open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 серпня 2021 р. Справа№200/4196/21

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді -Христофорова А.Б., при секретарі судового засідання Нікіфорової В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Волноваський районний відділ державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Харків) про визнання протиправною відмови, визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

09 квітня 2021 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області, в якому позивачка просить суд:

- визнати протиправною відмову Головного управління пенсійного фонду України в Донецькій області, яка пов`язана із розглядом скарги позивачки на дії Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області забезпечити поновлення порушених прав та відшкодувати, у встановленому законом порядку, матеріальні збитки, що завдані позивачці діями Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області у вигляді протиправного відрахування 20 % грошової суми з пенсійної виплати позивачці в період з 19 березня 2015 року;

- визнати протиправними дії Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду Донецької області, що пов`язані із відрахуванням 20 % грошової суми з пенсійної виплати позивачки, в період з 19.03.2015 року;

- зобов`язати Волноваське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області припинити відрахування 20 % грошової суми з пенсійної виплати позивачки.

В обґрунтування позовних вимог позивачка зазначає, що з її пенсії Волноваським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області неправомірно здійснюються відрахування у розмірі 20 % розміру її пенсії. В той час коли відносно неї не існує жодного відкритого виконавчого провадження.

Звернувшись до Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області та отримавши відповідь позивачці стало відомо, що відповідно до постанови державного виконавця ВП №221/933 від 09.10.2014 року, яка надійшла до Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області з Волноваського районного управління юстиції в Донецькій області про стягнення з ОСОБА_1 боргу в сумі 25 208, 44 грн. на користь ПАТ «ПриватБанк», починаючи з грудня 2014 року до теперішнього часу з пенсійної виплати ОСОБА_1 відраховується сума боргу в розмірі 20%.

Не погодившись із вказаним позивач через свого представника звернулась зі скаргою до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на дії Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області, проте отримала лист, який не містив обґрунтованої відповіді.

Відрахування з її пенсії 20 % відсотків на користь ПАТ «ПриватБанк» позивачка вважає неправомірним, оскільки жодного виконавчого провадження відносно неї не здійснюється з 18.03.2015 року, а тому звернулась до суду із даним позовом.

Волноваське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області у відзиві на позовну заяву ОСОБА_1 зазначило, що позивач перебуває на обліку у Волноваському об`єднаному управлінні як отримувач пенсії по інвалідності II групи від загального захворювання, пенсія призначена та обчислена відповідно до вимог Розділу IV Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.03.2003 №1058 (далі Закон №1058).

Волноваське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області відзначає, що 28.10.2014 року до Управління надійшли постанови державного виконавця відділу державної виконавчої служби Волноваського районного управління юстиції в Донецькій області від 09.10.2014 №1537 при примусовому виконанні виконавчого документу по справі №221/933 від 24.06.2014 року виданого Волноваським судом про стягнення судового збору в сумі 243,60 грн. з ОСОБА_1 на користь ПАТ «Приватбанк». Державним виконавцем визначено звернути стягнення на пенсію позивачки й проводити щомісячне утримання з усіх видів заробітку (доходу) боржника, після відрахування податків, в розмірі 10 % до погашення суми боргу у розмірі 327,96 грн. (243,60 сума судового збору, 24,36 сума виконавчого збору та 60 грн. витрати на проведення виконавчих дій). Утримання за означеною постановою проведено Управлінням в період з 01.12.2014 по 31.03.2015 в повному обсязі та від 09.10.2014 №1555/9 при примусовому виконанні виконавчого документу по справі №221/933 від 24.06.2014 року виданого Волноваським судом про стягнення боргу в сумі 22862,22 грн. з ОСОБА_1 на користь ПАТ «Приватбанк». Державним виконавцем визначено звернути стягнення на пенсію Позивачки й проводити щомісячне утримання з усіх видів заробітку (доходу) боржника, після відрахування податків, в розмірі 10 % до погашення суми боргу у розмірі 25208,44 грн. (22862,22 сума боргу на користь ПАТ «Приватбанк», 2286,22 сума виконавчого збору та 60 грн. витрати на проведення виконавчих дій). Залишок суми заборгованості. По стягненню коштів на користь ПАТ «Приватбанк» станом на 01.04.2021 становить 1426,69 грн. Утримання виконавчого збору в сумі 2286,22 та витрат на проведення виконавчих дій в сумі 60 грн. за означеною постановою проведено Управлінням в період з 01.12.2014 по 28.02.2018 в повному обсязі.

Таким чином, рахує, що дії управління щодо стягнення з ОСОБА_1 заборгованості, згідно постанов державного виконавця відділу державної виконавчої служби Волноваського районного управління юстиції в Донецькій області, відповідають вимогам законодавства, а тому просить відмовити у задоволені позову.

Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області у своєму відзиві на позовну заяву ОСОБА_1 зазначило навело обставини аналогічним у відзиві Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області та відзначило, що стягнення з пенсії Позивача здійснювалися та здійснюються у межах норм діючого законодавства, а тому просило відмовити у задоволені позову повністю.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Волноваський районний відділ державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Харків) у своїх поясненнях зазначив, що згідно перевірки Автоматизованої системи виконавчих проваджень будь-які виконавчі документи стосовно ОСОБА_1 на примусовому виконанні у відділі станом на 01.02.2021 року відсутні. Також у листі повідомлено про те, що у відділі дійсно перебував виконавчий документ по справі № 221/933 про стягнення з ОСОБА_1 на користь ПАТ КБ «ПриватБанк» заборгованості у розмірі 22 862, 22 грн, який згідно листа УПФУ про повне фактичне виконання, 18.03.2015 року завершено, відповідно до вимог п. 8 ч. 1 ст. 49 Закону України «Про виконавче провадження».

Додатково третя особа повідомила суд про те, що правилами ведення діловодства та архіву в органах державної виконавчої служби та приватними виконавцями визначено строк зберігання завершених виконавчих проваджень, переданих на зберігання, становить три роки, у зв`язку із чим надати більш детальну інформацію можливість відсутня.

Позивачкою надані суду пояснення щодо відзивів відповідачів, в яких позов підтримано повністю та одночасно зазначено, що зі змісту відзивів вбачається, що відповідачі не заперечують сам факт здійснення утримання з пенсії позивачки, в цей же час, такі дії вважають законними навіть не зважаючи на те, що виконавче провадження було завершено виконавцем ще у 2015 році, а постанова про завершення ВП ніким не оскаржена до теперішнього часу.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2021 року, позовна заява прийнята до розгляду, відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження, без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи. Одночасно суд, цією ж ухвалою, залучив до участі у справі, як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Волноваський районний відділ державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Харків).

Ухвалою від 25 травня 2021 року суд відмовив Головному управлінню Пенсійного фонду України в Донецькій області у розгляді даної адміністративної справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою від 25 червня 2021 року суд перейшов зі спрощеного позовного провадження до розгляду даної адміністративної справи за правилами загального позовного провадження, призначив підготовче засідання, строк проведення якого продовжив на 30 днів, на 06 липня 2021 року, запропонував позивачу в строк до 05 липня 2021 року надати суду: відомості Волноваського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) щодо не здійснення відносно ОСОБА_1 жодного виконавчого провадження у період, починаючи з 18.03.2015 року та зобов`язав Волноваське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області надати суду в строк до 05 липня 2021 року: докази на підтвердження або спростування факту надсилання Волноваським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області кожні 6 місяців державному виконавцю звіту про здійснені відрахування та виплати з ОСОБА_1 в рамках здійснення виконавчого провадження ВП №221/933; довідку щодо здійсненних відрахувань з пенсії ОСОБА_1 в рамках виконавчого провадження ВП №221/933, а саме постанов від 09.10.2014 року, якими звернуто стягнення, зокрема, на пенсію ОСОБА_1 , а також зобов`язав Волноваський районний відділ державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) надати суду в строк до 05 липня 2021 року належним чином засвідчені копії матеріалів ВП №221/933 від 09.10.2014 року відносно ОСОБА_1 ; докази на підтвердження або спростування факту отримання кожні 6 місяців державним виконавцем від Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області звітів про здійснені відрахування та виплати з пенсії ОСОБА_1 в рамках здійснення виконавчого провадження ВП №221/933.

Ухвалою від 06 липня 2021 року суд відклав підготовче засідання до 13 липня 2021 року та зобов`язав Волноваське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області надати суду в строк до 13 липня 2021 року докази на підтвердження або спростування факту надсилання Волноваським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області кожні 6 місяців державному виконавцю звіту про здійснені відрахування та виплати з ОСОБА_1 в рамках здійснення виконавчого провадження ВП №221/933 та довідку щодо здійсненних відрахувань з пенсії ОСОБА_1 в рамках виконавчого провадження ВП №221/933, а саме постанов від 09.10.2014 року, якими звернуто стягнення, зокрема, на пенсію ОСОБА_1 , а також зобов`язав Волноваський районний відділ державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) надати суду в строк до 13 липня 2021 року належним чином засвідчені копії матеріалів ВП №221/933 від 09.10.2014 року відносно ОСОБА_1 та докази на підтвердження або спростування факту отримання кожні 6 місяців державним виконавцем від Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області звітів про здійснені відрахування та виплати з пенсії ОСОБА_1 в рамках здійснення виконавчого провадження ВП №221/933.

Ухвалою від 13 липня 2021 року суд закрив підготовче провадження у даній адміністративній справі та призначив її до судового розгляду по суті на 10 серпня 2021 року.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши пояснення учасників справи, повно, всебічно та об`єктивно дослідивши в судовому засіданні всі обставини справи та оцінивши їх наявними доказами в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.

Позивачка - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянкою України, що підтверджується копією паспорту громадянки України, серія: НОМЕР_1 (а.с. 12-зв. бік а.с. 12).

Відповідно довідці серія ДОН-05 № 208990 від 20.02.2008 року позивачка має другу групу інвалідності у зв`язку із загальним захворюванням, що встановлена безстроково (а.с. 14).

09.10.2014 року державним виконавцем відділу державної виконавчої служби Волноваського районного управління юстиції, при примусовому виконанні виконавчого документа по справі № 221/933 від 24.06.2014 року виданого Волноваським судом про стягнення боргу 22 862, 22 грн., винесено постанову, якою: звернуто стягнення на заробітну плату, стипендію та інші доходи позивачки; утриманні із заробітку (доходів) кошти перераховувати надсилати за адресою: з них 1% від фактично стягнутих коштів перераховувати до погашення виконавчого збору у розмірі 2 286, 22 грн. на рахунок та для ВДВС Волноваського РУЮ, з них 1% перераховувати до погашення витрат на проведення виконавчих дій у розмірі 60 грн. на рахунок та для ВДВС Волноваського РУЮ, з них 8% до погашення боргу 22 862, 22 грн. на користь ПАТ «ПриватБанк» м. Дніпропертовськ, вул. Набережна Перемоги, 50; після повного утримання виконавчого збору та витрат на проведення виконавчих дій суму боргу на користь стягувача щомісячно утримувати по 10 % до повного погашення; здійснювати відрахування із заробітної плати, пенсії, стипендії та інших доходів боржника і перераховувати кошти стягувану у строк, встановлений для здійснення зазначених виплат боржнику, а якщо такий строк не встановлено - до десятого числа кожного місяця, наступним за звітним; підприємству, установі, організації, фізичній особі, фізичній особі підприємцю, УПФУ Волноваського р-ну м. Волноваха кожні 6 місяців надсилати державному виконавцю звіт про здійснені відрахування та виплати (а.с. 48, 62, 73, 140, 166).

Також, 09.10.2014 року державним виконавцем відділу державної виконавчої служби Волноваського районного управління юстиції, при примусовому виконанні виконавчого виконавчого документа по справі № 221/933 від 24.06.2014 року виданого Волноваським судом про стягнення судового збору 243, 60 грн. з ОСОБА_1 , винесено постанову, якою: звернуто стягнення на заробітну плату. пенсію, стипендію та інші доходи позивачки; проводити щомісячне утримання з усіх видів заробітку (доходу), що належить до виплати боржнику, після відрахування податків, в розмірі 10% до погашення суми боргу у розмірі 327, 96 грн; утриманні із заробітку (доходів) кошти перераховувати надсилати за адресою: з них 1% від фактично стягнутих коштів перераховувати до погашення виконавчого збору у розмірі 24, 36 грн. на рахунок та для ВДВС Волноваського РУЮ, з них 1% перераховувати до погашення витрат на проведення виконавчих дій у розмірі 60 грн. на рахунок та для ВДВС Волноваського РУЮ, з них 8% до погашення боргу 243, 60 грн. на користь ПАТ «ПриватБанк» м. Дніпропертовськ, вул. Набережна Перемоги, 50; після повного утримання виконавчого збору та витрат на проведення виконавчих дій суму боргу на користь стягувача щомісячно утримувати по 10 % до повного погашення; здійснювати відрахування із заробітної плати, пенсії, стипендії та інших доходів боржника і перераховувати кошти стягувану у строк, встановлений для здійснення зазначених виплат боржнику, а якщо такий строк не встановлено - до десятого числа кожного місяця, наступним за звітним; підприємству, установі, організації, фізичній особі, фізичній особі підприємцю, УПФУ Волноваського р-ну м. Волноваха кожні 6 місяців надсилати державному виконавцю звіт про здійснені відрахування та виплати (а.с. 50, 63, 75, 142, 160).

Розпорядженням від 03.11.2014 визначено внести в електронний особовий рахунок ОСОБА_1 дані про утримання з пенсії на користь стягувача - « Приватбанк» по виконавчому листу, постанові, розпорядженню № 221/933 від 09.10.2014 - в розмірі 22 862, 22 грн., № 221/933 від 09.10.2014 - в розмірі 243,60 грн. (а.с. 54,55).

УПФУ в Волноваському районі Донецької області, на підставі розпорядження № 221/933 від 09.10.2014 року, направило 03.03.2015 року за вих. № 1935/05 до Волноваської юстиції виконавчі документи № 221/933 від 09.10.2014 року на пенсіонерку ОСОБА_1 у зв`язку із повною виплатою, про виплату боргу в сумі 24,36 грн., 243, 60 грн., 60,00 грн., (а.с. 51-53, 76-78, 143- 145, 161-163).

03 березня 2015 року Відділом державної виконавчої служби Волноваського районного управління юстиції Головного управління юстиції у Донецькій області надіслано на адресу начальника УПФУ Волноваського району корегувальний лист в якому зазначено, що на виконання до бухгалтерії Управління ПФУ надіслана постанова від 09.10.2014 року за вих. № 1537/9 про утримання суми боргу з пенсії ОСОБА_1 на користь ПАТ «ПриватБанк» у зв`язку із чим повідомлено про те, що необхідно утримувати по 20 % з яких: 10 % до погашення боргу на користь ПАТ «ПриватБанк»; з них 5 % до погашення виконавчого збору; з них 5 % до погашення витрат (а.с. 49, 61,74, 141).

Розпорядженням начальника відділу виплати пенсії від 03 березня 2015 року визначено припинити в електронному особовому рахунку № НОМЕР_2 ОСОБА_1 дані про утримання з пенсії по виконавчому листу, постанові, розпорядженню № 221/933 від 09.10.2014 року на користь ПАТ «ПриватБанк» в розмірі 243, 60 грн.

У відповідь на звернення позивачки Головне управління Пенсійного фонду України Донецької області від 04.01.2021 року за вих. № 4-9831/К-02/8-0500/21 повідомило останню про надходження до управління 28.10.2014 року постанови державного виконавця відділу державної виконавчої служби Волноваського району управління юстиції від 09.10.2014 року по справі № 221/933 щодо проведення стягнення боргу на користь ПАТ КБ «Приватбанк» в розмірі 22 862,22 грн., суми виконавчого збору - 2 286, 22 грн., та витрат на проведення виконавчих дій - 60,00 грн. Таким чином, було зазначено у листі, з 01.12.2014 року на виконання зазначеної постанови, здійснюється відрахування до повного погашення заборгованості з пенсії позивачки (а. с. 20-зв. бік а.с. 20).

Листом від 01 лютого 2021 року Волноваський районний відділ державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Харків) повідомив представника позивача про те, що згідно перевірки Автоматизованої системи виконавчих проваджень будь-які виконавчі документи стосовно ОСОБА_1 на примусовому виконанні у відділі станом на 01.02.2021 року відсутні. Також у листі повідомлено про те, що у відділі дійсно перебував виконавчий документ по справі № 221/933 про стягнення з ОСОБА_1 на користь ПАТ КБ «ПриватБанк» заборгованості у розмірі 22 862, 22 грн, який згідно листа УПФУ про повне фактичне виконання, 18.03.2015 року завершено, відповідно до вимог п. 8 ч. 1 ст. 49 Закону України «Про виконавче провадження».

Додатково у листі повідомлено про те, що правилами ведення діловодства та архіву в органах державної виконавчої служби та приватними виконавцями визначено строк зберігання завершених виконавчих проваджень, переданих на зберігання, становить три роки, у зв`язку із чим надати більш детальну інформацію можливість відсутня (а.с. 104, 114, 123-124, 153-154).

У відповідь на запит представника позивачки Волноваське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області листом від 08.02.2021 року повідомило останнього про те, що відповідно до постанови державного виконавця ВП №221/933 від 09.10.2014 року, яка надійшла до Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області з Волноваського районного управління юстиції в Донецькій області про стягнення з ОСОБА_1 боргу в сумі 25 208, 44 грн. на користь ПАТ «ПриватБанк», починаючи з грудня 2014 року до теперішнього часу з пенсійної виплати ОСОБА_1 відраховується сума боргу в розмірі 20%.

В листі також було зазначено, що утримання здійснюється на відповідний рахунок рахунок ПАТ «ПриватБанк (а.с. 19-зв. бік а.с. 19).

13.02.2021 року представник позивачки надіслав на адресу Волноваського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) заяву відповідно до якої просив, у зв`язку із отриманою ним інформацією від 01.02.2021 року про нездійснення ВП № 221/933 відносно ОСОБА_1 , повідомити його про дату завершення (закінчення, припинення, тощо) ВП № 221/933 та про надходження чи не надходження на рахунок виконавчої служби грошових коштів, які стягуються відповідно до ВП № 221/933, а також просив надати довідку із спец розділу Системи АСВП відносно ВП № 221/933 (а.с. 21-зв. бік а.с. 21).

Представником позивачки, 13.02.2021 року було надіслано на адресу Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області скаргу нам дії Волноваського оьб`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області, в якій останній просив вжити негайних заходів щодо припинення щомісячних утримань грошових коштів з пенсії ОСОБА_1 , які незаконно здійснюються Волноваським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області з квітня 2015 року по час звернення представником із даною скаргою, вжити заходів щодо відшкодування, у встановленому законом порядку, матеріальних збитків, які були нанесені ОСОБА_1 у розмірі 22 688, 11 грн. з боку посадових осіб Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області у період з квітня 2015 року (а.с. 15-зв. бік а.с. 16).

Розглянувши звернення представника позивачки, Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, листом від 16.03.2021 року № 2368-1573/К-02/8-0500/21, повідомило останнього про те, що відповідно до постанови державного виконавця ВП №221/933 від 09.10.2014 року, яка надійшла до Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області з Волноваського районного управління юстиції в Донецькій області про стягнення з ОСОБА_1 боргу в сумі 25 208, 44 грн. на користь ПАТ «ПриватБанк», починаючи з грудня 2014 року до теперішнього часу з пенсійної виплати ОСОБА_1 відраховується сума боргу в розмірі 20%.

В листі також було зазначено, що утримання здійснюється на відповідний рахунок рахунок ПАТ «ПриватБанк», а також повідомлено про те, що станом на 12 березня 2021 року постанови державного виконавця про зупинення вчинення виконавчих дій на ОСОБА_1 до Управління не надходило, а отже відрахування здійснюється в установленому законодавством порядку, щомісячні відрахування не перевищують 20 % пенсії (а. с. 17 - 19).

Волноваським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області долучено до матеріалів справи Список № 102 «Про відрахованні з пенсії суми на користь ПАТ КБ «ПриватБанк» від 29 січня 2021 року, з якого, зокрема, встановлено, що з пенсії ОСОБА_1 проведено перерахування коштів у розмірі 462,92 грн. на підставі постанови Державного виконавця № 221/933 від 09 жовтня (а.с. 46, 79). Перерахування здійснено 15 лютого 2021 року платіжним дорученням № 5390 (а.с. 47, 80, 164-165).

Поряд з цим, до матеріалів справи відповідачами долучено звіт про здійсненні відрахування та виплати з пенсії ОСОБА_1 за постановою від 09.10.2014 року ВП № 221/933, що видана за виконавчим документом 2706/3 від 28.10.2014 року за період з березня 2018 року по липень 2021 року з якого судом встановлено, що з позивача було утримано 20 % з пенсійних виплат: 22.03.2018 року - 299,85 грн., 23.04.2018 року - 299,88 грн., 22.05.2018 року - 299,88 грн., 21.06.2018 року - 299,88 грн., 25.07.2018 року - 299,88 грн., 22.08.2018 року - 299,88 грн., 21.09.20148 року - 299,88 грн.,23.10.2018 року - 299,88 грн., 22.11.2018 року - 299,88 грн., 20.12.2018 року - 308,88 грн., 22.01.2019 року - 308,88 грн., 21.02.2019 року - 308,88 грн., 21.03.2019 року - 569,90 грн., 22.04.2019 року - 569,90 грн., 23.05.2019 року - 328,88 грн., 20.06.2019 року - 328,88 грн., 23.07.2019 року - 328, 88 грн., 21.08.2019 року - 328, 88 грн., 23.09.2019 року - 328, 88 грн., 23.10.2019 року - 613,36 грн., 21.11.2019 року - 400 грн., 18.12.2019 року - 400 грн., 24.01.2020 року - 400 грн., 11.02.2020 року - 400 грн., 19.03.2020 року - 400 грн., 08.04.2020 року - 400 грн., 19.05.2020 року - 420 грн., 16.06.2020 року - 420 грн., 14.07.2020 року - 420 грн., 14.08.2020 року - 420 грн., 18.09.2020 року - 420 грн., 12.10.2020 року - 420 грн. , 17.11.2020 року - 420 грн., 11.12.2020 року - 420 грн., 15.01.2021 року - 462,92 грн., 15.02.2021 року - 462,92 грн., 16.03.2021 року - 482,92 грн. (а.с. 146-148), а також звіт про здійсненні відрахування та виплати Управлінням ПФУ у Волноваському районі Донецької області відносно ОСОБА_1 за постановою від 09.10.2014 року ВП № 221/933, що видана за виконавчим документом 2706/3 від 28.10.2014 року за період січень 2021 року - березень 2021 року, і з якого встановлено, що з позивача було утримано 20 % з пенсійних виплат у січні 2021 року та в лютому 2021 року в розмірі 462,92 грн. (а.с. 137, 168-170).

Також долучені відомості про відрахування з ОСОБА_1 , а саме:

- згідно постанови Державного виконавця № 221/993 від 09.10.2014 року, документ № 2705/3 від 28.10.2014 року «відрахування за проведення виконавчих дій» у розмірі 60 грн. Дата початку відрахувань 01.12.2014 року. Залишок боргу - 0 грн. Одержувач - Волноваська виконавча служба. Нараховані суми по відрахуванню: грудень 2014 року - 10,69 грн., січень 2015 року - 10,69 грн., лютий 2015 року - 10,69 грн., березень 2015 року - 27,93 грн.

- згідно постанови Державного виконавця № 221/993 від 09.10.2014 року, документ № 2706/3 від 28.10.2014 року «відрахування за проведення виконавчих дій» у розмірі 60 грн. Дата початку відрахувань 01.12.2014 року. Залишок боргу - 0 грн. Одержувач - Волноваська виконавча служба. Нараховані суми по відрахуванню: грудень 2014 року - 10,69 грн., січень 2015 року - 10,69 грн., лютий 2015 року - 10,69 грн., березень 2015 року - 10,69 грн., квітень 2015 року - 17,24 грн;

- згідно постанови Державного виконавця № 221/993 від 09.10.2014 року, документ № 2707/3 від 28.10.2014 року «відрахування боргу» у розмірі 243, 60 грн. Дата початку відрахувань 01.12.2014 року. Залишок боргу - 0 грн. Одержувач - ПАТ КБ «Приват Банк». Нараховані суми по відрахуванню: грудень 2014 року - 85,54 грн., січень 2015 року - 85,54 грн., лютий 2015 року - 72,52 грн.;

- згідно постанови Державного виконавця № 221/993 від 09.10.2014 року, документ № 2706/3 від 28.10.2014 року «відрахування боргу» у розмірі 22 862, 22 грн. Дата початку відрахувань 01.12.2014 року. Залишок боргу - 15 501, 73 грн. Одержувач - ПАТ КБ «ПриватБанк». Нараховані суми по відрахуванню: грудень 2014 року - 85,54 грн., січень 2015 року - 85,54 грн., лютий 2015 року - 85,54 грн., березень 2015 року - 85,54 грн., квітень 2015 року - 106, 93 грн., травень 2015 року - 160,39 грн., червень 2015 року - 160,39 грн., липень 2015 року - 160, 39 грн., серпень 2015 року - 160,39 грн.. вересень 2015 року - 160,39 грн., жовтень 2015 року - 197, 89 грн., листопад 2015 року - 179,14 грн., грудень 2015 року - 179, 14 грн., січень 2016 року - 179,14 грн., лютий 2016 року - 179,14 грн., березень 2016 року - 179, 14 грн., квітень 2016 року - 179,14 грн., травень 2016 року - 187, 54 грн., червень 2016 року - 187, 54 грн., липень 2016 року - 187. 54 грн., серпень 2016 року - 187, 54 грн., вересень 2016 року - 187, 54 грн., жовтень 2016 року - 187, 54 грн,. листопад 2016 року - 187, 54 грн., грудень 2016 року - 205, 09 грн., січень 2017 року - 205, 09 грн., лютий 2017 року - 205, 09 грн., березень 2017 року - 205, 09 грн., квітень 2017 року - 205, 09 грн,. травень 2017 року - 214,84 грн., червень 2017 року - 214,89 грн., липень 2017 року - 214,89 грн., серпень 2017 року - 214,89 грн., вересень 2017 року - 214,89 грн., жовтень 2017 року - 214,89 грн., листопад 2017 року - 234, 93 грн., грудень 2017 року - 224,89 грн., січень 2018 року - 224,89 грн., лютий 2018 року - 224, 89 грн., березень 2018 року - 299,85 грн.;

- згідно постанови Державного виконавця № 221/993 від 09.10.2014 року, документ № 2705/3 від 28.10.2014 року «відрахування виконавчого збору» у розмірі 24,36 грн. Дата початку відрахувань 01.12.2014 року. Залишок боргу - 0 грн. Одержувач - Волноваська виконавча служба. Нараховані суми по відрахуванню: грудень 2014 року - 10,69 грн., січень 2015 року - 10,69 грн., лютий 2015 року - 2,98 грн.;

- згідно постанови Державного виконавця № 221/993 від 09.10.2014 року, документ № 2706/3 від 28.10.2014 року «відрахування виконавчого збору» у розмірі 2 286, 22 грн. Дата початку відрахувань 01.12.2014 року. Залишок боргу - 0 грн. Одержувач - Волноваська виконавча служба. Нараховані суми по відрахуванню: грудень 2014 року - 10,69 грн., січень 2015 року - 10,69 грн., лютий 2015 року - 10,69 грн., березень 2015 року - 10,69 грн., квітень 2015 року - 53,46 грн., травень 2015 року - 53,46 грн., червень 2015 року - 53,46 грн., липень 2015 року - 53,46 грн., серпень 2015 року - 53,46 грн., вересень 2015 року - 53, 46 грн., жовтень 2015 року - 65, 96 грн., листопад 2015 року - 59, 71 грн., грудень 2015 року - 59, 71 грн., січень 2016 року - 59, 71 грн., лютий 2016 року - 59, 71 грн., березень 2016 року - 59, 71 грн., квітень 2016 року - 59, 71 грн., травень 2016 року - 62, 51 грн., червень 2016 року - 62,51 грн., липень 2016 року - 62, 51 грн, серпень 2016 року - 62, 51 грн., вересень 2016 року - 62, 51 грн., жовтень 2016 року - 62, 51 грн., листопад 2016 року - 62, 51 грн., грудень 2016 року - 68, 36 грн., січень 2017 року - 68, 36 грн., лютий 2017 року - 68, 36 грн., березень 2017 року - 68, 36 грн., квітень 2017 року - 68, 36 грн., травень 2017 року - 71, 61 грн., червень 2017 року - 71, 61 грн., липень 2017 року - 71, 61 грн., серпень 2017 року - 71, 61 грн., вересень 2017 року - 71, 61 грн., жовтень 2017 року - 71, 61 грн., листопад 2017 року - 78, 31 грн., грудень 2017 року - 74, 96 грн., січень 2018 року - 74, 96 грн., лютий 2018 року - 61, 22 грн.(а.с. 149-152).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч. 1 ст. 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист.

Як слідує зі змісту вимог ч. ч. 1, 2 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про виконавче провадження» від 21.04.1999 № 606-XIV (далі Закон № 606), який діяв станом на час винесення державним виконавцем постанови про звернення стягнення на доходи боржника, виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (далі - рішення).

Статтею 11 Закону № 606 визначені обов`язки і права державних виконавців.

Так, державний виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Державний виконавець, серед іншого, здійснює заходи, необхідні для своєчасного і в повному обсязі виконання рішення, зазначеного в документі на примусове виконання рішення (далі - виконавчий документ), у спосіб та в порядку, встановленому виконавчим документом і цим Законом.

Державний виконавець у процесі здійснення виконавчого провадження, зокрема, має право: проводити перевірку виконання боржниками рішень, що підлягають виконанню відповідно до цього Закону; з метою захисту інтересів стягувача одержувати безоплатно від органів, установ, організацій, посадових осіб, сторін та учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, у тому числі конфіденційну; накладати арешт на майно боржника, опечатувати, вилучати, передавати таке майно на зберігання та реалізовувати його в установленому законодавством порядку; накладати арешт на кошти та інші цінності боржника, зокрема на кошти, які перебувають на рахунках і вкладах у банках, інших фінансових установах, на рахунки в цінних паперах, а також опечатувати каси, приміщення і місця зберігання грошей; у разі ухилення боржника від виконання зобовязань, покладених на нього рішенням, звертатися до суду за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду боржника - фізичної особи або керівника боржника - юридичної особи за межі України - до виконання зобовязань за рішенням; здійснювати інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами.

Пунктом 1 частини другої статті 17 Закону № 606 передбачено, що відповідно до цього Закону підлягають виконанню державною виконавчою службою такі виконавчі документи, як виконавчі листи, що видаються судами.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 19 Закону № 606 державний виконавець відкриває виконавче провадження на підставі виконавчого документа, зазначеного в статті 17 цього Закону за заявою стягувача або його представника про примусове виконання рішення.

Згідно з положеннями статті 25 Закону № 606 державний виконавець зобов`язаний прийняти до виконання виконавчий документ і відкрити виконавче провадження, якщо не закінчився строк пред`явлення такого документа до виконання, він відповідає вимогам, передбаченим цим Законом, і пред`явлений до виконання до відповідного органу державної виконавчої служби.

Державний виконавець протягом трьох робочих днів з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження.

Частиною другою статті 30 Закону № 606 визначено, що державний виконавець зобов`язаний провести виконавчі дії з виконання рішення протягом шести місяців з дня винесення постанови про відкриття виконавчого провадження, а з виконання рішення немайнового характеру - у двомісячний строк.

Відповідно до статті 32 Закону № 606 заходами примусового виконання рішень є:

1) звернення стягнення на кошти та інше майно (майнові права) боржника, у тому числі якщо вони перебувають в інших осіб або належать боржникові від інших осіб;

2) звернення стягнення на заробітну плату (заробіток), доходи, пенсію, стипендію боржника;

3) вилучення в боржника і передача стягувачу певних предметів, зазначених у рішенні;

4) інші заходи, передбачені рішенням.

Стягнення за виконавчими документами звертається в першу чергу на кошти боржника у гривнях та іноземній валюті, інші цінності, у тому числі кошти на рахунках і вкладах боржника у банках та інших фінансових установах, на рахунки в цінних паперах у депозитарних установах (частина друга статті 52 Закону № 606).

У разі відсутності у боржника коштів та інших цінностей, достатніх для задоволення вимог стягувача, стягнення невідкладно звертається також на належне боржнику інше майно, за винятком майна, на яке згідно із законом не може бути накладено стягнення. Звернення стягнення на майно боржника не зупиняє звернення стягнення на кошти боржника. Боржник має право запропонувати ті види майна чи предмети, на які необхідно в першу чергу звернути стягнення. Черговість стягнення на кошти та інше майно боржника остаточно визначається державним виконавцем (частина п`ята статті 52 Закону № 606).

Відповідно до частини шостої статті 52 Закону № 606 стягнення на майно боржника звертається в розмірі і обсязі, необхідних для виконання за виконавчим документом, з урахуванням стягнення виконавчого збору, витрат, пов`язаних з організацією та проведенням виконавчих дій, штрафів, накладених на боржника під час виконавчого провадження. У разі якщо боржник володіє майном спільно з іншими особами, стягнення звертається на його частку, що визначається судом за поданням державного виконавця.

Державний виконавець проводить перевірку майнового стану боржника не пізніше наступного робочого дня після закінчення строку для самостійного виконання. У подальшому така перевірка проводиться державним виконавцем кожні два тижні - щодо виявлення рахунків боржника, кожні три місяці - щодо виявлення нерухомого та рухомого майна боржника та його майнових прав, отримання інформації про доходи боржника (частина восьма статті 52 Закону № 606).

Для забезпечення реального виконання рішення застосовується арешт майна боржника (частина перша статті 57 Закону № 606).

Відповідно до положень статті 68 Закону № 606 стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи боржника звертається у разі відсутності в боржника коштів на рахунках у банках чи інших фінансових установах, відсутності чи недостатності майна боржника для покриття в повному обсязі належних до стягнення сум, а також у разі виконання рішень про стягнення періодичних платежів та стягнення на суму, що не перевищує трьох мінімальних розмірів заробітної плати.

За іншими виконавчими документами державний виконавець має право звернути стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи боржника без застосування заходів примусового звернення стягнення на майно боржника за письмовою заявою стягувача.

Про звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи боржника державний виконавець виносить постанову, яка надсилається для виконання підприємству, установі, організації, фізичній особі, фізичній особі - підприємцю за місцем отримання боржником відповідних доходів.

Звернення стягнення на пенсію здійснюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (1058-15) (частина шоста статті 70 Закону № 606).

Відповідно до частини другої статті 50 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» відрахування з пенсії провадяться в установленому законом порядку на підставі судових рішень, ухвал, постанов і вироків (щодо майнових стягнень), виконавчих написів нотаріусів та інших рішень і постанов, виконання яких відповідно до закону провадиться в порядку, встановленому для виконання судових рішень.

Розмір відрахування з пенсії обчислюється з суми, що належить пенсіонерові до виплати.

З пенсії може бути відраховано не більш як 50 відсотків її розміру: на утримання членів сім`ї (аліменти), на відшкодування збитків від розкрадання майна підприємств і організацій, на відшкодування пенсіонером шкоди, заподіяної каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я, а також у зв`язку зі смертю потерпілого, на повернення переплачених сум заробітної плати в передбачених законом випадках.

З усіх інших видів стягнень може бути відраховано не більш як 20 відсотків пенсії.

Судом встановлено, що 28 жовтня 2014 року до Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області надійшли постанови державного виконавця відділу державної виконавчої служби Волноваського районного управління юстиції в Донецькій області від 09.10.2014 року № 1537/9 про стягнення судового збору в сумі 243, 60 грн. з ОСОБА_1 користь ПАТ «ПриватБанк» та від 09.10.2014 року № 1555/9, що були винесені при примусовому виконанні виконавчих документів по справі № 221/933 від 24.06.2014 року, що були видані Волноваським судом.

Так, постановою державного виконавця № 1537/9 від 09.10.2014 року було визначено звернути стягнення на пенсію ОСОБА_1 й проводити щомісячне утримання з усіх видів заробітку (доходу) боржника, після відрахування податків, в розмірі 10 % до погашення суми боргу у розмірі 327,96 грн. (243,60 грн. - сума судового збору; 24,36 грн. - сума виконавчого збору; 60 грн. - витрати на проведення виконавчих дій). Визначено утримувати із заробітку (доходів) кошти перераховувати (надсилати) за адресою, зокрема до погашення боргу 243, 60 грн. на користь ПАТ «ПриватБанк» м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги. 50 на р/р НОМЕР_3 МФО 305299 ЄДРПОУ 14360570. Також визначено, поряд з іншим надсилати кожні 6 місяців державному виконавцю звіт про здійсненні відрахування та виплати за формою, встановленою Міністерством юстиції України. Заборонено відповідальній за утримання особі коштів самовільно змінювати порядок стягнення суми боргу та розмірів відрахувань.

Постановою державного виконавця № 1555/9 від 09.10.2014 року було визначено звернути стягнення на пенсію ОСОБА_1 проводити щомісячне утримання з усіх видів заробітку (доходу) боржника, після відрахування податків в розмірі 10 % до погашення суми боргу у розмірі 25 208, 44 грн. (22 862, 22 грн. - сума боргу на користь ПАТ «Приват Банк»; 2 286, 22 грн. - сума виконавчого збору; 60 грн. - витрати на проведення виконавчих дій). Визначено утримувати із заробітку (доходів) кошти перераховувати (надсилати) за адресою, зокрема до погашення боргу 22 862, 22 грн. на користь ПАТ «ПриватБанк» м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги. 50 на р/р НОМЕР_3 МФО 305299 ЄДРПОУ 14360570. Також визначено, поряд з іншим надсилати кожні 6 місяців державному виконавцю звіт про здійсненні відрахування та виплати за формою, встановленою Міністерством юстиції України. Заборонено відповідальній за утримання особі коштів самовільно змінювати порядок стягнення суми боргу та розмірів відрахувань.

Відповідно до ст. 5 Закону № 606 вимоги державного виконавця щодо виконання рішень обов`язкові для всіх органів, організацій, посадових осіб, фізичних і юридичних осіб на території України. Невиконання законних вимог державного виконавця тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Отже, Волноваське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області в частині здійснення утримань з пенсії позивачки діяло виключно в межах виконання постанови державного виконавця № 1555/9 та № 1537/9 від 09.10.2014 року та у відповідності до норм чинного законодавства, а тому суд не приймає доводи позивача з приводу протиправного відрахування коштів з її пенсії на користь ПАТ «ПриватБанк», оскільки таке перерахування було визначено постановами від 09.10.2014 року № 15559/9 та № 1537/9.

Крім того, статтею 69 Закону № 606 визначено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, фізичні особи - підприємці здійснюють відрахування із заробітної плати, пенсії, стипендії та інших доходів боржника і перераховують кошти стягувачу у строк, встановлений для здійснення зазначених виплат боржнику, а якщо такий строк не встановлено - до десятого числа кожного місяця, наступного за звітним. Такі підприємства, установи, організації, фізичні особи, фізичні особи - підприємці кожні шість місяців надсилають державному виконавцю звіт про здійснені відрахування та виплати за формою, встановленою Міністерством юстиції України.

Суд зазначає, що матеріали справи не містять доказів щодо надсилання державному виконавцю Відділу державної виконавчої служби Волноваського районного управління юстиції звітів про здійснені відрахування та виплати за формою, встановленою Міністерством юстиції України.

В матеріалах справи міститься загальний звіт щодо відрахувань, проте докази його надсилання до Відділу державної виконавчої служби Волноваського районного управління юстиції матеріали справи не містять.

Так, статтею 11 Закону Закону № 606 визначені обов`язки і права державних виконавців.

Частиною першою зазначеної статті передбачено, що державний виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Частина друга вказаної статті визначає, що державний виконавець здійснює заходи, необхідні для своєчасного і в повному обсязі виконання рішення, зазначеного в документі на примусове виконання

рішення у спосіб та в порядку, встановленому виконавчим документом і цим Законом;

Частина третя цієї ж статті визначає права державного виконавця у процесі здійснення виконавчого провадження, зокрема державний виконавець має право: проводити перевірку виконання боржниками рішень, що підлягають виконанню відповідно до цього Закону; здійснювати перевірку виконання юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами, фізичними особами - підприємцями рішень стосовно працюючих у них боржників; з метою захисту інтересів стягувача одержувати безоплатно від органів, установ, організацій, посадових осіб, сторін та учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, у тому числі конфіденційну.

Отже суд робить висновок що Волноваським об`єднаним управлінням протиправно не були надіслані кожні 6 місяців звіти державному виконавцю щодо утриманих сум пенсій з ОСОБА_1 , проте відповідальність за своєчасне на належне виконання судових рішень покладається саме на державного виконавця.

Проте, у разі припинення перерахування коштів стягувачу у зв`язку із зміною боржником місця роботи, проживання, перебування чи навчання або з інших причин підприємства, установи, організації, фізичні особи, фізичні особи - підприємці не пізніш як у триденний строк повідомляють державному виконавцю про причину припинення виплат та зазначають нове місце роботи, проживання чи навчання боржника, якщо воно відоме. Посадові особи, винні у ненаданні таких відомостей без поважних причин, можуть бути притягнуті до відповідальності, передбаченої законом.

На виконання вимог постанови державного виконавця від 09.10.2014 року, що винесена при примусовому виконанні виконавчого документа по справі № 221/933 від 24.06.2014 року, що виданий Волноваським судом, про стягнення судового збору 243, 60 грн., якою визначено проводити щомісячне утримання з усіх видів заробітку (доходу), що належить до виплати боржнику, після відрахування податків, в розмірі 10 % до погашення суми боргу у розмірі 327, 96 грн. Волноваським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області проведено утримання з пенсії ОСОБА_1 в період з 01.12.2014 року по 31.03.2015 року в повному обсязі.

Виконавчий документ № 221/933 від 09.10.2014 року, яким визначено проводити щомісячне утримання з усіх видів заробітку (доходу), що належить до виплати боржнику, після відрахування податків, в розмірі 10 % до погашення суми боргу у розмірі 327, 96 грн. був повернутий Волноваським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області до Відділу державної виконавчої служби Волноваського районного управління юстиції 16.03.2015 року у зв`язку із його повним виконанням, що підтверджено наявними матеріалами справи.

Крім того, 03 березня 2015 року Відділом державної виконавчої служби Волноваського районного управління юстиції Головного управління юстиції у Донецькій області надіслано на адресу начальника УПФУ Волноваського району корегувальний лист в якому зазначено, що на виконання до бухгалтерії Управління ПФУ надіслана постанова від 09.10.2014 року за вих. № 1537/9 про утримання суми боргу з пенсії ОСОБА_1 на користь ПАТ «ПриватБанк» у зв`язку із чим повідомлено про те, що необхідно утримувати по 20 % з яких: 10 % до погашення боргу на користь ПАТ «ПриватБанк»; з них 5 % до погашення виконавчого збору; з них 5 % до погашення витрат.

Із зазначеного суд робить висновок що вказаний корегувальний лист був надісланий у зв`язку із повним виконанням виконавчого документу № 221/933 від 09.10.2014 року, яким визначено проводити щомісячне утримання з усіх видів заробітку (доходу), що належить до виплати боржнику, після відрахування податків, в розмірі 10 % до погашення суми боргу у розмірі 327, 96 грн., а також в свою чергу визначено порядок утримань з позивача на підставі постанови від 09.10.2014 року № 1537/9.

Частина перша статті 49 Закону № 606 передбачає підстави закінчення виконавчого провадження, зокрема, у разі фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з

виконавчим документом

Частиною третя зазначеної статті визначено, що про закінчення виконавчого провадження державний виконавець виносить постанову з обов`язковим мотивуванням підстав її винесення, яка затверджується начальником відділу, якому він безпосередньо підпорядкований. Копія постанови у триденний строк надсилається сторонам і може бути оскаржена в десятиденний строк у порядку, встановленому цим Законом.

Матеріали справи не містять доказів на предмет отримання Волноваським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області від Відділу державної виконавчої служби Волноваського районного управління юстиції Головного управління юстиції у Донецькій області постанов про закриття виконавчого провадження відносно ОСОБА_1 , а отже Волноваське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області не мало право змінювати порядок утримання з пенсії ОСОБА_1 грошових сум, оскільки припинити відрахування мало право лише на підставі повного виконання або на підставі постанов державного виконавця, яку фактично не отримувало.

У зв`язку із чим позовні вимоги в частині визнання протиправними дії Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду Донецької області, що пов`язані із відрахуванням 20 % грошової суми з пенсійної виплати позивачки, в період з 19.03.2015 року, зобов`язання Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області припинити відрахування 20 % грошової суми з пенсійної виплати позивачки задоволенню не підлягають, а також у зв`язку із встановленою судом відсутністю протиправності в діях Волноваського об`єднаного управління Пенсійного воду України Донецької області задоволенню також не підлягає позовна вимога в частині зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області відшкодувати, у встановленому законом порядку, матеріальні збитки, що завдані позивачці діями Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області у вигляді протиправного відрахування 20 % грошової суми з пенсійної виплати позивачці в період з 19 березня 2015 року.

Щодо позовних вимог в частині визнання протиправною відмову Головного управління пенсійного фонду України в Донецькій області, яка пов`язана із розглядом скарги позивачки на дії Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області та зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області забезпечити поновлення порушених прав суд зазначає таке.

Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення (ч. 1 ст. 1 Закону України "Про звернення громадян").

Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги (ч. 1 ст. 3 Закону України "Про звернення громадян").

Статтею 3 названого Закону визначено, що заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо. Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, посадових осіб.

Згідно зі ст. 7 Закону України "Про звернення громадян" звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов`язковому прийняттю та розгляду. Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення. Якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об`єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п`яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз`ясненнями. Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.

Згідно з частинами 1, 3 статті 15 Закону України "Про звернення громадян" органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань). Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов`язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов`язки.

За правилами ст. 18 Закону України "Про звернення громадян" громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право, зокрема, одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.

Статтею 19 Закону України "Про звернення громадян" передбачено, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов`язані:

об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги;

у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану постанову;

на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу;

скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням;

забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв`язку з заявою чи скаргою рішень;

письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;

вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об`єднання громадян за місцем проживання громадянина;

у разі визнання заяви чи скарги необґрунтованою роз`яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;

не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам;

особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

У разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, спеціально уповноважені здійснювати цю роботу, в межах бюджетних асигнувань. Це положення не скасовує вимоги абзацу дев`ятого частини першої цієї статті.

З матеріалів справи вбачається, що 13.02.2021 року представником позивача було надіслано на адресу Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області скаргу нам дії Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області, в якій останній просив вжити негайних заходів щодо припинення щомісячних утримань грошових коштів з пенсії ОСОБА_1 , які незаконно здійснюються Волноваським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області з квітня 2015 року по час звернення представником із даною скаргою, вжити заходів щодо відшкодування, у встановленому законом порядку, матеріальних збитків, які були нанесені ОСОБА_1 у розмірі 22 688, 11 грн. з боку посадових осіб Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області у період з квітня 2015 року.

Відповідач листом від 15.01.2021 №12-11-11/1128 розглянув заяву ОСОБА_1 від 07.01.2021. Зміст відповіді зводиться до цитування положень чинного законодавства України щодо повернення платником помилково або надміру сплачених коштів, зарахованих до державного бюджету, та не містить жодного висновку щодо наявності або відсутності підстав для притягнення посадових осіб Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області до дисциплінарної відповідальності та відшкодування йому моральної шкоди. При цьому, стосовно Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області міститься лише згадка про те, що заява ОСОБА_1 від 17.12.2019 залишена без виконання. Про факт надання будь-якої відповіді ОСОБА_1 Головним управлінням Державної казначейської служби України у Львівській області, на що вказує відповідач у відзиві, у листі від 15.01.2021 згадки не має.

Розглянувши звернення представника позивачки, Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, листом від 16.03.2021 року № 2368-1573/К-02/8-0500/21, повідомило останнього про те, що відповідно до постанови державного виконавця ВП №221/933 від 09.10.2014 року, яка надійшла до Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області з Волноваського районного управління юстиції в Донецькій області про стягнення з ОСОБА_1 боргу в сумі 25 208, 44 грн. на користь ПАТ «ПриватБанк», починаючи з грудня 2014 року до теперішнього часу з пенсійної виплати ОСОБА_1 відраховується сума боргу в розмірі 20%.

В листі також було зазначено, що утримання здійснюється на відповідний рахунок рахунок ПАТ «ПриватБанк», а також повідомлено про те, що станом на 12 березня 2021 року постанови державного виконавця про зупинення вчинення виконавчих дій на ОСОБА_1 до Управління не надходило, а отже відрахування здійснюється в установленому законодавством порядку, щомісячні відрахування не перевищують 20 % пенсії.

Отже відповідь Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області не містила відповіді щодо належного розгляду твердження представника позивачки щодо протиправного утримання з ОСОБА_1 сум пенсії Волноваським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду Донецької області, оскільки виконавче провадження відносно останньої закрито було ще 18 березня 2015 року.

Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області жодним чином не вчинило відповідних дій щодо встановлення або спростування фактів, що були зазначені представником позивача у скарзі від 13.02.2020 року.

Це дає суду підстави для висновку про протиправну саме бездіяльність а не дій Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, зважаючи на невчинення ним дій, визначених Законом України "Про звернення громадян", і ненадання відповіді по суті на скаргу представника позивачки від 13.02.2021.

Суд дійшов висновку, що Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області у порушення норм Закону України "Про звернення громадян" не було вжито заходів щодо належного розгляду поданої скарги, така бездіяльність відповідача щодо неналежного розгляду звернення не може відповідати критеріям правомірності, визначеним ч. 2 ст. 2 КАС України, та підлягає визнанню протиправною.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Приписами статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

З огляду на наведене, наявними у матеріалах справи доказами підтверджується, що відповідачем не було розглянуто по суті звернення представника позивача від 13.02.2021, а тому позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Отже суд дійшов висновку щодо часткового задоволення позову.

Судом встановлено, що позивач звільнений від сплати судового збору, а тому підстави для його розподілу відсутні.

Керуючись статтями 2, 5-10, 19, 72-77, 80, 90, 132-139, 143, 241-246, 250, 255, 295, підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, Волноваського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Волноваський районний відділ державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Харків) про визнання протиправною відмови, визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області щодо нерозгляду скарги представника ОСОБА_1 від 13.02.2021 в порядку, визначеному статтями 7, 19 Закону України "Про звернення громадян".

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (місцезнаходження: 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, площа Соборна, буд. 3; ЄДРПОУ 13486010) здійснити належний розгляд звернення представника ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_4 ) від 13.02.2021 відповідно до вимог, визначених статтями 7, 19 Закону України "Про звернення громадян".

В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити

Рішення складене у повному обсязі та підписане 20 серпня 2021 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя А.Б. Христофоров

Джерело: ЄДРСР 99174124
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку