open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 904/2026/21

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.07.2021м. ДніпроСправа № 904/2026/21за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УЮТ-2011"

до Департаменту розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради

про стягнення заборгованості за спожиті житлово-комунальні послуги

Суддя Юзіков С.Г.

При секретарі судового засідання: Юрченко В.В.

Представники:

Позивача - Медвєдєва К.А. дов. № б/н від 20.01.2021, Васютинська О.В. дов. б/н від 20.01.2021, Мірян Н.М. дов. б/н від 20.01.2021

Відповідача - Сікорська О.В. дов. 17/08/1705 від 13.05.2021

СУТЬ СПОРУ:

Позивач просить стягнути з Відповідача основний борг за спожиті житлово-комунальні послуги в розмірі 7 633,65 грн.

Відповідач позов заперечує, мотивуючи тим, що за результатами конкурсу з надання житлово-комунальних послуг ТОВ "УЮТ-2011" визначений управителем та надавачем послуг з утримання будинків та їх прибудинкових територій по Інгулецькому району м. Кривого Рогу, в тому числі по буд. №19 на проспекті Седнєва. Предметом договору з ТОВ "УЮТ-2011" від 2013 є передача замовником управителю функцій управління та надання послуг утримання будинку, споруди або групи будинків і споруд та об'єктів благоустрою, що розташовані на прибудинкових територіях (далі об'єкт), для забезпечення його сталого функціонування відповідно до цільового призначення, збереження його споживчих властивостей та організації забезпечення потреб власників, співвласників, наймачів, орендарів окремих житлових і нежитлових приміщень. Згідно зі ст. 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об'єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги. Відповідно до ст. 9 цього Закону, споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісячно, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором. Статтею 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації. Реєстрація за територіальною громадою м. Кривого Рогу речових прав на нежитлове приміщення загальною площею 191,3 м2 у житловому будинку №19 на пр-ті Седнєва, відсутня. Відповідач не є власником приміщення у житловому будинку №19 на пр-ті Седнєва. Відповідач не користується нежитловим приміщенням за адресою: пр. Седнєва, 19 загальною площею 191,3 м2 та не отримує житлово-комунальні послуги для власних потреб, тому не є споживачем. Відповідно до договору про надання послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків і споруд з Позивачем від 2013 управитель зобов'язаний укладати із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором. Позивач жодного разу не ініціював укладання договору на послуги з утримання будинку та прибудинкової території по нежитловому приміщенню будинку на пр-ті Седнєва, 19 та не виставляв рахунки щодо оплати вказаних послуг. Тобто, з 2013 по теперішній час Позивач не визнав Відповідача споживачем.

У доповненні до відзиву, Відповідач посилається на обставини, викладені у відзиві та зазначає, що за Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" мешканцям багатоквартирних будинків надано право на самостійне визначення управителів будинків шляхом прийняття відповідного рішення на загальних зборах мешканців. Мешканці будинку на проспекті Седнєва,19 таким правом скористались та на загальних зборах 15.07.2016 самостійно обрали управителем будинку Позивача, про що відповідний протокол надали на зберігання у відповідності до чинних нормативно-правових актів до органу місцевого самоврядування. Крім того, протоколом загальних зборів мешканців від 10.12.2018 затверджено умови договору на надання Позивачем мешканцям вказаного будинку послуг з управління будинком та прибудинковою територією. Пунктом 3 ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" чітко визначено порядок проведення загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку: збори співвласників можуть скликатися ініціативною групою у складі не менше трьох співвласників або управителем; повідомлення про дату та місце проведення зборів співвласників має бути вручено не пізніше ніж за 10 днів до дати проведення зборів у письмовій формі кожному співвласникові під розписку або шляхом поштового відправлення рекомендованим листом на адресу квартири або нежитлового приміщення, що належить співвласнику в цьому багатоквартирному будинку. Ініціатором загальних зборів 15.07.2016 та 10.10.2018 співвласників будинку на пр-ті Седнєва, 19 виступив Позивач. При цьому, на адресу Відповідача жодного повідомлення щодо проведення вказаних зборів направлено не було. Крім того, у відповідності до п.10 ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" повідомлення про рішення, прийняте зборами співвласників, не пізніше 10 днів після його прийняття надається в письмовій формі кожному співвласнику під розписку або шляхом поштового відправлення рекомендованим листом на адресу квартири або нежитлового приміщення, що належить співвласнику в цьому багатоквартирному будинку. Зазначене на адресу Відповідача теж здійснено не було. Крім того, згідно договору, який надано Позивачем в матеріалах справи, укладеного з уповноваженою особою від співвласників будинку Єланською І.А., предметом договору є надання саме співвласникам послуг з управління. Відповідач не є співвласником будинку на пр-ті Седнєва,19. Як свідчить інформація, зазначена у листі управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради від 13.04.2021 №7-05/16/999 частина нежитлового приміщення, а саме 92,3 м2 із загальної площі 191,3 м2 до 30.07.2018 перебувала в орендному користуванні ПАТ "Державний ощадний банк України". А відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги" (в редакції, яка діяла на той час) саме орендар приміщень повинен сплачувати за отриманні житлово-комунальні послуги. Крім того, у житловому будинку № 19 на пр-ті Седнєва 31.01.2020 створено ОСББ "Седнєва-19". У відповідності до статті 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" державна реєстрація об'єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об'єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації. Разом з тим, відповідно до ст. 1, 16 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - це юридична особа, створена власниками квартир або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна. Об'єднання має право відповідно до законодавства та статуту, у тому числі, встановлювати сервітути, здавати в оренду допоміжні приміщення та інше спільне майно багатоквартирного будинку. Тобто, Позивач не мав підстав надавати власникам житлових та нежитлових приміщень будинку №19 на пр-ті Седнєва послуги з управління будинком або не навело у своїх позовних вимогах документів що підтверджують такі підстави. За попередньою інформацією власників житлового будинку №19 на пр-ті Седнєва нежитловим приміщенням, загальною площею 191,3 м2, для здійснення своєї господарської діяльності користувалися працівники Позивача. У відповідності до Положення про департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради, затвердженого рішенням Криворізької міської ради від 22.04.2020 № 4618, зі змінами, Відповідачеві делеговано функції виключно балансоутримування деякого переліку нежитлових приміщень міста, що є виключно функцією ведення бухгалтерського обліку. Як свідчить інформація, зазначена у листі управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради від 13.04.2021 № 7-05/16/999 з серпня 2018 року до теперішнього часу нежитлове приміщення на 1 поверсі житлового будинку на пр-ті Седнєва,19 є вільним та пропонується до переліку 1 типу об'єктів комунальної власності міста для укладення договору оренди за результатами аукціону.

01.06.2021 від Відповідача надійшло клопотання про залучення до матеріалів справи роз'яснювального листа Міністерства розвитку громад та території України № 8/91/76-21 від 11.01.2021, у якому зазначається, що відповідно до ст.9 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" за рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку. З прийняттям Закону України № 2189-VIII від 09.11.2017 "Про житлово-комунальні послуги" поняття балансоутримувача багатоквартирного будинку скасовано.

У судовому засіданні досліджено надані сторонами докази.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін господарський суд

ВСТАНОВИВ:

18.11.2013 Управлінням благоустрою та житлової політики виконкому міськради (далі - Замовник) та ТОВ "УЮТ-2011" (далі - Управитель) укладено договір про надання послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків і споруд у Інгулецькому районі (об'єкт №2) (далі Договір), за розділом 1 якого предметом договору є передача Замовником Управителю функції управління та надання послуг утримання будинку, споруди або групи будинків і споруд та об'єктів благоустрою, що розташовані на прибудинкових територіях, для забезпечення його сталого функціонування відповідно до цільового призначення, збереження його споживчих властивостей та організації забезпечення потреб власників, співвласників, наймачів, орендарів окремих житлових і нежитлових приміщень, у своєчасному отримані житлово-комунальних послуг відповідної якості, а Замовник надає право Управителю відраховувати належну йому плату від загальної суми оплати за житлово-комунальні послуги, а також відшкодовувати здійснені ним необхідні витрати, пов'язані з управлінням об'єктом, у разі, коли Управитель отримав на такі витрати письмову згоду замовника. Мета договору є управління будинком, спорудою або групою будинків і споруд на території відповідного району створення мешканцями будинку належних умов проживання згідно з діючими стандартами, нормативами, нормами та правилами.

Замовник зобов'язаний передати протягом місяця після укладання цього договору об'єкт в управління та необхідну достовірну документацію в повному обсязі з оформленим актом прийняття-передачі об'єкта в управління з управління згідно з додатком (абз. 1 п. 2.1 Договору).

Управитель зобов'язаний здійснювати управління особисто, а також укладати договори з співвласниками на виконання окремих видів робіт; надавати Замовнику повну та достовірну інформацію щодо управління об'єктом на умовах та у строки, визначені договором або законом; дотримуватися умов договорів з учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг; вимагати своєчасної і в повному обсязі оплати наданих житлово-комунальних послуг; (абз. 2,3,12,13 п. 2.2 Договору).

Договір набуває чинності з моменту підписання та діє протягом 1 року. Функції з управління та надання послуг з утримання будинку, споруди або групи будинків і споруд та об'єктів благоустрою, що розташовані на прибудинкових територіях розпочинають здійснювати з 01.02.2014. Даний договір може бути пролонгований за згодою Сторін на той самий термін. Якщо одна із Сторін має намір розірвати договір, вона повинна попередити про свій намір не менш як за місяць до його розірвання (п. 4.1 Договору).

10.01.2019 ТОВ "УЮТ-2011" (далі-Управитель) з співвласниками багатоквартирного будинку за адресою: м. Кривий Ріг, пр-т Седнєва, буд. 19 (далі - Співвласники) в особі Єланської І.А уповноваженої зборами співвласниками багатоквартирного будинку, що діє на підставі протоколу загальних зборів, уклали договір про надання послуг з управління будинком, за п. 1 якого Управитель зобов'язується надати Співвласникам послуги з управління багатоквартирним будинком (далі - Послуги), що розташований за адресою пр-т Седнєва, буд. 19 (далі - Будинок), в Співвласники зобов'язуються оплатити Управителю зазначену послугу, згідно з вимогами законодавства України та Умовами цього Договору.

Кожен із Співвласників зобов'язаний: оплачувати Управителеві надані Послуги в порядку, за ціною та у строки, встановлені цим Договором (підпункт1 п. 5 Договору).

Управитель має право вимагати від Співвласників оплати наданої Послуги в порядку, за ціною та в строки, встановлені цим Договором (підпункт 1 п. 6 Договору).

За даними Позивача, за період з 01.02.2018 по 01.06.2020 за адресою пр. Серднєва 19 надані послуги на підставі:

з 01.02.2018 по 31.12.2018 - з утримання прибудинкової території у відповідності з Законом України "Про житлово-комунальні послуги" № 1875-IV від 24.06.2004, який діяв в період спірних відносин, рішення виконавчого комітету Криворізької міської ради №177 від 12.04.2017, рішення виконавчого комітету Криворізької міської ради № 231 від 10.05.2017 та на підставі договору про надання послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків і споруд у Інгулецькому районі;

з 01.01.2019 по 01.06.2020 - з управління багатоквартирним будинком у відповідності з Законом України "Про житлово-комунальні послуги" №2189-VIII від 09.11.2017 на підставі договору про надання послуг з управління будинком від 10.01.2019.

На підтвердження наданих послуг Позивач надав копії наведених вище договорів, актів виконаних робіт, відомостей ресурсів до актів виконаних робіт, довідок про вартість будівельних робіт та витрат, наряд-замовлень та наряд-завдань, актів на списання матеріальних цінностей, рахунків, рахунків - розшифровок, інформацій про витрати на утримання будинку, звітів щодо спожитих енергоносіїв та інші.

Позивач зазначає, що балансоутримувачем спірного нежитлового приміщення площею 191,3 м2 на пр-кі Серднєва 19 у м. Кривому Розі є Відповідач, що підтверджується листом Департаменту розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради № 17/08/5200 від 20.11.2020.

Також Позивач наполягає, що відповідно до ч. 2 ст. 21 Законом України "Про житлово-комунальні послуги" ТОВ "УЮТ-2011", як виконавець зобов'язаний забезпечувати своєчасність та відповідну якість житлово-комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договору; здійснювати контроль за технічним станом інженерного обладнання будинків, квартир, приміщень; своєчасно проводити підготовку жилого будинку і його технічного обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період; утримувати в належному стані, здійснювати технічне обслуговування та ремонт внутрішньобудинкових мереж, вживати заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій, усунення порушень якості послуг у термін, встановлені договором та/або законодавством тощо. Тобто, надання житлово-комунальних послуг є обов'язком виконавця, а споживачі, у свою чергу, зобов'язані укласти договір на надання житлово-комунальних послуг та оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

25.03.2020 до Департаменту розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради здано претензію ТОВ "УЮТ-2011" № 293 від 05.03.2020, в якій, в порядку досудового врегулювання спору, останній вимагає сплати 14 787,21 грн. боргу за надання послуг утримання будинку, у м. Кривому Розі по від. Седнєва, 19, у тому числі площею 92,3 м2.

За розрахунком Позивача, на момент звернення з позовом, борг Відповідача за надані Позивачем послуги з утримання спірного нежитлового приміщення становить 7 633,65 грн., що стало причиною виникнення спору.

Відповідач позов заперечує, посилаючись на те, що він не є власником чи користувачем майна щодо оплати за обслуговування якого виник спір.

До матеріалів справи Відповідач надав копії рішень Криворізької міської ради: № 4360 від 24.12.2019 "Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2016 № 754 "Про затвердження Положення про управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради в новій редакції" та "Положення про управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради"; № 4618 від 22.04.2020 "Про внесення змін до рішення міської ради від 27.06.2018 №2801 "Про затвердження Положення про департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради" та "Положення про департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради"; № 381 від 31.03.2016 "Про обсяг і межі повноважень районних у місті рад та їх виконавчих органів".

Предметом доказування є обставини, пов'язані з наявністю/відсутністю підстав для відповідальності Відповідача за несплату коштів за утримання Позивачем спірного нежитлового приміщення у період з 01.02.2018 до 01.06.2020.

Відповідно до ст. 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є: договори та інші правочини; інші юридичні факти. Цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.

Власність зобов'язує. Власник не може використовувати право власності на шкоду правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі. (ч.4,5 ст. 319 ЦК України).

Згідно зі статтею 322 ЦК України власник зобов'язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.

Правовідносини, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг регулюються спеціальним законодавством, у тому числі Законом України від 24.06.2004 № 1875-IV (зі змінами і доповненнями) "Про житлово-комунальні послуги" (далі Закон № 1875-IV), чинним у період з 30.07.2004 до 01.05.2019 та Законом України від 09.11.2017 № 2189-VIII (зі змінами і доповненнями) "Про житлово-комунальні послуги" (далі Закон № 2189-VIII), що набрав чинності з 01.05.2019.

Частиною 2 ст. 21 Закону № 1875-IV визначено обов'язки виконавця послуг.

Відповідно до ч. 2 ст. 23 Закону № 1875-IV власник має право доручати повністю або частково розпоряджатися та управляти належним йому майном відповідно до закону та договору балансоутримувачу або управителю.

Згідно зі 24 цього Закону балансоутримувач має право (серед іншого): здійснювати функції утримання на балансі переданого йому за договором з власником майна та управляти їм чи передавати за договором повністю або частково функції управління управителю; укладати договори на надання житлово-комунальних послуг; здійснювати господарську діяльність у порядку, визначеному законом.

Балансоутримувач зобов'язаний (серед іншого): утримувати на балансі майно, визначене договором з власником (співвласниками); вести бухгалтерську, статистичну та іншу, передбачену законодавством, звітність відповідно до законодавства; забезпечувати управління майном власними силами або укладати договір з юридичною особою на управління майном; забезпечити належні експлуатацію та утримання майна, що перебуває на його балансі.

Особливими учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є балансоутримувач та управитель, які залежно від цивільно-правових угод можуть бути споживачем, виконавцем або виробником (ч.6 ст. 19 Закону № 1875-IV).

Відповідно до п. 6, 8, 12, 13 ст. 1 Закону № 2189-VIII індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об'єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги; колективний договір про надання комунальних послуг (далі - колективний договір) - договір про надання комунальних послуг, який укладається з виконавцем комунальних послуг за рішенням співвласників (на умовах, визначених у рішенні співвласників (об'єднання співвласників багатоквартирного будинку) та є обов'язковим для виконання всіма співвласниками; послуга з управління багатоквартирним будинком - результат господарської діяльності суб'єктів господарювання, спрямованої на забезпечення належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна багатоквартирного будинку та його прибудинкової території відповідно до умов договору; споживач житлово-комунальних послуг (далі - споживач) - індивідуальний або колективний споживач.

Згідно зі ч. 1 ст. 9 Закону № 2189-VIII споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором.

Відповідно до ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" До виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить:

прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення (п.31 ч.1);

створення у разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення з іншими суб'єктами комунальної власності спільних проектів або спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, установ та організацій, визначення повноважень цих органів (служб) (п.32 ч.1);

Частиною 1 ст. 60 Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.

Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації (ч.2 ст. 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень").

Згідно зі ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У ст. 76, 77 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до ст. 78, 79 ГПК України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Статтею 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Згідно зі ст. 13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.

Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених цим Кодексом.

Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідач позов заперечує з наведених у відзиві підстав.

Перевіривши доводи і докази сторін, суд не приймає позицію Позивача, а погоджується з Відповідачем.

Предметом договору з ТОВ "УЮТ-2011" від 2013 є передача замовником управителю функцій управління та надання послуг утримання будинку, споруди або групи будинків і споруд та об'єктів благоустрою, що розташовані на прибудинкових територіях (далі об'єкт), для забезпечення його сталого функціонування відповідно до цільового призначення, збереження його споживчих властивостей та організації забезпечення потреб власників, співвласників, наймачів, орендарів окремих житлових і нежитлових приміщень.

Наданими до позову доказами не підтверджується позиція Позивача, що Відповідач є користувачем послуг Позивача, оскільки з наданого до справи "Положення про департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради" вбачається, що Відповідач не наділений Криворізькою міською радою такими повноваженнями.

Також наданими доказами не підтверджується, що Відповідач є власником, співвласником, наймачем, орендарем, користувачем приміщення у житловому будинку на пр-ті Седєва 19 у м. Кривому Розі.

Позивачем не надано доказів укладання з Відповідачем договору на надання послуг з утримання будинку та прибудинкової території щодо нежитлового приміщення будинку на пр-ті Седнева, 19 м. Кривому Розі.

До матеріалів справи не надано доказів державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відносно якого виник спір про надання послуг Позивачем.

Відповідно до Положення про департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради, затвердженого рішенням Криворізької міської ради від 22.04.2020 № 4618, Відповідачу делеговано функції виключно балансоутримувача, що є виключно функцією ведення бухгалтерського обліку і не наділений функціями управляти майном чи передавати за договором повністю або частково функції управління управителю; укладати договори на надання житлово-комунальних послуг; здійснювати господарську діяльність у порядку, визначеному законом.

У рішенні міської ради № 381 від 31.03.2016 "Про обсяг і межі повноважень районних у місті рад та їх виконавчих органів" встановлено, що виконкоми районних у місті рад ведуть оперативний облік житлового фонду та нежитлових приміщень, здійснюють контроль за їх ефективним утриманням і використанням. Забезпечують шляхом взаємодії із суб'єктами господарювання збереження об'єктів нерухомості та інших основних засобів, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Кривого Рогу та розташовані на території району, їх ефективне використання, недопущення існування покинутих напризволяще об'єктів. Щомісячно, до 25 числа, надають до управління комунальної власності міста виконкому міської ради інформацію про перелік вільних приміщень з метою передачі їх у оренду.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що Позивач звернувся з позовом до неналежного відповідача, у зв'язку з чим позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Оскільки Позивач звернувся до неналежного відповідача, суд не перевіряє докази Позивача щодо обсягів наданих послуг та їх вартості.

Згідно зі ст. 129 ГПК України господарські витрати у справі слід покласти на Позивача.

Керуючись ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "УЮТ-2011" (50081, м. Кривий Ріг, мкр. 5-й Зарічний, 8А, код 37861681) до Департаменту розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради (50101, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна (Радянська), 1, код 03364234) про стягнення 7 633,65 грн. заборгованості за спожиті житлово-комунальні послуги.

Витрати у справі покласти на Позивача.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається у строк, передбачений ст.256 ГПК України, з урахуванням ч. 4 розділу Х "Прикінцеві положення" цього Кодексу.

Повне судове рішення складене 23.07.2021

Суддя С.Г. Юзіков

Джерело: ЄДРСР 98519360
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку