open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 203/1582/21

Провадження № 3/0203/1339/2021

П О С Т А Н О В А

іменем України

02 липня 2021 року суддя Кіровського районного суду м. Дніпропетровська Черваньова Ю.М., за участі представника особи, що притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Загорського Д.В., представника митного органу Красіна І.Л., розглянувши матеріали, які надійшли з Дніпровської митниці Держмитслужби, про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ «Альфа Грейт», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, -

ВСТАНОВИЛА:

Згідно з протоколом про порушення митних правил № 0038/11000/21 від 04 лютого 2021 року 19.10.2018 року відповідно до контракту № 1509/2017 від 15.09.2017, який укладено між прдавцем ТОВ «Альфа Грейт» та покупцем канадською компанією «StreamgoldBusinessLimitedPartnership» Запорізькою митницею ДФС здійснено митне оформлення в режимі експорт брухту бронзи вагою 21708 кг вартістю 29088,72 долари США за митною декларацією типу ЕК10АА №UA112080/2018/025661.

19.10.2018 до митного оформлення товар заявлено ФОП ОСОБА_2 , який діяв на підставі договору про надання послуг від 08.11.2017 №08/11-17БР, укладеного між ФОП ОСОБА_2 та ТОВ «Альфа Грейт». Згідно додатку № 46 від 19.10.2018 до контракту «Уточнююча відвантажувальна специфікація № 44» та сертифікату з перевезення товару, які підписані ОСОБА_1 , одержувачем товаруєбельгійська компанія «Metallo-Chimique N.V.», про що зазначено в графі 8 митної декларації. Зазначений товар 22.10.2018 року було вивезено за межі митної території України на вантажному автомобілі д.н. НОМЕР_1 у складі з напівпричепом д.н. НОМЕР_2 .

14.01.2021 року до Дніпровської митниці Держмитслужби надійшов лист Держмитслужби України від 13.01.2021, яким на адресу Дніпровської митниці скеровано відповідь митних органів Королівства Бельгії, в якій зазначено, що компанія «Metallo-Chimique N.V.» 09.03.2017 змінила свою назву на « ІНФОРМАЦІЯ_2 », зазначена компанія не здійснює жодної економічної діяльності за кордоном від свого імені, товари згідно з умовами зовнішньоекономічного договору від 15.09.2017 року не були доставлені до компанії «MetalloBelgium NV», дана компанія не змогла знайти жодних даних про це у своїх цифрових системах, ТОВ Альфа Грейт» з України та «StreamgoldBusinessLimitedPartnership» з Канади повністю невідомі компанії «MetalloBelgium NV».

Таким чином, митний орган дійшов висновку, що ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю брухту бронзи вагою 21708 кг, вартістю 29088,72 долари США, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення та митного оформлення документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару - бельгійської компанії Metallo-Chimique N.V.».

Представник митниці в судовому засіданні просив визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, та накласти на нього стягнення у виді штрафу у розмірі 100% вартості товару та конфіскації товару.

В судове засідання, будучи належним чином повідомленим про дату та час розгляду справи, особа, що притягається до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 не з`явився, про причини неявки суд не повідомив та не подав заяву про відкладення судового засідання, що не перешкоджає розгляду справи без його участі за участі його представника.

Представник особи, що притягається до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 - адвокат Загорський Д.Д. у судовому засіданні надав заперечення на протокол про порушення та просив закрити провадження у справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1ст. 483 МК України, за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Обґрунтовуючи заперечення на протокол, адвокат зазначив, що 15.09.2017 року між ТОВ «Альфа Грейт» та StreamGoldBusinessLimitedPartnership (покупець Канада) було укладено контракт № 1509/2017 про постачання кольорових металів. 25.08.2018 між цими сторонами було укладено уточнену специфікацію, відповідно до умов якої одержувачем товару є бельгійська компанія Metallo-Chimique N.V. 19.10.2018 ТОВ «Альфа Грейт» було оформлено товар у режимі експорту шляхом подання митниці відповідної декларації з доданими документами. StreamGoldBusinessLimitedPartnership було укладено контракт № 1509/17 з Alloys OU (Естонія) про купівлю- продаж лому та відходів кольорових та чорних металів. Alloys OU було продано товар Metallo-Chimique N.V. Таким чином, товар експортований з України, на шляху до кінцевого отримувача ОСОБА_3 було перепродано Alloys OU, яке вже виступило як продавець для кінцевого отримувача товару, що пояснює відсутність у кінцевого отримувача взаємовідносин з ТОВ «Альфа Грейт та StreamGoldBusinessLimitedPartnership. Крім того, зазначив, що на момент розгляду справи закінчились строки накладення адміністративного стягнення.

Суд, заслухавши думку учасників справи, дослідивши матеріали адміністративної справи, приходить до наступного висновку.

Згідно зіст. 489 МК Українитаст. 280 КУпАП, при розгляді справи підлягають з`ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Положеннями ч. 1ст. 483 МК Українипередбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Зі змісту правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, випливає, що:

- об`єктом правопорушення за ч. 1ст. 483 МК України, пов`язаного з порушенням митних правил, є охоронюванийМК Українита іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

- об`єктивною стороною передбаченого ч. 1 ст.483 МК Україниправопорушення є: переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

- суб`єктом наведеного правопорушення є громадяни - декларанти, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

- суб`єктивна сторона за ч. 1 ст.483МК Українипередбачає прямий умисел, тобто, винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України чи вивезти з України з конкретною метою порушення встановленого порядку.

Таким чином, правопорушення, передбачене ч. 1ст. 483 МК України, може бути вчинено лише умисно, коли особа знає, що документи, які вона надає митному органу, як підставу для переміщення товару - є підробленими, чи, одержані незаконним шляхом або містять неправдиві дані, але бажає таким чином незаконно перемістити товар.

Правопорушення, передбачене ч. 1ст. 483 МК Українихарактеризується вчиненням одноразової дії у певний час, а саме під час подання органу доходів і зборів документів на митне оформлення товару, як підстави для переміщення таких товарів.

За змістомст. 264 МК України, митна декларація приймається та реєструється органом доходів та зборів. Подання митної декларації повинно супроводжуватися наданням митному органу комерційних супровідних та інших необхідних документів, перелік яких визначений уст. 335 цього Кодексу. Митна декларація приймається митним органом, якщо встановлено, що в ній містяться всі необхідні відомості, і до неї додано всі необхідні документи. Дата і час прийняття митної декларації фіксуються посадовою особою митного органу, що її прийняла шляхом її реєстрації. З моменту прийняття митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант, або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Так, з матеріалів справи вбачається, що відповідно до контракту № 1509/2017 від 15.09.2017, який укладено між продавцем ТОВ «Альфа Грейт» та покупцем - канадською компанією «StreamgoldBusinessLimitedPartnership» Запорізькою митницею ДФС здійснено митне оформлення в режимі експорт брухту бронзи вагою 21708 кг вартістю 29088,72 долари США за митною декларацією типу ЕК10АА №UA112080/2018/025661.

19.10.2018 до митного оформлення товар заявлено ФОП ОСОБА_2 , який діяв на підставі договору про надання послуг від 08.11.2017 №08/11-17БР, укладеного між ФОП ОСОБА_2 та ТОВ «Альфа Грейт». Згідно додатку № 46 від 19.10.2018 до контракту «Уточнююча відвантажувальна специфікація № 44» та сертифікату з перевезення товару, які підписані директором ТОВ «Альфа Грейт» ОСОБА_1 , одержувачем товару є бельгійська компанія «Metallo-Chimique N.V.», про що зазначено в графі 8 митної декларації. Зазначений товар 22.10.2018 року було вивезено за межі митної території України на вантажному автомобілі д.н. НОМЕР_1 у складі з напівпричепом д.н. НОМЕР_2 .

Дніпровська митниця Держмитслужби, перевіривши документи, подані для митного оформлення, не виявила порушень митних правил.

Підставою ж для складання протоколу про порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України, відносно ОСОБА_1 став лист Державної митної служби від 13.01.2021 № 08-1/20-02-01/7.5/425, яким на адресу Дніпровської митної служби України скеровано відповідь митних органів Королівства Бельгії, в якій зазначено, що ОСОБА_4 є зареєстрованою, 09.03.2017 року компанія змінила свою назву на ОСОБА_5 , вона не здійснює жодної економічної діяльності за кордоном від свого імені , товари згідно умов зовнішньоекономічного контракту № 1509/2017 від 15.09.2017 року не були доставлені до цієї компанії, про що свідчить відсутність даних про це в цифрових системах. ТОВ «Альфа Грейт» та компанія «StreamgoldBusinessLimitedPartnership» є для компанії на Metallo-Belgium N.V. невідомими.

У зв`язку з зазначеним, митний орган дійшов висновку, що ОСОБА_1 , будучи представником ТОВ «Альфа Грейт», здійснив дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для їх переміщення документів (додаток № 46 від 19.10.2018 до контракту № 1509/2017 від 15.09.2017 «Уточнююча відвантажувальна специфікація № 44, сертифікат з перевезення (походження) товару форми EUR.1 від 19.10.2018 № А112.007160), що містять неправдиві відомості щодо одержувача вищевказаного товару - бельгійської компанії Metallo-Chimique N.V.

З матеріалів справи вбачається (а.с.22-27), що вони мають неофіційний переклад зазначеної відповіді.

За вимогами ч. 1ст. 492 МК Українипровадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Таким чином, суддя може надати відповідну оцінку документам, які стали підставою складання відносно особи протоколу про порушення митних правил, та які є в розумінні митного органу доказами вчинення ним адміністративного правопорушення, лише за наявності належним чином оформленого перекладу з мови оригіналу на українську мову.

В даному випадку, слід враховувати положенняст. 503 МК України, яка чітко визначає, що перекладачем може бути особа, яка володіє мовою, знання якої необхідне для здійснення перекладу під час провадження у справі про порушення митних правил. Як перекладач може виступати посадова особа митного органу.

Про те, що лист митних органів Королівства Бельгія має неофіційний переклад на українську мову, про що свідчить відповідна відмітка на вказаному документі (а.с. 22-24), його переклад здійснений ОСОБА_6 , однак жодних відомостей щодо цієї особи, в частині відповідності її вимогамст. 503 МК України, матеріали справи не містять.

Крім того, в цьому листі зазначено, що до нього додано відповідь компанії Metallo-BelgiumN.V електронною поштою та витяг з офіційного журналу Бельгії стосовно зміни назви, однак ці документи матеріали справи не містять, що, враховуючи відсутність офіційного перекладу, ставить під сумнів відповідність змісту листа митних органів Королівства Бельгія фактичних обставинам справи.

З матеріалів справивбачається,що директоромТОВ «СарниТранс».,яким булоперевезено товар,на вимогуоргану митноїслужби впорядку ст..510МК України(а.с.38),надано копіюміжнародної товарно-транспортноїнакладної CMR№ 197165(а.с.41),відповідно доякої вантажMetallo-Belgium N.V одержано, що спростовує факти, викладені в листі митних органів Бельгії.

Суд вважає, що справа про порушення митних правил може бути порушена тільки в тому випадку, якщо у посадової особи митного органу є достатні дані, які свідчать про наявність ознак адміністративного правопорушення. Такі дані, перш за все, повинні бути достовірними. Недопустимим є заведення справи про порушення митних правил на підставі припущень або відомостей про правопорушення, достовірність яких викликає сумніви.

Відповідно до ч.ч 1,2 ст.510 МК України, посадова особа митного органу, у провадженні якої знаходиться справа про порушення митих правил, може витребувати документи, необхідні для розгляду справи, у тому числі матріали фото- і кінозйомки, звуко- і відеозапиу, інформаційних баз та банків даних, а також інші носії інформації.

Судом встановлено, що матеріали справи не містять даних, які б підтверджували факт проведення належної перевірки посадовими особами митого органу на підставі обставин, викладених в листі, який надійшов з Бельгії відносно можливих порушень ТОВ «Альфа Грейт».

Виходячи з положень ст.8, ст.62 Конституції Українидотримання принципу верховенства права є однією з підвалин демократичного суспільства. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачяться на її користь.

Частиною 1ст. 7 КУпАПтакож визначено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях зазначав, що допустимість доказів є прерогативою національного права і, за загальним правилом, саме національні суди повноважені оцінювати надані їм докази (п. 34 рішення у справі «Тейксейра де Кастор проти Португалії» від 09 червня 1998 року, п. 54 рішення у справі «Шабельника проти України» від 19 лютого 2009 року), а порядок збирання доказів, передбачений національним правом, має відповідати основним правам, визнаним Конвенцією про захист прав і основоположних свобод.

Відповідно до принципу «поза розумним сумнівом», зміст якого сформульований у п. 43 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Кобець проти України» від 14 лютого 2008 року, доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом.

Європейський суд уже визнавав кримінально-правовий характер норм українського законодавства, якими передбачена відповідальність за адміністративні правопорушення, зокрема і за порушення митних правил (рішення по справах «Надточій проти України» та «Гурепка проти України»).

У рішенні по справі «Барбера, Мессеге і Хабардо проти Іспанії» ЄСПЛ зазначив, що п. 2 ст. 6 Конвенції вимагає, щоб при здійсненні своїх повноважень судді відійшли від упередженої думки, що обвинувачений вчинив злочинне діяння, так як обов`язок доведення цього лежить на обвинуваченні та будь-який сумнів трактується на користь обвинуваченого.

Відповідно до ч. 1ст. 458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Суд вважає, що митницею не надано належних та достатніх доказів на підтвердження вини ОСОБА_1 у вчиненні порушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, тому робить висновок про відсутність в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 т. 483МК України.

Згідно з п. 1 ч. 1ст. 247 КУпАПрозпочате провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного та, керуючись ст.ст.9-11, 221,247, 252, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст.483, 527, 528, 529 МК України, суддя -

ПОСТАНОВИЛА:

Провадження у справі про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 Митного Кодексу України,- закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Повний текст постанови складено 05 липня 2021 року.

Постанова може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду через Кіровський районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Ю.М. Черваньова

Джерело: ЄДРСР 98147379
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку