open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Єдиний унікальний номер 229/4115/20

Номер провадження 2/229/172/2021

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 червня 2021 року Дружківський міський суд Донецької області

у складі:

головуючого -судді Гонтар А.Л.,

при секретарі Білик О.А.

за участі представника позивача Красної Т.О.

відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суда м. Дружківка цивільну справу за позовною заявою Комунального підприємтсва "Компанія "Вода Донбасу" до ОСОБА_2 про стягнення боргу за послуги водопостачання та воовідведення,

ВСТАНОВИВ:

позивач Комунальное підприємтсво "Компанія "Вода Донбасу" Дружківське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства (далі КП "Компанія "Вода Донбасу" ДВУВКГ) 14 вересня 2020 року звернулось до Дружківського міського суду із позовом до ОСОБА_2 про стягнення заборгованості за послуги водопостачання та водовідведення.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним. Відповідач з 01 листопада 2017 року по 01 серпня 2020 року користуючись послугами позивача з водопостачання та водовідведення, плату за отриманні послуги здійснювала частково.

Між Позивачем та Відповідачем, як і з усіма мешканцями приватного сектору укладений типовий договір. Умови типового договору є обов`язковими для сторін договору, які не мають права відступати від їх положень. Відповідач не виконала вимоги діючого Договору, що призвело до виникнення заборгованості.

За період з 01 листопада 2017 року по 01 січня 2019 року нарахування коштів за послуги підприємства здійснювалось відповідно до показників індивідуального лічильника води, а з 01 січня 2019 року по 01 серпня 2020 року нарахування коштів за послуги підприємства здійснювалось згідно з затвердженими тарифами, нормами водокористування і кількістю зареєстрованих осіб, тому що відповідач порушила вимоги типового договору та не провила повірку індивідуального засобу обліку води вчасно, хоча згідно акту від 26 серпня 2017 року була додатково повідомлена про умови проведення повірки.

Норма водокористування у будинку відповідача становить 260 літрів на добу на одну людину.

Тарифи встановлено Постановою НКРЕКП №87 від 10 лютого 2012 року та складає 6,97грн. за 1 куб/м, Постановою НКРЕКП №2869 від 26 листопада 2015 року та складає 18,45 грн. за 1 куб/м. , Постановою НКРЕКП № 1015 від 10 серпня 2017 року та складає 25,84 грн. за 1 куб/ м.

У Типовому договорі зазначено, що Споживач зобов`язаний за власний рахунок забезпечувати своєчасну повірку засобів обліку холодної води. Виконання умов Договору для сторін, є пріоритетним напрямком згідно діючого законодавства України.

Відповідачка не виконала вимоги діючого Договору, що призвело до несвоєчасної повірки індивідуального засобу обліку та виникнення заборгованості.

Враховуючи викладене, позивач подає позовну заяву про стягнення з Відповідача заборгованості за надані послуги з водопостачання та водовідведення в порядку позовного провадження у розмірі заборгованності, яка виникла станом на 01 серпня 2020 року 7203, 57 коп.

Просять стягнути з відповідача на їх користь суму заборгованості 6976,29 грн. за період з 01 серпня 2017 року по 01 серпня 2020 року та судовий збір у розмірі 2102 грн.

21 вересня 2020 року провадження по справі було відкрито та справу призначено до підготовчого засідання на 13 жовтня 2020 року (а.с.17-18).

09 жовтня 2010 року відповідач подала до Дружківського міського суду відзив на позовну заяву, в якому заперечувала проти задоволення позовних вимог, посилаючись на наступне.

Відповідач, вважає, що позовні вимоги необґрунтовані. Позивачем не було надано пропозиції щодо проведення повірки вимірювальної техніки; згідно розрахунків, нараховані суми з урахуванням поливу. Просить у задоволенні позовних вимог відмовити (а.с.22).

13 жовтня 2021 року підготовче засідання було закрито та справу призначено до судового розгляду по суті на 30 жовтня 2021 року (а.с.37-38).

20 травня 2021 року Дружківським судом було винесено ухвалу про витребування доказів у позивача, відповідно до якої у Комунального підприємства 'Компанія 'Вода Донбасу ' в особі Дружківського ВУВКГ було витребуванно розрахунок суми заборгованості за період з 01 січня 2019 року по 01 серпня 2020 року до та після проведення періодичної повірки, за особовим рахунком НОМЕР_1 відкритим на ім`я ОСОБА_2 , відносно заборгованості, що виникла за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.56-59).

Але, ухвала Дружківського міського суду позивачем виконана не була, тому, суд, вважає, що цивільну справу треба розглядати за наявними доказами.

В судовому засіданні представник позивача Красна Т.О. підтримала позовні вимоги. Вважає, що відповідач порушила вимоги договору у результаті чого у неї виникла заборгованість за послуги водопостачання. Просить позов задовольнити.

Відповідач, просить у задоволенні позовних вимог відмовити, тому, що вважає, що вона не має заборгованості за послуги водопостачання.

Суд, заслухавши представника позивача, відповідача, дослідивши докази по справі, вважає, що позов задоволенню не підлягає за таких обставин.

Відповідач ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована у будинку за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується довідкою виконавчого комітету Дружківської міської ради від 25 вересня 2020 року № 4668/160.1242/1-20 про реєстраціюи, наданою 12 жовтня 2020 року на запит суду (а.с. 34 ).

Ст.ст. 20, 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 року № 1875-IV визначені обов`язки споживача та виконавця житлово-комунальних послуг.

Зокрема, обов`язком споживача є укладення договору на надання житлово-комунальних послуг, підготовленого на основі Типового договору, а також оплата житлово-комунальних послуг у строки, встановлені договором або законом (п.п. 1, 5 ч.3 ст. 20 Закону), а обов`язком виконавця - надання послуг вчасно та відповідної якості згідно із законодавством, а також підготовка та укладення зі споживачем договору про житлово-комунальні послуги.

Представник позивача, посилається у позовній заяві та пояснювала у судовому засіданні, що між КП ""Компанія "Вода Донбасу" Дружківського ВУВКГ та ОСОБА_2 укладено договір про надання послуг водопостачання, але відповідний договір суду надано не було, але відповідач не спростовувала дану інформацію, тому суд, вважає, що відповідач є споживачем послуг.

Матеріалами справи підтверджено, що позивач надає такі послуги.

Таким чином, правовідносини, що виникли між сторонами у справі - це правовідносини між виконавцем послуг та споживачами послуг.

Необхідність укладення договору про надання житлово-комунальних послуг передбачена законом і його укладення визначено як обов`язок, а не право споживача таких послуг.

Крім цього, відповідно до змісту зазначених положень Закону споживач може відмовитися від укладення договору на надання житлово-комунальних послуг лише в разі відмови від користування такими послугами, а не через непогодження сторонами умов такого договору.

Відсутність письмового договору на надання житлово-комунальних послуг не є підставою для відмови відповідача від сплати за фактично наданих житлово-комунальних послуг.

Оскільки обов`язок споживача житлово-комунальних послуг як власника житла ґрунтується не тільки на договорі, але й на законі, відсутність письмовихдоговірних відносин не є підставою для звільнення від оплати житлово-комунальних послуг.

Згідно вимог ст.ст. 67,68 ЖК України наймач зобов`язаний своєчасно вносити квартирну плату та плату за комунальні послуги (водопостачання, газ, теплова енергія та інші послуги).

Відповідно до «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» затвердженими Постановою КМУ від 21.07.2005 р. № 630, відповідачу надавалися послуги з водопостачання та водовідведення. Для розрахунку за надані послуги на ім`я відповідача ОСОБА_2 було відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 .

Розпорядженням виконавчого комітету Дружківської міської ради від 20.04.2001 року № 146 встановлено норми питного водоспоживання (а.с.8-9).

Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1015 від 10.08.2017 року «Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 26.11.2015 року №2868» встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення КП «Компанія «Вода Донбасу» встановлено тарифи на послуги з централізованого водопостачання, споживачам, які є суб`єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, що отримують послуги безпосередньо від КП «Компанія «Вода Донбасу»: тариф на послугу з централізованого постачання холодної води - 11,53 грн за 1 куб.м. (без податку на додану вартість); тариф на послугу з централізованого водовідведення - 10,00 грн за 1 куб.м. (без податку на додану вартість) (а.с.7).

За змістом ст.162 ЖК України плата за користування жилим приміщенням в будинку (квартирі), що належить громадянинові на праві власності, встановлюється угодою сторін. Плата за комунальні послуги береться крім квартирної плати за затвердженими в установленому порядку тарифами.

На підставі ст. 64 ЖК України члени сім`ї наймача, які проживають разом з ним, користуються нарівні з наймачем усіма правами і несуть усі обов`язки, що випливають з договору найму жилого приміщення. Повнолітні члени сім`ї несуть солідарну з наймачем майнову відповідальність за зобов`язаннями, що випливають із зазначеного договору. Згідно ст. 67 ЖК України плата за послуги по постачанню питної води та прийманню стічних вод стягується за затвердженими у встановленому порядку тарифами.

Плата за житлово-комунальні послуги відповідно до ст. 32 ЗУ Про житлово-комунальні послуги, нараховується щомісячно відповідно до умов договору в порядку визначеному Кабінетом Міністрів України. Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку.

Відповідно до п. 11 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою КМУ від 21 липня 2005 року № 630, у разі встановлення будинкових засобів обліку води у багатоквартирному будинку, де окремі квартири обладнані квартирними засобами обліку, споживач, який не має квартирних засобів обліку, оплачує послуги згідно з показаннями будинкових засобів обліку, не враховуючи витрати води виконавця, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, які є власниками або орендарями приміщень у цьому будинку, та сумарних витрат води за показаннями усіх квартирних засобів обліку. Різниця розподіляється між споживачами, які не мають квартирних засобів обліку, пропорційно кількості мешканців квартири в разі відсутності витоків із загальнобудинкової мережі, що підтверджується актом обстеження, який складається виконавцем у присутності не менш як двох мешканців будинку. За наявності витоків із загальнобудинкової мережі споживачі, які не мають квартирних засобів обліку, оплачують послуги з холодного, гарячого водопостачання та водовідведення за встановленими нормативами (нормами) за місяць, у якому ці витоки виявлено.

Згідно ст.22 Закону України «Про питну воду та питне водопостачання», п.5 ч.3 ст. 20 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» споживачі питної води, зобов`язані своєчасно, у строки, встановлені договором або законом, вносити плату за використану питну воду відповідно до встановлених тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення.

Відповідно до п. 18 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою КМУ від 21 липня 2005 року № 630, розрахунковим періодом для оплати послуг є календарний місяць. Плата за послуги вноситься не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим, якщо договором не встановлено іншій строк. Система оплати послуг (щомісячна або авансова) та форма оплати послуг (готівкова або безготівкова) визначаються у договорі між споживачем і виконавцем.

Пунктом 21 вищевказаних Правил передбачено, що у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку води і теплової енергії плата за надані послуги справляється згідно з установленими нормативами (нормами) споживання з централізованого постачання холодної та гарячої води і водовідведення - з розрахунку на одну особу та на ведення особистого підсобного господарства.

Судом встановлено, що відповідач ОСОБА_2 по справі є споживачем послуг позивача, та здійснює користування послугами позивача на підставі індивідуального лічильника.

Позивач, вважає, що оплату за послуги з 01 листопада 2017 року по 01 січня 2019 року проводила не регулярно, у зв`язку із чим представник позивача звернувся до суду із зазначеним позовом.

Відповідно до розрахунку заборгованості, наданою суду позивачем вибачається, що за період з 01 листопада 2017 року по 01 січня 2019 року відповідачу ОСОБА_2 нарахована оплата за послуги водопостачання, виходячи із показників лічильника, у розмірі 385, 32 грн., а сплачено відповідачем за цей період коштів у розмірі 493,42 грн., тобто відповідачем оплачено послуги за водопостачання у більшому розмірі, чим нараховано (а.с.12).

Таким чином, суд, вважає, що за даний період у відповідача ОСОБА_2 не має заборгованості за послуги водопостачання.

Крім того, позивач просить стягнути з відповідача на їх користь заборгованість за послуги водопостачання за період з 01 січня 2019 року по 01 серпня 2020 року у розмірі 6449,23 грн., посилаючись на те, що відповідачем не було здійснено вчасно повірку індивідуального лічильника.

Але, суд, не погоджується із доводами позивача в цій частині також.

Правовідносини, які виникли між сторонами, регулюються Законом України "Про житлово- комунальні послуги", Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної води і водовідведення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 21.07.2005року , із змінами та доповненнями., Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність", Порядком подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України № 474 від 08 липня 2005 року.

Згідно ст. 16 Закону України від 24.06.2004року № 1875 - ІV "Про житлово комунальні послуги", в редакції Закону України від 10.04.2014року № 1198- VІІ "Про житлово-комунальні послуги" (чинного на час виникнення правовідносин) порядок надання житлово комунальних послуг , їх якісні та кількісні показники мають відповідати умовам договору та вимогам законодавства.

Відповідно до ч.3 ст.29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» , в редакції Закону України від 10.04.2014р №1198 - VІІ, який набрав чинності з 26.04.2014року, договір на надання послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем) у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та виконавцем цих послуг.

Відповідач ОСОБА_2 зареєстрована у будинку за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується довідкою виконавчого комітету Дружківської міської ради від 25 вересня 2020 року № 4668/160.1242/1-20 про реєстраціюи, наданою 12 жовтня 2020 року на запит суду (а.с. 34).

Законом України від 10.04.2014роу №1198 - VІІ внесені зміни до ст. 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», згідно яким виконавцем послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем) для об`єктів усіх форм власності є суб`єкт господарювання, що провадить господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення. Тобто з 23.05.2014 року виконавець послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення визначений законом і яким є саме відповідач.

Між сторонами склалися фактичні договірні відносини з надання послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з водовідведення, які надає відповідач , а позивач їх оплачує, що підтверджується особовим рахунком № НОМЕР_1 , який відкритий позивачем на ім`я відповідача ОСОБА_2 , як споживача послуг за адресою АДРЕСА_1 .

Статтею 218 ЦК України передбачено, що недодержання сторонами письмової форми правочину, яка встановлена законом, не має наслідком його недійсність, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до п.9 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (чинного на час виникнення правовідносин) у квартирі (будинку садибного типу) роботи з установлення засобів обліку води і теплової енергії (далі - квартирні засоби обліку) проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача. Квартирні засоби обліку беруться виконавцем на абонентський облік.

Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця.

Відповідно до п.1 Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, цей Порядок визначає процедуру подання на періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки, результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиту для побутових потреб електричну енергію і газ, комерційних розрахунків за спожиту теплову енергію і воду (далі - засоби вимірювальної техніки), що є власністю фізичних осіб, спільною власністю співвласників багатоквартирного будинку.

Оплата періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтажу, транспортування та монтажу) засобів вимірювальної техніки, результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиту для побутових потреб електричну енергію і газ, комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду, здійснюється відповідно до частини четвертої статті 17 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність".

Особовим рахунком № 12117 , відкритим позивачем на ім`я ОСОБА_2 , як споживача послуг за адресою АДРЕСА_1 , паспортом на лічильник води крильчатий СВК-1,5 заводський номер 018528 , підтверджується, що засіб обліку лічильник води крильчатий СВК-1,57 заводський номер 0185528 , перебував на обліку виконавця, тобто позивача.

Згідно зазначеного паспорту строк повірки лічильника СВК-1,5 заводський № 018528 - кожні три роки, дата надходження в експлуатацію 26 лютого 2002 рік. Дата повірки 14 лютого 2008 року, висновок придатний (а.с.62-66 ).

Відповідно до ч.1,4 ст. 23 Закону України від 09.06.2018 року "Про житлово-комунальні послуги" одиниця виміру обсягу спожитої споживачем послуги з централізованого водопостачання визначається правилами надання відповідної комунальної послуги, що затверджуються уповноваженим законом органом.

Послуга з централізованого водопостачання надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та вимогами правил надання послуг з централізованого водопостачання, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, якщо інше не передбачено законом.

Частинами 1,3 статті 24 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги", зазначено, що одиниця виміру обсягу спожитої споживачем послуги з централізованого водовідведення визначається правилами надання відповідної комунальної послуги, що затверджуються уповноваженим законом органом.

Послуга з централізованого водовідведення надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та вимогами правил надання послуг з централізованого водовідведення, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, якщо інше не передбачено законом.

Відповідно до п. 10 Правил оплата послуг за показаннями засобів обліку води, встановлених у квартирі (будинку садибного типу), проводиться лише у разі здійснення обліку в усіх точках розбору холодної та гарячої води у квартирі (будинку садибного типу) незалежно від наявності засобів обліку на вводах у багатоквартирний будинок.

Справляння плати за нормативами (нормами) споживання за наявності квартирних засобів обліку без урахування їх показань не допускається, за винятком випадків, передбаченихабзацом п`ятим пункту 15 цих Правил. Виконавець і споживач не мають права відмовлятися від врахування показань засобів обліку.

Відповідно до п.15 Правил засоби обліку води і теплової енергії, встановлені у квартирі (будинку садибного типу) та на вводі у багатоквартирний будинок, підлягають періодичній повірці.

Періодична повірка засобів обліку води і теплової енергії проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги у такому порядку:

з централізованого постачання холодної та гарячої води - згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці;

з централізованого опалення - згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередній опалювальний період.

У разі несправності засобів обліку води і теплової енергії, що не підлягає усуненню, плата за послуги з моменту її виявлення вноситься згідно з нормативами (нормами) споживання.

Стаття 32 Закону України від 24.06.2004 року № 1875-IV «Про житлово-комунальні послуги», норми пунктів 10, 15 Правил не суперечать ст. 41 Закону України від 10.01.2002 року № 2918-III «Про питну воду та питне водопостачання» (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин), на яку посилається відповідач в своїх запереченнях на позов, згідно якої облік у сфері питного водопостачання здійснюється підприємствами питного водопостачання і споживачами за допомогою технічних засобів, що внесені до державного реєстру засобів вимірювальної техніки. У разі відсутності таких технічних засобів облік питної води тимчасово здійснюється розрахунковим шляхом згідно з установленими нормами.

Тобто, у разі, якщо в квартирі позивача був встановлений засіб обліку води, єдиною підставою для переведення споживачів на плату за послуги згідно з нормативами (нормами) споживання є виявлена несправність засобів обліку води, що не підлягає усуненню. Такі нарахування здійснюються лише з моменту виявлення несправності засобів обліку води.

Позивачем за період з 01 січня 2019 року по 01 серпня 2020 року без водомірного обліку була нарахована сума за послуги у розмірі 6449,23 грн. Загальна сума боргу станом на 01 серпня 2020 року становить 7177,57 грн.

Нарахування плати за особовими рахунками з простроченим строком повірки засобів обліку за нормами водоспоживання суперечить вимогам закону, зокрема, ст. 16, ст. 32 Закону України від 24.06.2004 року № 1875-IV «Про житлово-комунальні послуги», пунктам 10, 15 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, згідно яких справляння плати за нормативами (нормами) споживання за наявності квартирних засобів обліку без урахування їх показань не допускається, крім випадків виявлення несправності засобів обліку води, що не підлягає усуненню.

Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення не передбачено перевід споживача на нарахування плати за нормативами (нормами) споживання у зв`язку із спливом міжповірочних інтервалів.

Суд не погоджується з доводами позивача, що підприємство не несе відповідальність за своєчасність проведення повірки та обслуговування приладів обліку води, оскільки це вказано у договорі, укладеному між підприємством та відповідачем.

Так, п. 9 Правил встановлено, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів обліку проводяться за рахунок виконавця.

Згідно ст. 17 Закону України від 05.06.2014 року № 1314-VII «Про метрологію та метрологічну діяльність», який набув законної сили 01.01.2016 року, в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту.

Суб`єкти господарювання зобов`язані своєчасно з дотриманням встановлених міжповірочних інтервалів подавати законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, на періодичну повірку.

Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюються за рахунок суб`єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, покладається на суб`єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Періодична повірка проводиться за рахунок тарифів на електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Законом України від 24.06.2004 року № 1875-IV «Про житлово-комунальні послуги» на споживача покладено обов`язок забезпечувати цілісність засобів обліку комунальних послуг та не втручатися в їх роботу; оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом; допускати у приміщення, будинки і споруди представників виконавця/виробника в порядку, визначеному законом і договором, для перевірки показників засобів обліку (ст. 20), тобто зазначений Закон не покладає обов`язок з повірки засобів обліку на споживачів.

Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення обов`язок контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж покладають на виконавця (п. 32 Правил).

Постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 року № 532 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 р. № 869, яка набула чинності 24.10.2014 року, був затверджений Порядок формування тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем), згідно п. 16 якого до складу витрат на збут послуг з централізованого постачання холодної води, водовідведення включаються витрати, безпосередньо пов`язані із збутом послуг споживачам, зокрема, витрати на проведення планових періодичних повірок, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку холодної води, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, розпломбування та опломбування, а також витрати на формування обмінного фонду квартирних засобів обліку холодної води.

Постановою Національної комісії; що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 10.03.2016 року № 303 затверджено Порядок формування тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо-будинкових систем), який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 04.04.2016 р. за № 499/28629 та набув чинності з 06.05.2016 року. Цим Порядком також передбачено, що до складу витрат на збут послуг з централізованого постачання холодної води та/або водовідведення включаються витрати, безпосередньо пов`язані зі збутом послуг споживачам, зокрема, витрати на проведення робіт з періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних засобів обліку холодної води для мешканців багатоквартирного житлового фонду, у тому числі на їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, а також витрати на формування обмінного фонду засобів обліку холодної води (п. 3.4).

Предметом спору по цій справі є нарахування плати за послуги з водопостачання за період з 01 січня 2019 року по 01 серпня 2020 року.

Таким чином, суд, вважає, що у задоволенні позовних вимог треба відмовити повністю.

Відповідно до частини 1 ст. 141 ЦПК України стороні, на користь якої ухвалено рішення, суд присуджує з другої сторони понесені нею і документально підтверджені судові витрати. Якщо позов задоволено частково, судові витрати присуджуються позивачеві пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, а відповідачеві - пропорційно до тієї частини позовних вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Оскільки у задоволенні позовних вимог відмовлено, то судові витрати також не підлягають стігненню.

Керуючись ст.ст. 10,11,60,61,88,209,212-215,223 ЦПК України , суд

В И Р І Ш И В:

у задоволенні позовних вимог Комунального піприємства ' Компанія 'Вода Донбасу 'в особі Дружківського ВУВКГ до ОСОБА_2 про стягнення боргу за послуги водопостачання та водовідведення відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

На рішення може бути подана апеляційна скарга до Апеляційного суду Донецької області через Дружківський міський суд протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту.

Повний текст рішення виготовлено 27 червня 2021 року.

Суддя: А. Л. Гонтар

Джерело: ЄДРСР 98288895
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку