open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Нечинна
                             
                             

З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про органи реєстрації актів громадянського стану

( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1994, N 14, ст.78 )

Цей Закон визначає правові та організаційні основи діяльності
органів реєстрації актів громадянського стану.
Р о з д і л I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Акти громадянського стану
Акти громадянського стану - це засвідчені державою факти
народження, смерті, одруження, розірвання шлюбу, встановлення
батьківства, переміни прізвища, імені, по батькові. Вони є
юридичними фактами, з якими закон пов'язує виникнення, зміну або
припинення відповідних прав та обов'язків. Акти громадянського стану підлягають обов'язковій реєстрації
в органах реєстрації актів громадянського стану.
Стаття 2. Система органів реєстрації актів

громадянського стану
Систему органів реєстрації актів громадянського стану
становлять відділи реєстрації актів громадянського стану
Міністерства юстиції Республіки Крим, управлінь юстиції обласних,
Київської та Севастопольської міських, районних, районних у містах
Києві та Севастополі державних адміністрацій, а також відділи
реєстрації актів громадянського стану виконавчих комітетів міських
(міст обласного підпорядкування) і районних у містах Рад народних
депутатів, а в сільській місцевості - виконавчі комітети сільських
і селищних Рад народних депутатів.

Стаття 3. Правова основа діяльності органів реєстрації

актів громадянського стану
Правову основу діяльності органів реєстрації актів
громадянського стану визначають Конституція України ( 888-09 ),
цей Закон та інші акти законодавства України.
Стаття 4. Принципи діяльності органів реєстрації

актів громадянського стану
Діяльність органів реєстрації актів громадянського стану
грунтується на принципах додержання законності, захисту прав і
законних інтересів громадян та держави, додержання таємниці
реєстрації актів громадянського стану, своєчасного і належного
документального оформлення проведеної реєстрації.
Стаття 5. Завдання органів реєстрації актів

громадянського стану
Завданнями органів реєстрації актів громадянського стану є: забезпечення повної, своєчасної і правильної реєстрації актів
громадянського стану; внесення до актових записів необхідних змін, доповнень та
виправлень; поновлення втрачених та анулювання повторно складених актових
записів; видача громадянам свідоцтв про реєстрацію; збереження архівного фонду.
Стаття 6. Керівництво відділами реєстрації актів

громадянського стану
Керівництво відділами реєстрації актів громадянського стану
здійснюють Міністерство юстиції України, Міністерство юстиції
Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські,
районні державні адміністрації, виконавчі комітети міських (міст
обласного підпорядкування) і районних у містах Рад народних
депутатів.
Стаття 7. Одержання документів і відомостей, необхідних

для реєстрації актів громадянського стану
Органи реєстрації актів громадянського стану мають право
одержувати від місцевих органів державної виконавчої влади,
виконавчих комітетів міських (міст обласного підпорядкування),
сільських і селищних Рад народних депутатів, підприємств, установ
та організацій необхідні документи і відомості, пов'язані з
реєстрацією актів громадянського стану.
Стаття 8. Відмова в реєстрації актів громадянського стану
У реєстрації акта громадянського стану може бути відмовлено,
якщо: реєстрація суперечить законові; реєстрація повинна провадитися в іншому органі реєстрації
актів громадянського стану; з проханням про реєстрацію звернулася недієздатна особа або
представник, який не має на це необхідних повноважень.

Стаття 9. Оскарження дій органу реєстрації актів

громадянського стану
Зміст актів громадянського стану, а також відмова в
реєстрації актів громадянського стану, в тому числі у переміні
прізвища, імені та по батькові, внесенні змін, доповнень,
виправлень до записів актів громадянського стану, їх поновленні та
анулюванні, можуть бути оскаржені до вищестоящого органу та до
суду.
Стаття 10. Вимоги до працівників відділів реєстрації

актів громадянського стану
( Стаття 10 набирає чинності через 5 років після введення

Закону в дію згідно з Постановою ВР N 3817-12 від 24.12.93 )
Керівником та спеціалістом відділу реєстрації актів
громадянського стану може бути призначений громадянин України,
який має вищу юридичну освіту і рекомендований кваліфікаційною
комісією для роботи в органах реєстрації актів громадянського
стану.
Стаття 11. Обмеження в діяльності працівників органів

реєстрації актів громадянського стану
Працівники органів реєстрації актів громадянського стану не
мають права реєструвати акти громадянського стану щодо себе,
другого з подружжя, своїх дітей та родичів. Керівник та спеціалісти відділів реєстрації актів
громадянського стану не можуть перебувати у штаті інших державних
або приватних і колективних підприємств та об'єднань громадян, а
також безпосередньо займатися підприємницькою, посередницькою та
іншою діяльністю, крім викладацької і наукової у вільний від
роботи час.
Стаття 12. Кваліфікаційні комісії
Для визначення рівня професійної підготовки осіб, які мають
намір працювати у відділах реєстрації актів громадянського стану
на посадах керівника та спеціалістів, у Міністерстві юстиції
Республіки Крим, управліннях юстиції обласних, Київської та
Севастопольської міських державних адміністрацій утворюється
кваліфікаційна комісія, Положення про яку затверджується
Міністерством юстиції України.
Стаття 13. Статус відділу реєстрації актів

громадянського стану
Відділ реєстрації актів громадянського стану є юридичною
особою, має печатку із зображенням Державного герба України та
своїм найменуванням.
Стаття 14. Кошти на утримання та штатний розпис відділів

реєстрації актів громадянського стану
Відділи реєстрації актів громадянського стану утримуються за
рахунок відповідно державного чи місцевого бюджету. Штатний розпис державних відділів реєстрації актів
громадянського стану затверджується Міністерством юстиції
Республіки Крим, управліннями юстиції обласних, Київської та
Севастопольської міських державних адміністрацій в межах
установленого фонду оплати праці. Штатний розпис відділів
реєстрації актів громадянського стану виконавчих комітетів міських
(міст обласного підпорядкування) і районних у містах Рад народних
депутатів затверджується відповідними Радами.

Стаття 15. Діловодство і звітність в органах реєстрації

актів громадянського стану
Порядок ведення діловодства в органах реєстрації актів
громадянського стану встановлюється Міністерством юстиції України
за погодженням з Головним архівним управлінням при Кабінеті
Міністрів України. Органи реєстрації актів громадянського стану ведуть
статистичну звітність, встановлену Міністерством статистики
України та Міністерством юстиції України.
Стаття 16. Мова діловодства в органах реєстрації

актів громадянського стану
Діловодство в органах реєстрації актів громадянського стану
ведеться мовою, визначеною законодавством України про мови.
Стаття 17. Оплата реєстрації актів громадянського стану
За реєстрацію актів громадянського стану, а також за видачу
громадянам повторних свідоцтв про реєстрацію актів громадянського
стану і свідоцтв у зв'язку із зміною, доповненням, виправленням і
поновленням записів актів громадянського стану справляється
державне мито у розмірах, встановлених чинним законодавством. За надання працівниками органів реєстрації актів
громадянського стану додаткових послуг правового і технічного
характеру, не передбачених цим Законом, справляється окрема плата
в розмірах, що встановлюються Міністерством юстиції Республіки
Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними
адміністраціями.

Р о з д і л II
РЕЄСТРАЦІЯ АКТІВ ГРОМАДЯНСЬКОГО СТАНУ
РЕЄСТРАЦІЯ АКТІВ ГРОМАДЯНСЬКОГО СТАНУ
Стаття 18. Органи і посадові особи, які провадять

реєстрацію актів громадянського стану
Відділи реєстрації актів громадянського стану провадять
реєстрацію народження, смерті, одруження, розірвання шлюбу,
встановлення батьківства, переміни прізвища, імені та по батькові,
приймають і розглядають заяви громадян про внесення змін,
доповнень, виправлень, поновлення, а також анулювання поновлених
або повторно складених записів актів громадянського стану. У населених пунктах, де немає відділів реєстрації актів
громадянського стану, реєстрація народження, смерті, одруження та
встановлення батьківства провадиться посадовими особами виконавчих
комітетів сільських та селищних Рад народних депутатів, яких
визначає голова Ради. Реєстрація актів громадянського стану громадян України, які
проживають за кордоном, провадиться консульськими установами, а у
випадках, передбачених чинним законодавством, - дипломатичними
представництвами України. Консульські установи і дипломатичні представництва приймають
і розглядають заяви громадян України, які проживають за кордоном,
про внесення змін, доповнень, виправлень, поновлення, а також
анулювання поновлених або повторно складених записів актів
громадянського стану.
Стаття 19. Порядок реєстрації актів громадянського стану
Реєстрація народження, смерті, одруження, розірвання шлюбу,
встановлення батьківства, переміни прізвища, імені та по батькові
провадиться органами реєстрації актів громадянського стану в
книгах спеціального зразка, які є єдиними доказами засвідчених у
них фактів. Зразки книг реєстрації актів громадянського стану
затверджуються Кабінетом Міністрів України. Порядок реєстрації актів громадянського стану встановлюється
цим Законом і Правилами, що затверджуються Міністерством юстиції
України. Порядок реєстрації актів громадянського стану дипломатичними
представництвами і консульськими установами визначається
Консульським статутом та Інструкцією про реєстрацію актів
громадянського стану, яка затверджується Міністерством юстиції
України за погодженням з Міністерством закордонних справ України.
Стаття 20. Документи, що подаються під час реєстрації

актів громадянського стану
Під час реєстрації актів громадянського стану подаються
документи, які підтверджують факти, що підлягають реєстрації, а
також документи, які посвідчують особу заявника. Перелік цих
документів визначається правилами реєстрації відповідних актів
громадянського стану.

Р о з д і л III
БЛАНКИ СВІДОЦТВ ПРО РЕЄСТРАЦІЮ АКТІВ

ГРОМАДЯНСЬКОГО СТАНУ. ВИДАЧА ПОВТОРНИХ СВІДОЦТВ
БЛАНКИ СВІДОЦТВ ПРО РЕЄСТРАЦІЮ АКТІВ

ГРОМАДЯНСЬКОГО СТАНУ. ВИДАЧА ПОВТОРНИХ СВІДОЦТВ
Стаття 21. Свідоцтва про реєстрацію актів

громадянського стану
Про кожний факт реєстрації акта громадянського стану органами
реєстрації актів громадянського стану видаються відповідні
свідоцтва про народження, смерть, одруження, розірвання шлюбу,
встановлення батьківства, переміну прізвища, імені та по батькові
на бланках суворої звітності, виготовлених за єдиними зразками. Забезпечення бланками свідоцтв про реєстрацію актів
громадянського стану провадиться Міністерством юстиції України. Порядок обліку, зберігання та звітності про використання
бланків свідоцтв про реєстрацію актів громадянського стану
встановлюється Міністерством юстиції України.
Стаття 22. Видача повторних свідоцтв
Повторне свідоцтво видається відділами реєстрації актів
громадянського стану виконавчих комітетів міських (міст обласного
підпорядкування), районних у містах Рад народних депутатів,
відділами реєстрації актів громадянського стану Міністерства
юстиції Республіки Крим, управлінь юстиції обласних, Київської та
Севастопольської міських, районних, районних у містах Києві та
Севастополі державних адміністрацій, а також консульськими
установами та дипломатичними представництвами України на підставі
заяви громадянина, щодо якого складено запис. Повторне свідоцтво про народження може бути видане також
батькам, опікуну, піклувальнику, представникові дитячого
(навчального) закладу, в якому перебуває дитина, і органу опіки та
піклування. Повторне свідоцтво про смерть видається другому з подружжя та
близьким родичам померлого на підставі їх заяви.

Р о з д і л IV
АРХІВИ ОРГАНІВ РЕЄСТРАЦІЇ АКТІВ ГРОМАДЯНСЬКОГО СТАНУ

АРХІВИ ОРГАНІВ РЕЄСТРАЦІЇ АКТІВ ГРОМАДЯНСЬКОГО СТАНУ

Стаття 23. Зберігання книг реєстрації актів громадянського

стану і метричних книг
Книги реєстрації актів громадянського стану складаються у
двох примірниках. Перші примірники книг реєстрації актів громадянського стану,
складені на території даного району (міста), а також метричні
книги, складені до утворення органів запису актів громадянського
стану, зберігаються в архіві відділу реєстрації актів
громадянського стану за місцем їх складання. Другі примірники книг реєстрації актів громадянського стану і
метричні книги, складені на території області (міста),
зберігаються в архівах відділів реєстрації актів громадянського
стану Міністерства юстиції Республіки Крим, управлінь юстиції
обласних, Київської та Севастопольської міських державних
адміністрацій. Порядок, умови і терміни зберігання книг реєстрації актів
громадянського стану та метричних книг в органах реєстрації актів
громадянського стану, а також порядок передачі книг в державний
архів встановлюються Міністерством юстиції України за погодженням
з Головним архівним управлінням при Кабінеті Міністрів України.
Стаття 24. Зберігання записів актів громадянського стану,

складених у консульських установах і

дипломатичних представництвах України
Перші примірники записів актів громадянського стану, складені
в консульських установах і дипломатичних представництвах України
за кордоном, передаються на зберігання у відділ реєстрації актів
громадянського стану управління юстиції Київської міської, а другі
примірники - у відділ реєстрації актів громадянського стану
управління юстиції Київської обласної державної адміністрації.

Президент України Л.КРАВЧУК
м. Київ, 24 грудня 1993 року

N 3807-XII

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: