open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/51321/20-п

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 березня 2021 року суддя Печерського районного суду м. Києва Шапутько С. В., розглянувши матеріали, що надійшли з Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , до адміністративної відповідальності, передбаченої ст. 212-21 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ:

Керівник політичної партії «НАРОДНО-ДЕМОКРАТИЧНА ПАРТІЯ (НДП)» ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП, а саме порушення порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, за наступних обставин.

Так, за результатами Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, поданого 17.07.2020 політичної партією «НАРОДНО-ДЕМОКРАТИЧНА ПАРТІЯ (НДП)» (далі - Партія) за ІІ квартал 2020 року (далі - Звіт) за підписом керівника Партії ОСОБА_1 до Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) встановлено:

1.Оформлення Звіту Партії, включені до нього звітні дані не відповідають вимогам законодавства, а саме: відповідно до абз. 3, 6 п. 3 розділу ІІ Положення про аналіз Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції 08.09.2016 № 26, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.09.2016 № 1264/29394, Звіт Партії поданий з грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення, а саме подання Звіту без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які в установленому порядку набули статус юридичної особи.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) Партія має 218 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статус юридичної особи.

Таким чином, до Звіту Партії не додано інформацію про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру щодо 218 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статус юридичної особи, що є порушенням ч. 9 ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» (в редакції, що діяла на день опублікування Закону України від 19.12.2019 № 410-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції») (далі - Закон) та пп. 1 п. 10 розділу ІІ, абз. 2 п. 1 розділу ІІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315 (далі - Положення про порядок подання Звіту).

2.Неповноту інформації зазначеної у Звіті Партії.

На титульній сторінці Звіту зазначено фактичне місцезнаходження Партії: м. Київ, вул. П. Мирного, 26. Однак у главах 1, 2 розділу І «Відомості про майно, нематеріальні цінності, цінні папери політичної партії» Звіту не зазначено інформацію щодо об`єкта нерухомого майна за вказаною адресою та не додано підтвердних документів стосовно права власності або права користування цим майном, що є порушенням п. 1 ч. 9, 12 ст. 17 Закону та пп. 2 п. 10 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту.

Зазначені порушення зафіксовані в Акті про проведення аналізу Звіту Партії від 01.09.2020 та Висновку про результати аналізу Звіту Партії від 14.09.2020 № 285, затвердженого наказом Національного агентства від 14.09.2020 № 402/20.

Відповідно до вимог п. 13 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту, достовірність даних Звіту підтверджується власноручним підписом керівника (уповноваженої особи) на останній сторінці Звіту, скріпленими печаткою політичної партії. Звіт Партії поданий до Національного агентства за підписом керівника ОСОБА_1 та скріплено печаткою Партії, а відтак ОСОБА_1 підтвердила достовірність інформації, викладеної у Звіті Партії.

Таким чином, на думку особи, що склала протокол про адміністративне правопорушення, ОСОБА_1 , будучи керівником Партії, що підтверджується витягом з ЄДР, вчинила порушення порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП.

У судове засідання особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 не з`явилася. Про час, місце та дату судового засідання була повідомлена належним чином.

Водночас від її захисника, адвоката Дем`янчук Г. В., надійшла заява в якій остання просила здійснити розгляд справи про адміністративне правопорушення у її відсутність та закрити провадження у справі у зв`язку з встановленням відсутності складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП. Так, обґрунтовуючи свою позицію, захисник зазначив, що суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, є політична партія, а фізична чи посадова особа не можуть бути суб`єктом правопорушення за вказаною статтею.

З урахуванням строків розгляду справ про адміністративні правопорушення, визначених ст. 277 КУпАП, належного повідомлення особи, відносно якої складено протокол про адміністративне правопорушення, про місце, дату та час його розгляду, неповідомлення цією особою суд про причини неявки, суддя вважає можливим завершити розгляд справи у відсутність ОСОБА_1 .

Суддя, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, дійшов наступного висновку.

У процесуальному законі не вказано, що суб`єктом правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, може бути лише політична партія як юридична особа і це обґрунтовується наступним.

Так, положеннями глави 2 КУпАП не визначено відповідальність юридичних осіб за будь-які адміністративні правопорушення.

Частиною першою статті 27 КУпАП встановлено, що штраф є грошовим стягненням, що накладається на громадян, посадових та юридичних осіб за адміністративні правопорушення у випадках і розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Диспозицією та санкцією статті 212-21 КУпАП не визначено, що суб`єктом відповідальності за цією нормою є юридична особа, в даному випадку політична партія, на яку ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» покладено обов`язок щоквартально подавати до Національного агентства з питань запобігання корупції у паперовій формі (за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії), а також на електронному носії, звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за відповідний квартал.

Взагалі, у ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», яка передбачає подання щоквартальних звітів політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, прямо зазначено про те, що такі звіти подаються за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії.

На підставі викладеного, з урахуванням вимог статті 14 КУпАП, якою встановлено відповідальність посадових осіб, суд надійшов до висновку про те, що ОСОБА_1 , як керівник політичної партії «НАРОДНО-ДЕМОКРАТИЧНА ПАРТІЯ (НДП)», не тільки керує поточною діяльністю партії, а й представляє цю політичну партію у відносинах з органами державної влади та місцевого самоврядування, в тому числі шляхом підписання документів від імені партії.

Крім того, статтею 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» встановлено, що в разі виявлення під час перевірки звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру чи під час перевірки інформації про порушення законодавства у сфері фінансування політичних партій ознак порушення вимог законодавства, які є підставою для притягнення до адміністративної, кримінальної чи іншої передбаченої законом відповідальності, Національне агентство з питань запобігання корупції у п`ятиденний строк з дня виявлення відповідних ознак письмово повідомляє про це органи (посадових осіб), уповноважені забезпечити притягнення осіб, які вчинили порушення вимог законодавства, до передбаченої законом відповідальності, та надсилає відповідним органам (посадовим особам) матеріали, що підтверджують факт вчинення відповідного правопорушення, або забезпечує притягнення відповідних осіб до такої відповідальності в межах своїх повноважень.

На підставі викладеного, суд надходить висновку, що в разі порушення вимог Закону України «Про політичні партії в Україні», в тому числі у частині порушення порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, адміністративну відповідальність за ст. 212-21 КУпАП повинна нести не політична партія, як юридична особа, а керівник цієї партії, як посадова особа.

Окрім викладеного, підставою для такого висновку суду є також вимоги ст. 19 Закону України "Про політичні партії в Україні", якою передбачені заходи, які можуть вживатися до політичних партій у разі порушення ними, цього та інших законів України.

Згідно вказаної норми, до політичної партії, за порушення вимог Закону України "Про політичні партії в Україні" не можуть застосовуватися штрафні санкції, в тому числі штраф, як грошове стягнення, що, відповідно до вимог ст. 27 КУпАП накладається на громадян, посадових та юридичних осіб за адміністративні правопорушення у випадках і розмірі, встановлених цим Кодексом, та іншими законами України, а можуть бути вжиті лише такі заходи, як попередження про недопущення незаконної діяльності та заборона політичної партії.

Вина ОСОБА_1 підтверджується доказами, долученими до протоколу, а саме даними, що містяться в протоколі про адміністративне правопорушення № 50-30/232 від 19.10.2020 /а. м. 2-7/; звіті політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру /а. м. 8-12/; переліку місцевих організацій політичної партії «НАРОДНО-ДЕМОКРАТИЧНА ПАРТІЯ (НДП)», які не додано до Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру /а. м. 13-22/; витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а. м. 23-124/; висновку про результати аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру № 285 від 14.09.2020 /а. м. 134-145/.

Дії ОСОБА_1 підлягають кваліфікації за ст. 212-21 КУпАП, як порушення встановленого порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Поряд із тим, пунктом 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП імперативно встановлено, що провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за обставин закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 цього Кодексу.

Згідно з ч. 4 ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Згідно фактичних обставин справи, викладених в протоколі про адміністративне правопорушення, події, які стали підставою для складання протоколу, були виявлені 01.09.2020, про що зазначено в самому протоколі.

Таким чином, на день розгляду справи в суді сплинули строки накладення адміністративного стягнення, передбачені ст. 38 КУпАП, у зв`язку з чим провадження по справі слід закрити на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 38, 212-21, 247, 276-280, 283-287 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ст. 212-21 КУпАП - закрити у зв`язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Печерський районний суд м. Києва особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом 10 днів з дня її винесення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подачу апеляційної скарги.

Суддя С. В. Шапутько

Джерело: ЄДРСР 99080891
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку