open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 520/10139/21
Моніторити
Ухвала суду /25.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.09.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.08.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.02.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.02.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.12.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.10.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Рішення /02.09.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.07.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.06.2021/ Харківський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 520/10139/21
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /25.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.09.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.08.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.02.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.02.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.12.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.10.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Рішення /02.09.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.07.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.06.2021/ Харківський окружний адміністративний суд

Харківський окружний адміністративний суд

61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

02 вересня 2021 року Справа № 520/10139/21

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Сагайдака В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Брент+" (вул. Полтавський шлях, буд. 33, м. Харків, 61082) до Головного управління ДПС у Київській області (вул. Народного Ополчення, буд. 5а, м. Київ, 03151, код ЄДРПОУ 43141377) про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач , звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправними та скасувати Розпорядження Головного управління ДПС у Київській області від 26.05.2021 р. № 534 про анулювання ліцензії ТОВ «БРЕНТ+» на право роздрібної торгівлі пальним реєстраційний номер 10210314202000017 строком дії з 17.02.2020 р. по 17.02.2025 р.

- зобов`язати Головне управління ДПС у Київській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ліцензії ТОВ "БРЕНТ+" реєстраційний номер 10210314202000017 на право здійснення роздрібної торгівлі пальним.

Відповідач надав до суду відзив, згідно змісту якого у задоволенні вимог просив суд відмовити.

Згідно ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З огляду на вказане вище, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Головним управлінням ДПС у Київській області була проведена перевірка АЗС ТОВ «БРЕНТ+», що розташований за адресою: Київська область, Ставищенський район, с. Кривець , автодорога Ставище-Володарка, 6 км.

За результатами перевірки був складений акт перевірки та 26.05.2021 Головним управлінням ДПС у Київській області було винесено спірне розпорядження про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

Вищевказане Розпорядження було отримано ТОВ «БРЕНТ+» 02.06.2021 р. засобами поштового зв`язку.

Не погоджуючись з такими діями відповідача, позивач звернувся до суду з позовом.

Відповідно до ст. 15 Закону України « Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.

Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення:

акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі, зокрема, встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Після видачі/призупинення/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/призупинення/анулювання відповідної ліцензії.

З матеріалів справи судом встановлено, що 17.02.2020 року позивач отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі пальни, строк дії до 17.02.2025 року.

Проте спірним розпорядженням відповідач анулював зазначену вище ліцензію, у зв`язку із встановленням факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Суд зазначає, що відповідачем не визначено в оскаржуваному рішенні про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, які саме були встановлені факти подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Водночас, відповідно до ст. 18 Закону № 481 передбачено, що тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) можуть отримувати ліцензію на право виробництва пального, право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об`єкта або акта готовності об`єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об`єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об`єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 1 січня 2014 року.

Суд зазначає, що позиція контролюючого органу не конкретизована, у зв`язку з чим позивачем для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним подано належні, допустимі та достовірні документи, які є достатніми та необхідними для отримання ліцензії, зазначене також підтверджується матеріалами справи.

Суд зазначає, що анулювання ліцензії є фактичним зупиненням роботи позивача, що є надмірним заходом з боку контролюючого органу.

Анулюючи оскаржуваним розпорядженням ліцензію па право роздрібної торгівлі пальним, контролюючим органом прийнято рішення необґрунтовано, тобто без урахування всіх обставин, що мають значення для його прийняття.

На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування. їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Щодо вимог позивача про зобов`язання видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ліцензії, суд зазначає наступне.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримати ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 р. № 545.

Відповідно до абз. 2 п. 1 Порядку № 545 Єдиним реєстром ліцензіатів та місць обігу пального є електронна база даних, яка містить інформацію про суб`єктів господарювання, які отримати ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місця виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання, які провадять діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.

Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального формується та ведеться ДФС та її територіальними органами в електронній формі на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для отримання ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним відповідно до статей 3 і 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального".

Підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального".

Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії (п. 7 Порядку № 545).

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту') передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження. До адміністративного суду вправі звернутися кожна особа, яка вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Крім того, в абз. 10 п. 9 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 30.01.2003 р. № 3-рп/2003 Конституційний Суд України наголошував, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.

До того ж спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникла б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення суду.

Таким чином, саме зобов`язання відповідача видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ліцензії забезпечить ефективне поновлення прав позивача.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд вважає позовні вимоги такими що підлягають задоволенню.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 13, 14, 132, 134, 241, 243, 246, 250, 255, 293, 295, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Брент+" (вул. Полтавський шлях, буд. 33, м. Харків, 61082) до Головного управління ДПС у Київській області (вул. Народного Ополчення, буд. 5а, м. Київ, 03151, код ЄДРПОУ43141377) про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити певні дії – задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати Розпорядження Головного управління ДПС у Київській області від 26.05.2021 р. № 534 про анулювання ліцензії ТОВ «БРЕНТ+» на право роздрібної торгівлі пальним реєстраційний номер 10210314202000017 строком дії з 17.02.2020 р. по 17.02.2025 р.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Київській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ліцензії ТОВ "БРЕНТ+" реєстраційний номер 10210314202000017 на право здійснення роздрібної торгівлі пальним.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області (вул. Народного Ополчення, буд. 5а,м. Київ,03151, код ЄДРПОУ43141377) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Брент+" (вул. Полтавський шлях, буд. 33, м. Харків, 61082) суму сплаченого судового збору у розмірі 2270,00 грн.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 02 вересня 2021 року.

Суддя Сагайдак В.В.

Джерело: ЄДРСР 99359525
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку