Правова позиція
Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду
згідно з Постановою
від 04 липня 2019 року
у справі № 910/13461/18
Господарська юрисдикція
Щодо правомірності вимог Антимонопольного комітету України стосовно надання інформації, необхідної для виконання завдань, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції
Фабула справи: ТОВ "Енергетична нафтогазова компанія" звернулося до суду з позовом про визнання недійсним рішення адміністративної колегії територіального відділення Антимонопольного комітету України у справі № 33/36-р-02-02-17 "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу" (далі – Рішення АМК).
Позовна заява мотивована тим, що Рішення АМК винесено з порушенням норм матеріального права, а його висновки не відповідають обставинам справи.
Рішенням суду першої інстанції, залишеним без змін постановою апеляційного суду, у задоволенні позову відмовлено.
Мотивація касаційної скарги: ТОВ "Енергетична нафтогазова компанія" вказує, що суди неправильно зазначили про те, що обов'язок надання інформації на запит (вимогу) уповноваженої особи органу Антимонопольного комітету України повинен виконуватися суб`єктом господарювання незалежно від того, чи розпочатий органом Антимонопольного комітету України розгляд справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Правова позиція Верховного Суду: враховуючи положення наведених норм чинного законодавства, а також встановлених фактичних обставин справи, територіальне відділення Антимонопольного комітету України у межах наданих йому повноважень мало право витребувати у ТОВ "Енергетична нафтогазова компанія" відповідну інформацію (необхідну для проведення дослідження на предмет наявності або відсутності ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях, зокрема ТОВ "Енергетична нафтогазова компанія" під час проведення державним підприємством "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" процедури закупівлі, а Товариство, зі свого боку, зобов`язане було надати таку інформацію у встановлений строк.
Законодавство про захист економічної конкуренції не наділяє суб`єкта господарювання правом на власний розсуд вирішувати питання щодо форми, способу та доцільності витребування органом Антимонопольного комітету України інформації, необхідної для виконання завдань, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції.
Висновки: саме орган Антимонопольного комітету України визначає форму, спосіб та строк надання інформації, необхідної для виконання завдань, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції.
Ключові слова: наявність повноважень у антимонопольного органу на витребування інформації, правові підстави для запиту органом інформації щодо діяльності підприємства, порядок надання інформації уповноваженому органу, правові наслідки відмови від надання інформації на запит уповноваженого органу, правомірність запиту на отримання інформації антимонопольним органом