Правова позиція
Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду
згідно з Постановою
від 23 січня 2024 року
у справі № 460/45232/22[2]
Адміністративна юрисдикція
Щодо випадків повторного подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування
ФАБУЛА СПРАВИ
ОСОБА_1 звернувся до окружного адміністративного суду з позовом до Національного агентства з питань запобігання корупції (надалі - НАЗК, відповідач), у якому просив:
- визнати протиправними дії НАЗК щодо відмови у видаленні з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (надалі - Реєстр) щорічної декларації ОСОБА_1 депутата обласної ради за 2021 рік, подану 01 вересня 2022 року, як помилкової;
- визнати протиправними дії НАЗК щодо відмови у наданні ОСОБА_1 як суб'єкту декларування технічної можливості подати виправлену щорічну декларацію за 2021 рік;
- зобов`язати НАЗК видалити з Реєстру щорічну декларацію ОСОБА_1 як депутата обласної ради за 2021 рік, подану 01 вересня 2022 року;
- зобов`язати НАЗК надати ОСОБА_1 як суб'єкту декларування технічну можливість подати до Реєстру виправлену щорічну декларацію за 2021 рік.
Рішенням окружного адміністративного суду, залишеним без змін постановою апеляційного адміністративного суду, позов задоволено частково. Зобов`язано НАЗК видалити з Реєстру щорічну декларацію ОСОБА_1 як депутата обласної ради за 2021 рік, подану 01 вересня 2022 року, та надати йому як суб'єкта декларування технічну можливість подати до Реєстру виправлену щорічну декларацію за 2021 рік. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
ОЦІНКА СУДУ
ОСОБА_1 пропустив встановлений у частині четвертій статті 45 Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції» (далі - Закон № 1700-VII) семиденний строк для подання виправленої декларації за 2021 рік.
Зазначеною нормою Закону передбачено, що у разі притягнення суб'єкта декларування до відповідальності за неподання, несвоєчасне подання декларації або в разі виявлення у ній недостовірних відомостей суб'єкт декларування зобов'язаний подати відповідну декларацію з достовірними відомостями.
Тобто, вказана норма не поширюється на ситуацію, коли суб'єкт декларування самостійно виявив помилки у поданій ним декларації. Вона стосується виключно недостовірних відомостей, виявлених НАЗК в ході проведення повної перевірки декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. В такому разі суб'єкт декларування зобов'язаний подати декларацію із достовірними відомостями.
ВИСНОВКИ: у частині четвертій статті 45 Закону №1700-VІI передбачено два окремих невзаємопов`язаних випадки повторного подання декларації, якщо суб'єкт декларування самостійно виявляє помилку, то у такому випадку у нього є сім днів на подання виправленої декларації, а якщо недостовірні відомості у декларації виявило НАЗК, то суб'єкт декларування зобов'язаний подати виправлену декларацію.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: оскарження рішень НАЗК, обов'язки суб'єктів декларування, антикорупційне законодавство