РАДА МІНІСТРІВ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
П О С Т А Н О В Авід 22 травня 1985 р. N 212
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМN 250 ( 250-93-п ) від 03.04.93 )
Про додаткові заходи по вдосконаленнюбухгалтерського обліку в народному
господарстві
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами РадиМіністрів УРСР
N 414 ( 414-87-п ) від 16.12.87
N 150 ( 150-89-п ) від 28.05.89
N 109 ( 109-90-п ) від 12.05.90
Постановою Кабінету Міністрів УРСР
N 163 ( 163-91-п ) від 22.08.91 )
Рада Міністрів СРСР постановою від 11 квітня 1985 р. N 299
відмітила, що, незважаючи на заходи, які вживаються міністерствами
і відомствами СРСР і Радами Міністрів союзних республік до
поліпшення постановки обліку і звітності в народному господарстві,
реалізація постанови Ради Міністрів СРСР від 24 січня 1980 р. N 59
( v0059400-80 ) "Про заходи по вдосконаленню організації
бухгалтерського обліку і підвищення його ролі в раціональному та
економному використанні матеріальних, трудових і фінансових
ресурсів" здійснюється повільно.
Не всі міністерства і відомства зробили належні висновки з
вказівок Уряду СРСР про необхідність вдосконалення бухгалтерського
обліку і підвищення його ролі в посиленні контролю за
забезпеченням збереження соціалістичної власності та використанням
ресурсів.
Серйозні недоліки продовжують мати місце при проведенні
інвентаризацій товарно-матеріальних цінностей і коштів на
підприємствах окремих міністерств.
Багато міністерств і відомств незадовільно проводять роботу
по впровадженню нормативного методу обліку затрат на виробництво
та калькулювання собівартості продукції.
У ряді міністерств і відомств бухгалтерські служби не
укомплектовані кваліфікованими кадрами. Нерідко посади головних
бухгалтерів підприємств, об'єднань, організацій і установ тривалий
час залишаються вакантними.
Керівники багатьох підприємств, об'єднань, організацій і
установ усе ще недооцінюють значення бухгалтерського обліку в
боротьбі з безгосподарністю і марнотратством, незаконним
витрачанням і розкраданням матеріальних цінностей і коштів. Вкрай
повільно впроваджуються механізація й автоматизація обліку.
Зазначені у постанові Ради Міністрів СРСР недоліки мають
місце і в роботі багатьох міністерств, відомств УРСР, виконавчих
комітетів Рад народних депутатів та підвідомчих їм підприємств,
об'єднань, організацій і установ.
Не забезпечується проведення інвентаризацій
товарно-матеріальних цінностей і розрахунків на окремих
підприємствах Міністерства чорної металургії УРСР, Міністерства
побутового обслуговування населення УРСР, Міністерства торгівлі
УРСР, Міністерства плодоовочевого господарства УРСР, Міністерства
житлово-комунального господарства УРСР, Міністерства м'ясної і
молочної промисловості УРСР. Нерідко порушується порядок
проведення і розгляду результатів інвентаризацій та відшкодування
виявлених недостач. Продовжують мати місце факти приписок і
перекручень в обліку і звітності.
Досі жодне підприємство чи організація Міністерства чорної
металургії УРСР, Міністерства будівництва підприємств важкої
індустрії УРСР, Міністерства енергетики і електрифікації УРСР,
Міністерства меліорації і водного господарства УРСР, Міністерства
промисловості будівельних матеріалів УРСР, Міністерства сільського
будівництва УРСР, Міністерства плодоовочевого господарства УРСР,
Міністерства житлово-комунального господарства УРСР,
Головнафтохімпрому УРСР, а також місцевого підпорядкування в
Дніпропетровській, Кіровоградській, Кримській, Полтавській,
Харківській, Одеській областях не перейшли на нормативний метод
обліку затрат на виробництво. Надто повільно впроваджується цей
метод у системі Міністерства промислового будівництва УРСР,
Міністерства монтажних і спеціальних будівельних робіт УРСР,
Міністерства заготівель УРСР, Міністерства лісової і
деревообробної промисловості УРСР, Міністерства місцевої
промисловості УРСР, Міністерства будівництва і експлуатації
автомобільних шляхів УРСР, Держкомсільгосптехніки УРСР, на
підприємствах місцевого підпорядкування.
На багатьох підприємствах і в організаціях Міністерства
меліорації і водного господарства УРСР, Міністерства
житлово-комунального господарства УРСР, Міністерства побутового
обслуговування населення УРСР, Міністерства місцевої промисловості
УРСР, Міністерства сільського будівництва УРСР не завершено
впровадження типової уніфікованої облікової документації,
внаслідок чого на них вкрай повільно застосовується механізація
бухгалтерського обліку.
У Міністерстві заготівель УРСР, Міністерстві зв'язку УРСР,
Міністерстві меліорації і водного господарства УРСР, Міністерстві
легкої промисловості УРСР, Міністерстві сільського будівництва
УРСР, Міністерстві житлово-комунального господарства УРСР,
Міністерстві місцевої промисловості УРСР, Міністерстві побутового
обслуговування населення УРСР, Головнафтохімпромі УРСР ще низька
питома вага працівників бухгалтерських служб, які мають спеціальну
освіту. В цих, а також у ряді інших міністерств і відомств УРСР
значна частина посад головних бухгалтерів підприємств, об'єднань,
організацій і установ залишається не укомплектованою. Більшість
міністерств і відомств УРСР не забезпечує встановленої
періодичності підвищення кваліфікації працівників обліку.
З метою дальшого підвищення ролі бухгалтерського обліку в
посиленні контролю за збереженням соціалістичної власності та
дотриманням державної дисципліни, на виконанню постанови Ради
Міністрів СРСР від 11 квітня 1985 р. N 299 "Про додаткові заходи
по вдосконаленню бухгалтерського обліку в народному господарстві"
Рада Міністрів Української РСР п о с т а н о в л я є:
1. Міністерствам і відомствам УРСР, виконавчим комітетам
обласних, Київської і Севастопольської міських Рад народних
депутатів:
розглянути стан бухгалтерського обліку на підприємствах, в
об'єднаннях, організаціях і установах, усунути наявні в цій справі
недоліки і вжити заходів до дальшого вдосконалення організації,
підвищення якості і оперативності обліку, забезпечення
достовірності звітних даних;
підвищити роль спеціалістів по бухгалтерському обліку в
здійсненні контролю за збереженням соціалістичної власності,
аналізу господарської діяльності та підготовки оперативної
інформації для прийняття рішень, забезпечити неухильне додержання
Положення про головних бухгалтерів, затвердженого постановою Ради
Міністрів СРСР від 24 січня 1980 р. N 59 ( v0059400-80 ) -
ЗП СРСР, 1980 р. N 6, ст. 43 (постанова Ради Міністрів УРСР від
15 травня 1980 р. N 333 - ЗП УРСР 1980 р., N 5, ст. 46).
2. Міністерствам і відомствам УРСР:
посилити увагу до питань організаційної та методологічної
роботи в галузі обліку, ввести за погодженням з Міністерством
фінансів УРСР в штати міністерств, відомств, їх головних
управлінь, управлінь республіканських об'єднань посади
спеціалістів по методології, організації й автоматизації
бухгалтерського обліку в межах штатної чисельності і асигнувань,
передбачених на утримання апарату управління підвідомчих
підприємств, об'єднань, організацій і установ;
забезпечити проведення науково-дослідних робіт з проблем
вдосконалення організації й автоматизації бухгалтерського обліку
та аналізу господарської діяльності силами підвідомчих
науково-дослідних організацій, залучаючи в необхідних випадках для
цих цілей вищі учбові заклади на основі господарських договорів.
3. Міністерствам і відомствам УРСР, виконавчим комітетам
обласних, Київської і Севастопольської міських Рад народних
депутатів відповідно до постанови ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР
від 30 червня 1981 р. N 612 (постанова ЦК Компартії України і Ради
Міністрів УРСР від 11 серпня 1981 р. N 421) забезпечити до кінця
одинадцятої п'ятирічки переведення підвідомчих підприємств,
об'єднань і організацій на нормативний метод обліку затрат на
виробництво і калькулювання собівартості продукції на основі
системи прогресивних норм та нормативів.
У місячний строк затвердити конкретні графіки впровадження
нормативного методу на підвідомчих підприємствах, в об'єднаннях і
організаціях та встановити систематичний контроль за їх
виконанням.
Покласти в міністерствах і відомствах УРСР на першого
заступника міністра (керівника відомства) відповідальність за
своєчасне впровадження нормативного методу і правильність його
застосування в системі міністерства (відомства).
4. Міністерствам, відомствам УРСР та іншим органам управління
виділити бухгалтерські служби із складу інших підрозділів з
підпорядкуванням їх безпосередньо керівникам вказаних органів.
5. Міністерствам, відомствам УРСР, виконавчим комітетам
місцевих Рад народних депутатів, підприємствам, об'єднанням,
організаціям і установам вжити заходів до забезпечення суворого
додержання встановленого порядку проведення інвентаризацій
товарно-матеріальних цінностей, основних фондів і коштів,
підвищити їх якість, посилити вимогливість до інвентаризаційних
комісій.
Керівники підприємств, об'єднань, організацій і установ
зобов'язані особисто розглядати матеріали інвентаризації не
пізніше як у 10-денний строк після її закінчення.
6. Міністерству фінансів УРСР посилити контроль за роботою
міністерств і відомств УРСР по поліпшенню організації
бухгалтерського обліку і підвищенню достовірності звітних даних.
7. Взяти до відома, що Рада Міністрів СРСР постановою від
11 квітня 1985 р. N 299 "Про додаткові заходи по вдосконаленню
бухгалтерського обліку в народному господарстві":
( Підпункт 1 пункту 7 втратив чинність в частині підприємств,
об'єднань та організацій, переведених на повний господарський
розрахунок і самофінансування на підставі Постанови Ради Міністрів
УРСР N 414 ( 414-87-п ) від 16.12.87 ) 1) Установила, що
підприємства, об'єднання й організації можуть списувати зі своїх
балансів будинки, споруди, машини, устаткування, транспортні
засоби та інше майно, яке належить до основних засобів, до
закінчення амортизаційного строку їх служби в тих випадках, якщо
вони стали непридатними внаслідок аварій або стихійного лиха.
В інших випадках списання з балансів майна, зазначеного в
цьому підпункті, провадиться з дозволу міністерств (відомств),
управлінь всесоюзних і республіканських об'єднань або інших
вищестоящих органів, які визначаються міністерствами
(відомствами).
2) Зобов'язала Міністерство фінансів СРСР:
поліпшити методологічне керівництво бухгалтерським обліком у
народному господарстві, приділяючи особливу увагу при проведенні
цієї роботи питанням посилення контрольних функцій обліку в
забезпеченні раціонального й економного використання матеріальних,
трудових і фінансових ресурсів, у запобіганні непродуктивним
витратам і втратам та недопущенні використання коштів не за
призначенням;
посилити контроль за роботою міністерств і відомств по
поліпшенню організації бухгалтерського обліку і підвищенню
достовірності звітних даних.
3) Зобов'язала ЦСУ СРСР:
вжити заходів до дальшого вдосконалення статистичної
звітності з урахуванням вимог, що випливають з практики
впровадження нових форм і методів управління в народному
господарстві;
разом з Міністерством фінансів СРСР та іншими
заінтересованими міністерствами і відомствами посилити керівництво
механізацією й автоматизацією обліково-обчислювальних робіт у
народному господарстві.
Міністерству приладобудування, засобів автоматизації і систем
управління доручено на основі підготовлених ЦСУ СРСР технічних
вимог забезпечувати розробку й освоєння виробництва у 1986-1990
роках таких засобів обчислювальної техніки, які найбільшою мірою
придатні для механізації й автоматизації бухгалтерського обліку та
аналізу господарської діяльності, за номенклатурою і в кількості
за погодженням з ЦСУ СРСР.
4) Прийняла пропозицію Державного комітету СРСР по науці і
техніці, ЦСУ СРСР і Міністерства фінансів СРСР про реорганізацію
Всесоюзного державного проектно-технологічного інституту по
механізації обліку та обчислювальних робіт ЦСУ СРСР з філіалами у
Всесоюзний науково-дослідний і проектно-технологічний інститут по
механізації та автоматизації обліку і звітності в народному
господарстві (ВНДПІоблік) ЦСУ СРСР.
Поклала на вказаний інститут функції головної організації по
методології, механізації й автоматизації обліку і звітності в
народному господарстві.
5) Доручила Міністерству вищої і середньої спеціальної освіти
СРСР у 3-місячний строк розглянути і вирішити за погодженням з
Міністерством фінансів СРСР і ЦСУ СРСР питання про покладення на
один з інститутів функцій базового вузу по обліково-економічних
спеціальностях.
Дозволила міністерствам і відомствам, які мають вищі учбові
заклади, прийом на підготовчі відділення при вищих учбових
закладах, що здійснюють підготовну спеціалістів з бухгалтерського
обліку й аналізу господарської діяльності, працівників
підприємств, об'єднань, організацій та установ, зайнятих обліком і
контролем, при наявності у них стажу роботи за спеціальністю не
менше двох років, у порядку й на умовах, передбачених постановою
ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР від 20 серпня 1969 р. N 681 -
ЗП СРСР, 1969 р., N 20, ст. 112 (постанова ЦК Компартії України і
Ради Міністрів УРСР від 8 жовтня 1969 р. N 573 - ЗП УРСР, 1969 р.,
N 10, ст. 123).
6) Доручила ЦСУ СРСР створити в м. Москві за погодженням з
Міністерством вищої і середньої спеціальної освіти СРСР і
Міністерством фінансів СРСР міжгалузевий інститут підвищення
кваліфікації керівних працівників і спеціалістів у галузі
статистики, машинної обробки економічної інформації,
бухгалтерського обліку і контролю.
( Абзац другий підпункту 6 пункту 7 втратив чинність на
підставі Постанови Ради Міністрів УРСР N 109 ( 109-90-п ) від
12.05.90 )
7) Дозволила міністерствам і відомствам вводити на строк до
одного року в разі необхідності на підприємствах, в об'єднаннях,
організаціях і установах поряд із штатними посадами головних
бухгалтерів посади головних бухгалтерів-стажерів за рахунок
коштів, що виділяються на підготовку кадрів і проведення заходів
по підвищенню кваліфікації, з установленням їм посадових окладів
на 20-30 процентів нижче посадових окладів головних бухгалтерів.
Міністерству фінансів СРСР і Державному комітетові СРСР по
праці і соціальних питаннях доручено визначити порядок і умови
проходження стажування цими працівниками.
( Підпункт 8 пункту 7 втратив чинність чинність в частині
підприємств, об'єднань і організацій, переведених на нові умови
оплати праці на підставі Постанови Ради Міністрів УРСР N 150
( 150-89-п ) від 28.05.89 ) 8) Поширила на спеціалістів, зайнятих
на бухгалтерській роботі на підприємствах, в об'єднаннях і
організаціях, порядок виплати надбавок до заробітної плати за
високу кваліфікацію, встановлений для інженерно-технічних
працівників цих підприємств, об'єднань і організацій відповідно до
чинного законодавства.
Зазначена надбавка встановлюється керівником підприємства,
об'єднання, організації за поданням головного бухгалтера.
( Підпункт 9 пункту 7 втратив чинність чинність в частині
підприємств, об'єднань і організацій, переведених на нові умови
оплати праці на підставі Постанови Ради Міністрів УРСР N 150
( 150-89-п ) від 28.05.89 ) 9) Установила, що посадові оклади
керівних працівників і спеціалістів бухгалтерських служб
підприємств, об'єднань, організацій і установ при обчисленні фонду
заробітної плати за середніми окладами відповідних схем посадових
окладів не враховуються.
( Підпункт 10 пункту 7 втратив чинність на підставі Постанови
Кабінету Міністрів УРСР N 163 ( 163-91-п ) від 22.08.91 )
( Пункт 8 втратив чинність на підставі Постанови Кабінету
Міністрів УРСР N 163 ( 163-91-п ) від 22.08.91 )
ГоловаРади Міністрів УРСР О.ЛЯШКО
Керуючий Справами Ради Міністрів УРСР К.БОЙКО
Інд. 26
( Зміни, які вносяться до рішень Уряду СРСР втратиличинність на підставі Постанови Кабінету Міністрів УРСР
N 163 ( 163-91-п ) від 22.08.91 )
( Зміни, які вносяться до рішень Уряду УРСР втратиличинність на підставі Постанови Кабінету Міністрів УРСР
N 163 ( 163-91-п ) від 22.08.91 )
Джерело:Офіційний портал ВРУ