open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 760/7786/20 Головуючий у 1 інстанції Коробенко С.В.Провадження № 33/824/1167/2021 Доповідач у 2 інстанції Семенцов Ю.В.

КИЇВСЬКИЙАПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

___________________________________________________________________

П О С Т А Н О В А

іменем України

26 травня 2021 року м. Київ

Суддя Київського апеляційного суду Семенцов Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу представника Київської митниці Держмитслужби Панькіна Д.В. на постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 25.09.2020 року, якою щодо

ОСОБА_1 ( ОСОБА_1) , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який народився у м. Амман, Йорданія, паспорт громадянина України № НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 ,

закрито провадження в справі про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 483 МК України у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, -

В С Т А Н О В И В:

Згідно з постановою, 06.03.2018 року в зоні діяльності Київської митниці ДФС, митний пост «Аеропорт Бориспіль», через митний кордон України міжнародним авіарейсом сполученням м. Київ (Україна) - м. Амман (Йорданія) на підставі поданих громадянином ОСОБА_1 документів, переміщено товари, а саме: птахи живі виду щиглик - 1 000 голів на загальну суму 40 000 грн.

У якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України громадянином ОСОБА_1 , 06.03.2018 року митниці подано засвідчену його особистим підписом митну декларацію для письмового декларування товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов`язаних із здійсненням підприємницької діяльності від 06.03.2018 року, засвідчену його особистим підписом заяву про надання дозволу митниці на розміщення вантажу на склад ДПМА «Бориспіль» від 06.03.2018 року, авіаційну вантажну накладну (AirWaybill) від 05.03.2018 року №566-1440 8866, довідку на бланку підприємства «Одесский Орнитологический Клуб» Вих. №07-2018 від 28.02.2018 року, засвідчену печаткою «Благодійний фонд «ВІРА» ідентифікаційний код 33386462 м. Одеса Україна» , а також міжнародний ветеринарний сертифікат від 06.03.2018 року серії УА № 001886.

Відповідно до довідки Вих. №07-2018 від 28.02.2018 року на бланку «Одесский Орнитологический Клуб» « Благотворительного Фонда ВЕРА », засвідченої печаткою «Благодійний фонд «ВІРА», ідентифікаційний код 33386462, м. Одеса, Україна», громадянин ОСОБА_1 придбав у їхньому клубі живі птахи виду щиглик у кількості 1000 шт. на загальну вартість 40000 гривень.

Жодних документів на спеціальне використання диких тварин відповідно до вимог ст. 17, ст. 18 Закону України «Про тваринний світ» та Постанови Кабінету Міністрів України від 25.01.1996 року № 123 «Про затвердження Тимчасового порядку справляння плати за спеціальне використання диких тварин», а також щодо утримання диких тварин в неволі, відповідно до ст. 8 Закону України від 04.07.2017 року «Про захист тварин від жорстокого поводження» громадянином ОСОБА_1 при переміщенні через митний кордон України митниці надано не було.

06.03.2019 року Київською митницею ДФС було отримано лист від 27.02.2019 року № 14/4174 Головного управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Служби безпеки України щодо можливого порушення митних правил громадянином ОСОБА_1 під час переміщення через митний кордон України вантажу «живі птахи», з використанням для такого переміщення Довідок виданих Одеським орнітологічним клубом.

Відповідно до інформації, наданої листом ГУ БК та ОЗ СБУ від 27.02.2019 року № 14/4174 встановлено, що під час здійснення оперативних заходів, співробітником ГВ БКОЗ УСБУ в Одеській області, було опитано директора питомника «Волшебные птицы Украины БФ «Вера» ОСОБА_5 , яка в свою чергу підтвердила факт видачі вищевказаних довідок, але повідомила, що інформація зазначена в них являється помилковою, а саме у частині придбання громадянином ОСОБА_1 птахів у Одеському орнітологічному клубі.

Також, громадянка ОСОБА_5 повідомила, що довідки «Одесский Орнитологический Клуб» « Благотворительного Фонда ВЕРА » мають суто інформативний характер щодо ринкової вартості птахів, їх належності до певного виду, відсутності племінної цінності, та про відсутність в неї інформації щодо походження птахів та їх ціни. Фактично продаж птахів Одеським орнітологічним клубом не здійснювався.

11.11.2019 року на адресу Київської митниці ДФС (за вх. № 22859/45) надійшов лист Головного управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Служби безпеки України від 23.10.2019 року № 14/20740нт «Щодо проведення спільних заходів» разом з матеріалами перевірки щодо виявлення механізму незаконного вивезення за межі митної території України птахів видів «вівсяникові, в`юркові, кропивникові, синицеві» (щиглик, щиголь, снігур, чиж , синиця, вівчарик ), на підставі товаро-супровідних документів щодо придбання штучно виведених птахів вказаних видів в «Одеському орнітологічному клубі» благодійного фонду «ВІРА» ( м. Одеса, вул. Краснова, 5-А , і.к. 33386462 ), засвідчених підписом директора ОСОБА_5 та печаткою з найменуванням вищевказаної установи («Благодійний фонд «ВІРА», ідентифікаційний код 33386462, м. Одеса, Україна»), серед яких - копія пояснення громадянки України ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_3 , уродженки м. Одеса, що було відібране 24.07.2019 року співробітником ГУБКОЗ СБ України.

У листі Головного управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Служби безпеки України від 23.10.2019 року № 14/20740нт зазначено, що громадянка України ОСОБА_5 займає посаду директора «Одеського орнітологічного клубу» благодійного фонду «ВІРА», який в свою чергу, здійснює виключно благодійну діяльність, яка пов`язана із захистом диких тварин від жорстокого поводження, а також пов`язана із захистом дикої флори України, у зв`язку із чим, фонд не здійснює підприємницької діяльності та жодних операцій з продажу диких птахів не проводив, крім того, безпосередньо громадянка ОСОБА_5 господарською діяльністю з вирощуванням птахів «вівсяникові, в`юркові, кропивникові, синицеві» (щиглик, щиголь, снігур, чиж , синиця, вівчарик ) та їх продажем не займалась та жодних дозвільних документів на спеціальне використання диких тварин (вилучення диких птахів з природного середовища) відповідно до вимог ст. 17, ст. 18 Закону України «Про тваринний світ» та Постанови Кабінету Міністрів України від 25.01.1996 року № 123 «Про затвердження Тимчасового порядку справляння плати за спеціальне використання диких тварин», а також щодо утримання диких тварин в неволі, відповідно до ст. 8 Закону України від 04.07.2017 року «Про захист тварин від жорстокого поводження» не отримувала, при цьому, остання також повідомила, що не здійснювала продаж птахів вищевказаних видів за товарними накладними оформленими на бланку «Одеського орнітологічного клубу» та благодійного фонду «ВІРА» (м. Одеса, вул. Краснова, 5-А, ідентифікаційний код 33386462) громадянину ОСОБА_1 , які використовувались та були подані ним митниці для митного контролю та оформлення живих птахів під час їх відправлення в країни Південно-Східної Азії (довідка на бланку підприємства «Одесский Орнитологический Клуб» Вих. № 07-2018 від 28.02.2018 року засвідчена печаткою «Благодійний фонд «ВІРА», ідентифікаційний код 33386462, м. Одеса, Україна»).

У письмовому поясненні від 24.07.2019 року громадянка ОСОБА_5 пояснила, що вона протягом тривалого часу займалася благодійною діяльністю пов`язаною із захистом диких тварин від жорстокого поводження, захистом дикої флори України, у зв`язку із чим, вона перебуває в числі членів «Одеського орнітологічного клубу» та благодійного фонду «ВІРА» ( м. Одеса, вул. Краснова, 5-А , ідентифікаційний код 33386462), який станом на 24.07.2019 року припинив свою діяльність. Крім того, громадянка ОСОБА_5 пояснила, що діяльність благодійного фонду «ВІРА» не була пов`язана із здійсненням підприємницької діяльності та жодні операції пов`язані із продажем диких птахів фондом не проводились.

При цьому громадянка ОСОБА_5 також пояснила, що вона не займалась діяльністю, яка пов`язана з вирощуванням птахів родин «вівсяникові, в`юркові, кропивникові, синицеві» (щиглик, щиголь, снігур, чиж , синиця, вівчарик тощо) та ніколи не здійснювала продаж птахів вказаних видів на бланках благодійного фонду «ВІРА» (довідка на бланку підприємства «Одесский Орнитологический Клуб» Вих. № 07-2018 від 28.02.2018 року засвідчена печаткою «Благодійний фонд «ВІРА», ідентифікаційний код НОМЕР_2 , м. Одеса, Україна»), а громадянин ОСОБА_1 їй не відомий.

У відповідності до Закону України від 29.10.1996 року Україна приєдналась до Конвенції 1979 року про охорону дикої флори і фауни та природних середовищ існування в Європі.

Згідно до ст. 6 Конвенції кожна Договірна Сторона вживає відповідних і необхідних законодавчих та адміністративних заходів для забезпечення особливої охорони видів фауни, зазначених у додатку ІІ. Стосовно цих видів, зокрема, відповідно до п.а) всі форми навмисного вилову, утримання та навмисного знищення, та відповідно до п. е) володіння цими тваринами або внутрішня торгівля ними, живими чи мертвими, включаючи чучела тварин і будь-яку частину чи похідні від них, які можна легко розпізнати, якщо це сприяє ефективному виконанню положень цієї статті.

Відповідно до положень ст. 7 Закону України від 13.12.2001 року № 2894-ІІІ «Про тваринний світ» законність набуття у приватну власність об`єктів тваринного світу повинна бути підтверджена відповідними документами, що засвідчують законність вилучення цих об`єктів з природного середовища, ввезення в Україну з інших країн, факту купівлі, обміну, отримання у спадок тощо, які видаються в установленому законодавством порядку.

Згідно з приписами ст. 53 Закону України від 13.12.2001 року № 2894-ІІІ «Про тваринний світ», ввезення в Україну і вивезення за її межі об`єктів тваринного світу, крім генетично модифікованих, здійснюються за правилами, встановленими законодавством України, у тому числі міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Виходячи зі змісту абзацу 1 та абзацу 2 п. 6 Постанови Пленуму Верховного суду України від 03.06.2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон - митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів, а підробленими вважаються як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Таким чином, на думку митного органу, дії громадянина ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) призвели до переміщення товарів, а саме: птахи живі виду щиглик - 1000 голів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митниці як підстави для переміщення товарів митної декларації від 06.03.2018 року з неправдивими відомостями щодо ціни товару, які внесені на підставі підроблених документів - довідка на бланку підприємства «Одесский Орнитологический Клуб» Вих. № 07-2018 від 28.02.2018 року засвідчена печаткою «Благодійний фонд «ВІРА», ідентифікаційний код 33386462, м. Одеса, Україна»

Відповідно до відомостей ПІК «Провадження в справах про ПМП» АСМО «Інспектор» та інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил ЄАІС, громадянин ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) протягом 2018-2019 років притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність, за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.

Постановою Солом`янського районного суду м. Києва від 25.09.2020 року закрито провадження в справі про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Не погоджуючись з постановою суду, представником Київської митниці Держмитслужби Панькін Д.В. подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду та прийняти нову, якою ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення та накласти на нього адміністративне стягнення відповідно до санкції за ч. 1 ст. 483 МК України. В обґрунтування апеляційних вимог вказує на те, що Київська митниця Держмитслужби з метою визначення розміру заподіяної шкоди, збитків і витрат заподіяних державі, звернулась з листом від 14.01.20 № 7.8-20/1-6/564 до Державної екологічної інспекції України. Своїм листом від 22.01.20 № 461/2.8/6-20 Державна екологічна інспекція України проінформувала Київську митницю Держмитслужби щодо обставин законного набуття громадянами у приватну власність об`єктів тваринного світу та надали розрахунок розміру шкоди заподіяної внаслідок самовільного або іншого незаконного використання чи знищення тварин, зокрема вивезення за межі України «птахів виду щиглик - 1000 голів». Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 25.01.1996 року № 123 розмір шкоди заподіяної внаслідок самовільного або іншого незаконного використання, наведених в Тимчасовому порядку справляння плати за спеціальне використання диких тварин, обчислюється шляхом збільшення встановлених нормативів плати за їх спеціальне використання у п`ять разів. Відповідно до тимчасових нормативів плата за спеціальне використання птахів виду «вівсяникові, в`юркові» складає 6 доларів США. Загальний розмір плати за спеціальне використання птахів виду «вівсяникові, в`юркові» живих птахів виду щиглик у кількості 1000 шт. складає 6000 доларів США х 5 разів=30000 доларів США, що за курсом НБУ становить 796077,12 грн. Таким чином, дії громадянина ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) призвели до переміщення товарів, а саме: птахи живі виду щиглик - 1 000 голів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митниці як підстави для переміщення товарів митної декларації від 06.03.2018 року з неправдивими відомостями щодо ціни товару, які внесені на підставі підроблених документів - довідка на бланку підприємства «Одесский Орнитологический Клуб» Вих. №07-2018 від 28.02.2018 року. засвідчена печаткою «Благодійний фонд «ВІРА», ідентифікаційний код 33386462, м. Одеса, Україна». Відповідно до відомостей ПІК «Провадження в справах про ПМП» АСМО «Інспектор» та інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил ЄАІС, громадянин ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) протягом 2018-2019 років притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України. Тому вважає, що зазначені дії громадянина ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) мають ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 2 ст. 483 Митного кодексу України, а його вина доведена в ході провадження в справі та в наявних матеріалах справи.

Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно з вимогами ст. ст. 245, 252 КУпАП під час провадження у справах про адміністративні правопорушення забезпечується всебічне, повне та об`єктивне дослідження всіх обставин справи, вирішення її в точній відповідності із Законом.

Відповідно до ст. 280 КУпАП суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до вимог ч. ч. 1, 2 ст. 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Разом з тим, за змістом п. 42 рішення Європейського суду з прав людини «Бендерський проти України» від 15.11.2007 року зазначається, що право може вважатися ефективним, тільки якщо зауваження сторін насправді «заслухані», тобто належним чином вивчені.

Аналізуючи наявні в матеріалах провадження докази, приходжу до висновку, що суддя місцевого суду згідно вимог ст. ст. 486, 489, 495 МК України всебічно, повно та об`єктивно з`ясував обставини справи, дав належну оцінку доказам у їх сукупності і виніс постанову, зміст якої відповідає вимогам ст. 527 МК України, ст. 283 КУпАП.

Як було встановлено судом першої інстанції, що ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) власноруч заповнена та подана митному органу митна декларація товару, що переміщується через митний кордон України та в графі «відомості про товар» зазначено найменування, кількість та вартість.

В матеріалах справи також міститься міжнародний ветеринарний сертифікат серії УА № 001886 від 06.03.2018 року про стан здоров`я тварин - Live birds у кількості 1000 шт.

Крім того, в матеріалах справи, наявна довідка на бланку підприємства «Одесский Орнитологический Клуб» Вих. № 07-2018 від 28.02.2018 року про придбання ОСОБА_1 птахів (щігли самці у віці 12 міс, кількістю 1000, вартістю 40 (гр.), всього 40000 грн. В довідці також зазначено, що вищевказані тварини не мають племінної цінності та можуть бути вивезені за кордон для постійного проживання, довідка підписана орнітологом ООКСС Благодійного фонду «Віра» ОСОБА_11 та засвідчена печаткою «Благодійний фонд «ВІРА», ідентифікаційний код НОМЕР_2 , м. Одеса, Україна». Будь-яких доказів на підтвердження того, що вказана довідка є підробленою, а також те, що ОСОБА_1 має відношення до виготовлення вказаної довідки, як й інших доказів на підтвердження висновку, що ОСОБА_1 для переміщення через митний кордон України птахів (щігликів) надав підроблені документи, представниками митної служби не надано, як і не міститься таких доказів у матеріалах справи. Дана довідка надана ОСОБА_1 за підписом орнітолога ОСОБА_11 та засвідчена відповідною печаткою Благодійного фонду «Віра».

В апеляційній скарзі представника Київської митниці Держмитслужби не наведено будь-яких доводів на спростування висновків суду про відсутність в діях ОСОБА_1 ознак порушення вимог ч. 2 ст. 483 МК України у зв`язку з відсутністю об`єктивної та суб`єктивної вказаного правопорушення, а твердження апелянта про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення є необгрунтованими.

Із урахуванням викладеного, апеляційний суд вважає обґрунтованими висновки суду першої інстанції про необхідність закриття провадження по справі у зв`язку з недоведеністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Доводи зазначені в апеляційній скарзі представника Держмитслужби є необґрунтованими та такими, що не впливають на правильність висновків суду першої інстанції.

За таких обставин, постанова Солом`янського районного суду м. Києва від 25.09.2020 року про закриття провадження у справі щодо ОСОБА_1 відповідає вимогам закону, підстав для зміни чи скасування цієї постанови суд не вбачає, у зв`язку із чим залишає постанову без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Керуючись ст. 529 МК України, ст. 294 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу представника Київської митниці Держмитслужби Панькіна Д.В. залишити без задоволення, а постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 25.09.2020 року, якою закрито провадження в справі про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення - без змін.

Постанова є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя

Київського апеляційного суду Ю.В.Семенцов

Джерело: ЄДРСР 97369412
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку