МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
04.02.2009 N 61
Про забезпечення профільного супроводудержавних централізованих закупівель
на виконання державних цільових програм і заходів
З метою удосконалення порядку проведення МОЗ України
державних закупівель на виконання бюджетних програм, які
передбачають централізовану закупівлю лікарських засобів, виробів
медичного призначення, обладнання та інших товарів, робіт, послуг
за рахунок коштів Державного бюджету Н А К А З У Ю:
1. Затвердити:
1.1. Положення про Постійну робочу групу МОЗ України з питань
профільного супроводу державних закупівель, що додається.
1.2. Порядок підготовки, затвердження та погодження
технічного завдання, що додається.
1.3. Порядок оцінки відповідності тендерних пропозицій
учасників торгів медико-технічним (технічним) вимогам тендерної
документації, що додається.
2. Контроль за виконанням наказу покласти на заступників
Міністра відповідно до розподілу функціональних обов'язків.
В.о. Міністра З.М.Митник
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Міністерства
охорони здоров'я України
про Постійну робочу групу МОЗ України
з питань профільного супроводу державних закупівель
1. Постійна робоча група МОЗ України з питань профільного
супроводу державних закупівель (далі - Постійна робоча група)
створюється щорічно наказом МОЗ України для забезпечення
планування та проведення державних закупівель у відповідності до
потреб системи охорони здоров'я в лікарських засобах, виробах
медичного призначення, обладнанні, інших товарах, роботах і
послугах.
2. Постійна робоча група у своїй діяльності керується
законодавством України, наказами МОЗ України, а також цим
Положенням.
3. Головними принципами у діяльності Постійної робочої групи
є об'єктивне врахування потреб системи охорони здоров'я у товарах,
роботах і послугах, запобігання обмеженню конкуренції та наданню
незаконних переваг окремим суб'єктам господарювання,
недискримінація учасників процедур державних закупівель.
4. Основними завданнями Постійної робочої групи є: аналіз зведених заявок регіонів на придбання товарів, робіт і
послуг, які закуповуються МОЗ України за рахунок державних коштів,
виходячи з реальної потреби в них закладів, установ та організації
системи охорони здоров'я на виконання Державних програм та
централізованих заходів та розробка медико-технічних (технічних)
вимог до предмету закупівлі; проведення оцінки відповідності тендерних пропозицій
учасників процедур закупівель медико-технічним (технічним)
вимогам, встановленим технічним завданням (далі ТЗ) та тендерній
документації; надання спеціалізованої консультативної допомоги Постійному
тендерному комітету та структурним підрозділам МОЗ України під час
проведення процедур державних закупівель; розгляд запитів учасників торгів; розгляд пропозицій щодо
внесення змін до медико-технічних вимог ТЗ.
5. Постійна робоча група для виконання покладених на неї
завдань: за поданням Управління моніторингу та супроводу державних
програм аналізує потребу, залишки та заявки МОЗ України,
Міністерства охорони здоров'я АР Крим, головних управлінь
(управлінь) охорони здоров'я обласних, Київської та
Севастопольської міських державних адміністрацій, закладів охорони
здоров'я у товарах, роботах та послугах; за результатами аналізу розробляє ТЗ закупівлі для його
подальшого затвердження та погодження в установленому порядку; в установленому порядку здійснює оцінку тендерних пропозицій
учасників процедур державних закупівель у частині їх відповідності
медико-технічним (технічним) вимогам, встановленим тендерною
документацією, та надає відповідні висновки Постійному тендерному
комітету МОЗ України; за дорученням Постійного тендерного комітету МОЗ України
розглядає та аналізує запити учасників торгів, інших осіб, надає
відповідні висновки, роз'яснення, рекомендації та готує відповідні
рішення.
6. Постійна робоча група під час виконання покладених на неї
завдань взаємодіє з закладами охорони здоров'я, центральними і
місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого
самоврядування, громадськими організаціями, міжнародними
організаціями, незалежними експертами. Для вирішення технічних
питань, які знаходяться за межами її компетенції, постійна робоча
група може залучати провідних фахівців за іншими відповідними
напрямками.
7. До складу Постійної робочої групи входять керівник
(заступник керівника) структурного підрозділу МОЗ України за
напрямком (голова), співробітник Управління моніторингу та
супроводу державних програм (заступник голови), представники
державних установ та закладів, головні позаштатні спеціалісти МОЗ
України за профілем, співробітники МОЗ України в кількості не
менше 5 осіб.
8. Персональний склад Постійної робочої групи затверджується
наказом МОЗ України.
9. Основною формою роботи Постійної робочої групи є
засідання, які проводяться у разі потреби, з метою виконання
покладених на неї завдань: підготовки ТЗ, або рішення про внесення
змін до ТЗ, експертного висновку, розгляд запитів тощо.
10. Матеріали щодо оцінки тендерних пропозицій або запитів
учасників торгів надаються на розгляд Постійної робочої групи
Відділом тендерних процедур за дорученням Постійного тендерного
комітету МОЗ України в установленому порядку.
11. Засідання Постійної робочої групи веде голова Постійної
робочої групи, а у разі його відсутності за його дорученням
заступник голови Постійної робочої групи або секретар Постійної
робочої групи. На засіданні Постійної робочої групи узгоджуються
та письмово оформляються секретарем Постійної робочої групи ТЗ,
експертні висновки, рішення за результатами розгляду запитів
переможців торгів, або протоколи засідань.
12. Постійна робоча група правомочна приймати рішення за
умови участі в засіданні не менш як 2/3 її членів. Рішення
вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість членів
Постійної робочої групи, присутніх на засіданні. У разі рівного
розподілу голосів голос голови Постійної робочої групи є
ухвальним.
13. Рішення Постійної робочої групи підписується всіма
членами Постійної робочої групи, які брали участь у засіданні.
14. Як виняток рішення Постійної робочої групи може бути
прийнято без проведення засідання шляхом письмового погодження
проекту рішення з членами Постійної робочої групи. У цьому разі
рішення вважається прийнятим, якщо у голосуванні взяли участь
не менш як 2/3 членів Постійної робочої групи і більшість з них
його схвалили.
15. У разі, якщо члени Постійної робочої групи
не погоджуються з прийнятим рішенням, вони письмово зазначають
свою окрему думку з обґрунтуванням об'єктивних причин відмови в
його погодженні. Окрема думка членів Постійної робочої групи є
невід'ємною частиною рішення Постійної робочої групи.
16. ТЗ погоджується Департаментом економіки, фінансів і
бухгалтерської звітності, Управлінням моніторингу та супроводу
державних програм. У разі наявності зауважень направляється
Постійній робочій групі для доопрацювання.
17. Голова Постійної робочої групи організовує її роботу і
несе персональну відповідальність за виконання покладених на
Постійну робочу групу завдань, а також за додержання законодавства
про захист економічної конкуренції та у сфері державних закупівель
під час прийняття рішень Постійною робочою групою. Голова Постійної робочої групи має право залучати до роботи
Постійної робочої групи фахівців певного профілю, які беруть
участь у засіданнях з правом дорадчого голосу.
18. Інформаційне забезпечення членів Постійної робочої групи
здійснює секретар Постійної робочої групи, який повідомляє членів
Постійної робочої групи про засідання, оформлює рішення, висновки,
технічне завдання тощо. Секретар Постійної робочої групи
забезпечує взаємодію Постійної робочої групи із структурними
підрозділами МОЗ України, здійснює іншу організаційну роботу за
дорученням голови Постійної робочої групи, контролює додержання
встановлених строків під час підготовки та прийняття рішень та
доповідає голові Постійної робочої групи у разі недодержання цих
строків.
19. У разі виникнення конфлікту інтересів та неможливості
брати через це участь у роботі Постійної робочої групи, її члени
письмово повідомляють про це голову Постійної робочої групи,
голову Постійного тендерного комітету МОЗ України та заступника
Міністра відповідно до розподілу функціональних обов'язків.
20. Голова Постійної робочої групи та члени Постійної робочої
групи в межах повноважень, визначених цим Положенням, несуть
встановлену законодавством відповідальність за вчинення
антиконкурентних дій, визначених статтею 15 Закону України "Про
захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ), упереджене та
необ'єктивне ставлення до тендерних пропозицій або запитів
учасників процедур державних закупівель, розголошення
конфіденційної інформації та неналежне виконання своїх обов'язків
під час роботи Постійної робочої групи.
21. У разі виявлення порушень в роботі Постійної робочої
групи її голова у триденний строк письмово повідомляє про це
голову Постійного тендерного комітету МОЗ України.
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Міністерства
охорони здоров'я України
підготовки, затвердження та погодження
технічного завдання
1. Технічне завдання закупівлі (далі - ТЗ) розробляється
Постійною робочою групою з питань профільного супроводу державних
закупівель (далі - Постійна робоча група) з метою проведення
Постійним тендерним комітетом МОЗ України процедур державних
закупівель товарів, робіт і послуг у відповідності з потребами в
них системи охорони здоров'я. ТЗ є документом, на підставі якого Постійний тендерний
комітет МОЗ України визначає предмет закупівлі та вимоги до нього.
2. ТЗ розробляється на підставі заявок регіональних управлінь
охорони здоров'я та закладів охорони здоров'я підпорядкованих МОЗ
України та обґрунтованої потреби у товарах, роботах і послугах,
виходячи з фактичних обсягів коштів, призначених на закупівлю.
3. Положення ТЗ визначаються з урахуванням Закону України
"Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ) та чинного
законодавства щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні
кошти і не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію або
надають незаконні переваги певним виробникам або учасникам. У ТЗ не дозволяється посилання на конкретні торговельні
найменування запропонованого предмету закупівлі та/або його
виробників, крім випадків, коли через специфіку предмету закупівлі
конкуренція на ринку відсутня або обмежена. Якщо таке посилання є
необхідним, до ТЗ додаються нормативні, технічні та інші
документи, які підтверджують факт відсутності або обмеження
конкуренції.
3. Структура ТЗ: Розділ I. Обґрунтування проведення закупівлі Зазначається підстава розроблення ТЗ (на виконання державної
програми, нормативно-правового акту тощо) та необхідність у
здійсненні закупівлі. Значення для системи охорони здоров'я, питання, які
планується вирішити за допомогою закупівлі. Зазначається кінцева мета, якої планується досягти завдяки
здійсненню закупівлі. Дається оцінка впливу закупівлі на ситуацію в системі охорони
здоров'я (прогноз наслідків проведення закупівлі). Зазначаються очікувана вартість всієї закупівлі, підстави
визначення ціни. У разі закупівлі товарів до ТЗ додається їх попередній
розподіл з урахуванням орієнтовної ціни. Розділ II. Предмет закупівлі Відображаються запропонований предмет закупівлі
(номенклатура, орієнтовна ціна за одиницю, обсяги). Розділ III. Вимоги до предмету закупівлі Зазначаються медико-технічні та/або інші вимоги до
запропонованого предмету закупівлі, а також документи, якими
учасники процедури закупівлі повинні підтвердити відповідність
своїх тендерних пропозицій встановленим вимогам (у тому числі
реєстраційні посвідчення, інструкція, тощо). Можливе також надання пропозицій щодо встановлення певних
кваліфікаційних вимог до учасників процедур закупівель у
відповідності до пункту 24 "Положення про закупівлю товарів, робіт
і послуг за державні кошти", затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. N 921 ( 921-2008-п ).
4. Погодження ТЗ відповідними структурними підрозділами МОЗ
України. Підготовлене Постійною робочою групою ТЗ направляється на
погодження у частині "Розділ II. Предмет закупівлі" до: - Департаменту економіки, фінансів і бухгалтерської
звітності: на відповідність обсягу предмету закупівлі у кількісних
та вартісних показниках до фінансово-економічних розрахунків
державних цільових програм, уточненим розрахункам в межах
бюджетних асигнувань, затвердженим у Державному бюджеті на
поточний рік; - Управління моніторингу та супроводу державних програм: на
відповідність предмету закупівлі затвердженій номенклатурі
лікарських засобів, виробів медичного призначення, обладнання,
інших товарів, робіт і послуг; кількості закупівлі заявкам
регіональних управлінь охорони здоров'я та закладів охорони
здоров'я підпорядкованих МОЗ України. Відповідний структурний підрозділ протягом трьох робочих днів
опрацьовує ТЗ з питань, що належать до його компетенції; у разі відсутності зауважень - узгоджує його, і повертає
Постійній робочій групі; у разі наявності зауважень та пропозицій - за підписом
керівника структурного підрозділу повідомляє про них Постійну
робочу групу з чітким формулюванням відповідних положень. У разі обґрунтованої потреби строки розгляду ТЗ, що надане на
узгодження, можуть бути подовжені, але не більше ніж до десяти
робочих днів. Узгоджене ТЗ візується керівником структурного підрозділу на
останній сторінці тексту відповідного Розділу ТЗ. У разі надходження зауважень та пропозицій від структурних
підрозділів МОЗ України Постійна робоча група протягом п'яти
робочих днів приймає рішення про їх врахування або відхилення. У разі відхилення зауважень і пропозицій ТЗ повторно
направляється до відповідного структурного підрозділу з
обґрунтуванням їх відхилення. Структурний підрозділ протягом двох
робочих днів узгоджує ТЗ або надає обґрунтовану відмову в його
узгодженні. У разі відмови в узгодженні ТЗ секретар Постійної
робочої групи готує протокол розбіжностей, який додається до ТЗ та
може бути розглянутий незалежними експертами. ТЗ не потребує повторного узгодження відповідного
структурного підрозділу МОЗ України, якщо його письмові зауваження
та пропозиції повністю враховано Постійною робочою групою.
5. Після узгодження з структурними підрозділами ТЗ надається
на затвердження заступнику Міністра охорони здоров'я України
відповідно до розподілу функціональних обов'язків.
6. Після затвердження ТЗ направляється до Управління
моніторингу та супроводу державних програм, для подальшої подачі
до Відділу тендерних процедур, про що робиться відповідний запис у
журналі реєстрації ТЗ.
7. Відділ тендерних процедур у триденний строк після
отримання ТЗ доводить його до відома голови Постійного тендерного
комітету МОЗ України, після чого голова Постійного тендерного
комітету МОЗ України приймає рішення про його обговорення на
черговому засіданні. За результатами обговорення Постійний
тендерний комітет МОЗ України обирає процедуру закупівлі, визначає
предмет закупівлі відповідно до ТЗ, з урахуванням чинного
законодавства у сфері державних закупівель, що заноситься до
протоколу засідання Постійного тендерного комітету МОЗ України. Вимоги до предмету закупівлі у тендерній документації
встановлюються, виходячи з вимог, визначених ТЗ, за рішенням
Постійного тендерного комітету МОЗ України. Після затвердження тендерної документації вона візується
головою Постійної робочої групи у частині відповідності вимог до
предмету закупівлі вимогам, встановленим ТЗ.
8. У разі виявлення невідповідності чинному законодавству
у сфері державних закупівель Постійний тендерний комітет МОЗ
України має право повернути ТЗ заступнику Міністра охорони
здоров'я України, який його затвердив, для подальшого
доопрацювання Постійною робочою групою. Повторно розгляд ТЗ
здійснюється у відповідності до цього Порядку, при цьому строки
узгодження ТЗ можуть бути скорочені виходячи з загального строку
доопрацювання, який визначається головою Постійного тендерного
комітету МОЗ України.
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Міністерства
охорони здоров'я України
оцінки відповідності тендерних пропозицій
учасників торгів медико-технічним (технічним)
вимогам тендерної документації
1. Протягом двох робочих днів з моменту розкриття тендерних
пропозицій учасників Відділ тендерних процедур надає Постійній
робочій групі з питань профільного супроводу державних закупівель
(далі - Постійна робоча група) тендерну документацію та тендерні
пропозиції учасників.
2. Протягом п'яти робочих днів з моменту отримання тендерних
пропозицій Постійна робоча група здійснює оцінку їх відповідності
медико-технічним (технічним) вимогам, що встановлені тендерною
документацією.
3. За результатами розгляду тендерних пропозицій Постійна
робоча група надає відповідний висновок, у якому зазначаються: назва предмету закупівлі (частини предмету закупівлі); найменування учасників торгів; назва запропонованого предмету закупівлі згідно з
реєстраційним посвідченням, із зазначенням форми випуску,
дозування та фасування; назва виробника; кількість (у разі закупівлі товару); відповідність певним медико-технічним (технічним) вимогам. У разі виявлення невідповідності предмету закупівлі
медико-технічним (технічним) вимогам або неможливості його
застосування Постійна робоча група зазначає це у висновку з
викладенням об'єктивних підстав.
4. Рішення про надання висновку приймається Постійною робочою
групою у встановленому порядку.
5. Висновок щодо відповідності тендерних пропозицій учасників
торгів медико-технічним (технічним) вимогам тендерної документації
надається Відділу тендерних процедур для подальшого розгляду
Постійним тендерним комітетом МОЗ України.
Джерело:Офіційний портал ВРУ