open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 456/2623/21

Провадження № 3/456/1434/2021

ПОСТАНОВА

іменем України

14 червня 2021 року Суддя Стрийського міськрайонного суду Львівської області Бучківська В. Л. , при секретарі Березіній Л.В., з участю прокурора Романіва О.В., особи, що притягається до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією ОСОБА_1 , розглянувши матеріали про вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, які надійшли від Львівського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України про притягнення до ад міністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, українця, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 та проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , не працює,

за ч. 1 ст.172-6, ч.1 ст.172-8 КУпАП,

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 перебуваючи на службі у поліції з 17.04.2019 будучи, відповідно до наказу начальника ГУНП у Львівській області від 17.04.2019 № 248 о/с, призначеним на посаду поліцейського сектору реагування патрульної поліції № 2 патрульної поліції Стрийського відділу поліції ГУНП, маючи спеціальне звання капрал поліції, тобто будучи, відповідно до підпункту «з» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» та примітки до статті 172-6 КУпАП, суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, вчинив правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене частиною 1 статті 172-6 КУпАП.

Так, ОСОБА_1 , будучи звільненим зі служби в поліції з 15.02.2021, відповідно до наказу начальника ГУНП у Львівській області від 12.02.2021 № 74 о/с, на підставі п. 7 (за власним бажанням) ч. 1 ст. 77 Закону України «Про Національну поліцію», достовірно знаючи, що відповідно до абзацу першого ч. 2 ст. 45 Закону «особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями», подав відповідну декларацію лише 07.05.2021 о 15:46 і таким чином вчинив порушення вимог фінансового контролю.

Таким чином, ОСОБА_1 , відповідно до підпункту «з» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» та примітки до статті 172-6 КУпАП будучи суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, будучи звільненим зі служби в поліції з 15.02.2021, в порушення вимог абзацу 1 п.2 ст.45 Закону України «Про запобігання корупції», несвоєчасно, без поважних причин, а саме 07.05.2021 о 15:46 подав на офіційний веб-сайт Національного агенства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями, а саме за період 01.01.2021-15.02.2021, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене частиною 1 статті 172-6 КУпАП.

Крім цього, ОСОБА_1 , перебуваючи на службі у поліції з 17.04.2019 будучи, відповідно до наказу начальника ГУНП у Львівській області від 17.04.2019 № 248 о/с, призначеним на посаду поліцейського сектору реагування патрульної поліції № 2 патрульної поліції Стрийського відділу поліції ГУНП, маючи спеціальне звання капрал поліції, тобто будучи, відповідно до підпункту «з» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» та примітки до статті 172 КУпАП, суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, вчинив правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене частиною 1 статті 172-8 КУпАП.

Так, ОСОБА_1 , достовірно знаючи, що відповідно до статті 43 Закону «особи, зазначені у пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, не розголошують і не використовують в інший спосіб конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, що стала їм відома у зв`язку з виконанням своїх службових повноважень та професійних обов`язків, крім випадків, встановлених законом, розголосив у своїх інтересах інформацію, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових повноважень.

Так, згідно наказу начальника ГУНП у Львівській області від 17.04.2019 № 248 о/с ОСОБА_1 призначено на посаду поліцейського сектору реагування патрульної поліції № 2 патрульної поліції Стрийського відділу поліції ГУНП, присвоївши йому спеціальне звання рядовий поліції. Цього ж числа між державою Україна, від імені якої виступало ГУНП у Львівській області (далі - поліція) та ОСОБА_1 укладено контракт про проходження служби в поліції. Згідно п.п. З пункту 2 розділу II Контракту, ГУНП у Львівській області зобов`язується забезпечити в органах поліції в установленому порядку доступ до інформації, у тому числі з обмеженим доступом, та матеріалів, необхідних для належного виконання покладених на ОСОБА_1 обов`язків, а останній, зобов`язався неухильно дотримуватися положень Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність поліції, та Присяги на вірність Українському народові (п.п. 1 пункту 2); зберігати інформацію з обмеженим доступом, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків (п.п. 4 пункту 2).

Відповідно до пункту 2 посадової інструкції поліцейського сектору реагування патрульної поліції № 2 патрульної поліції Стрийського відділу поліції ГУНП у Львівській ОСОБА_1 , затвердженої 03.01.2020 начальником Стрийського ВП ГУНП, поліцейський СРПП у повсякденній діяльності зобов`язаний дотримуватися вимог антикорупційного законодавства, в тому числі правил етичної поведінки визначених Законом України «Про запобігання корупції», наказом МВС України від 09.11.2016 № 1179 та іншими нормативними актами, а також внутрішнього розпорядку; зберігати інформацію з обмеженим доступом, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків.

На підставі листа Стрийського відділу поліції ГУНП у Львівській області від 24.03.2020 за вих. № 3537/59/01-2020 ОСОБА_1 надано доступ до інформаційно-телекомунікаційної системи «Інформаційний портал Національної поліції України» з логіном ІНФОРМАЦІЯ_5, який у подальшому поновлено на підставі листа від 30.12.2020 № 13424/59/01-2020 та автоматично заблоковано (неактивний більше 2-х місяців після останнього входу 31.01.2021).

Згідно книги нарядів Стрийського відділу поліції ГУНП у Львівській області, інв. № 666 н/т від 06.12.2020, ОСОБА_1 27.01.2021 заступив на службу з охорони публічного порядку в м. Моршин Львівської області у складі зведеного наряду спільно з поліцейським водієм групи реагування Стрийського МРВ УПО Львівської області, старшим сержантом поліції ОСОБА_2 .

Як зазначає у своєму поясненні ОСОБА_2 , заступаючи на службу у складі зведеного наряду спільно з СРПП Стрийського відділу поліції, забезпечення службовим автомобілем та планшетним комп`ютером з доступом до системи ІПНП здійснюється поліцією охорони. Та відповідно для входження, перегляду і обробки службової інформації у планшетному комп`ютері здійснюється за логіном працівника поліції охорони, зокрема його, під час несення ним служби.

Так, ОСОБА_1 знаходячись 27.01.2021 на службі з охорони публічного порядку у м. Моршин Львівської області, о 10:25:30, у своїх інтересах, здійснив пошук та перегляд даних в системі ІПНП на ОСОБА_3 , використовуючи службовий планшетний комп`ютер та логін ІНФОРМАЦІЯ_6 поліцейського водія групи реагування Стрийського МРВ УПО Львівської області ОСОБА_2 .

У протоколі про результати зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж (електронних інформаційних систем) від 23.02.2021, копія якого надійшла до ЛУ ДВБ НП України з Львівської обласної прокуратури зафіксовано розмову за 19.01.202 у ході якої ОСОБА_3 повідомляє ОСОБА_1 про те, що працівники поліції склали на нього адміністративні протоколи за ч. 1 ст. 121 КУпАП та ч. 1 ст. 130 КУпАП, а останній у свою чергу консультує правопорушника, які дії йому слід вчинити для уникнення від адміністративної відповідальності. У наступній розмові ОСОБА_1 продовжує консультувати ОСОБА_3 , зокрема радить йому домовитися у лікарні про проходження тесту на наркотичне сп`яніння та отримати відповідну довідку. У розмові за 20.01.2021, яка зафіксована у наведеному вище протоколі НСРД ОСОБА_1 запитує у ОСОБА_3 про те, чи той вирішив питання з довідкою. Останній каже, що не вирішив, а також повідомив, що телефонував і радився з адвокатом. Окрім цього, ОСОБА_3 сказав ОСОБА_1 , що під час винесення на нього адміністративних протоколів він повідомляв працівників поліції, що його товариш (мається на увазі ОСОБА_1 ) працює в поліції. На що останні запитали, чи він з ОСОБА_1 вживає заборонені в обігу речовини.

Під час несення ОСОБА_1 служби з охорони публічного порядку у м. Моршин Львівської області 27.01.2021, у протоколі зафіксовано розмову, у якій ОСОБА_3 запитує у ОСОБА_1 , де останній знаходиться та чи є у нього планшет, щоб перевірити його по базі даних. Останній повідомляє, що він знаходиться у м. Моршин і у нього є планшет.

Окрім цього, у протоколі НСРД зафіксовано розмову, в ході якої ОСОБА_1 запитував у помічника чергового чергової частини Стрийського районного відділу ГУНП у Львівській області ОСОБА_4 чи працює база (мається на увазі система ІПНІІ). Останній у свою чергу відповів: «база висне», а також запитав, що ОСОБА_1 набиває. ОСОБА_1 повідомив, що хоче дещо подивитися. Описана розмова підтверджується поясненням ОСОБА_4 .

У подальшій розмові за 27.01.2021, яка зафіксована у наведеному вище протоколі НСРД, ОСОБА_1 розголошує ОСОБА_3 , обмежену у доступі інформацію з системи ІПНП, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків, зокрема, про наявність у нього адміністративних правопорушень, а також те, що протокол за ст. 130 КУпАП до суду ще не скерований.

Таким чином, ОСОБА_1 , відповідно до підпункту «з» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону, відноситься до суб`єктів відповідальності, на яких поширюється дія цього Закону. Згідно наказу начальника ГУНП у Львівській області від 12.02.2021 № 74 о/с, ОСОБА_1 звільнено зі служби в поліції з 15.02.2021 на підставі п. 7 (за власним бажанням) ч. 1 ст. 77 Закону України «Про Національну поліцію».

Таким чином, ОСОБА_1 , відповідно до підпункту «з» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», примітки до статті 172-8 КУпАП, будучи суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог статті 43 Закону, розголосив у своїх інтересах службову інформацію, шляхом надання її своєму товаришу - ОСОБА_3 , яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових повноважень, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене частиною 1 статті 172-8 КУпАП.

Крім цього, ОСОБА_1 знаходячись 27.01.2021 на службі з охорони публічного порядку у м. Моршин Львівської області, у період часу, з 12:05:28 по 12:11:57, у своїх інтересах, здійснив пошук та перегляд даних в системі ІПНП на ОСОБА_5 , використовуючи службовий планшетний комп`ютер та логін ІНФОРМАЦІЯ_5 поліцейського водія групи реагування Стрийського МРВ УПО Львівської області ОСОБА_2 .

У протоколі про результати зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж (електронних інформаційних систем) від 23.02.2021, копія якого надійшла до ЛУ ДВБ НП України з Львівської обласної прокуратури (лист від 15.04.2021 № 31/2-451 вих-21) зафіксовано розмову за 27.01.2021, у ході якої ОСОБА_1 повідомляє ОСОБА_6 про те, що він телефонував до того, хто продав йому паливний насос ( ОСОБА_5 ), а також повідомляє, що пробив його по базі де проживає та ін.

У розмові за 01.02.2021, яка зафіксована у наведеному вище протоколі негласних слідчих (розшукових) дій, ОСОБА_5 запитує у ОСОБА_1 навіщо він йому погрожує. Каже, що не треба писати про нього і членів його сім`ї, а також адресу проживання. Він поверне йому гроші за паливний насос. Нащо ОСОБА_1 відповідає, що це для того, щоби краще доходило.

Окрім цього, протоколом огляду речового доказу (мобільного телефону марки Samsung, з сім-картками НОМЕР_1 та НОМЕР_2 , вилученого у ОСОБА_1 ) від 02.03.2021 зафіксовано SМS - повідомлення надіслане ОСОБА_1 . 31.01.2021 ОСОБА_5 наступного змісту: «Доброго вечора я перепрошую не потрібно морозитись, бо може гірше бути. У вас є брат ОСОБА_7 батько ОСОБА_8 , маєте штрафів пару штук по пдр проживаєте по АДРЕСА_3 думаю якщо приїду то батькові неприємно буде. А ще по можливості пару статей пришию за шахрайство. Відзвони».

Наведене вище підтверджується поясненням ОСОБА_5 , до якого додаються скіншоти повідомлень та касові чеки, в тому числі про повернення ОСОБА_1 коштів у сумі 3700 грн. від 01.02.2021.

Таким чином, ОСОБА_1 , відповідно до підпункту «з» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону, відноситься до суб`єктів відповідальності, на яких поширюється дія цього Закону. Згідно наказу начальника ГУНП у Львівській області від 12.02.2021 № 74 о/с, ОСОБА_1 звільнено зі служби в поліції з 15.02.2021 на підставі п. 7 (за власним бажанням) ч. 1 ст. 77 Закону України «Про Національну поліцію».

Таким чином, ОСОБА_1 , відповідно до підпункту «з» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», примітки до статті 172-8 КУпАП, будучи суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог статті 43 Закону, з метою повернення грошових коштів у розмірі 3700 грн., використав у своїх інтересах службову інформацію, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових повноважень, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене частиною 1 статті 172-8 КУпАП.

31.05.2021 на адресу суду надійшли адміністративні матеріали за №456/2623/21 (провадження №3/456/1434/2021), №456/2622/21 (провадження №3/456/1433/2021), №456/2621/21 (провадження №3/456/1432/2021) про вчинення ОСОБА_1 адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6, ч.1 ст. 172-8 КУпАП.

Відповідно до постанови судді Стрийського міськрайонного суду Львівської області від 14.06.2021 адміністративні справи №456/2623/21 (провадження №3/456/1434/2021), №456/2622/21 (провадження №3/456/1433/2021), №456/2621/21 (провадження №3/456/1432/2021) відносно ОСОБА_1 про вчинення ним правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6, ч.1 ст. 172-8 КУпАП, об`єднано в одне провадження, якому присвоєно №456/2623/21, провадження №3/456/1434/2021.

ОСОБА_1 в судовому засіданні вину у вчинених правопорушеннях визнав повністю, просить застосувати до нього мінімальне стягнення, передбачене санкцією статті за більш серйозне правопорушення.

Прокурор Романів О.В. в судовому засіданні вказав, що вина ОСОБА_1 повністю доведена матеріалами справи, просить визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушень, передбачених ч. 1 ст.172-6, ч.1 ст.172-8 КУпАП, й призначити стягнення у вигляді штрафу на підставі ст.36 КУпАП в розмірі 1700 грн.

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 , думку прокурора та дослідивши матеріали справ про адміністративні правопорушення, суддя приходить до висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу правопорушень, передбачених ч. 1 ст.172-6, ч.1 ст.172-8 КУпАП, виходячи з наступного.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення, згідно зі ст. 245 КУпАП, є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи з дотриманням процесуальної форми її розгляду.

За правилами ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Об`єктивна сторона адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП полягає у несвоєчасному поданні без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Відповідно до ч. 2 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.

Відповідно до підпункту 2 пункту 5 розділу II Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції №3 від 10.06.2016, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за №959/29089, декларація перед звільненням - декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини другої статті 45 Закону не пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності, пов`язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах «а», «в» пункту 2 частини першої статті 3 Закону. Така декларація охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб`єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день припинення діяльності, пов`язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах «а», «в» пункту 2 частини першої статті 3 Закону. Під раніше поданими деклараціями розуміються декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону.

Згідно змін до Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції № 3 від 10.06.2016, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2019 року за № 1300/34271, декларація перед звільненням - декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини другої статті 45 Закону не пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності, пов`язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах «а», «в» пункту 2 частини першої статті 3 Закону.

Така декларація охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб`єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день припинення діяльності, пов`язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах «а», «в» пункту 2 частини першої статті 3 Закону. Під раніше поданими деклараціями розуміються декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону.

Відповідно до пункту 5 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про запобігання корупції», Національне агентство з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належать до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти.

У відповідності до пункту 9 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про запобігання корупції», нормативно-правові акти Національного агентства підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.

Нормативно-правові акти Національного агентства, що пройшли державну реєстрацію, набирають чинності з дня їх офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самим актом, але не раніше дня офіційного опублікування.

Нормативно-правові акти Національного агентства після включення до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів опубліковуються державною мовою в офіційних друкованих виданнях.

Інші акти Національного агентства набирають чинності з дня їх прийняття, якщо самим актом не встановлено інший строк набрання ним чинності, але не раніше дня прийняття, та доводяться до відома осіб, на яких поширюється дія таких актів, у встановленому Національним агентством порядку.

Акти Національного агентства оприлюднюються шляхом їх розміщення на офіційному веб-сайті Національного агентства.

Суд вважає, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, доведена наступними дослідженими в судовому засіданні доказами:

- протоколом про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією № 10 від 27.05.2021, з якого вбачається, що ОСОБА_1 , будучи звільненим зі служби в поліції з 15.02.2021, відповідно до наказу начальника ГУНП у Львівській області від 12.02.2021 № 74 о/с, на підставі п. 7 (за власним бажанням) ч. 1 ст. 77 Закону України «Про Національну поліцію», достовірно знаючи, що відповідно до абзацу першого ч. 2 ст. 45 Закону «особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями», подав відповідну декларацію лише 07.05.2021 о 15:46 і таким чином вчинив порушення вимог фінансового контролю;

- роздруківкою з Єдиного державного Реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, з якої вбачається, що ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_2 о 11:34 год., подав на офіційний веб-сайт Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію (перед звільненням) особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;

- листом заступника начальника Головного управління національної поліції у Львівській області ОСОБА_10 №54/0577-2021 від 24.03.2021, відповідно до якого начальника ЛУ ДВБ НП України Турчак Р. повідомлено, що в Головному управлінні Національної поліції у Львівській області проведено перевірку щодо подання суб`єктами декларування декларацій, у тому числі шляхом пошуку інформації в публічній частині Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції. За результатами проведеної перевірки встановлено факт неподання декларації перед звільненням колишнім працівником ГУНП у Львівській області;

- повідомленням Національного агентства про факт неподання чи несвоєчасного подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до якого ОСОБА_1 не подав вчасно декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а саме за 2021 рік (01.01.-15.02);

- витягом з даних з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, згідно з яким ОСОБА_1 подав декларацію перед звільненням, за період з 01.01.2021 по 15.02.2021 о 15:46 год. 07.05.2021;

- довідкою про доходи ОСОБА_1 , виданої заступником начальника Головного управління національної поліції у Львівській області ОСОБА_10 26.03.2021 № 55, відповідно до якої загальна сума доходу за період з 01 січня 2021 року по 28 лютого 2021 року, за винятком аліментів становить 18842, 55 грн.;

- довідкою про доходи ОСОБА_1 , виданої заступником начальника Головного управління національної поліції у Львівській області ОСОБА_10 26.03.2021 № 54, відповідно до якої загальна сума доходу за період з 01 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року, за винятком аліментів становить 191035,12 грн.;

- витягом з наказу начальника ГУНП у Львівській області ОСОБА_11 від 17.04.2019 № 248 о/с, відповідно до якого ОСОБА_1 призначено на посаду поліцейського сектору реагування патрульної поліції № 2 патрульної поліції Стрийського відділу поліції ГУНП, присвоївши йому спеціальне звання рядовий поліції;

- контрактом про проходження служби в поліції з ОСОБА_1 від 17.04.2019, відповідно до якого між державою Україна, від імені якої виступало ГУНП у Львівській області та ОСОБА_1 укладено даний контракт про проходження служби в поліції. Згідно п.п. 3 пункту 2 розділу II Контракту, ГУНП у Львівській області ОСОБА_1 зобов`язувався забезпечити в органах поліції в установленому порядку доступ до інформації, у тому числі з обмеженим доступом, та матеріалів, необхідних для належного виконання покладених обов`язків, а останній, зобов`язався неухильно дотримуватися положень Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність поліції, та Присяги на вірність Українському народові (п.п. 1 пункту; ОСОБА_1 зобов`язувався зберігати інформацію з обмеженим доступом, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків;

- попередженням від 17.04.2019, відповідно до якого ОСОБА_1 зобов`язувався дотримуватись у повсякденній діяльності обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, вживати заходи щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів, дотримуватись правил етичної поведінки, своєчасно подавати е-декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави, повідомляти про суттєві зміни в майновому стані. Дотримуватись службової дисципліни та законності, в тому числі транспортної дисципліни, діяти в межах повноважень та у спосіб визначений законом в службовій діяльності;

- присягою ОСОБА_1 від 17.10.2019, відповідно до якої останній присягав вірно служити Українському народові, дотримуватись Конституції та законів України, втілювати їх у життя, поважати та охороняти права і свободи людини, честь держави, з гідністю нести високе звання поліцейського та сумлінно виконувати свої службові обов`язки;

- пам`яткою-ознайомлення поліцейського, державних службовців та працівників Національної поліції України з обмеженнями, пов`язаними із службою в поліції та вимогами антикорупційного законодавства, а саме з вимогами Законів України «Про національну поліцію», «Про запобігання корупції» Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення, з якою ОСОБА_1 ознайомився 14.11.2019;

- рапортом ОСОБА_1 від 10.02.2021, адресовано начальнику ГУНП у Львівській області Віконському В., відповідно до якого ОСОБА_1 просив звільнити його із служби у Національній поліції України за власним бажанням з 15.02.2021;

- витягом з наказу начальника Головного управління національної поліції у Львівській області Віконським В. №74 о/с від 12.02.2021, відповідно до якого ОСОБА_1 , поліцейського сектору реагування патрульної поліції № 2 патрульної поліції Стрийського ВП ГУНП, з 15.02.2021 звільнено за власним бажанням, відповідно до Закону України «Про Національну поліцію» зі служби в поліції за п. 7 ч. 1 ст. 77;

- розпискою ОСОБА_1 , відповідно до якої ОСОБА_1 15.02.2021 повідомлений, що за неподання, несвоєчасне подання декларації, неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, подання недостовірних відомостей про майно суб`єктами декларування передбачена адміністративна або кримінальна відповідальність;

- розпискою ОСОБА_1 від 15.02.2021, відповідно до якої ОСОБА_1 отримав трудову книжку та військовий квиток, претензій жодних немає.

Згідно з ч. 1 ст. 172-8 КУпАП адміністративна відповідальність настає за незаконне розголошення або використання в інший спосіб особою у своїх інтересах інформації, яка стала їй відома у зв`язку з виконанням службових або інших визначених законом повноважень,.

Відповідно до примітки до статті 172-8 КУпАП суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені у пункті 1 та підпункті "в" пункту 2 частини першої статті 3 Закону України "Про запобігання корупції", а також особи, зазначені в частині другій статті 17 Закону України "Про запобігання впливу корупційних правопорушень на результати офіційних спортивних змагань".

Об`єктом цього правопорушення є суспільні відносини у сфері державного управління, а також у сфері запобігання та протидії корупції.

Предметом правопорушення є інформація, яка стала відома посадовій особі у зв`язку з виконанням нею службових повноважень.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про інформацію» інформація - це будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.

Об`єктивна сторона правопорушення виражається у незаконному розголошенні або використанні в інший спосіб особою у своїх інтересах інформації, яка стала їй відома у зв`язку з виконанням службових повноважень (формальний склад).

Об`єктивна сторона правопорушення може виражатися у таких формах: незаконне розголошення інформації; незаконне використання інформації; в інший спосіб.

Суб`єкт даного правопорушення є особливим. У його якості виступають особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зазначені вище.

Суб`єктивна сторона правопорушення характеризується наявністю вини у формі як прямого, так і непрямого умислу. Якщо згідно з прямою вказівкою закону на те, що корупційним правопорушенням є тільки умисне діяння, то, за діяння, передбачені ст. 172-8 КУпАП, вчинені через необережність, відповідальність особи за цією статтею не настає.

Відповідно до ч. 1 ст. 43 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, не розголошують і не використовують в інший спосіб конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, що стала їм відома у зв`язку з виконанням своїх службових повноважень та професійних обов`язків, крім випадків, встановлених законом.

Згідно ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч.1 ст.3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Аналіз наведеного надає підстави для висновку, що відповідальність за ч. 1 ст. 172-8 КУпАП настає лише за умови незаконного розголошення або використання в інший спосіб особою у своїх інтересах інформації, що стала їй відома у зв`язку з виконанням виключно службових повноважень.

Відповідно до розділу 1 загальних положень ст. 1 Закону України «Про Національну поліцію» Національна поліція України - це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.

Частиною 1 статті 17 Закону України «Про Національну поліцію» визначено, що поліцейським є громадянин України, який склав Присягу поліцейського, проходить службу на відповідних посадах у поліції і якому присвоєно спеціальне звання поліції.

Відповідно до частини 1 статті 18 Закону України «Про Національну поліцію» поліцейський зобов`язаний неухильно дотримуватися положень Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність поліції, та Присяги поліцейського; професійно виконувати свої службові обов`язки відповідно до вимог нормативно-правових актів, посадових (функціональних) обов`язків, наказів керівництва.

Відповідно до ст. 21 Закону України «Про інформацію» інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб`єктів владних повноважень.

Згідно п. 1 розділу II «Положення про інформаційно-телекомунікаційну систему «Інформаційний портал Національної поліції України» (далі - ІПНП), затвердженого наказом МВС України № 676 03.08.2017 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.08.2017 за М1059/3 0927 (далі - Положення), основними завданнями системи ІПНП є: інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності Національної поліції України; забезпечення наповнення та підтримки в актуальному стані інформаційних ресурсів баз (банків) даних, що входять до ЄІС МВС.

Згідно п. 2 розділу ІІІ Положення, в інформаційних ресурсах системи ІПНП обробляється інформація, яка належить до державних інформаційних ресурсів. Така інформація не підлягає поширенню та передачі іншим особам, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до п. 3 розділу IV Положення, користувачами системи ІПНП є посадові особи органів (підрозділів) поліції, яким в установленому порядку надано право доступу до інформації в цій системі.

Згідно п. 4 розділу IV Положення, ідентифікація користувача та підтвердження цілісності даних, що обробляються в системі ІПНП, забезпечуються застосуванням електронного цифрового підпису або інших програмно-технічних засобів авторизації користувачів та забезпечення цілісності даних.

Окрім цього, відповідно до п. 6 розділу IV Положення, користувачі системи ІПНП зобов`язані не розголошувати у будь-який спосіб інформацію, яка їм стала відома у зв`язку з виконанням посадових обов`язків та зобов`язані дотримуватися законодавства у сфері захисту інформації.

Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 9 Закону України «Про доступ до публічної інформації» відповідно до вимог частини другої статті 6 цього Закону до службової може належати така інформація: що міститься в документах суб`єктів владних повноважень, які становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію, доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов`язані з розробкою напряму діяльності установи або здійсненням контрольних, наглядових функцій органами державної влади, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень; зібрана в процесі оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, у сфері оборони країни, яку не віднесено до державної таємниці. Документам, що містять інформацію, яка становить службову інформацію, присвоюється гриф "для службового користування". Доступ до таких документів надається відповідно до частини другої статті 6 цього Закону.

Суд вважає, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч.1 ст.172-8 КУпАП доведена наступними, дослідженими в судовому засіданні доказами:

- протоколом про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією № 12 від 27.05.2021, з якого вбачається, що ОСОБА_1 , перебуваючи на службі у поліції з 17.04.2019 будучи, відповідно до наказу начальника ГУНП у Львівській області від 17.04.2019 № 248 о/с, призначеним на посаду поліцейського сектору реагування патрульної поліції № 2 патрульної поліції Стрийського відділу поліції ГУНП, маючи спеціальне звання капрал поліції, тобто будучи, відповідно до підпункту «з» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон) та примітки до статті 172 КУпАП, суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, вчинив правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене частиною 1 статті1728 КУпАП. Так, ОСОБА_1 , достовірно знаючи, що відповідно до статті 43 Закону «особи, зазначені у пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, не розголошують і не використовують в інший спосіб конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, що стала їм відома у зв`язку з виконанням своїх службових повноважень та професійних обов`язків, крім випадків, встановлених законом, розголосив у своїх інтересах інформацію, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових повноважень;

- листом прокурора другого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань обласної прокуратури Костишин Д. від 15.04.2021 за вих. № 31/2-451вих.21, відповідно до якого начальнику Львівського управління ДВБ НП України Турчаку Р.М. скеровано копію протоколу огляду речового доказу - мобільного телефону марки «Samsung», чорного кольору, з сім-картами мобільного оператора НОМЕР_3 та НОМЕР_4 , та протоколу про проведення негласних слідчих (розшукових) дій №140т/42-13/01-21 від 23.02.2021 у кримінальному провадженні №62020140000000202 від 18.02.2020 за ч. 2 ст. 307 КК України для проведення перевірки можливих фактів вчинення адміністративного - правопорушення пов`язаного з корупцію ОСОБА_1 ;

- протоколом про результати зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж (електронних інформаційних систем) від 23.02.2021, на якому ОСОБА_1 розголошує ОСОБА_3 , обмежену у доступі інформацію з системи ІПНП, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків, зокрема, про наявність у нього адміністративних правопорушень;

- рапортом заступника начальника відділу ЛУ ДВБ Національної поліції України Міськів Д. від 16.04.2021, адресованого начальникові Львівського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України Турчаку Р., з якого вбачається, що Львівським управлінням ДВБ НП України проводиться перевірка за фактами можливого порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» поліцейським сектору реагування патрульної поліції № 2 патрульної поліції Стрийського відділу поліції ГУНП у Львівській області капралом поліції ОСОБА_1 (звільнений наказом ГУНП від 12.02.2021 № 74 о/с з 15.02.2021), в діях якого може міститися склад адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбачений частиною 1 статті 172-8 КУпАП;

- книгою нарядів, з якої вбачається, що ОСОБА_1 здійснював патрульну службу, цільовий інструктаж проходив. Згідно книги нарядів Стрийського відділу поліції ГУНП у Львівській області, інв. № 666 н/т від 06.12.2020, ОСОБА_1 27.01.2021 заступив на службу з охорони публічного порядку в м. Моршин Львівської області у складі зведеного наряду спільно з поліцейським водієм групи реагування Стрийського МРВ УПО Львівської області, старшим сержантом поліції ОСОБА_2 ;

- листом начальника Львівського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України Турчак Р. від 19.04.2021 за вих. № 869/42-13/01-2021, адресованого начальнику управління інформаційно-аналітичної підтримки ГУНП у Львівській області Омельяненко О. з метою надання інформації чи надавався доступ ОСОБА_1 до інформаційно - телекомунікаційної системи «Інформаційний портал Національної поліції України», яких саме баз даних. З якого часу, які логіни (ідентифікатори) йому присвоєно для входу. Чи припинено доступ, дата припинення; та надання інформації щодо усіх дій щодо перегляду/обробки ОСОБА_1 інформації в ІТС «ІПНПУ» з використанням пошукових реквізитів: « ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , адреса реєстрації: АДРЕСА_4 »;

- листом начальника Управління інформаційно-аналітичної підтримки ГУ НП у Львівській області від 19.04.2021 за вих. № 869/42-13/01-2021, адресованого начальникові Львівського управління ДВБ Турчак Р., з якого вбачається, що поліцейському сектору реагування патрульної поліції № 2 патрульної поліції Стрийського ВП ГУНП у Львівській області капралу поліції ОСОБА_1 доступ до інформаційно-телекомунікаційної системи «Інформаційний портал Національної поліції України» з логіном ІНФОРМАЦІЯ_5 надано на підставі вих. №3537/59/01-2020 від 24.03.2020 Стрийського ВП ГУНП у Львівській області та автоматично заблоковано (неактивний більше 2 місяців після останнього входу 20.10.2020). Доступ поновлено на підставі вих. №13424/59/01-2020 від 30.12.2020 Стрийського ВП ГУНП у Львівській області та автоматично заблоковано (неактивний більше 2 місяців після останнього входу 31.01.2021). Під логіном ОСОБА_1 ( НОМЕР_5 ) пошуки та перегляди інформації в ІПНП за 27.01.2021 відсутні. Під логіном ОСОБА_1 пошуки та перегляди інформації і ІПНП у 2021 році на гр. ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 відсутні. Надано інформацію про пошуки та перегляди даних в ІПНП у період з 01.01.2021 по 31.01.2021 року на гр. ОСОБА_3 ;

- пошуком та переглядом інформації в ІПНП у період з 01.01.2021 по 31.01.2021 на гр. ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , відповідно до якого такий здійснювався під логіном ІНФОРМАЦІЯ_6, що надано ОСОБА_2 ;

- поясненнями гр. ОСОБА_4 від 22.04.2021, з яких вбачається, що 27.01.2021 о 08:00 год. він заступив на чергування у Стрийське РУП ГУНИ. На лінію патрулювання у м. Моршин заступив поліцейський СРПГІ ОСОБА_1 . Близько 10:00 год. 27.01.2021 до нього на мобільний телефон зателефонував ОСОБА_1 та запитав чи працює база, тобто ІТС «Інформаційний портал Національної поліції України». Він повідомив, що база висне (не працює). ОСОБА_1 повідомив, що хоче дещо подивитися, що саме не повідомив;

- поясненнями гр. ОСОБА_2 від 22.04.2021, з яких вбачається, що ОСОБА_1 міг під його логіном та паролем перевірити, переглянути або обробити інформацію в ІТС «ІПНПУ» 27.01.2021, відносно ОСОБА_3 та ОСОБА_5 , оскільки він користувався планшетом під час виконання службових обов`язків, а відповідно він не перевіряв, яку інформацію обробляє чи перевіряє останній ;

- заявою ОСОБА_1 від 17.04.2019, адресованої начальнику ГУНП у Львівській області, про прийняття на службу в поліцію та призначення на посаду поліцейського сектору реагування патрульної поліції №2 Стрийського ВП ГУ НП у Львівській області;

- витягом з наказу начальника ГУНП у Львівській області ОСОБА_11 від 17.04.2019 № 248 о/с, відповідно до якого ОСОБА_1 призначено на посаду поліцейського сектору реагування патрульної поліції № 2 патрульної поліції Стрийського відділу поліції ГУНП, присвоївши йому спеціальне звання рядовий поліції;

- контрактом про проходження служби в поліції з ОСОБА_1 від 17.04.2019, відповідно до якого між державою Україна, від імені якої виступало ГУНП у Львівській області та ОСОБА_1 укладено даний контракт про проходження служби в поліції. Згідно п.п. 3 пункту 2 розділу II Контракту, ГУНП у Львівській області ОСОБА_1 зобов`язувався забезпечити в органах поліції в установленому порядку доступ до інформації, у тому числі з обмеженим доступом, та матеріалів, необхідних для належного виконання покладених обов`язків, а останній, зобов`язався неухильно дотримуватися положень Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність поліції, та Присяги на вірність Українському народові (п.п. 1 пункту; ОСОБА_1 зобов`язувався зберігати інформацію з обмеженим доступом, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків;

- попередженням від 17.04.2019, відповідно до якого ОСОБА_1 зобов`язувався дотримуватись у повсякденній діяльності обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, вживати заходи щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів, дотримуватись правил етичної поведінки, своєчасно подавати е-декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави, повідомляти про суттєві зміни в майновому стані. Дотримуватись службової дисципліни та законності, в тому числі транспортної дисципліни, діяти в межах повноважень та у спосіб визначений законом в службовій діяльності;

- присягою ОСОБА_1 від 17.10.2019, відповідно до якої останній присягав вірно служити Українському народові, дотримуватись Конституції та законів України, втілювати їх у життя, поважати та охороняти права і свободи людини, честь держави, з гідністю нести високе звання поліцейського та сумлінно виконувати свої службові обов`язки;

- пам`яткою-ознайомлення поліцейського, державних службовців та працівників Національної поліції України з обмеженнями, пов`язаними із службою в поліції та вимогами антикорупційного законодавства, а саме з вимогами Законів України «Про національну поліцію», «Про запобігання корупції» Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення, з якою ОСОБА_1 ознайомився 14.11.2019;

- посадовою інструкцією поліцейського сектору реагування патрульної поліції № 2 патрульної поліції Стрийського ВП ГУ НП у Львівській області, відповідно до якої ОСОБА_1 ознайомився з такою 03.01.2020;

- рапортом ОСОБА_1 від 10.02.2021, адресовано начальнику ГУНП у Львівській області Віконському В., відповідно до якого ОСОБА_1 просив звільнити його із служби у Національній поліції України за власним бажанням з 15.02.2021;

- витягом з наказу начальника Головного управління національної поліції у Львівській області Віконським В. №74 о/с від 12.02.2021, відповідно до якого ОСОБА_1 , поліцейського сектору реагування патрульної поліції № 2 патрульної поліції Стрийського ВП ГУНП, з 15.02.2021 звільнено за власним бажанням, відповідно до Закону України «Про Національну поліцію» зі служби в поліції за п. 7 ч. 1 ст. 77;

- протоколом про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією № 11 від 27.05.2021, з якого вбачається, що ОСОБА_1 , перебуваючи на службі у поліції з 17.04.2019 будучи, відповідно до наказу начальника ГУНП у Львівській області від 17.04.2019 № 248 о/с, призначеним на посаду поліцейського сектору реагування патрульної поліції № 2 патрульної поліції Стрийського відділу поліції ГУНП, маючи спеціальне звання капрал поліції, тобто будучи, відповідно до підпункту «з» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» та примітки до статті 172-8 КУпАП, суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, вчинив правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-8 КУпАП. ОСОБА_1 , достовірно знаючи, що відповідно до статті 43 Закону України «Про запобігання корупції» «особи, зазначені у пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, не розголошують і не використовують в інший спосіб конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, що стала їм відома у зв`язку з виконанням своїх службових повноважень та професійних обов`язків, крім випадків, встановлених законом, використав у своїх інтересах інформацію, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових повноважень;

- листом прокурора другого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань обласної прокуратури Костишин Д. від 15.04.2021 за вих. № 31/2-451вих.21, відповідно до якого начальнику Львівського управління ДВБ НП України Турчаку Р.М. скеровано копію протоколу огляду речового доказу - мобільного телефону марки «Samsung», чорного кольору, з сім-картами мобільного оператора НОМЕР_3 та НОМЕР_4 , та протоколу про проведення негласних слідчих (розшукових) дій №140т/42-13/01-21 від 23.02.2021 у кримінальному провадженні №62020140000000202 від 18.02.2020 за ч. 2 ст. 307 КК України для проведення перевірки можливих фактів вчинення адміністративного - правопорушення пов`язаного з корупцію ОСОБА_1 ;

- протоколом про результати зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж (електронних інформаційних систем) від 23.02.2021, на якому зафіксовано розмову ОСОБА_1 та ОСОБА_12 , а також ОСОБА_1 та ОСОБА_6 , де ОСОБА_1 повідомив останнього, що «пробив по базі ОСОБА_12 »;

- дорученням про проведення слідчих (розшукових) дій у порядку ст. 40 КПК України від 25.02.2021 за вих. № 12-03/3-3187-вих.21, відповідно до якого слідчий Третього слідчого відділу слідчого управління Грицишин Я. просив начальника Львівського управління ДВБ НП України Турчак Р.М. доручити працівникам ввіреного ним підрозділу провести огляд речового доказу - мобільного телефону марки «Samsung», чорного кольору, з сім-картами мобільного оператора НОМЕР_3 та НОМЕР_4 на предмет виявлення інформації, яка підтверджує обставини вчинення кримінального правопорушення /а.с.87/.

- листом начальника Львівського управління ДВБ НП України Турчак Р.М. від 03.03.2021 за вих. № 527/42-13/01-2021, відповідно до якого начальникові першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Львові) ТУ ДБР у м. Львові Лисенку С. скеровано матеріали на виконання доручення про проведення слідчих (розшукових) дій у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 62020140000000202 від 18.02.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 307 КК України;

- протоколом огляду речового доказу від 02.03.2021, проведеного прокурором першого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Львівської обласної прокуратури Костишин Д., відповідно до якого оглянуто мобільний телефон марки «Samsung», оглядом відомостей чатів, що містяться у інтернет-месенджері Viber вказаного телефону, виявлено переписку між ОСОБА_1 та особою з іменем « ОСОБА_13 » та оглядом відомостей чатів, що містяться у інтернет-месенджері Whats App вказаного телефону, виявлено переписку між ОСОБА_1 та особою з іменем ОСОБА_16» за 18.12.2019, 19.12.2019, 21.02.2020, 08.03.2020, 04.04.2020, 1 20, 10.04.2020. Також виявлено вихідне повідомлення, адресоване особі на ім`я « ОСОБА_14 » (моб. тел. НОМЕР_6 ), зміст якого містить погрози. Окрім цього, в пошуку телефону за « ОСОБА_14 » знайдено інформацію -про вхідні, вихідні та пропущені дзвінки щодо цього контакту;

- рапортом заступника начальника відділу ЛУ ДВБ Національної поліції України Міськів Д. від 19.04.2021, адресованого начальникові Львівського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України Турчаку Р., з якого вбачається, що Львівським управлінням ДВБ НП України проводиться перевірка за фактами можливого порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» поліцейським сектору реагування патрульної поліції № 2 патрульної поліції Стрийського відділу поліції ГУНП у Львівській області капралом поліції ОСОБА_1 (звільнений наказом ГУНП від 12.02.2021 № 74 о/с з 15.02.2021), в діях якого може міститися склад адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбачений частиною 1 статті 172-8 КУпАП;

- книгою нарядів, з якої вбачається, що ОСОБА_1 здійснював патрульну службу, цільовий інструктаж проходив. Згідно книги нарядів Стрийського відділу поліції ГУНП у Львівській області, інв. № 666 н/т від 06.12.2020, ОСОБА_1 27.01.2021 заступив на службу з охорони публічного порядку в м. Моршин Львівської області у складі зведеного наряду спільно з поліцейським водієм групи реагування Стрийського МРВ УПО Львівської області, старшим сержантом поліції ОСОБА_2 ;

- листом начальника Львівського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України Турчак Р. від 19.04.2021 за вих. № 869/1/42-13/01-2021, адресованого начальнику управління інформаційно-аналітичної підтримки ГУНП у Львівській області Омельяненко О. з метою надання інформації чи надавався доступ ОСОБА_1 до інформаційно - телекомунікаційної системи «Інформаційний портал Національної поліції України», яких саме баз даних. З якого часу, які логіни (ідентифікатори) йому присвоєно для входу. Чи припинено доступ, дата припинення; та надання інформації щодо усіх дій щодо перегляду/обробки ОСОБА_1 інформації в ІТС «ІПНПУ» з використанням пошукових реквізитів: « ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , адреса реєстрації: АДРЕСА_3 , м.т. НОМЕР_7 », з якого пристрою (стаціонарний комп`ютер, планшет тощо);

- листом начальника Управління інформаційно-аналітичної підтримки ГУ НП у Львівській області від 19.04.2021 за вих. № 956/21/01/2-2021, адресованого начальникові Львівського управління ДВБ Турчак Р., з якого вбачається, що поліцейському сектору реагування патрульної поліції № 2 патрульної поліції Стрийського ВП ГУНП у Львівській області капралу поліції ОСОБА_1 доступ до інформаційно-телекомунікаційної системи «Інформаційний портал Національної поліції України» з логіном ІНФОРМАЦІЯ_5 надано на підставі вих. №3537/59/01-2020 від 24.03.2020 Стрийського ВП ГУНП у Львівській області та автоматично заблоковано (неактивний більше 2 місяців після останнього входу 20.10.2020). Доступ поновлено на підставі вих. №13424/59/01-2020 від 30.12.2020 Стрийського ВП ГУНП у Львівській області та автоматично заблоковано (неактивний більше 2 місяців після останнього входу 31.01.2021). Під логіном ОСОБА_1 ( НОМЕР_5 ) пошуки та перегляди інформації в ІПНП у 2021 році на гр. ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 відсутні. Надано інформацію про пошуки та перегляди даних в ІПНП у період з 01.01.2021 по 31.01.2021 року на гр. ОСОБА_5 ;

- пошуком та переглядом інформації в ІПНП у період з 01.01.2021 по 31.01.2021 на гр. ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , відповідно до якого такий здійснювався під логіном ІНФОРМАЦІЯ_6, що надано ОСОБА_2 ;

- листом начальника Львівського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України 19.04.2021 за вих. №870/42-13/01-2021, адресованого т.в.о. начальника Волинського управління ДВБ НП України Корж Н., з якого вбачається, що у ході проведення перевірки встановлено, що ОСОБА_1 у період часу, з 23.01.2021 по 01.02.2021 спілкувався за допомогою стільникового зв`язку, абонентський номер НОМЕР_1 з ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , адреса реєстрації: АДРЕСА_3 , абонентський номер НОМЕР_6 , з приводу придбання, оплати в останнього, а у подальшому повернення паливного насосу на автомобіль марки «Ford Mondeo». У зв`язку з наведеним виникла необхідність в опитуванні ОСОБА_15 , в ході якого необхідно з`ясувати обставини справи;

- поясненнями гр. ОСОБА_5 від 22.04.2021, з яких вбачається, що у нього в власності є паливний насос на автомобіль марки «Ford Mondeo», який 25.01.2021 він продав гр. ОСОБА_1 . 27.01.2021 ОСОБА_1 на його мобільний телефон на інтернет-месенджер Viber надіслав повідомлення, про те що паливний насос не працює та погрожував йому та повідомив інформацію, з якої він зрозумів, що ОСОБА_1 працює в поліції;

- фотокопіями повідомлень ОСОБА_1 , адресованих на телефон інтернет-месенджер Viber ОСОБА_5 , з якого вбачається, що ОСОБА_1 погрожував ОСОБА_5 ;

Слід зазначити, що ОСОБА_1 , в судовому засіданні вину у вчиненні правопорушень визнав повністю, просить суд накласти стягнення в мінімальному розмірі за більш серйозне правопорушення, з вчинених, підтвердив обставини, викладені у протоколах.

Одним з основоположних принципів діяльності із запобігання і протидії правопорушенням, пов`язаним з корупцією є невідворотність відповідальності за вчинення таких правопорушень, оскільки ці правопорушення несуть негативні наслідки, які можуть виявитися у підриві авторитету державних органів та органів місцевого самоврядування та зашкодити суспільним інтересам, а отже не можуть бути визнані як малозначні.

Відтак, незалежно від виду суб`єкту та його службової діяльності, рангу та інших характеристик його обов`язком є діяти лише в рамках закону.

При обранні стягнення, відповідно до ст.33 КУпАП враховується характер та ступінь суспільно небезпечності скоєного, обставини справи, ступінь вини правопорушника, дані про його особу.

Згідно з ч.4 ст.38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 212-15,212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення. Днем виявлення вказаного правопорушення є 27.05.2021, тобто дата складення протоколу, на момент якої були зібрані всі необхідні докази, що в сукупності свідчать про ознаки правопорушення. Таким чином, дворічний строк притягнення ОСОБА_1 , до адміністративної відповідальності не сплинув.

Враховуючи обставини та характер вчинених адміністративних правопорушень, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6, ч.1 ст.172-8 КУпАП, тому його слід притягнути до адміністративної відповідальності та призначити остаточне стягнення у виді штрафу на підставі ст.36 КУпАП.

З огляду на викладене та зважаючи на вимоги статті 40-1 КУпАП з особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, підлягає стягненню судовий збір на користь держави в розмірі ставки, визначеної ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у сумі 454, 00 грн.

Керуючись ст.ст. 23, 33, 40-1, 172-6, 172-8, 283, 284, 294 КУпАП,

п о с т а н о в и в :

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст.172-6, ч.1 ст.172-8 КУпАП, й накласти стягнення:

за ч. 1 ст.172-6 КУпАП - у виді 50 /п`ятдесяти/ неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 /вісімсот п`ятдесят/ грн.;

за ч.1 ст.172-8 КУпАП - у виді 100 /ста/ неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1700 /одна тисяча сімсот/ грн.

Відповідно до ч.2 ст. 36 КУпАП остаточно накласти на ОСОБА_1 стягнення за більш серйозне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-8 КУпАП, у виді штрафу в розмірі 100 /ста/ неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1700 /одна тисяча сімсот/ грн.

Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави 454 /чотириста п`ятдесят чотири/ грн. судового збору.

Роз`яснити ОСОБА_1 , що відповідно до вимог статті 307 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтею 300-1 КУпАП, а в разі оскарження такої постанови не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. У разі несплати правопорушником штрафу в установлений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення, шляхом подання апеляційного скарги до Львівського апеляційного суду через Стрийський міськрайонний суд Львівської області.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя:

Оригінал постанови

Повний текст постанови

виготовлено 15.06.2021

Джерело: ЄДРСР 97678715
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку