open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/33040/21-п

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 липня 2021 року суддя Печерського районного суду м. Києва Шапутько С. В., розглянувши матеріали, що надійшли з Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника політичної партії «Національна платформа», проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії «Національна платформа», порушила вимоги п. 2 ч. 9 ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» (в редакції, що діяла на день опублікування Закону України від 19.12.2019 № 410-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції»), а також вимоги п. 6 розділу ІІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315, а саме до Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІV квартал 2020 року не додано висновки про визначення розміру (суми) внесків на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів або послуг та у п. 6.1 глави 6 розділу ІІІ «Спонсорські внески на користь політичної партії» Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІV квартал 2020 року не зазначено відомості про внески на користь політичної партії «Національна платформа» щодо:

-права користування нерухомим майном (приміщенням) за адресою: м. Київ, вул. Євгена Коновальця, буд. 36-Д, оф. 19, що передано політичній партії «Національна платформа» на праві безоплатного користування на підставі договору користування приміщенням від 03.08.2020 № 3-08, укладеного з фізичною особою ОСОБА_1 ;

-спонсорського внеску на користь політичної партії «Національна платформа, наданого фізичною особою ОСОБА_1 відповідно до угоди про надання спонсорського внеску від 30.09.2020 у вигляді послуг з просування (реклами) сторінки у соціальній мережі Фейсбук ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Вищезазначеними діяннями ОСОБА_1 порушила встановлений порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, за що ст. 212-21 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність.

Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, у судове засідання не з`явилася та про причини своєї неявки не повідомила. Про час, місце та дату судового засідання була повідомлена належним чином.

Захисник Верес М. О. зазначила, що до відповідальності, передбаченої ст. 212-21 КУпАП, за порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру у вигляді штрафу може бути притягнута юридична особа - політична партія, а фізична чи посадова особи не можуть бути суб`єктом правопорушення за вказаною статтею. Крім того, на думку захисника, Законом України «Про політичні партії в Україні» не передбачено обов`язку керівна політичної партії подавати до НАЗК звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру. До того ж захисник вказав, що повноваження і обов`язки керівника політичної партії «Національна платформа», вкладені у Статуті політичної партії, прийнятому установчим з`їздом, проте серед них відсутній обов`язок подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Суд, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, дійшов наступного висновку.

Статтями 12, 13, 14, 15, 16 та частиною 1 статті 27 КУпАП встановлено, що суб`єктами у справах про адміністративні правопорушення можуть бути фізичні особи (громадяни України, іноземці, особи без громадянства), посадові та юридичні особи.

Між тим, у процесуальному законі не вказано, що суб`єктом правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, може бути лише політична партія як юридична особа і це обґрунтовується наступним.

Так, положеннями глави 2 КУпАП не визначено відповідальність юридичних осіб за будь-які адміністративні правопорушення.

Частиною першою статті 27 КУпАП встановлено, що штраф є грошовим стягненням, що накладається на громадян, посадових та юридичних осіб за адміністративні правопорушення у випадках і розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Диспозицією та санкцією статті 212-21 КУпАП не визначено, що суб`єктом відповідальності за цією нормою є юридична особа, в даному випадку політична партія, на яку ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» покладено обов`язок щоквартально подавати до Національного агентства з питань запобігання корупції у паперовій формі (за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії), а також на електронному носії, звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за відповідний квартал.

Взагалі, у ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», яка передбачає подання щоквартальних звітів політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, прямо зазначено про те, що такі звіти подаються за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії.

На підставі викладеного, з урахуванням вимог статті 14 КУпАП, якою встановлено відповідальність посадових осіб, суд надійшов до висновку про те, що ОСОБА_1 , як керівник політичної партії політичної партії «Національна платформа», не тільки керує поточною діяльністю партії, а й представляє цю політичну партію у відносинах з органами державної влади та місцевого самоврядування, в тому числі шляхом підписання документів від імені партії.

Крім того, статтею 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» встановлено, що в разі виявлення під час перевірки звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру чи під час перевірки інформації про порушення законодавства у сфері фінансування політичних партій ознак порушення вимог законодавства, які є підставою для притягнення до адміністративної, кримінальної чи іншої передбаченої законом відповідальності, Національне агентство з питань запобігання корупції у п`ятиденний строк з дня виявлення відповідних ознак письмово повідомляє про це органи (посадових осіб), уповноважені забезпечити притягнення осіб, які вчинили порушення вимог законодавства, до передбаченої законом відповідальності, та надсилає відповідним органам (посадовим особам) матеріали, що підтверджують факт вчинення відповідного правопорушення, або забезпечує притягнення відповідних осіб до такої відповідальності в межах своїх повноважень.

На підставі викладеного, суд надходить висновку, що в разі порушення вимог Закону України «Про політичні партії в Україні», в тому числі у частині порушення порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, адміністративну відповідальність за ст. 212-21 КУпАП повинна нести не політична партія, як юридична особа, а керівник цієї партії, як посадова особа.

Окрім викладеного, підставою для такого висновку суду є також вимоги ст. 19 Закону України "Про політичні партії в Україні", якою передбачені заходи, які можуть вживатися до політичних партій у разі порушення ними, цього та інших законів України.

Згідно вказаної норми, до політичної партії, за порушення вимог Закону України "Про політичні партії в Україні" не можуть застосовуватися штрафні санкції, в тому числі штраф, як грошове стягнення, що, відповідно до вимог ст. 27 КУпАП накладається на громадян, посадових та юридичних осіб за адміністративні правопорушення у випадках і розмірі, встановлених цим Кодексом, та іншими законами України, а можуть бути вжиті лише такі заходи, як попередження про недопущення незаконної діяльності та заборона політичної партії.

Вина ОСОБА_1 доведена зібраними у справі доказами, а саме даними, що в їх сукупності містяться в протоколі про адміністративне правопорушення № 53-15/141 від 07.06.2021, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, акті про проведення аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії від 06.04.2021, висновку про результати аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру № 616 від 07.04.2021.

Дії ОСОБА_1 , які виразилися в порушенні порядку подання звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, суддя кваліфікує за ст. 212-21 КУпАП.

Вирішуючи питання щодо накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_1 , суддя, виходячи з вимог закону, враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь її вини, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність.

Враховуючи, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності та застосовується з метою виховання особи, що вчинила адміністративне правопорушення, у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, запобігання вчинення нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами, враховуючи особу правопорушника, конкретні обставини справи, надходжу до висновку, що з метою виховання правопорушника та попередження вчинення ним нових правопорушень необхідним і достатнім буде адміністративне стягнення у виді штрафу у мінімальних межах санкції ст. 212-21 КУпАП.

Керуючись ст. ст. 33-35, 212-21, 283, 284, 285 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, і піддати її адміністративному стягненню у виді штрафу в розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) грн.

У разі несплати правопорушником штрафу у п`ятнадцятиденний термін з дня вручення йому постанови, постанова надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби.

У порядку примусового виконання постанови з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 454 (чотириста п`ятдесят чотири) грн. 00 коп.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Печерський районний суд міста Києва особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом 10 днів з дня її винесення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подачу апеляційної скарги.

Суддя С. В. Шапутько

Джерело: ЄДРСР 98720427
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку