Правова позиція
Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду
згідно з Постановою
від 06 червня 2023 року
у справі № 420/7871/21
Адміністративна юрисдикція
Щодо обов'язку замовника визначити у тендерній документації лінійний об'єкт інженерно-транспортної інфраструктури, який підлягає ремонту, із зазначенням його місця
ФАБУЛА СПРАВИ
Управління дорожнього господарства міської ради звернулося до суду з позовом до офісу Держаудитслужби, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - ТОВ «ПРОГРЕСДОРБУД», у якому просить визнати протиправним та скасувати висновок про результати моніторингу закупівлі.
Рішенням окружного адміністративного суду позов задоволено.
Рішенням окружного адміністративного суду позов задоволено.
ОЦІНКА СУДУ
Пунктом 6 частини другої статті 22 Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон № 922-VIII) встановлено обов`язок замовника визначити чітко місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 (далі - Порядок № 708), під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.
Згідно з пунктом 3.9 ДБН А.2.2-3:2014 лінійний об'єкт інженерно-транспортної інфраструктури - це наземні, надземні або підземні лінійні об'єкти для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії тощо.
Судами попередніх інстанцій установлено, що у тендерній документації позивач відобразив лише площу покриття, що підлягає поточному ремонту та вказав м. Одеса, вулично-дорожня мережа.
Таким чином, замовник, в порушення пункту 6 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII та пункту 3 розділу ІІ Порядку № 708, не визначив предмет закупівлі з поточного ремонту за кожним окремим лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури та не зазначив конкретно місце, де повинні бути надані послуги.
ВИСНОВКИ: замовник повинен у тендерній документації чітко визначити лінійний об'єкт інженерно-транспортної інфраструктури, який підлягає ремонту, незалежно від виду ремонту, що буде здійснюватися, із зазначенням його місця.
Незазначення у тендерній документації конкретних місць надання послуг з поточного ремонту вулично-дорожньої мережі призводить до прямого порушення відкритості, прозорості та мети здійснення публічних закупівель, оскільки як контролюючі органи, так і громадськість у такому випадку фактично позбавлені можливості здійснити контроль за використанням бюджетних коштів, оцінити якість виконання ремонтних робіт та їх фактичне виконання.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: зміст тендерної документації, вимоги до тендерної документації, вимоги до предмета закупівлі