open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа №522/10437/21

Провадження по справі №1-кс/522/6103/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2020 року Місто Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого в ОВС СВ УСБУ в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_5 про здійснення спеціального досудового розслідування відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Одеси, останнє місце реєстрації та проживання: АДРЕСА_1 , підозрюваної у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.258-3 КК України, -

УСТАНОВИВ:

В провадженні СВ УСБУ в Одеській області знаходиться кримінальне провадження №22018160000000058 від 03.03.2018, за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.258-3 КК України, за наступних обставин.

У березні-квітні 2014 року на території Донецької та Луганської областей створено стійкі ієрархічні об`єднання терористичні організації, так звані «Донецька народна республіка» (далі «ДНР») і «Луганська народна республіка» (далі «ЛНР»), учасники якої в Україні займаються вчиненням терористичних актів, залякуванням населення, вбивством людей, захопленням адміністративних будівель органів державної влади і місцевого самоврядування та інших тяжких і особливо тяжких злочинів, що призвело до дестабілізації суспільно-політичної ситуації в державі.

Основною метою діяльності вказаних терористичних організацій є насильницька зміна та повалення конституційного ладу, захоплення державної влади в Україні, а також зміна меж території і державного кордону України у спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України.

Указом президента України № 405/2014 від 14.04.2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України». На підставі цього указу на території Донецької і Луганської областей тривала антитерористична операція, спрямована на припинення діяльності указаних терористичних організацій, а з 30.04.2018, згідно Закону України № 2268-VIII від 18.01.2018 «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», триває операція об`єднаних сил для забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях.

Відповідно до абзацу 19 статті 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» (далі Закон) терористичною організацією визнається стійке об`єднання трьох і більше осіб, яке створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено певні правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів. Організація згідно зазначеного абзацу визнається терористичною, якщо хоч один з її структурних підрозділів здійснює терористичну діяльність з відома хоча б одного з керівників (керівних органів) усієї організації.

При цьому, терористична діяльність відповідно до статті 1 Закону охоплює: планування, організацію, підготовку та реалізацію терористичних актів; підбурювання до вчинення терористичних актів, насильства над фізичними особами або організаціями, знищення матеріальних об`єктів у терористичних цілях; організацію незаконних збройних формувань, злочинних угруповань (злочинних організацій), організованих злочинних груп для вчинення терористичних актів, так само як і участь у таких актах; вербування, озброєння, підготовку та використання терористів; пропаганду і поширення ідеології тероризму; фінансування та інше сприяння тероризму.

Зверненням Верховної Ради України до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затверджене постановою Верховної Ради України від 27.01.2015 №129-VІІІ; Заявою Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організацій «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян», схвалену постановою Верховної Ради України від 04.02.2015 №145-VІІІ; Заявою Верховної Ради України «Про відсіч збройної агресії Російської Федерації та подолання її наслідків», схвалену постановою Верховної Ради України від 21.04.2015 №337-VІІІ, «ДНР» та «ЛНР» визначено терористичними організаціями.

«ДНР» та «ЛНР» мають стабільний склад лідерів вказаних терористичних організацій, які підтримують між собою тісні стосунки, централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідерам організації, а також план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення.

В ході досудового розслідуванні встановлено, що громадянка України ОСОБА_6 , мешканка м. Одеси, будучи активним учасником масових акцій на Куліковому полі біля будинку Профспілок у м. Одесі та прибічником суспільного руху антимайдан, після трагічних подій 02.05.2014 в Будинку Профспілок, в середині червня 2014 року, точна дата слідством не встановлена, знаходячись на Куліковому полі в м. Одесі, вступила з невстановленими особами у змову, направлену на участь у діяльності терористичної організації «ДНР», з метою здійснення сприяння діяльності вказаної терористичної організації.

Так, реалізуючи змову з невстановленими особами щодо сприянні діяльності терористичної організації «ДНР», ОСОБА_6 29.08.2014 через рухомий пункт пропуску «Чаплинка» виїхала на тимчасово окуповану Російською Федерацією територію України Автономна Республіка Крим, звідки транзитом через територію Російської Федерації виїхала на територію Донбасу у м. Донецьк.

В подальшому, реалізуючи мету у сприянні терористичної організації «ДНР», ОСОБА_6 влаштувалась працювати в так зване «Міністерство культури терористичної організації ДНР», яке було створене на підставі постанови так званої ради міністрів «ДНР» № 10-46 від 03.06.2015 та № 10-10 від 16.08.2016, та яке розташоване за адресою: м. Донецьк, вул. 50 років СРСР, 149.

Згідно положенню так званого «Міністерства культури ДНР» воно є центральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення і реалізації державної політики та нормативного правового регулювання в сфері культури, мистецтва, культурної спадщини (в тому числі археологічної спадщини), кінематографії, міжнаціональних відносин, релігії, захисту прав національних меншин, авторського права і суміжних прав та функції з управління переданим державним майном і надання державних послуг в сфері культури і кінематографії, а також з охорони культурної спадщини (в тому числі пам`яток історії та культури), авторського права і суміжних прав, з контролю і нагляду у зазначеній діяльності.

Основними завданнями так званого «Міністерства культури ДНР» є зокрема:

- Забезпечення реалізації на території Донецької Народної Республіки державної політики з охорони, контролю і нагляду в сфері: культури, мистецтва, культурної спадщини (в тому числі і археологічної спадщини), реалізації предметів антикваріату, вивезення, ввезення та повернення культурних цінностей, архівної справи, кінематографії, авторського права і суміжних прав.

- Координація діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької Народної Республіки у сфері культури.

- Сприяння гастрольної та виставкової діяльності в Донецькій Народній Республіці і за її межами, встановленню і розвитку на міжнародному рівні контактів творчих колективів, організацій культури і мистецтва, освітніх установ у сфері культури.

- Розвиток і поглиблення інформатизації сфери культури.

- Забезпечення ефективного управління та контролю діяльності підвідомчих установ, організацій і підприємств незалежно від форм власності щодо збереження та цільового використання майна підприємств, що знаходяться в сфері управління Мінкультури.

- Розробка і реалізація планів підготовки і перепідготовки кадрів для установ культури і мистецтв, розвиток мережі спеціалізованих навчальних закладів в сфері культури і мистецтва.

- Сприяння захисту відповідно до законодавства прав і законних інтересів творчих працівників і їх спілок, а також підприємств, установ, організацій та навчальних закладів сферу культури і мистецтва.

- Участь у забезпеченні функціонування системи початкової та вищої професійної освіти в сфері культури.

- Забезпечення реалізації прав громадян на свободу творчості, розвитку культурних процесів, забезпечення доступності всіх видів культурних послуг і культурної діяльності для кожного громадянина.

- Розробка і здійснення заходів щодо стимулювання творчої активності населення.

Крім того, працюючи у так званому «Міністерство культури» терористичної організації «ДНР», ОСОБА_6 вступила до лав так званого Громадського руху «Донецька Республіка», головою якого є так званий Голова так званої «ДНР» ОСОБА_7 , яке розташовано за адресою: м. Донецьк, вул. Університетська, б. 19.

Основними завданнями так званого Громадського руху «Донецька Республіка», членом якої є ОСОБА_6 , є побудова ініціативними та активними громадянами так званої «ДНР» як соціально справедливого і вільного суспільства, зробити владу по-справжньому відповідальною перед своїм народом. Вказаний так званий громадський рух представлено в кожному місті і районі так званої «ДНР», складається з 37 місцевих відділень і об`єднує понад 210 тисяч активістів. Членами так званого руху «Донецька Республіка» є всі міністри і більшість депутатів так званої Народної Ради «ДНР», всі глави міських і районних адміністрацій. Первинні громадські організації створені на підприємствах, в тому числі, і ті, які знаходяться під зовнішнім управлінням так званої «ДНР», в організаціях і міністерствах.

Згідно засадам вказаного громадського руху, він об`єднує тих, хто хоче бачити так звану «ДНР» сильною державою, хто хоче користуватися громадянськими правами і демократичними свободами, жити в суспільстві міжнаціональної злагоди і соціальної справедливості, відчувати впевненість в завтрашньому дні, прагнути до возз`єднання в рамках великого так званого «русского мира», хто власною працею, особистою ініціативою і активною громадянською позицією створює матеріальні і духовні цінності, захищає свободу Донбасу і пам`ять предків.

Працюючи в так званому «Міністерстві культури ДНР» на посаді провідного спеціаліста в період з червня 2015 року по 15.02.2018 та являючись членом так званого Громадського руху «Донецька Республіка», ОСОБА_6 усвідомлювала той факт, що зазначене міністерство є структурним підрозділом терористичної організації «ДНР», яке має чіткі ознаки терористичної організації, в якому здійснено розподіл функцій, встановлено певні правила поведінки, централізоване підпорядкування, діяльність якого буде незаконною і спрямованою на насильницьку зміну, повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також зміну меж території і державного кордону України. Також, ОСОБА_6 усвідомлювала, що вона сприяє діяльності терористичної організації для досягнення спільної злочинної мети, перебуваючи у складі даної організації буде сприяти її діяльності.

Приймаючи участь в діяльності терористичної організації «ДНР» на посаді провідного спеціаліста так званого міністерства культури терористичної організації «ДНР» та являючись членом так званого Громадського руху «Донецька Республіка» ОСОБА_6 , використовуючи засоби масової інформації, зокрема в мережі «Інтернет», розміщувала та розповсюджувала відеоматеріали щодо діяльності державних органів «ДНР» на території Донбасу, не підконтрольній українській владі, з метою поширення зазначеної інформації серед мешканців на території Донбасу, не підконтрольній українській владі, так і на територіях, які підконтрольні українській владі, щодо підтримки діяльності терористичної організації «ДНР».

Так, ОСОБА_6 , разом з лідерами терористичної організації «ДНР», зокрема з Головою так званої «ДНР» та Головою так званого Громадського руху «Донецька Республіка» ОСОБА_7 , організовувала та приймала участь у пропагандистських заходах на території Донбасу, не підконтрольній українській владі, таким чим фактично здійснювала сприяння у протиправній діяльності терористичній організації «ДНР» у формі пропаганди та поширення ідеології терористичної організації «ДНР» та шляхом підняття бойового духу та антиукраїнських настроїв серед населення так званої «ДНР».

Окрім того, ОСОБА_6 як представник міністерства культури так званої «ДНР», яке є структурним підрозділом терористичної організації «ДНР», приймала участь в організації та участі у пропагандистських заходах, які проводилися різними структурними підрозділами терористичної організації «ДНР», за участю представників законодавчих та державних органів Російської Федерації та інших іноземних держав, зокрема Греції, з метою встановлення міжнародних контактів терористичної організації «ДНР», тим самим сприяючи її діяльності у формі пропаганди та поширення ідеології терористичної організації «ДНР».

В ході досудового розслідування кримінального провадження 01.06.2021 винесено письмове повідомлення про підозру ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України. Однак повідомити ОСОБА_6 про підозру не вдалося за можливе оскільки з червня 2014 року вона фактично перебуває на території Донецької області, підконтрольній терористичній організації «ДНР» та за місцем реєстрації: АДРЕСА_2 , не проживає.

01.06.2021 оголошено регіональний та державний розшук підозрюваного ОСОБА_6 , проведення якого доручено відділу ГВ КР УСБ України в Одеській області.

Згідно відповідей ГВ КР Управління СБУ в Одеській області та іншим матеріалам вказаного кримінального провадження ОСОБА_6 фактично знаходиться в зоні ООС, а саме у м. Донецьку, який тимчасово контролюється терористичною організацією «ДНР».

Вина підозрюваної ОСОБА_6 у вчиненні інкримінованого їй злочину повністю підтверджується зібраними у ході досудового розслідування доказами, а саме: протоколом допиту свідка ОСОБА_8 про те, що його колишня дружина та матір їх двох синів ОСОБА_6 з 2014 року перебуває на території Донбасу, яка контролюється терористичною організацією «ДНР» та мешкає у м. Донецьк. Знаходячись у м. Донецьку його колишня дружина ОСОБА_6 працювала журналісткою в структурах, які були створені «ДНР»; протоколом допиту свідка ОСОБА_9 про те, що її сестра ОСОБА_6 з 2014 року знаходиться у м. Донецьк та працює журналісткою у структурах, які були створені терористичною організацією «ДНР». До переїзду до м. Донецьк ОСОБА_6 , проживаючи у м. Одесі, приймала участь у проросійських акціях на Куліковому полі біля будинку Профспілок; протоколом допиту свідка ОСОБА_10 про те, що її шкільна подруга ОСОБА_6 приймала участь у проросійських масових акціях на Куліковому полу у м. Одесі та після трагічних подій 02.05.2014 біля Будинку профспілок з ОСОБА_6 пропав зв`язок. Приблизно через півроку після 02.05.2014 ОСОБА_6 зв`язалась з нею та повідомила, що знаходиться у м. Донецьку, де працює в так званих державних органах і займається справами, які мають відношення до культури; протоколом допиту свідка ОСОБА_11 про те, що його двоюрідна сестра ОСОБА_6 у 2018 році звернулась до нього через соціальну мережу Інтернет «Вконтакте» та «Фейсбук». В ході спілкування через Інтернет від ОСОБА_6 він дізнався, що вона мешкає в м. Донецьку та працює у так званій «ДНР». В послідуючому, коли він включив ОСОБА_6 в соціальній мережі «Фейсбук» до друзів, з її сторінки на його сторінку почали регулярно приходити репости, перепости статей, які ОСОБА_6 викладала на свої сторінці у «Фейсбуці», які мали проросійських характер та були направлені проти України; протоколами пред`явлення особи для впізнання за фотознімками, згідно яким свідок ОСОБА_11 впевнено впізнав ОСОБА_6 на фотознімку, який було виявлено серед інших, в ході огляду сторінки в соціальній мережі Інтернету - «Вонтакте», яка належить ОСОБА_6 ; повідомленнями відділу ГВ КР УСБУ в Одеській області, в тому числі № 65/1/3/3242нт від 07.06.2021, відповідно до яких ОСОБА_6 , перебуває у м. Донецьку на території Донбасу, яка не підконтрольна офіційній владі Україні та контролюється терористичною організацією «ДНР» де приймає участь у діяльності зазначеної терористичної організації; протоколом огляду в соціальних мережах Інтернету від 04.01.2018 та 19.01.2018, а саме сторінок ОСОБА_6 : «Вконтакте», «Фейсбук», на яких ОСОБА_6 виставляє свої фотографії щодо її участі у пропагандистських заходах спільно з ватажками терористичної організації «ДНР», а також символікою терористичної організації «ДНР»; протоколом огляду в соціальних мережах Інтернету від 10.06.2021, а саме інтепрнет-ресурсу «http://www.kp.ru» видання «Комсомолська Правда», в ході чого було виявлено статтю « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в якій ОСОБА_6 розповіла про її участь у проросійських акціях у м. Одесу після трагічних подій 02.05.2014 та подальшу втечу через Крим до м. Донецька де вона зараз знаходиться, і праці у так званому «Міністерстві культури ДНР»; іншими матеріалами провадження у їх сукупності.

На даний час у кримінальному провадженні проведено всі можливі слідчі (розшукові) дії і зібрані під час досудового розслідування докази є достатніми для складання обвинувального акту, однак завершити досудове розслідування не виявляється за можливе, оскільки підозрювана ОСОБА_6 переховується від органів слідства та суду:

Відповідно до ч.2 ст.1 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу та інших законів України.

Згідно з ч.1 ст.297-1 КПК України, спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень глави "Особливості спеціального досудового розслідування кримінальних правопорушень".

Згідно з ч.1 ст.297-1 КПК України, спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочину, передбаченого у тому числі ст.114 КК України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук.

Відповідно до ч.3 ст.12 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" від 15.04.2014 № 1207-VII, ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який перебуває на тимчасово окупованій території України, та оголошення його у розшук є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження в порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України, з особливостями, встановленими цим Законом.

Вимога про оголошення у міждержавний або міжнародний розшук не поширюється на випадки, якщо вирішується питання про застосування стосовно цих осіб спеціального кримінального провадження.

Відповідно до ст.3 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" від 15.04.2014 № 1207-VII для цілей Закону тимчасово окупованою територією визначається:

- сухопутна територія Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, внутрішні води України цих територій;

- внутрішні морські води і територіальне море України навколо Кримського півострова, територія виключної (морської) економічної зони України вздовж узбережжя Кримського півострова та прилеглого до узбережжя континентального шельфу України, на які поширюється юрисдикція органів державної влади України відповідно до норм міжнародного права, Конституції та законів України;

- повітряний простір над територіями, зазначеними у пунктах 1 і 2.

Відповідно до інформації Інформаційно-аналітичного центру Ради національної безпеки і оборони України, розміщеній на офіційному веб-сайті "mediarnbo.org", зокрема, м. Севастополь АР Крим є тимчасово окупованою територією України.

Беручи до уваги викладене, зважаючи на наявність достатніх доказів скоєння ОСОБА_6 інкримінованого їй кримінального правопорушення, а також враховуючи той факт, що остання переховується від органу досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності, оголошена у розшук та перебуває на території Російської Федерації та/або в районі проведення антитерористичної операції (Операції об`єднаних сил), а саме на тимчасово окупованій території України в м. Донецьк Донецької області, а також в м. Луганськ і Луганській області, а також періодично перебуває на тимчасово окупованій території АР Крим, необхідно звернутись до слідчого судді з клопотанням про застосування процедури спеціального досудового розслідування відносно підозрюваної у кримінальному провадженні ОСОБА_6 .

У зв`язку із наведеним, слідчий звернувся до слідчого судді з клопотанням про проведення спеціального досудового розслідування.

В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання слідчого та просив його задовольнити.

Захисники заперечували проти задоволення клопотання, вважаючи його необгрунтованим та незаконним.

Розглянувши клопотання слідчого, вивчивши матеріали, які обґрунтовують клопотання слідчого, вислухавши думку учасників судового розгляду, вважаю за необхідне клопотання слідчого про здійснення спеціального досудового розслідування задовольнити, з наступних підстав.

Відповідно до вимог ч.2 ст.297-1 КПК України, «Спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 1102, 111, 112, 113, 114, 1141, 115, 116, 118, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 348, 364, 364-1, 365, 365-2, 368, 368-2, 368-3, 368-4, 369, 369-2, 370, 379, 400, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук».

Як вбачається з матеріалів, які обґрунтовують клопотання слідчого, в провадженні СВ УСБУ в Одеській області знаходиться кримінальне провадження №22018160000000058 від 03.03.2018, за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.258-3 КК України.

Підозра ОСОБА_6 у вчиненні інкримінованого їй злочину повністю підтверджується зібраними у ході досудового розслідування доказами, а саме: протоколом допиту свідка ОСОБА_8 про те, що його колишня дружина та матір їх двох синів ОСОБА_6 з 2014 року перебуває на території Донбасу, яка контролюється терористичною організацією «ДНР» та мешкає у м. Донецьк. Знаходячись у м. Донецьку його колишня дружина ОСОБА_6 працювала журналісткою в структурах, які були створені «ДНР»; протоколом допиту свідка ОСОБА_9 про те, що її сестра ОСОБА_6 з 2014 року знаходиться у м. Донецьк та працює журналісткою у структурах, які були створені терористичною організацією «ДНР». До переїзду до м. Донецьк ОСОБА_6 , проживаючи у м. Одесі, приймала участь у проросійських акціях на Куліковому полі біля будинку Профспілок; протоколом допиту свідка ОСОБА_10 про те, що її шкільна подруга ОСОБА_6 приймала участь у проросійських масових акціях на Куліковому полу у м. Одесі та після трагічних подій 02.05.2014 біля Будинку профспілок з ОСОБА_6 пропав зв`язок. Приблизно через півроку після 02.05.2014 ОСОБА_6 зв`язалась з нею та повідомила, що знаходиться у м. Донецьку, де працює в так званих державних органах і займається справами, які мають відношення до культури; протоколом допиту свідка ОСОБА_11 про те, що його двоюрідна сестра ОСОБА_6 у 2018 році звернулась до нього через соціальну мережу Інтернет «Вконтакте» та «Фейсбук». В ході спілкування через Інтернет від ОСОБА_6 він дізнався, що вона мешкає в м. Донецьку та працює у так званій «ДНР». В послідуючому, коли він включив ОСОБА_6 в соціальній мережі «Фейсбук» до друзів, з її сторінки на його сторінку почали регулярно приходити репости, перепости статей, які ОСОБА_6 викладала на свої сторінці у «Фейсбуці», які мали проросійських характер та були направлені проти України; протоколами пред`явлення особи для впізнання за фотознімками, згідно яким свідок ОСОБА_11 впевнено впізнав ОСОБА_6 на фотознімку, який було виявлено серед інших, в ході огляду сторінки в соціальній мережі Інтернету - «Вонтакте», яка належить ОСОБА_6 ; повідомленнями відділу ГВ КР УСБУ в Одеській області, в тому числі № 65/1/3/3242нт від 07.06.2021, відповідно до яких ОСОБА_6 , перебуває у м. Донецьку на території Донбасу, яка не підконтрольна офіційній владі Україні та контролюється терористичною організацією «ДНР» де приймає участь у діяльності зазначеної терористичної організації; протоколом огляду в соціальних мережах Інтернету від 04.01.2018 та 19.01.2018, а саме сторінок ОСОБА_6 : «Вконтакте», «Фейсбук», на яких ОСОБА_6 виставляє свої фотографії щодо її участі у пропагандистських заходах спільно з ватажками терористичної організації «ДНР», а також символікою терористичної організації «ДНР»; протоколом огляду в соціальних мережах Інтернету від 10.06.2021, а саме інтепрнет-ресурсу «http://www.kp.ru» видання «Комсомолська Правда», в ході чого було виявлено статтю « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в якій ОСОБА_6 розповіла про її участь у проросійських акціях у м. Одесу після трагічних подій 02.05.2014 та подальшу втечу через Крим до м. Донецька де вона зараз знаходиться, і праці у так званому «Міністерстві культури ДНР»; іншими матеріалами провадження у їх сукупності.

Згідно зі ст.297-1 КПК України спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими КПК України, з урахуванням положень глави 24-1 КПК України, на підставі ухвали слідчого судді у кримінальних провадженнях, у тому числі щодо злочинів, передбачених ст. 258-3 КК України стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук.

Відповідно до ч.3 ст.12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII, ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який перебуває на тимчасово окупованій території України, та оголошення його у розшук є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження в порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України, з особливостями, встановленими цим Законом.

Вимога про оголошення у міждержавний або міжнародний розшук не поширюється на випадки, якщо вирішується питання про застосування стосовно цих осіб спеціального кримінального провадження.

Вищевказана норма права дублюється ст.5 Закону України «Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв`язку з проведенням антитерористичної операції» № 1632-VII від 12.08.2014, згідно якої ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судових виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який перебуває в районі проведення антитерористичної операції, та оголошення його у розшук є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження в порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України, з особливостями, встановленими цим Законом.

Викладені в клопотанні обставини та додані до клопотання матеріали свідчать про наявність обгрунтованої підозри щодо скоєння ОСОБА_6 інкримінованого їй кримінального правопорушення, а також враховуючи той факт, що остання ухиляється від явки на виклик слідчого, переховується від органів досудового розслідування та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності, оголошена у розшук, ОСОБА_6 перебуває на території Російської Федерації та/або в районі проведення антитерористичної операції (Операції об`єднаних сил), а саме на тимчасово окупованій території України в м. Донецьк Донецької області, а також в м. Луганськ і Луганській області, а також періодично перебуває на тимчасово окупованій території АР Крим, необхідно звернутись до слідчого судді з клопотанням про застосування процедури спеціального досудового розслідування відносно підозрюваного у кримінальному провадженні ОСОБА_6 .

Враховуючи вимоги ст.297-4 КПК України, вважаю, що слідчим доведені обставини щодо необхідності здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22018160000000058 від 03.03.2018, за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.258-3 КК України, а отже клопотання слідчого підлягає задоволенню з вищенаведених підстав.

Наведеним спростовуються доводи захисника щодо необґрунтованості та протиправності клопотання.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.1- 376 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого слідчого в ОВС СВ УСБУ в Одеській області ОСОБА_3 про здійснення спеціального досудового розслідування відносно підозрюваного у кримінальному провадженні №22018160000000058 від 03.03.2018, громадянки України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 задовольнити.

Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22018160000000058 від 03.03.2018 щодо громадянки України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Одеси, останнє місце реєстрації та проживання: АДРЕСА_1 .

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

18.06.21

Джерело: ЄДРСР 97757083
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку