КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 14 лютого 1992 р. N 73
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМN 345 ( 345-92-п ) від 22.06.92 )
Питання Державного комітету Українипо земельній реформі
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про Державний комітет України по
земельній реформі, що додається.
2. Дозволити Державному комітетові України по земельній
реформі мати колегію в складі 9 чоловік.
3. На часткову зміну розпорядження Кабінету Міністрів УРСР
від 20 липня 1991 р. N 124 встановити граничну чисельність
працівників центрального апарату Державного комітету України по
земельній реформі у кількості 70 одиниць та дозволити йому мати
двох заступників голови Комітету, в тому числі одного першого.
Витрати на утримання центрального апарату Державного комітету
України по земельній реформі провадяться за рахунок
республіканського бюджету.
Міністерству фінансів України врахувати відповідні зміни у
витратах на утримання Комітету на 1992 рік.
4. Рекомендувати Раді Міністрів Кримської АРСР, виконавчим
комітетам місцевих Рад народних депутатів створити в установленому
порядку: в Кримській АРСР, областях, містах Києві та Севастополі -
головні управління (управління) по земельній реформі, в районах і
містах обласного підпорядкування - відділи по земельній реформі, а
також ввести посади спеціалістів з питань земельної реформи
виконавчих комітетів міських (міст районного підпорядкування),
селищних та сільських Рад народних депутатів з утриманням їх за
рахунок коштів місцевих бюджетів.
Зазначені управління та відділи по земельній реформі
підпорядковуються відповідно Раді Міністрів Кримської АРСР,
облвиконкомам, Київському та Севастопольському міськвиконкомам,
рай/міськ/виконкомам і Державному комітетові України по земельній
реформі.
Першийвіце-прем'єр-міністр України К.МАСИК
Державний секретарКабінету Міністрів України В.ПЄХОТА
ЗАТВЕРДЖЕНЕпостановою Кабінету Міністрів України
від 14 лютого 1992 р. N 73
ПОЛОЖЕННЯпро Державний комітет України по
земельній реформі
1. Державний комітет України по земельній реформі (Держкомзем
України) є центральним органом державного управління, підвідомчим
Кабінету Міністрів України.
Держкомзем України проводить у життя державну земельну
політику на Україні щодо здійснення земельної реформи,
раціонального використання та охорони земельних ресурсів.
2. Держкомзем України у своїй діяльності керується
Конституцією України ( 888-09 ), законами України та іншими
рішеннями Верховної Ради України та її Президії, указами
Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету
Міністрів України, а також цим Положенням. У межах своєї
компетенції Комітет організує виконання законодавчих актів, рішень
Уряду України і здійснює систематичний контроль за їх виконанням.
Комітет узагальнює практику застосування законодавства з
питань здійснення земельної політики і земельної реформи,
розробляє пропозиції щодо його вдосконалення та вносить їх на
розгляд Кабінету Міністрів України.
3. Головними завданнями Держкомзему України є:
організація проведення земельної реформи, забезпечення
виконання державних і регіональних програм раціонального
використання та охорони земельних ресурсів, визначення механізму
та етапів реалізації й фінансування цих програм за рахунок
республіканського бюджету;
розробка основних напрямів державної політики щодо
регулювання земельних відносин, підготовка пропозицій Верховній
Раді України та Уряду з питань управління земельними ресурсами;
здійснення заходів щодо економічного стимулювання
раціонального використання і охорони земель, створення умов для
рівноправного розвитку усіх форм господарювання на землі;
організація землеустрою, ведення державного контролю за
використанням та охороною земель.
4. Держкомзем України при виконанні покладених на нього
функцій взаємодіє з іншими органами державного управління України
та Кримської АРСР, органами місцевого самоврядування.
5. Держкомзем України, Головне управління по земельній
реформі Кримської АРСР, головні управління (управління) по
земельній реформі облвиконкомів, Київського та Севастопольського
міськвиконкомів, відділи по земельній реформі
рай/міськ/виконкомів, підвідомчі підприємства, установи й
організації становлять систему Комітету.
6. Держкомзем України відповідно до покладених на нього
завдань:
а) розробляє державні та регіональні програми проведення
земельної реформи, раціонального використання й охорони земель,
фінансує та організує їх виконання;
б) координує роботу по проведенню земельної реформи,
спрямованої на роздержавлення та приватизацію земель, їх
перерозподіл з одночасним наданням земельних ділянок у власність і
користування з метою створення умов для рівноправного розвитку
різних форм господарювання на землі, формування багатоукладної
економіки;
в) розробляє та затверджує нормативно-технічну документацію
по проектуванню, будівництву, експлуатації та кошторисному
ціноутворенню у межах своєї компетенції;
г) забезпечує ведення державного земельного кадастру і
моніторингу земель, створює фонд земельнокадастрових карт та інших
матеріалів моніторингу земель;
д) організує роботу по здійсненню державного контролю за
використанням і охороною земель, систематичному визначенню земель,
що не використовуються або використовуються нераціонально, з метою
створення спеціального земельного фонду для наступного його
перерозподілу;
є) у межах своєї компетенції приймає рішення щодо земельної
реформи, раціонального використання і охорони земель, проведення
нової земельної політики, які є обов'язковими для виконання всіма
землевласниками і землекористувачами незалежно від форм власності
і відомчої належності;
ж) здійснює функції замовника науково-дослідних,
проектно-розвідувальних і будівельних робіт, пов'язаних з
проведенням земельної реформи та землеустрою, веденням державного
земельного кадастру, моніторингу, поліпшенням, освоєнням та
охороною земель;
з) визначає пріоритет науково-технічних розробок з проблем
ефективного використання, охорони земель та забезпечення
нормативного регулювання земельних відносин;
і) створює систему науково-технічної інформації, необхідної
для здійснення комплексу робіт по землеустрою, ведення державного
земельного кадастру, моніторингу, забезпечення раціонального
використання й охорони земель та проведення земельної реформи;
к) здійснює заходи щодо економічного стимулювання
раціонального використання і охорони земель, створення
рівноправних умов господарювання на землях різної якості;
л) розроблює пропозиції та механізм земельного оподаткування,
координує роботу, пов'язану із визначенням розмірів земельного
податку, орендної плати та вартості землі;
м) організує контроль за цільовим використанням коштів, що
надійшли в порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і
лісогосподарського виробництва, та коштів, одержуваних з платежів
за землю;
н) проводить державну землевпорядну експертизу програм, схем
і проектів щодо здійснення земельної реформи та раціонального
використання й охорони земель;
о) підтримує зовнішньоекономічні зв'язки і здійснює
науково-технічне співробітництво з органами державного
управління, науковими організаціями й фірмами іноземних держав у
справі організації використання та охорони земель;
п) розробляє і подає Мінфіну України з необхідними
розрахунками та обгрунтуваннями пропозиції до проекту
республіканського бюджету по системі Комітету, здійснює контроль
за цільовим використанням бюджетних асигнувань, що виділяються на
проведення земельної реформи, раціональне використання й охорону
земель;
р) вживає заходів до підготовки у вищих і середніх
спеціальних навчальних закладах спеціалістів у кількості,
необхідній для здійснення покладених на Комітет завдань;
с) подає Мінекономіки України пропозиції про
матеріально-технічне забезпечення системи Комітету.
Держкомзем України здійснює функції по управлінню державним
майном, закріпленим за підвідомчими Комітету підприємствами,
установами й організаціями, за винятком функцій, що входять до
компетенції Фонду державного майна України.
7. Держкомзем України має право:
а) вносити в установленому порядку пропозиції про скасування
нормативних актів органів державного управління та місцевих
органів влади і управління з питань земельної реформи й
використання земельних ресурсів, що суперечать чинному
законодавству;
б) вносити на розгляд відповідних Рад народних депутатів чи
судових органів подання про припинення права власності або права
користування землею у випадках грубого порушення земельного
законодавства України, а також про припинення будівельних робіт,
вжиття заходів до створення охоронних територій, освоєння та
поліпшення земель та інших заходів, пов'язаних з організацією
території, що здійснюються не за проектами або з відхиленням від
них;
в) контролювати додержання вимог земельного законодавства
проектними установами та організаціями при розробці проектної
документації на будівництво, розширення і реконструкцію
підприємств та інших об'єктів;
г) перевіряти на підприємствах, в установах і організаціях,
незалежно від форм власності та відомчої належності, в тому числі
на військових та оборонних об'єктах, дотримання вимог земельного
законодавства, використання й охорони земель, складати протоколи і
розглядати матеріали про адміністративні правопорушення, при
необхідності ставити перед відповідними органами управління
питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб,
винних у порушенні земельного законодавства;
д) передавати правоохоронним органам матеріали про факти
порушень земельного законодавства, за які передбачено кримінальну
відповідальність;
є) одержувати від міністерств, відомств, підприємств, установ
і організацій інформацію та статистичну звітність, необхідну для
виконання покладених на Комітет завдань;
ж) залучати на договірній основі за погодженням з керівниками
підприємств, установ, організацій, науково-дослідних і проектних
інститутів спеціалістів для участі в проведенні обстеження
земельних ресурсів;
з) створювати експертні комісії по оцінці державних і
регіональних програм раціонального використання й охорони земель.
8. Держкомзем України в межах своєї компетенції видає на
основі й на виконання чинного законодавства накази, організує та
перевіряє їх виконання, здійснює організаційно-правове
забезпечення державної земельної політики і земельної реформи та
методичне керівництво роботою органів по земельній реформі
Кримської АРСР та виконкомів місцевих Рад народних депутатів.
Комітет у необхідних випадках видає разом з іншими органами
державного управління та громадськими об'єднаннями спільні акти.
9. Держкомзем України очолює голова, який призначається
Кабінетом Міністрів України.
Голова Комітету має заступників, яких за його поданням
призначає Кабінет Міністрів України. Розподіл обов'язків між
заступниками голови провадиться головою Комітету.
Голова Держкомзему України несе персональну відповідальність
за виконання покладених на Комітет завдань і здійснення ним своїх
функцій, установлює ступінь відповідальності заступників голови та
керівників структурних підрозділів центрального апарату Комітету.
10. Для погодженого вирішення питань державного управління
щодо проведення земельної політики і земельної реформи у
Держкомземі України утворюється колегія у складі голови Комітету,
заступників голови за посадою, а також інших керівних працівників
Комітету.
До складу колегії можуть входити керівники інших органів
державного управління та представники відповідних громадських
об'єднань.
Члени колегії Комітету затверджуються Кабінетом Міністрів
України.
Рішення колегії проводяться в життя, як правило, наказами
Комітету.
У засіданнях колегії в необхідних випадках беруть участь
керівники заінтересованих міністерств і відомств, підприємств,
установ і організацій, що мають безпосереднє відношення до питань,
що розглядаються.
11. У Держкомземі України створюється науково-технічна рада
для розгляду науково-технічних питань здійснення земельної
реформи, використання й охорони земельних ресурсів, визначення
науково обгрунтованої єдиної технічної політики.
Для вирішення питань, пов'язаних з проведенням земельної
реформи та підготовки пропозицій Уряду щодо здійснення державної
земельної політики, при Держкомземі України створюється
науково-консультативна рада з числа провідних учених і
висококваліфікованих спеціалістів, представників громадських
організацій.
Склад науково-технічної та науково-консультативної рад і
положення про них затверджуються головою Комітету.
12. Центральний апарат Держкомзему України утримується за
рахунок коштів республіканського бюджету.
Гранична чисельність та фонд оплати праці працівників
центрального апарату Держкомзему України затверджуються Кабінетом
Міністрів України.
Структура центрального апарату Комітету затверджується
Віце-прем'єр-міністром України.
Штатний розпис центрального апарату і положення про його
структурні підрозділи затверджуються головою Комітету.
Гранична чисельність працівників, фонд оплати праці, а також
структура місцевих органів Держкомзему України та положення про
них затверджуються Радою Міністрів Кримської АРСР, облвиконкомами,
Київським і Севастопольським міськвиконкомами.
13. Держкомзем України є юридичною особою, має самостійний
баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку
із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням.