ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
27.01.2010 N 39
{ Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної податковоїслужби
N 516 ( v0516837-12 ) від 14.06.2012 }
Про затвердження зміндо Методичних рекомендацій
З метою удосконалення процедури подання податкової звітності
платниками податків до органів державної податкової служби України
та порядку взаємодії органів державної податкової служби
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Зміни до Методичних рекомендацій щодо
централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової
звітності платників податків в органах ДПС України, затверджених
наказом ДПА України від 31.12.2008 N 827 ( v0827225-08 ) (далі -
наказ N 827), що додаються.
2. Внести зміни до Регламенту виконання робіт та взаємодії
підрозділів на районному рівні у системі подання податкової
звітності в електронному вигляді, затвердженого наказом N 827
( v0827225-08 ), а саме: у п. 9 слова "статус "До відома" змінити
на слова "статус "Не визнано як податкова декларація".
3. Головам державних податкових адміністрацій в АР Крим,
областях, мм. Києві та Севастополі взяти під особистий контроль
виконання вимог цього наказу, та у разі виявлення фактів прийняття
податкових декларацій та уточнюючих розрахунків від неплатників
податку на додану вартість всупереч вимогам Закону України від 3
квітня 1997 року N 168/97-ВР ( 168/97-ВР ) "Про податок на додану
вартість", забезпечити притягнення до відповідальності посадових
осіб у встановленому порядку.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника
Голови Регурецького В.В.
Голова С.В.Буряк
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ ДПА України
до Методичних рекомендацій
щодо централізованого приймання
та комп'ютерної обробки податкової звітності
платників податків в органах ДПС України
1. У розділі 3 пункт 3.4 після слів "актів з питань
оподаткування" доповнити таким текстом: "від 3 квітня 1997 року
N 168/97-ВР ( 168/97-ВР ) "Про податок на додану вартість" із
змінами"; "наказ ДПА України від 18.04.2008 N 266 ( v0266225-08 )
"Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при
проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану
вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових
зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у
розрізі контрагентів" із змінами та доповненнями".
2. У розділі 4: абзац п'ятий пункту 4.4 викласти у такій редакції:
"обов'язкових додатків до податкової звітності, передбачених
порядком заповнення відповідної звітності, які є невід'ємною
частиною податкової декларації або уточнюючої звітності та не
можуть бути самостійним документом"; абзац двадцять другий пункту 4.4 викласти у такій редакції:
"індивідуальний податковий номер та номер Свідоцтва про реєстрацію
платника податку на додану вартість згідно з даними Реєстру
платників податку на додану вартість за звітний (податковий)
період"; пункт 4.5 викласти у такій редакції: "Якщо надана органу ДПС платником податків податкова
звітність заповнена ним з порушенням правил, зазначених у
затвердженому порядку заповнення, то вона може бути не визнана
таким органом ДПС як податкова декларація, а саме: 1) у ній не зазначено обов'язкових реквізитів або не
проставлено прочерк у показниках, які не заповнюються; 2) її не підписано відповідними посадовими особами (факсиміле
не дозволяється); 3) не скріплено печаткою платника податків; 4) відсутні обов'язкові додатки до податкової звітності,
передбачені порядком заповнення відповідної звітності; 5) неможливо прочитати текст або цифри внаслідок пошкодження
(наприклад, документи, залиті чорнилом або іншою рідиною,
потерті); 6) наявні порвані аркуші, підчищення, помарки, виправлення,
дописки і закреслювання; 7) подана ксерокопія звітних документів; 8) звітність з податку на додану вартість, подана неплатником
ПДВ. У таких випадках працівники структурного підрозділу ОДПС, до
функцій якого належить приймання податкової звітності, в усній
формі попереджають платника податків про виявлені недоліки і право
невизнання органом ДПС такої податкової звітності відповідно до
норм Закону N 2181 ( 2181-14 ). Якщо платник податків наполягає на прийнятті звітності, то
звітність приймається, реєструється та разом зі службовою запискою
передається до галузевого підрозділу для подальшого зберігання у
звітній частині особової справи платника податків. На примірнику,
що залишається у платника податків, проставляється штамп
"ОТРИМАНО, попереджено про можливість невизнання" (зразок штампа
наведено у додатку 1 до Методичних рекомендацій). Структурним підрозділом ОДПС, до функцій якого належить
приймання податкової звітності у триденний термін від дня
отримання звітності (але не пізніше наступного дня від граничного
строку подання), надсилається платнику податків повідомлення про
невизнання ОДПС податкової звітності як податкової декларації із
зазначенням підстав неприйняття та пропозицією надати нову
податкову декларацію, оформлену належним чином (пп. 4.1.3 п. 4.1
ст. 4 Закону N 2181) ( 2181-14 ). У БДАЗ ця податкова звітність тільки реєструється (без
внесення показників) та отримує статус "Не визнано як податкова
декларація" із обов'язковим зазначенням підстав невизнання, а в
коментарях проставляється реєстраційний номер повідомлення ОДПС
(про невизнання податкової звітності як податкової декларації) та
дата його відправки. Для інформування платників податків про відповідальність та
наслідки повернення податкової звітності на дошці об'яв або інших
інформаційних стендах в операційних залах розміщується витяг із
Закону N 2181 ( 2181-14 ) (пп. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4)."
2.4. Пункт 4.6 викласти у такій редакції: "У разі визначення підрозділом оподаткування юридичних або
фізичних осіб неправомірності подання податкової звітності
платником податків на підставах, не передбачених пунктом 4.5, а
саме: випадків подання платниками податку на додану вартість
податкової звітності за період, що не відповідає звітному періоду
для кожного конкретного платника, випадків подання платниками податкової звітності, яка не
відповідає обраному режиму оподаткування, випадків подвоєння поданої податкової звітності з вини
суб'єкта господарювання, працівник цього підрозділу протягом 3 робочих днів з моменту
отримання реєстру прийнятої звітності готує та направляє: за підписом керівника органу ДПС - платнику податків
повідомлення про невизнання такої звітності як податкової
декларації із зазначенням підстав неприйняття такої звітності та
пропозицією подати нову, оформлену належним чином; за підписом керівника підрозділу оподаткування юридичних або
фізичних осіб - підрозділу ведення та захисту податкової звітності
службову записку з резолюцією керівника ОДПС для присвоєння такій
звітності (з усіма поданими додатками) в електронних базах статусу
"Не визнано як податкова декларація" та проставлення в коментарях
реєстраційних номерів повідомлень (про невизнання ОДПС декларації
як податкової) та дат їх відправлення; за підписом керівника підрозділу оподаткування юридичних або
фізичних осіб - підрозділу обліку і звітності службову записку з
резолюцією керівника ОДПС для усунення даних, занесених до КОР,
датою службової записки";
2.5. пункт 4.7 викласти у такій редакції: "Якщо за результатами судового або адміністративного
оскарження дій службової (посадової) особи щодо відмови у
прийнятті податкової звітності задовольняються вимоги платника
податків, то: на підставі рішення суду, що набрало законної сили, або
рішення органу ДПС про результати розгляду скарги в електронних
базах податкової звітності податкова звітність проводиться датою
надходження таких рішень до підрозділу ведення та захисту
податкової звітності та проставляється підстава із зазначенням
реєстраційних даних документа; в інформаційній системі податкове зобов'язання (зменшення
податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування) платника
податків проводиться у порядку згідно з розділом 7 Методичних
рекомендацій датою надходження відповідних рішень суду або органу
державної податкової служби до підрозділу ведення та захисту
податкової звітності. Рішення суду або органу ДПС про оскарження дій службової
(посадової) особи щодо відмови у прийнятті податкової звітності
розписується на підрозділи оподаткування юридичних або фізичних
осіб, ведення та захисту податкової звітності, юридичний підрозділ
в день надходження таких рішень до органу ДПС.
2.6. у пункті 4.15 слова "статус "До відома" змінити на слова
"статус "Не визнано як податкова декларація";
2.7. розділ 4 доповнити пунктом 4.19 такого змісту: "4.19. Зміна статусу "Не визнано як податкова декларація" та
"До відома", що присвоєно помилково, може проводитись лише
протягом 3 днів після граничного терміну подання документа
податкової звітності".
3. У розділі 6:
3.1. абзац четвертий пункту 6.1 після слів "передають їх"
доповнити словами "разом з паперовими документами податкової
звітності (у разі їх наявності)";
3.2. в абзаці третьому пункту 6.2. змінити назву наказу ДПА
України від 18.04.2008 N 266 ( v0266225-08 ) "Про організацію
взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні
розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з
податку на додану вартість у розрізі контрагентів" на: "Про
організацію взаємодії органів державної податкової служби при
проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану
вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових
зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у
розрізі контрагентів".
Директор Департаменту С.С.Шевченко
Джерело:Офіційний портал ВРУ