КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 16 травня 1994 р. N 313
Київ
Про затвердження правил побутовогообслуговування населення
Відповідно до Закону України "Про захист прав споживачів"
( 1023-12 ) Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Правила побутового обслуговування населення, що
додаються, та ввести їх у дію з 1 липня 1994 року.
2. Надати Українському союзу об'єднань, підприємств і
організацій побутового обслуговування населення (Укрсоюзсервіс)
право затверджувати за погодженням з Державним комітетом по
стандартизації, метрології та сертифікації нормативні документи та
побутові послуги. Укрсоюзсервісу: затвердити і надіслати Урядові Криму, обласним, Київській та
Севастопольській міським державним адміністраціям нормативні
документи на побутові послуги протягом 1994 року та інструкцію
щодо оформлення замовлень з окремих видів послуг та їх виконання -
до 1 червня 1994 року; подати до 1 червня 1994 р. Кабінетові Міністрів України
погоджені з відповідними міністерствами і відомствами пропозиції
щодо присвоєння категорій підприємствам, що надають побутові
послуги; подавати допомогу зазначеним підприємствам у впровадженні
нормативних документів на побутові послуги.
3. Урядові Криму, обласним, Київській та Севастопольській
міським державним адміністраціям забезпечити доведення Правил
побутового обслуговування населення, нормативних документів на
побутові послуги та інструкції щодо оформлення замовлень з окремих
видів послуг та їх виконання до господарюючих суб'єктів.
4. Державному комітетові у справах захисту прав споживачів: установити контроль за дотриманням Правил побутового
обслуговування населення, нормативних документів на побутові
послуги та інструкції щодо оформлення замовлень з окремих видів
послуг та їх виконання; постійно аналізувати разом з Укрсоюзсервісом практику
застосування цих Правил та нормативних документів і при
необхідності вносити пропозиції про їх вдосконалення.
Виконуючий обов'язкиПрем'єр-міністра України Ю.ЗВЯГІЛЬСЬКИЙ
МіністрКабінету Міністрів України І.ДОЦЕНКО
Інд.23
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 16 травня 1994 р. N 313
ПРАВИЛАпобутового обслуговування населення
I. Загальні положення
1. Правила побутового обслуговування населення регулюють
відносини між громадянами (далі - замовники) і господарюючими
суб'єктами, що надають послуги, виконують роботи (далі послуги) у
сфері побутового обслуговування. Ці Правила є обов'язковими для будь-яких господарюючих
суб'єктів - підприємств (їх об'єднань), установ, організацій
незалежно від форм власності та громадян-підприємців, що
здійснюють підприємницьку діяльність у сфері побутового
обслуговування (далі - виконавці).
2. Виконавець повинен у приміщенні, де проводиться приймання
і видача замовлень, у зручному для огляду місці розмістити: Правила побутового обслуговування населення; копії свідоцтва про реєстрацію та ліцензії на здійснення
видів діяльності, пов'язаної з наданням послуг, які підлягають
ліцензуванню; перелік видів послуг, що надаються, зразки матеріалів і
виробів; інформацію про режим роботи, обслуговуючий персонал,
телефонні номери органів державної виконавчої влади, які
здійснюють захист прав споживачів, а також порядок обслуговування
громадян, які користуються пільгами відповідно до чинного
законодавства. У разі надання послуг поза приміщенням (виїзне
обслуговування) виконавець зобов'язаний забезпечити можливість
ознайомлення замовника з цими Правилами.
II. Порядок приймання та оформленнязамовлень на послуги
3. Замовлення на послуги оформляються договором, квитанцією,
розпискою або іншим документом (далі - договір). Послуги, що надаються у терміновому порядку в присутності
замовника та за методом самообслуговування, можуть оформлятися
шляхом видачі жетона, талона або касового чека.
4. Замовлення на послуги приймаються у приміщенні виконавця,
а також за місцем роботи, навчання, відпочинку і проживання
замовників. Прийняті замовлення в обов'язковому порядку реєструються в
журналі обліку замовлень.
5. Замовлення на послуги може виконуватися з матеріалів як
замовника, так і виконавця. Під час оформлення замовлення визначається наявність у
замовника або виконавця необхідних сировини, комплектуючих
виробів, фурнітури та інших матеріалів (далі - матеріали).
6. Виконавець має право відмовитися від прийняття замовлення
на послуги, якщо замовник пропонує недоброякісні матеріали. Якщо виконавець не попередив замовника про недоброякісність
матеріалів або їх непридатність для виконання замовлення, а також
неможливість реалізації бажання замовника через відсутність
технології надання послуги і не зазначив про це в договорі, він
згідно з чинним законодавством несе повну відповідальність за
якість виконання замовлення.
7. Вартість послуг і матеріалів виконавця сплачується
замовником за цінами, що діють на день оформлення замовлення, якщо
інше не передбачено умовами договору.
8. У разі надання виконавцем на прохання замовника послуг, не
передбачених під час оформлення замовлення, вартість їх
сплачується замовником додатково за цінами, що діяли на день
оформлення замовлення на ці послуги.
9. Вартість матеріалів, зданих замовником для надання послуг,
визначається за погодженням сторін.
10. Кількість матеріалів, необхідних для надання послуг,
визначається виконавцем відповідно до нормативних документів та за
погодженням із замовником.
11. У разі відсутності матеріалів або неможливості під час
оформлення замовлення визначити необхідну для надання послуги їх
кількість використання матеріалів попередньо погоджується із
замовником з обов'язковою відміткою про це у договорі, а вартість
їх оплачується ним після виконання послуг за цінами, що діяли на
день оформлення замовлення.
12. Розрахунки між виконавцем і замовником провадяться у
готівковому або безготівковому порядку відповідно до чинного
законодавства.
13. Порядок оплати вартості послуг визначається виконавцем за
погодженням із замовником і може передбачати повний розрахунок за
надання послуг під час оформлення замовлення або часткової оплати
з остаточним розрахунком при одержанні замовлення.
14. Термін виконання замовлення встановлюється виконавцем за
погодженням із замовником.
15. Виконавець вправі приймати замовлення на будь-які послуги
з урахуванням обмежень на здійснення певних видів діяльності,
встановлених чинним законодавством.
III. Виконання та видача замовлення
16. Виконавець забезпечує: 1) надання послуг відповідно до вимог нормативних документів
або умов договору; 2) виконання гарантійних зобов'язань щодо виготовлених і
відремонтованих ним виробів; 3) додержання договірних термінів виконання замовлення; 4) високий рівень культури обслуговування; 5) надання повної та достовірної інформації про послуги; 6) збереження прийнятих від замовника матеріалів, а також
використання їх за призначенням; 7) відшкодування шкоди, заподіяної невиконанням або
неналежним виконанням умов договору; 8) дотримання режиму роботи.
17. Після завершення робіт виконавець зобов'язаний повернути
замовникові залишок матеріалів, а також за його бажанням усі
замінені за плату вузли та деталі. У разі анулювання замовлення
замовнику повертаються всі матеріали.
18. Замовник має право у процесі виконання замовлення вносити
до нього часткові зміни, які повинні бути прийняті виконавцем за
умови, що виконання їх технічно і технологічно можливе, і внесені
до укладеного договору із зміною у разі необхідності плати за
послуги.
19. Якщо окремі умови договору, за які передбачено додаткову
плату, з вини виконавця не дотримані, замовнику повертається
плата, одержана відповідно до цих умов договору.
20. Якщо замовник анулює замовлення і розриває договір з
власної ініціативи до закінчення роботи, то він відшкодовує
завдану виконавцю шкоду в порядку, передбаченому чинним
законодавством.
21. Гарантійні терміни експлуатації на виготовлені та
відремонтовані вироби визначаються відповідно до чинного
законодавства і вносяться у гарантійний талон, що видається
виконавцем.
22. Претензії до якості виконання замовлення не
задовольняються, якщо буде встановлено факт неправильної
експлуатації виробу, а також у разі відсутності гарантійного
талона.
23. Замовник під час одержання виробу підтверджує підписом у
договорі факт одержання виробу і згоду з розміром плати та якістю
наданих послуг. Якщо виконавець працює на умовах, де договір не
застосовується, підставою для одержання виробу є касовий чек,
жетон або талон.
24. У разі втрати документа (договору, жетону тощо), який
підтверджує прийняття замовлення, замовник повинен повідомити про
це виконавця. При цьому зазначений у замовленні виріб видається за
письмовою заявою замовника з пред'явленням паспорта або іншого
документа, що засвідчує особу.
25. У разі неявки замовника за одержанням виробу виконавець
має право через шість місяців з дня визначеного договором терміну
виконання замовлення і після дворазового письмового нагадування (з
повідомленням) реалізувати виріб в установленому порядку. При
цьому кошти, одержані від реалізації, за відрахуванням сум, які
належать виконавцеві (в тому числі витрати на повідомлення
замовника про виконання замовлення, його зберігання і реалізацію),
вносяться на депозит нотаріальної контори на ім'я замовника.
26. У разі невиконання або неналежного виконання виконавцем
умов договору замовник користується правами, передбаченими статтею
15 Закону України "Про захист прав споживачів" та Цивільним
кодексом України.
27. У разі невиконання або неналежного виконання умов
договору сторони несуть відповідальність у порядку, передбаченому
чинним законодавством України і договором між ними.
Особливості оформлення замовлень зокремих видів послуг та їх виконання
28. Особливості оформлення замовлень по ремонту і пошиттю
взуття, швейних, хутряних і шкіряних, а також трикотажних виробів,
ремонту побутових машин і приладів (у тому числі ремонту
радіоелектронної апаратури та ремонту і виготовленню ювелірних
виробів), ремонту і виготовленню меблів, хімічному чищенню та
фарбуванню одягу, пранню білизни, ремонту і будівництву житла та
інших об'єктів, послугах лазень та душових, прокатних пунктів та
виконанню цих замовлень визначаються інструкцією, яка
затверджується Укрсоюзсервісом.
29. Послуги з ремонту і технічного обслуговування
транспортних засобів, що належать громадянам, транспортні,
ритуальні та інші побутові послуги надаються відповідно до окремих
правил.
Джерело:Офіційний портал ВРУ