У К А ЗПРЕЗИДІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
Про затвердження Положення про спостережні комісіїпри виконавчих комітетах районних, міських Рад
депутатів трудящих Української РСР
( Відомості Верховної Ради (ВВР), 1967, N 10, ст. 89 )
( Із змінами, внесеними згідно з Указом Президії ВерховноїРади УРСР N 2914-VII ( 2914-07 ) від 24.07.70 )
Президія Верховної Ради Української РСР
п о с т а н о в л я є:
Затвердити Положення про спостережні комісії при виконавчих
комітетах районних, міських Рад депутатів трудящих
Української РСР.
Голова Президії
Верховної Ради Української РСР Д.КОРОТЧЕНКО
Секретар Президії
Верховної Ради Української РСР А.ЗЛЕНКО
м. Київ, 28 лютого 1967 року
ПОЛОЖЕННЯпро спостережні комісії при виконавчих
комітетах районних, міських і обласних Рад
депутатів трудящих Української РСР Назва Положення із змінами, внесеними згідно з Указом Президії
Верховної Ради УРСР N 2914-VII ( 2914-07 ) від 24.07.70 )
I. Завдання спостережних комісійі порядок їх утворення
Стаття 1. Спостережні комісії утворюються при виконавчих
комітетах районних, міських (міст обласного і республіканського
підпорядкування) та обласних Рад депутатів трудящих. Стаття 1 в редакції Указу Президії Верховної Ради УРСР
N 2914-VII ( 2914-07 ) від 24.07.70 )
Стаття 2. Спостережні комісії створюються з представників
радянських, профспілкових, комсомольських та інших громадських
організацій і колективів трудящих в складі голови (члена
виконавчого комітету відповідної Ради), заступника голови,
секретаря і не менше 4-х членів комісії.
Стаття 3. Кандидатури до складу спостережних комісій
висуваються громадськими організаціями та колективами трудящих (з
числа досвідчених вихователів, ветеранів праці,
пенсіонерів-вчителів, офіцерів запасу та інших) і за поданням
виконавчого комітету затверджуються відповідною Радою депутатів
трудящих на строк її повноважень.
Стаття 4. До складу спостережної комісії не можуть входити
працівники органів охорони громадського порядку, прокуратури,
суду, а також адвокати.
Стаття 5. Виконавчий комітет районної, міської, обласної Ради
депутатів трудящих в разі потреби може своїм рішенням провести
заміну окремих членів спостережної комісії з наступним
затвердженням цього рішення відповідною Радою депутатів трудящих.
( Стаття 5 із змінами, внесеними згідно з Указом Президії
Верховної Ради УРСР N 2914-VII ( 2914-07 ) від 24.07.70 )
Стаття 6. Основними завданнями спостережних комісій є:
а) здійснення постійного громадського контролю за діяльністю
виправно-трудових установ і органів, які виконують вироки судів до
заслання, вислання і виправних робіт без позбавлення волі,
додержанням цими установами і органами режиму та умов утримання
засуджених, за правильністю їх трудового використання та
організацією їх праці, загальноосвітнього і професійно-технічного
навчання, проведенням виховної роботи і правильністю застосування
до засуджених стягнень та заохочень, а також подання необхідної
допомоги цим установам і органам у проведенні зазначеної роботи;
б) залучення громадськості до подання допомоги адміністрації
виправно-трудових установ і органів, які виконують вироки судів до
заслання, вислання та виправних робіт без позбавлення волі, в
роботі по виправленню і перевихованню засуджених;
в) подання допомоги громадським організаціям і колективам
трудящих у перевихованні і виправленні осіб, переданих на поруки,
засуджених умовно або до покарання, не зв'язаного з позбавленням
волі, а також здійснення контролю за організацією і проведенням
цієї роботи на підприємствах, в установах і організаціях;
г) облік та громадський нагляд за поведінкою в побуті і на
виробництві осіб, які не раз судилися, після відбуття ними
покарання і повернення з місць позбавлення волі;
д) подання необхідної допомоги у трудовому і побутовому
влаштуванні особам, звільненим з місць позбавлення волі, від
заслання і вислання.
Стаття 7. Для виконання зазначених у статті 6 цього Положення
завдань спостережні комісії мають право:
а) перевіряти в межах своєї компетенції діяльність
адміністрації виправно-трудових установ і органів, які виконують
вироки судів до заслання, вислання та виправних робіт без
позбавлення волі;
б) вимагати від адміністрації зазначених вище установ і
органів потрібні для роботи комісії документи і довідки;
в) перевіряти обгрунтованість порушення адміністрацією
виправно-трудових установ питання про переведення засуджених у
приміщення камерного типу, стежити за додержанням правил утримання
їх у цих приміщеннях;
г) проводити прийом засуджених, знайомитись з їх особистими
справами, приймати від них і розглядати скарги і заяви;
д) заслуховувати на своїх засіданнях звіти адміністрації
виправно-трудових установ і органів, які виконують вироки судів до
заслання, вислання і виправних робіт без позбавлення волі, про
роботу по виправленню та перевихованню засуджених, а також
інформації адміністрації підприємств, установ і організацій, які
шефствують над виправно-трудовими установами, і вносити пропозиції
про усунення недоліків у їх роботі;
е) перевіряти стан виховної роботи на підприємствах, в
установах і організаціях серед осіб, засуджених умовно або до
покарання, не зв'язаного з позбавленням волі, а також переданих на
поруки або звільнених з місць позбавлення волі;
є) порушувати в установленому порядку клопотання про
помилування;
ж) входити самостійно або разом з адміністрацією
виправно-трудових установ чи органів, які виконують вироки судів
до заслання, вислання і виправних робіт без позбавлення волі, з
поданням до суду про умовно-дострокове звільнення засуджених від
покарання або заміну невідбутої частини покарання більш м'яким
покаранням у випадках, передбачених чинним законодавством;
з) входити разом з адміністрацією виправно-трудових установ з
поданням до суду про умовне звільнення з місць позбавлення волі, а
також про переведення засуджених до виправно-трудових
колоній-поселень у випадках, передбачених чинним законодавством;
и) входити самостійно або разом з адміністрацією
виправно-трудових установ з поданням до суду про пом'якшення міри
покарання, про заміну тюремного ув'язнення відбуттям покарання у
виправно-трудовій колонії, а також про заміну відбуття покарання в
колонії тюремним ув'язненням у випадках, передбачених чинним
законодавством;
і) давати разом з адміністрацією виправно-трудових установ
висновки органам міліції про необхідність встановлення
адміністративного нагляду за особами, які звільняються з місць
позбавлення волі, у випадках, передбачених чинним законодавством;
ї) перевіряти обгрунтованість відмови в прийомі на роботу
осіб, звільнених з місць позбавлення волі, а також засуджених до
заслання чи вислання або звільнених від цих мір покарання;
й) вносити на розгляд виконавчого комітету відповідної Ради
депутатів трудящих пропозиції про поліпшення діяльності
виправно-трудових установ і органів, які виконують вироки судів,
виховної роботи на підприємствах, в установах і організаціях серед
осіб, переданих на поруки, засуджених умовно або до покарання, не
зв'язаного з позбавленням волі, та звільнених з місць позбавлення
волі, а також трудового і побутового влаштування звільнених з
місць позбавлення волі, від заслання і вислання. ( Пункт "й"
статті 7 із змінами, внесеними згідно з Указом Президії Верховної
Ради УРСР N 2914-VII ( 2914-07 ) від 24.07.70 )
Стаття 7-1. Обласні і міські (міст з районним поділом)
спостережні комісії:
розробляють і проводять в життя відповідно в межах області,
міста заходи по здійсненню громадського контролю за діяльністю
виправно-трудових установ, по організації виховної роботи з
засудженими і особами, яких звільнено від покарання, та тими, що
відбули покарання, а також здійснюють інші заходи по запобіганню
злочинності і правопорушенням та по усуненню причин і умов, що їх
породжують;
координують, спрямовують і контролюють діяльність відповідно
районних, міських спостережних комісій, подають їм методичну
допомогу, узагальнюють і поширюють позитивний досвід їх роботи. Положення доповнено статтею 7-1 згідно з Указом Президії
Верховної Ради УРСР N 2914-VII ( 2914-07 ) від 24.07.70 )
II. Організація роботи спостережних комісій
Стаття 8. Роботу спостережної комісії організує і спрямовує
голова комісії. Голова комісії забезпечує регулярне скликання
засідань комісії, визначає коло питань, що підлягають розгляду на
чергових засіданнях, готує для розгляду на засіданнях плани роботи
комісії і звіти про її діяльність, дає доручення членам комісії і
перевіряє їх виконання.
Стаття 9. Засідання спостережної комісії вважається
правомочним, якщо в ньому бере участь не менше половини її складу.
Постанова комісії приймається простою більшістю голосів і
заноситься до протоколу засідання, який підписується головою та
секретарем комісії.
Стаття 10. На засідання спостережної комісії запрошуються
прокурор, який здійснює нагляд за місцями позбавлення волі та
органами, що виконують вироки судів, і, залежно від характеру
питань, які розглядаються, - представники адміністрації
виправно-трудових установ і органів, що виконують вироки судів,
керівники підприємств, установ і організацій за місцем роботи
засуджених, осіб, переданих на поруки або звільнених з місць
позбавлення волі, а також представники громадських організацій і
колективів трудящих.
Стаття 11. При розгляді матеріалів про умовно-дострокове
звільнення від покарання, про заміну невідбутої частини покарання
більш м'яким та інших матеріалів на засуджених в засіданнях
спостережної комісії обов'язковою є участь представників
адміністрації виправно-трудових установ та органів, які виконують
вироки судів до заслання, вислання і виправних робіт без
позбавлення волі.
На засідання комісії, як правило, викликаються засуджені,
справи яких розглядаються.
Стаття 12. У складі спостережних комісій можуть створюватись
секції:
організації праці і професійно-технічного навчання;
виховної роботи і загальноосвітнього навчання;
санітарно-побутова;
обліку і громадського нагляду за поведінкою в побуті і на
виробництві осіб, які не раз судилися;
подання допомоги в трудовому і побутовому влаштуванні особам,
звільненим з місць позбавлення волі, від заслання і вислання, та
інші.
Спостережні комісії у своїй роботі спираються на широкий
громадський актив.
Стаття 13. Спостережні комісії працюють на громадських
началах. Члени комісій виконують свої обов'язки, як правило, у
вільний від основної роботи час. В тих випадках, коли член комісії
виконує доручення, зв'язане з відривом від своєї основної роботи,
за ним зберігається заробіток за місцем роботи, і він має право на
відшкодування зроблених ним витрат.
Стаття 14. Прийняті в межах компетенції постанови
спостережних комісій про усунення недоліків у діяльності
виправно-трудових установ і органів, які виконують вироки судів до
заслання, вислання і виправних робіт без позбавлення волі, та в
роботі підприємств, установ і організацій по перевихованню і
виправленню осіб, переданих на поруки, засуджених умовно або до
покарання, не зв'язаного з позбавленням волі, а також звільнених з
місць позбавлення волі, підлягають обов'язковому виконанню.
Адміністрація зазначених установ і органів, а також
підприємств і організацій повинна в двотижневий строк повідомити
спостережну комісію про заходи, вжиті по виконанню її постанови.
Стаття 15. Постанова спостережної комісії може бути оскаржена
у виконавчий комітет відповідної Ради депутатів трудящих. Рішення
виконавчого комітету є остаточним. Стаття 15 із змінами, внесеними згідно з Указом Президії
Верховної Ради УРСР N 2914-VII ( 2914-07 ) від 24.07.70 )
III. Керівництво роботою спостережних комісій
Стаття 16. Керівництво діяльністю спостережних комісій
здійснюють виконавчі комітети відповідних Рад депутатів трудящих,
перед якими комісії відповідальні і яким вони підзвітні. Стаття 16 із змінами, внесеними згідно з Указом Президії
Верховної Ради УРСР N 2914-VII ( 2914-07 ) від 24.07.70 )
Стаття 17. Витрати, зв'язані з діяльністю спостережних
комісій, провадяться за рахунок коштів виконавчих комітетів
відповідних Рад депутатів трудящих.
Технічне обслуговування спостережних комісій покладається на
виконавчі комітети відповідних Рад депутатів трудящих. Стаття 17 із змінами, внесеними згідно з Указом Президії
Верховної Ради УРСР N 2914-VII ( 2914-07 ) від 24.07.70 )
Секретар Президії
Верховної Ради Української РСР А.ЗЛЕНКО
Джерело:Офіційний портал ВРУ