У К А ЗПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Статут та організаційну структуру Національногоінституту стратегічних досліджень
1. Затвердити Статут Національного інституту стратегічних
досліджень у новій редакції (додається).
2. Затвердити організаційну структуру Національного інституту
стратегічних досліджень.
3. Визнати такими, що втратили чинність, пункти 1 і 2
Розпорядження Президента України від 15 квітня 1992 року N 58
( 58/92-рп ) "Про Статут, організаційну структуру, чисельність,
фонд заробітної плати та матеріально-технічне забезпечення
Національного інституту стратегічних досліджень".
Президент України Л.КРАВЧУК
м. Київ, 2 серпня 1993 рокуУказом Президента України
від 2 серпня 1993 року N 296/93
С Т А Т У ТНАЦІОНАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ СТРАТЕГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
I. Загальні положення
1. Національний інститут стратегічних досліджень (далі -
Інститут) є державною науково-дослідною установою.
2. У своїй діяльності Інститут керується Конституцією України
( 888-09 ) та законами України, указами і розпорядженнями
Президента України, цим Статутом.
3. Інститут підпорядкований безпосередньо Президентові
України.
4. Наукове-методичне керівництво Інститутом здійснює Академія
наук України.
5. Інститут розробляє науково-дослідні проекти, річні
тематичні плани дослідних робіт, здійснює видавничу діяльність,
готує і подає Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів
України, іншим державним і науковим установам відповідні
аналітичні матеріали. Щорічні звіти про наукову та
науково-організаційну роботу Інститут подає Президентові України і
Академії наук України.
Річні тематичні плани дослідних робіт затверджуються
директором Інституту за погодженням з Адміністрацією Президента
України.
6. У своїй діяльності Інститут використовує новітні наукові
досягнення, інформаційні й аналітичні матеріали, сучасну
обчислювальну оргтехніку, відповідає за рівень і якість досліджень
у закріплених за ним наукових напрямках.
7. В Інституті запроваджується контрактна система організації
та оплати праці.
8. Інститут є юридичною особою, має круглу печатку із
зображенням Державного герба України та своїм найменуванням,
штампи.
9. Адреса Інституту : 252030, м. Київ, вул. Пирогова, 7а.
II. Мета діяльності та завдання Інституту
10. Інститут створено для проведення наукових досліджень з
метою розробки глобальних стратегій геополітичного,
соціально-економічного, державно-правового, духовного розвитку
України, а також координації відповідних досліджень, що
виконуються науковими установами й аналітичними центрами державних
установ і громадських організацій України.
11. Основними завданнями Інституту є:
- створення глобальних моделей суспільного розвитку України;
- розробка методології прийняття соціально-політичних рішень;
- надання Президентові України, органам Державної влади і
управління наукових рекомендацій щодо прийняття конкретних рішень;
- наукова експертиза проектів правових актів та державних
заходів соціально-політичного спрямування;
- координація наукових досліджень з питань національної
безпеки та наукове обгрунтування геостратегічних інтересів
України;
- публікація результатів наукових досліджень, оперативне
видання матеріалів з основних напрямків наукової діяльності
Інституту.
III. Наукова, науково-технічна і господарськадіяльність Інституту
12. Для реалізації своїх завдань Інститут:
виконує наукові дослідження, одержані результати передає
Президентові України та за його згодою органам державної
виконавчої влади для формування та реалізації перспективної
політики України;
розробляє та представляє на розгляд Президентові України
пропозиції щодо шляхів вирішення проблем політичного,
економічного, соціального, правового та стратегічного характеру;
організовує свою роботу, беручи до уваги рекомендації органів
державної виконавчої влади та відповідних наукових і експертних
рад, використовуючи досягнення вітчизняної та світової науки;
координує дослідження з основних наукових напрямків
діяльності Інституту, що проводяться іншими науково-дослідними
установами України;
одержує наукову інформацію від усіх організацій -
співвиконавців робіт згідно з координаційними планами;
здійснює підготовку наукових кадрів через аспірантуру та
забезпечує підвищення кваліфікації співробітників Інституту;
надає систематичну допомогу в роботі молодим спеціалістам,
працівникам, які навчаються в аспірантурі та учбових закладах без
відриву від виробництва, створює необхідні умови для поєднання
навчання з роботою та забезпечує їм пільги, передбачені
законодавством;
організовує наукові конференції, наради, семінари з
найважливіших проблем;
готує до видання матеріали за результатами досліджень;
відповідно до закріплених за ним наукових напрямків аналізує
стан розвитку науки у зарубіжних країнах, підтримує творчі зв'язки
і розробляє пропозиції та проводить дослідження з найважливіших
проблем науки, разом з зарубіжними установами та вченими створює
спільні наукові колективи, здійснює обмін досвідом, спеціалістами;
захищає науковий пріоритет виконаних у його підрозділах
робіт;
надає науково-методичну допомогу галузевим організаціям,
виконує на госпдоговірних засадах науково-дослідні роботи та
здійснює експертизи наукових проектів, у разі необхідності ( на
правах співавторства) залучає наукові установи та окремих фахівців
до виконання найважливіших наукових робіт;
13. Наукова діяльність Інституту оцінюється Академією наук
України.
14. За успішне виконання поставлених завдань, досягнення у
роботі та ініціативу співробітники Інституту відповідно до
законодавства України заохочуються преміями, можуть бути
представлені до присвоєння почесних звань.
15. Відповідно до законодавства України та міжнародних
правових актів Інститут здійснює зовнішньоекономічну діяльність.
зокрема:
- розвиває зв'язки у галузі видавничої діяльності;
- експортує результати своєї науково-дослідної та видавничої
діяльності;
- імпортує прилади, обладнання, машини, вироби, матеріали,
наукову інформацію та літературу для власних потреб і цілей.
16. Діяльність Інституту не повинна негативно впливати на
умови роботи інших організацій, підприємств, побутові умови
громадян, що проживають на прилеглих територіях. Інститут вживає
необхідних заходів до охорони навколишнього середовища, збереження
від забруднення викидами, стічними водами та іншими відходами
виробництва господарських підприємств, а також щодо боротьби з
шумами, які перевищують допустимі рівні, та радіоперешкодами.
IV. Права Інституту
17. Права Інституту, пов'язані з його науковою, видавничою і
господарською діяльністю, реалізуються директором та іншими
посадовими особами Інституту за встановленим розподілом
обов'язків.
18. У галузі науково-дослідної діяльності Інститут:
розробляє наукові проекти з окремих проблем відповідно до
профілю своєї діяльності. Наукова програма досліджень Інституту
погоджується з Президією Академії наук України і затверджується
Президентом України;
визначає потреби щодо підготовки наукових кадрів,
матеріального, технічного та фінансового забезпечення запланованих
робіт, формує плани з інших видів своєї діяльності;
на основі визначених наукових проектів розробляє і затверджує
поточні плани науково-дослідних робіт та видавничої діяльності,
які передбачають підготовку інформаційно-аналітичних матеріалів
для Президента України, препринтів наукових доповідей,
узагальнюючих матеріалів (звітів, монографій тощо).
19. У галузі фінансів Інститут:
визначає в межах затвердженої загальної суми витрат розміри
видатків за статтями кошторису;
встановлює на договірних засадах ціни і тарифи на окремі види
продукції ( робіт, послуг). Ціни на продукцію та розмір оплати
робіт та послуг (крім призначених для внутрішніх потреб Інституту)
встановлюються за домовленністю з замовниками;
створює фонд для оплати позапланових наукових розробок на
замовлення Адміністрації Президента України, фонд соціального
розвитку, які забезпечують ефективну діяльність Інституту;
за рахунок власних коштів встановлює додаткові пільги для
працівників.
20. Прибуток, одержаний у результаті госпдоговірної
діяльності Інституту, після сплати податків до державного бюджету
надходить у повне розпорядження Інституту.
21. Інститут має право списувати зі свого балансу збитки
після ретельної перевірки причин, що призвели до збитків,
виявлення винних у цьому осіб, вжиття необхідних заходів щодо
відшкодування збитків за погодженням з Адміністрацією Президента
України.
22. У питаннях праці та заробітної плати Інститут:
у межах законодавства України встановлює усім категоріям
працівників посадові оклади (ставки заробітної плати) з
урахуванням кваліфікаційних вимог;
дозволяє суміщення професій працівників з оплатою в
установленому порядку. Розмір преміювання та доплат встановлюється
на підставі колективного договору, який укладається між
профспілковою організацією і адміністрацією Інституту;
змінює штати і структуру, маючи на меті підвищення
ефективності та якості науково-дослідних робіт та видавничої
діяльності, максимальне зменшення витрат на утримання апарату
управління шляхом застосування прогресивних схем управління,
методів досліджень, впровадження сучасної обчислювальної техніки,
механізації й автоматизації інженерно-технічних і управлінських
робіт.
23. Кваліфікаційні вимоги за професіями затверджуються за
погодженням з міністерством праці України. Права і службові
обов'язки працівників Інституту визначаються відповідними
посадовими інструкціями та трудовим контрактом між працівником та
Інститутом.
V. Структура Інституту
24. Організаційна структура Інституту затверджується
Президентом України і передбачає наявність наукових та допоміжних
підрозділів Інститут може створювати в інших містах України
філіали з правом відкриття власних поточних і розрахункових
рахунків.
25. Основною структурною одиницею Інституту є науковий
відділ.
26. За рішенням директора Інституту у складі наукового
відділу для прискорення важливих наукових досліджень можуть
створюватися проблемні групи з окремих наукових працівників.
27. Дорадчим органом при директорові є вчена рада Інституту.
До її складу входять представники дирекції, завідуючі відділами,
провідні вчені Інституту та споріднених наукових установ, фахівці
органів державної влади та управління. Положення про вчену раду,
її структура та персональний склад затверджуються директором
Інституту. У разі потреби при вченій раді утворюються секції на
чолі з провідними вченими.
За рішенням вченої ради при наукових відділах можуть бути
організовані експертні ради з окремих наукових проблем для
здійснення експертиз наукових проектів, їх окремих етапів,
результатів наукових досліджень та координації робіт між
виконавцями, визначення основних проблем у межах відповідних
наукових напрямків. До їх складу залучаються співробітники як
Інституту, так й інших установ, що працюють за науковим профілем
відповідного відділу. Склад експертних рад затверджується
директором Інституту за поданням завідуючого відділом.
28. З метою контролю за видавничою діяльністю та надання
дозволу на публікацію створюється експертна комісія Інституту.
29. Допоміжними підрозділами Інституту, що забезпечують його
основну діяльність, є канцелярія, наукова бібліотека, архів,
відділ кадрів, спецвідділ, видавничий відділ, бухгалтерія,
експлуатаційно-технічний відділ тощо.
30. Структурні підрозділи Інституту діють відповідно до
положень, затверджених директором Інституту.
31. За погодженням з Президентом України Інститут може
створювати дослідні та видавничі структури, постійно діючі центри
зберігання, консервації, реставрації та копіювання рукописів,
інформаційних баз даних, депозитарії оригінальних документів і
ксеро-, фото- та мікрокопій тощо, які діють на госпрозрахункових
засадах чи фінансуються за рахунок спецкоштів або державного
бюджету і працюють за завданнями Інституту, якому вони
безпосередньо підпорядковані.
32. Інститут є вищою установою щодо підпорядкованих йому
підприємств і організацій з усіма правовими наслідками, які з
цього випливають.
VI. Керівництво Інститутом
33. Загальне керівництво і оцінку діяльності Національного
Інституту стратегічних досліджень здійснює Президент України.
34. Організовує роботу Інституту, персонально відповідає за
його стан і діяльність директор, який призначається і звільняється
з посади Президентом України і тільки йому підпорядковується.
35. Директор Інституту:
здійснює наукове керівництво роботою Інституту, забезпечує
додержання законодавства, виконавчої дисципліни;
організовує контроль за виконанням рішень Президента України
стосовно діяльності Інституту, за здійсненням науково-дослідних
проектів;
представляє інтереси Інституту у судових, арбітражних,
банківських установах, в органах законодавчої та виконавчої влади
України, Академії наук України, державних установах та громадських
організаціях;
забезпечує комплектування Інституту кваліфікованими кадрами,
керує підготовкою наукових кадрів і вживає заходів щодо залучення
фахівців до проведення досліджень (за контрактами або на
громадських засадах), затверджує кваліфікаційні вимоги та посадові
інструкції для працівників Інституту;
створює умови, необхідні для творчого обміну думками та
дискусій, високопродуктивної праці співробітників, підвищення
ефективності наукових досліджень і видавничої діяльності;
керує діяльністю вченої ради Інституту та експертних рад з
окремих наукових напрямків;
забезпечує додержання законодавства про працю, правил і норм
охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії, державного
соціального страхування;
здійснює загальне керівництво матеріально-технічним
забезпеченням Інституту згідно з напрямками науково-дослідих
робіт;
керує налагодженням міжнародних наукових та видавничих
зв'язків Інституту;
утворює дирекцію Інституту у складі заступника директора з
наукової роботи, заступника директора з адміністративної роботи,
заступника директора з загальних питань, ученого секретаря та
помічника з питань координації.
36. Директор Інституту має право:
- приймати на роботу, переміщувати та звільняти працівників
Інституту;
- на підставі рішення вченої ради Інституту представляти до
присвоєння вченого звання професора та старшого наукового
співробітника, присвоювати вчене звання молодшого наукового
співробітника;
- затверджувати результати конкурсного прийому до аспірантури
та періодичної переаттестації аспірантів, на підставі рішення
вченої ради зараховувати до аспірантури Інституту;
- нагороджувати працівників Інституту за високу якість
наукових досліджень, видавничу діяльність, зразкове виконання
службових обов'язків, ініціативу, новаторство;
- накладати у встановленому порядку дисциплінарні стягнення
на працівників Інституту;
- затверджувати плани наукових досліджень відділів і
проблемних груп, переліки препринтів згідно з науковими проектами
Інституту;
- укладати договори та контракти на виконання Інститутом
науково-дослідних робіт;
- розпоряджатися коштами та іншими матеріальними ресурсами
Інституту в межах затвердженого Президентом України загального
обсягу видатків на науково-дослідну роботу.
37. Заступник директора з наукової роботи:
керує роботою щодо формування проектів та переліку препринтів
(поточних і перспективних) науково-дослідних праць,
готує і подає проекти та плани на розгляд вченої ради з
наступним затвердженням директором Інституту;
вносить на розгляд вченої ради Інституту обгрунтовані
пропозиції щодо координації наукових досліджень;
подає на затвердження вченої ради пропозиції щодо видання
наукових праць Інституту, планових робіт його працівників,
публікації документів та інформаційних бюлетенів;
координує наукову та науково-організаційну роботу наукових
відділів, проблемних груп та науково-допоміжних підрозділів
Інституту.
38. Заступник директора з адміністративної роботи:
розробляє та здійснює заходи щодо додержання працівниками
Інституту відповідного режиму роботи з документами та інформацією,
що містять державну і комерційну таємницю, і несе за них
персональну відповідальність;
розробляє "Правила внутрішнього трудового розпорядку", типові
посадові інструкції для підпорядкованих йому працівників та
контролює їх додержання;
контролює стан трудової дисципліни в Інституті;
бере участь у доборі кадрів, подає проекти наказів з кадрових
питань;
забезпечує підготовку необхідних документів для відрядження
співробітників Інституту за кордон;
організовує у встановленому порядку прийом зарубіжних учених
в Інституті та забезпечує виконання програм їх перебування.
39. Заступник директора із загальних питань:
керує фінансово-господарською діяльністю Інституту та відає
питаннями його матеріально-технічного забезпечення, ремонту та
експлуатації обладнання й засобів зв'язку;
здійснює безпосереднє керівництво інженерно-технічними
службами Інституту;
відповідає за стан протипожежної техніки безпеки, проведення
заходів щодо охорони праці;
керує будівництвом, капітальним і поточним ремонтом;
забезпечує підрозділи Інституту транспортом, обладнанням,
реманентом та матеріалами, сприяє створенню для співробітників
Інституту належних соціально-побутових умов;
укладає договори та веде справи від імені Інституту з
господарських питань без особливого на те доручення;
вирішує питання, пов'язані з прийомом та влаштуванням осіб,
які відряджаються до Інституту.
40. Учений секретар:
здійснює контроль за виконанням планів наукових робіт;
складає на підставі пропозицій керівників відділів Інституту
проекти, плани науково-дослідних робіт та видавничої діяльності
Інституту, організовує наради і конференції, готує зведені звіти
про наукову та науково-організаційну діяльність Інституту;
забезпечує засідання вченої ради Інституту, експертних рад і
оргкомітетів наукових конференцій, нарад і дискусій, контролює
виконання прийнятих ними рішень;
готує проекти зведених інформаційно-аналітичних матеріалів
для Президента України.
Безпосереднє керівництво організацією і впровадженням
наукових досліджень покладається на завідуючих відділами та
керівників проблемних груп.
41. Завідуючий науковим відділом (керівник проблемної групи):
відповідає за діяльність наукового відділу (проблемної
групи), якість і строки досліджень, добір і підготовку кадрів,
додержання трудової та виконавської дисципліни, правил техніки
безпеки і виробничої санітарії у відділі (групі);
формує науковий проект та річні плани підготовки препринтів і
подає їх на затвердження вченої ради Інституту;
визначає завдання і керує роботою працівників у межах
визначених наукових напрямків, готує препринти наукових доповідей
та відповідні інформаційно-аналітичні матеріали, звіт про
виконання дослідних проектів;
бере участь у розробці пропозицій щодо використання
результатів наукових досліджень органами державної влади і
управління;
організовує інформаційну роботу в межах відділу (проблемної
групи), забезпечує участь даного структурного підрозділу в
наукових семінарах, симпозіумах та конференціях;
розробляє пропозиції щодо міжнародного наукового
співробітництва у відповідній галузі досліджень.
42. Безпосередніми виконавцями наукових досліджень,
прогнозних та експертних висновків є наукові працівники Інституту.
43. Відповідальність за використання фінансових та кредитних
надходжень покладається (разом з директором Інституту або особою,
що його заміщає) на головного бухгалтера.
Головний бухгалтер очолює роботу в галузі бухгалтерського
обліку і звітності, забезпечує чіткість і своєчасність у
матеріально-фінансових стосунках з сторонніми організаціями. У
своїй роботі керується посадовою інструкцією.
Головний бухгалтер підпорядковується безпосередньо
директорові Інституту.
VII. Майно та кошти Інституту
44. Прийняті на баланс Інституту будівлі, споруди,
обладнання, прилади, транспортні засоби та інше майно утворюють
фонд основних засобів.
45. Кошти Інституту складаються з асигнувань державного
бюджету та позабюджетних надходжень від добродійних фондів,
власної комерційної та госпдоговірної діяльності, участі у
наукових конкурсних програмах, орендної плати.
46. Фінансування фундаментальних наукових досліджень та
витрат на організацію діяльності Інституту проводиться, в
основному, за рахунок державного бюджету.
47. Позабюджетні кошти надходять за результатами виконання
договорів на науково-дослідні роботи та від комерційної діяльності
Інституту.
48. Будівлі й споруди, виробничі, складські та інші
приміщення, закріплені за Інститутом, що тимчасово не
використовуються, а також обладнання і транспортні засоби за
погодженням з Адміністрацією Президента України можуть здаватися в
оренду іншим організаціям і підприємствам. Орендна плата
встановлюється відповідним договором на оренду.
49. Інститут безкоштовно надає приміщення
лікувально-санаторним установам (пунктам), їдальням, іншим
установам, що забезпечують обслуговування співробітників Інституту
і розташовані на території Інституту або перебувають на його
балансі. Забезпечує опалення, освітлення, водопостачання, охорону,
прибирання та ремонт цих приміщень.
50. За погодженням з Адміністрацією Президента України
Інститут реалізує застаріле та невикористане обладнання, прилади і
апаратуру, а також передає їх в окремих випадках іншим
організаціям з використанням коштів, одержаних від реалізації, на
придбання необхідного устаткування, приладів, апаратури та
матеріалів для наукових цілей.
51. Кошти Інституту зберігаються на бюджетних (поточних)
рахунках Інституту у відповідних банківських установах.
52. Перевірка фінансової та господарської діяльності
Інституту здійснюється фінансовими органами або Адміністрацією
Президента України.
53. Ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ,
виділення, перетворення) Інституту здійснюються лише за
розпорядженням Президента України. У разі ліквідації Інституту
Президентом України призначається ліквідаційна комісія, яка
розглядає питання щодо працевлаштування співробітників Інституту.
54. Питання щодо функціонування Інституту в особливий період
вирішується Президентом України.
Джерело:Офіційний портал ВРУ