КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 28 вересня 1993 р. N 819
Київ
Про створення Державного спеціалізованогофонду фінансування загальнодержавних витрат
на авіаційну діяльність та участь України
у міжнародних авіаційних організаціях
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМN 316 ( 316-94-п ) від 17.05.94 )
З метою подальшого розвитку авіаційної діяльності України,
забезпечення безпеки польотів та екологічної безпеки повітряних
суден, на виконання розпорядження Президента України від 30 грудня
1992 р. "Про заходи щодо забезпечення міжнародної авіаційної
діяльності України" Кабінет Міністрів України
П О С Т А Н О В Л Я Є:
1. Затвердити Положення про Державний спеціалізований фонд
фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та
участь України у міжнародних авіаційних організаціях, що
додається.
Авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" відшкодувати
витрати на використання комерційних прав на експлуатацію
повітряних ліній в розмірах, передбачених зазначеним Положенням.
2. Міністерству транспорту розробити та затвердити порядок
сертифікації, реєстрації та видачі дозволів (ліцензій) на
здійснення авіаційної діяльності.
3. ( Пункт 3 втратив чинність на підставі Постанови КМ N 316
( 316-94-п ) від 17.05.94 ) Пункт 3 Положення про порядок видачі
суб'єктам підприємницької діяльності спеціальних дозволів
(ліцензій) на здійснення окремих видів діяльності, затвердженого
постановою Ради Міністрів УРСР від 15 квітня 1991 р. N 99
( 99-91-п ) "Про порядок видачі суб'єктам підприємницької
діяльності спеціальних дозволів (ліцензій) на здійснення окремих
видів діяльності та про розмір плати за державну реєстрацію
суб'єктів підприємництва" (ЗП УРСР, 1991 р., N 5, ст. 37; ЗП
України, 1993 р., N 4-5, ст. 63), доповнити абзацом такого змісту:
"Актами законодавства може бути передбачено інші розміри
плати за видачу ліцензій".
4. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету
Міністрів України від 25 березня 1992 р. N 146 ( 146-92-п ) "Про
створення Державної адміністрації авіаційного транспорту України"
(ЗП України, 1992 р., N 4, ст. 97).
Виконуючий обов'язки Прем'єр-міністра України Ю. ЗВЯГІЛЬСЬКИЙ
МіністрКабінету Міністрів України В. ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.34
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 28 вересня 1993 р. N 819
ПОЛОЖЕННЯпро Державний спеціалізований фонд фінансування
загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність
та участі України у міжнародних авіаційних
організаціях
1. Державний спеціалізований фонд фінансування
загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участі України
у міжнародних авіаційних організаціях (надалі - Фонд) утворюється
за рахунок: державних зборів за сертифікацію, реєстрацію і перереєстрацію
повітряних суден, аеродромів, сертифікацію авіаційного персоналу і
експлуатантів авіаційної техніки, сертифікацію юридичних і
фізичних осіб, які виконують розроблення, виготовлення, ремонт і
технічне обслуговування авіаційної техніки тощо, плат за видачу
дозволів (ліцензій) на здійснення повітряних перевезень та інших
видів авіаційної діяльності (надалі - збори та плати); відрахувань від аеропортових та аеронавігаційних зборів; добровільних внесків юридичних і фізичних осіб.
2. Державні збори та плати сплачуються фізичними та
юридичними особами у розмірах згідно з додатком.
3. Витрати юридичних осіб України, пов'язані із сплатою
державних зборів та плат, відносяться на собівартість продукції
особи, яка подала відповідну заяву для проведення сертифікації і
реєстрації, отримання дозволу (ліцензії).
4. Збори та плати з юридичних і фізичних осіб України
справляються на день вчинення сертифікації, реєстрації та видачі
дозволів (ліцензій) (надалі - офіційні дії).
5. У разі відмови суб'єктові авіаційної діяльності по суті
його заяви, сума збору та (або) плати, сплаченого при подачі
заяви, не повертається. Не підлягають поверненню збори та плати за
надання комерційних прав, крім випадків, передбачених актами
законодавства України.
6. Якщо термін дії документа (свідоцтва, сертифіката, дозволу
(ліцензії) та інші), виданого суб'єктові авіаційної діяльності
після виконання офіційних дій, перевищує шість місяців, державний
орган, що виконує ці дії, вправі розстрочити справляння державного
збору та (або) плати на період дії документа у відсотках
загального розміру збору та (або) плати.
7. Збори та плати за надання комерційних прав стягуються
розрахунково при видачі дозволу (ліцензії) та коригуються за
фактом звіту на одержані доходи за кожний рік періоду користування
комерційними правами відповідно до дозволу (ліцензії), а також на
момент закінчення терміну їх дії, але не менше розрахункової суми.
8. Під час справляння державних зборів та (або) плат можуть
застосовуватись пільгові ставки у розмірі 70 відсотків цих зборів.
9. Відрахування від аеропортових та аеронавігаційних зборів
до Фонду провадяться суб'єктами авіаційної діяльності, які
одержують ці збори, у розмірі одного відсотка величини збору.
10. Юридичні і фізичні особи можуть робити добровільні внески
до Фонду, розмір яких не обмежується. При цьому юридичні і фізичні
особи можуть визначати цільове призначення використання зазначених
коштів у межах кошторису Фонду.
11. Мінтранс кожного 20 числа місяця наступного за звітним,
перераховує 20 відсотків сум коштів, що надійшли на рахунок Фонду,
у державний бюджет на розділ 12 "Збори та інші неподаткові доходи"
"Інші надходження". Контроль за своєчасною та повною сплатою відрахувань від сум
коштів Фонду до державного бюджету здійснюється Головною державною
податковою інспекцією.
12. Використання коштів Фонду, що залишились у розпорядженні
Мінтрансу, здійснюється на підставі і у межах кошторисів, що
складаються ним в порядку і за формами, встановленими для
спеціальних коштів бюджетних установ і надсилаються на
затвердження Мінфіну у терміни, встановлені для складання
кошторисів бюджетних установ на відповідний рік. Використання зазначених коштів на цілі, не передбачені
кошторисом Фонду, не допускається.
13. Кошти Фонду використовуються: на утримання апарату Головної інспекції по безпеці польотів
та Головної інспекції державного авіаційного регістру, придбання
обладнання, автотранспорту, приладів, оренду приміщень,
фінансування робіт з розслідування авіаційних пригод і
забезпечення безпеки польотів та інші витрати, пов'язані з їх
діяльністю; на фінансування витрат на участь України у міжнародних
авіаційних організаціях, забезпечення підписання міжнародних
договорів України про повітряне сполучення, фінансування робіт з
забезпечення авіаційної безпеки, розроблення авіаційних правил,
стандартів і технологій, підвищення ефективності використання
авіаційної техніки та інші витрати.
14. Облік коштів Фонду та їх використання ведеться окремо від
витрат, передбачених основним кошторисом, в порядку встановленому
інструкцією з бухгалтерського обліку в установах і організаціях,
що утримуються за рахунок коштів державного бюджету. Кошти Фонду, не використані протягом поточного року,
зберігають цільове призначення в наступному році.
15. Контроль за використанням зазначених коштів здійснюють
Мінфін, Головна державна податкова інспекція та Мінтранс.
Додатокдо Положення про Державний спеціалізований
фонд фінансування загальнодержавних витрат
на авіаційну діяльність та участі України
у міжнародних авіаційних організаціях, за-
твердженого Постановою Кабінету Міністрів
України від 28 вересня 1993 р. N 819
Розміри державних зборів та плати за проведення сертифікації,
реєстрації та видачу дозволів (ліцензій) на здійсненняавіаційної діяльності -------------------- -------------------------------------------- | Розміри державного збору та плати | (в мінімальних розмірах заробітної плати | та (або) доларах США) |----------- ------------ ------------------- | З подачею |За видачу |Додаткові показники Види офіційних | заяви |документа |коригування ставок дій | |(свідоцтва, |державного збору | |сертифіката |та плати | |дозволу | | |(ліцензії) | | |та інше) | -------------------- ----------- ------------ ------------------- I. Розробка і виробництво авіаційної техніки
1. Сертифікація типу
цивільного повіт-
ряного судна:
транспортні повіт- 216,6 або 27000 або У розмірі державного
ряні судна злітною $13000 з $65000 з збору не враховані
масою більше іноземного іноземного витрати на
8600кг заявника заявника проведеннядослідницьких,
випробувальних
робіт, забезпечення
робіт експертних
бригад, та робіт,
передбачених
відповідними
Авіаційними
правилами
повітряні судна 108,3 або 27000 або
злітною масою у $6500 з $65000 з
межах від 850кг іноземного іноземного
до 8600кг заявника заявника
повітряні судна 54,1 або 5400 або
злітною масою $3250 з $13000 з
до 850кг, а та- іноземного іноземного -"-
кож дирижаблі, заявника заявника
повітряні кулі,
планери та інші
саморобні повіт- 1,0 5,4
ряні судна, не
призначені до
комерційного ви-
користання
сертифікація ти- 22,0 або 5400 або -"-
пу повітряного $1300 з $13000 з
судна за шумом іноземного іноземного
на місцевості заявника заявника
сертифікація ти- 22,0 або 5400 або -"-
пу повітряного $1300 з $13000 з
судна за емісією іноземного іноземного
шкідливих речо- заявника заявника
вин авіаційних
двигунів
сертифікація ти- 108,3 або 27000 або -"-
пу авіаційного $6500 з $65000 з
двигуна іноземного іноземногозаявника заявника
сертифікація ти- 54,1 або 13500 або -"-
пу повітряного $3250 з $32500 з
гвинта іноземного іноземногозаявника заявника
сертифікація 10,0 або 2700 або -"-
зразка бортового $650 з $6500 з
обладнання іноземного іноземногозаявника заявника
сертифікація 54,1 або 5400 або -"-
змін типової $3250 з $13000 з
конструкції аві- іноземного іноземного
аційної техніки заявника заявника
(повітряних су-
ден, авіадвигу-
нів, повітряних
гвинтів)
2. Затвердження
передачі прав
розробника на
авіаційну техні-
ку іншій юридич-
ній особі:
в Україні 75,5
за межами 75,5 5 відсот-
України ків сумидоговору
на пере-
дачу прав
розробни-
ка
II. Експлуатація авіаційної технікита її забезпечення
1. Сертифікація
екземпляра ци-
вільного по-
вітряного
судна:
встановлення 17,8 Державний збір, що
льотної підлягає сплаті,
придатності визначається шляхом
екземпляра повітря- множення суми заз-
ного судна наченої в колонці 2на коефіцієнт, рів-
ний відношенню мак-
симальної злітної
ваги типу повітря-
ного судна до мак-
симальної злітної
ваги літака АН-2,
помноженій на 2
(5,25х2)
підтвердження льот-
ної придатності 17,8 -"-
екземпляра повітря-
ного судна
видача посвідчення
про придатність 3,8
повітряного судна
за шумом на місце-
вості
встановлення льот-
ної придатності 11,3
повітряного судна,
що експортується
видача дублікатів 50 відсотків
документів збору за ви-конання від-
повідної
офіційної
дії
інші офіційні дії 1,0
під час сертифіка-
ції екземплярів
повітряних суден
2. Реєстрація, пере-
реєстрація екзем-
пляра цивільного
повітряного судна
в державному ре-
єстрі цивільних
повітряних суден
України:
для повітряних 0,1 міні-
суден, власником мального
яких є юридичні розміру
чи фізичні особи заробітної
України плати закожні 100кг
максимальної
злітної ваги
повітряного
судна, але не
менше 3 і
не більше
200 мініма-
льних роз-
мірів заро-
бітної плати
для повітряних су- $4 за кожні
ден, власниками 100кг макси-
яких є іноземні мальної
юридичні чи фі- злітної ваги
зичні особи повітряногосудна, але
не менше $70
і не більше
$4000
перереєстрація по- 50 відсотків
вітряного судна у суми збору
разі зміни власни- за реєстрацію
ка цивільного по- повітряного
вітряного судна судна
виключення цивіль- 20 відсотків
ного повітряного суми збору
судна з реєстру за реєстрацію
цивільних повіт- повітряного
ряних суден судна
України
видача дублікатів 50 відсотків
документів збору завиконання
відповідної
офіційної дії
інші офіційні дії 1,0
під час реєстрації
екземплярів
повітряних суден
3. Сертифікація
експлуатанта авіа-
ційної техніки,
суб'єктів забез-
печення його
діяльності та їх
авіаційного пер-
соналу:
а) сертифікація су- 287,5 У разі подовженняб'єктів льотної терміну дії серти-
експлуатації аві- фіката експлуатанта аційної техніки: справляється 50
відсотків від
збору за сертифіка-
цію
для здійснення 57,3 Справляється за польотів у межах кожний рік дії України сертифіката екс-плуатанта
для здійснення 134,2 -"- польотів у межах країн СНД
для здійснення 172,0 -"- польотів без об- межень кордонів;
б) сертифікація 57,3 6,5 -"-
авіаційно-тех-
нічних баз
(центрів тех-
нічного обслу-
говування та
ремонту);
в) сертифікація 33,0 6,5 -"-
контрольно-ви-
мірювальних
лабораторій;
г) сертифікація 50,8 6,5 -"-
суб'єктів ко-
мерційного об-
слуговування;
д) сертифікація 70,0 12,0 -"-
суб'єктів за-
безпечення аві-
аційної безпеки;
є) сертифікація
аеродрому, об-
ладнання та
персоналу:
експертиза заявки 11,3 на сертифікацію аеродрому та його обладнання
сертифікація ти- 8,0 або 2100 або В розмірі держав- пу авіаційного $520 з $5200 з ного збору не вра- аеродромного об- іноземного іноземного ховані витрати на ладнання заявника заявника проведення дослід-ницьких, випробу-
вальних робіт, за-
безпечення робіт
експертних бригад
та робіт, передба-
чених відповідними
Авіаційними прави-
лами сертифікація 241,0 аеродрому та його обладнання
видача первісного 7,6 сертифіката аерод- рому та його об- ладнання
видача повторного 7,6 сертифіката аерод- рому та його об- ладнання
подовження терміну 7,6 дії сертифіката аеродрому та його обладнання
видача дубліката 7,6 сертифіката
розроблення вис- 15,1 новків про забез- печення еквіва- лентного рівня безпеки польотів у разі наявності відхилень від Норм придатності до експлуатації цивільних аерод- ромів
підготовка та ви- 7,6 дача документів про допуск аеродромів та (або) його елементів, обладнання до експлу- атації
включення в держав- 7,6 ний реєстр цивільних аеродромів України
переоформлення і ви- 7,6 дача повторного реє- страційного свідоцтва під час змін на аеро- дромі та (або) його обладнанні
подовження терміну 3,8 дії реєстраційного свідоцтва
видача дублікатів 3,8 реєстраційного свідоцтва
виключення з реє- 3,8 стру аеродрому та (або) його облад- нання
інші офіційні дії 7,6 при реєстрації аеродрому
погодження перед- 38,0 проектних робіт у зв'язку з будів- ництвом (реконст- рукцією) аеродрому
погодження перед- 30,4 проектних, проект- них та будівельних робіт, пов'язаних з підвищенням
пропускної спромож- ності аеропортів
погодження облад- 30,4 нання (переоблад- нання) аеродрому радіо-, світлотех- нічними засобами, засобами радіона- вігації та уп- равління повітря- ним рухом
погодження завдань 22,7 на проектування будівництва та (або) реконструкцію аеро- дромів
погодження плану 22,7 реконструкції аеродрому
погодження плану 22,7 будівництва аеро- дрому
погодження плану 7,6 будівництва об'єк- та на прилеглій до аеродрому терито- рії
погодження завдан- 11,4 ня на проектування будівництва або реконструкції на прилеглій до аеро- дрому території
погодження плану 7,6 будівництва, гір- ничорозкривних та інших робіт на прилеглій до аеродрому території
погодження проектів 7,6 з денного та нічно- го маркірування об'єктів
затвердження пла- 76,0 нів та технологій аеропорту
погодження екс- 38,0 плуатації аерод- рому без обмежень
погодження обме- 38,0 женої експлуата- ції аеродрому
погодження здій- 7,6 снення старту, посадки повітряних суден поза дозво- леними аеродромами
погодження викорис- 7,6 тання обмеженої аеродромної зони, злітно-посадочної площадки або навчального поля для планеризму, аероклубу, парашу- тування
інші офіційні дії, 7,6 пов'язані з погод- женнями
4. Видача ліцензій 107,5 25,4 Під час видачі
на внутрішні та ліцензії державний
міжнародні пере- збір збільшується
везення пасажирів, на 3 відсотки роз-
вантажу повітряним рахункового доходу
транспортом та від виконання авіа- виконання авіацій- ційної діяльності но-хімічних робіт за винятком дохо-дів, одержуваних на
підставі інших
дозволів (ліцензій)
подовження терміну 53,8 25,4 Під час подовження дії ліцензії на терміну дії ліцен- внутрішні та міжна- зії державний збір родні перевезення збільшується на 3 пасажирів, вантажу відсотки розрахун- повітряним транспор- кового доходу від том та виконання виконання авіацій- авіаційно-хімічних ної діяльності за робіт винятком доходів,одержуваних на
підставі інших
дозволів (ліцен-
зій)
5. Видача дозволів
на експлуатацію
повітряних ліній:
у межах України 63,2 25,4 Під час видачі доз-волу державний збір
збільшується на 3
відсотки розрахун-
кового доходу від
експлуатації повіт-
ряної лінії
у межах СНД 140,8 38,5 -"-
міжнародних 140,8 18,9 та -"-$1600
6. Видача дозволів
на виконання чартер-
них міжнародних
перевезень пасажи-
рів та (або)
вантажу з України
або в Україну
у межах СНД 63,3 38,5 Під час видачі доз-волу державний збір
збільшується на 3
відсотки розрахун-
кового доходу за
виконання чартерних
перевезень
міжнародних 63,3 18,9 та -"-$1600
7. Видача дозволів 63,3 18,9 та Під час видачі
на виконання $1600 дозволу державний
польотів в інших збір збільшується
державах на 5 відсотківрозрахункового
доходу за виконан-
ня авіаційних ро-
біт та (або) пере-
везень в інших
державах
8. Видача дозволів 75,5 37,8 та Під час видачі доз-
на виконання пере- $1600 волу державний збір везень і авіаційних збільшується на 15 робіт на території відсотків розрахун- України іноземним кового доходу за експлуатантом виконання авіацій-них робіт і пере-
везень на території
України
9. Видача дозволів 75,5 37,8 та Під час видачі доз-
на експлуатацію $3200 волу державний збір повітряних ліній, збільшується на 15 що перетинають відсотків розрахун- кордон України, кового доходу від іноземним експлуатації повіт- експлуатантом ряної лінії. У разіколи експлуатація
авіалінії здійсню-
ється іноземним
експлуатантом на
взаємній основі з
експлуатантом,
призначеним Украї-
ною, при розрахунку
державного збору не
враховуються дохо-
ди, одержані від
виконання переве-
зень на паритетній
основі
10. Видача інших 56,7 37,8 та Під час видачі доз-
видів дозволів $1600 волу (ліцензії) (ліцензій), пов'я- державний збір заних з наданням збільшується на 3 комерційних прав відсотки розрахун- експлуатантам кового доходу, авіаційної техніки одержуваного за ра- та суб'єктам їх хунок використання забезпечення, у комерційних прав тому числі інозем- суб'єктом авіацій- ним ної діяльності, за-реєстрованим в Ук-
раїні та на 15 від-
сотків щодо інозем-
ного суб'єкта
III. Ремонт та переобладнання авіаційної техніки
1. Сертифікація під- 57,3 6,5приємств з ремонту
та переобладнання
авіаційної техніки
IV. Надання послуг суб'єктам авіаційної діяльності
1. Сертифікація 122,8 При видачі серти-суб'єктів на- фіката державний
дання агентсь- збір стягується в
ких послуг з розмірі одного
продажу авіа- відсотка розрахун-
ційних переве- кової суми виручки
зень від продажу пере-
везень іноземних
авіакомпаній
V. Підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікаціїавіаційного персоналу
1. Сертифікація 139,6
суб'єктів з під-
готовки, пере-
підготовки і
підвищення ква-
ліфікації авіа-
ційного персона-
лу
----------------------------------------------------------------- римітка. 1. Іноземні фізичні та юридичні особи сплачують державнізбори, розмір ставок яких передбачений тільки в
частинах офіційно встановленого мінімального розміру
заробітної плати, у вільно конвертованій валюті,
виходячи з мінімального розміру заробітної плати,
еквівалентного 600 доларам США, або в іншій валюті та
розмірах, якщо це передбачено міжнародними договорами
України.
2. Державний збір та плата в іноземній валюті
справляються відповідно до чинного законодавства.
Джерело:Офіційний портал ВРУ