open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 226/1513/21

Справа № 226/1513/21

Провадження №2/226/522/2021

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 липня 2021 року Димитровський міський суд Донецької області у складі:

головуючого судді Петуніна І. В.,

за участю секретаря судового засідання Карпенко Ю. С.,

позивач: ОСОБА_1 ,

відповідач: ДП «Мирноградвугілля»,

третя особа: ДП «ОК «Укрвуглереструктуризація»,

розглянувши заочно у відкритому судовому засіданні в м. Мирнограді Донецької області в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до Державного підприємства «Мирноградвугілля», третя особа: Державне підприємство «Об`єднана компанія «Укрвуглереструктуризація» про зобов`язання забезпечити безоплатним вугіллям,

В С Т А Н О В И В:

І. Стислий виклад позиції позивача

Позивач ОСОБА_2 звернувся до суду із позовом до Державного підприємства «Мирноградвугілля» про зобов`язання безоплатно забезпечити його вугіллям на побутові потреби, в якому зазначив, що він є пенсіонером вугільної промисловості, останнім місцем його роботи є ВП «Шахта «Родинська» ДП «Мирноградвугілля», звідки він був звільнений у зв`язку з виходом на пенсію. Він проживає в будинку з пічним опаленням за адресою: АДРЕСА_1 і має право на отримання вугілля на побутові потреби. У січні 2021 він звертався до відповідача із заявами про внесення в списки на безоплатне забезпечення вугіллям на побутові проблеми та надання вугілля на побутові потреби на 2021 рік у розмірі 5,9 тон, але йому було відмовлено у цьому з рекомендацією звернутися до суду для вирішення питання забезпечення вугіллям. До теперішнього часу відповідач його вугіллям на побутові потреби на 2021 рік не забезпечив. Просив суд зобов`язати Державне підприємство «Мирноградвугілля» забезпечити його безоплатно вугіллям на побутові потреби у розмірі 5,9 тон за 2021 рік згідно з нормами Національного стандарту України «Вугілля кам`яне та антрацит для побутових потреб» ДСТУ 7146:2010 та стягнути на його користь понесені ним судові витрати в сумі 908 грн.

ІІ. Заяви (клопотання) учасників справи

Позивач до судового засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав суду клопотання з проханням розглянути справу без його участі, на задоволенні позовних вимог наполягав, не заперечував проти заочного розгляду справи.

Відповідач до судового засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, клопотання про відкладення розгляду справи від нього не надходило.

Представник третьоїособи до судового засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав відзив, згідно з яким вимоги позову не визнав, зазначивши, що наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 14.11.2019 № 465 ДП «Об`єднана компанія «Укрвуглереструктуризація» призначено замовником і виконавцем робіт та заходів з ліквідації підприємства відповідача. Існує розподільчий баланс про передачу ВП «Шахта «Родинська» на баланс ДП «ОК «Укрвуглереструктуризація», тому зазначене підприємство є одним з правонаступників відповідача. Просив розглянути справу без участі свого представника, у задоволенні позовних вимог просив відмовити.

Клопотань в порядку ст. 222 ЦПК України учасниками справи суду не надано, підстави для вирішення справи шляхом укладення мирової угоди відсутні.

ІІІ. Процесуальні дії у справі

25.05.2020 на підставі ухвали судді відкрите провадження у даній справі, яка розглядається у спрощеному позовному провадженні, розгляд справи по суті призначений на 13.30 год. 07.07.2021, відповідачу запропоновано подати суду відзив на позовну заяву.

Через неявку відповідача до судового засідання 07.07.2021 розгляд справи відкладений на 09.00 год. 26.07.2021.

В судовому засіданні 26.07.2021 у зв`язку із неявкою відповідача, що був повідомлений належним чином про час та місце судового розгляду, врахувавши неподання ним відзиву та згоду позивача на проведення заочного розгляду справи, судом постановлено розглядати дану справу з ухваленням заочного рішення в порядку статей 280282 ЦПК України.

ІV. Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_2 з 03.09.2010 перебував з ВП «Шахта «Родинська», правонаступником якої є ДП «Мирноградвугілля» у трудових відносинах та 25.04.2011 звільнений за власним бажанням у зв`язку з переходом на пенсію (а.с. 9-20).

ОСОБА_2 є пенсіонером з 2011 року та отримує пенсію за віком (а.с. 8).

ОСОБА_2 зареєстрований та мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , у будинку з пічним опаленням та кухонним вогнищем для приготування їжі, абонентом Красноармійського управління по газопостачанню і газифікації у приватному секторі на природному газі не є (а.с. 21, 22).

У січні 2021 року позивач звертався до керівництва ДП «Мирноградвугілля» з приводу внесення його до списків на безоплатне забезпечення вугіллям на побутові потреби на 2021 рік та на саме забезпечення його вугіллям на побутові потреби у 2021 році в розмірі 5,9 т на рік (а.с. 23).

На звернення позивача до ДП «Мирноградвугілля», ним отримана відповідь від 05.05.2021 з роз`ясненням про необхідність вирішення даного питання у судовому порядку через триваючу ліквідацію підприємства ВП «Шахта «Родинська», яка забезпечувала його вугіллям (а.с. 24).

V. Оцінка суду

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Відповідно до ч.7 ст.43 Гірничого Закону України підприємства з видобутку вугілля та вугледобудівні підприємства безоплатно надають вугілля на побутові потреби у розмірі, що визначається колективним договором, у тому числі таким категоріям осіб, як: пенсіонерам, які пропрацювали на підприємствах з видобутку (переробки) вугілля, вуглебудівних підприємствах: на підземних роботах - не менше ніж 10 років для чоловіків і не менше 7 років 6 місяців - для жінок; на роботах, пов`язаних із підземними умовами, - не менше ніж 15 років для чоловіків і не менше 12 років 6 місяців - для жінок; на роботах технологічної лінії на поверхні діючих шахт чи на шахтах, що будуються, розрізах, збагачувальних та брикетних фабриках - не менше ніж 20 років для чоловіків і не менше 15 років - для жінок.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2012 року № 608 затверджено мінімальну норму забезпечення твердим пічним побутовим паливом осіб, які мають право на його отримання згідно із Гірничим Законом України, у кількості 5,9 тон вугілля на одне домогосподарство на рік.

Галузева угодам між Міністерством вугільної промисловості України, іншими державними органами, власниками (об`єднаннями власників), що діють у вугільній галузі, і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості від 03.07.2001 в пункті 12.10.3 визначає, що безоплатне забезпечення вугіллям працівників і пенсіонерів вугільної промисловості здійснюється за нормою 5,9 тонн на рік на будинок або квартиру. Списки вуглеотримувачів складаються щорічно з 1 по 15 грудня, станом на 1 грудня, підписуються за згодою з профкомом керівником підприємства, головним бухгалтером, відділом кадрів. На тих, що поступили пізніше, складаються додаткові списки.

Ліквідація абоконсервація гірничогопідприємства відповіднодо вимогстатті 45Гірничого законуУкраїни здійснюєтьсяза проектом,затвердженим власником(керівником)гірничого підприємства,який включаєсоціально-економічнеобґрунтування,технічне рішення,пропозиції проможливе відновленнягірничих робіт,використання гірничихвиробок,будівель,споруд іншогопризначення,заходи,спрямовані назапобігання небезпечномувпливу наінші підприємства,довкілля талюдей,та якийпройшов оцінкувпливу надовкілля,технічну таінші видиекспертиз,а такожпогоджений вустановленому законодавствомпорядку зорганами гірничогонагляду,органами місцевогосамоврядування таіншими заінтересованимиорганами. Питання правонаступництва гірничих підприємств, що ліквідуються або консервуються, вирішуються Кабінетом Міністрів України відповідно до законодавства.

Порядок і організація проведення ліквідаційних заходів відбувається відповідно до положень Порядку ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.1997 №939 (у редакції постанови КабінетуМіністрів України від 06.07.2002 №938) (надалі Постанова).

Відповідно до пункту 4 Порядку рішення про ліквідацію гірничого підприємства приймається Кабінетом Міністрів України за пропозицією Міненерговугілля, погодженою в установленому порядку із заінтересованими органами виконавчої влади, в тому числі з відповідними облдержадміністраціями.

За пунктом 9 Порядку Міненерговугілля видає не пізніше ніж за три місяці до початку робіт з ліквідації гірничого підприємства наказ про утворення ліквідаційної комісії. Ліквідаційна комісія відповідно до законодавства здійснює заходи щодо ліквідації гірничого підприємства, погашення кредиторської заборгованості, стягнення дебіторської заборгованості, скорочення чисельності працівників, а також готує і подає для затвердження Міненерговугіллям розподільний баланс з переліком основних виробничих фондів, які підлягають ліквідації та можуть бути використані для виконання робіт з фізичної ліквідації підприємства, та пропозиції щодо встановлення правонаступників майна, яке не підлягає фізичній ліквідації. Акт приймання-передачі погоджується з головою ліквідаційної комісії та керівником замовника і затверджується Міненерговугіллям. Після затвердження акта ліквідаційна комісія гірничого підприємства вживає заходів для завершення ліквідаційної процедури відповідно до законодавства з виключенням його з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій.

За змістом пункту 17 Порядку підсумки фактичного виконання робіт з фізичної ліквідації гірничого підприємства та їх відповідність передбаченим у затвердженому проекті заходам розглядаються комісією, що утворюється замовником даного проекту ліквідації. Датою фізичної ліквідації гірничого підприємства вважається дата затвердження замовником проекту ліквідації актів прийняття відповідних робіт. Після фізичної ліквідації гірничого підприємства визначається в установленому порядку правонаступник щодо соціального захисту категорій осіб відповідно до частини п`ятої статті 48 Гірничого закону України. Підсумки фактичного виконання робіт і заходів з ліквідації гірничого підприємства, у тому числі робіт з охорони довкілля та їх відповідність передбаченим у затвердженому проекті заходам, розглядаються комісією, що утворюється Міненерговугіллям. Датою виконання у повному обсязі робіт, передбачених проектом ліквідації, вважається дата затвердження Міненерговугіллям актів прийняття таких робіт, складених зазначеною комісією, та передачі в установленому порядку об`єктів, у тому числі відбудованих у процесі ліквідації гірничого підприємства, на підставі яких складаються та затверджуються ліквідаційні баланси і закриваються кошториси.

Згідно із частиною п`ятою статті 48 Гірничого закону України після ліквідації або консервації гірничого підприємства надається субсидія на придбання твердого палива або на оплату житлово-комунальних послуг у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України.

Національним стандартом України «Вугілля кам`яне та антрацит для побутових потреб» ДСТУ 7146:2010 у пунктах 3.1-3.4 визначено, що для побутових потреб використовують вугілля марок Д, ДГ, Г, П, А та Ж згідно з ДСТУ 3472 Донецького та Львівсько-Волинського басейну, з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242, а також вугілля, що імпортують, якщо воно за класифікаційними показниками відповідає ДСТУ 3472, а за розміром кусків (крім 6-100 мм) ГОСТ 19242. Для побутових потреб використовують збагачене розсортоване та незбагачене розсортоване вугілля. За якісними, технологічними та фізико-механічними показниками вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1 Стандарту. За якісними показниками, що характеризують безпечність, вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 2 Стандарту.

Враховуючи це, положення частини сьомої статті 43 Гірничого закону України, а також те, що будинок, в якому проживає позивач, обладнаний пічним опаленням, на підставі пунктів 12.10.3, 12.10.7 Галузевої угоди між Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, іншими державними органами, власниками (об`єднаннями власників), що діють у вугільній галузі, і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості від 03.07.2001 (яка є чинною), пункту 10.12 Колективного договору ДП «Красноармійськвугілля» на 2007 рік (який є також наразі чинним), позивач має право на безоплатне забезпечення вугіллям підприємством ВП «Шахта «Родинська» ДП «Мирноградвугілля» по нормі 5,9 тони на рік на домоволодіння.

Але, відповідач свого обов`язку перед позивачем щодо безкоштовного забезпечення його вугіллям для побутових потреб на 2021 рік не виконав.

Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України № 465 «Про заходи з ліквідації ВП «Шахта «Родинська» ДП «Мирноградвугілля»

Державне підприємство «Об`єднана компанія «Укрвуглереструктуризація» призначено замовником і виконавцем робіт та заходів з ліквідації ВП «Шахта «Родинська» ДП «Мирноградвугілля». ДП «ОК «Укрвуглереструктуризація» зобов`язано прийняти згідно із затвердженим Міністерством енергетики та вугільної промисловості України розподільчим балансом ВП «Шахта «Родинська» на баланс ДП «ОК «Укрвуглереструктуризація» основні виробничі фонди, які підлягають ліквідації і потрібні для виконання робіт та заходів з ліквідації ВП «Шахта «Родинська» та забезпечити виконання робіт та заходів з ліквідації ВП «Шахта «Родинська» (а.с. 40, 42).

Аналіз норм Порядку ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств дає підстави для висновку, що є дві стадії ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств: юридична та фізична. Юридична ліквідація підприємства регламентована пунктом 9 Порядку і полягає у затвердженні Міненерговугіллям розподільного балансу з переліком основних виробничих фондів, які підлягають ліквідації та можуть бути використані для виконання робіт з фізичної ліквідації підприємства, та пропозиції щодо встановлення правонаступників майна, яке не підлягає фізичній ліквідації і виключення ліквідованого підприємства з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій.

Датою ж фізичної ліквідації гірничого підприємства вважається дата затвердження замовником проекту ліквідації актів прийняття відповідних робіт. Після фізичної ліквідації гірничого підприємства визначається в установленому порядку правонаступник щодо соціального захисту категорій осіб відповідно до частини п`ятої статті 48 Гірничого закону України. Датою виконання у повному обсязі робіт, передбачених проектом ліквідації, вважається дата затвердження Міненерговугіллям актів прийняття таких робіт, складених комісією, утвореною замовником проекту ліквідації, та передачі в установленому порядку об`єктів, у тому числі відбудованих у процесі ліквідації гірничого підприємства, на підставі яких складаються та затверджуються ліквідаційні баланси і закриваються кошториси (пункт 17 Порядку).

Відповідно до частини другої статті 78 ЦПК України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Відповідачем повністю не виконані вимоги пунктів 9, 17 Порядку ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств.

З Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, сформованим станом на 26.07.2021, вбачається, що відомості про ліквідацію ВП «Шахта «Родинська» ДП «Мирноградвугілля» до Реєстру не внесені (а.с.55-67).

Таким чином, ліквідація Відокремленого підрозділу «Шахта «Родинська», яке є структурним підрозділом Державного підприємства «Мирноградвугілля», на час розгляду справи не відбулася, тому підстав для звільнення від юридичного обов`язку із забезпечення відповідних категорій осіб безоплатно вугіллям, передбаченого положеннями частини сьомої статті 43 Гірничого закону України, у суду немає. До часу ліквідації у порядку, визначеному законодавством, всі права та обов`язки щодо діяльності підприємства, питань соціального забезпечення громадян, визначених законодавством, має нести підприємство відповідача, оскільки інше, на час ліквідаційної процедури, належний у цьому випадку орган Кабінет Міністрів України, не визначав.

Оскільки позивачу рішенням відповідача відмовлено у забезпеченні такого права, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі, а тому з відповідача необхідно зобов`язати безоплатно надати позивачу вугілля на побутові потреби на 2021 рік у кількості 5,9 тон. При цьому вугілля для побутових потреб, що має бути надано позивачеві, повинно відповідати вимогам Національного стандарту України «Вугілля кам`яне та антрацит для побутових потреб» ДСТУ 7146:2010.

VІ. Розподіл судових витрат між сторонами

В силу ст.141 ЦПК України, з відповідача на користь позивача необхідно стягнути судовий збір в сумі 908 грн (а.с. 1, 2).

На пiдставi Гірничого закону України, керуючись ст.ст.2, 5, 10-13, 34, 141, 200, 206, 258-259, 265, 280-282, 284, 352, 354 ЦПК України, суд,

У Х В А Л И В:

Позов ОСОБА_2 , зареєстрований та мешкає за адресою: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 до Державного підприємства «Мирноградвугілля», юридична адреса: 85323, Донецька область, м. Мирноград, вул. Соборна, 1, код за ЄДРПОУ 32087941, третя особа Державне підприємство «Об`єднана компанія «Укрвуглереструктурізація», юридична адреса: 03142, м. Київ, пров. Приладний, 2а, код за ЄДРПОУ 39244468, про зобов`язання забезпечення безоплатним вугіллям на побутові потреби, задовольнити.

Зобов`язати Державне підприємство «Мирноградвугілля» безоплатно надати ОСОБА_2 вугілля на побутові потреби за 2021 рік у кількості 5,9 тон, яке має відповідати вимогам Національного стандарту України «Вугілля кам`яне та антрацит для побутових потреб» ДСТУ 7146:2010.

Стягнути з Державного підприємства «Мирноградвугілля» на користь ОСОБА_2 сплачений ним судовий збір в сумі 908 (дев`ятсот вісім) грн.

Заочне рішення може бути переглянуто Димитровським міським судом Донецької області за письмовою заявою відповідача.

Заява проперегляд заочногорішення можебути поданапротягом тридцятиднів здня йогопроголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду. Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.

Позивач має право оскаржити заочне рішення в загальному порядку.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, яка може бути подана до Донецького апеляційного суду протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 26 липня 2021 року.

Суддя Петунін І.В.

Джерело: ЄДРСР 98565686
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку