначення, термінів
подачі суден під навантаження чи розвантаження. У тридобовий термін з моменту відфрахтування судна фрахтова
контора інформує про це вантажовласника.
19. Судновласники або фрахтові організації не пізніш як за 16
днів до початку планового місяця разом з портами складають проект
місячного графіка розміщення зафрахтованого флоту, а до 17 числа
передпланового місяця погоджують його з вантажовласниками.
20. З метою поліпшення розміщення і фрахтування суден під час
продажу чи закупівлі експортних та імпортних товарів у великій
кількості з тривалою поставкою вантажовласники до укладання
контрактів інформують судновласників або фрахтові організації про
попередні обсяги вантажів, що підлягають перевезенню.
21. Для вивезення експортних вантажів на умовах ФОБ і
завезення імпортних вантажів на умовах СІФ вантажовласники до 15
числа передпланового місяця погоджують із судновласниками,
морськими і річковими портами місячний графік подачі суден.
Розділ IVПланування перевезень транзитних
вантажів
22. Заявки іноземних вантажовласників на перевезення вантажів
транзитом через Україну приймаються прикордонними залізницями чи
морськими (річковими) портами України безпосередньо або через
перевізників країни відправлення.
23. Заявки приймаються у терміни, встановлені для вітчизняних
вантажовласників при плануванні перевезень експортних та імпортних
вантажів залізничними, залізнично-водними та водно-залізничними
шляхами сполучення.
Розділ VРозрахунки за перевезення та перевантаження
експортних, імпортних і транзитних вантажів
24. Розрахунки за перевезення експортних, імпортних і
транзитних вантажів між вантажовласниками і транспортними
організаціями здійснюються на умовах, визначених укладеними
договорами, якщо інше не передбачено чинним законодавством.
25. Платежі Укрзалізниці за перевезення транзитних вантажів,
що прямують через територію України із країн СНД,
здійснюються вантажовласником чи за його дорученням експедитором. Платежі за перевезення з портів перевантаження чи
прикордонних залізничних станцій транзитних вантажів, що прямують
до країн СНД, здійснюються вантажовласником чи за його дорученням
експедитором на станції відправлення. Платежі за перевезення інших транзитних вантажів, що прямують
через територію України, здійснюються вантажовласником чи за його
дорученням експедитором відповідно до укладеного договору з
Укрзалізницею, морськими (річковими) портами, якщо інше не
передбачено чинним законодавством.
26. Розрахунки між морськими (річковими) портами і
залізницями за подачу, прибирання, переважування вагонів та інші
послуги здійснюються за діючими тарифами на основі укладених між
ними договорів.
Розділ VIВідповідальність сторін за порушення правил
перевезень та порядку планування експортних,
імпортних вантажів
27. Якщо порушення вантажовласником вимог законодавства щодо
поставок продукції на експорт (відсутність документів, неохідних
для виконання митних, санітарних та інших правил тощо)
викликало затримку вагонів і контейнерів з експортними вантажами
на прикордонних і припортових станціях на 10 і більше діб з
моменту телеграфного, телефонного та іншого повідомлення, він
сплачує штраф у розмірі 50 відсотків вартості перевезення вантажу
територією України та відшкодовує витрати, пов'язані з зберіганням
цього вантажу до вирішення питання подальшого транспортування.
28. За навантаження експортних вантажів, які прямують через
морські та річкові порти понад обсяги встановленого місячного
плану без письмового підтвердження Укрзалізниці, а також за
завантаження рухомого складу і контейнерів з порушенням правил та
умов їх перевезення, що призвело до затримки і нагромадження
вагонів і контейнерів з цими вантажами на станціях залізниць
призначення на 10 і більше діб з моменту телеграфного, телефонного
та іншого повідомлення, відділки (станції) залізниць відправлення
сплачують відділкам (станціям) залізниць призначення 50 відсотків
вартості перевезення цих вантажів територією України. Виконання обсягу перевезень враховується в обліковій картці,
яка підписується керівництвом залізничної станції і
вантажовласником.
29. Взаємна відповідальність залізничних станцій та морських
(річкових) портів, а також морських (річкових) портів і
судновласників за затримку або дострокову обробку рухомого складу
і контейнерів встановлюється на основі укладених між ними
договорів.
Розділ VIIЗаключні положення
30. Узгодження сторонами обсягів відвантаження і перевезення
вантажів може здійснюватись і в коротші терміни, ніж передбачено
цим Положенням.
31. Планування пріоритетних перевезень експортних, імпортних
і транзитних вантажів здійснюється в першу чергу. Термін і
черговість таких перевезень встановлюються Мінтрансом та МЗЕЗ.
Додатокдо Тимчасового положення про місячне
планування та організацію перевезень
експортних, імпортних і транзитних ван-
тажів залізничним, морським та річковим
вантажів для планування перевезень
Всього до перевезення __________________у тому числі: I. Наливні вантажі, всього __________________
з них:
нафта __________________
нафтопродукти __________________
олія __________________
винно-горілчані __________________
хімічні __________________ II. Сипкі вантажі, всього __________________
з них:
вугілля __________________
кокс __________________
руда будь-яка __________________
будівельні __________________
цемент __________________
хімічні, мінеральні добрива __________________
цукор __________________
хлібні, всього __________________
у тому числі:
зерно __________________ III. Тарно-штучні вантажі, всього __________________
з них:
сільськогосподарські машини __________________
автомобілі, автокрани __________________
деревина, всього __________________
у тому числі:
у пакетах або в'язках __________________
чорні метали, всього __________________
у тому числі:
чавун __________________
металопрокат у в'зках __________________
труби __________________
брухт __________________
кольорові метали, всього __________________
у тому числі:
прокат у в'язках __________________
штучні в пакетах __________________
брухт __________________
папір __________________
бавовна, льон та інші волокнисті
вантажі __________________
хімічні та мінеральні добрива __________________
у тому числі в пакетах __________________
цемент, всього __________________
у тому числі в пакетах __________________
промислові товари в ящиках і кіпах __________________
нафтопродукти в тарі __________________
продовольчі, всього __________________
у тому числі:
цукор __________________
борошно __________________
зерно __________________
м'ясо без упаковки __________________
консерви різні __________________
молокопродукти __________________
риба __________________
овочі та фрукти __________________
Інші та збірні вантажі __________________ IV. Вантажі в контейнерах, всього
тис. штук __________________
у тому числі:
тритонні __________________
п'ятитонні __________________
десятитонні __________________
двадцятитонні __________________
сорокатонні __________________ Окремо зазначаються контейнери з вантажами, що швидко псуються,
Джерело:Офіційний портал ВРУ