open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Це рішення містить правові висновки Справа № 460/280/19
Це рішення містить правові висновки

Правова позиція

Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду

згідно з Постановою

від 05 жовтня 2022 року

у справі № 460/280/19

Адміністративна юрисдикція

Щодо юрисдикції спорів про оскарження дій конкурсної комісії з проведення конкурсного відбору на посаду директора комунального закладу освіти

Аналогічна правова позиція висловлена

Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду в постанові

від 22 липня 2020 року у справі № 826/17451/17

ФАБУЛА СПРАВИ

ОСОБА_1 звернулась до окружного адміністративного суду із позовною заявою до районної ради, в якому просила суд:

  1. визнати протиправними дії конкурсної комісії з проведення конкурсного відбору на посаду директора гімназії районної ради щодо недопущення позивача до участі у конкурсі на посаду директора гімназії;
  2. визнати протиправним та нечинним протокол засідання конкурсної комісії з проведення конкурсного відбору на посаду директора гімназії районної ради в частині недопущення позивача до участі у конкурсі на посаду директора гімназії районної ради;
  3. визнати протиправним та нечинним протокол засідання конкурсної комісії з проведення конкурсного відбору на посаду директора гімназії районної ради щодо визначення переможцем конкурсу ОСОБА_2;
  4. зобов'язати районну раду провести повторний конкурсний відбір на посаду директора гімназії районної ради.

Ухвалою окружного адміністративного суду відмовлено у відкритті адміністративного провадження в справі у зв`язку із тим, що позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Постановою апеляційного адміністративного ухвалу окружного адміністративного суду залишено без змін.

ОЦІНКА СУДУ

Ознаками справи адміністративної юрисдикції є особливий суб'єктний склад публічно-правового спору, участь суб'єкта владних повноважень, суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Відповідно до статті 25 Закону України "Про освіту" засновник закладу освіти або уповноважена ним особа, в тому числі укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти.

Законом України "Про загальну середню освіту", зокрема статтею 26, передбачено, що трудові відносини в системі загальної середньої освіти регулюються законодавством України про працю, Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника (засновників) закладу або уповноваженого ним (ними) органу. Керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника (засновників), трудового колективу, громадського об'єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти та громадського об'єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці. До участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники громадських об'єднань та експерти у сфері загальної середньої освіти.

ВИСНОВКИ: робота директором гімназії, незважаючи на спеціальну процедуру призначення та звільнення, не є проходженням публічної служби в розумінні КАС України, оскільки призначення на посаду директора вказаної установи комунальної власності не є прийняттям на публічну службу. Спірні правовідносини, є цивільно-правовими та не можуть бути предметом спору у адміністративному процесі. Та обставина, що відповідачем у справі є суб'єкт владних повноважень не змінює правову природу спірних правовідносин та не робить даний спір публічно-правовим, оскільки вимоги позивача не стосуються захисту прав, свобод та інтересів у сфері публічно-правових відносин чи з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби тощо. Цей спір стосується трудових відносин, а відтак не належить до категорії спорів, які підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства, а належить до юрисдикції місцевого загального суду.

КЛЮЧОВІ СЛОВА: критерії розмежування судової юрисдикції, спори за участю ОМС, ознаки трудового спору, процедура призначення керівника зкаладу освіти

Повний текст рішення
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: