open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПІВДЕННО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

_____________________________________________________________________________________________

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 вересня 2021 року м. ОдесаСправа № 923/81/21Південно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Колоколова С.І.

суддів: Головея В.М., Разюк Г.П.

секретар судового засідання: Глущенко Т.А.

за участю представників сторін:

від позивача - не з`явився;

від відповідача - не з`явився;

від третьої особи - Глущенко Євгена Олексійовича - Міхалков В.С., ордер серія ХС № 119712 , дата видачі: 06.08.21.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Малого приватного підприємства "Ритм"

на рішення Господарського суду Херсонської області від „21" травня 2021р., повний текст якого складено та підписано „22" травня 2021р.

у справі № 923/81/21

за позовом Малого приватного підприємства "Ритм"

до відповідача Відділу освіти, культури та спорту Виконавчого комітету Ювілейної сільської ради Херсонського району Херсонської області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Фізична особа-підприємець - Глущенко Євген Олексійович

про визнання результатів спрощеної закупівлі недійсною,-

головуючий суддя - Пригуза П.Д.

місце ухвалення рішення: Господарський суд Херсонської області

Сторони належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду апеляційної скарги.

В судовому засіданні 16.09.2021 згідно ст.233 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ВСТАНОВИВ:

У січні 2021року Мале приватне підприємство "Ритм" звернулось до Господарського суду Херсонської області з позовною заявою до Відділу освіти, культури та спорту Виконавчого комітету Ювілейної сільської ради Херсонського району Херсонської області про визнання недійсними результатів публічної закупівлі, оформлених протоколом без номеру та без дати, унікальний номер оголошення про проведення конкурсної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2020-12-30-001134-b щодо результату розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону): Пропозиція учасника ФОП «Глущенко Євген Олексійович», код ЄДРПОУ 3128013137 відповідає; Протоколом рішення №4 від 16.01.2021 уповноваженої особи з питань організації та проведення спрощених процедур закупівель відділу освіти, культури та спорту Ювілейної сільської ради Херсонського району Херсонської області щодо розгляду пропозиції учасника та прийняття рішення про визначення переможцем спрощеної закупівлі за предметом: ДК 021:2015: код 15830000-5 - Цукор і супутня продукція (Конкретна назва предмета закупівлі: Цукор - ДК 021:2015: код 15831000-2; ванільний цукор - ДК 021:2015: код 15830000-5) № оголошення UA-2020-12-30-001134-b щодо визначення переможцем спрощеної закупівлі згідно з предметом закупівлі ДК 021:2015; код 15830000-5 - Цукор і супутня продукція (Цукор-ДК 021:2015: код15831000-; ванільний цукор - ДК 021:2015: код 15830000-5) № оголошення UA-2020-12-30-001134-b учасника торгів - ФОП «Глущенко Євген Олексійович» (код ЄДРПОУ 3128013137) та ухвалення рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем спрощеної процедури; Повідомленням про намір укласти договір про закупівлю без номера та без дати із переможцем спрощеної закупівлі ФОП «Глущенко Євген Олексійович» (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за предметом закупівлі ДК 021:2015; код 15830000-5 - Цукор і супутня продукція (Цукор-ДК 021:2015: код15831000-; ванільний цукор - ДК 021:2015: код 15830000-5). Крім того, позивач просив стягнути з відповідача судові витрати.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що Фізична особа-підприємець (далі - ФОП Глущенко Є.О.) не виконав вимоги оголошення про проведення спрощеної закупівлі, яке було оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-12-30-001134-b, а тому пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, і як наслідок, оскаржувані рішення є незаконними та мають бути визнанні недійсними.

Ухвалою місцевого господарського суду від 11.03.2021 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ФОП Глущенка Євгена Олексійовича.

Рішенням Господарського суду Херсонської області від 21.05.2021 по справі №923/81/21 (суддя Пригуза П.Д.) у задоволенні позову відмовлено повністю.

Суд дійшов висновку, що наведені позивачем недоліки документів третьої особи у складі тендерної пропозиції дійсно мають місце, не заперечуються третьою особою, але вони на переконання суду носять формальний характер, а тому не вказують безумовно (беззаперечно) на те, що замовником порушено визначені частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи здійснення публічних закупівель або те, що ним, ніби-то, допущено дискримінацію позивача як учасника торгів (закупівлі).

На переконання суду, замовник (Уповноважена особа Відділу освіти, культури та спорту Ювілейної сільської ради Олешківського району Херсонської області) правомірно відхиливши пропозицію позивача Малого Приватного Підприємства «Ритм», не порушив принципів добросовісної конкуренції серед учасників; виходив з принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності; не допустивши дискримінації або нерівного ставлення до учасників.

Отже, досліджені судом аргументи позивача вказують на відсутність підстав для застосування замовником норм законодавства, на які посилається позивач.

Таким чином, позивачем не доведено наявності у діях відповідача порушень його повноважень, які відповідно до приписів ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» можуть бути кваліфіковані як такі, що порушують права позивача.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, Мале приватне підприємство "Ритм" звернулось до Південно-західного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Херсонської області від 21.05.2021 у справі №923/81/21 повністю і ухвалити нове рішення, яким позов МПП "Ритм" задовольнити повністю.

Незаконність та необґрунтованість рішення Господарського суду Херсонської області від 21.05.2021 у справі №923/81/21, на думку скаржника полягає у неповному з`ясуванні обставин, що мають значення для справи, невідповідності висновків, викладених в рішенні суду, обставинам справи, неправильне застосування норм матеріального права, що полягає у наступному:

1.Щодо неправильного застосування норм матеріального права:

- застосовано ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», яка не підлягає застосуванню;

- не застосовано ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», яка підлягає застосуванню;

- надано неправильне тлумачення ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яка не тільки не підлягає застосуванню, а також не надає прав замовнику дискреційних повноважень щодо визначення формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій на стадії оцінки пропозицій на відповідність тендерній документації.

2. Щодо невідповідності висновків, викладених в рішенні суду.

Враховуючи, що судом при ухваленні оскаржуваного рішення було неправильно застосовано норми матеріального права, на думку скаржника, суд прийшов до невірних висновків, які викладені в рішенні суду, в т.ч. підміняючи дію/бездіяльність третьої особи, що полягає у ненаданні та/або наданні документів, які фактично містять неправдиву інформацію, у складі пропозиції ФОП Глущенко Є.О., формальними помилками, що не передбачено ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі».

Натомість, скаржник зазначає, що за тих самих обставин суд в своєму рішенні вбачає правомірним відхиленням Замовником пропозиції МПП «Ритм», що само по собі є порушенням принципів добросовісної конкуренції серед учасників; порушенням принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності та допущення дискримінації та нерівне ставлення до учасників, тим більше враховуючи, що пропозиція МПП «Ритм» є найбільше економічно вигідною.

Скаржник вважає, що пропозиція ФОП Глущенка Є.О. не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, і як наслідок, пропозиція Учасника ФОП Глущенка Є.О. підлягала відхиленню.

Ухвалою Південно-західного апеляційного господарського суду від 15.06.2021 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Малого приватного підприємства "Ритм" на рішення Господарського суду Херсонської області від „21" травня 2021р. у справі №923/81/21; призначено розгляд апеляційної скарги Малого приватного підприємства "Ритм" до розгляду на 12 серпня 2021 року о 12:00 год.

23.07.2021р. від Малого приватного підприємства "Ритм" надійшло клопотання про проведення судового засідання в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів та системи відеоконференцзв`язку «EasyCon» (електронна адреса ritm1007@gmail.com ).

Ухвалою Південно-західного апеляційного господарського суду від 12.08.2021 прийнято справу №923/81/21 до провадження та розпочати апеляційний розгляд справи колегією суддів Південно-західного апеляційного господарського суду у складі: головуючого судді Колоколова С.І., суддів Головея В.М., Разюк Г.П. Призначено розгляд апеляційної скарги Малого приватного підприємства "Ритм" на рішення Господарського суду Херсонської області від „21" травня 2021р. на 16 вересня 2021 року о 10:30 год. Клопотання Малого приватного підприємства "Ритм" про проведення судового засідання, призначеного в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду задоволено. Судове засідання ухвалено провести в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за допомогою комплексу технічних засобів та програмного забезпечення «EasyCon».

В судове засідання в режимі відеоконференції 16.09.2021 представник позивача не з`явився, на зв`язок з судом не виходив.

Представник відповідача в судове засідання не з`явились, про дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Представник третьої особи заперечував проти задоволення апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції, у відповідності до ст. 269 Господарського процесуального кодексу України, переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї. Докази, які не були подані до суду першої інстанції, приймаються судом лише у виняткових випадках, якщо учасник справи надав докази неможливості їх подання до суду першої інстанції з причин, що об`єктивно не залежали від нього. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права. У суді апеляційної інстанції не приймаються і не розглядаються позовні вимоги та підстави позову, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції.

Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення присутнього представника третьої особи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, судова колегія дійшла до наступного висновку.

Як вбачається з матеріалів справи, Посадовою особою Відділу освіти, культури, молоді та спорту Ювілейної сільської ради Олешківського району Херсонської області Чекаренко О.В. 30.12.2020 року оприлюднено оголошення про проведення спрощеної закупівлі на закупівлю код ДК 021:2015: код 15830000-5 - Цукор і супутня продукція (Конкретна назва предмета закупівлі: Цукор - ДК 021:2015: код 15831000-2; ванільний цукор - ДК 021:2015: код 15830000-5), очікувана вартість закупівлі складає 130 249,00 грн., оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-12-30-001134-b. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій (дата, установлена для подання тендерних пропозицій) - 13.01.2021 року. Аукціон проведено 13.01.2021 року.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, яке було оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-12-30-001134-b є посилання на Додатки до оголошення про проведення спрощеної закупівлі через електронну систему закупівель PROZORRO, а саме:

Додаток 1 «Технічна специфікація (вимоги)».

Додаток 2 «Проект договору».

Додаток 3 «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження».

Додаток 4 «Інформаційна довідка».

Додаток 5 «Пропозиція». Відповідно до Додатку 3 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника» документи, що вимагаються замовником»:

- загальні відомості про Учасника згідно Додатка 4;

- заповнена форма від Учасника згідно Додатка 5;

- оригінал довідки з обслуговуючого (-их) банку (-ів) щодо відсутності заборгованості за кредитами, отриману (-ані) не раніше, ніж дата оголошення про проведення даної закупівлі. Довідки надаються з усіх обслуговуючих банків;

- повноваження щодо підпису документів пропозиції учасника процедури закупівлі та/або договору за результатами проведення процедури закупівлі підтверджується: випискою з протоколу засновників або копією наказу про призначення, або довіреністю або дорученням або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової (посадових) особи (осіб) учасника на підписання документів пропозиції та/або договору;

довідка складена в довільній формі, щодо надання згоди уповноваженою особою, яка підписуватиме договір, на оброблення персональних даних, відповідно до Закону України «Про захист персональних даних», у т.ч. збирання, зберігання і поширення, включаючи оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу «Прозорро» - prozorro.gov.ua;

- копія за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (у разі наявності) повна Статуту із змінами (у разі їх наявності) або іншого установчого документу (у випадку відсутності Статуту). У разі якщо учасник здійснює діяльність на підставі модельного статуту, необхідно надати копію рішення засновника (засновників) про створення такої юридичної особи. Лист у довільній формі з обов`язковим зазначенням коду доступу за яким можливо здійснити пошук установчих документів юридичної особи (Статуту та/або останніх змін до Статуту (нова редакція), У разі реєстрації Статуту або внесення змін до Статуту (нова редакція) з 01.01.2016 відповідно ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

Якщо Учасником є фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець:

а) паспорт керівника (сторінки 1-16), а у разі його відсутності - іншого документу, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 № 5492VI, зі змінами;

б) довідка про присвоєння ідентифікаційного коду.

Інформації про відповідність пропозиції Учасника вимогам до предмету закупівлі відповідно до Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (опис предмета закупівлі).

Згідно п.1 р.1 Додатку 3 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника» документи, які надаються у складі пропозиції та підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям:

(У разі якщо пропозиція Учасника не відповідає вимогам Додатку 3 до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі в частині "Документи, які надаються у складі пропозиції та підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям" Замовник приймає рішення про невідповідність Учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям з подальшим відхиленням пропозиції відповідно до статті 14 Закону. Учасники не повинні відступати від форм довідок наведених у таблицях даного додатку №3 до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі)

1.1.Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій

Учасник надає довідку згідно форми наведеної Таблиці 1 щодо наявності обладнання та матеріально - технічної бази та технологій, які будуть використанні при поставки товару, що є предметом закупівлі, та які не мають обмеження прав користування майном .

Довідка про наявність обладнання та матеріально - технічної бази та технологій.

До даної довідки надаються копії(-я) свідоцтв(-а) про реєстрацію транспортних(-их) засобів(-у) наведених(-ого) у довідці завірена підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою (у разі її використання).

У випадку, якщо Учасник користуватиметься залученим (орендованим) автотранспортом, Учасник до зазначеної довідки повинен додати чинну протягом надання послуг копію (-ії) договору (-ів) оренди на кожну одиницю вказану учасником у вищенаведені таблиці з актом приймання-передачі на залучені машини.

Копія договору на здійснення санітарної обробки автомобільного транспорту (в разі здійснення санітарної обробки не спеціалізованою лабораторією надати акт огляду Держпродспожив служби, приміщення в якому здійснюється обробка) та довідка з відміткою про проходження санітарної обробки автомобілем, яким буде постачатися товар.

Довідка в довільній формі про наявність складських приміщень.

До даної довідки надаються копія договору на проведення дератизації та дезінсекції складських приміщень.

Учасник може надати копію експлуатаційного дозволу на складське приміщення завірену підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою (у разі її використання).

Договори та інші правочини, передбачені документацією, мають бути чинними на кінцевий строк подання пропозиції та містити умови про можливість пролонгації їх дії на строк постачання товарів, у разі якщо їх строк менше строку договору про закупівлю.

Учасникам процедури закупівлі необхідно підтвердити у складі пропозиції інформацію щодо наявності експлуатаційного дозволу для потужностей з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження або державної реєстрації потужностей з виробництва та/або обігу харчових продуктів у випадках, визначених відповідно статтями 23 та 25 Закону про безпечність. Дана інформація зазначена у реєстрі операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл та державному реєстрі потужностей операторів ринку, що оприлюднені на офіційному веб-сайті Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Учасник в складі пропозиції надає графіки, маршрути постачання товарів, з урахуванням термінів їх придатності та наявності умов для їх зберігання, транспортування швидкопсувних, охолоджених або заморожених товарів.

1.2 Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

1.2.1. Учасник надає довідку про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для поставки товару згідно форми наведеної Таблиці 3, які будуть залучені при поставці товару, що є предметом закупівлі.

Інформація, зазначена у довідці, підтверджується копіями документів, завіреними учасником процедури закупівлі:

Трудова книжка або накази про призначення на посаду,та/або накази про сумісництво (за наявності) або цивільно-правові угоди з особами, що будуть задіяні учасником процедури закупівлі протягом усього терміну виконання договору про закупівлю.

Обов`язково до даної довідки додаються копії особових медичних книжок (із своєчасним проходженням медогляду) з відмітками про проходження ними обов`язкового профілактичного медичного огляду, які безпосередньо здійснюватимуть поставку товару та зазначені у вищезазначеній довідці.

В підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає на кожну особу зазначену в таблиці 3:

- копії форми « 1ДФ» за всі квартали 2019 року та за 3 квартал 2020 року.

1.3 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).

1.3.1. Учасник надає довідку за формою згідно Таблиці 4, яка містить інформацію про виконання аналогічного договору в повному обсязі.

В підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає:

- аналогічний(і) договір(ори) з усіма додатками та змінами до договору(ів) (у разі якщо передбачено договором);

- копію видаткової накладної;

- позитивний(і) відгук(и) замовника(ів) про наявність чи відсутність зауважень від замовника зазначеного в довідці відповідно до таблиці 4 цього додатку (оформлений на фірмовому бланку підприємства, організації за підписом керівника або уповноваженої особи, з обов`язковим зазначенням назви, адреси, контактного телефону, П.І.Б. та посади особи, яка може підтвердити вказані дані) (за наданим(-и) аналогічним(-и) договором(-ами), у якому(-их) обов`язково має бути зазначено: дату його видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, ціна договору, сума виконання договору, а також iнформацiю про якiсть поставленого товару, дотримання термінів поставки.

Пропозиції по зазначеній закупівлі подали учасники:

- Мале приватне підприємство Ритм, м. Херсон з ціновою пропозицією 78 244,62 грн.

- ФОП Глущенко Євген Олексійович з ціновою пропозицією 82 810,50 грн.

У складі пропозиції ФОП Глущенко Є.О. містилися наступні документи:

- Реєстр;

- Пропозиція;

- Письмова гарантія;

- Підписаний додаток;

- Інформація про відповідність пропозиції Учасника вимогам до предмету закупівлі;

- Гарантійний лист неякісний товар;

- Копії документів які підтверджують якість;

- Інформація про те, що тех. та якісні характеристики;

- Фото маркування запропонованого товару;

- Копія документу про проведення лабораторного контролю харчових продуктів, який видано не раніше ІІІ кварталу 2020 року;

- Гарантійний лист розвантаження;

- Гарантійний лист учасника торгів щодо якості товару, що поставляється;

- Проект договору;

- Гарантійний лист поставка;

- Гарантійний лист про погодження;

- Загальні відомості про Учасника;

- Оригінал довідки з банку;

- Лист пояснення щодо виписки;

- Довіреність;

- Довідка надання згоди;

- Лист пояснення щодо статуту;

- Лист пояснення щодо листа з обов`язковим зазначенням коду доступу за яким можливо здійснити пошук установчих документів юридичної особи;

- Оригінал виписки ЄДРПОУ;

- Оригінал витягу ЄДРПОУ;

- Оригінал витягу з реєстру єдиного платника податку;

- Оригінал паспорту та ідентифікаційного коду;

- Довідка про наявність обладнання;

- Св-во про реєстрацію трансп. засобу Серія НОМЕР_2 ;

- Св-во про реєстрацію трансп. засобу Серія НОМЕР_4;

- Договір на санітарну обробку автотранспортних засобів;

- Санітарна обробка автомобіля;

- Довідка в довільній формі про наявність складських приміщень;

- Експлуатаційний дозвіл;

- Інформація щодо наявності експлуатаційного дозволу для потужностей з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження або державної реєстрації потужностей з виробництва та/бо обігу харчових продуктів тваринного походження або державної реєстрації потужностей з виробництва;

- Графіки, маршрути постачання товарів, з урахуванням термінів їх придатності; 37. Довідка наявність працівників;

- Наказ ОСОБА_1;

- Наказ ОСОБА_2;

- Наказ ОСОБА_3;

- ОМК ОСОБА_1;

- ОМК ОСОБА_2;

- ОМК ОСОБА_3;

- 1ДФ 1 2019;

- 1ДФ 1 2020;

- 1ДФ 2 2019;

- 1ДФ 2 2020;

- 1ДФ 3 2019;

- 1ДФ 3 2020;

- 1ДФ 4 2019;

- Копія договору на проведення дератизації та дезінфекції;

- Довідка про наявність позитивного досвіду;

- Аналогічний договір;

- Копія видаткової накладної;

- Відгук;

- Копія декларації за 2018 р.;

- Копія декларації за 2019 р.;

- Лист пояснення;

- Лист пояснення щодо ненадання документа згідно змісту якого уповноваженій посадовій службовій особі учасника;

- Інформація про санкції;

- Довідка про санкції;

- Гарантійний лист підроблення док-ів.

16.01.2021 року Замовник оприлюднив на веб-порталі Уповноваженого органу Протокол розгляду тендерної пропозиції без номеру та без дати, унікальний номер оголошення про проведення конкурсної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2020-12-30-001134-b щодо результату розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону): Пропозиція учасника Малого Приватного Підприємства «Ритм», код ЄДРПОУ 24756872 не відповідає; Протокол рішення № 3 від 16.01.2021 уповноваженої особи з питань організації та проведення спрощених процедур закупівель відділу освіти, культури та спорту Ювілейної сільської ради Олешківського району Херсонської області щодо розгляду пропозиції учасника та прийняття рішення про визначення переможцем спрощеної закупівлі за предметом: ДК 021:2015: код 15830000-5 - Цукор і супутня продукція (Цукор - ДК 021:2015: код 15831000-2; ванільний цукор - ДК 021:2015: код 15830000-5) № оголошення UA-2020-12-30-001134-b щодо відхилення пропозиції Позивача.

Разом з тим, вже 16.01.2021 року Замовником оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель:

- Протокол розгляду тендерної пропозиції без номеру та без дати, унікальний номер оголошення про проведення конкурсної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2020-12-30-001134-b щодо результату розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону): Пропозиція учасника ФОП «ГЛУЩЕНКО ЄВГЕН ОЛЕКСІЙОВИЧ», код ЄДРПОУ 3128013137 відповідає;

- Протокол рішення № 4 від 16.01.2021 уповноваженої особи з питань організації та проведення спрощених процедур закупівель відділу освіти, культури та спорту Ювілейної сільської ради Олешківського району Херсонської області щодо розгляду пропозиції учасника та прийняття рішення про визначення переможцем спрощеної закупівлі, щодо визначення переможцем спрощеної закупівлі згідно з предметом закупівлі; та ухвалення рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем спрощеної процедури;

- Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю без номера та без дати із переможцем спрощеної закупівлі ФОП «ГЛУЩЕНКО ЄВГЕН ОЛЕКСІЙОВИЧ» (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за предметом закупівлі ДК 021:2015: код 15830000-5 - Цукор і супутня продукція (Цукор - ДК 021:2015: код 15831000-2; ванільний цукор - ДК 021:2015:код 15830000-5). МПП «Ритм» вважає, що рішення уповноваженої особи у формі Протоколу розгляду тендерної пропозиції без номеру та без дати, унікальний номер оголошення про проведення конкурсної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2020-12-30-001134-b щодо результату розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону): Пропозиція учасника ФОП «ГЛУЩЕНКО ЄВГЕН ОЛЕКСІЙОВИЧ», код ЄДРПОУ 3128013137 відповідає, Протоколу рішення № 4 від 16.01.2021 уповноваженої особи з питань організації та проведення спрощених процедур закупівель відділу освіти, культури та спорту Ювілейної сільської ради Олешківського району Херсонської області щодо розгляду пропозиції учасника та прийняття рішення про визначення переможцем спрощеної закупівлі за предметом: ДК 021:2015: код 15830000-5 - Цукор і супутня продукція (Цукор - ДК 021:2015: код 15831000-2; ванільний цукор - ДК 021:2015: код 15830000-5) № оголошення UA-2020-12-30-001134-b щодо визначення переможцем спрощеної закупівлі згідно з предметом закупівлі ДК 021:2015: код 15830000-5 - Цукор і супутня продукція (Цукор - ДК 021:2015: код 15831000-2; ванільний цукор - ДК 021:2015: код 15830000-5) № оголошення UA-2020-12-30-001134-b учасника торгів - ФОП «ГЛУЩЕНКО ЄВГЕН ОЛЕКСІЙОВИЧ» (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ухвалення рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем спрощеної процедури та Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю без номера та без дати із переможцем спрощеної закупівлі ФОП «ГЛУЩЕНКО ЄВГЕН ОЛЕКСІЙОВИЧ» (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за предметом закупівлі ДК 021:2015: код 15830000-5 - Цукор і супутня продукція (Цукор - ДК 021:2015: код 15831000-2; ванільний цукор - ДК 021:2015: код 15830000-5) є неправомірними та такими, що суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель і порушують права позивача та охоронювані законом інтереси, і як наслідок, є недійсними, з урахуванням такого.

Відповідно до п. 28 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону.

Отже, в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, яке було оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-12-30-001134-b є посилання на Додатки до оголошення про проведення спрощеної закупівлі через електронну систему закупівель PROZORRO, а саме:

Додаток 1 «Технічна специфікація (вимоги)».

Додаток 2 «Проект договору».

Додаток 3 «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження».

Додаток 4 «Інформаційна довідка».

Додаток 5 «Пропозиція».

Позивач вважає, що учасник торгів - ФОП Глущенко Євген Олексійович, щодо визначення переможцем спрощеної закупівлі не надав у повному обсязі документи, які вимагав Замовник у Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (з додатками), а тому пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, і як наслідок, оскаржувані рішення є незаконними та мають бути визнанні судом недійсними з наступних підстав:

1. Згідно п. 8 Таблиця 1. «Кваліфікаційні вимоги до учасників процедури закупівлі» Додатку 3 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника» до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовником вимагаються документи: Інформації про відповідність пропозиції Учасника вимогам до предмету закупівлі відповідно до Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (опис предмета закупівлі).

В Додатку 1 до оголошення до оголошення про проведення спрощеної закупівлі повинна бути розміщена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі: ДК 021:2015: код 15830000-5 - Цукор і супутня продукція (Цукор - ДК 021:2015: код 15831000-2; ванільний цукор - ДК 021:2015: код 15830000-5).

Проте, згідно з аналізу документів, які були розміщені за посиланням https://gov.e-tender.ua/tender/produkti-harchuvannva/UA-2020-12-30-001134-b-czukor-dk-021-2015-kod-15831000-2-vanilnvi-czukor-dk-021 -2015-kod, ФОП Глущенко Євген Олексійович не надав Інформації про відповідність пропозиції Учасника вимогам до предмету закупівлі відповідно до Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (опис предмета закупівлі).

Натомість, Учасник надав Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі: ДК 021:2015: код 03140000-4 - Продукція тваринного походження та супутня продукція (Яйця - ДК 021:2015: код 03142500-3).

Ненадання Інформації про відповідність пропозиції Учасника вимогам до предмету закупівлі відповідно до Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (опис предмета закупівлі): ДК 021:2015: код 15830000-5 - Цукор і супутня продукція (Цукор - ДК 021:2015: код 15831000-2; ванільний цукор - ДК 021:2015: код 15830000-5), свідчить про те, що тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, і як наслідок, пропозиція Учасника ФОП Глущенка Євгена Олексійовича підлягала відхиленню.

Згідно п.п. 1.1. п. 1 р. І Додатку 3 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника» до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Учасникам процедури закупівлі необхідно підтвердити у складі пропозиції інформацію щодо наявності експлуатаційного дозволу для потужностей з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження або державної реєстрації потужностей з виробництва та/або обігу харчових продуктів у випадках, визначених відповідно статтями 23 та 25 Закону про безпечність. Дана інформація зазначена у реєстрі операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл та державному реєстрі потужностей операторів ринку, що оприлюднені на офіційному веб - сайті Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Проте, згідно з аналізу документів, які були розміщені за посиланням https:7/gov.e,-tender.ua/tender/produkti-harchuvannya/UA-202Q-12-30-001134-b-czukor-dk-021-2015-kod-15831000-2-vanilnvi-czukor-dk-021-2015-kod. ФОП Глущенко Євген Олексійович не надав інформацію як оператор ринку щодо наявності експлуатаційного дозволу для потужностей з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження або державної реєстрації потужностей з виробництва та/або обігу харчових продуктів, що не відповідає вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, і як наслідок, пропозиція Учасника ФОП Глущенка Євгена Олексійовича підлягала відхиленню.

Згідно п.п. 1.1. п. 1 р. 1 Додатку 3 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника» до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Учасник надає довідку згідно форми наведеної Таблиці 1 щодо наявності обладнання та матеріально - технічної бази та технологій, які будуть використанні при поставки товару, що є предметом закупівлі, та які не мають обмеження прав користування майном.

До даної довідки надаються копії(-я) свідоцтв(-а) про реєстрацію транспортних(-их) засобів(-у) наведених(-ого) у довідці завірена підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою (у разі її використання).

У випадку, якщо Учасник користуватиметься залученим (орендованим) автотранспортом, Учасник до зазначеної довідки повинен додати чинну протягом надання послуг копію (-ії) договору (-ів) оренди на кожну одиницю вказану учасником у вищенаведені таблиці з актом приймання-передачі на залучені машини.

Копія договору на здійснення санітарної обробки автомобільного транспорту (в разі здійснення санітарної обробки не спеціалізованою лабораторією надати акт огляду Держпродспожив служби, приміщення в якому здійснюється обробка) та довідка з відміткою про проходження санітарної обробки автомобілем, яким буде постачатися товар.

Проте, згідно з аналізу документів, які були розміщені за посиланням https://gov.e-tender.ua/tender/produkti-harchuvannva/UA-2020-12-30-001134-b-czukor-dk-021-2015-kod-15831000-2-vanilnvi -czukor-dk-021 -2015-kod, ФОП Глущенко Євген Олексійович не надав довідки з відміткою про проходження санітарної обробки автомобілем, яким буде постачатися товар.

Натомість, Учасник надав санітарний паспорт автомобіля для перевезення харчових продуктів державний реєстраційний номер транспортного засобу НОМЕР_3 та санітарний паспорт автомобіля для перевезення харчових продуктів державний реєстраційний номер транспортного засобу НОМЕР_2 . Проте, санітарний паспорт автомобіля був скасований з 20.09.2015 року згідно Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» від 22.07.2014 року № 1602-VII. У зв`язку з набуттям чинності вищезазначеного Закону виключено статтю 17 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 року № 4004-ХІІ, якою передбачалися вимоги до продовольчої сировини і харчових продуктів, умов їх транспортування, зберігання та реалізації. При цьому, згідно внесених змін чинного законодавства у новій редакції викладено Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 року № 771/97-ВР, де статтею 44 цього Закону визначені гігієнічні вимоги до транспортних засобів. Прийнятим Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 року № 771/97-ВР не передбачені повноваження з надання санітарних паспортів на автотранспорт для перевезення продуктів харчування.

Ненадання довідки з відміткою про проходження санітарної обробки автомобілем, яким буде постачатися товар свідчить про те, що тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, і як наслідок, пропозиція Учасника ФОП Глущенка Євгена Олексійовича підлягала відхиленню.

Згідно п.п. 1.2. п. 1 p. І Додатку 3 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника» до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Учасник надає довідку про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для поставки товару згідно форми наведеної Таблиці 3, які будуть залучені при поставці товару, що є предметом закупівлі.

Посада, прізвище, ініціали, підпис уповноваженої посадової особи Учасника, завірена печаткою (у разі наявності печатки або її використання) Інформація, зазначена у довідці, підтверджується копіями документів, завіреними учасником процедури закупівлі:

Трудова книжка або накази про призначення на посаду, та/або накази про сумісництво (за наявності) або цивільно-правові угоди з особами, що будуть задіяні учасником процедури закупівлі протягом усього терміну виконання договору про закупівлю.

Обов`язково до даної довідки додаються копії особових медичних книжок (із своєчасним проходженням медогляду) з відмітками про проходження ними обов`язкового профілактичного медичного огляду, які безпосередньо здійснюватимуть поставку товару та зазначені у вищезазначеній довідці.

Проте, згідно з аналізу документів, які були розміщені за посиланням https://gov.e-tender.ua/tender/produkti-harchuvannya/UA-2020-12-30-001134-b-czukor-dk-021 -2015-kod-158.31000-2-vanilnvi-czukor-dk-021-2015-kod, ФОП Глущенко Євген Олексійович не надав копії особових медичних книжок (із своєчасним проходженням медогляду) з відмітками про проходження працівниками Учасника обов`язкового профілактичного медичного огляду, які безпосередньо здійснюватимуть поставку товару та зазначені у вищезазначеній довідці. Натомість, Учасник надав наступні документи:

-наказ (розпорядження) № 4 від « 11» 2019 про прийняття на роботу ОСОБА_2 за професією на посаду, кваліфікація - робітниця. Даний наказ виданий ФОП Глущенко Є.О.

-особиста медична книжка, оформлена на ім`я Есигіенко Ирина Васильевна, де в п. 1 зазначена інформація про найменування суб`єкта господарювання - ФОП Глущенко (відсутня ідентифікація господарюючого суб`єкту та відрізняється від найменування Учасника - ФОП Глущенко Є.О.), та протипоказання відсутні для виконання обов`язків, за професією Продавець (не співпадає професія в наказі про прийом на роботу та в особистій медичній книжці).

-наказ (розпорядження) № 1 від « 11» жовтня 2017 р. про прийняття на роботу ОСОБА_3 за професією на посаду, кваліфікація - комірник. Даний наказ виданий ФОП Глущенко Є.О.

-особиста медична книжка, оформлена на ім`я ІІІвул Тетяни Іванівни, де в п. 1 зазначена інформація про найменування суб`єкта господарювання - ФОП «Глущенко» (відсутня ідентифікація господарюючого суб`єкту та відрізняється від найменування Учасника - ФОП Глущенко Є.О.), та протипоказання відсутні для виконання обов`язків за професією Продавець (не співпадає професія в наказі про прийом на роботу та в особистій медичній книжці).

-наказ (розпорядження) № 9 від « 21» грудня 2020 р. про прийняття на роботу ОСОБА_1 за професією на посаду, кваліфікація - водій автотранспортних засобів. Даний наказ виданий ФОП Глущенко Є.О.

-особиста медична книжка, оформлена на ім`я ОСОБА_1, де в п. 1 зазначена інформація про найменування суб`єкта господарювання - ЧП (відсутня ідентифікація господарюючого суб`єкту та відрізняється від найменування Учасника - ФОП Глущенко Є.О.).

Ненадання копії особових медичних книжок (із своєчасним проходженням медогляду) з відмітками про проходження працівниками Учасника ФОП Глущенко Євгена Олексійовича обов`язкового профілактичного медичного огляду, які безпосередньо здійснюватимуть поставку товару та зазначені у вищезазначеній довідці свідчить про те, що тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, і як наслідок, пропозиція Учасника ФОП Глущенка Євгена Олексійовича підлягала відхиленню.

Позивач наполягає на тому, що згідно ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник був зобов`язаний відхилити пропозицію, оскільки:

1)пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;

2)учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

3)учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;

Позивач також вважає, що відповідачем як Замовником порушено норми-принципи, передбачені ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників:

Закупівлі здійснюються за такими принципами:

1)добросовісна конкуренція серед учасників;

2)максимальна економія, ефективність та пропорційність;

3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;

4)недискримінація учасників та рівне ставлення до них;

5)об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;

6)запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до ч. 6. ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.

Враховуючи вищевикладене, позивач вважає, що Замовник порушив принцип здійснення закупівель, встановлений п. 5 ч. 1 ст. 5, ч. 6 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі»: об`єктивне та неупереджене визначення переможця спрощеної закупівлі.

Відповідно до п. 28 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону.

Відповідно до п. 24 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» пропозиція учасника спрощеної закупівлі (далі - пропозиція) - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі.

Згідно з п. 22 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Згідно із ч. 1 ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» цей Закон застосовується: 1) до замовників, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; 2) до замовників, визначених пунктом 4 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень; 3) до замовників, визначених частиною першою статті 2 цього Закону, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель відповідно до частини другої цієї статті.

Пунктом 19 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що переможець спрощеної закупівлі - учасник, пропозиція якого відповідає всім умовам, що визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, вимогам до предмета закупівлі і визнана найбільш економічно вигідною та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.

Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.

Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Абзацом 1 ч. 9 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.

Відповідно до ч.ч. 11, 12 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону. За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.

Згідно із ч. 13 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє пропозицію в разі, зокрема, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.

Пунктом 14 ч. 1 ст. 19 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що у звіті про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель обов`язково зазначаються, зокрема зведена інформація про наявність і відповідність установленим законодавством вимогам документів, що підтверджують відповідність учасників кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону (у разі проведення процедур закупівель).

Абзацом 1 ч. 15 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.

Суд зазначає, що відносини між учасниками спірних відносин, оскільки вони стосуються закупівель харчових продуктів, регулюються замовником та виконавцями як операторами ринку харчових продуктів нормами Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», яким визначається порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються та перебувають в обігу.

Згідно п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження;

Згідно п. 55 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб`єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об`єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об`єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок;

Згідно п. 69 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» потужності - споруди або комплекс споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, а також територія, що використовуються у виробництві та/або обігу об`єктів санітарних заходів.

Згідно із п. 81 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) - система, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 20 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", оператори ринку зобов`язані, зокрема, розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів.

Отже, відповідач як замовник закупівель продуктів харчування мав керуватися приписами Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а третя особа ФОП Глущенко Є.О., беручи на себе зобов`язання оператора ринку харчових продуктів, відповідно до зазначеного закону зобов`язана отримати відповідний експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається операторові ринку.

Відсутність такого експлуатаційного дозволу унеможливлює посвідчити право її, як оператора ринку, здійснювати визначену цим Законом діяльність із зберігання харчових продуктів.

Згідно п.1.1. п.1 р. 1 Додатку 3 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідної пропозиції учасника вимогам замовника», до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Учасникам процедури закупівлі необхідно підтвердити у складі пропозиції інформацію щодо наявності експлуатаційного дозволу для потужностей з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження або державної реєстрації потужностей з виробництва та/або обігу харчових продуктів у випадках, визначених відповідно статтями 23 та 25 Закону про безпечність. Дана інформація зазначена у реєстрі операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл та державному реєстрі потужностей операторів ринку, що оприлюднені на офіційному веб-сайті Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Отже, той факт, що ФОП Глущенко Є.О. не надав інформацію як оператор ринку щодо наявності саме в нього експлуатаційного дозволу для потужностей з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження або державної реєстрації потужностей з виробництва та/або обігу харчових продуктів, має наслідком невідповідність вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а тому пропозиція учасника ФОП Глущенка Є.О. підлягала відхиленню.

Крім того, згідно п.8 Таблиця 1. «Кваліфікаційні вимоги до учасників процедури закупівлі» Додатку 3 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідної пропозиції учасника вимогам замовника» до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовником вимагаються документи: Інформації про відповідність пропозиції Учасника вимогам до предмету закупівлі відповідно до Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (опис предмета закупівлі).

В Додатку 1 до оголошення до оголошення про проведення спрощеної закупівлі повинна бути розміщена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі: ДК 021:2015: код 15830000-5 - Цукор і супутня продукція (Цукор - ДК 021:2015: код 15831000-2; ванільний цукор - ДК 021:2015: код 15830000-5).

Проте, згідно з аналізу документів, які були розміщені за посиланням https://gov.e-tender.ua/tender/produkti-harchuvannva/UA-2020-12-30-001134-b-czukor-dk-021-2015-kod-15831000-2-vanilnvi-czukor-dk-021 -2015-kod, ФОП Глущенко Є.О. надано Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі: ДК 021:2015: код 03140000-4 - Продукція тваринного походження та супутня продукція (Яйця - ДК 021:2015: код 03142500-3), тобто було надано іншу інформацію, ніж та, яка вимагалась Замовником, що свідчить про те, що ФОП Глущенко Є.О. не надав Інформації про відповідність пропозиції Учасника вимогам до предмету закупівлі відповідно до Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (опис предмета закупівлі).

Таким чином, колегія суддів вважає, що пропозиція ФОП Глущенка Є.О. не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, і як наслідок, пропозиція учасника ФОП Глущенка Є.О. підлягала відхиленню.

Крім того, згідно п.п. 1.2. п.1 р. 1 Додатку 3 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника» до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Учасник надає довідку про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для поставки товару згідно форми наведеної Таблиці 3, які будуть залучені при поставці товару, що є предметом закупівлі.

Посада, прізвище, ініціали, підпис уповноваженої посадової особи Учасника, завірена печаткою (у разі наявності печатки або її використання) Інформація, зазначена у довідці, підтверджується копіями документів, завіреними учасником процедури закупівлі:

Трудова книжка або накази про призначення на посаду, та/або накази про сумісництво (за наявності) або цивільно-правові угоди з особами, що будуть задіяні учасником процедури закупівлі протягом усього терміну виконання договору про закупівлю.

Обов`язково до даної довідки додаються копії особових медичних книжок (із своєчасним проходженням медогляду) з відмітками про проходження ними обов`язкового профілактичного медичного огляду, які безпосередньо здійснюватимуть поставку товару та зазначені у вищезазначеній довідці.

Наказом Міністерства охорони здоров`я України №280 від 23.07.2020 «Щодо організації проведення обов`язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов`язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб», на виконання ст. 21 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», постанови Кабінет Міністрів України від 23.05.2001 №559 «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок» та з метою впорядкування проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок» та з метою впорядкування проведення обов`язкових профілактичних медичних оглядів і попередження розповсюдження інфекційних захворювань серед населення України, затверджено Форму первинної облікової документації №1-ОМК «Особиста медична книжка» та Інструкцію щодо її заповнення.

Відповідно до п.1 Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації ОМК «Особиста медична книжка», затвердженої Наказом Міністерства охорони здоров`я №280 від 23.07.2002 «Щодо організації проведення обов`язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов`язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб» ця Інструкція визначає порядок заповнен6ня форми первинної облікової документації «Особиста медична книжка2 №1-ОМК.

Відповідно до п.4 Інструкції на титульній сторінці форми №1-ОМК зазначаються прізвище,ім`я та по батькові оглянутої особи. У п.1 зазначається повне найменування суб`єкта господарювання, де працює оглянута особа. У п.2 вписуються назва професії та характер виконуваних робіт відповідно до постанови КМУ віл 23.05.2001 №559 «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок».

Натомість, Учасник надав наступні документи:

-наказ (розпорядження) № 4 від « 11» 2019 про прийняття на роботу ОСОБА_2 за професією на посаду, кваліфікація - робітниця. Даний наказ виданий ФОП Глущенко Є.О.

-особиста медична книжка, оформлена на ім`я Есигіенко Ирина Васильевна, де в п. 1 зазначена інформація про найменування суб`єкта господарювання - ФОП Глущенко (відсутня ідентифікація господарюючого суб`єкту та відрізняється від найменування Учасника - ФОП Глущенко Є.О.), та протипоказання відсутні для виконання обов`язків, за професією Продавець (не співпадає професія в наказі про прийом на роботу та в особистій медичній книжці).

-наказ (розпорядження) № 1 від « 11» жовтня 2017 р. про прийняття на роботу ОСОБА_3 за професією на посаду, кваліфікація - комірник. Даний наказ виданий ФОП Глущенко Є.О.

-особиста медична книжка, оформлена на ім`я ІІІвул Тетяни Іванівни, де в п. 1 зазначена інформація про найменування суб`єкта господарювання - ФОП «Глущенко» (відсутня ідентифікація господарюючого суб`єкту та відрізняється від найменування Учасника - ФОП Глущенко Є.О.), та протипоказання відсутні для виконання обов`язків за професією Продавець (не співпадає професія в наказі про прийом на роботу та в особистій медичній книжці).

-наказ (розпорядження) № 9 від « 21» грудня 2020 р. про прийняття на роботу ОСОБА_1 за професією на посаду, кваліфікація - водій автотранспортних засобів. Даний наказ виданий ФОП Глущенко Є.О.

-особиста медична книжка, оформлена на ім`я ОСОБА_1, де в п. 1 зазначена інформація про найменування суб`єкта господарювання - ЧП (відсутня ідентифікація господарюючого суб`єкту та відрізняється від найменування Учасника - ФОП Глущенко Є.О.).

Таким чином, ФОП Глущенко Є.О. надавши особисті медичні книжки, які неналежним чином оформлені, не виконав вимоги визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі, і як наслідок, не надав копії особових медичних книжок (із своєчасним проходженням медогляду) з відмітками про проходження працівниками Учасника обов`язкового профілактичного медичного огляду, які безпосередньо здійснюватимуть поставку товару та зазначені у вищезазначеній довідці, як того вимагав Замовник.

Отже, тендерна пропозиція ФОП Глущенка Є.О. не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, і як наслідок, пропозиція Учасника ФОП Глущенка Є.О. підлягала відхиленню.

Колегія суддів зазначає, що застосування спрощеної процедури зумовлює необхідність замовнику однозначно та зрозуміло описувати умови, визначені у оголошенні, вимоги щодо предмета закупівлі, та будь-які інші вимоги стосовно змісту та форми інформації, подання учасником якої є необхідним для підтвердження відповідності учасника.

Можливість двозначного тлумачення умов, визначених у оголошенні, вимог щодо предмета закупівлі, та будь-які інших вимог стосовно змісту та форми інформації, подання учасником якої є необхідним, дає можливість замовнику довільно їх тлумачити при розгляді пропозицій учасників і визначення переможця у порядку, встановленому ч. 11, 12 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», і, як наслідок, приводить до порушення ним принципів здійснення публічних закупівель, у тому числі п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Враховуючи наведене, судова колегія вважає, що пропозиція ФОП Глущенко Є.О. не відповідала встановленим абз. 1 ч. 9 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» вимогам.

Відповідно до вимог п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо, зокрема пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.

За таких обставин у Відділу освіти, культури та спорту Виконавчого комітету Ювілейної сільської ради Херсонського району Херсонської області були наявні підстави для відхилення пропозиції переможця - ФОП Глущенка Є.О., визначені пунктом 1 ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на що колегія суддів Південно-західного апеляційного господарського суду вважає, що позовна вимога позивача, є такою, що підлягає задоволенню.

Щодо посилань суду першої інстанції, що позивачем не доведено наявності у діях відповідача порушень його повноважень, які відповідно до приписів ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» можуть бути кваліфіковані як такі, що порушують права позивача, судова колегія зауважує наступне.

Згідно зі ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Європейська комісія за демократію через право (Венеціанська комісія) на 106 Пленарному засіданні 11-12.03.2016 року прийняла Контрольний перелік питань для оцінки дотримання Верховенства Права (схвалений на Нараді № 1263 Комітету міністрів Ради Європи на рівні заступників міністрів 06-07.09.2016 року).

Згідно з п. 5 Контрольного переліку "Правомірні очікування. Чи забезпечується дотримання принципу правомірних очікувань?" Венеціанська комісія зазначила наступне: "61. Принцип правомірних очікувань є частиною загального принципу правової визначеності в законодавстві Європейського Союзу, який запозичений із національних законодавств. Він також висловлює ідею про те, що органи державної влади повинні дотримуватися не лише закону, але й своїх обіцянок та породжених ними обіцянок. Згідно з доктриною правомірних очікувань особи, які діють добросовісно, не повинні бути обманутими в своїх правомірних очікуваннях. Однак у виключних випадках нові ситуації, що виникають, можуть виправдати зміни в законодавстві, які призводять до обману в правомірних очікуваннях. Ця доктрина застосовується на лише до законодавства, але й до індивідуальних рішень політичної влади".

Тобто у разі дотримання відповідачем приписів ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», відхиливши пропозицію третьої особи у справі та позивача, як учасників спрощеної закупівлі, позивач міг очікувати, що замовником будуть оголошені нові закупівлі, участь у яких він міг взяти врахувавши недоліки своєї попередньої пропозиції. Тобто, у позивача були правомірні очікування на те, що замовник буде діяти тільки в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законом, та такі правомірні очікування не здійснилися.

Крім того, згідно з ч. 20 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду. Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку.

Статтею 13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Суд, зберігаючи об`єктивність і неупередженість:

1) керує ходом судового процесу;

2) сприяє врегулюванню спору шляхом досягнення угоди між сторонами;

3) роз`яснює у разі необхідності учасникам судового процесу їхні процесуальні права та обов`язки, наслідки вчинення або невчинення процесуальних дій;

4) сприяє учасникам судового процесу в реалізації ними прав, передбачених цим Кодексом;

5) запобігає зловживанню учасниками судового процесу їхніми правами та вживає заходів для виконання ними їхніх обов`язків.

З огляду на встановлений ст. 14 Господарського процесуального кодексу України принцип диспозитивності суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до частини 1 статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.

Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (статті 76-79 Господарського процесуального кодексу України)

Відповідно до статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

При цьому судом враховано, що Європейський суд з прав людини неодноразово у своїх рішеннях зазначав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення (рішення ЄСПЛ у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994, пункт 29; рішення ЄСПЛ у справі Серявін проти України від 10.05.2011, пункт 58).

Згідно п.2 ч.1 ст. 275 Господарського процесуального кодексу України, суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право: скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове рішення у відповідній частині або змінити рішення.

Відповідно до ст. 277 ГПК України, підставами для скасування судового рішення повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни судового рішення є неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; порушення норм процесуального права або неправильне застосування норм матеріального права.

З огляду на зазначене, враховуючи що доводи апеляційної скарги знайшли підтвердження під час апеляційного розгляду, колегія суддів Південно-західного апеляційного господарського суду вважає, що апеляційна скарга Малого приватного підприємства "Ритм" підлягає задоволенню, а рішення Господарського суду Херсонської області від 21.05.2021 року по справі №923/81/21 скасуванню із прийняттям нового рішення про задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 129, 269, 270, 275, 277, 281-284 ГПК України, суд постановив:

1. Апеляційну скаргу Малого приватного підприємства "Ритм" задовольнити.

2. Рішення Господарського суду Херсонської області від 21.05.2021 року у справі № 923/81/21 скасувати.

Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Визнати недійсними результатів публічної закупівлі, оформлених протоколом без номеру та без дати, унікальний номер оголошення про проведення конкурсної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2020-12-30-001134-b щодо результату розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону): Пропозиція учасника ФОП «Глущенко Євген Олексійович», код ЄДРПОУ 3128013137 відповідає; Протоколом рішення №4 від 16.01.2021 уповноваженої особи з питань організації та проведення спрощених процедур закупівель відділу освіти, культури та спорту Ювілейної сільської ради Херсонського району Херсонської області щодо розгляду пропозиції учасника та прийняття рішення про визначення переможцем спрощеної закупівлі за предметом: ДК 021:2015: код 15830000-5 - Цукор і супутня продукція (Конкретна назва предмета закупівлі: Цукор - ДК 021:2015: код 15831000-2; ванільний цукор - ДК 021:2015: код 15830000-5) № оголошення UA-2020-12-30-001134-b щодо визначення переможцем спрощеної закупівлі згідно з предметом закупівлі ДК 021:2015; код 15830000-5 - Цукор і супутня продукція (Цукор-ДК 021:2015: код15831000-; ванільний цукор - ДК 021:2015: код 15830000-5) № оголошення UA-2020-12-30-001134-b учасника торгів - ФОП «Глущенко Євген Олексійович» (код ЄДРПОУ 3128013137) та ухвалення рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем спрощеної процедури; Повідомленням про намір укласти договір про закупівлю без номера та без дати із переможцем спрощеної закупівлі ФОП «Глущенко Євген Олексійович» (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за предметом закупівлі ДК 021:2015; код 15830000-5 - Цукор і супутня продукція (Цукор-ДК 021:2015: код15831000-; ванільний цукор - ДК 021:2015: код 15830000-5).

Стягнути з Відділу освіти, культури та спорту Виконавчого комітету Ювілейної сільської ради Херсонського району Херсонської області на користь Малого приватного підприємства «Ритм» судовий збір у сумі 2270,00 грн.

3. Стягнути з Відділу освіти, культури та спорту Виконавчого комітету Ювілейної сільської ради Херсонського району Херсонської області на користь Малого приватного підприємства «Ритм» витрати по сплаті судового збору за апеляційний перегляд у розмірі 3405 грн.

Доручити Господарському суду Херсонської області видати відповідні накази із зазначенням повних реквізитів сторін.

Відповідно до ст.284 ГПК України постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку протягом 20 днів, які обчислюються у відповідності до ст.288 ГПК України.

Повний текст постанови

складено „17" вересня 2021 року

Головуючий суддя С.І. Колоколов

Суддя В.М. Головей

Суддя Г.П. Разюк

Джерело: ЄДРСР 99711429
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку