МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 25 від 15.03.94 Зареєстровано в Міністерствім.Київ юстиції України
13 грудня 1994 року
vd940315 vn25 за N 299/509
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу МінсоцзахистуN 88 ( z0383-98 ) від 26.05.98 )
Про затвердження Інструкції про порядок забезпеченнянаселення України протезно-ортопедичними виробами
На виконання вимог чинного законодавства про соціальний
захист населення та з метою удосконалення системи забезпечення
громадян протезно-ортопедичними виробами, Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Інструкцію про порядок забезпечення населення
України протезно-ортопедичними виробами. 2. Визнати таким, що втратив чинність наказ Міністерства від
12 березня 1990 р. N 30 "Про затвердження Інструкції про порядок
забезпечення громадян протезно-ортопедичними виробами".
Міністр А.В.Єршов
ЗАТВЕРДЖЕНОнаказом Міністерства соціального
захисту населення України
від 15 березня 1994 року N 25
ІНСТРУКЦІЯпро порядок забезпечення населення України
протезно-ортопедичними виробами
I. Загальні положення
1. Забезпечення населення протезно-ортопедичними виробами, в
тому числі індивідуальними пристроями, засобами реабілітації та
пересування здійснюється органами соціального захисту населення
України. Протезування зубів, очей, а також забезпечення слуховими та
голосоутворюючими апаратами здійснюється спеціалізованими
закладами охорони здоров'я. 2. Виготовлення протезно-ортопедичних виробів здійснюють
протезно-ортопедичні підприємства (надалі - підприємства) сфери
соціального захисту населення згідно з договорами, укладеними на
підставі Типового договору між Замовником та Виготівником
(додаток). 3. Замовлення на виготовлення протезно-ортопедичних виробів
приймаються підприємствами від громадян, які постійно проживають у
зоні їх обслуговування, а також від осіб, які перебувають у
будинках-інтернатах для престарілих та інвалідів, дитячих
будинках-інтернатах, навчальних та лікувально-профілактичних
закладах, розміщених у цій зоні. Дозвіл на виготовлення протезно-ортопедичних виробів
громадянам, які проживають поза зоною обслуговування даного
підприємства, дає Український виробничий протезний концерн
"Укрпротез" (надалі - концерн). Виготовлення протезно-ортопедичних виробів особам, які
постійно проживають поза територією України, провадиться за
готівку або за безготівковий рахунок після попередньої оплати лише
за дозволом концерну. 4. Якщо підприємство, у зоні обслуговування якого проживає
інвалід, з будь-яких причин не може виготовити йому необхідний за
медичними показаннями вид протезно-ортопедичного виробу, концерн
на прохання адміністрації підприємства направляє інваліда на інше
підприємство або в Український науково-дослідний інститут
протезування, протезобудування, експертизи та відновлення
працездатності інвалідів (надалі - УкрНДІпротезування). 5. Особи, які потребують протезно-ортопедичних виробів, для
оформлення замовлення на їх виготовлення повинні звернутися у
медичний відділ підприємства або у протезно-ортопедичний цех
(дільницю). Приймання замовлень у нетранспортабельних інвалідів
здійснюється виїздними медико-технічними бригадами підприємств за
місцем проживання інваліда. При оформленні замовлення необхідно пред'явити паспорт або
документ, що його замінює, пенсійне посвідчення чи довідку
медико-соціальної експертної комісії (надалі - МСЕК) про потребу в
протезуванні, для дітей віком до 16 років - свідоцтво про
народження. Особи, які перебувають у лікувально-профілактичних
закладах, для проведення первинного протезування пред'являють
паспорт і довідку про необхідність протезування, підписану
керівником цього закладу та завірену печаткою. 6. Підприємства на всіх замовників, які протезуються за
рахунок коштів органів соціального захисту населення, відкривають
карти протезування (форма затверджена наказом Начальника
Республіканського промислового об'єднання протезної промисловості
Міністерства соціального забезпечення УРСР від 24.03.77 N 70), усі
необхідні дані вводяться також у комп'ютер. 7. Карти протезування і замовлення з документами, що
регламентують порядок виготовлення та видачі протезно-ортопедичних
виробів замовникам. Ці документи, підписані лікарем та інспектором
по обліку замовлень, зберігаються як документи суворого обліку та
звітності: карта протезування - постійно, замовлення - 3 роки. 8. Шифр протезно-ортопедичного виробу визначає лікар
медичного відділу підприємства. Призначений виріб не повинен мати
суттєвих відмінностей від затверджених зразків, що знаходяться у
медичному відділі, взуття не повинно відрізнятися від моделей, які
представлені у "Каталозі моделей ортопедичного взуття",
розробленого лабораторією взуття Донецького протезно-ортопедичного
підприємства в 1983 році (надалі - каталог). Зміни або виправлення
у карті протезування і замовленні, що стосуються діагнозу, шифру
виробу, розмірів і т.ін., може зробити лише лікар, який прийняв
замовлення. Кожні зміни чи виправлення повинні бути узгоджені із
заступником директора підприємства по медичній роботі. 9. Готовий протезно-ортопедичний виріб видається особисто
замовнику з обов'язковою приміркою; в окремих випадках
допускається видача виробу, що не потребує примірки, іншій особі
при наявності доручення на його одержання. Протезно-ортопедичні вироби, що не потребують примірки та
підгонки, можуть надсилатись замовнику поштою з оплатою пересилки
за рахунок органів соціального захисту населення або за рахунок
замовника, якщо вироби оплачуються готівкою. Підпис інваліда на замовленні про одержання виробу -
обов'язковий. При надсиланні виробів поштою на бланках замовлень
вказуються дата і номер поштової квитанції. 10. Первинне протезування інвалідів, як правило, провадиться
у стаціонарі первинного і складного протезування підприємства або
у клініці УкрНДІпротезування. Інвалідів у стаціонар направляє заступник директора
підприємства по медичній роботі після готовності виробу до першої
примірки. Інвалідів у клініку УкрНДІпротезування направляє концерн на
прохання керівників підприємств, органів соціального захисту
населення або самих інвалідів. 11. Інвалідам, які перебувають у стаціонарі підприємства,
провадиться: санація кукс та симптоматичне лікування; навчання навичкам користування протезами. У клініці УкрНДІпротезування провадиться: оперативне, консервативне та симптоматичне лікування; навчання навичкам користування протезами. При первинному протезуванні інваліди у необхідних випадках
забезпечуються лікувально-тренувальними протезами на строки,
необхідні для формування кукси. Час перебування інвалідів у стаціонарі первинного і складного
протезування або клініці УкрНДІпротезування визначають відповідно
заступник директора підприємства по медичній роботі або головний
лікар клініки залежно від складності протезування.
II. Порядок забезпечення населенняпротезно-ортопедичними виробами
(крім ортопедичного взуття)
12. Протезно-ортопедичними виробами забезпечуються
безкоштовно за рахунок коштів, передбачених у бюджеті на
соціальний захист населення: усі інваліди незалежно від факту призначення і виду
одержуваної пенсії; усі пенсіонери, незалежно від виду одержуваної пенсії; особи похилого віку; діти до 16 років; підопічні будинків-інтернатів для престарілих та інвалідів; підопічні дитячих будинків і шкіл-інтернатів; особи, які навчаються в загальноосвітніх, професійних
навчально-виховних та вищих навчальних закладах (денна форма
навчання); особи, які перебувають у лікувально-профілактичних закладах
на стаціонарному лікуванні, потребують протезування і не мають
групи інвалідності; жінки (пункт 14.1 цієї Інструкції). Особи, які не відносяться до перелічених категорій,
протезно-ортопедичні вироби придбавають за готівку. 13. Протезно-ортопедичні вироби видаються підприємствами за
призначенням лікаря у такій кількості і в такі строки. 13.1. Протези та апарати нижніх і верхніх кінцівок, тутори,
корсети, спиноутримувачі - по 1 шт. на 2 роки, дітям до 16 років -
в міру зростання. Працюючим інвалідам і пенсіонерам, особам похилого віку,
особам, які навчаються в загальноосвітніх, професійних,
навчально-виховних та вищих навчальних закладах (денна форма
навчання), вказані протезно-ортопедичні вироби видаються по 1 шт.
на 1,5 року при поданні довідки про роботу або навчання.
Дозволяється видавати одночасно 2 протези на 3 роки. До робочого протезу руки можуть видаватися насадки
(пристрої), необхідні для виробничої діяльності і побуту. Чохли для упакування протезів рук і ніг, апаратів, корсетів і
туторів видаються одночасно з виробами - 1 чохол на 1 виріб. Відмітки про видачу чохлів, рукавичок та інше робиться у
карті протезування. 13.2. Протези рук з біоелектричною або міотонічною системами
управління - 1 шт. на 3 роки; працюючим інвалідам - 1 шт. на 2
роки. 13.3. Парні протези і апарати кінцівок при двосторонній
ампутації кінцівок або ураженні опорно-рухового апарату - 1
комплект на 1 рік. 13.4. Ортопедичні штани при двосторонній екзартикуляції
тазостегнових суглобів або двосторонніх куксах стегна довжиною до
10 см - 1 шт. на 1 рік. При наявності протипоказань на користування протезами
ортопедичні штани видаються незалежно від довжини кукси. 13.5. Протези ніг для купання - 1 шт. на 2 роки. 13.6. Бандажі грижові та лікувальні, текстильні корсети,
реклінатори, вкладні черевички - 1 шт. на 1 рік. 13.7. Шкіряні рукавички на протези рук: при користуванні
активними протезами - 1 пара на 1 рік, при користуванні
косметичними протезами - 1 пара на 2 роки. Шкіряні рукавички на деформовані верхні кінцівки - 1 пара на
2 роки. 13.8. Чохли на кукси ніг особам, які користуються протезами
ніг, - 2 шт. вовняних і 4 шт. бавовняних на 1 рік на кожну куксу. 13.9. Чохли на кукси рук особам, які користуються протезами
рук, - 4 шт. бавовняних на 1 рік на кожну куксу. 13.10. Милиці і палиці - у комплектності, що визначає лікар
медичного відділу підприємства: милиці - на 2 роки, палиці - на
1 рік. 13.11. Косметичні оболонки (запасні) на активні протези рук і
ніг - по 1 шт. на протез. 13.12. Елемент опорний вологовбираючий - 1 шт. або опорні
подушки - 2 шт. до протеза. 13.13. Вкладні пристрої (ортопедичні устілки): інвалідам з
односторонньою ампутацією ніг - 2 напівпари на 1 рік, дітям до 16
років за висновком лікувального закладу або лікаря медичного
відділу підприємства - 2 пари на 1 рік. 14. При наявності направлення лікувального закладу
безкоштовно видаються. 14.1. Жінкам: 14.1.1. Протези молочних залоз - 1 шт. на 1 рік, при
двосторонній ампутації - 2 шт. на 1 рік. 14.1.2. Бандажі допологові і післяпологові - 1 шт. на 1 рік. 14.2. Дітям: 14.2.1. Абдукційні пристрої (апарати Гневковського і
Шнейдерова, шинки Віленського, стремена Павлика, профілактичні
штанці та ін.) - в міру зростання. 15. При необхідності забезпечення осіб виробами, не
зазначеними у пунктах 13 та 14 цієї Інструкції, виготовлення і
видача їх може здійснюватися за розпорядженням заступника
директора підприємства по медичній роботі, виходячи із можливостей
підприємства. 16. Заміна протезно-ортопедичних виробів на нові раніше
встановленого строку провадиться у тому випадку, якщо виріб став
непридатним для користування внаслідок атрофії чи хвороби кукси,
при призначенні інваліду нової прогресивної конструкції протеза
або неможливості відремонтувати протез. Висновок про необхідність заміни або ремонту виробу дають
лікар і технік-протезист медичного відділу підприємства, про що у
карті протезування робиться відповідний запис. При задовільному стані протезно-ортопедичного виробу рішення
про продовження строку експлуатації чи заміну його на новий
приймає заступник директора підприємства по медичній роботі. 17. Швейно-бандажні і дрібні протезно-ортопедичні вироби
ремонту не підлягають.
III. Порядок забезпечення населенняортопедичним взуттям
18. Забезпечення населення ортопедичним взуттям провадиться
за призначенням лікаря лікувально-профілактичного закладу або
медичного відділу підприємства на апарати ніг, а також при таких
захворюваннях опорно-рухового апарату: при деформаціях стопи, що потребують виготовлення взуття по
гіпсовому зліпку; при падаючій стопі; при укороченні ноги від 2 см і більше; при ампутації стопи по Лісфранку, Шопару, Гаранжо; при різко вираженій деформації стопи - варусній, вальгусній з
відхиленням першого пальця III ступеня; при облітеруючому ендартеріїті (атеросклерозі) III ступеня
при наявності трофічних виразок; при слоновості нижніх кінцівок; при збільшенні головок перших плюсневих кісток; при різних розмірах стоп; при уродженій клишоногості і плосковальгусній установці стоп
у дітей. 19. Ортопедичне взуття, взуття на протези і взуття на гумках
видається безкоштовно за рахунок коштів, передбачених у бюджеті на
соціальний захист населення: інвалідам війни і прирівняних до них інвалідам - 2 пари на
1 рік; усім інвалідам незалежно від виду одержуваної пенсії, крім
інвалідів війни і прирівняним до них інвалідів, - 1 пара на 1 рік; дітям до 16 років - 2 пари на 1 рік; підопічним будинків-інтернатів для престарілих та інвалідів -
2 пари на 1 рік; підопічним дитячих будинків і шкіл-інтернатів - 3 пари на
1 рік; пенсіонерам за віком, громадянам похилого віку - 1 пара на
1 рік; особам, які навчаються в загальноосвітніх, професійних
навчально-виховних та вищих навчальних закладах (денна форма
навчання) - 1 пара на 1 рік; іншим громадянам з патологією, зазначеною у п.18 цієї
Інструкції, незалежно від групи інвалідності та віку, - 1 пара на
1 рік. Інваліди, які не користуються протезами ніг, одержують
півпари взуття на збережену ногу. Громадяни, які не відносяться до перелічених категорій,
ортопедичне взуття придбавають за готівку. 20. Взуття на гумках видається за призначенням лікаря
медичного відділу підприємства інвалідам з ампутацією або тяжким
ушкодженням однієї чи обох рук, захворюванням або ушкодженням
хребта з порушенням руху в ньому, зі стійкими розгинальними
контрактурами або анкілозами у тазостегнових і колінних суглобах,
які обмежують згинання тулуба, а також сліпим, відповідно до п.19
цієї Інструкції. Інваліди без видимої патології, які вперше звернулися для
замовлення взуття на гумках, повинні подати у медичний відділ
підприємства рентгенівський знімок хребта чи кінцівки та довідку
лікувально-профілактичного закладу про необхідність користування
таким взуттям. 21. Замовлення на ортопедичне взуття оформляється, як
правило, на 1 пару на півріччя - літнє чи зимове. При
необхідності, з дозволу заступника директора підприємства по
медичній роботі, замовлення можуть прийматися на 2 пари взуття
одночасно. Виготовлення утепленого взуття, у тому числі чобіт,
провадиться за призначенням лікаря медичного відділу підприємства
за медичними показаннями. Взуття на протези видається серійного виробництва. За
індивідуальним замовленням взуття на протези виготовляється за
призначенням лікаря медичного відділу підприємства при деформації
стопи збереженої ноги. 22. Фасон і модель ортопедичного взуття призначаються за
Каталогом. Колір шкіри для верху взуття та вид підкладки (вовна,
сукно, хутро штучне, байка і т.ін.) вибираються замовником за
зразками матеріалів, що є у медичному відділі підприємства на день
замовлення. Висоту каблука і берець, вид застібки визначає лікар
медичного відділу підприємства за медичними показаннями. 23. Чохли для упакування взуття видаються одночасно з його
одержанням - 1 чохол на 1 пару взуття.
IV. Порядок забезпечення населенняспеціальними засобами пересування
(крім моторизованих засобів)
24. Наявність моторизованих засобів пересування не впливає на
забезпечення іншими спеціальними засобами пересування. 25. Коляски необхідних видів для індивідуального користування
видаються органами соціального захисту населення громадянам за
місцем їх проживання за висновками лікарсько-консультативних
комісій (надалі - ЛКК), лікувальних закладів, МСЕК або концерну. 26. Громадяни, зазначені у п.12 цієї Інструкції, які
потребують за висновками ЛКК, МСЕК або концерну спеціальних
засобів пересування, забезпечуються ними безкоштовно. Інші громадяни засоби пересування придбавають за готівку. Для користування видаються, як правило, 1 кімнатна і
1 дорожня коляски на такі строки: коляска важільна (дорожня) - на 3 роки; коляска-крісло (кімнатна) - на 4 роки;коляска-ліжко - на 4 роки; коляска-ліжко - на 4 роки; коляска малогабаритна - на 1 рік. Інвалідам з ампутаційними куксами обох стегон при стійких
контрактурах у тазостегнових суглобах за призначенням лікаря
одночасно з кімнатною та дорожньою колясками може видаватися
коляска малогабаритна. 27. Висновки ЛКК, МСЕК або концерну про потребу у відповідних
видах колясок передаються районному (міському) відділу соціального
захисту населення. Міністерство соціального захисту населення Криму, обласні,
Київське і Севастопольське міські управління соціального захисту
населення на підставі їх заявок виділяють необхідну кількість
колясок для видачі населенню. 28. Спеціальні коляски (кімнатні і дорожні) за
індивідуальними замовленнями виготовляються за гарантійними
листами органів соціального захисту населення у тих випадках, коли
інвалід за висновками ЛКК, МСЕК або концерну не може користуватися
коляскою серійного виробництва. 29. Дострокова заміна засобів пересування провадиться за
висновками ЛКК, МСЕК або концерну при зміні медичних показань або
на підставі акта, складеного представником органу соціального
захисту населення та представником підприємства, про непридатність
даного засобу пересування для подальшої експлуатації.
V. Порядок забезпечення населення індивідуальнимипристроями та засобами реабілітації
30. Особи, перелічені у п.12 цієї Інструкції, забезпечуються
індивідуальними пристроями та засобами реабілітації за висновками
ЛКК, МСЕК або концерну безкоштовно за рахунок коштів, передбачених
у бюджеті на соціальний захист населення.
VI. Строки виготовлення і ремонту протезно-ортопедичнихвиробів і ортопедичного взуття
31. Строки виготовлення протезно-ортопедичних виробів та
ортопедичного взуття: протезів і апаратів рук і ніг, корсетів (крім текстильних без
шин, виготовлених без гіпсових злипків) - 45 робочих днів; ортопедичного взуття - 30 робочих днів; дрібних протезно-ортопедичних виробів (обтураторів,
спиноутримувачів, корсетів текстильних, реклінаторів, лікувальних
бандажів, кистеутримувачів, супінаторів, пронаторів та ін.) -
10 робочих днів. Строки виготовлення протезно-ортопедичних виробів та
ортопедичного взуття збільшуються: при виготовленні гіпсової моделі - на 5 робочих днів; при кожній додатковій примірці - на 5 робочих днів; при виготовленні спеціального напівфабрикату - на 5 робочих
днів; при двосторонніх ампутаціях або ушкодженнях кінцівок - на
10 робочих днів. 32. Строки виготовлення на нетипові і особливо складні вироби
або вироби, що виготовляються у лабораторії складного
протезування, у кожному окремому випадку встановлюються
адміністрацією підприємства. 33. Строки виготовлення протезно-ортопедичних виробів
зменшуються на 10 робочих днів дітям до 16 років та інвалідам, які
перебувають у лікувально-профілактичних закладах. 34. Строки ремонту протезно-ортопедичних виробів: великого ремонту (заміна одного із основних елементів
протеза: куксоприймача, колінного і гомілкостопного вузлів,
косметичної оболонки та ін.) - 10 робочих днів; середнього ремонту (заміна вузлів протеза із частковим
розбиранням його) - 5 робочих днів; дрібного ремонту (заміна напівкілець, гортів, а також
часткове розбирання для регулювання і мащення) - протягом дня. Гарантійний ремонт провадиться за рахунок підприємства -
виготівника виробу. Ремонт протезно-ортопедичних виробів провадиться незалежно
від місця проживання інвалідів, а вартість ремонту оплачують
органи соціального захисту населення за місцем розташування
підприємства, що виконало ремонт. Особам, які придбавали вироби за готівку, ремонт (після
закінчення гарантійного терміну), здійснюється за їх рахунок. 35. Строк виконання замовлення обчислюється з дня запуску
його у виробництво, але не пізніше 5 календарних днів з дня
приймання замовлення у медичному відділі підприємства і не пізніше
10 календарних днів з дня приймання замовлення периферійною
дільницею або медико-технічною бригадою. У строк виготовлення не
враховується час, протягом якого замовник не прибув на примірку
або для одержання готового виробу. 36. Оформлення замовлень на всі види протезно-ортопедичних
виробів і взуття після закінчення встановленого строку
користування ними здійснюється на підставі даних картотеки і
комп'ютера. Замовлення на протезно-ортопедичні вироби і взуття
підприємство може приймати за 1,5-2 місяці до закінчення строку
користування виробами. Для заміни протезно-ортопедичних виробів або взуття інваліди
запрошуються у медичний відділ підприємства листом або поштовою
карткою. У разі неявки інвалідів у призначений час для оформлення
замовлень строк виготовлення протезно-ортопедичних виробів або
взуття може бути подовжений з урахуванням завантаження
виробництва, але не більш ніж на 1 місяць. Якщо у день надходить замовлень більше денної потужності
цеху, дозволяється строк запуску у виробництво замовлень,
прийнятих понад денну потужність, переносити у порядку
послідовного надходження замовлень на наступні дні, але не більш
ніж на 1 місяць. 37. Строк користування виробом обчислюється з дня його
одержання. 38. У разі тривалої неявки (понад 1 рік) інвалідів без
поважних причин для оформлення замовлень, проведення примірок та
одержання готових виробів за пропущений період
протезно-ортопедичні вироби і ортопедичне взуття не видаються. 39. При оформленні замовлень на вироби замовникам видаються
талони (затверджені наказом Начальника Республіканського
промислового об'єднання протезної промисловості Міністерства
соціального забезпечення УРСР від 24.03.77 N 70), де вказується
дата примірки, а на примірці - дата одержання готового виробу.
VII. Гарантійні зобов'язанняпідприємств-виготівників
40. На вироби, що виготовляються підприємствами,
встановлюються гарантійні терміни експлуатації, визначені чинним
законодавством, а в разі його відсутності - згідно з чинними
технічними документами, які затверджуються концерном. 41. Підприємство гарантує: відповідність якості виготовлення протезно-ортопедичних
виробів вимогам чинних нормативних документів; технічне обслуговування та гарантійний ремонт. 42. Гарантійний термін обчислюється від дня одержання
(доставка) виробу замовником. На сезонні вироби гарантійний термін
обчислюється з початку відповідного сезону, що встановлюється
Кабінетом Міністрів України. 43. У випадках поломки виробів протягом гарантійного терміну
експлуатації підприємство зобов'язане за свій рахунок у 14-денний
строк, або за згодою сторін в інший термін, усунути несправність і
оплатити проїзд замовнику. Замовник має право пред'явити Виготівнику вимогу про усунення
недоліків після закінчення гарантійного терміну протягом
установленого терміну служби, а якщо такий не установлений -
протягом 10 років, якщо у виробі були виявлені істотні недоліки,
допущені з вини виготівника. 44. При виявленні непоправного браку, який не підлягає
лагодженню, підприємство зобов'язане запропонувати (при наявності
обмінного фонду) аналогічний виріб належної якості або ж відновити
поза чергою замовлення і виготовити виріб у найкоротший термін. 45. Претензії на неналежну якість протезно-ортопедичних
виробів замовник пред'являє підприємству-виготовлювачу протягом
встановленого гарантійного терміну. 46. Претензії до якості виробів розглядаються адміністрацією
підприємства у день подання заяви в присутності замовника. При
незгоді замовника з рішенням адміністрації підприємства претензія
розглядається вищестоящими організаціями (концерном, Міністерством
соціального захисту населення України), або особа може звернутися
до суду.
VIII. Порядок оплати протезно-ортопедичнихвиробів та їх ремонту
47. Міністерство соціального захисту населення Криму,
обласні, Київське та Севастопольське міські управління соціального
захисту населення з коштів, які щорічно виділяються з бюджету на
протезування, оплачують підприємствам згідно з укладеними
договорами: вартість усіх видів протезно-ортопедичних виробів, що
видаються безкоштовно; вартість проїзду до підприємства для оформлення замовлень,
примірок, проходження диспансерних оглядів, для одержання
протезно-ортопедичних виробів, що видаються безкоштовно; вартість ремонту після закінчення гарантійного терміну
користування усіх видів протезно-ортопедичних виробів, що
видаються безкоштовно; квартирні за час перебування осіб, що протезуються, на
підприємстві; витрати на відрядження працівників виїздних медико-технічних
бригад, які обслуговують інвалідів за місцем проживання; витрати на відрядження інженерів-конструкторів, які
виїжджають до інвалідів для оформлення замовлень на виготовлення
індивідуальних пристроїв, засобів пересування і реабілітації. Оплата ремонту виробів, виготовлених підприємствами за
готівку, після закінчення гарантійного строку провадиться за
рахунок замовника. 48. Підприємства оплачують інвалідам вартість проїзду на
протезування в обидва кінці (від місця проживання до пункту
протезування і назад) при пред'явленні квитка в один кінець у
таких розмірах: залізницею - за фактичними витратами, але не вище тарифу
купейного вагону; автобусом - за фактичними витратами; водним транспортом - за фактичними витратами. 49. Підприємства оплачують особам квартирні за проживання у
готелі у тих випадках, коли особа, яка прибула за запрошенням на
підприємство для замовлення, примірки або за одержанням готового
виробу, не одержала необхідної протезно-ортопедичної допомоги з
об'єктивних причин і змушена залишитися в даному населеному пункті
на декілька днів (не перебуваючи у стаціонарі). 50. У тому випадку, коли інваліду, який протезується,
необхідна супровідна особа (інваліди I групи і діти до 16 років),
такі ж виплати провадяться і цій особі. Гроші одержує ця особа або інвалід при пред'явленні
бухгалтеру медичного відділу паспортів і квитків. Виплата грошей
провадиться за відомостями, до яких додаються усі необхідні
документи. 51. Для погашення витрат, пов'язаних з виготовленням виробів,
медичний відділ підприємства в міру видачі готових виробів
заповнює реєстр на видачу протезно-ортопедичних виробів і
виставляє рахунок відповідно Міністерству соціального захисту
населення Криму, обласним, Київському та Севастопольському міським
управлінням соціального захисту населення. Реєстр складається у
3-х примірниках, підписується директором, головним (старшим)
бухгалтером, комірником підприємства і засвідчується печаткою. Перший примірник реєстру направляється органу соціального
захисту населення для оплати, другий - разом з бланками виконаних
замовлень залишається у бухгалтерії підприємства і є підставою для
списання готових виробів зі складу, третій примірник передається
комірнику, який видає вироби. 52. Особи, які замовляють протезно-ортопедичні вироби за
готівку, вносять підприємству аванс у розмірі 80 відсотків їх
вартості.
Голова Українського виробничого
протезного концерну "Укрпротез" П.В.Хоменко
Начальник Управління
у справах інвалідів І.І.Хорєв
Додатокдо Інструкції про порядок забезпечення
населення України протезно-ортопедичними
на виготовлення протезно-ортопедичних виробів
протезно-ортопедичними підприємствами концерну
"Укрпротез" Міністерства соціального захисту
населення України
____________ "___" ___________ 199__ р.
Ми, що нижче підписалися ___________________ обласне (міське)
управління соціального захисту населення, яке іменується надалі
Замовник, в особі начальника управління _________________________,
котрий діє на підставі Положення про обласне, Київське та
Севастопольське міське управління соціального захисту населення, з
однієї сторони, і ___________________________ протезно-ортопедичне
підприємство, що іменується надалі Виготівник, в особі
директора _________________________, який діє на підставі Статуту
підприємства, з іншої сторони, уклали цей договір про таке: 1. Виготівник бере на себе виготовлення у 199__ році
протезно-ортопедичних виробів для осіб, які користуються правом на
їх одержання, зазначених у специфікації, що додається. 2. Приймання і оформлення замовлень на безплатне
виготовлення, ремонт протезно-ортопедичних виробів провадиться
безпосередньо через медичний відділ Виготівника або його
протезно-ортопедичний цех (дільницю) і виїздні медико-технічні
бригади згідно з Інструкцією про порядок забезпечення населення
України протезно-ортопедичними виробами, затвердженою наказом
Міністерства соціального захисту населення України від
15.03.1994 року N 25 (надалі - Інструкція). 3. Виготовлення та ремонт протезно-ортопедичних виробів
провадиться за калькуляціями згідно з затвердженими технічними
умовами і зразками (еталонами) в строки, обумовлені вищевказаною
Інструкцією. Зміни цін на протезно-ортопедичні вироби, які можуть бути
протягом строку дії договору, обов'язкові для сторін. 4. Замовник оплачує Виготівнику передбачені цим договором
протезно-ортопедичні вироби у порядку, встановленому Інструкцією,
відшкодовує витрати по відправці їх залізничним, автомобільним,
водним транспортом або поштою. У тому ж порядку провадиться відшкодування Замовником
Виготівнику витрат, пов'язаних з виплатою інвалідам, які мають
право на безплатне протезування, квартирних, вартості проїзду до
пунктів протезування для оформлення замовлення, примірки,
одержання виробів, проходження диспансерних оглядів, витрат
Виготівника на відрядження медико-технічних бригад, які
обслуговують інвалідів за місцем їх проживання,
інженерів-конструкторів, які виїздять за місцем проживання
інвалідів для оформлення замовлень на виготовлення індивідуальних
засобів пересування, обслуговування і реабілітації, а також
витрат, пов'язаних з виплатами супроводжуваним інвалідів особам. 5. Графік роботи виїздних медико-технічних бригад складається
Виготівником і узгоджується із Замовником. Про можливі зміни у
роботі виїздних медико-технічних бригад Виготівник сповіщає
Замовника не менш ніж за 15 днів до їх виїзду. 6. Повідомлення про дати примірок або одержання
протезно-ортопедчних виробів вручаються особам, які протезуються
Виготівником при прийманні замовлень і примірці виробів. 7. У разі неявки громадянина на примірку або для одержання
протезно-ортопедичного виробу протягом місяця з моменту
направлення йому повідомлення Виготівник надсилає повторне
повідомлення рекомендованою кореспонденцією з оповіщенням про
вручення. Якщо протягом 15 днів після направлення повторного
повідомлення громадянин не з'являється за одержанням виробу,
Виготівник у письмовій формі запрошує представника Замовника для
складання акта на незатребуваний протезно-ортопедичний виріб. У
випадку неявок представника Замовника протягом 15 днів після
вручення йому повідомлення із запрошенням на складання акта
Виготівник має право скласти односторонній акт на незатребуваний
протезно-ортопедичний виріб, який після цього демонтується. Акт надсилається Замовнику разом з рахунком, який включає в
себе вартість виробу, його демонтажу за винятком комплектуючих і
матеріалів, що підлягають повторному використанню. При цьому до
рахунку додається копія калькуляції та поштового оповіщення про
вручення повідомлення Замовнику. 8. Замовник зобов'язаний здати своє платіжне доручення у банк
на наступний день після одержання реєстру на оплату виданих особам
протезно-ортопедичних виробів.9. Сума цього договору визначається у ______________ крб. 9. Сума цього договору визначається у ______________ крб. 10. З усіх інших питань, не передбачених цим договором,
сторони керуються вищевказаною Інструкцією. 11. Всі спірні питання за даним договором підлягають розгляду
Замовником та Виготівником. У випадку недосягнення згоди спір передається на розгляд у
Міністерство соціального захисту населення України. 12. Строк дії цього договору з 1 січня _______ року по
31 грудня _______ року. 13. Юридичні адреси та реквізити сторін:
Замовник Виготівник ___________________________ ____________________________
поштовий індекс, адреса поштовий індекс, адреса ___________________________ ____________________________
тел._______________________ тел.________________________
факс_______________________ факс________________________
Розрахунковий рахунок Розрахунковий рахунок ___________________________ ____________________________ ___________________________ ____________________________ ___________________________ ____________________________
Відвантажувальні реквізити ___________________________ ___________________________ ___________________________
Замовник __________________ Виготівник__________________підпис підпис печатка печатка
СПЕЦИФІКАЦІЯ
до типового договору на виготовлення протезно-ортопедичнихвиробів протезно-ортопедичними підприємствами концерну
"Укрпротез" Міністерства соціального захисту населення
України по ______________________ обласному (міському)
управлінню соціального захисту населення на 199___ рік
1. Виготовлення протезно-ортопедичнихвиробів ____________ крб.
2. Оплата купованих виробів (чохливовняні і бавовняні, косметичні
оболонки, вкладні пристрої,
ортопедичні устілки, елементи
опорні вологовбираючі, опорні
подушки, взуття на протези
серійного виробництва, упаковочні
чохли, палиці, милиці та ін.) ____________ крб.
3. Оплата витрат по відправленнюпротезно-ортопедичних виробів і
купованих товарів замовникам ____________ крб.
4. Вартість проїзду замовників ____________ крб.
5. Виплата квартирних замовникам ____________ крб.
6. Витрати на відрядження працівниківвиїздних медико-технічних бригад
та інженерів-конструкторів ____________ крб.
7. Вартість ремонту після закінченнягарантійного ремонту ____________ крб.
Загальна сума договору ____________ крб.
Начальник ________________ обласного Директор підприємства (міського) управління соціального захисту населення
___________________ _________________підпис підпис
печатка печатка
Джерело:Офіційний портал ВРУ