open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Дата документу 02.07.2021

Справа № 334/3222/21

Провадження № 3/334/1402/21

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

2 липня 2021 року суддя Ленінського районного суду м. Запоріжжя Фетісов М.В., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла з Департамент запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника політичної партії «Справжні дії», який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

за статтею 212-21 КУпАП,-

встановив:

Політичною партією «Справжні дії» не здійснено розрахунок отриманого від ОСОБА_2 спонсорського внеску у вигляді розміщення інформації на веб-сайті http://diyi.org.ua/pp-spravzhni-dii про її політичну діяльність та керівний склад та відповідно не долучено Висновок щодо визначення розміру (суми) вказаного вище внеску, що є порушенням частини п`ятої статті 15, пункту 2 частини дев`ятої, частини дванадцятої статті 17 Закону України від 05.04.2001 № 2365-III «Про політичні партії в Україні» (далі - Закон № 2365-III), підпункту 2 пункту 10 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2 (далі - Положення № 2) та яке призвело до невідображення вартості об`єкту внеску у відповідних розділах Звіту Партії.

Крім цього, у підпункті 2 пункту 1.1 «Фінансові зобов`язання політичної партії» глави V «Відомості про фінансові зобов`язання політичної партії залежно від особи, на користь якої їх було здійснено» розділу IV «Відомості про здійснення платежів з рахунків політичної партії залежно від виду рахунку» Звіту Партії не зазначені зобов`язання політичної партії «Справжні дії» зі сплати до спеціального фонду Державного бюджету України судового збору в сумі 2102 гривні за подання позову ПП «Справжні дії» до Центральної виборчої комісії про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, стягнутого рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.09.2020 у справі № 855/50/20, що є порушенням пункту 5 частини 9 статті 17 Закону № 2365-III, оскільки Звіт Партії повинен містити інформацію про дату виникнення, припинення, суму (вартість) кожного фінансового зобов`язання (станом на кінець звітного періоду) політичної партії, та особу, на користь якої фінансове зобов`язання підлягає виконанню (із зазначенням відомостей про таку особу).

Також, у підпункті 2 пункту 1.1 «Відомості про здійснення платежів з рахунків політичної партії» розділу IV «Відомості про здійснення платежів з рахунків політичної партії залежно від виду рахунку» та/або в пункті 6.1 «Спонсорські внески на користь політичної партії» глави 6 «Відомості про спонсорські внески на користь політичної партії, у тому числі за кордоном» розділу III «Відомості про внески на користь політичної партії, у тому числі за кордоном, залежно від внеску» Звіту Партії не зазначені зобов`язання ПП «Справжні дії» зі сплати на користь Державної судової адміністрації України судового збору в сумі 3153 гривні за подання апеляційної скарги на рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.09.2020 у справі № 855/50/20), стягнутого постановою Верховного Суду від 15.09.2020 у справі № 855/50/20, що є порушенням пункту 2 та 4 частини 9 статті 17 Закону № 2365-III, оскільки Звіт Партії повинен містити інформацію про дату здійснення кожного внеску на користь політичної партії, її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статус юридичної особи, а також дату здійснення кожного платежу з рахунків політичної партії, отримувача відповідного платежу, цільове призначення та розмір кожного платежу.

ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, був повідомлений належним чином про дату, час і місце розгляду справи. Причини неявки не повідомив. Заяву про відкладення розгляду справи не надав.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення підтверджується:

- протоколом про адміністративне правопорушення № 53-15/83 від 15.04.2021, в якому зафіксовані факти порушення ОСОБА_1 , як керівником ПП «Справжні дії», частини п`ятої статті 15, пунктів 2, 4 та 5 частини дев`ятої, частини дванадцятої статті 17 Закону № 2365-III та пункту 10 розділу II Положення № 2, та вчинення ним правопорушення, передбаченого статтею 212-21 КУпАП,

- Звітом політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру,

- скріншотом веб-сайту ПП «Справжні дії»,

- запитом Департаменту запобігання політичній корупції НАЗК від 15.12.2020 № 51-04/66275/20 «Про надання інформації»,

- листом ПП «Справжні дії» від 29.12.2020 № 1223/2020 «Щодо надання інформації»,

- копією рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.09.2020 у справі № 855/50/20,

- копією постанови Верховного Суду від 15.09.2020 у справі № 855/50/20,

- скріншотом веб-сторінки Автоматизованої системи виконавчих проваджень,

- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про ПП «Справжні дії». .

- Актом про проведення аналізу Звіту Партії від 17.03.2021,

- Висновком про результати аналізу Звіту Партії від 18.03.2021 № 576, затвердженого наказом Національного агентства від 18.03.2021 № 173/21.

Відповідно до частини п`ятої статті 15 Закону № 2365-III розмір (сума) внеску у формі робіт, товарів або послуг визначається на основі ринкової вартості ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку за методологією, розробленою та затвердженою Національним агентством з питань запобігання корупції за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Згідно з пунктами 2, 4 та 5 частини дев`ятої статті 17 Закону № 2365-III звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру повинен містити інформацію, зокрема, про:

- дату здійснення кожного внеску на користь політичної партії, її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статус юридичної особи, а також до виборчого фонду політичної партії, її місцевої організації чи кандидата від політичної партії (місцевої організації партії) на відповідних загальнодержавних або місцевих виборах (у разі проведення виборів), розмір (суму) отриманого внеску, найменування, місцезнаходження, код за Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців юридичної особи, яка здійснила внесок, прізвище, ім`я, по батькові (за наявності), місце проживання та реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) фізичної особи, яка здійснила внесок на підтримку політичної партії;

- дату здійснення кожного платежу з рахунків політичної партії, її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статус юридичної особи, рахунку (рахунків) виборчого фонду політичної партії, її місцевої організації, кандидата від політичної партії (місцевої організації партії) на відповідних загальнодержавних або місцевих виборах (у разі проведення виборів), отримувача відповідного платежу (із зазначенням відомостей, передбачених пунктом 2 цієї частини для осіб, які здійснюють внески на підтримку політичної партії), цільове призначення та розмір кожного платежу;

- дату виникнення, припинення, суму (вартість) кожного фінансового зобов`язання (станом на кінець звітного періоду) політичної партії, її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статус юридичної особи, та особу, на користь якої фінансове зобов`язання підлягає виконанню (із зазначенням відомостей про таку особу, передбачених пунктом 2 цієї частини для осіб, які здійснюють внески на підтримку політичної партії).

У частині дванадцятій вказаної статті зазначено, що до звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру додаються копії документів, що підтверджують відображені у звіті відомості (у тому числі копії платіжних документів, довідок установ банків про рух коштів на рахунках).

У пункті 10 розділу II Положення № 2 зазначено, що до Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру додаються: (1) інформація про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від кожної місцевої організації політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи. Ця інформація додається шляхом заповнення відповідних розділів Звіту, що стосуються місцевої організації партії та обов`язково додається разом із Звітом політичної партії; (2) копії документів, що підтверджують відображені у звіті відомості (у тому числі копії платіжних документів, довідок установ банків про рух коштів на рахунках, копії фінансової звітності); (3) копії фінансових звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів політичної партії, її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, кандидата від політичної партії (місцевої організації партії) на відповідних загальнодержавних або місцевих виборах, що подаються до Центральної виборчої комісії згідно із законодавством про вибори (у разі проведення виборів); (4) Звіт в електронному вигляді, оформлений відповідно до підпунктів 1, 2 пункту 1 цього розділу.

Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

Дослідивши письмові докази, суддя встановив, що своїми діями ОСОБА_1 порушив вимоги частини п`ятої статті 15, пунктів 2, 4 та 5 частини дев`ятої, частини дванадцятої статті 17 Закону № 2365-III та пункту 10 розділу II Положення № 2, чим вчинив правопорушення, передбачене статтею 212-21 КУпАП.

Відповідно до статті 23 КУпАП метою адміністративного стягнення є виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчинення нових правопорушень.

Згідно зі статею 33 КУпАП суд при накладенні стягнення враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

ОСОБА_1 протягом року до адміністративної відповідальності не притягувався, працює. Обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність ОСОБА_3 , суддею не встановлені.

Відповідно до статті 22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Адміністративне стягнення є мірою відповідальності та застосовується з метою виховання особи, що вчинила адміністративне правопорушення, у дусі точного і неухильного додержання Конституції, законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, запобігання вчинення нових правопорушень, як самим правопорушником так і іншими особами.

У справі «Ізмайлов проти Росії» (п. 38 рішення від 16 жовтня 2008 року) Європейський Суд вказав, що при призначенні покарання для того, щоб втручання вважалося пропорційним, воно має відповідати тяжкості правопорушення і не становити особистий надмірний тягар для особи.

Суд вважає можливим звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності, передбаченою статтею 212-21 КУпАП за малозначністю і оголосити йому усне зауваження, оскільки діяння, вчинене ним, містило в собі усі юридичні і суб`єктивні ознаки, що характеризують правопорушення, передбачене вказаною статтею, але будь-яких негативних наслідків від його дій не настало.

Згідно з частиною другою статті 284 КУпАП при оголошенні усного зауваження виноситься постанова про закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення.

На підставі викладеного ОСОБА_1 необхідно звільнити від адміністративної відповідальності, передбаченої статтею 212-21 КУпАП за малозначністю, оголосивши йому усне зауваження, а провадження у справі закрити.

Керуючись статтями 22, 23, 33, 212-21, 283, 284 КУпАП України, суддя,-

постановив:

ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні правопорушення, передбаченого статтею 212-21 КУпАП.

Звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності, передбаченої статтею 212-21 КУпАП у зв`язку з малозначністю вчиненого правопорушення та оголосити йому усне зауваження.

Закрити справу про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 212-21 КУпАП, щодо ОСОБА_1 .

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до апеляційного суду Запорізької області через Ленінський районний суд м. Запоріжжя шляхом подання апеляційної скарги.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 98128631
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку