У К А ЗПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу ПрезидентаN 69/96 від 18.01.96 )
Про Положення про Фонд підтримки досліджень усфері національної безпеки
Відповідно до Указу Президента України від 22 жовтня 1994
року N 636 ( 636/94 ) п о с т а н о в л я ю:
Затвердити Положення про Фонд підтримки досліджень у сфері
національної безпеки (додається).
Президент України Л.КУЧМА
м.Київ, 12 грудня 1994 рокуУказом Президента України
від 12 грудня 1994 року N 759/94
ПОЛОЖЕННЯпро Фонд підтримки досліджень у сфері
національної безпеки
I. Загальні положення1. Фонд підтримки досліджень у сфері національної безпеки
(далі - Фонд) об'єднує добровільно внесені кошти державних і
недержавних підприємств, установ, організацій, громадян України та
іноземних держав, а також надходження, одержані на підставах, не
заборонених законодавством України, спрямовує їх на дослідження
нагальних проблем національної безпеки України, реалізацію
вироблених у результаті цих досліджень рекомендацій.2. У своїй діяльності Фонд керується Конституцією ( 888-09 )
та законами України, указами і розпорядженнями Президента України,
актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства
України, а також цим Положенням.3. Фонд є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в
установах банків, печатку із зображенням Державного герба України
і своїм найменуванням.4. Фонд може від свого імені укладати договори, нести
зобов'язання, виступати позивачем і відповідачем у суді і
арбітражному суді.
II. Завдання та функції
5. Основним завданням Фонду є мобілізація та акумулювання
коштів для фінансування фундаментальних та прикладних наукових
досліджень у сфері національної безпеки України. 6. Для виконання покладеного на нього завдання Фонд: організовує збір благодійних пожертвувань і внесків від
фізичних і юридичних осіб України та іноземних держав; визначає пріоритетні проблеми гарантування національної
безпеки України; уживає заходів щодо організації діяльності на постійній та
тимчасовій основі колективів фахівців та експертів з метою
дослідження цих проблем; бере участь в організації співробітництва фахівців у питаннях
національної безпеки на міждержавному та неурядовому рівнях; сприяє проведенню в Україні та за її межами наукових і
науково-практичних заходів у сфері національної безпеки; організовує або бере участь в організації діяльності
постійних або тимчасових консультаційних структур (комітетів,
комісій, служб тощо) з питань національної безпеки як в Україні,
так і на міжнародному рівні; створює банк даних інформації за профілем Фонду; організовує науково-дослідну, консультативну, експертну та
іншу роботу українських фахівців з проблем національної безпеки в
інших країнах, їх навчання та стажування в зарубіжних дослідних
центрах та державних установах відповідного профілю; сприяє впровадженню наукових та науково-прикладних розробок у
діяльність щодо забезпечення національної безпеки України,
співпрацює з цих проблем з державними і недержавними
підприємствами, установами, організаціями в Україні та за її
межами; створює філіали і представництва в регіонах України; здійснює видавничу діяльність, подає допомогу в публікації
робіт за профілем Фонду; засновує та виплачує стипендії, присуджує премії Фонду; подає матеріальну та грошову допомогу установам і особам, які
розробляють проблематику за профілем Фонду, здійснює благодійні
заходи; співпрацює з іншими благодійними фондами, бере участь у
діяльності міжнародних організацій та фондів; сприяє створенню центрів досліджень в Україні та за кордоном,
здійснює зовнішньоекономічну діяльність відповідно до
законодавства України; інформує заінтересовані заклади, організації, установи та в
разі потреби громадськість про свою діяльність; здійснює іншу діяльність, що відповідає меті та завданням
Фонду і не суперечить законодавству України.
III. Гарантії діяльності Фонду
7. Державні органи сприяють діяльності Фонду, яку він
здійснює відповідно до цього Положення. 8. Фонд не відповідає за зобов'язаннями держави, держава не
відповідає за зобов'язаннями Фонду, за винятком випадків, коли
вони беруть на себе такі зобов'язання.
IV. Кошти і майно Фонду
9. Кошти Фонду утворюються за рахунок: внесків членів Фонду; вкладень, зроблених юридичними і фізичними особами під
конкретні програми і проекти Фонду; благодійних внесків, інших добровільних надходжень від
українських та іноземних підприємств, установ, організацій,
громадян; доходів від власної фінансово-господарської діяльності; інших надходжень, не заборонених законодавством України. 10. У разі припинення членства у Фонді або відмови вкладника
від співробітництва з Фондом внесені кошти поверненню не
підлягають. 11. Фонд є єдиним розпорядником своїх коштів, які можуть бути
витрачені за погодженням з Експертною та Наглядовою радами Фонду. 12. Фонд є власником рухомого та нерухомого майна, придбаного
на законних підставах в Україні та за її межами. 13. Фонд відповідає за своїми зобов'язаннями всіма належними
йому майном та коштами. Фонд не відповідає за зобов'язаннями своїх членів та
вкладників, а також за зобов'язаннями створюваних ним юридичних
осіб. Члени та вкладники Фонду, а також створювані ним юридичні
особи не відповідають за зобов'язаннями Фонду. 14. Фонд, створювані ним підприємства та організації ведуть
бухгалтерський облік, статистичну звітність відповідно до
законодавства України.
V. Членство Фонду
15. Організаційними формами участі в діяльності Фонду є
членство, вкладення, почесне членство. 16. Членами Фонду можуть бути фізичні та юридичні особи
України та іноземних держав, які визнають і підтримують мету
Фонду, здійснюють практичну діяльність, спрямовану на реалізацію
завдань Фонду, роблять грошові або майнові внески. 17. Член Фонду має право: брати участь в управлінні справами Фонду; користуватися пільгами відповідно до законодавства України та
цього Положення; добровільно виходити з Фонду; одержувати інформацію про діяльність Фонду. 18. Член Фонду зобов'язаний: додержувати вимог цього Положення, виконувати рішення
Загальних зборів та інших органів управління Фонду, прийняті в
межах їх повноважень; своєчасно виконувати свої фінансові, майнові та інші
зобов'язання перед Фондом; не розголошувати конфіденційну інформацію про діяльність
Фонду. 19. Член Фонду може бути виключений із Фонду, якщо він не
бере участі у діяльності Фонду. Рішення щодо членства у Фонді та припинення участі в ньому
приймають Експертна та Наглядова ради Фонду на спільному
засіданні. 20. Вкладниками Фонду можуть бути фізичні та юридичні особи
України та іноземних держав, які одноразово вкладають кошти під
конкретні цілі, проекти, програми і заходи Фонду. 21. Почесним членом Фонду може бути громадянин України,
іноземний громадянин з провідних фахівців, який зробив значний
внесок у розвиток наукових досліджень у сфері національної
безпеки. Почесних членів Фонду обирає Експертна рада за поданням її
членів. Почесні члени Фонду залучаються до здійснення експертизи
проектів планів, заходів, програм Фонду, виступають керівниками,
кураторами програм, заходів, здійснюваних під егідою Фонду.
VI. Управління Фондом та контроль за його діяльністю
22. Вищим колегіальним органом управління Фондом є Загальні
збори членів Фонду. Вкладники Фонду мають право вирішального
голосу тільки з питань, пов'язаних з реалізацією їх цільових
внесків. З правом дорадчого голосу в роботі Загальних зборів
можуть брати участь запрошені на засідання фахівці, які не є
членами Фонду. 23. Загальні збори: заслуховують звіти про виконання науково-дослідних програм; виробляють рекомендації щодо дальшої діяльності Фонду; визначають розміри та порядок сплати членських внесків. 24. Загальні збори скликає Голова Фонду не рідше одного разу
на рік. Збори є правочинними, якщо на них присутня більш як
половина членів Фонду. Рішення збори приймають простою більшістю
голосів присутніх на зборах. 25. Загальні збори обирають на два роки Головного
координатора Фонду для підтримання відносин членів Фонду з
Експертною радою, Наглядовою радою та Головою Фонду. Головний координатор Фонду здійснює свою діяльність на
громадських засадах. 26. Голову Експертної ради, Голову Наглядової ради та Голову
Фонду призначає Президент України. Персональний склад Експертної та Наглядової рад визначає і
затверджує Голова відповідної ради у кількості 9 осіб. Голови та члени рад здійснюють свою діяльність на громадських
засадах. 27. Організаційною формою роботи рад є засідання, які
проводяться в міру потреби, але не рідше одного разу на квартал. 28. Експертна рада: визначає основні напрямки діяльності Фонду; здійснює науково-методичне керівництво діяльністю Фонду; організовує експертизу запропонованих науково-дослідних
програм і визначає доцільність їх фінансування; приймає рішення щодо використання результатів
науково-дослідних робіт; представляє Фонд у відносинах з державними органами України
та іноземних держав, міжнародними організаціями та фондами у
питаннях, пов'язаних з науковою діяльністю Фонду; присуджує премії та стипендії Фонду. 29. Наглядова рада: здійснює керівництво фінансовою діяльністю Фонду; забезпечує контроль за цільовим використанням коштів Фонду; розглядає та затверджує плани і звіти про фінансову
діяльність Дирекції Фонду; представляє Фонд у відносинах з державними органами України
та іноземних держав, міжнародними організаціями та фондами у
питаннях, пов'язаних з фінансовою діяльністю Фонду; за погодженням з Експертною радою призначає ревізійну
комісію, затверджує її положення, склад та звіти; затверджує положення про премії та стипендії Фонду. 30. Засідання Експертної та Наглядової рад є правочинними,
якщо на них присутні не менш як дві третини їх членів. Рішення рада приймає більшістю голосів від загальної
кількості членів ради. 31. Вищою посадовою особою Фонду є Голова Фонду, який
забезпечує вирішення всіх питань поточної діяльності Фонду,
підписує фінансові документи, здійснює розпорядчі функції щодо
коштів і майна, представляє Фонд у взаємовідносинах з вітчизняними
та іноземними державними і недержавними установами у питаннях
організації виконання конкретних науково-дослідних програм,
щорічно звітує перед Загальними зборами про поточну роботу Фонду,
виконує інші повноваження, делеговані йому радами Фонду. Голова Фонду за посадою входить до Експертної ради та
Наглядової ради. 32.Для організаційного забезпечення діяльності Фонду Голова
Фонду створює Дирекцію Фонду. Штатний розпис, кошторис витрат на утримання Дирекції Фонду
та умови оплати праці її працівників затверджують голови
Експертної та Наглядової рад. Контроль за фінансовою та господарською діяльністю Дирекції
Фонду здійснює ревізійна комісія Фонду. 33. Дирекція Фонду веде оперативний і бухгалтерський облік,
статистичну звітність.
VII. Припинення діяльності Фонду
34. Припинення діяльності Фонду може бути здійснено шляхом
реорганізації або ліквідації в установленому порядку. 35. Ліквідацію Фонду здійснює ліквідаційна комісія. З моменту
призначення ліквідаційної комісії до неї переходять усі
повноваження щодо управління Фондом. Ліквідаційна комісія оцінює майно та кошти Фонду, складає
ліквідаційний баланс і доводить його до відома Експертної ради
Фонду. 36. У разі ліквідації Фонду майно та кошти, що залишаються
після задоволення вимог усіх кредиторів, не розподіляються між
членами Фонду, а використовуються на цільові державні потреби,
пов'язані з гарантуванням національної безпеки України, а також на
благодійні цілі.
Глава Адміністрації Президента України Д.ТАБАЧНИК
Джерело:Офіційний портал ВРУ