open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Дата документу 20.05.2021

Справа № 334/3076/21

Провадження № 3/334/1348/21

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 травня 2021 року суддя Ленінського районного суду м. Запоріжжя Фетісов М.В., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Управління патрульної поліції в Запорізькій області, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, який займає посаду голови районної адміністрації Запорізької міської ради по Дніпровському району, проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

за ч. 4 ст. 140 КУпАП,-

встановив:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення від 27.04.2021 серії ААБ № 012605, ОСОБА_1 , будучи посадовою особою районної адміністрації Запорізької міської ради по Дніпровському району, 26.03.2021 о 07.33 годині на вул. Істоміна, 125-А в м. Запоріжжі, порушив правила, норми і стандарти, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху при у триманні ділянки вул. Істоміна на проїзній частині наявна вибоїна, глибиною 17 см, що є порушенням п.3.1.1 та п.3.1.2 ДСТУ 3587:97 внаслідок наїзду на цю вибоїну автомобілем Ravon R2, реєстраційний № НОМЕР_2 , останній зазнав механічних пошкоджень, завдано матеріальних збитків чим порушив п.1.5 ПДР України, за що передбачена відповідальність за ч.4 ст.140 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення від 27.04.2021 серії ААБ № 012606, ОСОБА_1 , будучи посадовою особою районної адміністрації Запорізької міської ради по Дніпровському району, 27.03.2021 о 13.30 годині на вул. Істоміна, 125-А в м. Запоріжжі, порушив правила, норми і стандарти, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху при у триманні ділянки вул. Істоміна на проїзній частині наявна вибоїна, глибиною 17 см, що є порушенням п.3.1.1 та п.3.1.2 ДСТУ 3587:97 внаслідок наїзду на цю вибоїну автомобіль Daewoo Lanos, реєстраційний № НОМЕР_3 , зазнав механічних пошкоджень, завдано матеріальних збитків, чим порушив п.1.5 ПДР України, за що передбачена відповідальність за ч.4 ст.140 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення від 27.04.2021 серії ААБ № 012603, ОСОБА_1 , будучи посадовою особою районної адміністрації Запорізької міської ради по Дніпровському району, 01.04.2021 о 08.10 годині на вул. Таганська заїзд на Арочний міст в м. Запоріжжі, порушив правила, норми і стандарти, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху при у триманні ділянки вул. Таганська на проїзній частині наявна вибоїна, глибиною 8 см, що є порушенням п.3.1.1 та п.3.1.2 ДСТУ 3587:97 внаслідок наїзду на цю вибоїну автомобіль Honda Jazz, реєстраційний № НОМЕР_4 , зазнав механічних пошкоджень, завдано матеріальних збитків, чим порушив п.1.5 ПДР України, за що передбачена відповідальність за ч.4 ст.140 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення від 27.04.2021 серії ААБ № 012604, ОСОБА_1 , будучи посадовою особою районної адміністрації Запорізької міської ради по Дніпровському району, 12.04.2021 о 20.00 годині в м. Запоріжжі на вул. Таганська біля стовпа №81, порушив правила, норми і стандарти, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху при у триманні ділянки вул. Таганська на проїзній частині наявна вибоїна, що є порушенням п.3.1.1 та п.3.1.2 ДСТУ 3587:97 внаслідок наїзду на цю вибоїну автомобіль Nissan Almera, реєстраційний № НОМЕР_5 , зазнав механічних пошкоджень, завдано матеріальних збитків, чим порушив п.1.5 ПДР України, за що передбачена відповідальність за ч.4 ст.140 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення від 27.04.2021 серії ААБ № 012608, ОСОБА_1 , будучи посадовою особою районної адміністрації Запорізької міської ради по Дніпровському району, 20.04.2021 о 08.36 годині в м. Запоріжжі на вул. Ладозька - вул. Каховська, буд.55, порушив правила, норми і стандарти, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху при у триманні ділянки вул. Ладозька на проїзній частині наявна вибоїна, глибиною 16 см, що є порушенням п.3.1.1 та п.3.1.2 ДСТУ 3587:97 внаслідок наїзду на цю вибоїну автомобіль ZAZ Daewoo Lanos, реєстраційний № НОМЕР_6 , зазнав механічних пошкоджень, завдано матеріальних збитків, чим порушив п.1.5 ПДР України, за що передбачена відповідальність за ч.4 ст.140 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення від 27.04.2021 серії ААБ № 012607, ОСОБА_1 , будучи посадовою особою районної адміністрації Запорізької міської ради по Дніпровському району, 20.04.2021 о 12.37 годині на вул. Істоміна, біля будинку №2 по вул. Хортицька в м. Запоріжжі, порушив правила, норми і стандарти, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху при у триманні ділянки вул. Істоміна на проїзній частині наявна вибоїна, глибиною 13,5 см, що є порушенням п.3.1.1 та п.3.1.2 ДСТУ 3587:97 внаслідок наїзду на цю вибоїну автомобіль Honda Jazz, реєстраційний № НОМЕР_4 , зазнав механічних пошкоджень, завдано матеріальних збитків чим порушив п.1.5 ПДР України, за що передбачена відповідальність за ч.4 ст.140 КУпАП.

В судовому засідання ОСОБА_1 свою вину не визнав. Пояснив, що до його повноважень, як голови райадміністрації, не належать повноваження з утримання автомобільних доріг та вулиць, а отже він не є суб`єктом правопорушення.

Представник районної адміністрації Запорізької міської ради по Дніпровському району Доніна Н.О. просила справу про адміністративне правопорушення закрити на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП за відсутності складу адміністративного правопорушення, оскільки повноваження щодо забезпечення заходів з регулювання дорожнього руху не належать районній адміністрації Запорізької міської ради по Дніпровському району, а отже ОСОБА_1 не є суб`єктом цього правопорушення.

На підтвердження вини ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення до протоколів про адміністративне правопорушення додані: схеми з місць ДТП, що сталися за участі зазначених вище автомобілів, акти обстеження ділянок вулично-шляхової мережі, пояснення потерпілих водіїв транспортних засобів, які зазнали пошкодження, фото- таблиці пошкоджень та вибоїн на транспортних засобів, рапорт командира взводу 1 роти1 батальйону2 УПП в Запорізькій області ДПП Д. Лєбєдєва від 20.04.2021, Лист виконавчого комітету Запорізької міської ради від 20.02.2020, рішення виконавчого комітету ЗМР № 188/53 від 24.04.2011, Перелік майна комунальної власності, яке підлягає передачі в оперативне управління районній адміністрації ЗР по Дніпровському району (Додаток №1 до рішення виконкому № 188/53), Лист районної адміністрації Запорізької міської ради по Дніпровському району від 18.03.2020, архів адмінправопорушень.

На спростування вини ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення надані: розпорядження Запорізького міського голови від 20.08.2019 № 1749 к/тр, рішення Запорізької міської ради від 30.09.2020 № 33, Положення про районну адміністрацію Запорізької міської ради по Вознесенівському, Дніпровському, Заводському, Комунарському, Олександрівському, Хортицькому, Шевченківському району, Положення про департамент інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради, Завдання і заходи з виконання програми інфраструктури та комплексного благоустрою, затверджені рішенням ЗМР №47 від 24.02.2021, Листи районної адміністрації «Про забезпечення безпеки дорожнього руху» від 19.02.2021, 15.03.2021.

Вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, проаналізувавши їх у сукупності, суд прийшов до наступного висновку.

Частиною 4 ст. 140 КУпАП передбачена відповідальність, у тому числі, за порушення правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху при утриманні автомобільних доріг і вулиць, що спричинили пошкодження транспортних засобів.

Згідно з п. 1.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306 (далі ПДР), дії або бездіяльність учасників дорожнього руху та інших осіб не повинні створювати небезпеку чи перешкоду для руху, загрожувати життю або здоров`ю громадян, завдавати матеріальних збитків. Особа, яка створила такі умови, зобов`язана негайно вжити заходів до забезпечення безпеки дорожнього руху на цій ділянці дороги та вжити всіх можливих заходів до усунення перешкод, а якщо це неможливо, попередити про них інших учасників дорожнього руху, повідомити уповноважений підрозділ Національної поліції, власника дороги або уповноважений ним орган.

Відповідно до норм Закону України «Про автомобільні дороги» вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю (ст.16). Управління функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування, у віданні яких вони знаходяться (ст.17). До основних обов`язків органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів у тому числі належить організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами (ст. 19).

Згідно зі ст.41 вказаного Закону, фінансування будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється за рахунок бюджетів міст та інших населених пунктів, а також інших джерел фінансування, визначених законодавством.

Розподіл коштів на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування, у віданні яких вони знаходяться, з метою збереження та розвитку вулично-дорожньої мережі відповідно до пріоритетів, визначених державними програмами та перспективними планами розвитку транспортної системи міст та інших населених пунктів, з урахуванням фактичного стану вулично-дорожньої мережі.

Відповідно до ч. 3 ст. 15 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» орган державної влади або орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об`єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів.

Статтею 14 КУпАП передбачено, що посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил у сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи, здоров`я населення та інших правил, забезпечення виконання службових обов`язків

Відповідно до ч.3 ст.12 Закону України від 30.06.1993 № 3353-XII «Про дорожній рух» (далі Закон № 3353-XII) посадові особи, які відповідають за будівництво, реконструкцію, ремонт, експлуатацію та облаштування автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів, мостів, шляхопроводів, інших споруд, зобов`язані: забезпечувати утримання їх у стані, що відповідає встановленим вимогам щодо забезпечення безпеки дорожнього руху; при виникненні умов, що створюють загрозу безпеці дорожнього руху, здійснювати заходи для своєчасної заборони або обмеження руху, а також відновлення безпечних умов для руху; при виникненні умов, що створюють загрозу безпеці дорожнього руху, здійснювати заходи для своєчасної заборони або обмеження руху, а також відновлення безпечних умов для руху.

Відповідно до ст.9 Закону № 3353-XII до компетенції власників автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів або уповноважених ними органів у сфері дорожнього руху належить обладнання доріг, вулиць та залізничних переїздів технічними засобами регулювання дорожнього руху та їх утримання.

Відповідно до ст.11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Згідно підпункту 4.20. пункту 4 Положення про районну адміністрацію Запорізької міської ради, затвердженого рішенням Запорізької місткої ради від 30.09.2020 № 33 до повноважень районних адміністрацій віднесено здійснення контролю та догляду за утриманням та капітальним ремонтом об`єктів та споруд благоустрою, малих архітектурних форм, доріг, тротуарів та пішохідних доріжок та надання пропозицій з цих питань.

Відповідно до Положення про департамент інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради, затвердженого рішенням Запорізької міської ради від 30.09.2020 № 33, основними завданнями департаменту є реалізація державної політики, щодо комплексного благоустрою території міста Запоріжжя та розвитку інфраструктури міста у сфері дорожнього, мостового і зеленого господарства, забезпечення заходів з регулювання дорожнього руху, забезпечення водовідведення з вулично-дорожньої мережі магістральних доріг, забезпечення зовнішнього освітлення території міста.

Відповідно до п. 3.1. Положення про департамент інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради, затвердженого рішенням Запорізької міської ради від 30.09.2020 № 33, департамент забезпечує контроль за станом утримання, проектування, будівництва, реконструкції, капітального та поточного ремонтів об`єктів благоустрою, які є комунальною власністю міста, зокрема магістральних доріг.

Відповідно до ч. 3 ст.16 Закону України «Про автомобільні дороги» вулиці і дороги міст та інших населених пунктів поділяються на магістральні дороги (безперервного руху та регульованого руху), магістральні вулиці загальноміського значення (безперервного руху та регульованого руху), магістральні вулиці районного значення, а також вулиці і дороги місцевого значення.

На підставі рішення Запорізької міської ради від 18.12.2019 №15 «Про затвердження Програми розвитку інфраструктури та комплексного благоустрою міста Запоріжжя на 2020- 2022 роки» головним розпорядником бюджетних коштів за напрямками «експлуатація та утримання доріг», «поточний ремонт доріг» визначений Департамент інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради.

Таким чином, галузевим департаментом, що забезпечує заходи з забезпечення безпеки дорожнього руху та відповідає за обладнання міських шляхів пристроями регулювання дорожнього руху у місті Запоріжжя є департамент інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради.

Так, листом від 19.02.2021 №17.03/01-33/146 районна адміністрація зверталась до Департаменту щодо можливості термінової ліквідації аварійної ямковості на певних ділянках вулично-дорожньої мережі району, у тому числі по вул. Таганській, вул. Істоміна, вул. Каховській.

Відповідно до пп. 4.20 п. 4 Положення про районну адміністрацію Запорізької міської ради по Вознесенівському, Дніпровському, Заводському, Комунарському, Олександрівському, Хортицькому, Шевченківському району, затвердженого рішенням Запорізької місткої ради від 30.09.2020 № 33, до повноважень районних адміністрацій віднесено здійснення контролю та догляду за утриманням та капітальним ремонтом об`єктів та споруд благоустрою, малих архітектурних форм, доріг, тротуарів та пішохідних доріжок та надання пропозицій з цих питань.

У штаті районної адміністрації відсутні працівники з відповідним фахом у сфері дорожнього господарства та вулично-шляхових мереж. У структурі районної адміністрації відсутні відділи з комплексного благоустрою території міста, дорожньо-мостового господарства або спеціалізованої служби, які повинні здійснювати та контролювати виконання вимог щодо організації дорожнього руху на території району.

Відповідно до вимог ст. 245, 280 КУпАП, завданнями у справі про адміністративне правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування всіх обставин справи, вирішення її в точній відповідності із законом.

Виходячи з вищевикладеного, встановив, що ОСОБА_1 як посадова особа з визначеним переліком посадових обов`язків, не є посадовою особою, яка відповідає за утримкання автомобільних доріг та вулиць, а отже він не є суб`єктом правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 140 КУпАП.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження по справі про адміністративні правопорушення підлягає закриттю за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст. 140, 247, 283, 294 КУпАП, суддя, -

постановив:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 за ч. 4 ст. 140 КУпАП закрити на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП - у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до апеляційного суду Запорізької області через Ленінський районний суд м. Запоріжжя шляхом подання апеляційної скарги.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 97259114
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку